KAPALI Fiat Bravo 1.6 Multijet Duologic Tecrübeleriniz

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Tb96

Taklacı Güvercin
Katılım
8 Ağu 2019
Mesajlar
97
Panpa puanı
67
Yaş
23
65000 Tl bütçem var. Tipi,genel donanımları ve 1.6 multijet motoru ile dikkatimi çekti. Özellikle fiyatı ile baya öne çıkıyor. Ama konforunu,tutuşunu ve özellikle duologic şanzımanını merak ediyorum. Daha önce Toyota nın mmt ve citroen'in etg5 ve etg6 robotize otomatik şanzıman tecrübem oldu. Bunlara kıyasla nasıldır. Yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim :)
 

S.Asil

Panpa
Katılım
16 Eyl 2016
Mesajlar
1,712
Panpa puanı
2,228
Konum
ADANA
Marka
Fiat
Bravo güzel araçtır ve her konuda kullanıcısı tatmin eder , ama DG vites seçeneği bildiğiniz robotize 6 oranlı olan bir vitestir.

Eco modunda gaza yüklenmez iseniz normal bir manuel kullanıcısı gibi vites atar , fakat rampa algılama gibi bir özelliği yoktur , devir gelirse vitesi 1 kademe büyütmekte sorun sakınca görmez , bu durumda baskıyı sıyırmaya ve kokutmaya başlar :)

Manuel kullanımda pilot gibi hissedebilirsiniz , özellikle + konumunun geriye çekerek olması çoğu araçta denk gelinmeyecek nadide bir durumdur. Aşırı keyiflidir ve isteklerinizi %90 oranına karşılar , istediğinizi yapar.

E modunda yanlış hatırlamıyorsam klima kapalı kullanımda 18 devirde klima açık kullanımda 19-20 devirde vites değiştirir ve manuelden çok daha az yakar. E modu kapalı durumda 22 bandından-28 bandına kadar vitesi gaza basma durumunuza göre değiştirir ve E modundan bir kademe daha seri vitesleri sunar. Ama herhangi bir mod fark etmeksizin gaza yüklendiğinizde devir bandını sonuna kadar kullanmaktan geri kalmaz.

Çok çok nadir kullanıma bağlı arızalar açar , buda ilk başta belirttiğim gibi , rampa durumlarından yada yokuşta kaldırma durumlarından meydana gelir. Ben şahsen yokuş yukarı durmaktan ziyade y.aşağı durmayı tercih ediyordum her zaman için :)

Robotize vitesleri kullandığınız için deneyiminiz vardır ve standart yapılacakları biliyorsunuzdur diye düşünüyorum ve lafı çok uzatmıyorum , Bravo 1.6Mjet DG alınır binilir uzun ömürlü olur fakat fiyat konusunu ince elemek lazım , en dolusu ve en temizi 65 elbette edecektir , ama eğer ki bu şekilde değilse başka ilanlara yönelmek başka araçlara bakmak en doğru seçim olur :)
 

Toprak38

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,924
Panpa puanı
4,987
Konum
Ankara
Marka
Skoda
Bravo güzel arabadır donanımına ve genel durumuna göre en son fiyatları da uygundu. 1.6 multijet zaten bildiğimiz onlarca çeşit arabada kullanılan sağlam bi motor

@B.S.Asil duologic kullanmıştı gördüğünde yardımcı olacaktır
 

Tb96

Taklacı Güvercin
Katılım
8 Ağu 2019
Mesajlar
97
Panpa puanı
67
Yaş
23
Bravo güzel arabadir ama duogolic sanki sorunluydu diye hatırlıyorum
İnternette bir çok yerde okuduğuma göre Bravolar sorunsuzluk ile öndeymiş. Duolojic özellin de bir şey görmedim.

Bravo güzel arabadır donanımına ve genel durumuna göre en son fiyatları da uygundu. 1.6 multijet zaten bildiğimiz onlarca çeşit arabada kullanılan sağlam bi motor

@B.S.Asil duologic kullanmıştı gördüğünde yardımcı olacaktır
Bende bu sebeplerden dolayı ilgimi çekti. Bu paraya dizel otomatik B sınıfı araba bile zor bulunuyor üstüne ihtiyaçları karşılayan donanımlara sahip güçlü dizel motorlu bir c sınıfı araba alıyorsunuz. Kağıt üstünde her şey çok iyi ama sürüşünü çok merak ediyorum ve alacağım arabalardan hiç biri yaşadığım şehirde olmadığı için gidip kullanamıyorum
 

S.Asil

Panpa
Katılım
16 Eyl 2016
Mesajlar
1,712
Panpa puanı
2,228
Konum
ADANA
Marka
Fiat
Bravo güzel araçtır ve her konuda kullanıcısı tatmin eder , ama DG vites seçeneği bildiğiniz robotize 6 oranlı olan bir vitestir.

Eco modunda gaza yüklenmez iseniz normal bir manuel kullanıcısı gibi vites atar , fakat rampa algılama gibi bir özelliği yoktur , devir gelirse vitesi 1 kademe büyütmekte sorun sakınca görmez , bu durumda baskıyı sıyırmaya ve kokutmaya başlar :)

Manuel kullanımda pilot gibi hissedebilirsiniz , özellikle + konumunun geriye çekerek olması çoğu araçta denk gelinmeyecek nadide bir durumdur. Aşırı keyiflidir ve isteklerinizi %90 oranına karşılar , istediğinizi yapar.

E modunda yanlış hatırlamıyorsam klima kapalı kullanımda 18 devirde klima açık kullanımda 19-20 devirde vites değiştirir ve manuelden çok daha az yakar. E modu kapalı durumda 22 bandından-28 bandına kadar vitesi gaza basma durumunuza göre değiştirir ve E modundan bir kademe daha seri vitesleri sunar. Ama herhangi bir mod fark etmeksizin gaza yüklendiğinizde devir bandını sonuna kadar kullanmaktan geri kalmaz.

Çok çok nadir kullanıma bağlı arızalar açar , buda ilk başta belirttiğim gibi , rampa durumlarından yada yokuşta kaldırma durumlarından meydana gelir. Ben şahsen yokuş yukarı durmaktan ziyade y.aşağı durmayı tercih ediyordum her zaman için :)

Robotize vitesleri kullandığınız için deneyiminiz vardır ve standart yapılacakları biliyorsunuzdur diye düşünüyorum ve lafı çok uzatmıyorum , Bravo 1.6Mjet DG alınır binilir uzun ömürlü olur fakat fiyat konusunu ince elemek lazım , en dolusu ve en temizi 65 elbette edecektir , ama eğer ki bu şekilde değilse başka ilanlara yönelmek başka araçlara bakmak en doğru seçim olur :)
 

Tb96

Taklacı Güvercin
Katılım
8 Ağu 2019
Mesajlar
97
Panpa puanı
67
Yaş
23
Bravo güzel araçtır ve her konuda kullanıcısı tatmin eder , ama DG vites seçeneği bildiğiniz robotize 6 oranlı olan bir vitestir.

Eco modunda gaza yüklenmez iseniz normal bir manuel kullanıcısı gibi vites atar , fakat rampa algılama gibi bir özelliği yoktur , devir gelirse vitesi 1 kademe büyütmekte sorun sakınca görmez , bu durumda baskıyı sıyırmaya ve kokutmaya başlar :)

Manuel kullanımda pilot gibi hissedebilirsiniz , özellikle + konumunun geriye çekerek olması çoğu araçta denk gelinmeyecek nadide bir durumdur. Aşırı keyiflidir ve isteklerinizi %90 oranına karşılar , istediğinizi yapar.

E modunda yanlış hatırlamıyorsam klima kapalı kullanımda 18 devirde klima açık kullanımda 19-20 devirde vites değiştirir ve manuelden çok daha az yakar. E modu kapalı durumda 22 bandından-28 bandına kadar vitesi gaza basma durumunuza göre değiştirir ve E modundan bir kademe daha seri vitesleri sunar. Ama herhangi bir mod fark etmeksizin gaza yüklendiğinizde devir bandını sonuna kadar kullanmaktan geri kalmaz.

Çok çok nadir kullanıma bağlı arızalar açar , buda ilk başta belirttiğim gibi , rampa durumlarından yada yokuşta kaldırma durumlarından meydana gelir. Ben şahsen yokuş yukarı durmaktan ziyade y.aşağı durmayı tercih ediyordum her zaman için :)

Robotize vitesleri kullandığınız için deneyiminiz vardır ve standart yapılacakları biliyorsunuzdur diye düşünüyorum ve lafı çok uzatmıyorum , Bravo 1.6Mjet DG alınır binilir uzun ömürlü olur fakat fiyat konusunu ince elemek lazım , en dolusu ve en temizi 65 elbette edecektir , ama eğer ki bu şekilde değilse başka ilanlara yönelmek başka araçlara bakmak en doğru seçim olur :)

Bir yandan Bravo bir yanda 1.2 tsi dsg style seat ibiza aklımı kurcalıyor bakalım en geç 1 ay içinde almam lazım. Çok teşekkür ederim :)
 

Tb96

Taklacı Güvercin
Katılım
8 Ağu 2019
Mesajlar
97
Panpa puanı
67
Yaş
23

Pazartesi ilandaki aracı incelemeye gideceğim eğer sürüşü-konforu da tatmin eder expertiz de de bir sürpriz çıkmazsa o gün alırım. Bir süre kullanıp güzel bir test yazısı veya videosu paylaşırım artık :)
 

Toprak38

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,924
Panpa puanı
4,987
Konum
Ankara
Marka
Skoda

Yeni başlık açmak istemedim. Sizce Fiesta mı Bravo mu. Fiesta çok sevdiğim bir araba ama bravo yu hiç kullanmadığım için kıyaslayamıyorum.
Bi yanda 1.6 dizel daha büyük ve muhtemelen daha düşük model bi araba diğer yanda benzinli daha küçük ve galiba daha pahalı bi araba. İhtiyaçlarınıza göre çok kolay elenir ikisinden biri. Dizel mi lazım benzinli mi? Daha büyük iç hacim mi lazım yoksa fiesta yeter mi? Benzinli ve fiesta boyutları yeterli derseniz ben fiesta derim ama o şanzıman hakkında hiç fikrim yok. Bu soruların cevaplarına karar verirseniz bilenler daha kolay yardımcı olurlar
 

Tb96

Taklacı Güvercin
Katılım
8 Ağu 2019
Mesajlar
97
Panpa puanı
67
Yaş
23
Bi yanda 1.6 dizel daha büyük ve muhtemelen daha düşük model bi araba diğer yanda benzinli daha küçük ve galiba daha pahalı bi araba. İhtiyaçlarınıza göre çok kolay elenir ikisinden biri. Dizel mi lazım benzinli mi? Daha büyük iç hacim mi lazım yoksa fiesta yeter mi? Benzinli ve fiesta boyutları yeterli derseniz ben fiesta derim ama o şanzıman hakkında hiç fikrim yok. Bu soruların cevaplarına karar verirseniz bilenler daha kolay yardımcı olurlar
Önceliğim sürüş kalitesi.
 

Tb96

Taklacı Güvercin
Katılım
8 Ağu 2019
Mesajlar
97
Panpa puanı
67
Yaş
23
Fiesta sürüş zevkiyle biliniyor o daha iyi olur o zaman. Benzinli sürüşü de bence daha kalitelidir
Son 4 nesil fiesta nın hepsini kullandım bu konuda zaten sınıfında tartışmasız çok iyi. Sesini çok beğenmesem de atmosferik motor ile de sürüşü keyifli. Ama bir yandan c sınıfı dizel otomatik bir araba var. Kağıt üstünde Bravo gerçekten çok dikkat çekiyor ondan kararsız kaldım bakalım.
 

Toprak38

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,924
Panpa puanı
4,987
Konum
Ankara
Marka
Skoda
Son 4 nesil fiesta nın hepsini kullandım bu konuda zaten sınıfında tartışmasız çok iyi. Sesini çok beğenmesem de atmosferik motor ile de sürüşü keyifli. Ama bir yandan c sınıfı dizel otomatik bir araba var. Kağıt üstünde Bravo gerçekten çok dikkat çekiyor ondan kararsız kaldım bakalım.
Otomatik vites konusunda benim pek bi bilgim yok açıkçası, o yüzden şunu alın diyemem. Ama ben manuel olarak bu arabalardan ikisi arasında kalsam, sadece boyut farkı olarak düşünürdüm. Çünkü Bravo da kalitesiz sayılmaz, yanılmıyorsam Alfa Romeo Giuletta ile aynı altyapıyı paylaşıyor ki o arabaya da zevkli derler genelde (Has alfalar kadar olmasa da). C Sınıfının boyutuna ve dizelin tasarrufuna ihtiyacınız olmayacaksa fiesta her açıdan daha olumludur. Gerektiğinde satma kısmında bile fiesta kat kat öndedir bi bravoya göre. Gerisi sizin düşüncenize kalmış artık
 

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,181
Panpa puanı
31,580
Konum
İstanbul
Marka
Ford

Yeni başlık açmak istemedim. Sizce Fiesta mı Bravo mu. Fiesta çok sevdiğim bir araba ama bravo yu hiç kullanmadığım için kıyaslayamıyorum.
1.6 atmosferik fiestalarda ki sanziman kuru tip cift kavrama diye biliyorum. Dualogicten cok daha konforlu oldugu asikar ama daha sorunlu olma ihtimali de yuksek. Hem cift kavrama olmasi hem de fordun atmosferiklerine koydugu kuru tiplerin daha da felaket olmasindan dolayi risk artar. Şanzımanı yaptırır yaptırır binerim, en azından daha konforlu, düzgün bir şanzıman derseniz sorun olmaz. Ama ben arızasıyla uğraşamam derseniz kuru tip çift kavrama powershift'lerden uzak durmanızı tavsiye ederim.
 

Tb96

Taklacı Güvercin
Katılım
8 Ağu 2019
Mesajlar
97
Panpa puanı
67
Yaş
23
Otomatik vites konusunda benim pek bi bilgim yok açıkçası, o yüzden şunu alın diyemem. Ama ben manuel olarak bu arabalardan ikisi arasında kalsam, sadece boyut farkı olarak düşünürdüm. Çünkü Bravo da kalitesiz sayılmaz, yanılmıyorsam Alfa Romeo Giuletta ile aynı altyapıyı paylaşıyor ki o arabaya da zevkli derler genelde (Has alfalar kadar olmasa da). C Sınıfının boyutuna ve dizelin tasarrufuna ihtiyacınız olmayacaksa fiesta her açıdan daha olumludur. Gerektiğinde satma kısmında bile fiesta kat kat öndedir bi bravoya göre. Gerisi sizin düşüncenize kalmış artık
Hocam bende bravo yu kalitesiz görmüyorum hatta Fiat ın yaptığı en kaliteli arabalardan biri olabilir. Baya bir araştırma yaptım hatta hepsini buraya paylaşayım belki benden başka bravo almak isteyen olur.

Bravo Fiat C2 platformunu kullanıyor. Bu platform daha önce Fiat Stilo da kullanılmıştı. Bu platformda önde MacPearson arkada torsiyon çubuğu kullanılıyor. Aslında moduler platform denilince akla vag grubu gelir ama bu modülerlik konusu en çok abartan grup bence fca ileri de nedenini göstereceğim :) Fiat genelde bir platform yaptığında bunu uzatır-genişletip yeni bir araba yapma gibi bir huyu var. Hatta bu yüzden Fiat grubu arabalarının rakiplerine göre uygun olduğunu düşünüyorum. Fiat C2 platformunu uzatıp Lancia Delta yı aynı platformu da arkada bağımsız süspansiyon ve aluminyum kullanarak Giuletta yı çıkarmış. Yani ortaklık bu böyle.

Araba dizel motor tasarruf bekleriz ama araştırdığım verilere göre pek tasarruflu değil. Agresif kullanımda şehir içi 10 lt yaktığını söyleyenler gördüm ve genel olarak 6.5 larda gezdiği söyleniyor bu bence biraz fazla.

Kronik sorunlara gelirsek ; (Fiat bravo TR forumundan alıntı)

1- Klape sıcak soğuk problemi. Alacağınız araçta bu sıkıntı olmuş mu değişim sağlanmış mı öğrenin. Forumda konusu mevcut. Dışarıda maliyeti 250 ile 500 arası. Sağa sıcak sola soğuk ya da tam tersi oluyor. Tüm klima aksamlarını kontrol edin.
2- Egr kapağı. Yaşamayan araç yok. Maliyeti 300 400 lira arası. Kapak kırılıyor antifiriz boşa akıyor. Korkmaya gerek yok.
3- Göğüslük şişmesi. Her araçta vardır. Çözümü yok. Kronik. Güneşten korumaya özen gösterin.
4- Güneşlik sarkması. Lanet kroniklerden biri. Ben sıkıntı yaşamadım çünkü dokunmak yasaktı. Kırılıp aşağı doğru sarkıyor sıfırı ciddi para. Çıkma da kolay kolay bulunmuyor.

4. madde ile beraber bu aracın ilginç bir parça sorunu da var. Abi Fiat bu her yerde bunun parçası var demekle olmuyor. En basitinden ön tampondaki çeki demiri kapağı için sanayi de Bravo için dersen 70 tl Linea için dersen 10 tl bulabiliyorsun. Yani Bravo ya özel bir parça değişmesi gerekiyorsa ciddi para.

Bu yukarı da saydığım özellikleri dışında fiyat performansı muhteşem bir araba. Dynamic plus veya Easy modellerinde gerekli her şey var. Donanımda şuna dikkat etmek gerekiyor. ASR-ESP gibi sürüş güvenliği donanımları Duologic ile standart manuellerde opsiyon. Bunu anlamak için de konsoldaki ASR off tuşundan anlaşılıyor.
 

Tb96

Taklacı Güvercin
Katılım
8 Ağu 2019
Mesajlar
97
Panpa puanı
67
Yaş
23
1.6 atmosferik fiestalarda ki sanziman kuru tip cift kavrama diye biliyorum. Dualogicten cok daha konforlu oldugu asikar ama daha sorunlu olma ihtimali de yuksek. Hem cift kavrama olmasi hem de fordun atmosferiklerine koydugu kuru tiplerin daha da felaket olmasindan dolayi risk artar. Şanzımanı yaptırır yaptırır binerim, en azından daha konforlu, düzgün bir şanzıman derseniz sorun olmaz. Ama ben arızasıyla uğraşamam derseniz kuru tip çift kavrama powershift'lerden uzak durmanızı tavsiye ederim.
Hocam bu powershiftlerin sorunlu olduğunu bende duymuştum aslında bütün kuru kavramalar sorunlu da şimdi dsg muhabbetine kaymasın konu :). Peki bu şanzımanların ömürleri ortalama kaç km ve değişim maliyetleri serviste ve sanayi de ne kadar bir bilginiz var mı
 

Tb96

Taklacı Güvercin
Katılım
8 Ağu 2019
Mesajlar
97
Panpa puanı
67
Yaş
23
Aslında moduler platform denilince akla vag grubu gelir ama bu modülerlik konusu en çok abartan grup bence fca ileri de nedenini göstereceğim :)
Şu yazdığımı açayım. Fiat Egea yı ele alalım fiat small platform ya da sccs platform isimli şaseyi kullanıyor bu şase 2002 yılında Opel ile ortak geliştirildi ve ilk kez 2005 yılında Grande Punto ile kullanıldı.

Bu platformu kullanan arabalar:

Small:
 

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,181
Panpa puanı
31,580
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Hocam bu powershiftlerin sorunlu olduğunu bende duymuştum aslında bütün kuru kavramalar sorunlu da şimdi dsg muhabbetine kaymasın konu :). Peki bu şanzımanların ömürleri ortalama kaç km ve değişim maliyetleri serviste ve sanayi de ne kadar bir bilginiz var mı
Kuru kavramalar daha hassas yapıdalar. Islak kavramalar ise kurulara oranla biraz daha sağlam. Ford'da minimum seviyede sorunsuz powershift ararsanız ancak Mk3,5 Focus, c-max 1.5 tdci ve güncel kasa 2.0 tdci mondeo, s-max gibi modellerinde bunu bulabilirsiniz. Geriye kalan powershift'lerin hepsi bir Dsg'den bile daha sorunludur onu belirteyim. Bu kadar dillendirilmiyor olmalarının sebebi vag grubu kadar çok satmamaları, tercih edilmiyor olmalarıdır. Hatta mk3,5 focus 1.6 atmosferiklerde de bu kuru tip powershift kullanılıyor ve kullanıcılardan çok şikayet alıyor. Zaten Ford bu sebeple artık 8 ileri tam otomatik bir şanzıman geliştirdi ve kullanmaya başladı.

Şanzımanların ömürleri sizin kullanımızla da doğru orantılı olarak değişir. Çift kavramaların herkesçe malum olan ve youtube videolarında da içerik olarak anlatılan kullanım prensiplerini araştırır, uyarsanız kavramanın ömrünü biraz daha uzatırsınız ama bu size ömür uzatma bakımından +50 bin km gibi büyük bir rakam olarak dönmez muhtemelen. Ayrıca kuru tip powershift'lerde kavramanın yanında 1.viteste ve kalkışlarda titreme gibi sorunlar da görülebiliyor kavramadan bağımsız olarak.

Maliyetine gelince; Dsg olsa artık kullanımı çok yaygın olduğundan iyi özel servisler, ustalar bile kavrama değişimini yetkiliye göre minimum maliyette yapabiliyor derdim ama powershift'i yetkili haricinde kimlere, nerelerde, ne kadara yaptırırsınız hiç bilmiyorum. Vw gibi iyi niyet tarzında bir garantisi de olmadığından yetkililerden hiç medet ummamak lazım. Yerinizde olsam powershift fiesta'yı iyiden iyiye düşünüyorsanız bu şanzımanı yapabilecek usta, servis araştırması yapar onun sonucuna göre karar verirdim. Ben manuel 1.6 tdci focus kullandığım için şanzımanla derdim olmadığından, ustaya ihtiyaç duymadığımdan servis ve maliyet araştırması yapma gereği hissetmedim. Haliyle rakam olarak bilgim yok. Ama focusclubtr forumuna da bir bakarsanız orada usta tanıyan da, kabaca maliyet verebilecek olan da bulma ihtimaliniz var.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst