Citroen C4 Picasso 1.6 HDI İnceleme

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Marka: Citroen
Model: C4 Picasso SX PK 1.6 HDI
Yıl: 2009
KM'si: 70000
Motor: Euro 4 1560 cc, 4 silindirli turbo dizel
Güç: 109 hp @ 4000 d/d
Tork: 240 Nm @ 1750 d/d
Şanzıman: Robotize şanzıman 6 ileri vites (MCP)
0-100 km/s: 13,7 sn
Son hız: 180 km/s
Test tüketimi: Ortalama 6-6,5 litre/100 km
Ağırlık: 1500 kg
Bagaj hacmi: 500 litre
Ortalama bakım maliyeti: 600-700 TL

Araç Hakkında:

İç Mekan;

Kullanışlılık:

MPV denildiğinde akla ilk gelen şeylerden biridir ve Picasso’yu bu konuda küçük hataları olsa da başarılı buluyorum kadranların ve müzik çaların gibi şeylerin hepsi orta da okunabilirliği iyi turuncu bir ekrandan gösteriliyor.

Ekranın önünde eğimi ve derinliği iyi telefon,kumanda gibi şeyleri koyabileceğiniz güzel bir yer var ama altı kaygan biraz, virajlarda sağa sola savrulma ihtimali yüksek.



Ekranın solunda ve sağında 2 tane kapaklı göz var bunlar baya kullanışlı altı sert ama yüzeyi tırtıklı bu sayede içindekiler kaymıyor.



Konsolun altında ise biri soğutmalı olmak üzere 2 tane torpido var. İkisinin içi de düz plastik, herhangi bir kaplama yok.

Soğutmalı torpido içi düz, 6 tane 500 ml suyu rahatça alıyor,soğutması da etkili çalışıyor ve kapağında 2 tane bardaklık var. Normal torpido ise içi girintili çıkıntılı derinlere indikçe daralıyor ve kapağını ip tutuyor.


Soğutmalı Torpido

Torpido


Kapı içleri ise ön kapıda 4 arka kapılarda ise 3 şişelik yer var içlerinde herhangi bir kaplama yok.

Ön ve arka koltukların altında göz yok ama eşya konulacak boşluk var.

Orta konsol boş ve vites hemen direksiyonun arkasında bu aslında eksi gibi görülebilir ama bence arabaya ayrı bir hava ve ferahlık katıyor orta konsolda (yani yerde) 1 tane küllük,1 tane 12 Volt priz,1 tane bardaklık ve altı kaydırmaz plastik telefon,anahtar gibi şeyler için bir bölüm var.




Arka tarafta ise 2 tane masa var ve masada bardaklık var ama çok sığ bence çok kullanışlı değil ve yerde 2 tane gizli göz var 4-5 tane şişe su alabiliyor…


Arka koltuklarda ön koltuklar gibi öne arkaya ilerliyor ve sırtlığı ayarlanabiliyor ama arka koltuklar için kol dayama yok ve koltukları yatırınca düz olmuyor.



Bagaj 500 litre yan duvarlar düz solda ışıklandırma var, aynı zamanda fener olarak da kullanılıyor. Sağ da ise yardım çantası için saklı bir göz var.

Bagajın yükleme eşiği çok iyi ve geniş.Ayrıca çok yüksek değil 1.80 cm boyundayım ve yüksekliği dizime geliyor. Bagajın altında lastik tamir kiti var, stepne bagajda değil arabanın altında.



Klima:

Bunu ayrı bir madde de yazmak istedim. Klima kontrollerini çok beğenmedim bunun sebebi kontroller direksiyonun solunda yani sadece sürücü hakimiyetinde (AC açma gibi),düğmeler çok küçük ve direksiyonu 9/15 de tutarken görünmüyor direksiyon görüşü kapatıyor



Malzeme Kalitesi: Çok iyi olduğunu söyleyemem. Konsolun açık renkli olduğu yerler yumuşak,kapıdaki kol dayama ve tavan kumaş kaplanmış ve kapı kollarında, klima, esp, kilit, ses açma kapama düğmelerinde bir kaplama var ve bagajda da hiç sert plastik yok.

Arabanın geri kalanı ise sert plastik kapılerın üstü de sert ama bir desen var. Kullanıma da bağlı olarak (araba 70000 km) bazı yerler soyulmaya başlamış direksiyon rengini atmış, cam tavanın kontrollerinde trim sesi geliyor tavan döşemelerini biraz zorladığınız zaman direk ele eliyor.



Donanım: Arabada zenith ön cam, panaromik cam tavan (favori donanımlarım), yokuş kalkış, CD çalar, cruise control ve limitör, klima için parfüm, elektronik el freni, arka park sensörü, ebeveyn aynası, ESP (50 km kadar kapatılabiliyor), otomatik kapanan yan aynalar gibi donanımları var.
  • Çalışmasını en çok beğenmediğim arka park sensörü var ekrandan ne kadar yaklaştığını göstermiyor ayrıca tek yerden ses veriyor cisim sağda mı, ortada mı, solda mı anlaşılmıyor
  • 2. en kötü çalışan yokuş kalkış sadece 5 sn tutuyor sonra direk bırakıyor
  • Cam tavan açılmıyor ama arabaya zenith ön cam ve a sütunundaki camlar ile çok ferah bir hava veriyor. Bu cam yüzeyi sayesinde 110 km ile giderken normal bir arabada 70 derecelik açı görürken Picasso da 100 derece görülebiliyor….(resim)
  • Müzik çalar sadece cd ve radio var aux,usb,bluetooth yok.Ses kalitesi olarak 15 geçmiyorum, ses bozuluyor direk. Öyle çok övülecek bir ses sistemi yok.

Zenith ön cam ve panoramik cam tavan açık

Konfor:

Üzerinde 215 55 16 Continental Premium Contact 2 var 55 yanak lastiklerden dolayı da olabilir ama konforunu iyi buluyorum genel olarak yaylanarak gidiyor araba çukurlar ve kasislerden geçerken pat,küt vurduğu oluyor ama genel olarak iyi.

Asıl sorun ön taraf ile arka tarafın tepkilerinin farklılığı. Ön taraf engebelerden geçerken iyi hissettiriyor ama arkası geçerken rahat davranmıyor.

Sağ taraf çukura girince sol tarafta sarsılıyor hatta arabanın dengesi de baya bozuluyor tabii bunun olmasının sebebi de araba da torsiyon çubuğunun kullanılması.


Torsiyon çubuğu

Yanlış anlaşılmasın arkası öyle böbrek taşı düşürecek cinsten değil, sadece arkada bağımsız süspansiyonlu arabanın tepkilerini fark etmiş biri bu arabayı kullandığı zaman direk torsiyon olduğunu anlayabilir.

Sonuç olarak arka süspansiyonlarını çok beğenmedim.

Ön koltukları beğendim yanal destekleri iyi ve rahatlar ideal sürüş pozisyonunuzu rahatça bulabiliyorsunuz. Sürücü ve ön yolcu koltuğu için kol dayama var.



Arka koltuklar ön koltuklarla aynı yumuşaklıkta ve rahatlar ortada şaft tünelinin olmayışı sayesinde 3 kişi rahatça oturabiliyor.

Boyum 1.80 ve kendi sürüş pozisyonumu ayarlayıp arkaya geçtiğim zaman diz mesafesinde 4 parmaklık yer kalıyor baş mesafesi olarak da cam tavanın etkisiyle biraz alçalıyor ve 3 parmaklık yer var.

Ayrıca arkası için klimalar b sütunlarında ve gelecek havanın şiddeti ön taraftan bağımsız olarak arttırılabiliyor ama sıcaklığa müdahale edilemiyor ve kol dayama olmaması büyük bir eksiklik.



Yalıtım:

Bu arabanın açık ara en kötü olduğu yerdir. Motorun sesi gaza bastığınız her an içeride ve sesi de traktörden çok farkı yok.

Ek olarak, 2000 deviri geçtiğiniz an nasıl BMW E36 M3 ler üst devirlerde ayrı ses çıkarıyor bu araba da daha da müthiş bir traktör sesi içeriyi kaplıyor motor yalıtımı olarak b sınıfına bile yakışmadığını düşünüyorum.

Maalesef aynı kötü durum rüzgar sesi ve yol sesi içinde var genel olarak bunların sesini motor bastırdığı için çok duymuyorsunuz,rüzgar sesi 95 km den itibaren duyuluyor.

Sonuç olarak bu yalıtım seviyesi ile uzun yol için elveriş olduğunu düşünmüyorum.

Motor:

1.6 HDI ünite 109 bg 240 tork üretiyor genel olarak motor canlı 170 km rahatça çıkabiliyorsunuz(önermem) ama torku çok yaymamışlar 2000 devirde tork patlaması yaşayıp koltuğa yapıştırıyor alt devirlerde ise yokuşu çıkarken bile zorlandığınız oluyor sonuç olarak eski nesil bir dizel ünite (2008 üretimi) o dönemde bunu yapmayan çok az motor var.

Yakıtı şuan arabanın ortalaması (70000 km’dir sıfırlanmadı 6.2) bu değer dikkatli olursanız mcp şanzımanın yardımıyla 5.5 kadar düşebiliyor.

Şanzıman:

Arabanın 2. en kötü olduğu klasmandır.
Tek kavrama otomatikleştirilmiş manuel şanzıman kullanılmış.

Eksileri:
  • Gaza %40 tan fazla basarsanız yığılıyor
  • Çok yavaş
  • Geç düşürüyor
  • 6. viteste 2000 devirde 95 yapıyor bu hız bana düşük geldi uzun yol için büyük dezavantaj
Artıları:
  • Az yaktırıyor (5.5-6.5)
  • Bakım ve tamirat maliyetleri manuel ile hemen hemen aynı
  • Manuel modda üst vitese siz istemedikçe atmıyor.
Sürüş:

MPV den sürüş dinamiği beklemek hata olur, zaten süspansiyonlarda yumuşak ayarlanmış virajda yana yatması var ve daha önce de bahsettiğim gibi arka tarafta torsiyon kullanılmış, bu sürüşü de etkilemiş araba daha çok arkasını açmaya meyilli virajın içinde bir dalgalanma olursa arkasının kaydığını hissedebiliyorsunuz ESP geç olsa da tehlikeli bir durumda müdahale ediyor

Frenler:

Arabanın frenlerini çok beğeniyorum, harika duruyorlar kötü lastiklerle de kullandım yine iyi duruyor.

Frenlerin dozajlaması filan da çok rahat ben bu frenlerin bu araba için fazla olduğunu bile düşünüyorum zaten bu arabanın 1.6 thp 156 BG lik motoru da var herhalde onunla aynı frenleri kullanmışlar maliyetten dolayı iyi de yapmışlar bence.

Direksiyon:

Bu arabanın direksiyonu hakkında konuşmadan olmaz öyle hisli filan değil hatta ticariler gibi yumuşacık yüksek hızda sertleşmiyor da ama özelliği göbek dönmüyor ve göbeğin üzerinde müzik çalardan klimaya kadar her türlü fonksiyon var ve bunları kullanması da çok kolay.




Sonuç:

Öncelikle orijinal bir araba kendine has bir havası var 2009 dan beri kullanıyorum içinden dışında hala sıkılmadım ve hiç bir arabada olmayan bu kullanışlılık ve yakıt ekonomisi (ağırlığa göre dedim bunu) düşünülünce harika bir kombinasyon gibi geliyor ama ne zamanki iş kullanmaya geliyor o zaman büyü bozuluyor, uzun yol için çok uygun bir araba olduğunu düşünmüyorum. Eğer o yalıtıma bir çare bulunursa o zaman uygun görürüm.





Kaynak: http://garajtv.com/citroen-c4-picasso-1-6-hdi-mcp-test/
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur, bt ve Cenk

furkankaya585597

Profesör
8 Eyl 2016
1,778
1,064
2,420
Güzel test olmuş. Bu modelin yeni kasasını çok seviyorum. Robotize şanzıman şehir içi kullanımda rahatsızlık veriyor mu?
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Güzel test olmuş. Bu modelin yeni kasasını çok seviyorum. Robotize şanzıman şehir içi kullanımda rahatsızlık veriyor mu?
Yeni modelin özellikle için çok beğeniyorum bende. Şehir içinde rahatsızlık veriyor bazen yokuşta titrettiği oluyor,zaten vites atarken yığılıyor yani konfor konusunda şanzımanın baya eksiği var.
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Herkese merhabalar öncelikle. Milattan önce testini yazdığım arabamla ilgili güncellemeler yapmak istiyorum. Sonuç olarak insanın zamanla düşünceleri değişiyor. Bu yüzden belli bir süreden sonra yapılan testler biraz da olsa geçerliliğini yitirdiğini düşünüyorum. Neyse başlayalım..

2009 Model Citroen C4 Picasso Neden Alınmalı?

1- İç Mekan
Kalitesini filan tartışmayacağım ama sunduğu özgünlük üstüne bir de kullanışlılık eklenince gerçekten güzel bir iç mekana dönüşüyor.
Her tarafta her türlü eşyanız için bir göz var. Üstüne bir de zenith cam+panoramik cam tavan+bej koltuklar eklenince piyasadaki en ferah arabalardan birine dönüşüyor..
DSC_0811.JPG


2- Yakıt
1.6 dizel 110 bg 240 tork güç üreten sürücü ile birlikte 1600 kiloya ulaşan bir de üstüne 6 ileri tek kavrama otomatik şanzıman ile araba 6-6.5 lt arasında geziyor. Hatta 60 lt lik depoyu en son doldurduğumdan beri 930 km yol yapmışım üstüne de 140 km menzil gözüküyor. Bu veriler bu arada kış ayında yapılan sürüşler için 2 gün önce biraz sıkıştırdım ortalama tüketim 6.4 lt/100 km çıktı. Bu arada bu veri karma tüketim sakin,agresif,şehir içi-dışı her şey dahil.
WhatsApp Image 2017-12-28 at 11.42.36.jpeg

3- Şasi dengesi
Öyle muhteşem bir yol tutuşu kesinlikle yok. Hatta yumuşak süspansiyonları yüzünden baya bir yana yatıyor. Ama ön takımlar yola çok iyi tutuyor ve bu özelliği sayesinde araba limitlerde daha çok oversteer yapmaya meyilli oluyor. Buda bu sınıf için alakasız olsa da sürüş keyfi için güzel bir özellik.

4- Frenler
Dozajlaması olsun abs nin verdiği tepki olsun durma mesafesi olsun harika hissettiriyor ve her zaman güven veriyor. Tabii Continental Premium Contact 2 ve Wintercontact ların hakkını vermeden olmaz.

5- Şanzıman
Şanzıman her yönüyle iyi değil tabiki ama çok sevdiğim bir özelliği var ki o da manuel modu. Bir kere alıştığınız zaman,özellikle gazlarken harika hissettiriyor.
1- İlk olarak hiç bir şeye karışmıyor. 5000 devire kadar çeviriyor ve üst vitese kendiliğinden yükseltmiyor. 1000 devire kadar düşersiniz mesela 45 ile giderken 5 viteste gidersiniz o zaman bir vites düşürüyor.
2- Motor freni çok ciddi bir motor freni özelliği var. Bu özellik araba ile yanlarken çok işe yarıyor. Mesela sol ayak freni ile arabanın momentumunu öne alıp ağır dengesini birazcık bozunca arkası esp devreye girene kadar tatlı tatlı geliyor. Yani bir nevi sol ayak freni yapıyor. Özellikle debriyaja alıştıktan sonra sol ayak ile frenini dozajlamak zor oluyor. Bu şanzıman ile sol ayak freni ile uğraşmanıza gerek kalmıyor. ( Diyeceksiniz ki MPV ile yanlamak,gazlamak ne alaka? Yokluktayım :D )
3- Otomatikleştirilmiş manuel şanzımanların en büyük sorunu debriyajı bırakma hızıdır. MCP bu konuda rakiplerinin çok önünde. Tabiki bir çift kavrama hızında değil ama ortalama bir insan nasılsa bu da öyle.
DSC_0812.JPG


Her güzelin dikeni de vardır. Onları da yakında yazarım :)

http://garajtv.com/2009-model-citroen-c4-picasso-almak-icin-5-sebep/
 

Onemanband

Fatih
Panpa
8 Eyl 2016
1,133
1
3,133
3,770
İstanbul
Marka
Skoda
Babamın istisnasız her gün malum sitede ilanlarına baktığı araba :) Alsa da ben de şu mcp şanzımanı bir deneyimlesem. Kim bilir, benim de gözüm ara ara C5'e kayıyor :)
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Babamın istisnasız her gün malum sitede ilanlarına baktığı araba :) Alsa da ben de şu mcp şanzımanı bir deneyimlesem. Kim bilir, benim de gözüm ara ara C5'e kayıyor :)

Kötü yönlerini 2-3 güne yazmayı düşünüyordum. Şimdi siz bana beklentinizi söyleyin ben direk yardımcı olmaya çalışayım size :) Kötü yönleri büyük olasılık geçen sene yazdığım testle aynı olur.
 

Onemanband

Fatih
Panpa
8 Eyl 2016
1,133
1
3,133
3,770
İstanbul
Marka
Skoda
Kötü yönlerini 2-3 güne yazmayı düşünüyordum. Şimdi siz bana beklentinizi söyleyin ben direk yardımcı olmaya çalışayım size :) Kötü yönleri büyük olasılık geçen sene yazdığım testle aynı olur.
Açıkçası benim pek bir beklentim yok. Babamın da pek bir beklentisi olacağını sanmıyorum, Linea'dan inip buna binen insan herhalde kötü bir izlenim almaz. :)

Ben de ara ara C5'e yükseliyorum, beni durduran tek etken MCP şanzıman oluyor. Otomatik şanzıman deneyimime DSG ile başladım, EDC ile devam ediyorum. Konfor konusunda MCP'den çok fazla beklentiye girmemem gerektiğini tahmin edebiliyorum ama EDC de pek konforlu bir şanzıman sayılmaz, bu yüzden çok yabancılık çekmem diye tahmin ediyorum. Yine de daha önce hiç kullanmamış olmam düşündürüyor.
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Açıkçası benim pek bir beklentim yok. Babamın da pek bir beklentisi olacağını sanmıyorum, Linea'dan inip buna binen insan herhalde kötü bir izlenim almaz. :)

Ben de ara ara C5'e yükseliyorum, beni durduran tek etken MCP şanzıman oluyor. Otomatik şanzıman deneyimime DSG ile başladım, EDC ile devam ediyorum. Konfor konusunda MCP'den çok fazla beklentiye girmemem gerektiğini tahmin edebiliyorum ama EDC de pek konforlu bir şanzıman sayılmaz, bu yüzden çok yabancılık çekmem diye tahmin ediyorum. Yine de daha önce hiç kullanmamış olmam düşündürüyor.

Benim alışmam 1 sene mi aldı öyle söyleyeyim :( manuel modda idare edilebilir hatta yukarı da yazdığım gibi keyif bile alıyorum ama otomatik modda o kadar da iyi değil. Tek kavramalı şanzımanlar alışkanlık istiyor.Dsg,Edc ben de kullandım hani d ye taktım araba aksın gitsin diye bir beklentiniz varsa şimdiden silin o beklentiyi. Özellikle 1-2 viteste baya bir yığılma yapıyor. Yığılmaları hızlanma videomu izleyerek anlayabilirsiniz.

Bide sormadan edemeyeceğim uzun yol mu şehir içi ağırlıklı kullanacaksınız.
 

Onemanband

Fatih
Panpa
8 Eyl 2016
1,133
1
3,133
3,770
İstanbul
Marka
Skoda
Şehir içi çoğunluk tabi ki. Senede birkaç kez şehirlerarası yapıyoruz ama o da Balıkesir-İstanbul yani, köprü kullandık mı 2 saatlik mesafe :)
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Şehir içi çoğunluk tabi ki. Senede birkaç kez şehirlerarası yapıyoruz ama o da Balıkesir-İstanbul yani, köprü kullandık mı 2 saatlik mesafe :)

Bu arabanın en büyük sorunu uzun yol ondan sordum :) her tarafı cam kaplı olunca yalıtım baya kötü 95-100 de başlıyor ses. Üstüne birde kısa oranlı bir şanzıman koymuşlar araba 2000 devirde 95 yapıyor üstüne geçince motor gürültüsü başlıyor bir de arkada pat küt eden bir torsiyon çubuğu da var maalesef :(
 

Onemanband

Fatih
Panpa
8 Eyl 2016
1,133
1
3,133
3,770
İstanbul
Marka
Skoda
Bu arabanın en büyük sorunu uzun yol ondan sordum :) her tarafı cam kaplı olunca yalıtım baya kötü 95-100 de başlıyor ses. Üstüne birde kısa oranlı bir şanzıman koymuşlar araba 2000 devirde 95 yapıyor üstüne geçince motor gürültüsü başlıyor bir de arkada pat küt eden bir torsiyon çubuğu da var maalesef :(
Ressmen cam gibi kırdın hocam hayalimdeki Picasso'yu şimdi :D Oysa ki ben videodan yalıtımın pek de kötü olmadığı kanaatine varmıştım. Peki C5'te nasıldır bu hususlar, kullanılan şanzıman birebir aynı mıdır?
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Ressmen cam gibi kırdın hocam hayalimdeki Picasso'yu şimdi :D Oysa ki ben videodan yalıtımın pek de kötü olmadığı kanaatine varmıştım. Peki C5'te nasıldır bu hususlar, kullanılan şanzıman birebir aynı mıdır?

Yalıtım beklenti meselesi bizde aynı zamanda 2012 opel zafira var rakibi denebilir onun 120 civarında gelen ses bunda 95 de geliyor maalesef :(
C5 yalıtım hakkında bir fikrim yok. Şanzıman aynı diye biliyorum.
Picasso konusunda arabayı gidip kullanmanız lazım cidden piyasadaki hiç bir arabaya benzemiyor. Çok farklı bir havası var :)
 

Onemanband

Fatih
Panpa
8 Eyl 2016
1,133
1
3,133
3,770
İstanbul
Marka
Skoda
Yalıtım beklenti meselesi bizde aynı zamanda 2012 opel zafira var rakibi denebilir onun 120 civarında gelen ses bunda 95 de geliyor maalesef :(
C5 yalıtım hakkında bir fikrim yok. Şanzıman aynı diye biliyorum.
Picasso konusunda arabayı gidip kullanmanız lazım cidden piyasadaki hiç bir arabaya benzemiyor. Çok farklı bir havası var :)
Ben ne dersem diyim, babam gidip alır zaten, o zaman kullanırım inşallah :)
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,789
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
C4 Picasso'nun üretimine devam edilecek mi ? Öğrendiğim kadarıyla C4 artık üretilmeyecekmiş. C4'ün yerine cactus konumlandırılacakmış. Aynı akıbeti Picasso paylaşır mı bilemiyorum.
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
C4 Picasso'nun üretimine devam edilecek mi ? Öğrendiğim kadarıyla C4 artık üretilmeyecekmiş. C4'ün yerine cactus konumlandırılacakmış. Aynı akıbeti Picasso paylaşır mı bilemiyorum.

Herhangi bir haber yok ama c5 aircross modeli çin de tanıtıldı belki avrupa da da aircross ismiyle satılır ve picasso ismi biter.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım