KAPALI Çekişde ciddi azalma ve Düşük devirde yürütme sıkıntısı.

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Merhaba ,
Cuma akşamı mesai bitimi aşağıdaki videodaki sorunu yaşadım. Otomobilim, 1500 devir dakikada normalde her türlü çıkabildiği rampayı çıkamadı. Motor yığıldı, giderek devir kayberek stop etme arifesinde debriyaj ve frene basarak aracı durdurdum. Arac rölanti devrinde bir anda freni giderek sertleşerek yukarı doğru kalkınca bende gaza basıp devriyacı bırakmaya başladım. Arac daha yarım kavramada iken stop etti. Geri kaymaya başlayınca tamamen sertleşen frene abanarak durduramayacağımı görünce ani refleks ile el frenini çektim. Tüm bunlar okadar hızlı olduki zaten videoda 1 saniye bile etmiyor. Arabanın kontak açıp daha yüksek bir devir de kaldırıncada biraz bağırtarak kalkış yapabildim. Fakat burdada gaz pedalı geç cevap vermesi nedeniyle durduracak durumdan bir anda gaz yiyerek yürümeye devam etti.


Ertesi gün ise arabayı sokak arasında düşük devir düşük vitesde tekleme yapmaya başladığını fark ettim. Özelikle soğuk iken ilk kısa bir mesafe gideceğim zaman bana sıkıntı olmaya başladı. İş bu sebeble 1500 yerine 2500 devir ile arabayı ancak yürütür oldum. Fakat 2500 de gayet sıradan olması gerektiği gibi ilerleyen , yani eski gücü küdretinde olan araba her nedense 1500 2000 devir civarında istemediğim hareketler yapmaya başladı. Tek tük ateşleme sesleri kulağıma yansıyordu.

Bu gün ise bu sıkıntının neden kaynaklandığını anlamak için Driftci şahincilerin mekanı Akfırat'daki İstanbulpark cevresindeki yerlebir edilmiş Otopark bölgesine gittim. Düşük devirde oluşan sorunların genelde ateşleme sorunu olduğuna dair bir makale okudum. Arabaya bağladığım OBD cihazına dayanarak elektrik sistemindeki Aku voltajını ölçtüm. Kontak çevirince 12,4 volt ile marş aldığını gözlemledim. Arabayı bu şekilde yürütünce oldukca istemsiz hareket ediyordu. Ayrıca gaz pedalına basıp bırakınca ise normalde biraz daha gec gaz tepkisi aldım. Arabayı düşük vitesde düşük hızda yürütünce birinci ve ikinci vitesde ciddi şekilde zayıf bir sürüş beni biraz sıktı. Ama 2000 devir ve üstü, özelikle 2500 devir bandında Voltaj 14 voltun üstüne çıkınca arac eskisi gibi yürümeye devam etti. Bu şekilde bir müddet sürünce, yine 2000 devir altına inip düşük vitesde arabayı yürüttüğümde eskisi gibi yürüdüğüne şahit oldum. Araba 14 vol gerilim olduğu sürece tanıdığım bildiğim arabaya dönüşüyordu. Fakat gaza yüklendiğimde , özelikle 3500 devir ve sonrasında yine voltaj giderek azalıyordu. fakat çekiş sorunu olarak bir şeyler sezemedim. gaza yüklenirken en çok 13,6 volta düşüyordu. Yüksek devirde ve hızda çekiş sorunu sonuç olarak yaşamıyorum. Ama en yüksek voltaj değerini 14,4 volt ile 2500 devir civarında alabiliyordum.

Şimdi benim sıkıntım Aku zayıflaması sebebiyle düşük devirde ateşleme sorunu olabilirmi. Yoksa çok başka bir sorunlamı başbaşayım.
 
Son düzenleme:

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Araba rolantide 12,2 volt olması sıkıntı olup olmadığını nasıl öğrenebiliriz. Bir otomobilin doğru ateşleme yapabilmesi için elektrik sisteminin kaç volt çalışıyor olması gerek.


7A3vGm.png
 

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Hava akışmetre de sorun olabilir abi, şarj etme olayını da 3000 devirlere çık akü şarjı 14V civarına çıkar akü de sorun olmaz aracı da çalıştıramazsın, arıza lambası v.s var mı?
 

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Araba rolantide 12,2 volt olması sıkıntı olup olmadığını nasıl öğrenebiliriz.
Hava akışmetre de sorun olabilir abi, şarj etme olayını da 3000 devirlere çık akü şarjı 14V civarına çıkar akü de sorun olmaz aracı da çalıştıramazsın, arıza lambası v.s var mı?

Arıza ışığı yok, Gaz pedalı sensor arızam vardı, filtrelerim değişince uctu gitti. Arabaya yeni bir yazılım yapıldı. ondan sonra araba başka bişeye dönüştü hayla çözemedim.
 

CanSoylu

Profesör
8 Eyl 2016
258
353
1,445
44
İstanbul
Senin sıkıntın hava ile muhtemelen gerekli hava akışını hesaplayamıyor eski aracımda vakum hortumu çıkmıştı bulana kadar bayağı uğraştırmıştı beni.
 

Kagan

Driver
Panpa
8 Eyl 2016
1,263
2,245
2,570
Ankara
Sinan havalar sogudu, ondan olabilirmi. Arabayı fazla ısıtmadım trafiğe yetişecem diye soğuken yürütmeye çalıştım.
Benim gördüğum havalar soğukken bazı arabalarda elektronik zımbırtılar saçmalayabiliyor, bu genelde sensör, hoparlör, usb girişi gibi donanımlarda oluyo ama bahsettiğim soğuk gerçekten soğuk, kar-buzlanma falan varken.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,939
7
51,186
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Hocam sorun çözüldü mü? Çözülmediyse ateşleme bobiniyle ilgili bir sorun olabilir, baktırmanı öneririm.
Konu dışı: Videodaki yokuş Küçükyalı Fiat Birmot'un orası mı?
 

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Hocam sorun çözüldü mü? Çözülmediyse ateşleme bobiniyle ilgili bir sorun olabilir, baktırmanı öneririm.
Konu dışı: Videodaki yokuş Küçükyalı Fiat Birmot'un orası mı?

Sorunun çözüldüğünü düşünüyorum. Lpg yakıt, yokuş kalkış sistemi ve benim debriyajda ayarsızlığımdan olabilir diye düşünüyorum.
Arabanın gidişinde bir sıkıntı şimdilik yok.
Evet mekan küçükyalı birmot, Otokoç kampusunde çalışıyorum ben.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,939
7
51,186
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Sorunun çözüldüğünü düşünüyorum. Lpg yakıt, yokuş kalkış sistemi ve benim debriyajda ayarsızlığımdan olabilir diye düşünüyorum.
Arabanın gidişinde bir sıkıntı şimdilik yok.
Evet mekan küçükyalı birmot, Otokoç kampusunde çalışıyorum ben.
Koç Sistem ek hizmet binası vardı sanırım. Orası mı?
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım