Çok güzel anlattınız. Yani otopark takipçileri hiç boş değilHerkesin arabasının bir powerband'ı var. Powerband'ın doğru kullanırsanız hem arabanız yorulmaz, hemde daha ekonomik hareket ederiz.
Mesela 0,9 litre Turbo motor Clio3 motorunu ele alalım.
Bu motor, 1650 devirden itibaren, maksimum torkunun %90 nın veriyor,
3500 devirde ise en verimli olduğu güç ve tork noktasına ulaşıyor.
3500 devir 135 nm tork 65 beygir güc üretiyor.
Arabanın Powerbandı 1650 devirden başlayıp, 4800 devirde bitiyor.
1650 devirde arabayı 33 beygirle kullanırsınız, ve bu sizin hızınızı sabit tutmaya ve motoru saat gibi çalıştırmaya yeter.
Ekonomik bir şekilde vites değiştirmek istersenizde 3500 devire kadar çıkabilirsiniz.
3500 devirden sonra beygir konuşmaya başlar ve yakıt tüketimi giderek artar.
Bunu bilerek 0,9 turbo motorlu clionuzu hangi vitesde hangi koşullarda vites değiştirmeniz gerektiğini bulursunuz.
Yüksek viteste alt devirde tutmayı iyi zannediyorlar ama yanılıyorlar.
OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü
Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.