figo102009

Asfalt Kurutucu
9 May 2021
62
30
670
38
Türkiye
Marka
Renault
Merhabalar herkese...

Malumunuz bu forumdaki kıymetli-bilgili hocalarımdan çokça tasarruf ettiğimi söyleyebilirim. Herkese tekrardan çok teşekkür ederim.

Geçen açtığım konuda da belirttiğim üzere; aracım (2014 model Clio 4) - (Joy Paket) - (1.2 Motor) - (75 bg'dir.) Takribi 75 bin km'de...

Aracımın lastiklerini değiştirmek, yenilemek istiyorum.

***** Bu noktada en mantıklı olan teker seçimini neye göre yapmam gerekecektir..? (Ben yaz lastiği düşünmüştüm ama yine sizlerin de görüşlerini merak etmekteyim)

1-) Bir de şu an araç üzerindeki lastiklerin 4 mevsim mi yoksa yazlık-kışlık olduğunu tekerlek üzerinden anlayabilir miyim..?

2-) Ben aracı sadece evden işe, işten eve götürsün diye almıştım. Çok fazla şehirler arası yolculuk yapmam. Belki yaz aylarında civar-yakın illere bir gezi olabilir.

3-) Pek anlamamakla birlikte lastikten beklentim temel olarak güvenlik ve konfor olur sanırım. Çok fazla sürat yapmıyorum. Zaten istesem de yapamam :) Yani sizin temel olarak tavsiyeleriniz ışığında bir istişareyle ne alınabilir ona bakacağım...

4-) Ebat olarak da araştırdığım kadarıyla aracın modeline (2014 Clio 4 - 1.2 - 16V - 75HP) göre ebatlar: 185-65-15" olsa gerek...

5-) Ayrıca bir tanıdığım, lastiği aldıktan sonra Rot-Balans yaptırman gerekir dedi. Bu sanırım zorunlu değil mi? Ve bunu lastiği aldığım yerler yapar mı yoksa sanayi de ayrı mı yaptırmam gerekecek..?

NOT: Genellikle aracın kullanıldığı bölgeler; Orta ve Doğu Karadeniz iklimine sahip Çorum-Amasya gibi yerlerdir.

Herkese şimdiden çok teşekkürler...
 
Son düzenleme:

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,694
2
9,627
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
Öncelikle konuyu biraz daha detaylandırırsanız lastik şekillendirmek daha net olacaktır , atıyorum sürüş koşullarınız nedir , kar kış ortamında seyahat eder misiniz , lastikten beklentiniz konfor-güvenlik-performans-ekonomi olarak nedir gibi gibi , birde ebadınızı ve bütçenizi belirtirseniz çok daha net sonuca yardımlar dahilinde ulaşacağınızı düşünüyorum :)
 

figo102009

Asfalt Kurutucu
9 May 2021
62
30
670
38
Türkiye
Marka
Renault
Öncelikle konuyu biraz daha detaylandırırsanız lastik şekillendirmek daha net olacaktır , atıyorum sürüş koşullarınız nedir , kar kış ortamında seyahat eder misiniz , lastikten beklentiniz konfor-güvenlik-performans-ekonomi olarak nedir gibi gibi , birde ebadınızı ve bütçenizi belirtirseniz çok daha net sonuca yardımlar dahilinde ulaşacağınızı düşünüyorum :)

Öncelikle çoook teşekkür ederim.

Arabalar hakkında pek malumat sahibi değildim. Ancak alınca böyle sorarak yavaş yavaş terimlerine de aşina olmaya başlıyorum diyebilirim :)

1-) Öncelikle şu an araç üzerindeki lastiklerin 4 mevsim mi yoksa yazlık-kışlık olduğunu tekerlek üzerinden anlayabilir miyim..?

2-) Ben bu aracı sadece evden işe, işten eve götürsün diye almıştım. Çok fazla şehirler arası yolculuk yapmam. Belki yazın civar-yakın illere bir gezi olabilir.

3-) Pek anlamamakla birlikte lastikten beklentim temel olarak güvenlik ve konfor olur sanırım. Çok fazla sürat yapmıyorum. Zaten istesem de yapamam :) Yani sizin temel olarak tavsiyeleriniz ışığında bir istişareyle ne alınabilir ona bakacağım...

4-) Ebat olarak da araştırdığım kadarıyla aracın modeline (2014 Clio 4 - 1.2 - 16V - 75HP) göre ebatlar: 185-65-15" olsa gerek...

5-) Ayrıca bir tanıdığım, lastiği aldıktan sonra Rot-Balans yaptırman gerekir dedi. Bu sanırım zorunlu değil mi? Ve bunu lastiği aldığım yerler yapar mı yoksa sanayi de ayrı mı yaptırmam gerekecek..?
 

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,694
2
9,627
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
Öncelikle çoook teşekkür ederim.

Arabalar hakkında pek malumat sahibi değildim. Ancak alınca böyle sorarak yavaş yavaş terimlerine de aşina olmaya başlıyorum diyebilirim :)

1-) Öncelikle şu an araç üzerindeki lastiklerin 4 mevsim mi yoksa yazlık-kışlık olduğunu tekerlek üzerinden anlayabilir miyim..?

2-) Ben bu aracı sadece evden işe, işten eve götürsün diye almıştım. Çok fazla şehirler arası yolculuk yapmam. Belki yazın civar-yakın illere bir gezi olabilir.

3-) Pek anlamamakla birlikte lastikten beklentim temel olarak güvenlik ve konfor olur sanırım. Çok fazla sürat yapmıyorum. Zaten istesem de yapamam :) Yani sizin temel olarak tavsiyeleriniz ışığında bir istişareyle ne alınabilir ona bakacağım...

4-) Ebat olarak da araştırdığım kadarıyla aracın modeline (2014 Clio 4 - 1.2 - 16V - 75HP) göre ebatlar: 185-65-15" olsa gerek...

5-) Ayrıca bir tanıdığım, lastiği aldıktan sonra Rot-Balans yaptırman gerekir dedi. Bu sanırım zorunlu değil mi? Ve bunu lastiği aldığım yerler yapar mı yoksa sanayi de ayrı mı yaptırmam gerekecek..?

Adım adım cevaplayarak devam edelim konuya öyleyse :)

  1. Anlayabilirsiniz , lastiğinizin marka ve modelini internete yazarsanız yazlık yada kışlık veya dört mevsim olup olmadığını bulabilir , ayrı olarak desenine bakarak tahmin yürütebilir yada yanak işaretlerine bakarak sonuca ulaşabilirsiniz. Kar tanesi varsa iki ihtimal olur ya 4 mevsim yada kışlıktır , ama bana bile yazsanız bir fotoğraf atsanız söyleyebilirim :)
  2. Kısa mesafeler kullanıyorsunuz anladım fakat kış mevsiminde kullandığınız mesafede hava şartları size ne söylüyor , kar yada don olayları yaşanıyor mu bunu ele almak lazım. Şehirler arası yolcuğunuzu yazın gerçekleştiriyorsunuz buna kafadan yazlık bir lastik diyebilirim fakat önceliğiniz yoğun kullandığınız hat üzerinden yorumlamak olacaktır.
  3. Kesinlikle önceliğinizi siz belirleyin bizlerde ona göre önerilerde bulunalım :)
  4. 185-65 R15 ebatsa ve bundan eminseniz bu yönde lastikler sunmamız daha iyi.
  5. Lastikleri takma esnasında zaten balans yapılmalıdır bu zorunludur . Rot ise sizin direksiyonunuz ile ilgilidir , zorunlu değildir.

Şimdilik 3 adet lastik önereyim , bütçenizi ve ebadınıza emin olduktan sonra konuyu ileriye taşırız :)

1- Barum Bravuris 5HM ( YAZ )
2- Dunlop SP Touring R1 ( YAZ )
3- Hankook Kinergy Eco 2 ( YAZ )

3 Lastikte oldukça uzun ömürlü ekonomik konforlu ve güvenli lastiklerdir diye de ekleyeyim , bir çok kişinin tecrübe ettiği lastiklerdir :)
 

figo102009

Asfalt Kurutucu
9 May 2021
62
30
670
38
Türkiye
Marka
Renault
Adım adım cevaplayarak devam edelim konuya öyleyse :)

  1. Anlayabilirsiniz , lastiğinizin marka ve modelini internete yazarsanız yazlık yada kışlık veya dört mevsim olup olmadığını bulabilir , ayrı olarak desenine bakarak tahmin yürütebilir yada yanak işaretlerine bakarak sonuca ulaşabilirsiniz. Kar tanesi varsa iki ihtimal olur ya 4 mevsim yada kışlıktır , ama bana bile yazsanız bir fotoğraf atsanız söyleyebilirim :)
  2. Kısa mesafeler kullanıyorsunuz anladım fakat kış mevsiminde kullandığınız mesafede hava şartları size ne söylüyor , kar yada don olayları yaşanıyor mu bunu ele almak lazım. Şehirler arası yolcuğunuzu yazın gerçekleştiriyorsunuz buna kafadan yazlık bir lastik diyebilirim fakat önceliğiniz yoğun kullandığınız hat üzerinden yorumlamak olacaktır.
  3. Kesinlikle önceliğinizi siz belirleyin bizlerde ona göre önerilerde bulunalım :)
  4. 185-65 R15 ebatsa ve bundan eminseniz bu yönde lastikler sunmamız daha iyi.
  5. Lastikleri takma esnasında zaten balans yapılmalıdır bu zorunludur . Rot ise sizin direksiyonunuz ile ilgilidir , zorunlu değildir.

Şimdilik 3 adet lastik önereyim , bütçenizi ve ebadınıza emin olduktan sonra konuyu ileriye taşırız :)

1- Barum Bravuris 5HM ( YAZ )
2- Dunlop SP Touring R1 ( YAZ )
3- Hankook Kinergy Eco 2 ( YAZ )

3 Lastikte oldukça uzun ömürlü ekonomik konforlu ve güvenli lastiklerdir diye de ekleyeyim , bir çok kişinin tecrübe ettiği lastiklerdir :)

A-) O zaman dışarıya çıkınca tekerlek üzerinde yazanları yazıp iletirim size...

B-) Yani kış mevsiminde dediğim iklime göre normal kış mevsimi yaşanıyor diyebilirim. İşle ev arası da azamî gidiş-geliş 10-15 km arası tutar.

C-) Lastik ebatları için tekerleklere bakıp tastamam bir netliği o zaman söyleyebilirim :)

D-) O zaman balans kesin zorunlu olup ROT ise keyfiyete bağlı olsa gerek... Ama yine de yaptırmakta fayda vardır belki...

E-)
Bütçe olarak da max 2 bin TL gibi düşünmüştüm. Bilmiyorum geçer mi o tutarları...

F-)
Bulunduğum yerde Lassa ve Bridgestone markalarının bayiileri bulunuyor. Bu lastikler nasıldır acaba..?

G-)
Bir de örneğin Lassa'nın sitesinden araç modeline uygun lastiklere baktığımda 2 tane çıkıyor.
185/65R15GREENWAYS88H
165R15 GREENWAYS 92T XL

Buradaki 88-H ile 92T XL farkları nedir acaba..? Böyle bir durumda hangisini tercih etmek gerekir..?
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,694
2
9,627
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
A-) O zaman dışarıya çıkınca tekerlek üzerinde yazanları yazıp iletirim size...

B-) Yani kış mevsiminde dediğim iklime göre normal kış mevsimi yaşanıyor diyebilirim. İşle ev arası da azamî gidiş-geliş 10-15 km arası tutar.

C-) Lastik ebatları için tekerleklere bakıp tastamam bir netliği o zaman söyleyebilirim :)

D-) O zaman balans kesin zorunlu olup ROT ise keyfiyete bağlı olsa gerek... Ama yine de yaptırmakta fayda vardır belki...

E-) Bütçe olarak da max 2 bin TL gibi düşünmüştüm. Bilmiyorum geçer mi o tutarları...

F-) Bulunduğum yerde Lassa ve Bridgestone markalarının bayiileri bulunuyor. Bu lastikler nasıldır acaba..?

G-) Bir de örneğin Lassa'nın sitesinden araç modeline uygun lastiklere baktığımda 2 tane çıkıyor.
185/65R15GREENWAYS88H
165R15 GREENWAYS 92T XL

Buradaki 88-H ile 92T XL farkları nedir acaba..? Böyle bir durumda hangisini tercih etmek gerekir..?
Yine sırasıyla cevaplayalım :)
  • Kış mevsiminde kar yağışı oluyor mu ve bu yağışlarda araç kullanıyor musunuz ?
  • Kesinlikle bakın sonradan bir jant eklenmiş olabilir yada fabrika 14-15 jant üretip sizin aracınıza 15 koymuştur yada 14 koymuştur değişiklik olmasın.
  • Balans kesinlikle ve kesinlikle zorunlu , rot ayarı size bağlıdır ama kontrolünden zarar gelmez.
  • Bütçe olarak 2000 TL yi bu ebatta aşmak özen ve özveri ister :D Çok çok tutacağı 1600 TL civarıdır 4 set lastikte.
  • Ben Lassa - Bridgestone önermiyorum haddinden fazla fiyatlara satılıyorlar ve kesinlikle değmiyor işin açığı ama telefonla arayıp fiyat alabilirsiniz , burada yorumlar ve değerlendiririz.
  • Oradaki sayılar lastiğin YÜK ENDEKSİni , harfler ise maksimum sürat dayanımını göstermekte. XL ibaresi lastik yanağının güçlendirilmiş olduğunu bildirmekte , bu güçlendirme bir çok lastikte konforu aşağı çekme ama yük zamanlarında yanağın ezilmesini bir nebze azaltmakta ve yanağı sağlamlaştırmakta.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve figo102009

figo102009

Asfalt Kurutucu
9 May 2021
62
30
670
38
Türkiye
Marka
Renault
Yine sırasıyla cevaplayalım :)
  • Kış mevsiminde kar yağışı oluyor mu ve bu yağışlarda araç kullanıyor musunuz ?
  • Kesinlikle bakın sonradan bir jant eklenmiş olabilir yada fabrika 14-15 jant üretip sizin aracınıza 15 koymuştur yada 14 koymuştur değişiklik olmasın.
  • Balans kesinlikle ve kesinlikle zorunlu , rot ayarı size bağlıdır ama kontrolünden zarar gelmez.
  • Bütçe olarak 2000 TL yi bu ebatta aşmak özen ve özveri ister :D Çok çok tutacağı 1600 TL civarıdır 4 set lastikte.
  • Ben Lassa - Bridgestone önermiyorum haddinden fazla fiyatlara satılıyorlar ve kesinlikle değmiyor işin açığı ama telefonla arayıp fiyat alabilirsiniz , burada yorumlar ve değerlendiririz.
  • Oradaki sayılar lastiğin YÜK ENDEKSİni , harfler ise maksimum sürat dayanımını göstermekte. XL ibaresi lastik yanağının güçlendirilmiş olduğunu bildirmekte , bu güçlendirme bir çok lastikte konforu aşağı çekme ama yük zamanlarında yanağın ezilmesini bir nebze azaltmakta ve yanağı sağlamlaştırmakta.

1-) Geçen kıştan misallendirecek olursam; sadece 1-2 gün kar yağdı. Sonrasında normal-klasik kış mevsimi görünümü... O mevsimlerde de sabah çıkıp öğle sonrasında eve dönüyordum.
2-) Arabanın lastiklerine de az evvel baktım. Üzerinde Bridgeston-Ecopia EP25BZ - 185/65R15 88T - TUBELESS STEEL BELTED RADIAL yazmaktadır.
3-) Peki bu balansı lastikleri alacağım yerler yaparlar mı yoksa ayrıyeten sanayiden bir lastikçiye mi gitmem gerekecek..?
4-) İnanın araçlarla çok iyi anladığım söylenemez. Kabataslak o kadar gider diye düşünmüştüm. Ancak Bridgeston'un sitesine girdiğimde 650 Lira'lara kadar lastikleri gördüm 😳 O zaman işte4 lastik bedeli 2500 lere bile varır düşündüm :D
5-) Üst maddede buna değinildi :)

EK-SORU: Bir de benim 4 tane buji almam gerekiyor. Bu konuda orijinalini nereden bulabilirim. Tavsiye verebilir misiniz acaba..?
 

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,694
2
9,627
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
1-) Geçen kıştan misallendirecek olursam; sadece 1-2 gün kar yağdı. Sonrasında normal-klasik kış mevsimi görünümü... O mevsimlerde de sabah çıkıp öğle sonrasında eve dönüyordum.
2-) Arabanın lastiklerine de az evvel baktım. Üzerinde Bridgeston-Ecopia EP25BZ - 185/65R15 88T - TUBELESS STEEL BELTED RADIAL yazmaktadır.
3-) Peki bu balansı lastikleri alacağım yerler yaparlar mı yoksa ayrıyeten sanayiden bir lastikçiye mi gitmem gerekecek..?
4-) İnanın araçlarla çok iyi anladığım söylenemez. Kabataslak o kadar gider diye düşünmüştüm. Ancak Bridgeston'un sitesine girdiğimde 650 Lira'lara kadar lastikleri gördüm 😳 O zaman işte4 lastik bedeli 2500 lere bile varır düşündüm :D
5-) Üst maddede buna değinildi :)

EK-SORU: Bir de benim 4 tane buji almam gerekiyor. Bu konuda orijinalini nereden bulabilirim. Tavsiye verebilir misiniz acaba..?

1-2 günlük yağışlardan sonra hava 7 dereceler ve üzerlerinde seyrediyorsa ve yollar genel anlamda açık ve temizse yazlıkla devam diyeceğim size ama iyi bir dört mevsimde alabiliriz tabi. Ebadımızın belli olmasına sevindim daha net ve güzel lastikler önerebileceğiz haliyle. Lastiği takan yerin balans yapması şarttır zorunludur diyebiliriz aslında. Çünkü dediğim gibi fazla fiyatlar var lassa ve bridgestonede ve emin olun değmiyor o fiyatlara verilen paraya yazık oluyor genelde internet üzerinden almak daha mantıklı hale geliyor lastikleri.

Buji içinse öncelikle kod bulmak lazım almadan ben NGK olarak baktığımda kodu ( LZKAR7B ) görünmekte benzinli ünite için internetten araştırıp bulabilirsiniz :)

Şuraya 3 adette 4 mevsim lastik atıyorum


Bu lastiklerden hangisi derseniz ben NOKIAN tercih ederim :)
 
Son düzenleme:

Emre Aktas

Emre Aktaş
Elit Apaçi
20 Tem 2019
88
135
760
24
İstanbul
Marka
Volkswagen
Eğer marka çok önemli değil diyorsan anonim marka uygun olanlardan alabilirsin. Rot balans yaptırman lazım. Her 10 bin km de bir rot balans yaptırmanı öneririm. Yoksa lastik içten yiyebiliyor, araba düz bi hizada gitmeyebiliyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: figo102009

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,017
7
51,352
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Öncelikle çoook teşekkür ederim.

Arabalar hakkında pek malumat sahibi değildim. Ancak alınca böyle sorarak yavaş yavaş terimlerine de aşina olmaya başlıyorum diyebilirim :)

1-) Öncelikle şu an araç üzerindeki lastiklerin 4 mevsim mi yoksa yazlık-kışlık olduğunu tekerlek üzerinden anlayabilir miyim..?

2-) Ben bu aracı sadece evden işe, işten eve götürsün diye almıştım. Çok fazla şehirler arası yolculuk yapmam. Belki yazın civar-yakın illere bir gezi olabilir.

3-) Pek anlamamakla birlikte lastikten beklentim temel olarak güvenlik ve konfor olur sanırım. Çok fazla sürat yapmıyorum. Zaten istesem de yapamam :) Yani sizin temel olarak tavsiyeleriniz ışığında bir istişareyle ne alınabilir ona bakacağım...

4-) Ebat olarak da araştırdığım kadarıyla aracın modeline (2014 Clio 4 - 1.2 - 16V - 75HP) göre ebatlar: 185-65-15" olsa gerek...

5-) Ayrıca bir tanıdığım, lastiği aldıktan sonra Rot-Balans yaptırman gerekir dedi. Bu sanırım zorunlu değil mi? Ve bunu lastiği aldığım yerler yapar mı yoksa sanayi de ayrı mı yaptırmam gerekecek..?


1- Bridgestone Ecopia yaz lastiğidir.
Kış lasiği sembolü üç tepeli dağ içerisinde bir kar tanesidir. Bu sembolün adı 3PMSF'tir. (3 Peak Mountain SnowFlake) Çoğunlukla yanında M+S (mud+snow) ibaresi de bulunur. Ama m+s yazmazsa da dert etmenize gerek yok. Kışın az çok işe yarayacak seviyede dört mevsim lastiklerinde de bu sembolün bulunması gerekir. Konuyla ilgili şöyle bir yazım var, aydınlatacağını umuyorum.
2-
Şimdilik 3 adet lastik önereyim , bütçenizi ve ebadınıza emin olduktan sonra konuyu ileriye taşırız :)

1- Barum Bravuris 5HM ( YAZ )
2- Dunlop SP Touring R1 ( YAZ )
3- Hankook Kinergy Eco 2 ( YAZ )
Ben buraya Falken Sincera SN110 Ecorun modelini de eklerim. Modelini aklınızda tutamazsanız Falken bayiine gidip aracınıza uygun Falken yaz lastiği dediniz mi zaten iki seçenek var, bu onların ekonomi odaklı olanı :) (diğeri performans odaklı diyorlar)
3- Yukarıdaki tüm lastikler fiyatına göre iyi yol tutan lastiklerdir. Dunlop kullanıcısı olarak şunu söyleyebilirim: Dayanıklılık konusunda Goodyear-Continental-Michelin üçlüsü pahalı markalardan konfor olarak bir tık geride olur, bir de ancak pist yarışları seviyesinde zorlandığında belli olacak seviyede dayanıklılık eksiği vardır. Ama 1.2 75hp arabada normal koşullarda ayırt etmesi mümkün değil merak etmeyin =)
4- Clio 4'lerin ebatları tabiri caizse biraz kıl ebatlardır. Ara ebatlardır. Her araçta bulunmaz. O yüzden fiyatları yaygın ebatlardan bir miktar fazladır. 2000₺ bütçe içerisinde kalmanız zor olabilir.
5- Lastiği bayiden alırsanız zaten ilk montaj sırasında balans ayarını ikram olarak yapıyorlar. Rot ayarını da ön düzeni ne kadar zorladığınıza bağlı olarak senede bir, 6 ayda bir, belki 2 senede bir yaptırabilirsiniz.
6- Ülke genelindeki ürün tedariki açısından ben Falken ve Dunlop markalarını öneririm. Çünkü ikisi de Türkiye'de Petlas fabrikalarında üretiliyor, çoğunlukla Petlas bayilerinde satılıyor ve Petlas'tan çok daha kaliteliler. Fiyat olarak da yukarıda belirttiğimiz gibi makul seviyedeler.
 

petrich

Profesör
7 Eyl 2016
536
880
1,820
İzmit
Marka
Mazda
Clio 4 aracımız var 2015ten bu yana 195/55 r16 ebatlı continental ecocontact yazlık ve Nexen Winguard wh2 kışlık lastik kullanıyorduk. İkisini de tavsiye ederim güzel lastikler özellikle nexen kışın tüm zorlamalarıma karşı gereğinden fazla iyi performans göstermişti. 1 Ay önce iki lastiği de ömürlerini tamamladıkları için çöpe atıp yerine Falken Euroall Season AS210 aldık. Şuanlık kötü bir izlenim yaşatmadı alınabilecek bir lastik.
 
  • Beğeni
Tepkiler: figo102009

figo102009

Asfalt Kurutucu
9 May 2021
62
30
670
38
Türkiye
Marka
Renault
1-2 günlük yağışlardan sonra hava 7 dereceler ve üzerlerinde seyrediyorsa ve yollar genel anlamda açık ve temizse yazlıkla devam diyeceğim size ama iyi bir dört mevsimde alabiliriz tabi. Ebadımızın belli olmasına sevindim daha net ve güzel lastikler önerebileceğiz haliyle. Lastiği takan yerin balans yapması şarttır zorunludur diyebiliriz aslında. Çünkü dediğim gibi fazla fiyatlar var lassa ve bridgestonede ve emin olun değmiyor o fiyatlara verilen paraya yazık oluyor genelde internet üzerinden almak daha mantıklı hale geliyor lastikleri.

Buji içinse öncelikle kod bulmak lazım almadan ben NGK olarak baktığımda kodu ( LZKAR7B ) görünmekte benzinli ünite için internetten araştırıp bulabilirsiniz :)

Şuraya 3 adette 4 mevsim lastik atıyorum


Bu lastiklerden hangisi derseniz ben NOKIAN tercih ederim :)

1-) Evet yağışlardan sonra genel manada çok fazla buzlanmaya tanık olmadım. Zaten öyle bir durum olduğunda da arabayı çıkartmam belki... Velev ki hava durumu 7 derecenin altında seyretse bu durumun lastiğe bir zararı mı olur..? 🤔

2-) Yaşadığım yer, küçük bir yer olduğundan burada Lassa ile Bridgeston'un bayiliğini yapan bir yer var. Fiyat bilgisi almamıştım. Şayet fiyatları netteki fiyatlarla eşdeğer bir yapıda seyrediyorsa dediğiniz gibi netten almak daha akilâne olacaktır. ((( Peki lastiği netten aldık diyelim. Sonra sanayideki x bir lastikçi bunu takıp balansını yapabilir değil mi..? Pahalı bir şey midir? ))

3-) Buji için dediğiniz kodu nereden bulacağım acaba..? Bütün Clio 4, 1.2 Joy, 16V, 75HP paket benzinli araçlar için bujiler aynı değil midir..?
Ben biraz araştırmamla şöyle bir şey buldum. Parçalar için ORİJİNAL MAİS denilmektedir.
Sizce hangisinden almak gerekir..? (Hali hazırda filtrelerimi de almamıştım. İlk siteden MANN marka olarak alacaktım. Hesapladığımda bütün filtrelerim ve 2. sitedeki bujiyle birlikte 335 liraya geliyor. Ancak 3. sitede toptan Orijinal MAİS ile 399 TL veya farklı fiyat skalalarında da mevcut)




4-) NOKIAN marka lastiği ilk kez duydum. Sanırım bu lastik işinde marka yerine işlevselliğe bakmak gerekiyor olsa gerek... Pekala bir üst postta attığınız yazlıklardan mı dersiniz yoksa 4 mevsim mi..?

.
 
Son düzenleme:

figo102009

Asfalt Kurutucu
9 May 2021
62
30
670
38
Türkiye
Marka
Renault
1- Bridgestone Ecopia yaz lastiğidir.
Kış lasiği sembolü üç tepeli dağ içerisinde bir kar tanesidir. Bu sembolün adı 3PMSF'tir. (3 Peak Mountain SnowFlake) Çoğunlukla yanında M+S (mud+snow) ibaresi de bulunur. Ama m+s yazmazsa da dert etmenize gerek yok. Kışın az çok işe yarayacak seviyede dört mevsim lastiklerinde de bu sembolün bulunması gerekir. Konuyla ilgili şöyle bir yazım var, aydınlatacağını umuyorum.
2-

Ben buraya Falken Sincera SN110 Ecorun modelini de eklerim. Modelini aklınızda tutamazsanız Falken bayiine gidip aracınıza uygun Falken yaz lastiği dediniz mi zaten iki seçenek var, bu onların ekonomi odaklı olanı :) (diğeri performans odaklı diyorlar)
3- Yukarıdaki tüm lastikler fiyatına göre iyi yol tutan lastiklerdir. Dunlop kullanıcısı olarak şunu söyleyebilirim: Dayanıklılık konusunda Goodyear-Continental-Michelin üçlüsü pahalı markalardan konfor olarak bir tık geride olur, bir de ancak pist yarışları seviyesinde zorlandığında belli olacak seviyede dayanıklılık eksiği vardır. Ama 1.2 75hp arabada normal koşullarda ayırt etmesi mümkün değil merak etmeyin =)
4- Clio 4'lerin ebatları tabiri caizse biraz kıl ebatlardır. Ara ebatlardır. Her araçta bulunmaz. O yüzden fiyatları yaygın ebatlardan bir miktar fazladır. 2000₺ bütçe içerisinde kalmanız zor olabilir.
5- Lastiği bayiden alırsanız zaten ilk montaj sırasında balans ayarını ikram olarak yapıyorlar. Rot ayarını da ön düzeni ne kadar zorladığınıza bağlı olarak senede bir, 6 ayda bir, belki 2 senede bir yaptırabilirsiniz.
6- Ülke genelindeki ürün tedariki açısından ben Falken ve Dunlop markalarını öneririm. Çünkü ikisi de Türkiye'de Petlas fabrikalarında üretiliyor, çoğunlukla Petlas bayilerinde satılıyor ve Petlas'tan çok daha kaliteliler. Fiyat olarak da yukarıda belirttiğimiz gibi makul seviyedeler.

A-) Sizce 4 mevsim yerine ekseri yaz aylarında şehirler arası yolculuk yapıp genelini küçük bir ilçede şehir içi kullanma durumuna göre Yaz Lastiği almak daha mantıklı olmaz mı..?

B-) Tekrar üzerindeki lastik marka modelini kullanmaya ne dersiniz..? (Bridgeston Ecopia?) Yoksa çok mu pahalı ve gereksiz olur..?

C-) Ayrıca geçen gün alırken satıcının lastikleri mutlaka değiştirin demesi üzerine geçenlerde sivri bir taşa değmemle lastik patlamıştı. Direkt gösterge de "Lastik Patladı" uyarısı verdi. Sonra bir yakınımız gelip stepnedeki lastiği taktı. Ancak bu sefer de göstergede "Lastik Kapturu Kontrol ettirin" demeye başladı. Zannedersem bir sensör varmış jantlarda, yeni takılan lastikte olmayınca o uyarıyı vermiş deniliyor. Ne dersiniz..?

D-) Bizim burası küçük bir ilçe olduğundan Lass & Bridgeston bayiliğini yapan yer var. Tam emin olmamakla birlikte sadece lastik satışını yaptığını biliyorum. Şayet böyleyse rot-balans için sanayiye ayrıca gitmek mi gerekecek..? 🤔
 

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,694
2
9,627
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
1-) Evet yağışlardan sonra genel manada çok fazla buzlanmaya tanık olmadım. Zaten öyle bir durum olduğunda da arabayı çıkartmam belki... Velev ki hava durumu 7 derecenin altında seyretse bu durumun lastiğe bir zararı mı olur..? 🤔

2-) Yaşadığım yer, küçük bir yer olduğundan burada Lassa ile Bridgeston'un bayiliğini yapan bir yer var. Fiyat bilgisi almamıştım. Şayet fiyatları netteki fiyatlarla eşdeğer bir yapıda seyrediyorsa dediğiniz gibi netten almak daha akilâne olacaktır. ((( Peki lastiği netten aldık diyelim. Sonra sanayideki x bir lastikçi bunu takıp balansını yapabilir değil mi..? Pahalı bir şey midir? ))

3-) Buji için dediğiniz kodu nereden bulacağım acaba..? Bütün Clio 4, 1.2 Joy, 16V, 75HP paket benzinli araçlar için bujiler aynı değil midir..?
Ben biraz araştırmamla şöyle bir şey buldum. Parçalar için ORİJİNAL MAİS denilmektedir.
Sizce hangisinden almak gerekir..? (Hali hazırda filtrelerimi de almamıştım. İlk siteden MANN marka olarak alacaktım. Hesapladığımda bütün filtrelerim ve 2. sitedeki bujiyle birlikte 335 liraya geliyor. Ancak 3. sitede toptan Orijinal MAİS ile 399 TL veya farklı fiyat skalalarında da mevcut)




4-) NOKIAN marka lastiği ilk kez duydum. Sanırım bu lastik işinde marka yerine işlevselliğe bakmak gerekiyor olsa gerek... Pekala bir üst postta attığınız yazlıklardan mı dersiniz yoksa 4 mevsim mi..?

.

  1. Lastik hamuru o dereceler için tasarlanmadığından bozulmalar meydana gelecek lastik ömrü azalacaktır fakat konu bununla sınırlı değil en önemlisi yol tutuşunda kayıp gözlemleyeceksiniz ve fren mesafeniz uzayacaktır.
  2. Evet herhangi bir yer bunları takıp balansını yapar , ben tanıdık bir yerde sök tak balansa 20-50 TL gibi çok minimal bir ücret ödüyorum , çok çok olsun 70-100 TL arası bir durum oda hani sırta vura vura konusu olur takılan kurşun pahalıdır vs.
  3. Dediğim kodu googleye yazıp aratacaksınız bu kadar sonrasında güvenilir bir yerden sipariş geçeceksiniz ama sizin filtre ihtiyacınızda var , ona da değinelim , MANN alın filtreleri maisten ucuza geliyorsa kesinlikle alın hemde.
  4. NOKIAN çok iyi bir markadır , kesinlikle öyle marka yerine bana ne uyar diye bakmak gerekiyor ama marka payıda var bu işlerde , kullanım koşullarınızı sizin belirlemeniz lazım , diyorsanız ki ben genelde yağmurlu soğuk bir iklimdeyim 4 mevsim alın , ha yok kışın 5 gün soğuk olur gerisi güzeldir yağmurda çok yağmaz havada 10 derece seyredir yazlık alın :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: figo102009

figo102009

Asfalt Kurutucu
9 May 2021
62
30
670
38
Türkiye
Marka
Renault
  1. Lastik hamuru o dereceler için tasarlanmadığından bozulmalar meydana gelecek lastik ömrü azalacaktır fakat konu bununla sınırlı değil en önemlisi yol tutuşunda kayıp gözlemleyeceksiniz ve fren mesafeniz uzayacaktır.
  2. Evet herhangi bir yer bunları takıp balansını yapar , ben tanıdık bir yerde sök tak balansa 20-50 TL gibi çok minimal bir ücret ödüyorum , çok çok olsun 70-100 TL arası bir durum oda hani sırta vura vura konusu olur takılan kurşun pahalıdır vs.
  3. Dediğim kodu googleye yazıp aratacaksınız bu kadar sonrasında güvenilir bir yerden sipariş geçeceksiniz ama sizin filtre ihtiyacınızda var , ona da değinelim , MANN alın filtreleri maisten ucuza geliyorsa kesinlikle alın hemde.
  4. NOKIAN çok iyi bir markadır , kesinlikle öyle marka yerine bana ne uyar diye bakmak gerekiyor ama marka payıda var bu işlerde , kullanım koşullarınızı sizin belirlemeniz lazım , diyorsanız ki ben genelde yağmurlu soğuk bir iklimdeyim 4 mevsim alın , ha yok kışın 5 gün soğuk olur gerisi güzeldir yağmurda çok yağmaz havada 10 derece seyredir yazlık alın :)

Tamamdır inşaAllah... Bu kıymetli bilgilerinizden çok çok teşekkür ederim. :)
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,017
7
51,352
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
A-) Sizce 4 mevsim yerine ekseri yaz aylarında şehirler arası yolculuk yapıp genelini küçük bir ilçede şehir içi kullanma durumuna göre Yaz Lastiği almak daha mantıklı olmaz mı..?

B-) Tekrar üzerindeki lastik marka modelini kullanmaya ne dersiniz..? (Bridgeston Ecopia?) Yoksa çok mu pahalı ve gereksiz olur..?

C-) Ayrıca geçen gün alırken satıcının lastikleri mutlaka değiştirin demesi üzerine geçenlerde sivri bir taşa değmemle lastik patlamıştı. Direkt gösterge de "Lastik Patladı" uyarısı verdi. Sonra bir yakınımız gelip stepnedeki lastiği taktı. Ancak bu sefer de göstergede "Lastik Kapturu Kontrol ettirin" demeye başladı. Zannedersem bir sensör varmış jantlarda, yeni takılan lastikte olmayınca o uyarıyı vermiş deniliyor. Ne dersiniz..?

D-) Bizim burası küçük bir ilçe olduğundan Lass & Bridgeston bayiliğini yapan yer var. Tam emin olmamakla birlikte sadece lastik satışını yaptığını biliyorum. Şayet böyleyse rot-balans için sanayiye ayrıca gitmek mi gerekecek..? 🤔
a- Mantıklı olup olmayacağını sizin kullanım senaryolarınız belirler. Yaz lastikleri için alt eşik 7°C 'dir. Onun altında tutunması azalmaya başlar. Kışın bunun bilincinde olup daha temkinli ve daha yavaş giderim diyorsanız yaz lastiği mantıklı hale gelir.

b- Ecopia'yı pek kullanmadım. Ama B250, Turanza gibi diğer modellerini kullandım. Buradan marka hakkında genelleme yapabilirim. Standart binek lastik kategorisinde çok sert, bu sayede aşınmalara karşı çok çok dayanıklı, ama kuruda tutunması vasat, ıslakta ise kötü lastikler üretiyor. Sizin bizim gibi standart kullanıcı yerine taksicilere daha uygun lastikleri oluyor. O yüzden Lassa Greenways benim tercihim olur. Mazda mx-5 üzerindek kullanmıştım, fena değildi.

c- Clio'da dediğinize benzer bir şeyi ben de duymuştum. Yeni nesil tüm araçlarda esp sensörü, tur sayısını takip ederek lastiğin çapı azaldığında algılayıp uyarı verir. Ama Clio'da ekstradan bir şeyler daha var diye duymuştum. Doğruluğunu Clio sahipleri teyit ederse daha iyi olur.

d- Eğer lassa&bridgestone bayisi olduysa mutlaka balans yapacak bir makinesi vardır. Şöyle bir makine:
1621507804113.png
 
  • Beğeni
Tepkiler: figo102009

figo102009

Asfalt Kurutucu
9 May 2021
62
30
670
38
Türkiye
Marka
Renault
a- Mantıklı olup olmayacağını sizin kullanım senaryolarınız belirler. Yaz lastikleri için alt eşik 7°C 'dir. Onun altında tutunması azalmaya başlar. Kışın bunun bilincinde olup daha temkinli ve daha yavaş giderim diyorsanız yaz lastiği mantıklı hale gelir.

b- Ecopia'yı pek kullanmadım. Ama B250, Turanza gibi diğer modellerini kullandım. Buradan marka hakkında genelleme yapabilirim. Standart binek lastik kategorisinde çok sert, bu sayede aşınmalara karşı çok çok dayanıklı, ama kuruda tutunması vasat, ıslakta ise kötü lastikler üretiyor. Sizin bizim gibi standart kullanıcı yerine taksicilere daha uygun lastikleri oluyor. O yüzden Lassa Greenways benim tercihim olur. Mazda mx-5 üzerindek kullanmıştım, fena değildi.

c- Clio'da dediğinize benzer bir şeyi ben de duymuştum. Yeni nesil tüm araçlarda esp sensörü, tur sayısını takip ederek lastiğin çapı azaldığında algılayıp uyarı verir. Ama Clio'da ekstradan bir şeyler daha var diye duymuştum. Doğruluğunu Clio sahipleri teyit ederse daha iyi olur.

d- Eğer lassa&bridgestone bayisi olduysa mutlaka balans yapacak bir makinesi vardır. Şöyle bir makine:
Ekli dosyayı görüntüle 35454

Verdiğiniz doyurucu cevaplardan ötürü çoook teşekkür ederim. Çok sağ olun :)
 

figo102009

Asfalt Kurutucu
9 May 2021
62
30
670
38
Türkiye
Marka
Renault
Tekrardan herkese merhabalar...

Merak ettiğim sualim bulunuyor...

Bir iki gün sonra ben ve ön koltuk dolu olacak şekilde -inşaAllah- bulunduğum şehirden takribi olarak 4 - 4,5 saat sürecek bir yolculuğa çıkacağım...

Acaba lastik şişirme yapmam icap eder mi..?

Daha doğrusu merak ettiğim husus; şu an ekranda herhangi bir lastik basınç uyarısı bulunmuyor. Ancak ben yine de buna rağmen lastiklere birkaç PSI hava vurmam gerekir mi..?

Yoksa göstergede lastik basınç uyarısı çıkana kadar öyle kullanmalı mıyım..?

Cevap için teşekkür ederim.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,017
7
51,352
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Öncelikle lastik basınçlarını araba ve motor soğukken yapın. Fazla yol yapmadan yavaşça gidin benzinliğe, öyle kontrol edin.

bagajda çok yükünüz yoksa üreticinin belirttiği minimum basınçları lastiklere basın. Ekstra hava basmaya gerek yok. Hatta basınçlar fazlaysa ideal değerlerine indirebilirsiniz bile.

Uzun yolda seyir halinde zaten lastik ısınınca basıncı biraz yükselecektir merak etmeyin. Fazladan hava basmanın arabayı çok yükleyeceğiniz veya park halinde uzun süre yatıracağınız zamanlar dışında faydası olmaz.

Lastik uyarısı ancak bir tane lastiğin basıncında sorun varsa çıkar. Onun sinyalini asla beklemeyin. O uyarının anlamı "lastiklerden birine çivi filan girdi galiba, kenara çek bir kontrol et" gibi bir şeydir. :)

Her halükarda uzun yola gitmeden mutlaka havaları kontrol edin. Temel kontrollerdendir, ihmal etmemek gerek.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: figo102009

figo102009

Asfalt Kurutucu
9 May 2021
62
30
670
38
Türkiye
Marka
Renault
Öncelikle lastik basınçlarını araba ve motor soğukken yapın. Fazla yol yapmadan yavaşça gidin benzinliğe, öyle kontrol edin.

bagajda çok yükünüz yoksa üreticinin belirttiği minimum basınçları lastiklere basın. Ekstra hava basmaya gerek yok. Hatta basınçlar fazlaysa ideal değerlerine indirebilirsiniz bile.

Uzun yolda seyir halinde zaten lastik ısınınca basıncı biraz yükselecektir merak etmeyin. Fazladan hava basmanın arabayı çok yükleyeceğiniz veya park halinde uzun süre yatıracağınız zamanlar dışında faydası olmaz.

Lastik uyarısı ancak bir tane lastiğin basıncında sorun varsa çıkar. Onun sinyalini asla beklemeyin. O uyarının anlamı "lastiklerden birine çivi filan girdi galiba, kenara çek bir kontrol et" gibi bir şeydir. :)

Her halükarda uzun yola gitmeden mutlaka havaları kontrol edin. Temel kontrollerdendir, ihmal etmemek gerek.

Öncelikle cevabınızdan ötürü teşekkür ederim :)

Bagajımda çok yük olmayacak. Gideceğim mesafe de takribi 260-280 km civarı... Önde bir kişi daha olacak...

a-) Lastiklerde fazla hava olursa ideal değerlere indirebilirsiniz demişsiniz. Bunu nasıl yapacağım..?
b-) Sanırım arabanın şoför kapısında yazan değerleri baz almak doğru olan imiş. Bu noktada bazı yerlerde önlerin arkalara göre daha fazla PSI değerlerine sahip olması gerektiği yazmaktaydı. Bu doğru olan mıdır? Yoksa her tekere eşit PSI vurulmalı?
c-) Ayrıca biraz komik gelebilir ama daha önce hiç lastik şişirmedim 😬 Bu yüzden videolardan izlediğim kadarıyla sanırım bir benzinliğe gidip hava basınç kompresörünü alıp sibop kapağını çıkardıktan sonra direkt sibopa hava aletini bastırınca oluyor değil mi? (K.bakmayın ama yarın veya cuma günü ilk deneyimimi yapacağım :))


Ayrıca gideceğim yerden gelince bu sefer de İstanbul gibi bulunduğum yerden 650 km'lik bir yolculuk bekliyor olacak :) - (Bu sefer arkada biri daha olacak ve ekstra bahaj dolu olacak şekilde :)

Yine bu yolculuk öncesinde de lastik basınçlarına bakmam gerekir mi yoksa aylık rutin bir kontrol şeklinde mi bakmalıyım..?
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım