Eski & Hızlı & Gazlamalık otomobilden günlük otomobil olur mu? Hobi arabası yürütmek?

OguzhanC

Panpa
Destekçi
857
27
Marka
Peugeot
Konuyu buradan devam ettireyim belki düşünenlere faydası olur diyorum. Tecrübesi olanlar da başlıktaki soru üzerinden ek görüş belirtebilir.

Xsara VTS ilanı üzerinden;
50k ya kabulse alayim

O kadar acımasız olmamak lazım. 306 & Xsara cephesinde mekanik parçalar kısıtlı. 106 & Saxo cephesi daha bol parçaya sahip. 106'lar daha turşu. O yüzden nispeten piyasaya göre daha temiz Saxo VTS bulunabilirse bu ilanın fiyatı üzerinden biraz pazarlıkla alınabilir. (link silinirse ilan fiyatı 300k)

Farklı bir seçenek olarak binilesi kıvamda bir Clio RS172 400k bandına denk geliyor bazen. Saxo'ya göre bir kademe daha üst bir hothatch.

Hothatch tarafı bir yana, arkadan itiş seçeneklerde @Otto Çevrimi 'ndeki tarzda bir e36 veya e46 almaya kalktığınızda yine 350-600k bandına alınabilecek arabalar denk geliyor. Ne kadar ekmek o kadar köfte durumu var. O yüzden makas biraz fazla açık.

Şahsen benim piste girmek ve haftasonu gazlaması yapmak için gündelik binekten ayırdığım bir otomobil alma isteğim var. Maddi olarak hazır olunca harekete geçebilmek adına bu tarz otomobiller hep takibimde hatatat

Xsara vts gibi araclarin parça durumlari sadece motor acisindan mi kisitli yoksa kaporta vb. Dahil mi

306 gti ile ortaklaşa bahsettiğim kısıtlılık mekanik parça kısıtlılığı. Xsara cephesinde özellikle iç trim ve kaporta parçalarının temini daha büyük sıkıntı. Tabi şu da var yürütmek isteyen Ford Sierra'yı da yürütüyor, Nissan Altimayı'da. Bu otomobiller gündelik de kullanılacak evin tek otomobili konumunda olduğunda bu parça sıkıntıları hayat kalitesini etkiliyor. O nedenle gündelik değil 2. otomobil olarak tercih edilmesi gerektiğini düşünüyorum. Gündelik ihtiyaçları kısıtlayacak duruma düşmemeli. Arıza yaptığında gerekirse 2-3 ay sanayide yattığında sizi tabanvaya muhtaç etmemeli.

Tabi Türkiye şartlarında 1 otomobil satın almak bile çok zorken 2. otomobili konuşmak konusunda kızanlar dahi olacaktır.

Sierra konusunda @Mt.Akina
e36 konusunda @Otto Çevrimi
e46 konusunda @mete25
fikir belirtebilir
 
E36, parça konusunda başarılı bir araba. Gerçekten bu kadar çeşitlilik ve uygun fiyat, egea'da falan vardır abartmıyorum. Orj parçaları da hala var, envai çeşit yan sanayi seçeneği de var.

Fakat önceki sahipleri ve geçmişi çok önemli. Motoru da önemli. Borusan görse müzeye alacak kondisyonda e36 316, kurtarmaz. Günün sonunda satarken "Ama 316" muhabbeti dinlersiniz. Bmw sıralı altı silindir olur. Yani doğru arabayı bulup para harcadığınız sürece problem yok.

"Yıkığını alayım da toplarım" denklemi, çoğu arabada işlemiyor. E36'da hiç işlemiyor. Kamyonla para harcarsınız, gene elinizde km'si çok yüksek veya geçmişinde kaza olan bir e36 olur.

İkinci otomobil kısmına kesinlikle katılıyorum. Araba üzerinde de özgürlük alanı tanır insana. Bir şeyleri söküp detaylı gireceksiniz iki kere düşündürtmez.
 
Son düzenleme:
Eski & Yavaş & Gazlamamalık otomobilden gazlaya gazlaya günlük otomobil yaptım. Bir noktada hobi aracım da olmuştu aslında. Sonunu sen biliyorsun. Piyasanın mekanik ve diğer tüm aksamlar olarak en temiz örneklerinden biri olan arabamı sonunda "gündelik kullanıma da, benim gazlamama da dayanamayacak bu" dediğim bir nokta geldi, elden çıkardım. Her yerde aynı şeyi diyorum: Kendimi değil de arabayı kurtardım.

Eski arabayı evin tek aracı olarak günlük kullanmak, hele de büke büke gazlamak gerçekten olacak iş değil. Dediğin gibi bir noktada illaki tabanvaya mahkum olursun. Hobinin dayatılan vazifen olacağı noktaya çok çabuk gelirsin.

Kaportada kanser çürükleri olmayan ve senin benim imkanlardaki adamlar için parçası bulunabilen keyifli hale gelebilecek bir 2. araç alırsın, istediğin gibi hobilerini icra edersin. Ama ilk araban mutlaka bulunsun. Zaten hobi aracını içine sinecek şekle getirmen ne kadar sürecek belli değil. =)