Merhaba arkadaşlar,
yeni teknoloji bazen her şeyin en iyisi değildir. Bazı değerlerden feragat ederek, hedeflenen değerleri yükseltme mantığıyla da çalışabilir.
Benzer koşullarda, eski sistemlere göre HC-CO2-NOx emisyonlarının azalmasını sağlayan direkt enjeksiyonun, sıcak motorda partikül emisyonu dalında, kendisinden çok daha yaşlı olan çok nokta enjeksiyon sistemine karşı oldukça geride kalması, buna verilebilecek en iyi örneklerdendir.
Yanma odasına bulut halinde püskürtülen yakıt damlacıkları, homojen olarak karışmaya yeterli zaman bulamayabilir. Yakıt damlacığının dış çeperi oksijen ile tepkimeye girebilir. Lakin çekirdek kısmı yanmadan , mikroskobik boyutta küçük partiküller olarak egzozdan dışarı atılabilir. Bunun sebebi, yakıt damlacıklarının dağılmaya zaman bulamaması.
Bundan sebeple, yeni nesil benzinli motorlara da partikül filtresi takılacak artık.
Tabloda E10 olarak nitelendirilen yakıt, %10 etanol(etil alkol)- %90 benzin
Grafiğin dikey ekseni katı partikül sayısı. GDI-benzin Direkt Enjeksiyon, PFI- Çok nokta enjeksiyon
Partikül emisyonları bu sebeple sadece dizelde görülmüyor. Direkt enjeksiyon benzinli motorlarda da bu problem var. Yakın gelecekte benzinli motorlarda DAHİ partikül filtresi göreceğiz. Benzinli motorun filtresi daha sıkı olacak.
Fakat temizleme için özel bir rejenerasyon gerekmeyecek. Benzinli motorun egzoz sıcaklığı, partikülleri yakmaya muktedir. Dolayısıyla dizeldeki gibi bir rejenerasyon olayıyla motor yağına yakıt karışması durumu falan olmayacak.
Tabi bu partikül problemini oldukça elimine eden sistemler mEvcut şu anda. İki sistemin avantajlarını birleştirmek istiyorsan, en basit ve akılcı yol ikisini de aynı anda kullanmaktır. Toyota'nın GT86'da da kullandığı D-4S motorunda iki kademeli enjeksiyon var.
Supap arkasına püskürtülen yakıt, emiş havası ile beraber supaplardan geçip yanma odasına girerken , homojen karışacak kadar zamanı bulabiliyor.
İlgili makaleyi edinmek isteyenler için:https://www.researchgate.net/publication/303795797_Tailpipe_emissions_from_gasoline_direct_injection_GDI_and_port_fuel_injection_PFI_vehicles_at_both_low_and_high_ambient_temperatures
yeni teknoloji bazen her şeyin en iyisi değildir. Bazı değerlerden feragat ederek, hedeflenen değerleri yükseltme mantığıyla da çalışabilir.
Benzer koşullarda, eski sistemlere göre HC-CO2-NOx emisyonlarının azalmasını sağlayan direkt enjeksiyonun, sıcak motorda partikül emisyonu dalında, kendisinden çok daha yaşlı olan çok nokta enjeksiyon sistemine karşı oldukça geride kalması, buna verilebilecek en iyi örneklerdendir.
Yanma odasına bulut halinde püskürtülen yakıt damlacıkları, homojen olarak karışmaya yeterli zaman bulamayabilir. Yakıt damlacığının dış çeperi oksijen ile tepkimeye girebilir. Lakin çekirdek kısmı yanmadan , mikroskobik boyutta küçük partiküller olarak egzozdan dışarı atılabilir. Bunun sebebi, yakıt damlacıklarının dağılmaya zaman bulamaması.
Bundan sebeple, yeni nesil benzinli motorlara da partikül filtresi takılacak artık.
Tabloda E10 olarak nitelendirilen yakıt, %10 etanol(etil alkol)- %90 benzin
Grafiğin dikey ekseni katı partikül sayısı. GDI-benzin Direkt Enjeksiyon, PFI- Çok nokta enjeksiyon
Partikül emisyonları bu sebeple sadece dizelde görülmüyor. Direkt enjeksiyon benzinli motorlarda da bu problem var. Yakın gelecekte benzinli motorlarda DAHİ partikül filtresi göreceğiz. Benzinli motorun filtresi daha sıkı olacak.
Fakat temizleme için özel bir rejenerasyon gerekmeyecek. Benzinli motorun egzoz sıcaklığı, partikülleri yakmaya muktedir. Dolayısıyla dizeldeki gibi bir rejenerasyon olayıyla motor yağına yakıt karışması durumu falan olmayacak.
Tabi bu partikül problemini oldukça elimine eden sistemler mEvcut şu anda. İki sistemin avantajlarını birleştirmek istiyorsan, en basit ve akılcı yol ikisini de aynı anda kullanmaktır. Toyota'nın GT86'da da kullandığı D-4S motorunda iki kademeli enjeksiyon var.
Supap arkasına püskürtülen yakıt, emiş havası ile beraber supaplardan geçip yanma odasına girerken , homojen karışacak kadar zamanı bulabiliyor.
İlgili makaleyi edinmek isteyenler için:https://www.researchgate.net/publication/303795797_Tailpipe_emissions_from_gasoline_direct_injection_GDI_and_port_fuel_injection_PFI_vehicles_at_both_low_and_high_ambient_temperatures