KAPALI Düşük model mi yüksek model mi?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

MehmetAydin

Mehmet AYDIN
Panpa
1,968
31
Marka
Renault
Arkadaşlar selamlar.Aklıma hep takılmıştır bu soru.Araç alırken satmayı da düşünürüz hep ve bu noktada yüksek model mi yoksa düşük model mi daha fazla değer kaybeder bunu size de sormak istedim.Örneğin,2019 x bir model alıp 5 yıl binip sattığımızda değer kaybı ile 2010 aynı modele yine 5yıl binildiği takdirde ne derece bir değer kayıpları olur?
 
Türkiye gibi değişkenlerin fazla olduğu, ve otomobilin yatırım aracı olarak görüldüğü bir piyasada bunun "kesinlikle böyle olur" diye bir karşılığı yoktur. Markaya göre değişir, modele göre değişir, ikinci el piyasasına vs. vs. değişir de değişir.

Mesela otomobilin hatasız olduğunu kabul edelim ve siz euro 3 TL iken 30,000 TL'ye aldığınız otomobili 5 yıl sonra euro 6 tl olduğunda atıyorum 35,000 TL'ye sattığınızda, 5 yıl sonra aynı otomobilin sıfırı için 70-75k ödemeniz gerekiyorken para kazanmış mı oluyorsunuz ?

Veya bugün euro 6 TL diyelim, yarın 4 TL olduğunda (hani olmaz da) ikinci el ve sıfır piyasası ne olur mesela ? Kısa bir ötv indiriminde ikinci el piyasası mahvoldu denilen bir pazardan bahsediyoruz 😄. Galeri arabayı Doğuş'tan alıyor, müşteri 4 ay sıra beklemesin diye sıfır km aracı Doğuş'tan pahalıya satıyor yani daha ne denilebilir ki...
 
Son düzenleme:
Ülke şartlarında bence ikisi de yüksek model sayılır. Burada bir eleştirim olacak. Hep bu mantıkla araç alındığından özünde herkes al satı düşünerek araç alıyor kimsenin önceliği alıp keyifle güvenle kullanmak değil. O sebeple symbol tarzı araçlar hep çok satılıyor. Hiç kimsenin önceliği donanım güvenlik kalite vb değil. İlk kriter ilk soru acaba ben bunu kar ederek satar mıyım acaba 2.eli nasıldır oluyor. Bu mantık yüzünden D segment araçlar 2. el de daha fazla zarar ettiriyor. İşin finalinde bu mantık yüzünden şişen olmadık araçların 2.el rakamlarına yine bu kişiler (bu bazen ben de oluyorum kendimi ayrı tutmuyorum) ağlıyorlar. Kendimize ediyoruz başkasına değil.
 
Yorumlara kesinlikle katılıyorum fakat araç alacaklar olur da nakite sıkışırsam diye düşünüp doğal olarak 2.el piyasası olan araca yöneliyor.Burada tabi yine kaliteli yine güvenli araç almak asıl kriter olmalı.Sadece piyasa değil.
 
Yorumlara kesinlikle katılıyorum fakat araç alacaklar olur da nakite sıkışırsam diye düşünüp doğal olarak 2.el piyasası olan araca yöneliyor.Burada tabi yine kaliteli yine güvenli araç almak asıl kriter olmalı.Sadece piyasa değil.
Bence tamamen şans işi, alfa koyarsın ertesi gün satılır, sybol koyardın 1 ay bekler. Her şey fiyatla alakalı
 
Bence tamamen şans işi, alfa koyarsın ertesi gün satılır, sybol koyardın 1 ay bekler. Her şey fiyatla alakalı
Kesinlikle fiyatlandırma en önemli konu.Geçen yıl nakde ihtiyacım doğdu acil şekilde 73-74 piyasası olan ekstraları ile birlikte 2017 Corollayı 68 bine 2 haftada sattım.Alan arkadaş çıkma multimedya ekran ekledi normalde 3000 tl değerinde.71e mal etti 2 hafta sonra 78e sattı.Piyasanın 3-5 bin tl altına verilen her araç (istisna denilecek araçlar hariç) kolaylıkla satılır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: At
İhtiyacınıza ve beklentinize göre değişir. Mesela elimdeki parayla 2012 model Renault Fluence, Polo vs. araç alabiliyordum fakat ihtiyacımı görmeyeceği için aynı parayla gittim 2006 model bir Volvo aldım. Ufak tefek problemleri oldu elbette ama ekonomik olarak beni zorlamadı. Yani tamamen ihtiyacınıza bağlı.
 
Ekonominin sabit seyir etmedigi bir ulkede yasadigimizdan 2.el satistan kar edilemez. Hele 5 yillik bir sure zarfinda. Dovizin dunu bugunu tutmuyorken her turlu zararda olacaksinizdir.

Araclarin kondisyonunu benzer tutarsak 2019 model bir aracin 2.el fiyati satilirken yuksek olacaktir. Bugun 200 bin liraya aldigin bir Focus 4'u 3-4 yil sonra satmaya kalksaniz ilana koydugunuzda bictiginiz fiyati verecek bir alici bulmaniz zorlasir. Baktiginda degeri daha yuksek ama alicisi yok gibi bir sey. Daha uygun fiyatli daha yasli bir aracin maddi yukunun karsilanmasi daha kolay olacagindan satilma ihtimali de artabilir.

Sahsen yeni model arabam var satarim diyenler pek sevinmesin. Bugun parasini vermeye hazir olan kimse premium olmadigi muddetce bilindik markalarin tutulan modellerine 150-200 bin lira vermek istemeyecektir 2.elde.
 
Bence tamamen şans işi, alfa koyarsın ertesi gün satılır, sybol koyardın 1 ay bekler. Her şey fiyatla alakalı
Bence şans değil pek eğer aldığın araç temizse fiyatı da uçurmuyorsan direkt satılıyor. Temizlik anlamı maalesef ülkemizde şase podye düzgün kullanılan motor değil düşük km boya değişen olmayacak adam böyle olunca servis bakımı şu bu aramıyor. Kaporta temiz, trimler diri, km de düşük olunca direkt satılıyor. Yani en azından ben böyle gözlemliyorum..
 
Bence şans değil pek eğer aldığın araç temizse fiyatı da uçurmuyorsan direkt satılıyor. Temizlik anlamı maalesef ülkemizde şase podye düzgün kullanılan motor değil düşük km boya değişen olmayacak adam böyle olunca servis bakımı şu bu aramıyor. Kaporta temiz, trimler diri, km de düşük olunca direkt satılıyor. Yani en azından ben böyle gözlemliyorum..
Heryeri boyalı aveoyu 4 günde
Pert 147 mi 1 haftada sattım.
Hatasız bmwyi 1 ay
Hatasız sayılıcak 301 i 1 senedir satamadım en az isteyen bendim sarı sitedeki.herşeyde önce şans olucak.
 
Sıfırı 113 bin tl 2 yaşındakileri 55-60 bin tl.çok mantıksız bir yatırım ya sıfır almak.
hurda teşviği ıvır zıvırında 90 falan diye hatırlıyorum baya zamlanmış demek durum böyleyse 2.el almak mantıklı umarım yakında satılır... gerçekten şehir içi 20-25bin km üzeri yapılıyorsa alınası bir araç aslında. Ben 301 dizel bakacak olsam sırf filo,şirket aracına denk gelme olasılıgım azalsın diye lacivert kahverengi füme falan bakardım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan
hurda teşviği ıvır zıvırında 90 falan diye hatırlıyorum baya zamlanmış demek durum böyleyse 2.el almak mantıklı umarım yakında satılır... gerçekten şehir içi 20-25bin km üzeri yapılıyorsa alınası bir araç aslında. Ben 301 dizel bakacak olsam sırf filo,şirket aracına denk gelme olasılıgım azalsın diye lacivert kahverengi füme falan bakardım.
Bendeki füme.ben alıcılara biraz kaba davranıyorum ya bunu aşmam lazım .son kaç olur diyene son fiyat bu diyip yüzüne kapatıyorum.bunu aşarsa. Satarım.3. Sahibiyim bu arada şirket kiralama aracı değil.sıkıntısı aynı aracın 2012 120 binde 2-3 parça boyalılarıda 35 bin tl bakan onu alıyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: hondapower
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...