1. Foruma kayıt olmak için tıklayın !

Focus 1.0 GTDİ hakkında...

Konu, 'Otomobil Seçimi' kısmında Onemanband tarafından paylaşıldı.

  1. Onemanband

    Onemanband Profesör

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    589
    Beğenilen Mesajlar:
    1.620
    Marka:
    Renault
    Merhabalar gene ben.

    Benzinli araba aldım, benzine zam geldi. Dizel aldım, aldı yürüdü. Sonra biraz düşündüm dedim ki, ulan, beni takip ediyor olamazlar. :D Dizelden çok sıkıldım, otomatik şanzımanlara karşı da (ZF hariç tabi) bir antipatim oluşmaya başladı. Eşim de baya baya öğrendi araba kullanmayı. Diyorum ki şöyle hem vergi yönünden hem yakıt yönünden avantajlı benzinli+manuel bir arabaya geçeyim.

    Ben hiç Focus'a binmedim. Sahip olmadım yani. İnsanımızın cahilliğinin bir güzelliği olarak 1.0 ecoboost motorlu Focus'lar pek ilgi görmedi malum, kendi arabamı satıp üzerine bir iki ekleyerek temiz bir tanesine sahip olaibiliyorum. Baya yükseldim yani bu aralar ecoboost Focus'a.

    Şimdi sorum şu. Bu motorla alakalı bilmem gerekenler nelerdir? Yağ eksiltme vs. gibi ya da başka sorunları var mıdır? Style donanım yeter diyor herkes ama ben imkanı bulmuşken titanium kovalayayım diyorum. Ne dersiniz?
     
    Kim? bunu beğendi.
  2. İstanbullu

    İstanbullu Panpa

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    6.370
    Beğenilen Mesajlar:
    9.474
    Marka:
    Hyundai
    Abim 1.6 ecoboost titanyum manual mondeo baksana. Çok ucuzlar.
     
    Cenk bunu beğendi.
  3. sdt

    sdt Taklacı Güvercin

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    105
    Beğenilen Mesajlar:
    107
    Soğutma suyu hortumlarıyla alakalı bir sıkıntısı vardı.. susuz kalıp motora ciddi zarar görenler olmuş.. yağ eksiltme sorunu duymadım.
     
    Onemanband bunu beğendi.
  4. Onemanband

    Onemanband Profesör

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    589
    Beğenilen Mesajlar:
    1.620
    Marka:
    Renault
    Aslında hobi olarak bile bakıyorum ben onların ilanlarına ara sıra. D segmente zıplamak da aşırı cazip geliyor ama yakıt+vergi konusunda araba değiştirme düşüncemi haklı çıkarmaz o arabayı almak. Şehir içinde beni üzer diye düşünüyorum.
     
  5. Onemanband

    Onemanband Profesör

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    589
    Beğenilen Mesajlar:
    1.620
    Marka:
    Renault
    Araştırayım bi, ben hiç duymamıştım teşekkürler.
     
  6. sdt

    sdt Taklacı Güvercin

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    105
    Beğenilen Mesajlar:
    107
    Önemli olmasına rağmen otosan geri çağırma yapmadı bakıma gelenlerin yada farkedip gidenlerin hortumlarını değiştirmişler.
     
  7. İstanbullu

    İstanbullu Panpa

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    6.370
    Beğenilen Mesajlar:
    9.474
    Marka:
    Hyundai
    Bu durum atmosferiklerde yaşanıyor diye biliyordum..
     
  8. Cenk

    Cenk Panpa

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    9.614
    Beğenilen Mesajlar:
    26.725
    Marka:
    Ford
    Sogutma suyu hortumu konusunda bazilarinin araclari geri donulmez sekilde bozuldu maalesef. Daha sonra servisten bir guncelleme yayinlandi ama ozel olarak cagirma olmadi. Bazilari arandi bazilari aranmadi. Mevzu bahis hortum attigim linkte bahsedilen. O basligi okursaniz isinize yarayabilir. O hortum degistirilmisse herhangi bir sorun olmaz diye dusunuyorum. Onun haricinde 1.0 motora dair focus'da pek tecrubem yok malum cok satilmiyor. Bizim forumda fazla bilgi alamazsaniz linkini attigim forumda sormaniz yeterli.
    https://www.focusclubtr.com/topic/8780-10-ecoboost-yağ-seviyesi-ve-motorda-değişmesi-gereken-hortum/
     
    Onemanband bunu beğendi.
  9. Onemanband

    Onemanband Profesör

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    589
    Beğenilen Mesajlar:
    1.620
    Marka:
    Renault
    Teşekkürler, okuyorum baştan sona. Peki 1.6l 180ps'lik motor için de böyle durumlar var mı acaba?
     
    Cenk bunu beğendi.
  10. Cenk

    Cenk Panpa

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    9.614
    Beğenilen Mesajlar:
    26.725
    Marka:
    Ford
    Rica ederim. 1.6 ve 1.0'lar icin bir guncelleme yayinlanmisti. Ama bunun genelde ilk partilerde oldugu, daha sonra uretilen 1.6 ve 1.0 motorlarin degistirilmis hortumlarla uretildigi soylenmisti. Yani 1.6 motorlari da Ford servisleri tedbir amacli degistirdi. Almayi dusundugunuz araci bir yetkili Ford servisine goturup durumdan bahsederseniz servis kaydina ve hortuma bakarlar. Degisim yapilip yapilmadigini soylerler. Yapilmamissa da degistirirler garantiden.
     
    Onemanband bunu beğendi.
  11. denizyenilmez_

    denizyenilmez_ Profesör

    Kayıt:
    10 Mart 2017
    Mesajlar:
    1.995
    Beğenilen Mesajlar:
    2.195
    Marka:
    Ford
    1.0 ecoobost yılın motoru secilmemis miydi o aralar? Fiestadakiyle ayni bloktur buyuk ihtimalle. Acaba red/black editionlar mı yılın motoru seçilmişti tam hatırlayamadım şimdi :)
     
    Onemanband bunu beğendi.
  12. Onemanband

    Onemanband Profesör

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    589
    Beğenilen Mesajlar:
    1.620
    Marka:
    Renault
    Benim bildiğim kadarıyla 2 3 sene yılın motoru ödülü aldı bu motor. Kararsızım ya, bütün oklar bunu gösteriyor aslında. Dikkat edersen az yakıyor, donanımlı, vergi avantajı var. Ama pek de tutulmamış, istediğin zaman satılmama gibi bir ihtimal de var. Biraz daha araştırayım ya da üyelerin fikirlerini dinleyeyim en iyisi.
     
  13. İstanbullu

    İstanbullu Panpa

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    6.370
    Beğenilen Mesajlar:
    9.474
    Marka:
    Hyundai
    Ödül alan motor 125 beygir. Fiestalarda gelen 100 beygir. Focus kaç hp bilmiyom. Onada dikat etmek lazım..
     
  14. Onemanband

    Onemanband Profesör

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    589
    Beğenilen Mesajlar:
    1.620
    Marka:
    Renault
    Focus 125hp zaten, ilk Focus ile tanıtıldı diye hatırlıyorum bu motor.
     
  15. sdt

    sdt Taklacı Güvercin

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    105
    Beğenilen Mesajlar:
    107
    Ödülle çok takılmamak lazım. Onunda lobisi dönyordur..
    Bence 1.0 ecoboost un tek avantajı vergi.
    1.6 atmosferik kadar yakıyor.. gücü 1.6 atmosferik kadar.. bakım maliyeti ve arıza riski yüksek lpg uyumu yok.
    Bu sebeplerden dolayı zaten satmıyor.
    1.6 ecoboost olsa gücü için katlanılır bunlara. Makyajsız 3 lerde var ama makyajlıda gelmedi 1.6 ecoboost
     
    Onemanband ve Mustafak bunu beğendi.
  16. Cenk

    Cenk Panpa

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    9.614
    Beğenilen Mesajlar:
    26.725
    Marka:
    Ford
    1.0 ecoboost motorun kendi icinde cevirdigi devir f1 aracindan daha fazla ve turbo panelleri yani turbinler asiri saglam malzemeden uretilmistir. Buna ek olarak her gaza basista motorun uyguladigi basinctan cikan guc bir filin ayaginin yaptigi basincla es deger. 1.0 140'lik motor bile bu sebeple 160 hp'ye kadar sorunsuz yazilim kaldirabiliyor. Aracin turbosu oldukca saglam. Yeni polo testini izlersen fiesta'nin eski tip tk sanzimanina ragmen ust devirlerde polo'dan daha istekli ve iyi gittiginden bahsediyordu sinan. Bunun sebebi de bahsettigim gelismeler. Ayrintisini bulamadigim daha baska gelismeleri de mevcut. Odul konusunda tabii ki lobi donuyor ama bos teknolojili, siradan motorlara da vermiyorlar odulleri.
     
    Son düzenleme: 11 Mayıs 2018
    summi, OguzhanC, OzanDnz ve 3 kişi daha bunu beğendi.
  17. sdt

    sdt Taklacı Güvercin

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    105
    Beğenilen Mesajlar:
    107
    Tabiki boşuna vermemişlerdir. Alıp memnuniyetle kullananda var.. Ama ben hala downsizingin vadettiğini son kullanıcıya yeterince vermediğini düşünüyorum(kişisel görüşümdür). Benzini güzelce içiyorlar..
     
    summi, bt, Onemanband ve 2 kişi daha bunu beğendi.
  18. Cenk

    Cenk Panpa

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    9.614
    Beğenilen Mesajlar:
    26.725
    Marka:
    Ford
    Tabii o konuda hem fikiriz. Hatta ben sehir ici kullanimlar icin uretilen, agirligi 1200 kg'i gecmeyen kucuk b segmentlere yakistiriyorum sadece. O da sehir icinde sakin kullanimda atmosferiklere gore dusuk degerler verebiliyor olmalarindan. Tabii fiesta'yi falan haric tutmak lazim cunku onun eski tip sanzimani isi bozuyor. Ama vag grubundaki b segment 1.0 motorlar sehir icinde gercekten guzel degerler verebiliyor. Bununla beraber hala guvenmiyorum ama gidip dunya farki dizele verecegime 1.0 motorlu bir araca verebilirdim sehir icinde kullanacaksam.
     
    Onemanband ve sdt bunu beğendi.
  19. byilmaz

    byilmaz Panpa

    Kayıt:
    17 Kasım 2016
    Mesajlar:
    2.001
    Beğenilen Mesajlar:
    3.199
    Marka:
    Audi
    Motor saglamdir da kronik problem ayri bir sey. Problemli parca da sogutma suyu hortumu. Neticede Ford da her parcayi kendi uretmiyor, taseronlarina urettiriyor. Veya hesaplanamayan / uzun vadede ortaya cikan problemler olabiliyor. Ki bunlar her otomobilde oluyor.
    Eski sirket aracim Megane 4’te bakima goturdugumde sorgusuz sualsiz fren sistemiyle alakali bir guncelleme yapmislar. Tabi faturaya yazmislardi. Mavi bilmem ne kablosu degisimi, ne alakaysa..Muhtemelen kronik problem veya kronik problem cikarabilecek bir parca oldugu icin bilgi bile vermeden degistirdiler. Aslinda boyle durumlarda tuketiciye bilgi verilmesi gerekir
     
    Son düzenleme: 11 Mayıs 2018
    Onemanband ve DouglasAdams bunu beğendi.
  20. AcilStop

    AcilStop Taklacı Güvercin

    Kayıt:
    3 Kasım 2017
    Mesajlar:
    345
    Beğenilen Mesajlar:
    245
    Cenk bey mesajınızda 1.0 ecoboost motorun kendi icinde cevirdigi devir f1 aracindan daha fazla yazmışsınız. Şaşırıp kısa bir araştırma yaptım ve turbo pervanelerinin f1 aracının iki katı kadar döndüğü yazıyor. Yazarken dil sürçmesi oldu herhalde okuyanlar için doğrusunu yazayım dedim.
     
    OguzhanC, Onemanband ve Cenk bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş