KAPALI E46 320i 170hp hakkında görüşleriniz

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

quake59

Berk C.
Senkromeççi
22 Ağu 2019
8
0
60
Nürnberg/Almanya
Marka
Mazda
E46 kasa 320i lerde hevesim var, makyajlı kasa 2.2 170hp versiyonları kafama yatıyor. Donanım olarak fark etmez ama hevesimden dolayı denemek istiyorum. Fazla masraf çıkarır mı veya bu ayarda başka ne seçenekler düşünülür fikir verebilirseniz iyi olur. Araç hakkında sizin görüşleriniz neler?
 

alkın

Alkın Uslu
Panpa
1 Şub 2020
1,033
1
1,104
2,570
Ankara
Marka
BMW
iyi bakılmış bir bmw diğer markalar gibi sarf malzeme harici pek sorun yaratmaz.
şuan piyasa birçok bmw çok kötü bakılıp kullanıldığı için iyi bakılmışını çok iyi araştırıp iyi baktırıp bulmalısınız.
iyi baktırıp iyi bakılmış bir bmw alırsanız çok mutlu eder.
kendim de e90 320d kullanıcısıyım oradan biliyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: quake59

Maganda

Profesör
Beta Programı
3 Şub 2020
1,457
3
1,414
2,470
İstanbul
Marka
Volkswagen
Alınabilecek kondisyondaki e46lara e90 parası isteniyor. Bmw sevdanız varsa model yerine o bütçede alınabilecek en temiz araçlara bakmak daha doğru olur benim fikrim. Vasat bir e46 parasına temiz e36 ya da e34 alınabilir zevkide e46yı aratmaz bana kalırsa.
 

BavarianEngineer

Alperen Ç.
Panpa
30 Nis 2018
453
1,061
2,695
Ankara
Marka
BMW
2.2 cc'lik M54B22 motora sahip 170hp'lik E46 320i'ler 2002 ile 2005 yılları arasında satışa sunuldu. Çoğu 320i sahibi arabasına 170'lik diyor ancak aldanmayın, ruhsatta 2.0 cc olanlar 150 hp, 2.2 cc olanlar 170 hp'dir. Daha doğrusu 2.0 cc olupta 170 hp'lik bir motor yoktur E46 kasalarda.

Ne yazık ki bu motorlar müsriflikleri ile ünlüdür. Ancak bu tüketimlerine rağmen çok fazla performans sunmazlar. Özellikle otomatik şanzıman ile birlikte bir Bmw'ye göre hem hantal hem de fazla tüketim değerlerine sahiptir. Eğer M54B30 motorlu bir 330i alırsanız aynı yakmasına rağmen istediğiniz çekişi onda ancak yakalarsınız. Tabi ki bu konuşmayı atmosferiği seven ve fazla çekiş isteyen bir kişi olarak yapıyorum.

Orijinal manuel şanzıman ile bulabilirseniz (ki sanmıyorum çoğu otomatik ya da otomatikten dönme) M54B22 motor bir nebze daha tatmin edecektir. Şu anki koşullarda temizini bulmak oldukça zor, Allah kolaylık versin. Bakımlısı olmaz ise açabileceği masraflar Motor 15 bin tl, otomatik şanzıman 5 bin tl, aktarma organları 3 bin tl şeklindedir. Yine motora ait devir daim pompası, su hortumları, yağ pompası gibi sıklıkla arıza açabilen aksamları mevcut.
 

quake59

Berk C.
Senkromeççi
22 Ağu 2019
8
0
60
Nürnberg/Almanya
Marka
Mazda
Almanya'da yaşadığım için temizini bulmak bi nebze daha kolay burda, manuel 2.2 motor olanlardan var bikaç ilan kafamda. 330u da güzel seçenek ama ilk araba olarak da biraz daha pahalı ve güçlü olacak. 4 silindir 318i 143hp ve 6 silindir 2.2lik 320i makyajlı kasalar daha ağır basıyor kafamda. Dediğiniz masraflara da katlanılabilir diye düşünüyorum, baktığım km 120bin maksimum 150 olacak şekilde bakıyorum, motor açmak gerekmez diye düşünüyorum bu kilometrelerde. Yağ yakma problemi varmış sanırsam makyajlı olmayan kasalarda şu turuncu sinyallilerde ama makyajlı kasada bu sıkıntıyı kaldırmışlar diye duydum bi de bu konu hakkında bilginiz varsa...
 

BavarianEngineer

Alperen Ç.
Panpa
30 Nis 2018
453
1,061
2,695
Ankara
Marka
BMW
Yağ eksiltme problemi genel olarak var evet. Ancak yüksek kmlerde olmadıkça bu problem çok fazla sorun teşkil etmiyor, kullanılan yağın viskozitesi de önemli çoğu zaman 5w30 yerine 5w40 koymak bu sorunu çözüyor. Ya da 5w40 yerine 5w50 gibi. Ben kendi 318i 143hp lik aracımda öyle yapmıştım. 10 bin km de 1 litre civarında eksiltiyordu.
Almanya koşullarında iki motor da sizi üzmeyecektir. Olabildiğinde düşük km almaya uğraşın.
143hp lik motorda kronik olarak valvetronik keçe ve oringleri baş problem.
170hp lik motorda da hava akış metre baş problem.
 

Maganda

Profesör
Beta Programı
3 Şub 2020
1,457
3
1,414
2,470
İstanbul
Marka
Volkswagen
Almanya da neden 320 bakıyorsun ki dostum merak ettim. 330i ile arasında çok büyük bir fiyat farkı var mı orada da
 

quake59

Berk C.
Senkromeççi
22 Ağu 2019
8
0
60
Nürnberg/Almanya
Marka
Mazda
Yağ eksiltme problemi genel olarak var evet. Ancak yüksek kmlerde olmadıkça bu problem çok fazla sorun teşkil etmiyor, kullanılan yağın viskozitesi de önemli çoğu zaman 5w30 yerine 5w40 koymak bu sorunu çözüyor. Ya da 5w40 yerine 5w50 gibi. Ben kendi 318i 143hp lik aracımda öyle yapmıştım. 10 bin km de 1 litre civarında eksiltiyordu.
Almanya koşullarında iki motor da sizi üzmeyecektir. Olabildiğinde düşük km almaya uğraşın.
143hp lik motorda kronik olarak valvetronik keçe ve oringleri baş problem.
170hp lik motorda da hava akış metre baş problem.
10binde 1litre eksiltmeyi çoğu yeni araba da yapıyor bakınca, sorun olmaz bana da diye tahmin ediyorum, hava akış metreye internetten baktım büyük bi maliyeti de yok bi istisna olmazsa favorim o olacak.
Almanya da neden 320 bakıyorsun ki dostum merak ettim. 330i ile arasında çok büyük bir fiyat farkı var mı orada da
Aynı temizlikteki 320 ve 330u karşılaştırınca nerden baksan 3bin euro gibi bi fark var, bu farka 320 alınsa sorunlu parçalar değişilip üstüne de frenler lastikler komple yenilenir:). Demek istediğim daha bakımlı bi otomobil sürülür 320alınırsa. Tabi gönül ister 330 ama bütçeyi zorlar.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım