Clio 4 ve İlk Araba Hakkında..?

figo102009

Asfalt Kurutucu
9 May 2021
62
30
670
38
Türkiye
Marka
Renault
Merhabalar arkadaşlar...

Yaklaşık 3 hafta önce ilk arabam olan 2014 model, Joy, 1.2 motor, 75 bg, Clio 4 aldım. Takribi 74 bin km'de...

Arabaların teknik aksamı hakkında da pek fazla bilgi sahibi değilim. Eşim de öğrensin diye ona almıştık. Tabii ben de kullanıyorum.

Arabanın çeşitli bakımlarını da yakın bir tanıdığımız-ustamız tarafından yapılacak. Çünkü servislerin aşırı maliyetli olduğunu öğrendim.

Bu noktada araçla ilgili merak ettiğim birtakım hususlar bulunuyor. Cevaplarsanız çok sevinirim...

1-) Önceki sahibi ortalama 77 veya 78 bin km'de yağının değişeceğini söylemişti. Yani şu an daha 3 bin km var gibi gözüküyor. Ekranda da "Bakıma kalan 20 gün" gibi bir şeyler yazmaktaydı.

Peki ben bu değişimi -içinde yağ olmasına rağmen- bayramdan sonra yapsam bir sakınca olur mu..?

2-) Yağı önceki sahibi sanırım Castrol kullanmıştı. Direksiyona asılan küçük bilgilendirici yağ değişiminin üstünde kullanılan modele göre ve kendimce araştırdığım kadarıyla yağı Castrol 5w30 olarak düşündüm. Bu markanın galiba Edge gibi çeşitli modelleri de var. Bunlar çok fark ediyor mu?

3-) Bir de bu yağlarda sanırım yıl hususu da önem arz ediyormuş. İnternette bakabildiğim kadarıyla ekseri 2020 yıllar var. 2021'de olduğumuz için 2020 yılı bir yağı almam bir sıkıntı teşkil eder mi..?

4-) Bide hazır yağ değişimi olacakken yağ ile birlikte bütün filtre (Hava-Polen-Yakıt-Yağ) değişimlerini de aradan çıksın istiyorum. Bu parçaları internetten güvenle ve ORİJİNAL bir şekilde temin edebileceğimiz yerler var mıdır?

5-) Ayrıca yakıt için de aracı ilk aldığımda farklı bir şehirden BP'den almıştım. Bulunduğum yerde ise; Shell, Opet, Petrol Ofisi, Aytemiz, Lukoil gibi firmalar bulunuyor. Araç için hangisinden almak fayda sağlar? Yoksa bu durum pek de fark etmeyen bir şey midir?

6-) Bir de benzini alırken misalen; Shell markasında iki tane Kurşunsuz 95 Oktan seçeneği bulunuyor. Birisi 'Shell V-Power Kurşunsuz', diğeri de 'Shell FuelSave Kurşunsuz'... Bunlar çok fark ediyor mu? (Shell V-Power nasıldır?) Hangisinden almak gerekir..?

7-) Ayrıca diyelim ki bulunduğumuz yerden Shell'den benzini alıp farklı yerlerden farklı markaların benzinlerini kullanmamızın araca bir zararı olur mu? Yani bir Shell bir Opet gibi farklı farklı...

8 -) Son olarak da bütün bunların dışında arabaya elzem sayılan başka ne gibi şeyler yapmak gerekir..?
Zorunlu veya isteğe bağlı yapılması gereken şeyler varsa söylerseniz çok memnun olurum.

Şimdiden çok ama çok teşekkür ederim.
 

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,645
2
9,534
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
Cevaplayalım teker teker :)

  • Yağınızı en kısa vakitte tüm filtreler ile birlikte değiştirin komple bir periyodik bakıma girsin araç ve siz takip edin bakımlarını :)
  • Ben Castrol kullanmanızı ve kullandırmanızı tavsiye etmiyorum , hem Türkiye dolum yağlar hem de piyasada sahtesi , gerçeğinden kat ve kat çok bulunuyor.
  • 2020 üretim bir yağ almanız bir sorun yaratmaz , zaten yüksek ihtimalle depoda kartonların içinde duruyorlardır fiyat çok oynuyorsa 2020 alınabilir.
  • Parçaları internetten güvenle tedarik edeceğiniz çok site var Renault konusuna girersek ama bana kalırsa orijinal mais değilde MANN-MAHLE gibi marka bakın.
  • Benzinde Türkiyede bulunan yakıtlar hemen hemen aynı ki şu an katkı mevcut değil bildiğim kadarıyla , hangisinde döngü yüksek ve fiyat ucuzsa alın gitsin.
  • 1.2 75BG eski tip denilebilecek atmosferik motorlu aracınız var , en uygun yakıt hangisiyle onu tercih edin bir fark oluşmayacaktır örneğin Fuelsave alabilirsiniz.
  • Hiç bir zararı olmaz , güvenle kullanabilirsiniz hatta mix yapabilirsiniz , ya 50 fuelsave alayım sonra gidip 50 ultraforce alayım daha sonra 50 aytemiz opti alayım.
  • Lastik havalarınızı kapıda yada kitapçıkta belirtiği gibi haftalık kontrol edin , mümkünse hava emiş kısımlarını temizletebilirsiniz , antifrizini yenileyin ve uygun olan miktarı saf su ile karıştırıp bu işlemi yapın yada yaptırın , genel bir kontrol sağlayın aracınızın üzerinde gerisi zaten sürüşünüze kalmış :) Ha birde unutmadan ne olur ne olmaz stepneniz varsa stepnede bulunan lastiğin ne kadar hava kaldırdığını okuyup 5-10 psi aşağısını vurun o lastikte hayatınızı bir yerde kurtaracaktır :)
 

Testarossa

TomSawyer
Profesör
8 Ağu 2020
595
943
1,820
İstanbul
Marka
Alfa Romeo
Yağı castrol almayın, n11 yağçarşısından motul aldım orjinal.
Motul yağ almanızı tavsiye ederim.
Adı sanı duyulan markalardan aldığınız sürece her yerden benzin alabilirsiniz.
Yağların raf ömrü 10 yıldır o yüzden 2020 sorun olmaz.
Son olarak benim cliom olsa bayramdan sonra değiştirirdim yağı. Biraz gecikmesi sorun yapmaz.
Ustanız kontrol etsin arabanızı.Eğer lastikleriniz eski tarihli ise ya da yeni tarihli ama kötüyse değiştirin özellikle eagle sport model lastik varsa hiç zaman kaybetmeyin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: figo102009 ve bt

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,942
7
51,190
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Merhabalar arkadaşlar...

Yaklaşık 3 hafta önce ilk arabam olan 2014 model, Joy, 1.2 motor, 75 bg, Clio 4 aldım. Takribi 74 bin km'de...

Arabaların teknik aksamı hakkında da pek fazla bilgi sahibi değilim. Eşim de öğrensin diye ona almıştık. Tabii ben de kullanıyorum.

Arabanın çeşitli bakımlarını da yakın bir tanıdığımız-ustamız tarafından yapılacak. Çünkü servislerin aşırı maliyetli olduğunu öğrendim.

Bu noktada araçla ilgili merak ettiğim birtakım hususlar bulunuyor. Cevaplarsanız çok sevinirim...

1-) Önceki sahibi ortalama 77 veya 78 bin km'de yağının değişeceğini söylemişti. Yani şu an daha 3 bin km var gibi gözüküyor. Ekranda da "Bakıma kalan 20 gün" gibi bir şeyler yazmaktaydı.

Peki ben bu değişimi -içinde yağ olmasına rağmen- bayramdan sonra yapsam bir sakınca olur mu..?

2-) Yağı önceki sahibi sanırım Castrol kullanmıştı. Direksiyona asılan küçük bilgilendirici yağ değişiminin üstünde kullanılan modele göre ve kendimce araştırdığım kadarıyla yağı Castrol 5w30 olarak düşündüm. Bu markanın galiba Edge gibi çeşitli modelleri de var. Bunlar çok fark ediyor mu?

3-) Bir de bu yağlarda sanırım yıl hususu da önem arz ediyormuş. İnternette bakabildiğim kadarıyla ekseri 2020 yıllar var. 2021'de olduğumuz için 2020 yılı bir yağı almam bir sıkıntı teşkil eder mi..?

4-) Bide hazır yağ değişimi olacakken yağ ile birlikte bütün filtre (Hava-Polen-Yakıt-Yağ) değişimlerini de aradan çıksın istiyorum. Bu parçaları internetten güvenle ve ORİJİNAL bir şekilde temin edebileceğimiz yerler var mıdır?

5-) Ayrıca yakıt için de aracı ilk aldığımda farklı bir şehirden BP'den almıştım. Bulunduğum yerde ise; Shell, Opet, Petrol Ofisi, Aytemiz, Lukoil gibi firmalar bulunuyor. Araç için hangisinden almak fayda sağlar? Yoksa bu durum pek de fark etmeyen bir şey midir?

6-) Bir de benzini alırken misalen; Shell markasında iki tane Kurşunsuz 95 Oktan seçeneği bulunuyor. Birisi 'Shell V-Power Kurşunsuz', diğeri de 'Shell FuelSave Kurşunsuz'... Bunlar çok fark ediyor mu? (Shell V-Power nasıldır?) Hangisinden almak gerekir..?

7-) Ayrıca diyelim ki bulunduğumuz yerden Shell'den benzini alıp farklı yerlerden farklı markaların benzinlerini kullanmamızın araca bir zararı olur mu? Yani bir Shell bir Opet gibi farklı farklı...

8 -) Son olarak da bütün bunların dışında arabaya elzem sayılan başka ne gibi şeyler yapmak gerekir..?
Zorunlu veya isteğe bağlı yapılması gereken şeyler varsa söylerseniz çok memnun olurum.

Şimdiden çok ama çok teşekkür ederim.
Güle güle kullanın.

1- Hiçbir sakınca olmaz.
2- Türkiye'de Castrol'ü hiç tavsiye etmem. Renault'nun tavsiye ettiği marka elf'tir. Renault önermese bile kaliteli yağlar üretir. İnternet alışveriş siteleri üzerinden "yagcarsisi" satıcısının sattığı ya da direk yagcarsisi.com dan, ya da yine online alışveriş sitelerindeki "Oilmarkt" satıcısından sahte olmayan güvenilir yağlar alabilirsiniz. En azından ben şimdiye kadar sıkıntılı bir ürün almadım buralardan.
3- Herhangi bir sıkıntı teşkil etmez. 4-5 yıllık yağ olmasın yeter. Bir üst maddede belirttiğim satıcılarda kolay kolay da rastlamazsınız öyle ürüne zaten.
4- Yağ için yukarıda yazdım ama Renault'nun diğer parçaları için güvenilir site açıkçası ben bilmiyorum. Bilen arkadaşlar çıkacaktır. Hava ve polen filtreleri çok önemli değil ama özellikle yağ filtresinde kesinlikle kaliteli bir marka bakın. Çünkü sıcaklığa bağlı artabilecek yağ basıncı için valfleri olur, ucuz mallarda ihmal edilirse veya standartlara uygun olmazsa yağ devirdaimine zeval getirebilir.
5- Benzin istasyonlarında markadan ziyade istasyon bazında müşterilerin genel memnuniyet durumuna bakın. Ben yıllardır Ford'larımızdan kalan alışkanlıkla Opet kullanırım, arabam da memnun ben de memnunum.
6- Shell V-Power, çok ileri seviye yüksek güçlü motora sahip bir aracı olmayanlara tavsiye etmem. Tıpkı sizinki gibi 1.2 75hp atmosferik arabamda katkılı v-power yakıt ters tepmişti, çekişten çok düşürmüştü. Shell alacaksanız direk Fuelsave bakın. Standart atmosferik motorlara uygun olanı odur.
7- Depoya konan yakıt kaliteli olduktan sonra marka fark etmez.
8- Aracı yeni aldıysanız soğutma sistemini kontrol ettirin. Tercihen bunu yetkili serviste yaptırın. Gerekli görülürse (ki yıllarca antifrizsiz binilmiş bir arabaysa gereklidir) radyatörünü kontrol ettirin. Tüm su devirdaim hortumlarını ve genleşme kabını yenileyerek sisteme yüksek oranlı antifrizli su koyun. Antifriz yaz kış gerekli bir sıvıdır. Renault'ların soğutma sistemlerindeki parçalar da ortalamadan biraz daha narindir. Bakımsız kalırlarsa daha kolay yıpranırlar. Bu parça değişimlerini önerme sebebim odur.
 

HaniBanaDemiş

Rıfat
Profesör
2 Şub 2021
195
143
1,085
38
İstanbul
Marka
Opel
Arkadaşlar baya bir açıklama yapmışlar. Ben de yakıt istasyonu olarak ekleme yapayım; bilinen markaların bulabiliyorsanız kendi işlettikleri istasyonlardan almaya çalışın. Kendi kendilerinin ayaklarına sıkmazlar. Bulunduğunuz bölgede sadece bayilik istasyonları varsa esnaflığına güvendiğiniz istasyonu tercih edebilirsiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: figo102009

figo102009

Asfalt Kurutucu
9 May 2021
62
30
670
38
Türkiye
Marka
Renault
Güle güle kullanın.

1- Hiçbir sakınca olmaz.
2- Türkiye'de Castrol'ü hiç tavsiye etmem. Renault'nun tavsiye ettiği marka elf'tir. Renault önermese bile kaliteli yağlar üretir. İnternet alışveriş siteleri üzerinden "yagcarsisi" satıcısının sattığı ya da direk yagcarsisi.com dan, ya da yine online alışveriş sitelerindeki "Oilmarkt" satıcısından sahte olmayan güvenilir yağlar alabilirsiniz. En azından ben şimdiye kadar sıkıntılı bir ürün almadım buralardan.
3- Herhangi bir sıkıntı teşkil etmez. 4-5 yıllık yağ olmasın yeter. Bir üst maddede belirttiğim satıcılarda kolay kolay da rastlamazsınız öyle ürüne zaten.
4- Yağ için yukarıda yazdım ama Renault'nun diğer parçaları için güvenilir site açıkçası ben bilmiyorum. Bilen arkadaşlar çıkacaktır. Hava ve polen filtreleri çok önemli değil ama özellikle yağ filtresinde kesinlikle kaliteli bir marka bakın. Çünkü sıcaklığa bağlı artabilecek yağ basıncı için valfleri olur, ucuz mallarda ihmal edilirse veya standartlara uygun olmazsa yağ devirdaimine zeval getirebilir.
5- Benzin istasyonlarında markadan ziyade istasyon bazında müşterilerin genel memnuniyet durumuna bakın. Ben yıllardır Ford'larımızdan kalan alışkanlıkla Opet kullanırım, arabam da memnun ben de memnunum.
6- Shell V-Power, çok ileri seviye yüksek güçlü motora sahip bir aracı olmayanlara tavsiye etmem. Tıpkı sizinki gibi 1.2 75hp atmosferik arabamda katkılı v-power yakıt ters tepmişti, çekişten çok düşürmüştü. Shell alacaksanız direk Fuelsave bakın. Standart atmosferik motorlara uygun olanı odur.
7- Depoya konan yakıt kaliteli olduktan sonra marka fark etmez.
8- Aracı yeni aldıysanız soğutma sistemini kontrol ettirin. Tercihen bunu yetkili serviste yaptırın. Gerekli görülürse (ki yıllarca antifrizsiz binilmiş bir arabaysa gereklidir) radyatörünü kontrol ettirin. Tüm su devirdaim hortumlarını ve genleşme kabını yenileyerek sisteme yüksek oranlı antifrizli su koyun. Antifriz yaz kış gerekli bir sıvıdır. Renault'ların soğutma sistemlerindeki parçalar da ortalamadan biraz daha narindir. Bakımsız kalırlarsa daha kolay yıpranırlar. Bu parça değişimlerini önerme sebebim odur.

********************
Öncelikle yanıtınız için siz ve diğer yanıt veren arkadaşlara sonsuz teşekkürlerimi sunarım...
Sizlerle birlikte farklı görüşleri de alarak fikren daha da zenginleşiyorum. Tekrardan çok sağ olun...


1-) O vakit ben içinde bulunan yağın değişimine daha zaman olduğu için şimdiden malzemelerimi alayım ama değişime 1 ay sonra gibi başlayayım...
Beni işte en çok düşündüren kısım göstergede yazan "Bakıma kalan 20 gün" gibi bir uyarı yazısıydı. O uyarı yazısı artık "Bakıma götürülmeli" gibi bir yazıya dönüşse dahi yine de binilebilir diyorsunuz.

2-) Yağ konusunda önceki sahipleri Castrol kullanmış gözüküyor. Şimdi bizim farklı kullanmamız (Shell, Elf, Mobil vb) araç için bir sıkıntı teşkil etmez değil mi?

Ayrıca dün biraz yağ için Shell'e baktım da misalen bir satıcı buldum. Örnek olsun diye linkini yazıyorum aşağıya... Misal; bu yağlar olur mu, uygun mudur..? Çünkü aynı Helix Ultra diye yazan yağ kutularının üzerlerinde AG, AP-L gibi çeşitli harflendirmeler bulunuyor. Aralarında ne fark var bilemedim doğrusu..?

https://www.hepsiburada.com/shell-helix-ultra-pro-ag-5w30-5-litre-dexos2-acea-c3-dpf-onayli-uretim-yili-2020-p-HBV00000H4C9Z?magaza=Pratikgaragee&utm_source=pc&utm_medium=cimri&utm_campaign=c&utm_content=c&utm_term=2947&wt_pc=cimri.c.2947.pc

3-) Yine dün biraz nette araştırabildiğim kadarıyla orijinal parça satan yer olarak aşağıdaki yeri buldum. Hatta kendileri sitelerinden Mais'ten sorgulatıp, teyit edebilirsiniz diye de yazmışlar. Ne dersiniz acaba..?

https://www.renaulttoptancisi.com/urun/clio-iv-1-2-10-000-km-periyodik-bakim-paketi

Bir de hepsiburada'da takım halinde satan bir yer vardı. Yorumlar da orijinal deniyordu. Ama ilk site daha mı iyi bilemedim doğrusu..?

https://www.hepsiburada.com/otofilt...i-yag-filtresi-polen-filtresi-p-HBV00000NUC87

4-) Ayrıca farklı sitelerin birinde aşağıda yazılı markaları alsam sanırım bunlar da bakım açısından sıkıntı arz ettirmeyecektir..?

https://www.filtremarketim.com/urun/renault-clio-iv-1-2-16v-54kw-74hp-yag-filtresi-w66-mann

https://www.filtremarketim.com/urun/renault-clio-iv-1-2-16v-54kw-74hp-hava-filtresi-c3366-mann

https://www.filtremarketim.com/urun/renault-clio-iv-1-2-16v-54kw-74hp-polen-kabin-filtresi-cuk22011-mann

5-) Bir de Polen filtrelerinde de sanırım bir karbonlu bir de karbonsuz seçeneği bulunuyor olsa gerek..? Hangisini almak daha iyidir acaba..?

6-) Bizim araçlar gibi 1.2 motor benzinli araçlarda yakıt filtresi değişmiyor muymuş?

7-) Bir de ben aracı aldığımda açıkçası nelerin değişip değişmediğini tam olarak bilemiyorum. Yani misal; antifriz ile fren hidroliği değişti mi bilememekteyim. Zaten ilk mesajımda da belirtmiştim. Yaşadığım yer küçük bir yer olduğundan bütün değişimlerimi buradaki tanıdık ustamızca yaptıracağım inşallah...

Ancak ben yine de araç 4-5 bin km sonra 80 bin km'ye geleceğini göz önünde bulundurarak şimdiden aşağıdaki ürünleri elimde hazır bulundurayım diyorum. Ne dersiniz ürünler için acaba uygun mudur..?

Antifiriz: (Antifiriz için bazısında kırmızı, bazısında mavi renk yazıyordu. Aşağıdaki olur mu ne dersiniz?)

https://www.hepsiburada.com/total-g...mizi-organic-antifriz-3-litre-pm-HB0000068D1U

Fren Hidroliği için de genellikle DOT 4 denilmiş. Bir de Motul'un 5.1'leri var. Acaba hangisini almak gerekir..?

8 -) Bütün bu işlemleri dediğim gibi aslında -bulunduğum yer küçük de olsa- sanayideki tanıdık ustamız tarafından yapılacaktır. Ancak şimdi bir aklım da önceden nelerin değişip değişmediğini bilemediğimden bir kereliğine servise mi götürsem diye aklımda bir soru işareti yok değil... Ancak işte servislerin de sanırsam epey maliyetli olduğunu duymuştum. Bilemedim yani...

9-) Son olarak ise; internette araştırdığım kadarıyla Clio 4 1.2 modelleri için "Her 120.000 km'de Soğutma sıvısı ve Fren hidroliği değişmeli." denilmektedir. O vakit şu an bu ikisinin değişmesine gerek yoktur değil mi..?

Ayrıca Clio modellerinin parça değişimi ve bakımlarıyla ilgili çok güzel izah eden bir link buldum. Ne dersiniz acaba..?

https://www.uzmanotomotiv.com.tr/clio-iv-bakm-program
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,942
7
51,190
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
********************
Öncelikle yanıtınız için siz ve diğer yanıt veren arkadaşlara sonsuz teşekkürlerimi sunarım...
Sizlerle birlikte farklı görüşleri de alarak fikren daha da zenginleşiyorum. Tekrardan çok sağ olun...


1-) O vakit ben içinde bulunan yağın değişimine daha zaman olduğu için şimdiden malzemelerimi alayım ama değişime 1 ay sonra gibi başlayayım...
Beni işte en çok düşündüren kısım göstergede yazan "Bakıma kalan 20 gün" gibi bir uyarı yazısıydı. O uyarı yazısı artık "Bakıma götürülmeli" gibi bir yazıya dönüşse dahi yine de binilebilir diyorsunuz.

2-) Yağ konusunda önceki sahipleri Castrol kullanmış gözüküyor. Şimdi bizim farklı kullanmamız (Shell, Elf, Mobil vb) araç için bir sıkıntı teşkil etmez değil mi?

Ayrıca dün biraz yağ için Shell'e baktım da misalen bir satıcı buldum. Örnek olsun diye linkini yazıyorum aşağıya... Misal; bu yağlar olur mu, uygun mudur..? Çünkü aynı Helix Ultra diye yazan yağ kutularının üzerlerinde AG, AP-L gibi çeşitli harflendirmeler bulunuyor. Aralarında ne fark var bilemedim doğrusu..?

https://www.hepsiburada.com/shell-helix-ultra-pro-ag-5w30-5-litre-dexos2-acea-c3-dpf-onayli-uretim-yili-2020-p-HBV00000H4C9Z?magaza=Pratikgaragee&utm_source=pc&utm_medium=cimri&utm_campaign=c&utm_content=c&utm_term=2947&wt_pc=cimri.c.2947.pc

3-) Yine dün biraz nette araştırabildiğim kadarıyla orijinal parça satan yer olarak aşağıdaki yeri buldum. Hatta kendileri sitelerinden Mais'ten sorgulatıp, teyit edebilirsiniz diye de yazmışlar. Ne dersiniz acaba..?

https://www.renaulttoptancisi.com/urun/clio-iv-1-2-10-000-km-periyodik-bakim-paketi

Bir de hepsiburada'da takım halinde satan bir yer vardı. Yorumlar da orijinal deniyordu. Ama ilk site daha mı iyi bilemedim doğrusu..?

https://www.hepsiburada.com/otofilt...i-yag-filtresi-polen-filtresi-p-HBV00000NUC87

4-) Ayrıca farklı sitelerin birinde aşağıda yazılı markaları alsam sanırım bunlar da bakım açısından sıkıntı arz ettirmeyecektir..?

https://www.filtremarketim.com/urun/renault-clio-iv-1-2-16v-54kw-74hp-yag-filtresi-w66-mann

https://www.filtremarketim.com/urun/renault-clio-iv-1-2-16v-54kw-74hp-hava-filtresi-c3366-mann

https://www.filtremarketim.com/urun/renault-clio-iv-1-2-16v-54kw-74hp-polen-kabin-filtresi-cuk22011-mann

5-) Bir de Polen filtrelerinde de sanırım bir karbonlu bir de karbonsuz seçeneği bulunuyor olsa gerek..? Hangisini almak daha iyidir acaba..?

6-) Bizim araçlar gibi 1.2 motor benzinli araçlarda yakıt filtresi değişmiyor muymuş?

7-) Bir de ben aracı aldığımda açıkçası nelerin değişip değişmediğini tam olarak bilemiyorum. Yani misal; antifriz ile fren hidroliği değişti mi bilememekteyim. Zaten ilk mesajımda da belirtmiştim. Yaşadığım yer küçük bir yer olduğundan bütün değişimlerimi buradaki tanıdık ustamızca yaptıracağım inşallah...

Ancak ben yine de araç 4-5 bin km sonra 80 bin km'ye geleceğini göz önünde bulundurarak şimdiden aşağıdaki ürünleri elimde hazır bulundurayım diyorum. Ne dersiniz ürünler için acaba uygun mudur..?

Antifiriz: (Antifiriz için bazısında kırmızı, bazısında mavi renk yazıyordu. Aşağıdaki olur mu ne dersiniz?)

https://www.hepsiburada.com/total-g...mizi-organic-antifriz-3-litre-pm-HB0000068D1U

Fren Hidroliği için de genellikle DOT 4 denilmiş. Bir de Motul'un 5.1'leri var. Acaba hangisini almak gerekir..?

8 -) Bütün bu işlemleri dediğim gibi aslında -bulunduğum yer küçük de olsa- sanayideki tanıdık ustamız tarafından yapılacaktır. Ancak şimdi bir aklım da önceden nelerin değişip değişmediğini bilemediğimden bir kereliğine servise mi götürsem diye aklımda bir soru işareti yok değil... Ancak işte servislerin de sanırsam epey maliyetli olduğunu duymuştum. Bilemedim yani...

9-) Son olarak ise; internette araştırdığım kadarıyla Clio 4 1.2 modelleri için "Her 120.000 km'de Soğutma sıvısı ve Fren hidroliği değişmeli." denilmektedir. O vakit şu an bu ikisinin değişmesine gerek yoktur değil mi..?

Ayrıca Clio modellerinin parça değişimi ve bakımlarıyla ilgili çok güzel izah eden bir link buldum. Ne dersiniz acaba..?

https://www.uzmanotomotiv.com.tr/clio-iv-bakm-program
1- doğrudur.
2- markalar değişirse standart bir atmosferik motorda sıkıntı olmaz. Çok hassas bir motor olsa içinde kalan yağı temizleyici ürünler vardır, onları kullanın derdim. Ama gerek yok.
3- Bir kez Shell kullandım, tövbe ettim. Benzinli motordan dizelmiş gibi katran kıvamında yağ çıkmıştı. Değişim km'si de 8000 civarıydı sanırım. Motorun çalışma sesi ve çekişi içime sinmeyince vaktinden erken değiştirmiştim. Hiç tavsiye etmem.
Bahsettiğiniz harfler sertifikalarla ilgili. Dünya çapında bilinen tüm markaların yağları aracınıza uyum sağlar merak etmeyin. Şu anki aracınızı kullanırken kafanızı karıştıracak bulandıracak bir konu değil.
4- bence sıkıntı olmaz.
5- karbonlu filtrelerin daha sağlıklı olduğu iddia ediliyor. Nitekim bazı kokuları filan daha iyi filtre ettiğini deneyimledim. Araca düzenli binecek kişiler arasında alerjik bünyeye sahip birileri varsa karbonluları tercih edin. Bizde öyle bir sıkıntı olmadığı için ben ucuz ve standart bir polen filtresini tercih ediyorum, iki bakım arasında yaklaşık 5000 km'deyken ikincisini alıp takıyorum.
6- yakıt filtresi değişir. Benim arabam için 30.000 km gibi bir aralık veriyorlardı diye hatırlıyorum. Ben de tıpkı bujiler gibi bunu da 3 bakımda bir değiştiriyorum.
7- organik antifrizler (yaygın şekilde kırmızı olanlar organik oluyor. Alternatif renkleri de var) 2 yılda bir değişim önerilir, 5 yıla kadar (donma ve kaynama noktaları 0 ve 100'e gittikçe yaklaşarak) idare eder. borat, nitrit ve silikat içermezler. sistemde korozyona karşı daha dayanıklıdır. Bu yüzden alüminyum motor bloğu ve radyatör kullanan arabalarda tercih edilesidir. Bir de kalitelileri küçük kaçaklarda havayla temas edip kuruyarak tıkanmayı sağlarlar. İlk dezavantajı sisteme nüfuz etmesidir ve etkisini göstermesi biraz uzun sürer. Diğer dezavantajı ise antifrizsiz kullanılmış ve zamanla kaçak oluşmuş ama sudaki kireç sayesinde bu kaçakları kapanmış soğutma sisteminde güçlü etkisiyle o kireçleri çözüp, kendini bir şekilde şansa onarmış sistemde tekrardan kaçaklara neden olur. O yüzden antifrizsiz kullanılmış ve yıpranmış araçlarda soğutma sistemi yenilenmeden kullanılması pek tavsiye edilmez
inorganik antifrizlerde koruyucu olarak fosfat ve silikat bulunur. Hızlı şekilde koruyucu etkisini gösterir. Ama bunun dezavantajları vardır. Uzun zaman kullanılmadığında bu maddelerde çökme oluşur ve antifriz, özelliğini kaybeder. Organik antifriz kadar uzun ömürlü değildir, her yıl değiştirilmesi tavsiye edilir. En kötü ihtimalle 2 yılda bir değişimi şarttır. Aracınız yeni nesil araç. Sıfır km olsa kesinlikle organik antifriz kullanın derdim ama soğutma sisteminin ne durumda olduğuna göre organik/inorganik kararını ustanızla birlikte vermeniz daha doğru olur.
75 hp gücünde bir araba için DOT4 hidrolik yeterlidir. Piste filan girmedikçe 5.1'i gereksiz buluyorum.
8- Ben 2013'te arabamı aldığımda ilk olarak yetkili servise götürüp kapsamlı bir masraf yapmıştım. Ondan sonra hep oto sanayide, kısmen de DIY şeklinde bakımlarını hallettim. Bir markadan başka markaya geçerken parça tedariği ve özel servis keşifleri tamamlanana kadar biraz zaman geçer. O yüzden bütçeniz elveriyorsa ilk işlemleri yetkili serviste yaptırmanız bence de mantıklı.
9- Fren hidroliği için de antifriz gibi 2 yıl önerirler. 120.000 km çok çok fazla.
 

figo102009

Asfalt Kurutucu
9 May 2021
62
30
670
38
Türkiye
Marka
Renault
1- doğrudur.
2- markalar değişirse standart bir atmosferik motorda sıkıntı olmaz. Çok hassas bir motor olsa içinde kalan yağı temizleyici ürünler vardır, onları kullanın derdim. Ama gerek yok.
3- Bir kez Shell kullandım, tövbe ettim. Benzinli motordan dizelmiş gibi katran kıvamında yağ çıkmıştı. Değişim km'si de 8000 civarıydı sanırım. Motorun çalışma sesi ve çekişi içime sinmeyince vaktinden erken değiştirmiştim. Hiç tavsiye etmem.
Bahsettiğiniz harfler sertifikalarla ilgili. Dünya çapında bilinen tüm markaların yağları aracınıza uyum sağlar merak etmeyin. Şu anki aracınızı kullanırken kafanızı karıştıracak bulandıracak bir konu değil.
4- bence sıkıntı olmaz.
5- karbonlu filtrelerin daha sağlıklı olduğu iddia ediliyor. Nitekim bazı kokuları filan daha iyi filtre ettiğini deneyimledim. Araca düzenli binecek kişiler arasında alerjik bünyeye sahip birileri varsa karbonluları tercih edin. Bizde öyle bir sıkıntı olmadığı için ben ucuz ve standart bir polen filtresini tercih ediyorum, iki bakım arasında yaklaşık 5000 km'deyken ikincisini alıp takıyorum.
6- yakıt filtresi değişir. Benim arabam için 30.000 km gibi bir aralık veriyorlardı diye hatırlıyorum. Ben de tıpkı bujiler gibi bunu da 3 bakımda bir değiştiriyorum.
7- organik antifrizler (yaygın şekilde kırmızı olanlar organik oluyor. Alternatif renkleri de var) 2 yılda bir değişim önerilir, 5 yıla kadar (donma ve kaynama noktaları 0 ve 100'e gittikçe yaklaşarak) idare eder. borat, nitrit ve silikat içermezler. sistemde korozyona karşı daha dayanıklıdır. Bu yüzden alüminyum motor bloğu ve radyatör kullanan arabalarda tercih edilesidir. Bir de kalitelileri küçük kaçaklarda havayla temas edip kuruyarak tıkanmayı sağlarlar. İlk dezavantajı sisteme nüfuz etmesidir ve etkisini göstermesi biraz uzun sürer. Diğer dezavantajı ise antifrizsiz kullanılmış ve zamanla kaçak oluşmuş ama sudaki kireç sayesinde bu kaçakları kapanmış soğutma sisteminde güçlü etkisiyle o kireçleri çözüp, kendini bir şekilde şansa onarmış sistemde tekrardan kaçaklara neden olur. O yüzden antifrizsiz kullanılmış ve yıpranmış araçlarda soğutma sistemi yenilenmeden kullanılması pek tavsiye edilmez
inorganik antifrizlerde koruyucu olarak fosfat ve silikat bulunur. Hızlı şekilde koruyucu etkisini gösterir. Ama bunun dezavantajları vardır. Uzun zaman kullanılmadığında bu maddelerde çökme oluşur ve antifriz, özelliğini kaybeder. Organik antifriz kadar uzun ömürlü değildir, her yıl değiştirilmesi tavsiye edilir. En kötü ihtimalle 2 yılda bir değişimi şarttır. Aracınız yeni nesil araç. Sıfır km olsa kesinlikle organik antifriz kullanın derdim ama soğutma sisteminin ne durumda olduğuna göre organik/inorganik kararını ustanızla birlikte vermeniz daha doğru olur.
75 hp gücünde bir araba için DOT4 hidrolik yeterlidir. Piste filan girmedikçe 5.1'i gereksiz buluyorum.
8- Ben 2013'te arabamı aldığımda ilk olarak yetkili servise götürüp kapsamlı bir masraf yapmıştım. Ondan sonra hep oto sanayide, kısmen de DIY şeklinde bakımlarını hallettim. Bir markadan başka markaya geçerken parça tedariği ve özel servis keşifleri tamamlanana kadar biraz zaman geçer. O yüzden bütçeniz elveriyorsa ilk işlemleri yetkili serviste yaptırmanız bence de mantıklı.
9- Fren hidroliği için de antifriz gibi 2 yıl önerirler. 120.000 km çok çok fazla.


Doyurucu cevaplarınız için bir kez daha teşekkür ederim...

1-) Şöyle düşündüm ama ne dersiniz..? Araçta benden evvel neler değişti veya neler eksik tam olarak bilemediğimden ilk servis deneyimini sanayideki tanıdık ustamız yerine Renault Servislerinden yaptırayım. Şayet oralar pahalıysa o vakit Bosch Car Service gibi özel servis noktalarından yaptırsam uygun mudur..? Ne dersiniz acaba..?

2-) Son olarak merak ettiğim bir husus da; Bu tam kapanmadan ötürü aracı garaja en son takribi 10-15 gün önce koymuştum. O günden beri de hiç çalıştırmamıştım.
17 Mayıs günü itibariyle araç takribi 3 haftadır yatıyor olacak. Acaba bu uzun süre çalıştırmayıştan ötürü belli başlı aksamlarında bir sıkıntı, arıza olmuş mudur..?
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,942
7
51,190
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Doyurucu cevaplarınız için bir kez daha teşekkür ederim...

1-) Şöyle düşündüm ama ne dersiniz..? Araçta benden evvel neler değişti veya neler eksik tam olarak bilemediğimden ilk servis deneyimini sanayideki tanıdık ustamız yerine Renault Servislerinden yaptırayım. Şayet oralar pahalıysa o vakit Bosch Car Service gibi özel servis noktalarından yaptırsam uygun mudur..? Ne dersiniz acaba..?

2-) Son olarak merak ettiğim bir husus da; Bu tam kapanmadan ötürü aracı garaja en son takribi 10-15 gün önce koymuştum. O günden beri de hiç çalıştırmamıştım.
17 Mayıs günü itibariyle araç takribi 3 haftadır yatıyor olacak. Acaba bu uzun süre çalıştırmayıştan ötürü belli başlı aksamlarında bir sıkıntı, arıza olmuş mudur..?
rica ederim.
1- bosch servisi ben tercih etmem. çünkü tüm parçaları bosch marka kullanmak durumundalar. parçasına göre mann, delphi vb. markalar, bosch'tan daha kaliteli ürünler yapıp satıyorlar. arabamı özel servise götürüyorsam marka esnekliğimin olmasını tercih ederim. Ama yetkili servis tercihi, daha önce de yazdığım gibi ilk büyük masraf için mantıklıdır.
2- en zayıf halka akü. akü boşalmadıysa, arabayı elektronik hata vermeden sorunsuz çalıştırırsa ilk akaryakıt istasyonuna gidip lastik havalarını tamamlarsınız. bir de çalıştırmadan önce kaputu açıp bir bakın. faresi kedisi kemirgeni yuvalanmış olmasın, kablolara zarar vermiş olmasın. 1 ay içerisinde başka sıkıntısı olmaz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: figo102009

figo102009

Asfalt Kurutucu
9 May 2021
62
30
670
38
Türkiye
Marka
Renault
rica ederim.
1- bosch servisi ben tercih etmem. çünkü tüm parçaları bosch marka kullanmak durumundalar. parçasına göre mann, delphi vb. markalar, bosch'tan daha kaliteli ürünler yapıp satıyorlar. arabamı özel servise götürüyorsam marka esnekliğimin olmasını tercih ederim. Ama yetkili servis tercihi, daha önce de yazdığım gibi ilk büyük masraf için mantıklıdır.
2- en zayıf halka akü. akü boşalmadıysa, arabayı elektronik hata vermeden sorunsuz çalıştırırsa ilk akaryakıt istasyonuna gidip lastik havalarını tamamlarsınız. bir de çalıştırmadan önce kaputu açıp bir bakın. faresi kedisi kemirgeni yuvalanmış olmasın, kablolara zarar vermiş olmasın. 1 ay içerisinde başka sıkıntısı olmaz.

Peki sizce yağ, hava, polen filtrelerini yağ değişimiyle birlikte sanayideki tanıdık dediğim ustama götürsem ve geri kalan ağır bakımlar denen (Buji, Triger ve V Kayışları Balatalar) bakımları şu an 75 bin km'de olup 80 bin km'ye gelince değiştirecek olmam nasıl olur acaba..?

Yoksa hepsini ilkin Renault servisinde mi yaptırmak icap eder..?
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,942
7
51,190
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Peki sizce yağ, hava, polen filtrelerini yağ değişimiyle birlikte sanayideki tanıdık dediğim ustama götürsem ve geri kalan ağır bakımlar denen (Buji, Triger ve V Kayışları Balatalar) bakımları şu an 75 bin km'de olup 80 bin km'ye gelince değiştirecek olmam nasıl olur acaba..?

Yoksa hepsini ilkin Renault servisinde mi yaptırmak icap eder..?
valla yapılır yapılmasına, hatta hava ve poleni kendiniz de değiştirebilirsiniz ama maliyette çok fark eder mi bilemiyorum. Ama en kısa sürede tüm bakımlarını halletmekte fayda var. 5.000 km'de beş kere arıza veren arabalar var =)
@dthhasan yetkili renault servisleri için sen de buraları yeşillendirsene
 
  • Beğeni
Tepkiler: figo102009

figo102009

Asfalt Kurutucu
9 May 2021
62
30
670
38
Türkiye
Marka
Renault
valla yapılır yapılmasına, hatta hava ve poleni kendiniz de değiştirebilirsiniz ama maliyette çok fark eder mi bilemiyorum. Ama en kısa sürede tüm bakımlarını halletmekte fayda var. 5.000 km'de beş kere arıza veren arabalar var =)
@dthhasan yetkili renault servisleri için sen de buraları yeşillendirsene

Yani sanayide olsaydı kendim yağ ile tüm filtreleri alsam ortalama sanırım 400 lira tutar diye tahmin ediyorum. Ustaya da 100 lira versem 500'e biter diye düşünmüştüm.

Ama siz de ilk olması açısından servis daha kapsamlı olabilir diyorsunuz. Ki haklısınız da...

Bakalım en olmadı bütün bu bakımlar için Renault servislerini tek tek arayıp fiyat alayım. Verirler değil mi telefonda bi fiyat..?

İlkin gittikten sonra da artık ikinci de sanayide yaptırılır inşallah diyelim.
 

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,006
3
4,828
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
Zaten çok doyurucu mesajlar gelmiş,ben de yağ konusunda fikrimi söyleyeyim.Motul,Liqui Moly ve Shell hepsi tam sentetik olması koşuluyla güzel yağlardır tavsiye ederim,Castrol'ü listenin 4.sü olarak önerebilirim.Edge ve Magnatec serileri meşhurdur,ikisi de tam sentetik olarak görünür lakin durum göründüğü gibi değil.Magnatec daha çok yarı sentetiğe kayan bir teknolojiye sahip,Edge tam sentetiktir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: figo102009

dthhasan

Hasan H Ayan
Sanmıyorum :)
Beta Programı
23 Ara 2017
4,267
16,107
5,720
çanakkale
Marka
Renault
valla yapılır yapılmasına, hatta hava ve poleni kendiniz de değiştirebilirsiniz ama maliyette çok fark eder mi bilemiyorum. Ama en kısa sürede tüm bakımlarını halletmekte fayda var. 5.000 km'de beş kere arıza veren arabalar var =)
@dthhasan yetkili renault servisleri için sen de buraları yeşillendirsene
2012 clio 4 araca sahibim. Servisler gerçekten çok ucuz geliyor bana.
En son bakımı parçaları kendim alıp yine serviste 120 tlye yaptırdım. Arabayı birde iç dış yıkadılar fatura kestiler.
9 yaşında arabamın son 1 sene içinde fren disk balatalarını ,aküsünü ,alternatör kayışını ,bujisi dahil herşeyi sanayinin verdiği fiyattan daha ucuza serviste yaptırdım. Özellikle bu arabada yağ filtresinin belli bir torkla sıkılması gerekmektedir. Sanayideki ustalar aşırı miktarda satan bu arabanın bu detayını görmezden gelip fazla torklayıp sızdırma yapabiliyorlar.
Renault 2020 den beri arabalarına castrol öneriyor. Ben yinede serviste varsa elf koymalarını rica ediyorum. Son bakımda Renault parça satıcısından orjinal filtreleri 55 tl elf yağı ise 145 tl den aldım.
 
Son düzenleme:

figo102009

Asfalt Kurutucu
9 May 2021
62
30
670
38
Türkiye
Marka
Renault
2012 clio 4 araca sahibim. Servisler gerçekten çok ucuz geliyor bana.
En son bakımı parçaları kendim alıp yine serviste 120 tlye yaptırdım. Arabayı birde iç dış yıkadılar fatura kestiler.
9 yaşında arabamın son 1 sene içinde fren disk balatalarını ,aküsünü ,alternatör kayışını ,bujisi dahil herşeyi sanayinin verdiği fiyattan daha ucuza serviste yaptırdım. Özellikle bu arabada yağ filtresinin belli bir torkla sıkılması gerekmektedir. Sanayideki ustalar aşırı miktarda satan bu arabanın bu detayını görmezden gelip fazla torklayıp sızdırma yapabiliyorlar.
Renault 2020 den beri arabalarına castrol öneriyor. Ben yinede serviste varsa elf koymalarını rica ediyorum. Son bakımda Renault parça satıcısından orjinal filtreleri 55 tl elf yağı ise 145 tl den aldım.

Sadece filtre değişimini mi yapmıştınız yoksa bütün bakımları mı?

Benim araç 75 binde ve 80 e yaklaşıyor. Ej son bindiğimde bakıma kalan 20 gün uyarısı veriyordu. Bu noktada Renault'un kendi servislerinden yaptırmak sanayiye hiç uğramamak mı akıllıca bir tutum olur dersiniz? Tabii bir de işin maliyet kısmı var.. Çok mu tuzlu olur acep..?

Sanayide tanıdık var diye götürmek istemiştim ama ilk bakımı ve takibini yapmak için de ilkin servise gitmek daha mantıklı geldi bana da...
 

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,645
2
9,534
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
Geçenlerde İsotlar Grup var burada Renault servisi 4 yaş altı renaultlar için mükemmel bakım kampanyaları sunuyordu ben bile şaşkınlıkla baktım bence de servise gidebilirsiniz , hatta kampanya yakalarsanız servisi bırakmayabilirsiniz bile :)
 

dthhasan

Hasan H Ayan
Sanmıyorum :)
Beta Programı
23 Ara 2017
4,267
16,107
5,720
çanakkale
Marka
Renault
Sadece filtre değişimini mi yapmıştınız yoksa bütün bakımları mı?

Benim araç 75 binde ve 80 e yaklaşıyor. Ej son bindiğimde bakıma kalan 20 gün uyarısı veriyordu. Bu noktada Renault'un kendi servislerinden yaptırmak sanayiye hiç uğramamak mı akıllıca bir tutum olur dersiniz? Tabii bir de işin maliyet kısmı var.. Çok mu tuzlu olur acep..?

Sanayide tanıdık var diye götürmek istemiştim ama ilk bakımı ve takibini yapmak için de ilkin servise gitmek daha mantıklı geldi bana da...
Fiyat almanızda fayda var.aracı aldığınız fiyata 2 bin fazlaya aldım diye düşünüp serviste yaptırmanızı daha mantıklı buluyorum. Renault port uygulamasını indirdiniz mi önceki bakımlarda neler yapılmış ayrıntılı olarak görebilirsiniz.
 

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,645
2
9,534
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
Fiyat almanızda fayda var.aracı aldığınız fiyata 2 bin fazlaya aldım diye düşünüp serviste yaptırmanızı daha mantıklı buluyorum. Renault port uygulamasını indirdiniz mi önceki bakımlarda neler yapılmış ayrıntılı olarak görebilirsiniz.
Ve ekleme yapayım , Renault Porttan indirimler oluyor faydalanabilirsiniz :)
 

figo102009

Asfalt Kurutucu
9 May 2021
62
30
670
38
Türkiye
Marka
Renault
Geçenlerde İsotlar Grup var burada Renault servisi 4 yaş altı renaultlar için mükemmel bakım kampanyaları sunuyordu ben bile şaşkınlıkla baktım bence de servise gidebilirsiniz , hatta kampanya yakalarsanız servisi bırakmayabilirsiniz bile :)


Fiyat almanızda fayda var.aracı aldığınız fiyata 2 bin fazlaya aldım diye düşünüp serviste yaptırmanızı daha mantıklı buluyorum. Renault port uygulamasını indirdiniz mi önceki bakımlarda neler yapılmış ayrıntılı olarak görebilirsiniz.

@dthhasan

Bulunduğum yerdeki en yakın servislerden biriyle e-posta üzerinden iletişime geçmiştim. Gelen cevapta;

- Motor yağ
- Yağ filtresi
- Hava filtresi
- Polen filtresi
- Alt takım kontrolü, fren, balata kontrolü, bilgisayar ile araç beyin testleriniz, dış yıkama ve motor temizlemeden oluşan motrio bakım paketiniz 675 TL'dir.

DENİLDİ...

Peki bu Motrio ne oluyor acep..? 🤔
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım