KAPALI E85 Z4 Yorumlarınız ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

yunuSdrive

Profesör
9 Eyl 2016
72
59
1,010
istanbul\kocaeli
Marka
BMW
Merhabalar,

bir süredir e85 z4 ilanlarına bakmaktayız.Otomatik vites 2.2 veya 2.5 moto seçenekleri hakkında yorumlarınız nelerdir ? Yurtdışı kaynaklarında önden kaymaya meyilli olduğu ve tenteden fazla ses aldığı gibi yorumlar okudum.Bu motor seçenekleri ile ilgili yorumlarınız var mı ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: CaliKaan

CaliKaan

Panpa
Stage 2
31 Ara 2017
604
1,463
2,520
30
Riverside, California
Marka
BMW
Merhabalar,

bir süredir e85 z4 ilanlarına bakmaktayız.Otomatik vites 2.2 veya 2.5 moto seçenekleri hakkında yorumlarınız nelerdir ? Yurtdışı kaynaklarında önden kaymaya meyilli olduğu ve tenteden fazla ses aldığı gibi yorumlar okudum.Bu motor seçenekleri ile ilgili yorumlarınız var mı ?
Merhaba, E85 Z4 çok keyifli ve bir o kadar da rahatsız bir araçtır. Her cabrio'da olduğu gibi trim sesleri vardır ve silikon spray ile çözülmüyor maalesef. Önden kayma gibi bir şey söz konusu değil yani tabi sizin şöförlüğünüze bağlı ama zaten araçta fabrika çıkış kule gergileri olduğu için aşırı stabil bir araçtır. Ben coilover takıp piste çıkarttığımda gerçekten çok keyif vermişti, motor seçeneği konusunda ise ben 2.5 M54B25 tavsiye ederim yada 3.0 M54B30 çok keyifli bir motorlardır ve eğer Z4 alıyorsanız otomatik değil kesinlikle manual almanız taraftarıyım. Benim aracım manual dı ve verdiği keyif gerçekten başka bir şeyde yok. Ayrıca roadster araç ile üstü açıkken downshift yapıp gaza oturmanın keyfide çok çok ayrıdır :) Türkiye'de bu tarz arabaların manual'leri biraz sıkıntılı maalesef ki apaçi tayfa kullanıyor hep görüyorum ilanlarda çünkü ama umarım temizini bulursunuz. Keyif açısından gerçekten muazzam ama konfor açısından bir o kadar kötü bir araç. Rüzgar sesi konusunda ise ben 235 km ile giderken içeri ses alıyordu evet ama onun dışında öyle size lanet olsun dedirtecek düzeyde rüzgar sesi almıyor, tabikide aracı aldıktan sonra ben olsam gider bir tente ayarı yaptırırım sonucta mekanik ürünler zaman içinde aç kapa, aç kapa kaymalar olabilir. En önemli problem ise bütün E85 lerin hastalığı hatta BMW bunu şikayetler üzerine teste tabi tutup hiç bir problem bulmadı nasıl bulamadı anlamıyorum gerçekten, neyse probleme geleyim: Problem direksiyon kutusu ile alakalı (steering column) diye geçer orada bulunan bir bearing yani bilye zaman içerisinde kuruyor ve direksiyonun takılmasına sebep oluyor. Sıcak havalarda daha berbat hale geliyor, yani direksiyon belli bir istikamette takılıyor ve ufacık bir tık hareketi ile açılıyor hemen. Ben Türkiye'ye geldiğimde ustama anlatmıştım bu durumu ve bana Türkiye'de çözümü basit o bilye'yi karbon'dan yapıyoruz problem kalmıyor demişti ama tabi ben bunu Amerika'da ustaya anlatıp yaptırana kadar 3000$ para harcardım :D:D
 

yunuSdrive

Profesör
9 Eyl 2016
72
59
1,010
istanbul\kocaeli
Marka
BMW
Merhaba, E85 Z4 çok keyifli ve bir o kadar da rahatsız bir araçtır. Her cabrio'da olduğu gibi trim sesleri vardır ve silikon spray ile çözülmüyor maalesef. Önden kayma gibi bir şey söz konusu değil yani tabi sizin şöförlüğünüze bağlı ama zaten araçta fabrika çıkış kule gergileri olduğu için aşırı stabil bir araçtır. Ben coilover takıp piste çıkarttığımda gerçekten çok keyif vermişti, motor seçeneği konusunda ise ben 2.5 M54B25 tavsiye ederim yada 3.0 M54B30 çok keyifli bir motorlardır ve eğer Z4 alıyorsanız otomatik değil kesinlikle manual almanız taraftarıyım. Benim aracım manual dı ve verdiği keyif gerçekten başka bir şeyde yok. Ayrıca roadster araç ile üstü açıkken downshift yapıp gaza oturmanın keyfide çok çok ayrıdır :) Türkiye'de bu tarz arabaların manual'leri biraz sıkıntılı maalesef ki apaçi tayfa kullanıyor hep görüyorum ilanlarda çünkü ama umarım temizini bulursunuz. Keyif açısından gerçekten muazzam ama konfor açısından bir o kadar kötü bir araç. Rüzgar sesi konusunda ise ben 235 km ile giderken içeri ses alıyordu evet ama onun dışında öyle size lanet olsun dedirtecek düzeyde rüzgar sesi almıyor, tabikide aracı aldıktan sonra ben olsam gider bir tente ayarı yaptırırım sonucta mekanik ürünler zaman içinde aç kapa, aç kapa kaymalar olabilir. En önemli problem ise bütün E85 lerin hastalığı hatta BMW bunu şikayetler üzerine teste tabi tutup hiç bir problem bulmadı nasıl bulamadı anlamıyorum gerçekten, neyse probleme geleyim: Problem direksiyon kutusu ile alakalı (steering column) diye geçer orada bulunan bir bearing yani bilye zaman içerisinde kuruyor ve direksiyonun takılmasına sebep oluyor. Sıcak havalarda daha berbat hale geliyor, yani direksiyon belli bir istikamette takılıyor ve ufacık bir tık hareketi ile açılıyor hemen. Ben Türkiye'ye geldiğimde ustama anlatmıştım bu durumu ve bana Türkiye'de çözümü basit o bilye'yi karbon'dan yapıyoruz problem kalmıyor demişti ama tabi ben bunu Amerika'da ustaya anlatıp yaptırana kadar 3000$ para harcardım :D:D
Hocam yanıt için çok teşekkürler.Arkadaşımda e89 35i z4 var onda da trim sesi problemi vardı.Bundan daha fazlasını bekliyorum ama beni pek rahatsız etmez.Şanzıman konusunda bende manuel isterim fakat babam da kullanmak istiyor o yüzden otomatiğe döndük.Direksiyon kutusunda ise BMW'den çok başımız ağrıdı.2 adet f25 x3 var ikisinde de direksiyon kutusu problemi yaşadık.Sanırım bu araçta en çok tente ve direksiyon kutusuna dikkatli bakmak lazım.

Birşey daha sorayım, bu motorda vanos durumu nasıldır.BMW M'ler kadar hassas mıdır nasıl davranmak lazım motora ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: CaliKaan

CaliKaan

Panpa
Stage 2
31 Ara 2017
604
1,463
2,520
30
Riverside, California
Marka
BMW
Hocam yanıt için çok teşekkürler.Arkadaşımda e89 35i z4 var onda da trim sesi problemi vardı.Bundan daha fazlasını bekliyorum ama beni pek rahatsız etmez.Şanzıman konusunda bende manuel isterim fakat babam da kullanmak istiyor o yüzden otomatiğe döndük.Direksiyon kutusunda ise BMW'den çok başımız ağrıdı.2 adet f25 x3 var ikisinde de direksiyon kutusu problemi yaşadık.Sanırım bu araçta en çok tente ve direksiyon kutusuna dikkatli bakmak lazım.

Birşey daha sorayım, bu motorda vanos durumu nasıldır.BMW M'ler kadar hassas mıdır nasıl davranmak lazım motora ?
Ben tesekkur ederim ne demek, M54 saglam motordur ama ben sizin yerinizde olsam araci aldiktan sonra vanos’un tum revizesini yaparim. Problem olmasa dahi yaparim ki ileride problem cikartmasin.
 

yunuSdrive

Profesör
9 Eyl 2016
72
59
1,010
istanbul\kocaeli
Marka
BMW
Ben tesekkur ederim ne demek, M54 saglam motordur ama ben sizin yerinizde olsam araci aldiktan sonra vanos’un tum revizesini yaparim. Problem olmasa dahi yaparim ki ileride problem cikartmasin.
Hocam 1 tane uygun araç bulduk sonunda alma arifesindeyiz.Fakat şu sticky steering problemi baya kafama takıldı .Acaba bunun Türkiye'de maliyeti ne olur ? İnternette geçici çözümler var ne kadar doğru bilmiyorum ama direksiyonun altındaki bölmeyi soğuk tutmak gibi şeyler yazmışlar.Bu direksiyon mevzusu her hava ısındığında oluyor mu ? Senin usta İstanbul'da mı ?
 

CaliKaan

Panpa
Stage 2
31 Ara 2017
604
1,463
2,520
30
Riverside, California
Marka
BMW
Hocam 1 tane uygun araç bulduk sonunda alma arifesindeyiz.Fakat şu sticky steering problemi baya kafama takıldı .Acaba bunun Türkiye'de maliyeti ne olur ? İnternette geçici çözümler var ne kadar doğru bilmiyorum ama direksiyonun altındaki bölmeyi soğuk tutmak gibi şeyler yazmışlar.Bu direksiyon mevzusu her hava ısındığında oluyor mu ? Senin usta İstanbul'da mı ?
Sicak havada daha da kotu hale geliyor. Yani surekli olan bir problem o, maliyet konusunda bilemiyorum ve evet ustam istanbul’da
 

CaliKaan

Panpa
Stage 2
31 Ara 2017
604
1,463
2,520
30
Riverside, California
Marka
BMW
Kendisine nasil ulasirim acaba ? İstanbulda bazi yerleri aradim fakat net birsey soylemediler bakmamiz lazim dediler.
Gormeden bir sey soylemez kimse ayrica yapilan gecici cozumler o bilya tekrar kurudugunda problemin tekrar etmesine sebep oluyor. Eger Istanbul’da oturuyosaniz Besyol Sanayi ikinci katta Escar Selcuk usta numarasini dm den atabilirim isterseniz
 

brky06

Asfalt Kurutucu
9 Eyl 2016
37
41
645
Ankara
Marka
BMW
Merhabalar, tam konu açacaktım ki burayı gördüm. 6 yıldır hayallerimi süsleyen otomobili ben de alacağım bu hafta içi nasipse gidip bakacağız başka bir ilden. Makyajlı olması ve güç beklentim olmadığı için(1.2 tdi polodan geçeceğim) 2.0i modeline yöneldim. Bir de gündelik kullanım için(aracı gündelik kullanacağım) makyajlının daha konforlu olduğunu, tente motorunun da makyaj öncesi kadar sorun açmadığını okudum,tecrübe sahibi arkadaşlardan da teyit almak veya bilgi almak hoş olur :) . Bana " şuna dikkat et şurasına iyi bak" diyeceğiniz bir nokta var mı acaba z4 için ? bir de 2.0i motorunun da kronik sıkıntısı var mı ?(n46b20) . Yüzdük yüzdük kuyruğuna geldik umarım bilgi istemek için geç kalmamışımdır :)
edit: Konuya birden atlamış oldum, umarım hayırlısıyla sorunsuz sıkıntısız keyif yapabileceğiniz bir z4 bulursunuz :)
 
Son düzenleme:

yunuSdrive

Profesör
9 Eyl 2016
72
59
1,010
istanbul\kocaeli
Marka
BMW
Merhabalar, tam konu açacaktım ki burayı gördüm. 6 yıldır hayallerimi süsleyen otomobili ben de alacağım bu hafta içi nasipse gidip bakacağız başka bir ilden. Makyajlı olması ve güç beklentim olmadığı için(1.2 tdi polodan geçeceğim) 2.0i modeline yöneldim. Bir de gündelik kullanım için(aracı gündelik kullanacağım) makyajlının daha konforlu olduğunu, tente motorunun da makyaj öncesi kadar sorun açmadığını okudum,tecrübe sahibi arkadaşlardan da teyit almak veya bilgi almak hoş olur :) . Bana " şuna dikkat et şurasına iyi bak" diyeceğiniz bir nokta var mı acaba z4 için ? bir de 2.0i motorunun da kronik sıkıntısı var mı ?(n46b20) . Yüzdük yüzdük kuyruğuna geldik umarım bilgi istemek için geç kalmamışımdır :)
Hocam ben haftasonu bi 2.5 kullandim asik oldum harika arac.Okumussundur su direksiyon kutusu problemi var ama 2.0 lar genelde makyajli onlarda sikinti olmuyor anladigim kadari ile tabi @CaliKaan daha dogru bilgi verir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: brky06

brky06

Asfalt Kurutucu
9 Eyl 2016
37
41
645
Ankara
Marka
BMW
Denk gelmez umarım bana ve size :D 2.0 ı çok merak ediyorum acaba nasıl ben de geçtiğimiz aylarda bindim 2.5 e , sürmedim ama ona rağmen çok keyifliydi . 2 gün sonra 21 yaşıma basacak bana verilmemesi gereken bi araba :D 80-90la gaza basınca saracak kadar(lastiklerin durumunu bilmiyorum sürücü abi yarın yokmuşcasına yanladığı için kötü olabilir) güç vardı, mükemmeldi. atmosferik 6 silindirin sesi de tüylerimi diken diken etti :D Bilgi beklemekteyim ben de @CaliKaan dan. Özellikle araca bakmaya gittiğimizde dikkat etmemiz gerek bir şey var mı yok mu acaba, bu sticky steering sanırım aracı sürmekle anlaşılacak bir şeydir vanos konusunda zaten babamın arabasından acı tecrübem var n46 motorda da vanos var diye biliyorum.Ekstradan da bir şey varsa bilgi edinmek içimi rahatlatacaktır teşekkürler :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: CaliKaan

CaliKaan

Panpa
Stage 2
31 Ara 2017
604
1,463
2,520
30
Riverside, California
Marka
BMW
Merhaba, açıkçası Z4 çok fazla gündelik bir araç değil ben gündelik kullanıyordum ama yoruyor insanı. Konfor vs olmadığı için resmen tabut içinde oturuyor gibisiniz, 21 yaşında ve bana verilmemesi gereken bir araba diyorsunuz açıkçası almamanız taraftarıyım eğer bir koparsanız duvardan duvara geziceğiniz bir araba. Ben Z4 ile kaza yaptığımda emniyet kemerim takılı olduğu için yatıp kalkıp dualar ettim, kesinlikle daima emniyet kemeriniz takılı olsun Z4 yada başka araç farketmez (kamu spotunu geçtiğimize göre ilerleyelim :D) ben Z4 ün sadece 2.5-3.0 ve Z4M versiyonlarını kullandım 2.0 hakkında çok bir fikire sahip değilim çünkü Amerika'da 2.0 yok fakat bu BMW eğer niyetine girdiyseniz her daim eliniz cebinizde olmak zorunda. Bmw'nin sağ tarafını kapatsanız sol tarafından yağ kaçırır sol u kapatsanız sağdan başlar yine hadi iki elinizle iki yeri kapatın üstten alttan kaçırır bu sefer o yüzden eliniz her daim cebinizde olmak zorunda. Sticky steering problemi ile ilgili bir sürü forumda tartışmalar var eğer ingilizceniz var ise okuyun bilgi edinin cidden hayat kurtarır, onun dışında Z4 sahibi profiller maalesef Türkiye'de biraz denyo temizini bulmanızı temenni ederim. Aman diyim direksiyonunuz iyi değilse yani araca hakim değilseniz makasa veya yanlama işine bulaşmayın. 2.0 da değil ama 2.5 da güzel koparsınız, ve aracı alır almaz coilover (marka) takmanızı şiddetle tavsiye ederim:) Tente'ye çok iyi bakın bulabilirseniz eğer manual almanızı tavsiye ederim benim ki manual olarak açılıp kapanıyordu otomatik değildi BMW cam motorunda kötü olduğu kadar eminim tente motorunda'da arıza verecektir ve bu da size ekstra masraf olacaktır. Otomatik açılıp kapanan tentenin havası bir başka tabi ama bozulduğunda masraf.. :rolleyes: Tenteniz düzgün ise kesinlikle her ay bakımını yapın yada yaptırın, tente oluklarını kesinlikle boşaltın (Zpost diye bir forumda nasıl yapılacağı yada youtube a yazarsanız çıkar karşınıza) Tente nin kesinlikle bakım ürünlerini kaliteli kullanın ki solmasın rengi. Ben çok konuştum daha böyle detaylı soru varsa alabilirim :D:D
 

brky06

Asfalt Kurutucu
9 Eyl 2016
37
41
645
Ankara
Marka
BMW
Çok teşekkür ediyorum söyledikleriniz için ve önerileriniz için :) 150hp z4le pek tehlikeye atacağımı sanmıyorum kendimi onun için 2.0 bakıyorum zaten :D
Bu arada aracın kaporası dün verildi anlatıldığı gibiyse ve nasipse de yarın alınacak(tentesi otomatik sanırım :( ). 2007 model ilk sahibinden 85bin kmde ve servis bakımlı araç. Jantlarına kadar fabrikadan çıktığı gibi, bayıldım bayıldım. Aslında orjinalci değilimdir polocuğumun yayıydı jantıydı yazılımıydı içi dışı aksesuarlarıydı canımın istediği her şeyi yaptım ama z4 gibi bir arabayı bukadar orjinal halde bulabilmek çok hoşuma gitti. Hız tutkunu değilim aslında ama yanlamaya karşı zaafım var bu konuda da beni tatmin etmese bile olur.Ben marka aşığı ya da motor aşığı değilim tek hayalim tek isteğim e85 z4 ben bu arabanın aşığıyım :D ne bir eksiğini ne bir fazlasını kabul ederim :D
Araç alındıktan sonra detaylı sorularla burda olabilirim, araç hakkında bilgisi olan birisini bulmak çok zor ve forumda size rastladığım için çok şanslıyım teşekkür ediyorum :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: CaliKaan

CaliKaan

Panpa
Stage 2
31 Ara 2017
604
1,463
2,520
30
Riverside, California
Marka
BMW
E hadi hayırlı olsun o zaman, Allah kaza bela vermesin :) Böyle güzel totosu olan bir araba sevilmez mi hiç, he bu arada 3. stop lambası kırılması da bir hastalık bunlarda bilginiz olsun. Ben 90$ a almıştım ama Türkiye'de bilmem kaç paradır:eek:

12828495_955122214584118_9198014850871894517_o.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: emre16 ve brky06

brky06

Asfalt Kurutucu
9 Eyl 2016
37
41
645
Ankara
Marka
BMW
Maşallaaaah bu nasıl bir totodur hele ki renk... :eek:
İyi dilekleriniz için teşekkür ediyorum Allah kimseye kaza bela göstermez inşallah
Şunlardan birine sahip olacağıma hala inanmakta güçlük çekiyorum.
Böyle ufak tefek parçalar gerçekten çok pahalı çamurluktaki bmw logolu sinyalleri de 600TL ye görmüştüm inşallah yaşamayız bi problem yaşarsak da canı sağolsun bu güzelliğin :D
Aklıma gelmişken bi soru sorayım kaporayı bıraktığımız araçta da farda mercek var ama far yıkama yok sizin araçta da öyle sanırım açtığınız konuda gördüğüm kadarıyla. Acaba sarı halojen ampul mu var araçlarda yoksa o dönemlerde bi-xenon sistemleri far yıkama olmadan kullanılabiliyor muydu ? far yıkama olan versiyonları da malum sitede ilanlar arasında görmüştüm
(farklı ilden araba almak çok zormuş :D )
 
  • Beğeni
Tepkiler: CaliKaan
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım