Konuyu buradan devam ettireyim belki düşünenlere faydası olur diyorum. Tecrübesi olanlar da başlıktaki soru üzerinden ek görüş belirtebilir.
Xsara VTS ilanı üzerinden;
306 gti ile ortaklaşa bahsettiğim kısıtlılık mekanik parça kısıtlılığı. Xsara cephesinde özellikle iç trim ve kaporta parçalarının temini daha büyük sıkıntı. Tabi şu da var yürütmek isteyen Ford Sierra'yı da yürütüyor, Nissan Altimayı'da. Bu otomobiller gündelik de kullanılacak evin tek otomobili konumunda olduğunda bu parça sıkıntıları hayat kalitesini etkiliyor. O nedenle gündelik değil 2. otomobil olarak tercih edilmesi gerektiğini düşünüyorum. Gündelik ihtiyaçları kısıtlayacak duruma düşmemeli. Arıza yaptığında gerekirse 2-3 ay sanayide yattığında sizi tabanvaya muhtaç etmemeli.
Tabi Türkiye şartlarında 1 otomobil satın almak bile çok zorken 2. otomobili konuşmak konusunda kızanlar dahi olacaktır.
Sierra konusunda @Mt.Akina
e36 konusunda @Otto Çevrimi
e46 konusunda @mete25
fikir belirtebilir
Xsara VTS ilanı üzerinden;
50k ya kabulse alayim
O kadar acımasız olmamak lazım. 306 & Xsara cephesinde mekanik parçalar kısıtlı. 106 & Saxo cephesi daha bol parçaya sahip. 106'lar daha turşu. O yüzden nispeten piyasaya göre daha temiz Saxo VTS bulunabilirse bu ilanın fiyatı üzerinden biraz pazarlıkla alınabilir. (link silinirse ilan fiyatı 300k)
Farklı bir seçenek olarak binilesi kıvamda bir Clio RS172 400k bandına denk geliyor bazen. Saxo'ya göre bir kademe daha üst bir hothatch.
Hothatch tarafı bir yana, arkadan itiş seçeneklerde @Otto Çevrimi 'ndeki tarzda bir e36 veya e46 almaya kalktığınızda yine 350-600k bandına alınabilecek arabalar denk geliyor. Ne kadar ekmek o kadar köfte durumu var. O yüzden makas biraz fazla açık.
Şahsen benim piste girmek ve haftasonu gazlaması yapmak için gündelik binekten ayırdığım bir otomobil alma isteğim var. Maddi olarak hazır olunca harekete geçebilmek adına bu tarz otomobiller hep takibimde
Xsara vts gibi araclarin parça durumlari sadece motor acisindan mi kisitli yoksa kaporta vb. Dahil mi
306 gti ile ortaklaşa bahsettiğim kısıtlılık mekanik parça kısıtlılığı. Xsara cephesinde özellikle iç trim ve kaporta parçalarının temini daha büyük sıkıntı. Tabi şu da var yürütmek isteyen Ford Sierra'yı da yürütüyor, Nissan Altimayı'da. Bu otomobiller gündelik de kullanılacak evin tek otomobili konumunda olduğunda bu parça sıkıntıları hayat kalitesini etkiliyor. O nedenle gündelik değil 2. otomobil olarak tercih edilmesi gerektiğini düşünüyorum. Gündelik ihtiyaçları kısıtlayacak duruma düşmemeli. Arıza yaptığında gerekirse 2-3 ay sanayide yattığında sizi tabanvaya muhtaç etmemeli.
Tabi Türkiye şartlarında 1 otomobil satın almak bile çok zorken 2. otomobili konuşmak konusunda kızanlar dahi olacaktır.
Sierra konusunda @Mt.Akina
e36 konusunda @Otto Çevrimi
e46 konusunda @mete25
fikir belirtebilir