dCi Motor hakkında bilgi verebilecek?

rosel

Profesör
Destekçi
11 Eyl 2016
620
956
2,270
Marka
BMC
merhaba.
1.5 dCi 105 beygir kangoo kullanıyorum ve vites atma devirleri, turbosunun en verimli olduğu devirler ve bu motorlu araçların nasıl kullanılması gerektiği gibi konularda tecrübe sahipleri bilgi verebilir mi?
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,017
7
51,352
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Motoru tam hatırlamıyorum ama genel bir öneride bulunabilirim. Arabayı en iyi 3. viteste dinlersin. 3. viteste alt devirlerden devir kesiciye kadar git bir ara. Motorun belli devirden sonra sağırlaştığını hissedeceksindir. O sağırlaştığı devirlere gelmeden vites büyütürsün, turbo lag'ının olduğu devirlere düşer düşmez de vitesi küçültürsün :)
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Tam ne sormak istediğini anlayamadım, ama @bt 'nin de dediği gibi turbonun hissiyatına göre deneyip kendine bir devir belirleyip o devirde atsan senin için daha iyi olur, çünkü bahsedilen ideal devir yolun eğimine, arabadaki yüke göre değişir hatta bulunduğun yükseklik(rakım) dahi etkiler. dCİ motoru daha önce kullandım, 1.3 multijet'e oranla kesinlikle devirleri ve turbo boşluğu vs çok iyi ayarlanmış bir motor hatta 1.8 TDCİ ile de kıyaslarsam, Dci'nin devirlenmesi çok hoşuma gidiyor, iyi ayarlanmıştı fakat şasi olarak Clio Ph.4 üstünde idi belki Kangoo'da daha farklı ayarlamış olabilirler.
 

rosel

Profesör
Destekçi
11 Eyl 2016
620
956
2,270
Marka
BMC
Motoru tam hatırlamıyorum ama genel bir öneride bulunabilirim. Arabayı en iyi 3. viteste dinlersin. 3. viteste alt devirlerden devir kesiciye kadar git bir ara. Motorun belli devirden sonra sağırlaştığını hissedeceksindir. O sağırlaştığı devirlere gelmeden vites büyütürsün, turbo lag'ının olduğu devirlere düşer düşmez de vitesi küçültürsün :)
2000 devirde maks Torku veriyor o zaman ben 1900’e düşünce vites düşüreceğim?

Bir de sağırlaştığı derken araba zorlanıyor zorlanıyor sonu olmayan bi ivmelenme sesi gibi bi ses geliyor o sesin sonuna gelmeden mi atıcam demek istedin?
 

rosel

Profesör
Destekçi
11 Eyl 2016
620
956
2,270
Marka
BMC
Tam ne sormak istediğini anlayamadım, ama @bt 'nin de dediği gibi turbonun hissiyatına göre deneyip kendine bir devir belirleyip o devirde atsan senin için daha iyi olur, çünkü bahsedilen ideal devir yolun eğimine, arabadaki yüke göre değişir hatta bulunduğun yükseklik(rakım) dahi etkiler. dCİ motoru daha önce kullandım, 1.3 multijet'e oranla kesinlikle devirleri ve turbo boşluğu vs çok iyi ayarlanmış bir motor hatta 1.8 TDCİ ile de kıyaslarsam, Dci'nin devirlenmesi çok hoşuma gidiyor, iyi ayarlanmıştı fakat şasi olarak Clio Ph.4 üstünde idi belki Kangoo'da daha farklı ayarlamış olabilirler.
Merak ettiğim şeylerden biri de şu, vites yükselttiğiniz zaman araba hafif de olsa sırsıntı yaşıyorsa öne veya arkaya yanlış mı vites attık demek bu(devir olarak). Mesela 2’den 3’e attığım çoğu zama hafif bi tığımla olurken 3’ten 4’e veya 4’ten 5’e atarken bu çok nadir oluyor? Düşürürken de aynı sorum geçerli
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Merak ettiğim şeylerden biri de şu, vites yükselttiğiniz zaman araba hafif de olsa sırsıntı yaşıyorsa öne veya arkaya yanlış mı vites attık demek bu(devir olarak). Mesela 2’den 3’e attığım çoğu zama hafif bi tığımla olurken 3’ten 4’e veya 4’ten 5’e atarken bu çok nadir oluyor? Düşürürken de aynı sorum geçerli
Eğer motor ideal devrinde ise ayağınızın(gaz pedalının) en ufak hareketine dahi motor cevap verir ve sonuç olarak araç ivmelenir. Fakat eğer araç ideal devrinde değil ise (yüksek devir olsun)-(düşük devir olsun) gaza bassanız da araç yeteri kadar ivmelenmeyecektir.Sarsıntı(titreme) yaşadığı zaman araç düşük devirde kaldığını ve turbonun, motorun yükünü sırtlamadığının(yada tam devirli çalışmadığını) anlarsınız.Gaza bastıkça turbo boşluğu kaybolur ve araç birden ivmelenmeye başlar.4. ve 5.viteslerin oranları uzun olduğu için bahsettiğiniz olgunun olması gayet doğal.
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka

lozlevent

Levent
Profesör
9 Mar 2017
582
844
1,820
Marka
Ford
debriyaja birden basıp birden mi çekiyorsun acaba ? Belki o söylediğin hafif sarsıntı ondan oluyor olabilir.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,017
7
51,352
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
2000 devirde maks Torku veriyor o zaman ben 1900’e düşünce vites düşüreceğim?

Bir de sağırlaştığı derken araba zorlanıyor zorlanıyor sonu olmayan bi ivmelenme sesi gibi bi ses geliyor o sesin sonuna gelmeden mi atıcam demek istedin?
1900 değil yahu, 1300-1500 civarı turbo arabayı toplamaya başlıyordur, onun altına düşmemekten bahsediyorum. Aniden boğulmaya başlar zaten, onu da anlatır. 1-2 kere yaşadıktan sonra öğrenilir o.
Sağırlaşma dediğim aynen anlattığın gibi bişey. Tamam devirleniyor filan da o hevesinin kaçmaya başladığını anlatıyor sürücüye. Sonrasına gerek yok at sonraki vitese diyor. Arabanın taleplerini dinlemek gerek :)
Merak ettiğim şeylerden biri de şu, vites yükselttiğiniz zaman araba hafif de olsa sırsıntı yaşıyorsa öne veya arkaya yanlış mı vites attık demek bu(devir olarak). Mesela 2’den 3’e attığım çoğu zama hafif bi tığımla olurken 3’ten 4’e veya 4’ten 5’e atarken bu çok nadir oluyor? Düşürürken de aynı sorum geçerli
Yüksek torka sahip dizel araçların klasik konforsuzluğu. Araca alışıp vitesi belli bir hızda değiştirip ayağı da debriyaj ayarına iyi alıştırınca bu işin üstesinden geliniyor. Yoksa arabaya alışana kadar ayağı debriyajdan iyice yavaş kaldırmak gerek. Hatta arabayı kaldırır gibi hafif gaz vermek bile gerekebilir. Yani klasik "debriyajdan ayağı çekerken aynı anda hafifçe gaz vermek" hareketi :)
 

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
8 Eyl 2016
1,376
987
1,970
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
2000 devirde maks Torku veriyor o zaman ben 1900’e düşünce vites düşüreceğim?

Bir de sağırlaştığı derken araba zorlanıyor zorlanıyor sonu olmayan bi ivmelenme sesi gibi bi ses geliyor o sesin sonuna gelmeden mi atıcam demek istedin?
Bizim symbol makyajlı 1.5 90lıkta yanlış hatırlamıyorsam 4 bin devirden sonra sağırlaşıyor.
Şöyle oluyor
İkinci vitesteyim,boş yolda dip gaz yapıyorum ivmelenmesi artıyor,4bin devirden sonra fren yapmış gibi oluyor,motor sanki debriyaja basıp gaza basmışsın gibi bağırıyor,sağırlaşma bu.
Gaz pedalının altında bi sevmediğim düğme var,kangoodada vardır muhtemelen,3.viteste 90dan 130a düğmeye basarak ani hız denemesi yaptım çok iyi hızlandı,düğmeye basmadığım zamanda ölü gibiydi neden o kadar fark etti bende anlamadım..
Symbol hafifde olduğu için motor cuk diye oturmuş iyi kaldırıyor aracı.
 

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
dci motor alt devirleri çok canlı bir motor, 3 k rpm geçmeye pek gerek yok, 1500-2000 rpm arası sakin ş. içi kullanımı için ideal. Sakin kullanımdan kastım da gazı hafif hafif ezerek ivmelenmek, aceleci bir ş. içi kullanıma sahipseniz 1800-2000 rpm altında pek gaza yüklenmeyin, vuruntu yapar, kurum artar, gizli hararet denilen durumla karşılaşırsınız. Rampa çıkışlarında da aynı şekilde düşük devirde nasıl olsa dizel bu torku var diyerek yüklenmeyin, devir çevirin devir çevirmekten korkmayın çok devir çevirince motor yoruluyor gibi şehir efsanelerine kulak vermeyin, aceleci kullanımda ne kadar devirli kullanırsanız motor içi yağ ve soğutma sıvısı sirkülasyonunu artırmış olursunuz. Ara ara da 3 bin deviri geçerek kullanırsınız enjektörlerin ve varsa dpfnin sağlığını korumuş olursunuz
 
  • Beğeni
Tepkiler: rosel ve Mt.Akina

rosel

Profesör
Destekçi
11 Eyl 2016
620
956
2,270
Marka
BMC
dci motor alt devirleri çok canlı bir motor, 3 k rpm geçmeye pek gerek yok, 1500-2000 rpm arası sakin ş. içi kullanımı için ideal. Sakin kullanımdan kastım da gazı hafif hafif ezerek ivmelenmek, aceleci bir ş. içi kullanıma sahipseniz 1800-2000 rpm altında pek gaza yüklenmeyin, vuruntu yapar, kurum artar, gizli hararet denilen durumla karşılaşırsınız. Rampa çıkışlarında da aynı şekilde düşük devirde nasıl olsa dizel bu torku var diyerek yüklenmeyin, devir çevirin devir çevirmekten korkmayın çok devir çevirince motor yoruluyor gibi şehir efsanelerine kulak vermeyin, aceleci kullanımda ne kadar devirli kullanırsanız motor içi yağ ve soğutma sıvısı sirkülasyonunu artırmış olursunuz. Ara ara da 3 bin deviri geçerek kullanırsınız enjektörlerin ve varsa dpfnin sağlığını korumuş olursunuz
yani 1.500 - 2.000 devir arasında kullanmam devirsiz kullandığım anlamına gelmez değil mi? hızlanmak için tapa gaz basmıyorum genelde yavaş yavaş hızlanıyorum. açıkçası şehir efsanesi dediğiniz şeye inanıyorum şu ana kadar :(. devirli kullandım bir süre sonra sonra servise gidince 10.000 tl masraf çıkartınca motorun ömrü konusunda da korktum açıkçası. gerçi yetkliliye yüksek devirde gitmekten mi olmuş dediğimde yok cevabını almıştım ama emin olamamıştım.

o zaman 1750-2000 devirlerde normal sürüşü gerçekleştiriyorum, 2.250 gibi yolun durumuna göre de vites atabilirim?
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,693
2
9,626
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
Vites değiştirin uyarısı ekranda çıkmıyor mu ?

Shift vs.

20171214134601-1517574120.jpg
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım