Citroen C5 Aircross

Sizce alınır mı

  • Evet

  • Kararsızım

  • Hayır

  • 3008 geniş aileler için çok iyi


Sonuçlar yalnızca oylamadan sonra görülebilir.

Tb96

Profesör
Katılım
8 Ağu 2019
Mesajlar
644
Beğeni puanı
811
Puanları
1,295
Yaş
24
Konum
Kıbrıs-Malatya
Marka
Opel
Günümüzde Citroen denildiği zaman maalesef akla ilk öne yığılan otomatik şanzıman ve arkada kullanılan kalitesiz torsiyon çubuğu geliyor. Ama Citroen tarihine bakıldığı zaman Citroen yaptığı teknolojik donanımlar sıradışı tasarımlar ve hidropnömatik süspansiyon sistemi ile öne çıkıyor.


Citroen bu araba ile eski günlerine geri dönüşün sinyalini veriyor. Aracın broşürünü açıyorsun ve ilk sayfada geçmişte yaptıkları arabalarla ilgili ufak bir tarihçe bulunuyor.

Testimize dönelim: Aracın teknik özellikleri:

  • Marka-Model: Citroen C5 Aircross
  • Motor: 1499 cc, 4 silindirli turbo dizel
  • Güç: 130 hp @ 3750 d/d
  • Tork: 300 Nm @ 1750 d/d
  • Şanzıman: Tam otomatik 8 ileri şanzıman (EAT8)
  • 0-100 km/s: 10.6 sn
  • Son hız: 188 km/s
  • Test tüketimi: Ortalama 6,5-7 litre/100 km
  • Ağırlık: 1505 kg
  • Bagaj hacmi: 580-780* litre
  • *Arka koltuklar ön pozisyondayken
İç Mekan: Şık-Kullanışlı-Sade

Kapısını ilk kez açtığınızda sizi oldukça şık bir iç mekan karşılıyor. Ama bu tasarım oyunları aracın kullanışlılığını hiç etkilememiş ve birazcık vakit geçirince bütün düğmelerin yerlerine alışıyorsunuz her şey olması gerek yerde.

Kalite olarak araba sınıf standartlarında. Benim bir kaç beğenmediğim noktalar oldu


Yıllardır kullanılan hız sabitleyici kolu. Hem kullanışlı değil hem de kötü duruyor.


Kapı içinde gördüğünüz kare kısım düz plastik geliyor ve bu plastik his olarak aracın genel intibasını altında olduğunu düşünüyorum.

Kullanışlılık ile devam edelim

Torpidonun boyutu sınıf standartlarında ama zemini girintili çıkıntılı. Kol dayamanın altındaki geniş soğutmalı gözden sonra torpidoya eliniz gitmeyecektir.

Kol dayamanın içine çok rahat bir şekilde 1.5 litre su koyabilirsiniz hatta ortalama bir boyuttaki kol çantası bile girebilir. Ayrıcı hemen üstünde de anahtar,bozuk para gibi şeyleri koyabileceğiniz çıkarılabilir kadife kaplı bir raf var.


Kol dayamanın hemen önünde 2 tane bardaklık var. Bu bardaklıklar etrafında çok güzel led aydınlatmalar var. Ama Audi lerdeki gibi homojen dağılmıyor.


Kol dayamanın önünde ise Joystick vites topuzu,Elektronik el freni,Spor ve Eco modu ve Activegrip kontrol kumandası,Start and Stop tuşu bulunuyor. Vites topuzunun hemen yanında ise küçük içi kaydırmaz plastik bir göz var.


Vitesin önünde ise geniş,altı kaydırmaz plastik bir göz mevcut. En dolu Shine paketinde buraya kablosuz şarj sistemi de geliyor.

İç mekanda bir eksikte far altında göz yok. Burada bagaj açma düğmesi ve güvenlik donanımlarının düğmeleri mevcut.


Arka tarafa geçersek kapı içleri 2 tane 500 ml suyu rahatlıkla alabilecek kapasitede. Koltukların arkasında cepler var.

Bagaj standart hali 580 litre. 2 kattan oluşuyor. Çok ufak bir yükleme eşiği var. Solda ve sağda ufak şeyleri koyabileceğiniz gözler mevcut. Ayrıca 3 koltukta bağımsız olarak öne arkaya ilerleyebiliyor ve sırtlık ayarı da mevcut. Koltukları en ileri alınca bagaj hacimi 720 litreyi buluyor.

Donanım:
En boş paketi (FEEL) bile olması gereken hatta şımartan bir çok donanım mevcut

  • ESP
  • Ön,yan,perde hava yastıkları
  • Aktif şerit takip
  • Levha tanıma
  • Hız sabitleyici
  • Elektronik el freni
  • Ön-Arka park sensörü
  • Geri görüş kamerası
  • Deri direksiyon
  • 12.3 inç dijital gösterge
  • 8 inç dokunmatik ekran
  • Mirror screen
  • 18 inç alüminyum alaşımlı jantlar
Daha detaylı donanım listesi
Dikkat çeken donanımlardan bahsedeyim.

Ekranlar: 12.3 inç lik dijital kadran ve 8 inç lik dokunmatik ekran standart sunuluyor.

Dijital kadranın okunaklığı çok iyi ve bir çok kişileştirme seçeneği sunuyor ayrıca grafikleri de çok iyi.

https://i2.wp.com/practicalmotoring.com.au/wp-content/uploads/2018/11/2019-Citroen-C5-Aircross-Review18.jpg?ssl=1

Ortadaki ekrana gelirsek. Menüler birazcık karışık geldi alışmak gerekiyor. Klima kumandalarını bile ortadaki ekranlardan ayarlıyorsunuz. Ben genelde ayrı bir klima kontrol kumandasını tercih ederim ama genel kullanacağınız bir çok kumanda kısayol olarak ekranın altındaki düğmelerde sunulması güzel.

Park asistan ve 360 derece opsiyonu
Geri görüş kamerasının netliğini beğenmedim daha kaliteli lens olmasını isterdim. Ama standart sunulan geri görüş kamerası görüntüyü kuş bakışı olarak aktarabiliyor ve bir cisime yaklaşınca kuş bakışı olarak o bölgeyi yakınlaştırıyor ve park manevraları ciddi kolaylaşıyor.

Konfor:
Koltuklar: Advance Confort isimli özel koltuklar kullanılıyormuş. Açıkcası rakiplerindeki standart koltuklardan pek bir farkını görmedim. Hatta kardeşleri Peugeot 3008 ve Opel Grandland X in koltukları kadar başarılı olduğunu düşünmüyorum.Bu demek değil ki koltuklar rahat değil. Benim için en zayıf yanı yanal desteklerinin kardeşlerine göre biraz daha zayıf olması.

https://i0.wp.com/practicalmotoring.com.au/wp-content/uploads/2018/11/2019-Citroen-C5-Aircross-Review9.jpg?ssl=1

Arka tarafta ise 3 koltukta birbirinden bağımsız sırtlığı ve yeri ayarlanabiliyor. Yine dediğim gibi yanal destekler zayıf virajlarda destek sunmuyor.

Arka yaşam hacmi olarak 1.85 cm boyundaki biri rahat yolculuk yapabilir.

SÜSPANSİYON
Başlığı fark ettiyseniz hem altı çizilmiş hem de diğer başlıklardan biraz daha büyük. Bunun sebebi bu araba da kullanılan özel Kademeli Hidrolik Süspansiyon sistemi.


Peki uygulamada nasıl?

Aracın bu sistemini denemek için özellikle bozuk engebeli bir yere soktum. Asfalt yoldan bahsetmiyorum soktuğum yer yol değil 🙂 Bu sistem özellikle çukurlarda çok etkili çalışıyor. Özellikle kardeşleri 3008 ve Grandland X ile kıyaslanırsa onlar bu arabanın yanında süspansiyon konforundan bahsedemez. Bu sınıfta Rav4,Karoq,Qashqai,3008,Grandland X,Tucson,Sportage kullandım hepsinden daha iyi konfor sunduğunu söyleyebilirim

Ama bu sistem plastik,küçük kasislerde pek işe yaramıyor. Muhtemelen Avrupa yollarını düşünmüşler. Orada insanları hız kurallarına uyması ve gerekli yerlerde yavaşlaması için kasise pek ihtiyaç olmuyor!

Citroen C5 Aircross 2019 road test review - static
Yalıtım:
Sınıf standartlarında 120 civarında dikiz aynasının oradan ufak bir ses başlıyor. Test aracı ile 150 civarına kadar çıktım o hızlarda da iç sessizliği gayet iyiydi. Motor sesi hemen hemen hiç yoktu. Sadece düşük hızlarda kasislerden geçerken arka taraftan ufakta olsa süspansiyon çalışma sesi geliyordu. Aracın genel sessizliği sınıf standartlarında.

Motor ve Şanzıman:
Yeni geliştirilmiş 1.5 BlueHdi motor ve 8 ileri Eat8 şanzıman ile kombine edilmiş. İkisinin birbiri ile uyumu çok iyi. Şanzıman standart modda iken araba olması gerekeni yapıyor. Bir çok rakibindeki gibi ekonomi kasmak için vites düşürmeme gibi bir ısrarı yok. Bu motor 1500 kiloluk gövde için gayet yeterli. 0-100 hızlanmasını 10.6 saniye de tamamlıyor ve gayet makul bir yakıt ortalaması sunuyor. Ben test sürüşümü bitirdiğimde araba 7.2 lt/100 km yakmıştı ama bu sürüşün içinde arazi,ani hızlanma gibi şeylerde mevcut standart bir kullanıcı bu araba ile 6.5 lt/100 km ortalama ile gezebileceğini düşünüyorum.

Citroen C5 Aircross 2019 road test review - engine
Sürüş:
Araba da ne kadar spor modu bulunsa da genel olarak konfor odaklı bir araba. Kardeşi Grandland X ve 3008 ile kıyasla yana yatması biraz daha fazla ve kardeşlerinden birazcık daha ağır. Tabii kardeşlerinden daha iyi konfor sunduğunu düşünürsek bu durum gayet normal. Yana yatması var ama Kia Sportage kadar fazla değil ve korkutucu seviye de hiç değil. Gaz pedalı genel olarak atik her hangi bir ölülük yok ve fren de güven veriyor.


Sürüşteki benim için en büyük eksik C sutunun biraz kalın olması oldu.

Sonuç:
Alınır mı diye soracak olursanız eğer aile kullanımına uygun şık ve konforlu bir suv istiyorsanız kesinlikle alırdım. Motor seçeneği olarak en büyük eksiği aracın bir çok rakibi gibi küçük hacimli benzinli motor ile ülkemize gelmeyecek. Sadece 1.5 dizel ve 1.6 turbo 180 lik motor ile satın alabilirsiniz ve bu motoru sadece en dolu yani Shine paketi ile alabiliyorsunuz.

 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,271
Beğeni puanı
38,653
Puanları
6,820
Konum
Zonguldak
Marka
Ford
Ama bu sistem plastik,küçük kasislerde pek işe yaramıyor.
Otopark'ın ve KimGeçer'in test videosunda izlerken fark ettiğim bir durum. Videoda bildiğin patır kütür, vura vura geçiyordu. Sınıfındakilerden daha konforlu olduğu aşikar ama videolardan görebildiğim kadarıyla keskin, yüksek ve sert engebeleri filtrelemekte zorlanıyor.

Bu arada ufak bir enteresan bilgi olsun; yeni kasa bmw 3'te de c5'e benzer bir amortisör sistemi kullanılıyor.
 

Carsever

GGUNES
Profesör
Katılım
1 Ocak 2017
Mesajlar
63
Beğeni puanı
93
Puanları
1,010
Motor sesi olarak sessizligiyle ilgili şöyle bir bilgi vereyim;
Hyundai/Kia grubunun 320 torklu 1.6 motoru daha sessiz.
C5 Aircrossta her daim bir hırıltı duyuluyor.
Elbet dizel motorlar sesli calisiyor ama her markanin kendine has bir tınısı var.
Kiminin sesi tırıltı seklindeyken, kimi hırıltı şeklinde.
 

mcb

Murat
Profesör
Katılım
9 Ocak 2020
Mesajlar
143
Beğeni puanı
269
Puanları
1,010
Yaş
33
Konum
Avusturya
Marka
Mercedes
bu arabanın en güzel yanı arka koltukların 3 tam koltuk olması bence. bu çocuklu aileler için hayat kurtarıcı bir özellik. aynı şekilde motor/şanzıman kombinasyonu olsun, yakıt tüketimi olsun gayet iyi. konforu de keza öyle. bir de konsoldaki kol dayamanın altının soğutmalı olması. uzun yolda müthiş rahatlık sağlıyor bu yazın. sevmediğim yönler ise kapı içleri kalitesiz duruyor (bu maalesef bence tüm citroen'lerde böyle), yüksek hızlara hiç uygun değil, konforlu ancak 140-150 km maksimum hızla giderseniz. bazen insan kaptırıp 170-180'le tren gibi gitmek istiyor otobanda. bir de suv'da yükleme eşiği olması kadar saçma bir şey olamaz bence. suv ve sw araç dediğin yükleme eşiği dümdüz olan araçtır.
 

Q7X5

Taklacı Güvercin
Katılım
19 Ağu 2017
Mesajlar
37
Beğeni puanı
47
Puanları
295
Marka
Kia
Geçen hafta test etmiştim.Yol tutuş olarak rakiplerine göre çok zayıf.
Geçmişte 2013 Kuga ve güncel Sportage R sahibi biri olarak bir virajda gazı aniden keserek lift off denemem de arkası dalgalandı ve kopma reaksiyonu gösterdi fakat esp hemen devreye girerek kotardı.Dengeli gazda girdiğimde yine önden kaymalarda fazla dirayetli bulmadım.Esp hemen devreye giriyor çok temkinli ve gövde salınımları rakiplerine daha fazla geldi bana kafasının üstüne biniyormuş gibiydi.
Onun haricinde özellikle süspansiyon konforu,yalıtım,şanzıman ve iç mekanda ki donanım özellikleri gayet hoşuma gitti.Aileler için ideal bir otomobil bence
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: mcb

mcb

Murat
Profesör
Katılım
9 Ocak 2020
Mesajlar
143
Beğeni puanı
269
Puanları
1,010
Yaş
33
Konum
Avusturya
Marka
Mercedes
Geçen hafta test etmiştim.Yol tutuş olarak rakiplerine göre çok zayıf.
Geçmişte 2013 Kuga ve güncel Sportage R sahibi biri olarak bir virajda gazı aniden keserek lift off denemem de arkası dalgalandı ve kopma reaksiyonu gösterdi fakat esp hemen devreye girerek kotardı.Dengeli gazda girdiğimde yine önden kaymalarda fazla dirayetli bulmadım.Esp hemen devreye giriyor çok temkinli ve gövde salınımları rakiplerine daha fazla geldi bana kafasının üstüne biniyormuş gibiydi.
Onun haricinde özellikle süspansiyon konforu,yalıtım,şanzıman ve iç mekanda ki donanım özellikleri gayet hoşuma gitti.Aileler için ideal bir otomobil bence
Haklısınız, aileler için Citroen çok güzel bir marka. C4 Spacetourer da alanında en iyisi belki de. 130'la uzun yol gidecek, çoluklu çocuklu, yük alıp konforlu ve sakin kullanım isteyen ve donanımı güzel olsun diyenler için biçilmiş kaftan. Bu da aslında aile kullanımını anlatıyor. PSA'nın aile aracı tarafının markası oldu adeta. Son zamanlarda tamamen oraya yatırım yaptı ve yapıyorlar.
 
Üst