E39 Otomatik Şanzımana Kulakçıklı Direksiyon Montajı

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

batutututu

Asfalt Kurutucu
24 Ara 2016
11
14
595
Herkese merhabalar. Uzun zamandır araç arayışındayım. Clio, Polo vb 35-45 bin TL bandında ki araçlara bakar iken dedik ki "Ya borca giricez, e bu arabaya binicez, yıkıcaz, vaktimizi vericez. Her akşam şöyle eve çıkarken dönüp baktığımızda ya iyi ki girmişim borca değer be bunun için" diyelim diye aracın yaşına değil kalitesine odaklanarak seçim yapmaya karar verdik. Veee bugün tabi ki de E39 bakmaktayız. Şimdi asıl sorum başlıkta da belirttiğim gibi şu. Otomatik bir 5 kasa aldık diyelim. Bildiğim kadarıyla Steptronic şanzıman kullanılıyor. Bu otomobile E46 M3 Kulakçıklı direksiyon takmak istesek kulakçıklar ve şanzıman arasındaki bağlantıyı kurup vites arttırımını ve düşürümünü direksiyon üzerinden yapabilir miyiz? İnternette yerli, yabancı kaynakları araştırdım ama yeterli kaynak göremedim ki yabancı kaynakları da tam olarak anlayamadığım için bir yerden sonra tıkandım kaldım. Konuyu yanlış yere açtıysam kusura bakmayın.

Şimdiden teşekkürler iyi forumlar. :)
 

un4given35

Profesör
28 Eyl 2016
345
204
1,145
Herkese merhabalar. Uzun zamandır araç arayışındayım. Clio, Polo vb 35-45 bin TL bandında ki araçlara bakar iken dedik ki "Ya borca giricez, e bu arabaya binicez, yıkıcaz, vaktimizi vericez. Her akşam şöyle eve çıkarken dönüp baktığımızda ya iyi ki girmişim borca değer be bunun için" diyelim diye aracın yaşına değil kalitesine odaklanarak seçim yapmaya karar verdik. Veee bugün tabi ki de E39 bakmaktayız. Şimdi asıl sorum başlıkta da belirttiğim gibi şu. Otomatik bir 5 kasa aldık diyelim. Bildiğim kadarıyla Steptronic şanzıman kullanılıyor. Bu otomobile E46 M3 Kulakçıklı direksiyon takmak istesek kulakçıklar ve şanzıman arasındaki bağlantıyı kurup vites arttırımını ve düşürümünü direksiyon üzerinden yapabilir miyiz? İnternette yerli, yabancı kaynakları araştırdım ama yeterli kaynak göremedim ki yabancı kaynakları da tam olarak anlayamadığım için bir yerden sonra tıkandım kaldım. Konuyu yanlış yere açtıysam kusura bakmayın.

Şimdiden teşekkürler iyi forumlar. :)
Hocam hiç görmedim invidual bile yapmıyorsa vardır bişeyi
 

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Otomatik şanzımanlarda ki ilk vites atma olayı governor sayesinde olmuştur, şanzımana bağlanan bu yapı devir arttıkça yağ basıncının yükselmesiyle, bantlara veya balatalara yağ basıncı giderek sıkar veya serbest bırakır.
Teknolojinin gelişmesiyle bu işlem değişmiştir, bir adet şanzıman yağ pompası, elektrovana ve ecu kullanılmaktadır,
şanzıman yağ pompası 3-4 bar civarında ki yağı sürekli pompalar ve ecu nun motordan aldığı devir v.b bilgilere bağlı olarak elektrovanaya sinyal göndererek yağ kanalları aktif hale getirilir yine yol şart ve durumuna göre vites seçimi yapılır.
kısacası o kadar basit olacağını sanmıyorum :)
 

un4given35

Profesör
28 Eyl 2016
345
204
1,145
Otomatik şanzımanlarda ki ilk vites atma olayı governor sayesinde olmuştur, şanzımana bağlanan bu yapı devir arttıkça yağ basıncının yükselmesiyle, bantlara veya balatalara yağ basıncı giderek sıkar veya serbest bırakır.
Teknolojinin gelişmesiyle bu işlem değişmiştir, bir adet şanzıman yağ pompası, elektrovana ve ecu kullanılmaktadır,
şanzıman yağ pompası 3-4 bar civarında ki yağı sürekli pompalar ve ecu nun motordan aldığı devir v.b bilgilere bağlı olarak elektrovanaya sinyal göndererek yağ kanalları aktif hale getirilir yine yol şart ve durumuna göre vites seçimi yapılır.
kısacası o kadar basit olacağını sanmıyorum :)
Yani Bencede İnvidual bile yapmamış sen düşün abi .D bu arada eline dilini sağlık güzel açıkladın
 
  • Beğeni
Tepkiler: TSIDSG

ShadoWalkn

Panpa
27 Eyl 2016
1,423
2,430
2,570
İstanbul
E46 M3'lerdeki kulakçıklar benim bildiğim SMG I ve SMG II şanzımanlarla geliyordu.

E39'da bu sistem olmadığı için böyle bir sistem yaptırılamıyor diye biliyorum. Hiç görmedim ve duymadım da.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve un4given35

batutututu

Asfalt Kurutucu
24 Ara 2016
11
14
595
E46 M3 Direksiyonunu simgesel olarak söyledim. Yani vites kolu ile değilde direksiyon kulakçığı ile değiştirmemiz mümkün mü diye sormak istemiştim. Ama motorsinann baya güzel ve detaylıca açıklamış. Çok fazla komplike bir sistem gibi duruyor.

Bu arada cevaplarınız için teşekkür ederim. :)
 

un4given35

Profesör
28 Eyl 2016
345
204
1,145
E46 M3 Direksiyonunu simgesel olarak söyledim. Yani vites kolu ile değilde direksiyon kulakçığı ile değiştirmemiz mümkün mü diye sormak istemiştim. Ama motorsinann baya güzel ve detaylıca açıklamış. Çok fazla komplike bir sistem gibi duruyor.

Bu arada cevaplarınız için teşekkür ederim. :)
e39 5. kaç hocam bu yaz e39 5.20 ve 5.28 e binmiştim 5.28 ac schenterz mi ne yazamıyorum onu ondandı
 

batutututu

Asfalt Kurutucu
24 Ara 2016
11
14
595
Otomatik şanzımanlarda ki ilk vites atma olayı governor sayesinde olmuştur, şanzımana bağlanan bu yapı devir arttıkça yağ basıncının yükselmesiyle, bantlara veya balatalara yağ basıncı giderek sıkar veya serbest bırakır.
Teknolojinin gelişmesiyle bu işlem değişmiştir, bir adet şanzıman yağ pompası, elektrovana ve ecu kullanılmaktadır,
şanzıman yağ pompası 3-4 bar civarında ki yağı sürekli pompalar ve ecu nun motordan aldığı devir v.b bilgilere bağlı olarak elektrovanaya sinyal göndererek yağ kanalları aktif hale getirilir yine yol şart ve durumuna göre vites seçimi yapılır.
kısacası o kadar basit olacağını sanmıyorum :)

Bu arada ben bir şey daha sormak istiyorum. Sizin kadar bilgili değilim bu konuda ama sadece elektronik mantığı ile düşündüğümde olabilitesi var gibi geliyor. Yani 0-1 mantığı ile. Mesela arabayı manuel moda aldığımızda atıyorum vites kolunu geri çekiyoruz şartlar uygunsa küçültüyor, ileri itiyoruz şartlar uygunsa büyültüyor ya da tam tersi. Burada sisteme sadece amacımız komut göndermek ise bunu vites kolu yerine kulakçıktan yapamaz mıyız? Sonuçta o araç elektriksel çıkış alıyor ve şartları gözden geçirerek vites küçültüp yükseltiyor. Şanzıman içerisindeki ilgili kabloları uzatarak kulakçıklara bağlasak ve aynı çıkışları onların üzerinden versek araç yine aynı tepkileri vermez mi? Yoksa ben mi çok yanlış mantıkta düşünüyorum? :D DSG veya diğer sistemler gibi çok seri olmayacağını biliyorum. Amacım serilik veya tamamen sistem değişikliği değil ki dediğimiz gibi özel araçlarda bile yok. Sadece "vites küçült" veya "vites büyült" komutunu gönderme organını değiştirebilir miyiz bunu öğrenmek amacım.
 

batutututu

Asfalt Kurutucu
24 Ara 2016
11
14
595
e39 5. kaç hocam bu yaz e39 5.20 ve 5.28 e binmiştim 5.28 ac schenterz mi ne yazamıyorum onu ondandı

Aracın motor seçiminin bu konuda bir önemi var mı? Hepsi aynı şanzımanı kullanıyor bildiğim kadarıyla belli bir seneden sonra. Aklımda özellikle 520 veya 528, 540 gibi bir model yok şu anda.
 

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Yani Bencede İnvidual bile yapmamış sen düşün abi .D bu arada eline dilini sağlık güzel açıkladın
rica ederim, demek istediğim çok hassas ve kolay olmayan bir sistem
Bu arada ben bir şey daha sormak istiyorum. Sizin kadar bilgili değilim bu konuda ama sadece elektronik mantığı ile düşündüğümde olabilitesi var gibi geliyor. Yani 0-1 mantığı ile. Mesela arabayı manuel moda aldığımızda atıyorum vites kolunu geri çekiyoruz şartlar uygunsa küçültüyor, ileri itiyoruz şartlar uygunsa büyültüyor ya da tam tersi. Burada sisteme sadece amacımız komut göndermek ise bunu vites kolu yerine kulakçıktan yapamaz mıyız? Sonuçta o araç elektriksel çıkış alıyor ve şartları gözden geçirerek vites küçültüp yükseltiyor. Şanzıman içerisindeki ilgili kabloları uzatarak kulakçıklara bağlasak ve aynı çıkışları onların üzerinden versek araç yine aynı tepkileri vermez mi? Yoksa ben mi çok yanlış mantıkta düşünüyorum? :D DSG veya diğer sistemler gibi çok seri olmayacağını biliyorum. Amacım serilik veya tamamen sistem değişikliği değil ki dediğimiz gibi özel araçlarda bile yok. Sadece "vites küçült" veya "vites büyült" komutunu gönderme organını değiştirebilir miyiz bunu öğrenmek amacım.
böyle bir şey olabilir fakat hem maliyetli hem de bunu yapacak usta gerekli :)
mantık olarak bakarsak evet oluru var netice de modern araçlarda vites kolu ile şanzıman arasında hiç bir mekanik bağ yok tamamen elektrik sinyalleri ile iletişim kuruluyor.
 

batutututu

Asfalt Kurutucu
24 Ara 2016
11
14
595
rica ederim, demek istediğim çok hassas ve kolay olmayan bir sistem

böyle bir şey olabilir fakat hem maliyetli hem de bunu yapacak usta gerekli :)
mantık olarak bakarsak evet oluru var netice de modern araçlarda vites kolu ile şanzıman arasında hiç bir mekanik bağ yok tamamen elektrik sinyalleri ile iletişim kuruluyor.

Evet tam olarak demek istediğim bu. Teşekkür ederim ilginiz ve cevaplarınız için :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: un4given35

batutututu

Asfalt Kurutucu
24 Ara 2016
11
14
595
Hazır konu varken yenisi açıp kirletmeye gerek yok onu da burdan sorayım. Diyelim ki yine direksiyon değişikliğine gittik. Söktüğümüz direksiyonda, taktığımızda direksiyonda fonksiyonel direksiyonlar. Takmak istediğimiz direksiyon ile direk uyum sağlar mı aracın ses açma kapama, cruise control vb. bağlantıları?
 

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Hazır konu varken yenisi açıp kirletmeye gerek yok onu da burdan sorayım. Diyelim ki yine direksiyon değişikliğine gittik. Söktüğümüz direksiyonda, taktığımızda direksiyonda fonksiyonel direksiyonlar. Takmak istediğimiz direksiyon ile direk uyum sağlar mı aracın ses açma kapama, cruise control vb. bağlantıları?
eğer araç baz paketse ve üst paketin direksiyonunu takacaksanız yüksek ihtimal bağlantılar vardır
 
  • Beğeni
Tepkiler: batutututu

paysage

Asfalt Kurutucu
8 Eyl 2016
1
1
545

eylül 2015 te koymuş videoyu altta iletişim bilgileri mevcut.Görüldüğü gibi yapmış ama zaten hızlı olmayan geçişler dahada hissedilir olmuş orijinal kullanmak bence en mantıklısı.Üst paket direksiyonları takmak için direksiyonu sargısı ile birlikte değiştirmek gerekir o da yapılmayacak birşey değil ama bunlar hep maliyet.2001 model e39 kullanıcısı olarak tavsiyem bulabildiğin ve bütçenin elverdiği en donanımlı aracı alman çünkü belli bir süre sonra o donanımları aracına takmak istediğinde arabanı satıp full donanımlısını almak daha ekonomik oluyor :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: EmreBHZ

CanSoylu

Profesör
8 Eyl 2016
258
353
1,445
44
İstanbul
malesef otomobil de işler lego gibi tak çıkar olmuyor çünkü o parçayı koymak için görünürde olmayan kablo akışı da gerekli. elektronikler ve bazı donanımlarda modüller olmuyor şuna rastlamışsınızdır kliması olmayan araca klima koymak ister birçok insan (eskiden bende niyetlenmiştim) ama iş malesef o parçanın takılması ile bitmiyor elektrik sisteminden hortumlara motor devir aralığına, elektrik kablolarına kadar bir dürü şey çıkıyor. çıkan fatura üstüne biraz daha ekleyip hazır takılısını almanın daha mantıklı olduğu noktasına varıyor kısaca. bir de araç almakla bitmiyor biliyorsun araçlara ilk kullanıcılar biner sonraki kullanıcılara ise araçlar biner. parça gideri vs ve özellikle her ihtimale karşı şanzuman gideri göz önüne alınmalıdır.
 
Son düzenleme:

ferhanakkan

Asfalt Kurutucu
14 Eyl 2016
46
31
595
28
İstanbul
Bir e39 sahibi olarak hala düşünüyorsanız bunu yapmanın yolu e39 m5 direksyonu, 2 adet kulakçık birçok alternatif var ve otomatik vites kolunun ordaki + - konumundaki kablolara paralel hat çekiyosunuz. kulakcıkları kullanmak için otomatik vites kolunu spor modu konumunda olması şart. Direksyonu alıp kulakcıkları oturtursanız (ki youtubeda örnekleri var) ondan sonrası kablolama. İşini bilen bi eletrikçi yarım saatte halleder. M direksyonu önceden sahipseniz maliyeti 300tl ye hallolur diğer şekilde 800-900 tl ye maal olur
 

Gökay

Profesör
8 Eyl 2016
53
57
1,010
Bir e39 sahibi olarak hala düşünüyorsanız bunu yapmanın yolu e39 m5 direksyonu, 2 adet kulakçık birçok alternatif var ve otomatik vites kolunun ordaki + - konumundaki kablolara paralel hat çekiyosunuz. kulakcıkları kullanmak için otomatik vites kolunu spor modu konumunda olması şart. Direksyonu alıp kulakcıkları oturtursanız (ki youtubeda örnekleri var) ondan sonrası kablolama. İşini bilen bi eletrikçi yarım saatte halleder. M direksyonu önceden sahipseniz maliyeti 300tl ye hallolur diğer şekilde 800-900 tl ye maal olur
e39 m5 otomatik yokki?
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım