Corsa D 1.3 Türkiye'de tek denilebilecek sonradan eklenen paketler

sakrodas

Düz Yol Gazcısı
Katılım
28 Ara 2017
Mesajlar
26
Panpa puanı
70
Geçen gün fark ettim yöneticiler benim konuyu teknik bölümüne yüklemişler. Açıkcası çok üzüldüm..Aracımın test edilmesindeki amaç Türkiye'de birçok kişinin denemediği ya da yapmadığı donanımları göstermekti. Aracımda çok emeğim var. Benim amacım bu emeğin gösterilmesiydi. Teknik bilgiler vermek değildi. Aracımı cosmo paket olup buraya da koyabilirdim ancak benim amacım enjoy adı altına satılan neredeyse hiçbir şey olmayan aracı kendi çabamla en üst pakete getirmekti ve ben bunun gösterilmesini istiyordum. Yoksa zaten paketi olan aracı ben niye buraya yükleyeyim ki?.Lütfen yöneticiler konuyu taşımayınız..

https://www.dropbox.com/sh/yicisjaqfxlf0s6/AADimKYce0H6FxEaXNE1wC9Ka?dl=0

Sonradan Yapılan donanımlar:
AFL far sistemi(arka sigorta kutusu da dahil)
ESP, HSA, DDS, yokuş kalkış ve lastik arıza göstergesi
OPC vites ve direksiyon
Park Pilot (orjinal)
Touch And connect radyo (nav,bluetooth,USB)
Ayak torpido aydınlatmaları
Body Control Module değişti sıfırdan programlandı.Yağmur sensörü ve otomatik kararan ayna(cam orjinal değişti)
GID ekran takıldı..
Aydınlatmalı kapı kumandaları opc line
Tavan okuma lambası büyük olanla değişti
Arka okuma lambası takıldı.
 

Ekli dosyalar

Berkin

Panpa
Yönetici
Webmaster
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
1,502
Panpa puanı
3,167
Yaş
22
Konum
Istanbul
Marka
Honda
Selamlar,

@sakrodas Aslına bakarsanız haklısınız. Konuyu yanlış yere taşımışım. Normalde taşınması gereken yer "Sorunlar ve Çözümleri" değil Garaj bölümüydü. Üyelerimizin otomobillerini paylaştığı ve üzerinde yenilikler yaptığını duyurduğu yer orası.

Kusura bakmayın, özür dilerim. Ancak şunu belirtmem gerekiyor ki yine de ilk konuyu açtığınız yer yanlıştı. Bu bölüme, aracın en son halinin paylaşılması gerekiliyor. Eğer araç halen işlem aşamasında ise, konunun sonra açılması gerekiyor. Yönetim de otomobillerin durumuna bakarak konuk ediyor çünkü :)

Sanırım şu anda otomobili tamamladınız, bu konu burada kalabilir tabii ki.

Diğer konunuzu da, tekrardan taşıyarak Garaj bölümüne aldım. Asıl olması gereken yere.

Tekrar kusura bakmayın,
Berkin
 
Son düzenleme:

GARAJ TV

Panpa
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
6,333
Panpa puanı
8,174
Afl farları nasıl taktırdınız. Maliyeti ne kadardı. Bende bizim opel e düşünüyorum da.
 

Mehmet55

Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
234
Panpa puanı
317
Marka
Opel
Hocam muazzam emek var ellerinize sağlık çok güzel olmuş araba. Uygulamaların detaylarını öğrenmek isterim açıkçası AFL far maliyeti nedir ve süreç nasıl işledi?
 
  • Beğeni
Tepkiler: by

furkankaya585597

Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,514
Panpa puanı
924
Araba güzel görünüyor. Hayırlı olsun. Panjur'u vs. siyah yapmak arabayı daha sportif gösterecektir.
 

Cromwelle

Asfalt Kurutucu
Katılım
1 Mar 2018
Mesajlar
90
Panpa puanı
54
Marka
Citroen
Araç güzel görünüyor hakikaten tam olarak ne kadar masraf ettiniz. Opc vites topuzu ve navigasyonlu teyp güzel olmuş usb girişini göremedim yalnız.
 

bt

Takipçi
Stage 1
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
12,510
Panpa puanı
33,432
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
@sakrodas hocam elinize sağlık. Konuyu hatırlıyorum. Konu taşınmasını çok kafanıza takmanıza gerek yok. Yöneticilerle direk özelden iletişime geçerseniz, bu tarz konularda karşılıklı bilgilendirme ve yönlendirmelerle doğru yol kolayca bulunuyor. :)
Araç güzel görünüyor hakikaten tam olarak ne kadar masraf ettiniz. Opc vites topuzu ve navigasyonlu teyp güzel olmuş usb girişini göremedim yalnız.
3 no.lu fotoğrafta klima kumandalarının altında, vites kolunun ön tarafında, aşağıdaki gözün orada, üstünde minik bir flash bellek takılı gibi gördüm ben. Aux girişiyle yan yana.
Araba benimmiş gibi çok emin yazdım ama... :p
 

sakrodas

Düz Yol Gazcısı
Katılım
28 Ara 2017
Mesajlar
26
Panpa puanı
70
Afl farları nasıl taktırdınız. Maliyeti ne kadardı. Bende bizim opel e düşünüyorum da.
Öncelikle geç cevap için kusura bakmayın malum gereksiz muhabbetlerden dolayı canım sıkılmıştı..AFL far takımını önceden yurtdışından aldım. Daha sonra bunu nasıl normal farlara göre dönüştürürüm dedim. Tesisatları inceledim hemen kablolamaya karar verdim ve sonunda resimteki tesisatı yaptım..Bu tesisat normal aracınızdaki tesisatı bozmadan bunu takarak direk afl farları çalıştırdım. Eğer isteyen olursa belli bir ücret karşılığında yapabilirim Türkiye'de tek yaptım diyebilirim :) Çünkü görmedim yurtdışında 65 sterlin e satılan modelleri var..
AFL farlar direksiyon hareketine bağlı olmadan çalıştı. Sonra dedim ben bunu özelliklerini nasıl çalıştırabilirim dedim. Başladım çalışmaya sonunda direksiyondan açı bilgisini aldığını gördüm. Yurtdışından verdim koca direksiyon kolununun siparişini :) EPS dediğimiz elektronik direksiyon modulünü değiştirdim. Size yine püf noktası bu bilgiyi başka yerde bulamazsınız:) Eğer aracınızda ESP varsa hiç düşünmeden hemen AFL işine girebilirsiniz çünkü ESP olan araçlarda AFL e uyumlu direksiyon kolunu monte edilmektedir buradan bilginize..Diğer şeyler zaten AFL beyni ve araba tesisatı..Yine size bu tesisatı gösteren bir resim gösteriyorum..Bu tesisat hem ESP için ve hem de AFL içindir çünkü birbirine bağlı canbuslarla haberleşmektedirler..En son olarak da en zor iş önden arkaya kadar sunfrooflu versiyonlular bilirler arkada ayrı bir sigorta kutusu vardır oraya kadar tesisatı çektim..Sonra da testler yaptım diyebilirim ki şimdiye kadar yaptığım en iyi şeydir..Maliyet size bağlı ucuza bulursanız ucuz pahalıya bulursanız pahalı..Her şeyi sıfır alırsanız 20.000 TL bulur ikinci eli düşünürseniz 4000 tl i geçeciğini düşünmüyorum..Benimki bu maliyetlere geldi diyebilirim...
Hocam muazzam emek var ellerinize sağlık çok güzel olmuş araba. Uygulamaların detaylarını öğrenmek isterim açıkçası AFL far maliyeti nedir ve süreç nasıl işledi?
Arkadaşın sorusuna istinaden size de aydınlatmışımdır umarım...
Araç güzel görünüyor hakikaten tam olarak ne kadar masraf ettiniz. Opc vites topuzu ve navigasyonlu teyp güzel olmuş usb girişini göremedim yalnız.
USB girişi vardır emin olabilirsiniz:) Direksiyon 100 sterline almılştım sıfır gibiydi. vites topuzu ise sıfır 100 euroya almıştım..Bazen stok fazlası ürünler oluyordu. o yüzden uyguna veriyorlarda 2013 yılında almıştım..
@sakrodas hocam elinize sağlık. Konuyu hatırlıyorum. Konu taşınmasını çok kafanıza takmanıza gerek yok. Yöneticilerle direk özelden iletişime geçerseniz, bu tarz konularda karşılıklı bilgilendirme ve yönlendirmelerle doğru yol kolayca bulunuyor. :)

3 no.lu fotoğrafta klima kumandalarının altında, vites kolunun ön tarafında, aşağıdaki gözün orada, üstünde minik bir flash bellek takılı gibi gördüm ben. Aux girişiyle yan yana.
Araba benimmiş gibi çok emin yazdım ama... :p
Dediğiniz çok doğru takılacak bir şey değil ama yaşandı böyle şeyler..Evet doğru görmüşsünüz USB oradadır.

Her şey için çok teşekkürler..Aklınıza takılan sorular olursa buradan ya da diğer bölümden sorabilirsiniz..Tesisatlarda almanyadan çift renkli özel kablolar getirttim her şeyin orjinal olmasını istedim kablolaları bulamasam bile pin'in girdiği yere orjinal kabloları yerleştirdim..
ESP ve yokuş kalkışı soran olmamış..Soran olursa onu da seve seve yanıtlarım..
 

Ekli dosyalar

GARAJ TV

Panpa
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
6,333
Panpa puanı
8,174
Öncelikle geç cevap için kusura bakmayın malum gereksiz muhabbetlerden dolayı canım sıkılmıştı..AFL far takımını önceden yurtdışından aldım. Daha sonra bunu nasıl normal farlara göre dönüştürürüm dedim. Tesisatları inceledim hemen kablolamaya karar verdim ve sonunda resimteki tesisatı yaptım..Bu tesisat normal aracınızdaki tesisatı bozmadan bunu takarak direk afl farları çalıştırdım. Eğer isteyen olursa belli bir ücret karşılığında yapabilirim Türkiye'de tek yaptım diyebilirim :) Çünkü görmedim yurtdışında 65 sterlin e satılan modelleri var..
AFL farlar direksiyon hareketine bağlı olmadan çalıştı. Sonra dedim ben bunu özelliklerini nasıl çalıştırabilirim dedim. Başladım çalışmaya sonunda direksiyondan açı bilgisini aldığını gördüm. Yurtdışından verdim koca direksiyon kolununun siparişini :) EPS dediğimiz elektronik direksiyon modulünü değiştirdim. Size yine püf noktası bu bilgiyi başka yerde bulamazsınız:) Eğer aracınızda ESP varsa hiç düşünmeden hemen AFL işine girebilirsiniz çünkü ESP olan araçlarda AFL e uyumlu direksiyon kolunu monte edilmektedir buradan bilginize..Diğer şeyler zaten AFL beyni ve araba tesisatı..Yine size bu tesisatı gösteren bir resim gösteriyorum..Bu tesisat hem ESP için ve hem de AFL içindir çünkü birbirine bağlı canbuslarla haberleşmektedirler..En son olarak da en zor iş önden arkaya kadar sunfrooflu versiyonlular bilirler arkada ayrı bir sigorta kutusu vardır oraya kadar tesisatı çektim..Sonra da testler yaptım diyebilirim ki şimdiye kadar yaptığım en iyi şeydir..Maliyet size bağlı ucuza bulursanız ucuz pahalıya bulursanız pahalı..Her şeyi sıfır alırsanız 20.000 TL bulur ikinci eli düşünürseniz 4000 tl i geçeciğini düşünmüyorum..Benimki bu maliyetlere geldi diyebilirim...

Arkadaşın sorusuna istinaden size de aydınlatmışımdır umarım...

USB girişi vardır emin olabilirsiniz:) Direksiyon 100 sterline almılştım sıfır gibiydi. vites topuzu ise sıfır 100 euroya almıştım..Bazen stok fazlası ürünler oluyordu. o yüzden uyguna veriyorlarda 2013 yılında almıştım..

Dediğiniz çok doğru takılacak bir şey değil ama yaşandı böyle şeyler..Evet doğru görmüşsünüz USB oradadır.

Her şey için çok teşekkürler..Aklınıza takılan sorular olursa buradan ya da diğer bölümden sorabilirsiniz..Tesisatlarda almanyadan çift renkli özel kablolar getirttim her şeyin orjinal olmasını istedim kablolaları bulamasam bile pin'in girdiği yere orjinal kabloları yerleştirdim..
ESP ve yokuş kalkışı soran olmamış..Soran olursa onu da seve seve yanıtlarım..
Hocam bizim araç insignia tesisat işi filan baya uğraştırır gibime geliyor. Bilgi için teşekkür ederim :)
 

lozlevent

Profesör
Katılım
9 Mar 2017
Mesajlar
515
Panpa puanı
745
Öncelikle geç cevap için kusura bakmayın malum gereksiz muhabbetlerden dolayı canım sıkılmıştı..AFL far takımını önceden yurtdışından aldım. Daha sonra bunu nasıl normal farlara göre dönüştürürüm dedim. Tesisatları inceledim hemen kablolamaya karar verdim ve sonunda resimteki tesisatı yaptım..Bu tesisat normal aracınızdaki tesisatı bozmadan bunu takarak direk afl farları çalıştırdım. Eğer isteyen olursa belli bir ücret karşılığında yapabilirim Türkiye'de tek yaptım diyebilirim :) Çünkü görmedim yurtdışında 65 sterlin e satılan modelleri var..
AFL farlar direksiyon hareketine bağlı olmadan çalıştı. Sonra dedim ben bunu özelliklerini nasıl çalıştırabilirim dedim. Başladım çalışmaya sonunda direksiyondan açı bilgisini aldığını gördüm. Yurtdışından verdim koca direksiyon kolununun siparişini :) EPS dediğimiz elektronik direksiyon modulünü değiştirdim. Size yine püf noktası bu bilgiyi başka yerde bulamazsınız:) Eğer aracınızda ESP varsa hiç düşünmeden hemen AFL işine girebilirsiniz çünkü ESP olan araçlarda AFL e uyumlu direksiyon kolunu monte edilmektedir buradan bilginize..Diğer şeyler zaten AFL beyni ve araba tesisatı..Yine size bu tesisatı gösteren bir resim gösteriyorum..Bu tesisat hem ESP için ve hem de AFL içindir çünkü birbirine bağlı canbuslarla haberleşmektedirler..En son olarak da en zor iş önden arkaya kadar sunfrooflu versiyonlular bilirler arkada ayrı bir sigorta kutusu vardır oraya kadar tesisatı çektim..Sonra da testler yaptım diyebilirim ki şimdiye kadar yaptığım en iyi şeydir..Maliyet size bağlı ucuza bulursanız ucuz pahalıya bulursanız pahalı..Her şeyi sıfır alırsanız 20.000 TL bulur ikinci eli düşünürseniz 4000 tl i geçeciğini düşünmüyorum..Benimki bu maliyetlere geldi diyebilirim...

Arkadaşın sorusuna istinaden size de aydınlatmışımdır umarım...

USB girişi vardır emin olabilirsiniz:) Direksiyon 100 sterline almılştım sıfır gibiydi. vites topuzu ise sıfır 100 euroya almıştım..Bazen stok fazlası ürünler oluyordu. o yüzden uyguna veriyorlarda 2013 yılında almıştım..

Dediğiniz çok doğru takılacak bir şey değil ama yaşandı böyle şeyler..Evet doğru görmüşsünüz USB oradadır.

Her şey için çok teşekkürler..Aklınıza takılan sorular olursa buradan ya da diğer bölümden sorabilirsiniz..Tesisatlarda almanyadan çift renkli özel kablolar getirttim her şeyin orjinal olmasını istedim kablolaları bulamasam bile pin'in girdiği yere orjinal kabloları yerleştirdim..
ESP ve yokuş kalkışı soran olmamış..Soran olursa onu da seve seve yanıtlarım..
ESP ve yokuş kalkış desteğini nasıl hallettiniz ?
 

Mehmet55

Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
234
Panpa puanı
317
Marka
Opel
@sakrodas Valla helal olsun hocam özendim açıkçası bende de Corsa D var ama mümkün değil beceremem o işleri. Touch And connect'i nasıl temin ettiniz acaba ve dokunmatiği iyi çalışıyor mu? Piano black olmayanı bulunur mu?
 

sakrodas

Düz Yol Gazcısı
Katılım
28 Ara 2017
Mesajlar
26
Panpa puanı
70
ESP ve yokuş kalkış desteğini nasıl hallettiniz ?
Öncelikle aracımda orjinalde ESP olmadığını bilmenizi isterim..Parça katalog ile haşır neşir olduktan sonra ESP'li araç ile ESP'siz araç arasından hangi parça farklılıklarının olduğunu buldum. Genel olarak fren merkezi (eskisi ile bir fark göremedim aynı parça no vardı:) ) fren servosu(bunda da göremedim ancak vardır bir bildikleri de dedim belki içindeki farklı bir aksam olabilirdi.) ABS ünitesi esp destekli, en son olarak yaw rate sensoru ve fren merkezi hortumlarını aldım. Bunların hepsi söktürüp yerlerine yeni aldığım parçaları taktırdım. Sonra göstege panelinde abs esp ve el freni ikazı yandı. Zannedersem programlamam gerek dedim lakin öyle değildi. Aracı ESP'li olarak göstersem de o üç ışığı söndüremedim. Anladım ki abs'nin de programlanması gerekti. Bunu 4 tane abs beyni alarak anlamış oldum:)) Arkadaşlar bu da benim deneyimimdir kesinlikle böyle işlere kalkışmadan önce aracınızın özelliklerine göre bir abs beyni alın çünkü abs beynine sizin aracınızın motor ve şasisine göre yazılım atılmaktadır. Siz benzinli istediğiniz özelliklere sahip bir ABS beyni aldığınızda çalışmayacaktır. Mesela siz AVT kodlu beyin aldınız ve aracınız benzinli..Taktınız çalışmadı büyük ihtimalle dizelden sökme bir araçtan da olabilir. O yüzden ABS beyni alırken aynı motordan sökülme olduğuna dikkat ediniz.Hatta aynı şanzıman..Çünkü opel'in diyagramlarına baktığımda Z13DTH ile Z13DTJ(benim araç) 'i aynı can bus hattına bağlamışlar..Ben de uyguna Z13DTH manuel 6 vites beyin aldım ancak yine aynı sorun daha sonra önceden hazırlandığım için Z13DTJ den çıkma aynı parça kodlu bir araçtan çıkma şase numarası buldum ve MDI sayesinden bunun yazılımını, Z13DTH'den çıkma aracın içine yükledim bir nevi yazılım attım.Programlamadan sonra whoola tüm ışıklar söndü..O an anlamış oldum..Programlar şasesi spor olsa bile seçebiliyordu...Tüm testler yapıldı espli bir araç nasılmış anlamış oldum:) Zamp gibi yola tuttuğunu görünce çok mutlu oldum. İşin güzel yanı uğraştığınız şeyin başarılı olması hiçbir zaman pes etmedim sonuna kadar geldim..
Gelelim HSA ve DDS dediğimiz yokuş kalkış ve lastik arıza göstergesinin nasıl eklediğime..Araştırmalarım sonucu bunun da sadece beyinle halledilebileceğini anladım. Ama önümde büyük bir engel olan Z13DTJ motor vardır. Çünkü 200.000 şase numarasını denediğim halde bir türlü HSA ve DDS sistemini destekleyen Z13DTJ bir araba bulamadım. Ben de pes ettim sonunda ta ki bosna hersekten bir arkadaş yabancı forumdan bana mesaj atana kadar..Elinde z13DTJ motor bir şase numarası olduğunu söylüyordu..İlk önce inanmadım imkansız dedim..Gerekli kontrolleri yaptıktan sonra doğru olduğunu gördüm.Ancak bu şase numarası 2007 modeldendi yani makyajsız kasa..benimki 2012 model.. Parça katalog undan bu şase numarasını girip hangi abs beyninin kullanıldığına baktım. Başladım internette dolaşmaya bir tane 50 pound a stokta kalmış bir ürün vardı ingiltereden sıfır ürün sipariş ettim..1 haftaya geldi..Ancak göze aldığım bir sorun vardı..Opel 2009' dan itibaren abs soketi değiştirmişti. Biliyorsunuz corsa d üretimleri 2007'de başladı.Yani soketler uyuşmuyordu..Ben de eski orjinalden çıkma ABS soketimi kestim nasıl olsa işe yaramıyordu çıkmacılara gitsem bozuk olanlara bile yüksek fiyatlar teklif ediyorlardı. Ben de kendi abs soketimi ortadan ikiye bıçkı ile kestim ve oradan soketi çıkardım..Daha sonra kablolama yaparak abs soketler arasından dönüştürücü yaptım. Çünkü iki soketin can bus düzenleri yani soket pinlerinin giriş yerleri farklıydı bu yüzden ikisi arasından bir dönüştürücü yaptım bunu herhalde dünyada kimse uğraşmamış olabilir çünkü daha görmedim interneti baz olarak söylüyorum:) Sonra bu dönştürüyü taktım ve MDI'ı aldım mdi servislerin kullandığı teşhis diagnostic aletidir bu arada..MDI ile sıfır beyne bosna hersekteki arkadaşın gönderdiği şase numarasıyla yazılım attım ve tüm hataları sildikten sonra kalibret ettim abs beynini ve sonuç yine whoollaaa:) yokuşta duruyor hatta geriyor taktığınızda arkaya doğru bir eğim varsa geri vitesde de çalışıyordu. Aracın lastiğini indirdim belli bir kilometreden sonra da patlak arızasını verdi. Tabii ki bunların çalışmadı için aracın gövde kontrol modülünün de değişmesi gerekiyordu. Allahtan yağmur sensörü için hollandadan sipariş verdiğim gövde kontrol modülü DDS i destekliyordu eski bcm desteklemiyormuş geçen öğrendim:) Daha sonra da lastiğin patlamasını resetlenmesi için tuş takımını değiştirdim ve reset tuşu için gerekli tesisatı araca geçtim:) Biraz uzun oldu ama bir tutorial niteliğinde bir yazı oldu..yapmak isteyenler içinde bir nevi klavuz olmuştur umarım..
.
 

sakrodas

Düz Yol Gazcısı
Katılım
28 Ara 2017
Mesajlar
26
Panpa puanı
70
@sakrodas Valla helal olsun hocam özendim açıkçası bende de Corsa D var ama mümkün değil beceremem o işleri. Touch And connect'i nasıl temin ettiniz acaba ve dokunmatiği iyi çalışıyor mu? Piano black olmayanı bulunur mu?
Yurtdışında çalışan bir arkadaşın yardımıyla aldım..Dokunmatiği yeni versiyonlar gibi değil üstünde plastik kaplamalı dokunmatik var yani eski dokunmatik telefonlardaki gibi..Piano black olmayanı bulunur. İsterseniz aldığınızda haberim olsun nasıl takılacaği hakkında yardımcı olurum...
 

sakrodas

Düz Yol Gazcısı
Katılım
28 Ara 2017
Mesajlar
26
Panpa puanı
70
Resimleri eklemeyi unutmuşum:) dönüştürücüm:))
Resim 3'te 2009 ve 2007 model soket arasındaki farkları görebilirsiniz..
 

Ekli dosyalar

  • 815.1 KB Görüntüleme: 334
  • 273.5 KB Görüntüleme: 326
  • 146.4 KB Görüntüleme: 404
  • 115.5 KB Görüntüleme: 409

bt

Takipçi
Stage 1
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
12,510
Panpa puanı
33,432
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
@sakrodas hocam ellerinize sağlık her şey çok iyi de, benim aklıma şu takıldı. Bu araba rutin bakımları dışında -spesifik örnek aklıma gelmiyor ama- sizi aşan bir arıza verse ve tamir ettirmek gerekse yetkili servise mi götürürsünüz yoksa özel servise mi? Neden soruyorum derseniz iki ucu "kirli" değnek:D, bazı kapsamlı işlemler için arabayı tanıyıp üstünde yapılan bu revizyonlardan haberdar bir usta olması gerekir. :)
 

sakrodas

Düz Yol Gazcısı
Katılım
28 Ara 2017
Mesajlar
26
Panpa puanı
70
@sakrodas hocam ellerinize sağlık her şey çok iyi de, benim aklıma şu takıldı. Bu araba rutin bakımları dışında -spesifik örnek aklıma gelmiyor ama- sizi aşan bir arıza verse ve tamir ettirmek gerekse yetkili servise mi götürürsünüz yoksa özel servise mi? Neden soruyorum derseniz iki ucu "kirli" değnek:D, bazı kapsamlı işlemler için arabayı tanıyıp üstünde yapılan bu revizyonlardan haberdar bir usta olması gerekir. :)
orjinal olmayan bir aksam olmadigi icin sikinti olmayacagini dusunuyorum acar elektrik diyagramlarini yapar ama bunu yapamayan servis de vardir ben zaten ileride arabayi satarsam zaten ikinci bir klavuz verecegim sunu sunu yaptim sifre su ya da surdan programla falan diye:) ozel servis tabii ki de, ama nazin gecerse eger gecmezse kesinlikr yetkili servis...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

lozlevent

Profesör
Katılım
9 Mar 2017
Mesajlar
515
Panpa puanı
745
Valla müthiş. Elinize sağlık sanırım parça temini yurt dışından. Bizim için imkansıza yakın işler :)
 
Üst