CVT ŞANZIMAN DOĞRU KULLANIMI

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

volkanaktas6154

Asfalt Kurutucu
2 Kas 2016
31
21
595
Arkadaşlar Bizim bu CVT ŞANZIMAN ımızı daha sağlıklı kullanmak için önerilerinize ihtiyacımız var. Herkesin yararlanması adına.
1f642.png
:) İşte ışıklarda N veya D de beklemek mi doğru olur sıkışık trafikte nasıl kullanmak gerekir. Şöyle iyi bilen bir abimiz açıklaya açıklaya net bir şekilde anlatırsa hem hep beraber hem diğer grup üyeleri güzel yararlanır diye düşünüyorum.
SANZIMANLAR6m.jpg


Not : çift kavramalı şanzımanlarda ışıklarda N ye almaya gerek yokmuş. Frene sağlam bir şekilde basınca zaten kavramayi ayırıyormuş.Bizde de çalışma prensibi olarak benzer mı acaba (y) teşekkürler herkeze
 
  • Beğeni
Tepkiler: SerkanErdem

mustafa.e

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
2,884
8,361
4,570
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
Hocam arabanız cvt şanzıman mı otomatikleştirilmiş manuel mi? Koyduğunuz fotoğraftaki açıklama cvt açıklaması değil de o yüzden soruyorum?
 

volkanaktas6154

Asfalt Kurutucu
2 Kas 2016
31
21
595
Mustafa abim kendi aracım cvt şanzımanlı. Resim görsel olsun diye. :))
Bu şanzımanı uzun yıllar sorunsuz ve doğru kullanmak için nasıl kullanmak gerekir. Park ederken önce N sonra el frenini çekip araç yerine oturur.sonra da p ye alınır ve stop edilir. Bunun dışında ışıklarda beklerken vs sıkışık trafik bu gibi durumlarda nasıl kullanmak gerekir. Teşekkürler
 

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
CVT şanzımanlar tam otomatik şanzımanlar gibi extra yağ soğutucu bulundurmazlar, bu nedenle özel yağ kullanılır sanırım litresi 70 lira civarındaydı, bu yağı kullanırsanız ve bakımlarını aksatmazsanız 300-350 bin kmye kadar sorunsuz giderler :) ciddi bir km bugün çoğu Alman otomobillerinin motoru bile bu kmlere gitmiyor
 

mustafa.e

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
2,884
8,361
4,570
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
Mustafa abim kendi aracım cvt şanzımanlı. Resim görsel olsun diye. :))
Bu şanzımanı uzun yıllar sorunsuz ve doğru kullanmak için nasıl kullanmak gerekir. Park ederken önce N sonra el frenini çekip araç yerine oturur.sonra da p ye alınır ve stop edilir. Bunun dışında ışıklarda beklerken vs sıkışık trafik bu gibi durumlarda nasıl kullanmak gerekir. Teşekkürler
Eyvallah kardeşim. Benim pek bilgim yok cvt şanzıman hakkında arkadaşlar güzel bilgiler verir eminim :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: TSIDSG

mustafa.e

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
2,884
8,361
4,570
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
çok basit ve sağlam sistemlerdir, teknik olarak sorularınız varsa zevkle cevaplarım :)
Abi senin lafına güvenirim ben eminim sağlamdır. Ben honda hr-v'de kullandım temiz iyi bakılmış bi arabaydı. Sakin giderken güzel geldi cvt hiç vites olmamasından dolayı gayet konforluydu ama şöyle bi uzayım gideyim dediğimde motor sesi sabit kaldığı için araba hiç gitmiyo gibi gelmişti. Cvtde oran değişken olduğu için hızlanma normal şanzımana göre daha iyi oluyomuş diye biliyorum bu doğru mudur. Bi de subaru gibi yapay sabit oranlar kullanılınca daha güzel hissettirir mi gazlarken falan :D
 

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Abi senin lafına güvenirim ben eminim sağlamdır. Ben honda hr-v'de kullandım temiz iyi bakılmış bi arabaydı. Sakin giderken güzel geldi cvt hiç vites olmamasından dolayı gayet konforluydu ama şöyle bi uzayım gideyim dediğimde motor sesi sabit kaldığı için araba hiç gitmiyo gibi gelmişti. Cvtde oran değişken olduğu için hızlanma normal şanzımana göre daha iyi oluyomuş diye biliyorum bu doğru mudur. Bi de subaru gibi yapay sabit oranlar kullanılınca daha güzel hissettirir mi gazlarken falan :D
estağfurullah abi
hani bizim istediğimiz bir olay vardır ya abi devir biter vites atarız 2. doldururuz kesiciye sokarız 3. biter 4. v.s v.s
bunlar CVT de yok :) dip gaz yapılması durumunda motor gücünün max. olduğu devire kitler ve kasnakları sıkıp açmaya başlar böylece sürekli hızlanır ama normal trafikte filan gayet akıcıdır sürüşü,
yapay olarak oran koyuyorlar bilmeyen birisi için aa ne güzel olsa bile bilen birisi biraz takılabilir :) ama genel olarak petrolhead olmayan bir insanı mutlu etse de OTOPARK.com takipçilerini mutlu etmez :)
 

volkanaktas6154

Asfalt Kurutucu
2 Kas 2016
31
21
595
Herkeze çok teşekkürler cevaplardan ötürü. Benim asıl sormak istediğim örneğiniz ışıklara denk geldik uzun veya kısa bir ışık. Bu durumda sağlam bir şekilde frene basıp D de mi bekliyelim, yoksa N ye mi geçelim. Hangisi sağlıklı olur. Teşekkürler
 
Son düzenleme:

ModaleTurk

Profesör
9 Eyl 2016
207
131
1,085
Benim bildiğim yokuşlarda durunca kesinlikle D de bırakıp frene basmalı. Asla aynı hizada kalsın diye hafif gaz verip beklememeli. CVT şanzımana zararlı. Zaten yokuşlarda aşırı yüklenmemek lazım .

Gerçi bazıları bunu manüel şanzımanla debriyajla oynayarak yapıyor. O da yanlış.
 

Halilowich

Asfalt Kurutucu
18 Eyl 2016
16
5
595
CVT şanzımanlı Auris kullanıyorum. Trafikte beklerken D'de kalsın bir sıkıntı oluşmaz. Tork konvertör var bunlarda, o da cvt kasnağına bağlı.

Yokuşta vs. Frenden çekip rölanti gazıyla sabit durmaya çalışma sadece. Onun dışında D'de kalmasında bir sıkıntı yok.

İngilizcen varsa eğer :
 

volkanaktas6154

Asfalt Kurutucu
2 Kas 2016
31
21
595
Çok teşekkürler Halilovic .Katılıyorum ince ve derin bir araştırma ile doğrusu da bu şekildeimiş zaten.Tekrar teşekkürler.
 

MertEren

Panpa
8 Eyl 2016
1,216
2,194
3,770
25
İstanbul
estağfurullah abi
hani bizim istediğimiz bir olay vardır ya abi devir biter vites atarız 2. doldururuz kesiciye sokarız 3. biter 4. v.s v.s
bunlar CVT de yok :) dip gaz yapılması durumunda motor gücünün max. olduğu devire kitler ve kasnakları sıkıp açmaya başlar böylece sürekli hızlanır ama normal trafikte filan gayet akıcıdır sürüşü,
yapay olarak oran koyuyorlar bilmeyen birisi için aa ne güzel olsa bile bilen birisi biraz takılabilir :) ama genel olarak petrolhead olmayan bir insanı mutlu etse de OTOPARK.com takipçilerini mutlu etmez :)
Annemin arabası CVT şanzımanlı, onu kullandığım zaman şehir içinde bir rahatsızlık vermiyor bana ama gaza bastım mı devirlenmeyince sinirimi bozuyor. Tek yaptığı şey artan motor sesi. Böyle olunca arabayı hemen manuel moda alıyorum. Manuel mod koymuşlar en azından 7 tane de vites yapmışlar. O da olmasa katlanılacak hali yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Annemin arabası CVT şanzımanlı, onu kullandığım zaman şehir içinde bir rahatsızlık vermiyor bana ama gaza bastım mı devirlenmeyince sinirimi bozuyor. Tek yaptığı şey artan motor sesi. Böyle olunca arabayı hemen manuel moda alıyorum. Manuel mod koymuşlar en azından 7 tane de vites yapmışlar. O da olmasa katlanılacak hali yok.
7 vites oranı koymaları iyi olmuş, binevi oranlı vites ihtiyacını giderir :) bu şanzımanı bilmeyen eski ustalar kullandıklarında tam otomatik sanıp, kaçırıyor bu şanzımanın açılması gerek diyenler bile var :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: MertEren

MertEren

Panpa
8 Eyl 2016
1,216
2,194
3,770
25
İstanbul
7 vites oranı koymaları iyi olmuş, binevi oranlı vites ihtiyacını giderir :) bu şanzımanı bilmeyen eski ustalar kullandıklarında tam otomatik sanıp, kaçırıyor bu şanzımanın açılması gerek diyenler bile var :)
7 vites oranı beni bir nebze olsun rahatlatıyor. F1 kulakçık olması iyi. Genelde gazlayınca aşırı fazla yaktığından ben eco modda 7 vites 2000 devir ayağı gaza sabitleyip gitsem de. Gaza bastığım zamanlarda bir yerde devirlenme sesini duyunca mutlu oluyorum. Bu arada geri kaçırma olayına ben hiç şahit olmadım bizde. Hangi arabalarda oluyor?
 

YavuzhanKartal

Profesör
9 Eyl 2016
397
774
1,695
İstanbul
Audi'nin multitronic dediği 7 ileri kademeli 8 ileri kademeli Cvt'lerini deneyim ettim. Kullanım tarzı olarak tork konvertörlüden farkı yok denebilir. Durunca N'ye almak falan gereksiz bir davranış. Cvt'ler ıslak kavrama tarzı olduğu için biraz fazla yağ alır. Audi için aldığım yağın litresi 90 liraya gelmişti.
 

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
7 vites oranı beni bir nebze olsun rahatlatıyor. F1 kulakçık olması iyi. Genelde gazlayınca aşırı fazla yaktığından ben eco modda 7 vites 2000 devir ayağı gaza sabitleyip gitsem de. Gaza bastığım zamanlarda bir yerde devirlenme sesini duyunca mutlu oluyorum. Bu arada geri kaçırma olayına ben hiç şahit olmadım bizde. Hangi arabalarda oluyor?
kaçırma derken geri kaçırma değil :)
tam otomatik şanzımanlarda yüksek kmlerde dur kalk trafikte şanzıman viteste tutamaz ve kaçırma yapar, eski ustalar CVT bilmediği için nedir ne değildir kullandığı zaman kaçırdığını söylerler :) halbuki şanzımanın çalışması öyle
 

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Audi'nin multitronic dediği 7 ileri kademeli 8 ileri kademeli Cvt'lerini deneyim ettim. Kullanım tarzı olarak tork konvertörlüden farkı yok denebilir. Durunca N'ye almak falan gereksiz bir davranış. Cvt'ler ıslak kavrama tarzı olduğu için biraz fazla yağ alır. Audi için aldığım yağın litresi 90 liraya gelmişti.
cvt şanzımanlarda tam otomatiklerin aksine extra bir yağ soğutucu bulunmadığı için yağı çok özeldir.
Normal ATF koyuyorlar yağ aşırı ısınıyor bütün bantları çelik kayışı her şeyi mahvediyor :)
Honda City ve jazz için kullanıyorduk litresi 80 lira :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: YavuzhanKartal
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım