Çok İyi Olduğu Halde Ülkemizde Yeterince Rağbet Görmeyen Otomobiller

diablo1905

Düz Yol Gazcısı
Katılım
17 Şub 2020
Mesajlar
40
Beğeni puanı
128
Puanları
210
Konum
İstanbul
Marka
Alfa Romeo
Volvo da Subaru da çok yakışıklı araçlar SW olarak da DS5’i anlamadım. O SW değil zira HB. Bu arada bunlara ek olarak CLA’nın yeni SW’si olan shooting brake modeli de aşırı güzel görünüyor bence. Audi’lerin de A4 ya da A6 yine çok şık. Bu araçlar arasında marka olarak en son tercihim olsa da Audi.
Doğru aslında DS 5 D sınıfı HB olarak kabul görebilir. Emin değilim ne olduğundan ama bayağı beğendiğim bir araç.

Audi A4'u Levorg ayarında doldurursak ( 1.6 turbo 170 ps, sürekli 4 çeker ve eyesight ile neredeyse full donanım) fiyatı 2 ye katlar heralde Levorg'a kiyasla
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,216
Beğeni puanı
793
Puanları
1,970
Yaş
22
Konum
İstanbul
Marka
Volkswagen
Eski kasa Yerli üretimdi ve sapasağlam tam ticariydi fiyatı da uygundu. Yeni kasa ise Binekti Aileye yönelikti ikisi farklı yani. Courier ise bence kesinlikle ticaret için alınmaz küçücük arabaydı alan neden aldı anlayamadım. Eski Connect ile Courier ın kıyası mantıklı değil.
Karadenizde 2013 Model 50.000 civarı sıfır gibi Connect ler hala daha Aşırı rağbet görüyor. Gerçekten ticaret yapmak fındık vs yüklemek köye gitmek için ederinin çok üstünde verip alan bir çok kişi var. Tam bir Dağa taşa vur arabasıydı ben hala daha severim
Biz de gidip Berlingo aldık ama çalışanın altına verdiğimiz için alırken uygun fiyatlı ve bakımı vs daha uygun olduğu için aldık.
O sebeple direk muadili Binek amaçlı alan Caddy kullanıcısıydı. Konfor Yol tutuş Donanım vb Aile aracı olarak alan için Sınıfının en iyisiydi ve Caddy ile aynı paraydı. Caddy almak için algıdan başka sebep yoktu. Bildiğin Focus ve Cmax in ÖTV si düşük Aile versiyonuydu
Caddy ile Courier kullandım 2016'da uzun süre. İkiside en dolu versiyonlarıydı Caddy DSG idi Courier manueldi zaten otomatiği yok. Caddy 80bin TL Couirer 50 bin TL idi sıfırları. Birkere Couirer daha doluydu daha konforluydu yol tutuşu daha iyidi herşeyiyle daha iyi araçtı sadece küçüktü Caddy'e göre. Courier'de sanırım torsiyon var Caddy'de bildiğimiz yaprak yay vardı :D Caddy hiçbir zaman fiyatının arabası olmadı birkere hiç iyi bir araç değil Polo bile daha medenidir ondan. Youtube'da yok binekmiş gibi falan diyorlarda evet temiz sessiz yağ gibi asfaltta 40 ile giderseniz öyle ama kaç tane öyle yol var İstanbul'da ? Şuanda 180-190 bin TL gibi rakamlara çıkmış. :D
 

Tuncay19

Tuncay
Elit Apaçi
Katılım
3 Mar 2020
Mesajlar
696
Beğeni puanı
376
Puanları
945
Yaş
25
Konum
Sinop
Marka
Volkswagen
Caddy ile Courier kullandım 2016'da uzun süre. İkiside en dolu versiyonlarıydı Caddy DSG idi Courier manueldi zaten otomatiği yok. Caddy 80bin TL Couirer 50 bin TL idi sıfırları. Birkere Couirer daha doluydu daha konforluydu yol tutuşu daha iyidi herşeyiyle daha iyi araçtı sadece küçüktü Caddy'e göre. Courier'de sanırım torsiyon var Caddy'de bildiğimiz yaprak yay vardı :D Caddy hiçbir zaman fiyatının arabası olmadı birkere hiç iyi bir araç değil Polo bile daha medenidir ondan. Youtube'da yok binekmiş gibi falan diyorlarda evet temiz sessiz yağ gibi asfaltta 40 ile giderseniz öyle ama kaç tane öyle yol var İstanbul'da ? Şuanda 180-190 bin TL gibi rakamlara çıkmış. :D
Katılıyorum ben Caddy i hiçbir zaman beğenmedim. Sinan test ettiğinde de hatta Allah Allah ben mi bu arabaya önyargılıyım acaba diye düşünmüştüm bildiğin takoz eski o taş gibi Connectden farkı yok bir de sağlam da değil.
Courier ise küçük olduğundan bana hiç hitap etmiyor. Biz ticaretle uğraşıyoruz asla almazdık kendisini fakat kesinlikle daha konforlu katılıyorum.

O sınıfta uygun olduğundan alınabilecek Berlingo vardı. Parası olana binek gibi olan Yeni kasa Connect vardı. Yada ben işçiye vereceğim yakıtı vergiden düşeceğim vs diyene Doblo vardı. Caddy ise algıdan öte değildi kesinlikle
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,526
Beğeni puanı
43,757
Puanları
6,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Uygun fiyatli genis aile araci isteyen gitti courier aldi. Halbuki fiesta temelli, surgulu kapili ama binek olarak yapilan b max'e kimse donup bakmadi. Ozellikle b sutunsuz yapisiyla engelli vatandaslara daha fazla hitap edecegini dusunuyordum. Sanirim insanlar tasarimini begenmedi. Zaten ilgi olmayinca da kalkti uretimden.
Yalnız şunu belirteyim. Zamanında ikisini de en ince detaylarına kadar incedim, Courier bariz şekilde B-Max'ten daha kaliteli bir araç. Tasarımı filan zaten her kesime hitap etmiyor ama Meriva B sahibi olmuş aileyiz, Multipla'yı severim filan özetle tasarımını çok beğenmiştim. Tasarımını çok beğenmeme rağmen her detayında Courier'e göre ciddi kalitesiz bir üretim. E daha pahalı, yerli değil. Neden alınsın ki?

Konuya ben de birkaç şey yazayım:
SW arabalar,
Uzakdoğu'lu D sınıfı modeller ve lüks SUV'ler,
D segmenti araçlara göre kesinlikle tercih edilesi D-MPV'ler. Renault Espace, Seat Alhambra, VW Sharan, Ford Galaxy/S-Max...
Hatta genel olarak MPV'ler. Aralarında sadece 500L başarı yakaladı. O da Doblo'yu çok beğenip doğru seçenek olarak görüp, sırf enişte imajından alamayanlar sayesinde :)
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,633
Beğeni puanı
39,668
Puanları
6,820
Konum
Zonguldak
Marka
Ford
Yalnız şunu belirteyim. Zamanında ikisini de en ince detaylarına kadar incedim, Courier bariz şekilde B-Max'ten daha kaliteli bir araç. Tasarımı filan zaten her kesime hitap etmiyor ama Meriva B sahibi olmuş aileyiz, Multipla'yı severim filan özetle tasarımını çok beğenmiştim. Tasarımını çok beğenmeme rağmen her detayında Courier'e göre ciddi kalitesiz bir üretim. E daha pahalı, yerli değil. Neden alınsın ki?
Kaliteli ve kalitesiz yorumu kişisel değerlendirmelere göre değişebilir bir şey. Courier ticari bir araç olduğu için malzemelerin birleşimi, sağlamlığı, sıkılığı pek tabi ki Fiesta ve B max'e göre daha iyi. Ama kullanılan malzemelerin kalitesi Courier'dan daha iyi. Özellikle bagaj bölümü ve koltukların rahatlığı konusunda birbirleriyle alakaları bile yok. Konsol üzerinde kullanılan kumanda birimleri zaten courier ile aynı.

Bu aracın yol üzerinde ki güvenli sürüşü courier'dan çok daha iyi durumda. Hatta burulma direnci Fiesta'dan bile daha fazla olduğu için B max oldukça güvenli ilerliyor virajlarda. Üstelik lastik ve rüzgar gürültüsüne ek konforu Fiesta ile benzer, hatta yer yer Fiesta'dan daha iyi. Bu aracın ticari bir courier'dan eksik kalacağı tek şey malzemelerin işçiliği, sıkılığı ve yine malzemelerin kullanım ömrü olacaktır o da ticari - binek farkından.

Daha konforlu, daha yalıtımlı, daha iyi yol tutuşu olan, courier'nin aksine euro ncap'ten 5 yıldız almış daha güvenli bir aile otomobili tabi ki ticariden daha pahalı olmalı. Bir aile maddi zorunlulukları haricinde sırf bu sebeplerden dolayı bile binek olan b max'i tercih etmeliydi bence. Ama courier'nin özellikle fiorino, nemo, bipper gibi rakiplerinden daha fazla binek hissettirmesi, ticarinin yanında bineğe yakın bir duruş sergilemesi ve özellikle fiyatının da uygunluğu insanlara haliyle daha cazip geldi.
 
Son düzenleme:

Tuncay19

Tuncay
Elit Apaçi
Katılım
3 Mar 2020
Mesajlar
696
Beğeni puanı
376
Puanları
945
Yaş
25
Konum
Sinop
Marka
Volkswagen
Hatta genel olarak MPV'ler. Aralarında sadece 500L başarı yakaladı. O da Doblo'yu çok beğenip doğru seçenek olarak görüp, sırf enişte imajından alamayanlar sayesinde :)
Buna imzamı atıyorum. Ülke olarak harbiden zenginiz. Zenginiz ama algının esiri bir sahte zenginlik. Yurtdışında Ticariler bineklerden pahalı. Bir Caddy, Berlingo, Connect aynı markanın C segmenti ile aynı paraya satılıyor. Gel gör ki kullanım avantajından dolayı Avrupalı alıyor.
Fransa da kadınlar Berlingo alıyorlar koyuyorlar arkaya çocuğu, Yayla gibi bagaj, bir de yüksek kullanmak rahat vs amaç Hayatı kolaylaştırmak.

Yada Kanada da Almanya da Gidip Multivan alıyor hem de 2 C Suv parası veriyor da alıyor. Neden çünkü Yüksek, Geniş, Ferah, Çocuklar için muhteşem, Resmen Evinle yolda seyahat ediyorsun S Class alsan onda bile bu kadar rahat edemezsin çünkü klasman farkı var bu 2+1 Ev ile Villayı kıyaslamak gibi küçük ev Nişantaşında olabilir fakat Ötekisi Villa. Fakat biz de Dünya para verip büyük olsun diye D Suv almaya çalışıyorlar ki o da bunların yanında küçük kalıyor.
Halbuki biz de bunların vergi avantajı var. 1 Kendime 1 Devlete alıyorum diye sabah akşam şikayet edip ardından algıya kurban olan varya sonuna kadar hakediyor bu vergileri. Tabiki herkes gidip almayacak fakat çok daha fazla satılması lazım bunların. Bugün 2.0Tdi bir SUV alan %110 vergi veriyor halbuki Ötv diğerinde %15. Ya ben paraya fazla değer veriyorum yada bu millet Zengin haberim Yok
 

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,216
Beğeni puanı
793
Puanları
1,970
Yaş
22
Konum
İstanbul
Marka
Volkswagen
Polonun Caddy den medeni olması çok doğal
Fiyat olarak Caddy daha pahalı ama. Ben mi yanlış hatırlıyorum.
Katılıyorum ben Caddy i hiçbir zaman beğenmedim. Sinan test ettiğinde de hatta Allah Allah ben mi bu arabaya önyargılıyım acaba diye düşünmüştüm bildiğin takoz eski o taş gibi Connectden farkı yok bir de sağlam da değil.
Courier ise küçük olduğundan bana hiç hitap etmiyor. Biz ticaretle uğraşıyoruz asla almazdık kendisini fakat kesinlikle daha konforlu katılıyorum.

O sınıfta uygun olduğundan alınabilecek Berlingo vardı. Parası olana binek gibi olan Yeni kasa Connect vardı. Yada ben işçiye vereceğim yakıtı vergiden düşeceğim vs diyene Doblo vardı. Caddy ise algıdan öte değildi kesinlikle
Evet hocam iki aracada bindik cidden Caddy tamamen markı algısı yani başka birşey değil. Motoru zaten rezaletti 2.0 dizel koyuyorsun 102 beygir nedir ? araç yürümüyor fazla yakıyor. Sadece DSG'sini beğendim 6 ileri yaş kavramaydı o da.
 

TheDavsanci

Furkan T.oğlu
Senkromeççi
Katılım
21 Haz 2020
Mesajlar
39
Beğeni puanı
22
Puanları
70
Yaş
23
Konum
Kırıkkale
Courier vs Cady konusunda şahsen fikrim yok, sadece yeni Caddy'lerin Exclusive (emin değilim) paketini, Doğan Kabak çekince beğenmiştim. Bu konuya benim ilginç bir cevabım olacak; iyi midir kötü müdür kişiye göre değişir ama benim kullanınca (2014-2016 18-20 yaşlarımda) çok beğendiğim ve satınca da inceden içimin burkulduğu bir arabamız vardı. 2001 Mitsubishi Carisma II 1.6 Liftback. Çok güzel bir arabaydı. Volvo S40 ile aynı fabrikadan çıkma, D segmenti, boş paketi bile donanımlı, sürünce insanı kendine bağlayan, Lancer'in üzerine D olarak üretilmiş, hoş bir Japon'du. Güzel arabaydı vesselam :)
 

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,216
Beğeni puanı
793
Puanları
1,970
Yaş
22
Konum
İstanbul
Marka
Volkswagen
Bilmiyorum, 2.0 dizel polo olsa caddy nin 2 katı olurdu. Fiyatının pahalı olması kamyonet olmadığı anlamına gelmiyo ondan medeniyet beklemek hata
Öyle de 2.0'ın pahalı olması VW'nin suçu değil ülkemizin vergilendirmesi böyle. 180 bin TL'lik Caddy'nin 150 bin TL'lik Polo'dan daha iyi hissettirmesi biraz garibime gidiyor. Dediğim gibi Courier çok daha binek hissettiriyor. Ben Caddy'nin Polo'dan iyi yol tutmasını beklemiyorum ama cidden tam bir kamyonet Caddy. Ben Courier kullandıktan sonra Caddy'e hiç binesim gelmedi.
 

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,216
Beğeni puanı
793
Puanları
1,970
Yaş
22
Konum
İstanbul
Marka
Volkswagen
Bilmiyorum, 2.0 dizel polo olsa caddy nin 2 katı olurdu. Fiyatının pahalı olması kamyonet olmadığı anlamına gelmiyo ondan medeniyet beklemek hata
Heryerde binek gibi demeleri hata ozaman. Çünkü hemen hemen her testte "binek gibi" terimi kullanılıyor bu da benim gibi insanları yanlış beklenti içine sokuyor.
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
4,828
Beğeni puanı
21,136
Puanları
5,720
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda
Öyle de 2.0'ın pahalı olması VW'nin suçu değil ülkemizin vergilendirmesi böyle. 180 bin TL'lik Caddy'nin 150 bin TL'lik Polo'dan daha iyi hissettirmesi biraz garibime gidiyor. Dediğim gibi Courier çok daha binek hissettiriyor. Ben Caddy'nin Polo'dan iyi yol tutmasını beklemiyorum ama cidden tam bir kamyonet Caddy. Ben Courier kullandıktan sonra Caddy'e hiç binesim gelmedi.
Araçlar amacına uygun kullanılmıyor malesef, binek gibi tabiri de bence de gereksiz bi benzetme binek isteyen binek alsın. Amacına uygun kullanma kısmına da geldiğimizde Caddy nin taşıyacağı yükün yarısını couriere koysak arkası yere yapışır. Bana kalırsa ikisi de gereksiz araçlar, biri yük taşımak için çok pahalı, diğeri yük taşımak için yeterli kapasiteye sahip değil ve ikisi de binek olarak kullanmak için tasarlanmamışlar
 

furkankaya585597

Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,752
Beğeni puanı
1,049
Puanları
2,420
Caddy ile Courier kullandım 2016'da uzun süre. İkiside en dolu versiyonlarıydı Caddy DSG idi Courier manueldi zaten otomatiği yok. Caddy 80bin TL Couirer 50 bin TL idi sıfırları. Birkere Couirer daha doluydu daha konforluydu yol tutuşu daha iyidi herşeyiyle daha iyi araçtı sadece küçüktü Caddy'e göre. Courier'de sanırım torsiyon var Caddy'de bildiğimiz yaprak yay vardı :D Caddy hiçbir zaman fiyatının arabası olmadı birkere hiç iyi bir araç değil Polo bile daha medenidir ondan. Youtube'da yok binekmiş gibi falan diyorlarda evet temiz sessiz yağ gibi asfaltta 40 ile giderseniz öyle ama kaç tane öyle yol var İstanbul'da ? Şuanda 180-190 bin TL gibi rakamlara çıkmış. :D
Polo daha medeni derken Polo binek araç, Caddy ticari araç. Caddy'nin üretim amacı MPV olması değil yük taşımasıdır. Arkalar yay olsa bile Polo'daki gibi bir süspansiyon sistemi olamayacak. Eğer olursa yük taşıyamayacak. Polo'nun arkasına 3 kişi binince davlumbaza sürtüyor Caddy'nin 1 tona yakın taşıma kapasitesi var. Courier'de amacına hizmet etmeyen bir araba o yüzden ticari amaçlı çok satmadı. Bagajı küçük, biraz yükleyince yere yapışıyor ticaride istenen şeyler değil bunlar. Konfor arayan da gitsin MPV alsın da şu ticarileri sokaklarda görmekten kurtulalım.
 
Son düzenleme:

mcb

Murat
Profesör
Katılım
9 Ocak 2020
Mesajlar
243
Beğeni puanı
503
Puanları
1,260
Yaş
33
Konum
Avusturya
Marka
Mercedes
Doğru aslında DS 5 D sınıfı HB olarak kabul görebilir. Emin değilim ne olduğundan ama bayağı beğendiğim bir araç.

Audi A4'u Levorg ayarında doldurursak ( 1.6 turbo 170 ps, sürekli 4 çeker ve eyesight ile neredeyse full donanım) fiyatı 2 ye katlar heralde Levorg'a kiyasla
DS5 SW değil ancak daha sportback denilecek bir kasaya sahip. Executive HB diye geçiyor resmi olarak. Ben de çok beğeniyordum kendisini ancak çıktığından beri aynı kasa. 9 sene olduk artık. Yeni bir kasası da çıkmadı. 2018’den itibaren üretmiyorlar da kaldı öyle. Citroen grubunun yaptığı en saçma şey bu bence. Bir model iki üç nesilden fazla yaşamıyor. Ne kadar iyi olursa olsun. Bu da güvensizlik yaratıyor tüketicide.

Audi ise o kadar daha pahalı olmaz bence. Audiler genelde donanım yönünden daha zengin oluyor BMW ve Mercedes’le baş etmek için. Levorg da Outback de ucuz araçlar değildi. Hatta Outback A4’ten hep pahalıydı diye hatırlıyorum. Niyeyse gelmiyor bile artık ikisi de o nedenle güncel karşılaştırma yapmak mümkün değil.
 

mcb

Murat
Profesör
Katılım
9 Ocak 2020
Mesajlar
243
Beğeni puanı
503
Puanları
1,260
Yaş
33
Konum
Avusturya
Marka
Mercedes
Katılıyorum ben Caddy i hiçbir zaman beğenmedim. Sinan test ettiğinde de hatta Allah Allah ben mi bu arabaya önyargılıyım acaba diye düşünmüştüm bildiğin takoz eski o taş gibi Connectden farkı yok bir de sağlam da değil.
Courier ise küçük olduğundan bana hiç hitap etmiyor. Biz ticaretle uğraşıyoruz asla almazdık kendisini fakat kesinlikle daha konforlu katılıyorum.

O sınıfta uygun olduğundan alınabilecek Berlingo vardı. Parası olana binek gibi olan Yeni kasa Connect vardı. Yada ben işçiye vereceğim yakıtı vergiden düşeceğim vs diyene Doblo vardı. Caddy ise algıdan öte değildi kesinlikle
Caddy’yi zaten ticari olarak kullanan kimseyi görmedim :) yurt dışında da hiç tutmuyor. Almanya’da bile daha çok Berlingo, Kangoo falan satılıyor. Bu da aracın aslında ne kadar amacı dışında üretildiğini gösteriyor.
 

Tuncay19

Tuncay
Elit Apaçi
Katılım
3 Mar 2020
Mesajlar
696
Beğeni puanı
376
Puanları
945
Yaş
25
Konum
Sinop
Marka
Volkswagen
Caddy’yi zaten ticari olarak kullanan kimseyi görmedim :) yurt dışında da hiç tutmuyor. Almanya’da bile daha çok Berlingo, Kangoo falan satılıyor. Bu da aracın aslında ne kadar amacı dışında üretildiğini gösteriyor.
Ticari olamıyor da işin kötü tarafı aile kullanımına da uygun değil. Değişik bir şey yapmışlar
 

mcb

Murat
Profesör
Katılım
9 Ocak 2020
Mesajlar
243
Beğeni puanı
503
Puanları
1,260
Yaş
33
Konum
Avusturya
Marka
Mercedes
Buna imzamı atıyorum. Ülke olarak harbiden zenginiz. Zenginiz ama algının esiri bir sahte zenginlik. Yurtdışında Ticariler bineklerden pahalı. Bir Caddy, Berlingo, Connect aynı markanın C segmenti ile aynı paraya satılıyor. Gel gör ki kullanım avantajından dolayı Avrupalı alıyor.
Fransa da kadınlar Berlingo alıyorlar koyuyorlar arkaya çocuğu, Yayla gibi bagaj, bir de yüksek kullanmak rahat vs amaç Hayatı kolaylaştırmak.

Yada Kanada da Almanya da Gidip Multivan alıyor hem de 2 C Suv parası veriyor da alıyor. Neden çünkü Yüksek, Geniş, Ferah, Çocuklar için muhteşem, Resmen Evinle yolda seyahat ediyorsun S Class alsan onda bile bu kadar rahat edemezsin çünkü klasman farkı var bu 2+1 Ev ile Villayı kıyaslamak gibi küçük ev Nişantaşında olabilir fakat Ötekisi Villa. Fakat biz de Dünya para verip büyük olsun diye D Suv almaya çalışıyorlar ki o da bunların yanında küçük kalıyor.
Halbuki biz de bunların vergi avantajı var. 1 Kendime 1 Devlete alıyorum diye sabah akşam şikayet edip ardından algıya kurban olan varya sonuna kadar hakediyor bu vergileri. Tabiki herkes gidip almayacak fakat çok daha fazla satılması lazım bunların. Bugün 2.0Tdi bir SUV alan %110 vergi veriyor halbuki Ötv diğerinde %15. Ya ben paraya fazla değer veriyorum yada bu millet Zengin haberim Yok
Yurt dışında Avrupa (Batı Avrupa: Almanya, Fransa, Belçika, Hollanda, İsviçre, Avusturya, İtalya, İspanya ve Portekiz vs.) için konuşuyorum HTA’ların kullanımı bence çok düşük. Satış rakamlarına bakarsanız da zaten ortada. Ayrıca pahalı olduklarına da katılmıyorum. Mesela Berlingo 18bin Euro’dan başlarken aynı boyutlardaki C5 Aircross 35bin’den başlıyor. Bu Renault’da da, VW’de de, diğer markalarda da böyle. Bir tek kişi dahi görmedim çevremde HTA’yı aile aracı olarak kullanan. Aynı şekilde pick-up kullanımı da çok düşük. Aile aracı olarak ise sıfıra yakın. Bir tek ABD ve Kanada’da pick-up tercih ediliyor.

MPV’lerde ise satış her geçen sene SUV’lara yönelse de çok gerçekten. Her sınıftaki MPV’ler çocuklu aileler için tercih sebebi. Bu satışlar da ciddi oranda SUV’lara kaymış durumda. Tabiri caizse daha çok para veren SUV daha az veren ya da daha geniş alana ihtiyacı olan MPV alıyor. Ford Galaxy, VW Sharan falan çok satıyor ancak binek otomobil olarak geçiyor. Koltukları da malzeme kalitesi de ona göre yani. Kimse gidip de ticari aracı bu amaca uydurmaya çalışmıyor. Sizin bence gördüğünüz çocuğu arkaya atan Fransız kadınları muhtemelen bir dükkan sahibi. Dükkana giderken çocukları da iş aracıyla atıyor :)

Zaten genelde Avrupa’da evin iki aracı olur: birisi işe gidip gelinen, diğeri ise toplu alışveriş ve tatillere gidilen araçtır. İşe gidip gelinen araçlar hep küçük araçlar olur. Park sıkıntısı çekmemek ve günlük kullanımda çok yakıt ücreti ödememek için. Bu araçlar ciddi olarak elektrikli modellere dönüyor şu anda. Diğerleri ise ya bir SW ya bir MPV ya da SUV oluyor. O da ailenin büyüklüğüne göre şekilleniyor. Genelde maddi durumu iyi olanlar küçük araç olarak spor bir model, büyük araç olarak sa SUV, orta gelirliler daha çok SW ve elektrikli, düşük gelir ise MPV artı küçük sınıf (genelde B sınıfı) kombinasyonu kullanıyor. Bunlarda insanların kişisel tercihlerine göre tabii ki değişimler olabiliyor. Gayet zengin bir adam işe Clio ile de gidebiliyor. Ya da işçi X5 ile gelebiliyor gibi.
 

Tuncay19

Tuncay
Elit Apaçi
Katılım
3 Mar 2020
Mesajlar
696
Beğeni puanı
376
Puanları
945
Yaş
25
Konum
Sinop
Marka
Volkswagen
Yurt dışında Avrupa (Batı Avrupa: Almanya, Fransa, Belçika, Hollanda, İsviçre, Avusturya, İtalya, İspanya ve Portekiz vs.) için konuşuyorum HTA’ların kullanımı bence çok düşük. Satış rakamlarına bakarsanız da zaten ortada. Ayrıca pahalı olduklarına da katılmıyorum. Mesela Berlingo 18bin Euro’dan başlarken aynı boyutlardaki C5 Aircross 35bin’den başlıyor. Bu Renault’da da, VW’de de, diğer markalarda da böyle. Bir tek kişi dahi görmedim çevremde HTA’yı aile aracı olarak kullanan. Aynı şekilde pick-up kullanımı da çok düşük. Aile aracı olarak ise sıfıra yakın. Bir tek ABD ve Kanada’da pick-up tercih ediliyor.

MPV’lerde ise satış her geçen sene SUV’lara yönelse de çok gerçekten. Her sınıftaki MPV’ler çocuklu aileler için tercih sebebi. Bu satışlar da ciddi oranda SUV’lara kaymış durumda. Tabiri caizse daha çok para veren SUV daha az veren ya da daha geniş alana ihtiyacı olan MPV alıyor. Ford Galaxy, VW Sharan falan çok satıyor ancak binek otomobil olarak geçiyor. Koltukları da malzeme kalitesi de ona göre yani. Kimse gidip de ticari aracı bu amaca uydurmaya çalışmıyor. Sizin bence gördüğünüz çocuğu arkaya atan Fransız kadınları muhtemelen bir dükkan sahibi. Dükkana giderken çocukları da iş aracıyla atıyor :)

Zaten genelde Avrupa’da evin iki aracı olur: birisi işe gidip gelinen, diğeri ise toplu alışveriş ve tatillere gidilen araçtır. İşe gidip gelinen araçlar hep küçük araçlar olur. Park sıkıntısı çekmemek ve günlük kullanımda çok yakıt ücreti ödememek için. Bu araçlar ciddi olarak elektrikli modellere dönüyor şu anda. Diğerleri ise ya bir SW ya bir MPV ya da SUV oluyor. O da ailenin büyüklüğüne göre şekilleniyor. Genelde maddi durumu iyi olanlar küçük araç olarak spor bir model, büyük araç olarak sa SUV, orta gelirliler daha çok SW ve elektrikli, düşük gelir ise MPV artı küçük sınıf (genelde B sınıfı) kombinasyonu kullanıyor. Bunlarda insanların kişisel tercihlerine göre tabii ki değişimler olabiliyor. Gayet zengin bir adam işe Clio ile de gidebiliyor. Ya da işçi X5 ile gelebiliyor gibi.
Bahsettiğiniz ülkeler konusunda belki haklı olabilirsiniz fakat Amerika ve İspanya ya gittim. Kanadaya kuzenim çok defa gitti. Ayrıca kendi aracım Caravelle ilgili yabancı forumlarda gezerken Kanada menşeli çok yorum görüyorum yani benim gözlemim bol bol kullanıyorlar. Satış rakamlarını hiç incelemedim fakat fiyatları bahsettiğiniz gibi değil.
Kanada da Multivan 60.000$ civarında aynı Ülkede C Suv 35.000 a rahat alınıyor ve Berlingo vb araçlar 32.000$ a satılıyor.
Fransada C5 Aircross 29.000€ iken Berlingo 26.000€ ya satılıyor. SUV lar bu denli büyüyüp geliştikçe ucuzladıkça tabiki Berlingo yerine C5 Aircross alıyorlar lakin çeşit az iken ve Suv lar pahalıyken bol bol Berlingo alıyorlardı. Bizim ülkemizde ise C5 Aircross parasına 2 Berlingo alınıyor Fransızlar olsa Berlingo alırdı
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: mcb

mcb

Murat
Profesör
Katılım
9 Ocak 2020
Mesajlar
243
Beğeni puanı
503
Puanları
1,260
Yaş
33
Konum
Avusturya
Marka
Mercedes
Bahsettiğiniz ülkeler konusunda belki haklı olabilirsiniz fakat Amerika ve İspanyaya gittim. Kanadaya kuzenim çok defa gitti. Ayrıca kendi aracım Caravelle ilgili yabancı forumlarda gezerken Kanada menşeli çok yorum görüyorum yani benim gözlemim bol bol kullanıyorlar. Satış rakamlarını hiç incelemedim fakat fiyatları bahsettiğiniz gibi değil.
Kanada da Multivan 60.000$ civarında aynı Ülkede C Suv 35.000 a rahat alınıyor ve Berlingo vb araçlar 32.000$ a satılıyor.
Fransada C5 Aircross 29.000€ iken Berlingo 26.000€ ya satılıyor. SUV lar bu denli büyüyüp geliştikçe ucuzladıkça tabiki Berlingo yerine C5 Aircross alıyorlar lakin çeşit az iken ve Suv lar pahalıyken bol bol Berlingo alıyorlardı. Bizim ülkemizde ise C5 Aircross parasına 2 Berlingo alınıyor Fransızlar olsa Berlingo alırdı
Ya aslında yurt dışı diye genelleme yapmak çok zor çünkü tüm dünyada çok farklı dinamikler var. Mesela Hindistan, Endonezya gibi ülkelerde en çok MPV varken Çin'de en çok sedan satılıyor vs. Bize en yakın ve en ideal olarak Batı Avrupa'yı örnek almanın daha doğru olduğunu düşünüyorum. Bu nedenle genelde Almanya, Avusturya, Fransa, Hollanda vs gibi ülkelere bakarak yorum yapıyorum. Yine de bizden farklılar tabii ki yaşayış olarak ancak bizim için bir anlamda hedef oralar gibi geliyor. Amerika kıtası ise tamamen bu anlamda farklı. Çünkü eski ülkeler değiller ve yollar bu nedenle çok geniş. Hemen herkes müstakil yaşıyor ve büyük bahçeler, garajlar var. Dolayısıyla da araçlar hep çok büyük. Bu nedenle oralarda pick-up, van, multivan satılması normal. Multivan'lar her yerde pahalı bu arada Avrupa'da da 60binler seviyesinde. Ancak o araçlar bildiğin minibüs. Gerçekten kalabalık olman lazım ki alasın. Yoksa o aracı park etmesinden tut, temizliğine her şeyi dert olur Türkiye şartlarında.

Fiyatların yakın olduğundan çok kullanıma bakmak lazım. Ben Avusturya'dayım ve bir kişi bile tanımıyorum vanı aile aracı olarak kullanan birini. Satışlar da dediğim gibi bu anlamda cidden çok düşük. Çünkü sadece ticari amaçlı satılıyor. Fiyatının yakın olması ise bu anlamda o aracı SUV kadar kaliteli ya da aynı kullanım şartlarında yapmıyor. Firma maliyetine bakar, karını koyar ona göre satış fiyatı koyar. Üzerine vergiler gelir ve fiyat nihai halini alır. Türkiye'de vergi avantajından dolayı aradaki makas açık ancak bu araçlar hala bence aile kullanımına yönelik değil. Bunun en büyük nedenleri ise konfor, yalıtım, güvenlik, yaşam alanındaki malzeme kalitesi ve sürüş dinamikleri açısından bineklerden geride olmaları diyebilirim. Bu nedenle de firmalar araçları ticari ve binek olarak ayırıyor. HTA yerine kesinlikle MPV'ler çok daha amacına uygun. Yalnız bu yorumlarım elbette ki fiyattan bağımsız. Arada uçurum olunca mecburen aile kullanımı için tercih ediliyorlar. Fransa'da da aynısı olur muydu bilemiyorum. Arabaya çok önem vermeyen bir millet olarak belki. Ancak İtalya, İsviçre, Almanya, Avusturya, Hollanda'da vs. böyle olmazdı. Tabii ki burada ülkenin maddi durumu vs. önemli. Sonuçta paran yoksa neden iki katını veresin? Maddi durumun el veriyorsa binek olanı tercih edersin. Kağıt üzerinde çok yakın görünüyorlar, ne güzel geniş diyorsun, donanımlar benzer diyorsun ancak 100km/h'ın üstünde sesten duramayınca, dokunduğun her yer sert plastik olunca, trim sesleri çok olunca, sürüşü binek gibi olmayınca falan bayağı fark ediyor. Basic paketlerin üstündeki her şey araçta bu açıdan bakınca lüks ancak o lüks işte deneyimi tamamen farklı yapıyor. Fransızlar gibi arabayı a noktasından b noktasına götüren bir araç olarak gören bir toplum için lüks çok daha az önemli diğer ülkelere göre. (Bu anlamda Paul Hollywood'un ülkeler serisi çok güzer bir örnek. Her araç üreten ülkeyi o ülkenin araçlarıyla katediyor ve kültürün araç üretimlerine etkisine bakıyor. Fransa'da şatosu olan ülkenin en zengin adamlarından biri golf oynamaya 15 senelik Clio ile gidiyordu mesela :)) Buna katılıyorum ancak orada dahi binek tercihi daha fazla.
 
Üst