En Sevilen Motorlar

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Keyifli pazarlar arkadaşlar bugün farklı bir konu üzerindeyiz,:) herhangi bir şekilde aşina olduğunuz otomobil motorlarının en sevilenlerini yazalım beyin fırtınası yapalım bakalım neler çıkartacağız.o_OHerkes motorun kodunu ve hangi araçlarda kaç bg'liklerinin kullanıldığını yazabilirse güzel bir şekilde konumuz ilerler.:)Konunun açılması adına tutup da en sevilen 10 motoru buraya kopyala yapıştır yapmaktansa teker teker sizlerin yazması daha hoş olur diye düşündüm.o_Oİlk olarak ben başlayayım, aklımda çok fazla var aslında yalnız sizlerden gelmesini bekliyorum, ilk olarak size kopya vermemek adına nickim ile bağlantılı bir örnek vereyim.
Motor-Maks. Güç/Maks.Tork/Kullanılan Kasa
4A-GE 16 Valve(Red Top)
-130PS 6600 rpm/149 nm 5200 rpm/Toyota AE86-Toyota MR2(AW11)

toyota_corolla_levin_001-553a4c1e9b21e.jpeg

toyota_mr2_1985_wallpapers_4_b.jpg

pictures_toyota_corolla_levin_1985_1_b.jpg
 
Son düzenleme:

hi-men

Profesör
8 Eyl 2016
180
290
1,335
Aydın
Marka
Fiat
SR20DET'le konuya giriş yapıyorum
  • SR - Engine Code Name
  • 20 - 2.0 Liter Displacement
  • D - Dual Overhead Camshaft
  • E - Electronic Fuel Injection
  • T - Turbocharged
pndv9q.jpg
[/url][/IMG]

Kendisi genellikle Nissan 200sx'le tanınan güzide bir kardeşimizdir.Üstten çift egzantrikli (DOHC) 2.0lt sıralı 4 silindir turbo-benzin 200ps güce ve 275nm torka sahip 16 supablı bir motordur. Daha sonrasında makyajla 220hp olmuştur. En son s15 makyajıyla 250 ps ve 6ileri manuele geçmiştir.
200;
S13 Siyah motor- Garrett t25g turbo
13 kırmızı – Garrett T25G turbo – 370cc enjektörler

220:
s14 siyah – 94/98 silvialar / Değişken ateşleme zamanlaması (VCT) Garrett T28 turbo ve 370cc enjektörler

250;
S15 Siyah 99-02 Silvia, VCT ve 6 ileri MT şanzıman, Garrett T28 turbo.

r1AYON]


r1AYON.jpg


 
Son düzenleme:

Sirius

Panpa
18 Eyl 2016
1,768
7,816
4,420
Marka
Volkswagen
Nick ve profil fotoğrafıma ilham olmuş, Mitsubishi "Sirius" Engine ailesinden 4G63. Evo'nun yanı sıra Galant ve Carisma modellerinde de kullanılmış. Zirvesi 366bhp ve 492nm ile Evo IX FQ360 modelinde yer almıştır.

EVO IX.jpg

4G63T.JPG


Subaru "EJ" Engine ailesinden EJ207 (265hp 343nm tork) ve EJ257. GC8, Bug ve BlobEye WRX STI modellerinde kullanılan EJ207 HawkEye ile birlikte yerini 2.5L hacmindeki EJ257'ye bırakıyor. Ve bu motor 2006 ve 2008 yılında kendi klasmanında en iyi motor olarak seçilmiştir.

Blobye.jpg

EJ207.jpg


EJ25'ın zirvesi 400hp ve 542nm tork ile döneminde Evo X FQ440'a rakip olarak çıkan Impreza WRX STI CS400 Cosworth ile olmuştur.

CS400.jpg


Bu motor güncel WRX STI'da halen kullanılmakta.

Stink-RaptorEye.jpg
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
13B-REW; 654x2cc;206 kW(280 PS; 276 hp) @6500; 314 N.m(232 Ib.ft) @5000
FD Mazda RX-7 1999-2002
Diğer versiyonları da mevcut ama en güçlü ünite bu.:)
2016-04-06_08-27-57.jpg


@babayimben , yazım düzenini çok sevdim bundan sonra böyle devam edebiliriz.:cool:Bu arada M42B18'e E36 318ti 'da eklenebilir.:D
 
Son düzenleme:

Goktug

Profesör
Destekçi
9 Eyl 2016
512
562
1,770
24
RB26 Dett i eklicem ama foto yükleyemyorum. Hızlı resim.com hata veriyor
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
BMW 2002 Turbo 1973-74
M31(M10 Series), L4, 1991cc
; 170 HP @5800rpm, 240nm @4000 rpm,
BMW-2002-Turbo-1643_9.jpg

M10 motorlar gerçekten sağlıklıymış, aşırı beslemeye dönüştürülüp ona dayanacak kadar.2002 tii'da ki motorun M10 türevi olduğunu bilmiyordum.BU arada bilmeyenler için bir bilgi, Avrupa'da seri üretim piyasaya sürülmüş, ilk turbo beslemeli motor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Sirius

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,027
3
4,917
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
e6c8be6c1fde6297289e2f66f55c9bfa.jpg fd4b48e8ccb9b8780b1edf138e3a4875.jpg

Polo Classic'te ve Polo'da (6K,6KV2,6N) bulunan efsane AEE kodlu 1.6 motorun ufak revizyonlu hali,ALM motor..(Aynı blokta ve görünümde onlarca çeşiti var.Tek nokta enjeksiyonlusu,karbüratörlüsü,1.0'ı,1.4'ü hepsi aynı blokta.Sadece ufak tefek revizeler ve teknolojiler ile son varyasyonu olan ALM motora çevrildi.Yani 1992'de üretime başlanıp son halini 2001'de aldı ve üretimi durdu.)

1.6 75 HP,145 nm torku vardır,75 Beygiri 5200 devirde,145nm torkuda 2800 devirde veriyor,8 valf ve OHC egzantrikli bir MPI motor.Bu fotoğrafları da bizzat ben çektim 2001 Polo Classic'ten.Çoğu insan için bir anlam ifade etmese de benim daha 1 yaşımdayken içime işlemiş bir motor,sesini nerede duysam tanırım.Alt devirlerde çok canlı,üst devirlerde de 75 HP'nin tam hakkını veriyor.Çok yakar ama çok sağlam bir motordur.En sevdiğim motor aynı zamanda.

audi-a4-rt-2015-0046.jpg

Bir diğer sevdiğim makine ise 2.0 TDI 190 HP motor,bu motor gerçekten çok verimli ve mükemmel bir esnekliğe sahip.1750-3000 devir arası 400nm torku veriyor,3800-4200 devirde de 190 hp yi sürekli veriyor.Yakıtı çok ekonomik,sesi de güzel(özellikle turbo sesi).Şirket aracımız sayesinde(A4 B9 quattro) tanıştım bu motorla,Polo Classic'teki kadar olmasa da(hiçbir motor olamaz)bu motorda içime işledi diyebilirim.

maxresdefault.jpg

Bu da 2.2 CDI 2.Nesil Sprinter'ın motoru.Bir sürü varyasyonu var,308 CDI olanı 88 hp,311 CDI olanı 109 HP,313 CDI olanı(ülkemizde en yaygını) 129 HP 300nm torka sahip.Bu motoru bende özel kılan şey 1750 devir dolaylarındaki egzoz homurdanması,gerçekten bu motordan beklenmeyecek güzellikte.Mercedes'in 2.2 CDI'larını zaten sevmişimdir,ama şuan Piyasadaki Euro 4,5,6 2.2'lerindense,bu resimdeki Euro 3 motoru daha çok sevdiğimi söyleyebilirim.Bu arada bu motor 2007-2009 arası yeni kasa Sprinter'larda da kullanıldı,yeni kasada kullanılan bunun 150 HP'ye revizyonlu haliydi.Euro normları değişmedi,Euro 3 olarak kaldı.Sonra 2010-2012 yılları arasında belkide Sprinter'da kullanılan en sorunlu motor olan Euro 4'e geçtiler,tabii uzun sürmedi.Motorun bir çok aksamı değiştirilerek Euro 5 motora geçtiler,epey süre Euro 5 motoru kullanan Mercedes,2015'ten itibaren Euro 5 motoru ufak revizyonlarla(SCR-Adblue) Euro 6 ya çevirdiler.

27846173_8.jpg

1.6 TDI Euro 5 CAY motor,bu motorla da yine şirket aracımız sayesinde tanıştım(Mk5.5 Jetta Primeline,Exclusive,Mk6 Trendline).105 hp olmasına rağmen döneminde oldukça etkileyici performansı vardı bunu da 1500-2500 devirde gelen 250nm torka borçlu,öte yandan 105 hp yi 4400 devirde vermesi de üst devirlere çıkıldığında normal bir dizel motordan farklı olarak biraz daha geç ölmesine neden oluyor,yani esnek bir motor diyebiliriz.Maalesef emisyon hileli bir motor,kronik sorunları olan bir motor.Şahsen 3 araçta da kronik sorunlarını yaşamadık ama epey yaşayan olduğu için dile getiriyorum,enjektör sorunu var.CAY motorun 3 farklı versiyonu var,A B C diye,yani CAYA motor 75 hp/200nm torka sahip(Yurtdışındaki 2009-2013 Pololarda ve Caddy'lerde var,Türkiye'ye gelmedi.)CAYB Motor 90 HP/230nm Torka sahip(Golf 6'da ve Polo'da kullanıldı.),CAYC motor'da 105 HP 250nm Torklu motor(Polo,Jetta,Passat ve Golf'te kullanıldı.)olarak sunuldu.Bu motor daha sonra yerini CLHA motora,ondan sonra da CXXB ve türevlerine bırakarak Euro 6 110 hp oldu ardından da 115,116 ve 120 hp olarak revizyon edilerek günümüzde kullanılmaya devam ediyor.

Bonus;

644411867_1_644x461_kompletny-silnik-25-sdi-vw-lt-sochaczew_rev001.jpg

LT-28-35-46'ları hepimiz biliyoruzdur,eskilerinden değil 1996-2006 arasındaki modellerinden bahsediyorum.Bunlarda 2.5 TDI ve 2.8 TDI motor vardır,ülkemizde en yaygını 2.5 TDI 109 beygir 5 silindirli olanı,herkes mutlaka bir yerde denk gelmiştir.Ancak hiç denk gelmediğiniz bir motor olan,2.5 TDI'ın turbosuz versiyonu 2.5 SDI'de var 1998-2001 arasında üretilen.Bu motor dediğim gibi Volt'taki 2.5 TDI motorun sadece turbosuz versiyonu.Ateşleme sistemi olsun,Vertieler Pumpe(VEP) yakıt pompası olsun,enjektörler olsun birebir TDI ile aynı.75 HP ve 160nm torku var,5 silindir :) 5 silindirli makinelerin sesi nasıl güzelse bununda o kadar güzel bir sesi var,atmosferik olduğundan daha bir belirgin hönkürüyor alet :) Türkiye'de hiç yok,olması da pek mantıklı mı bilinmez hatta hiç varolmasa bile olurmuş.Bu motorun tek bir kullanım amacı var,o da uzun ömürlülük.Gerçekten milyonlar gidecek bir yapıya ve dayanıklılığa sahip bir motor,ama Türkiye'de olması mantıklı görülmediği için getirilmemiş.Bende Almanya'da binmiştim,performans niyetine hiçbir şey yok,yakıtı fazla,sesli çalışıyor ama güzel sesi var,sorunsuz ve dertsiz bir motor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Ekli dosyayı görüntüle 16450 Ekli dosyayı görüntüle 16451

Polo Classic'te ve Polo'da (6K,6KV2,6N) bulunan efsane AEE kodlu 1.6 motorun ufak revizyonlu hali,ALM motor..(Aynı blokta ve görünümde onlarca çeşiti var.Tek nokta enjeksiyonlusu,karbüratörlüsü,1.0'ı,1.4'ü hepsi aynı blokta.Sadece ufak tefek revizeler ve teknolojiler ile son varyasyonu olan ALM motora çevrildi.Yani 1992'de üretime başlanıp son halini 2001'de aldı ve üretimi durdu.)

1.6 75 HP,145 nm torku vardır,75 Beygiri 5200 devirde,145nm torkuda 2800 devirde veriyor,8 valf ve OHC egzantrikli bir MPI motor.Bu fotoğrafları da bizzat ben çektim 2001 Polo Classic'ten.Çoğu insan için bir anlam ifade etmese de benim daha 1 yaşımdayken içime işlemiş bir motor,sesini nerede duysam tanırım.Alt devirlerde çok canlı,üst devirlerde de 75 HP'nin tam hakkını veriyor.Çok yakar ama çok sağlam bir motordur.En sevdiğim motor aynı zamanda.

Ekli dosyayı görüntüle 16452

Bir diğer sevdiğim makine ise 2.0 TDI 190 HP motor,bu motor gerçekten çok verimli ve mükemmel bir esnekliğe sahip.1750-3000 devir arası 400nm torku veriyor,3800-4200 devirde de 190 hp yi sürekli veriyor.Yakıtı çok ekonomik,sesi de güzel(özellikle turbo sesi).Şirket aracımız sayesinde(A4 B9 quattro) tanıştım bu motorla,Polo Classic'teki kadar olmasa da(hiçbir motor olamaz)bu motorda içime işledi diyebilirim.

Ekli dosyayı görüntüle 16453

Bu da 2.2 CDI 2.Nesil Sprinter'ın motoru.Bir sürü varyasyonu var,308 CDI olanı 88 hp,311 CDI olanı 109 HP,313 CDI olanı(ülkemizde en yaygını) 129 HP 300nm torka sahip.Bu motoru bende özel kılan şey 1750 devir dolaylarındaki egzoz homurdanması,gerçekten bu motordan beklenmeyecek güzellikte.Mercedes'in 2.2 CDI'larını zaten sevmişimdir,ama şuan Piyasadaki Euro 4,5,6 2.2'lerindense,bu resimdeki Euro 3 motoru daha çok sevdiğimi söyleyebilirim.Bu arada bu motor 2007-2009 arası yeni kasa Sprinter'larda da kullanıldı,yeni kasada kullanılan bunun 150 HP'ye revizyonlu haliydi.Euro normları değişmedi,Euro 3 olarak kaldı.Sonra 2010-2012 yılları arasında belkide Sprinter'da kullanılan en sorunlu motor olan Euro 4'e geçtiler,tabii uzun sürmedi.Motorun bir çok aksamı değiştirilerek Euro 5 motora geçtiler,epey süre Euro 5 motoru kullanan Mercedes,2015'ten itibaren Euro 5 motoru ufak revizyonlarla(SCR-Adblue) Euro 6 ya çevirdiler.

Ekli dosyayı görüntüle 16454

1.6 TDI Euro 5 CAY motor,bu motorla da yine şirket aracımız sayesinde tanıştım(Mk5.5 Jetta Primeline,Exclusive,Mk6 Trendline).105 hp olmasına rağmen döneminde oldukça etkileyici performansı vardı bunu da 1500-2500 devirde gelen 250nm torka borçlu,öte yandan 105 hp yi 4400 devirde vermesi de üst devirlere çıkıldığında normal bir dizel motordan farklı olarak biraz daha geç ölmesine neden oluyor,yani esnek bir motor diyebiliriz.Maalesef emisyon hileli bir motor,kronik sorunları olan bir motor.Şahsen 3 araçta da kronik sorunlarını yaşamadık ama epey yaşayan olduğu için dile getiriyorum,enjektör sorunu var.CAY motorun 3 farklı versiyonu var,A B C diye,yani CAYA motor 75 hp/200nm torka sahip(Yurtdışındaki 2009-2013 Pololarda ve Caddy'lerde var,Türkiye'ye gelmedi.)CAYB Motor 90 HP/230nm Torka sahip(Golf 6'da ve Polo'da kullanıldı.),CAYC motor'da 105 HP 250nm Torklu motor(Polo,Jetta,Passat ve Golf'te kullanıldı.)olarak sunuldu.Bu motor daha sonra yerini CLHA motora,ondan sonra da CXXB ve türevlerine bırakarak Euro 6 110 hp oldu ardından da 115,116 ve 120 hp olarak revizyon edilerek günümüzde kullanılmaya devam ediyor.

Bonus;

Ekli dosyayı görüntüle 16455

LT-28-35-46'ları hepimiz biliyoruzdur,eskilerinden değil 1996-2006 arasındaki modellerinden bahsediyorum.Bunlarda 2.5 TDI ve 2.8 TDI motor vardır,ülkemizde en yaygını 2.5 TDI 109 beygir 5 silindirli olanı,herkes mutlaka bir yerde denk gelmiştir.Ancak hiç denk gelmediğiniz bir motor olan,2.5 TDI'ın turbosuz versiyonu 2.5 SDI'de var 1998-2001 arasında üretilen.Bu motor dediğim gibi Volt'taki 2.5 TDI motorun sadece turbosuz versiyonu.Ateşleme sistemi olsun,Vertieler Pumpe(VEP) yakıt pompası olsun,enjektörler olsun birebir TDI ile aynı.75 HP ve 160nm torku var,5 silindir :) 5 silindirli makinelerin sesi nasıl güzelse bununda o kadar güzel bir sesi var,atmosferik olduğundan daha bir belirgin hönkürüyor alet :) Türkiye'de hiç yok,olması da pek mantıklı mı bilinmez hatta hiç varolmasa bile olurmuş.Bu motorun tek bir kullanım amacı var,o da uzun ömürlülük.Gerçekten milyonlar gidecek bir yapıya ve dayanıklılığa sahip bir motor,ama Türkiye'de olması mantıklı görülmediği için getirilmemiş.Bende Almanya'da binmiştim,performans niyetine hiçbir şey yok,yakıtı fazla,sesli çalışıyor ama güzel sesi var,sorunsuz ve dertsiz bir motor.
Hay maşşallah güzel bir liste olmuş. Hitler kadar sağlam motor sayılı.Biz de 16v olarak tecrübe etmiştik, sağlamlar vesselam.
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım