KAPALI Depollution faulty çözüm bulamadım

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

ozanckl

Profesör
28 Nis 2019
202
1
307
1,385
31
Marka
Ford
Merhaba.2006 model 1.6 hdi 110 hp 307 sahibiyim. Bugün yolda gelirken depollution faulty uyarısıyla birlikte motor lambası yandı. Partikül filtresi geldi aklıma. Ama 3 bin deviri hiçbir şekilde geçmiyor araba. Her viteste 3 bin devire kadar geliyor. 3 binde gaz pedalı sertleşiyor ve devir artmıyor. Yarim saat kadar 3 bin devirde seyrettim degisen birsey olmadı. Yakıt filtresi yeni değişti 2 bin km anca yol yapmıştır. Turbo olsa her viteste 3 bin devire kadar çıkmaz diye düşünüyorum. Şehir dışında olduğum için alelade bir ustaya göstermek istemedim. Bilgi ve tecrübelerinize istinaden yardımlarınızı bekliyorum. Simdiden tesekkurler
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,998
7
51,297
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Öncelikli olasılık dpf.
Bir ihtimal olarak maf sensörü veya turbo basınç sensörü anlık olarak hatalı bir değer okuduysa yanılgıya düşüp bu hatayı vermiş olabilir.
Devir limiti dışında çekişte sıkıntınız varsa enjektörlerde de sorun olabilir.
 

alicangulpinar

Alican Gülpınar
Elit Apaçi
6 Haz 2020
98
458
810
32
İstanbul
Marka
Peugeot
Motor kendini korumaya almış anladığım kadarıyla.

Daha önce abimin 1.6 TDI dizel Polo’sunda turbo hortumunda çatlaktan dolayı motor lambası yanmış ve motor kendini korumaya almıştı. Devir 3000 üzerine çıkmıyordu. Hortum değiştirilip hata kaldırılınca düzeldi.

Daha önce kendi aracımda da ECU’da ateşleme ile alakalı bir problem yaşadım. Motor lambası yandı ve motor yine kendini limitledi. Düşük devirlerde torkla yürütebildim aracı 2500-3000 devir üstüne çıkmak istemiyordu. Enjektörlerde, ateşleme ile ilgili parçalarda bir sıkıntı yoktu. ECU’daki hata giderilince o da düzeldi.

Demek istediğim aracın devir çevirmemesi hatadan dolayı motorun kendini korumaya almasından kaynaklanıyor. Sorunu çözer ve hatayı kaldırırsanız motor da kendi performansına dönecektir. Yeni nesil araçlarda böyle bir koruma durumu mevcut.

Muhtemelen DPF ile alakalı bir sorundur. (Gerçi yarım saat 3000 devirde gittiyseniz DPF’nin çoktan temizlenmiş olması gerekirdi. O şüpheye düşürdü biraz.) Değilse arkadaşımızın dediği gibi turbo, sensör, hava yakıt karışımı vb. sebeplerden de meydana gelmiş olabilir.
 
Son düzenleme:

ozanckl

Profesör
28 Nis 2019
202
1
307
1,385
31
Marka
Ford
Öncelikli olasılık dpf.
Bir ihtimal olarak maf sensörü veya turbo basınç sensörü anlık olarak hatalı bir değer okuduysa yanılgıya düşüp bu hatayı vermiş olabilir.
Devir limiti dışında çekişte sıkıntınız varsa enjektörlerde de sorun olabilir.
Siyah duman da vardı ama çok bariz değil
 

ozanckl

Profesör
28 Nis 2019
202
1
307
1,385
31
Marka
Ford
Motor kendini korumaya almış anladığım kadarıyla.

Daha önce abimin 1.6 TDI dizel Polo’sunda turbo hortumunda çatlaktan dolayı motor lambası yanmış ve motor kendini korumaya almıştı. Devir 3000 üzerine çıkmıyordu. Hortum değiştirilip hata kaldırılınca düzeldi.

Daha önce kendi aracımda da ECU’da ateşleme ile alakalı bir problem yaşadım. Motor lambası yandı ve motor yine kendini limitledi. Düşük devirlerde torkla yürütebildim aracı 2500-3000 devir üstüne çıkmak istemiyordu. Enjektörlerde, ateşleme ile ilgili parçalarda bir sıkıntı yoktu. ECU’daki hata giderilince o da düzeldi.

Demek istediğim aracın devir çevirmemesi hatadan dolayı motorun kendini korumaya almasından kaynaklanıyor olabilir. Sorunu çözer ve hatayı kaldırırsanız motor da kendi performansına dönecektir. Yeni nesil araçlarda böyle bir koruma durumu mevcut.

Muhtemelen DPF ile alakalı bir sorundur. (Gerçi yarım saat 3000 devirde gittiyseniz DPF’nin çoktan temizlenmiş olması gerekirdi. O şüpheye düşürdü biraz.) Değilse arkadaşımızın dediği gibi turbo, sensör, hava yakıt karışımı vb. sebeplerden de meydana gelmiş olabilir.
Hortumlara baktım ama görebildiğim birşey yoktu. En kısa yönden çözüm bilgisayara bağlamak galiba
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,841
26,144
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Önce aklıma dpf geldi ama araç euro4 bildiğim kadarıyla onlarda dpf yok. Bir de ek olarak psa dizellerinde serum gibi bi sıvı oluyor yine partikül filtresiyle alakalı o bitince bu hataları alıyoruz diyorlardı ama o da var mı sizin aracınızda bilmiyorum aklınızda bulunsun
 
Son düzenleme:

EOK

Emre Özcan Karademir
Profesör
Beta Programı
26 Şub 2019
593
1,141
2,320
23
İstanbul
Marka
Seat
Merhabalar, 307'de bu sorun ile yaklaşık 1 yıl boyunca boğuşmuş biri olarak sizi imzamdaki konuya beklerim. Sonucu biz çözdük fakat yine de farklı sorunlar da olabiliyor. ve şöyle söyleyeyim 307 1.6 HDI'lar Euro4 ve DPF yok.
 

EOK

Emre Özcan Karademir
Profesör
Beta Programı
26 Şub 2019
593
1,141
2,320
23
İstanbul
Marka
Seat
EGR'nizi kontrol ettirmenizi kirliyse temizletmenizi, Hava basınç sensörlerinizi kontrol ettirmenizi bilgisayara bağlatmanızı öneririm.
 

alicangulpinar

Alican Gülpınar
Elit Apaçi
6 Haz 2020
98
458
810
32
İstanbul
Marka
Peugeot
Yardımlarınız için teşekkürler 350 km kadar dönüş yolu var. Bana sorun çıkarır mı peki

Motor koruma modunda olduğu için sorun olacağını düşünmüyorum. Amacı zaten motor ve şanzımanı korumak. Ama çok tatsız olacaktır. Yavaş ve düşük devirlerde gelmeniz gerekecek. Şahsen yaptırıp yola çıkardım.
 
Son düzenleme:

alicangulpinar

Alican Gülpınar
Elit Apaçi
6 Haz 2020
98
458
810
32
İstanbul
Marka
Peugeot
Önce aklıma dpf geldi ama araç euro4 bildiğim kadarıyla onlarda dpf yok. Bir de ek olarak psa dizellerinde serum gibi bi sıvı oluyor yine partikül filtresiyle alakalı o bitince bu hataları alıyoruz diyorlardı ama o da var mı sizin aracınızda bilmiyorum aklınızda bulunsun

Kullanım kılavuzuna baktım da 2006 üretim olanlarda 1.6 Hdi’da DPF var görünüyor. Ama ben de arada kaldım. Versiyon versiyon değişiyor sanırım. Bir kaç farklı motor kodu var. Hatta dediğiniz gibi yabancı kaynaklarda sıvı değişimi ile ilgili anlatımlar var.
 
Son düzenleme:

ozanckl

Profesör
28 Nis 2019
202
1
307
1,385
31
Marka
Ford
Motor koruma modunda olduğu için sorun olacağını düşünmüyorum. Amacı zaten motor ve şanzımanı korumak. Ama çok tatsız olacaktır. Yavaş ve düşük devirlerde gelmeniz gerekecek. Şahsen yaptırıp yola çıkardım.
Biraz takıntılıyım usta konusunda ondan dolayı herkese emanet edemiyorum arabayı. Daha önceden bu konuda epey mağduriyetim oldu
 

EOK

Emre Özcan Karademir
Profesör
Beta Programı
26 Şub 2019
593
1,141
2,320
23
İstanbul
Marka
Seat
Kullanım kılavuzuna baktım da 2006 üretim olanlarda 1.6 Hdi’da DPF var görünüyor. Ama ben de arada kaldım. Versiyon versiyon değişiyor sanırım. Bir kaç farklı motor kodu var. Hatta dediğiniz gibi yabancı kaynaklarda sıvı değişimi ile ilgili anlatımlar var.
DV6TED4 Motor kodu. DPF bunlarda yok bildiğim kadarıyla. yeni neslinde kullanılmış olabilir DPF
 

sin

Asfalt Kurutucu
27 Eyl 2016
10
8
595
3 tane dv6ted4 motor kullandım depollution fault hatasıyla çok kez karşılaştım. emme ve egzoz manifoldu ile ilgili herşey olabilir. en son kullandığım partikül filtreli c4'te oksijen sensörü hatası veriyordu. bu işlerden biraz anlıyorsanız önce kendiniz obd2 cihazı ile hata okuma yaptırın, çıkan kodlardan araştırma yapın öyle ustaya gidin. yetkili servisteki ustalarda ultra kazma olduğundan bir sonuca varmak çok güç oluyor.

dv6ted4 motorların farklı veriyonları var. fap olan modeller partikül filtrelidir.
 

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,674
2
9,590
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
DPF yok :D

Akışmetre olabilir , turbo ve turbo hortumları kontrol , maf map temizlik kontrol , geçmiş olsun :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım