KAPALI Focus 1.6 Tdci × Corolla 1.6 vision

MehmetAydin

Mehmet AYDIN
Panpa
1,968
31
Marka
Renault
Arkadaşlar selamlar.Daha önce bir konu açmıştım.Bütçem max 90 bin tl.Bu bütçeyle seçeneklerimi ikiye düşürdüm.Biri dizel diğeri atmosferik benzinli.Benim için önemli olan az km yapmış, bagajı geniş ve modeli yüksek bir araç olması.İkisi de çok hoşuma gidiyor.Focus 2017 modelleri 20-30 bin km aralıkları 93-94 bin tl dolaylarında.Corolla yeni kasa sıfırı 99 bin civarı ikinci elde de 1-2 aylık araçlar 94-95 bin tlye satılabiliyor.Hangisi daha mantıklı olur? Amacım alıp 6-7 yıl kadar binmek.Bakımları dışında masraf çıkacağını sanmıyorum iki araç da hem sağlam seçenekler hem de yüksek model olacak.Yardımınız için şimdiden teşekkürler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Dizel mi lazım benzinli mi? Sadece bu sorunun cevabıyla kararınız netleşebilir. Ama ben bu iki araba arasında kalsam kendi şartlarımda corollayı alırdım eğer bu şekilde fikrimizi istiyorsanız
 
Dizel mi lazım benzinli mi? Sadece bu sorunun cevabıyla kararınız netleşebilir. Ama ben bu iki araba arasında kalsam kendi şartlarımda corollayı alırdım eğer bu şekilde fikrimizi istiyorsanız
Yılda max 10-15 bin km yaparım diye düşünüyorum.Benzinli alıp daha sonra uzun vadede lpg de olabilir dizel alıp onun ekonomik olmasından da faydalanabilirim.
 
Yılda max 10-15 bin km yaparım diye düşünüyorum.Benzinli alıp daha sonra uzun vadede lpg de olabilir dizel alıp onun ekonomik olmasından da faydalanabilirim.
Benzin+lpg tüketim olarak dizelden de uyguna gelir. Taktırma ücreti falan sizin hesabınıza kalmış. Yılda 10 15bin km için dizele hem gerek yok bence hem de corolla daha güncel kasa ve çok daha az kullanılmış olacak diyerek corolla öneririm ben
 
Titanium hariç Focus alınmasa daha iyi olur. İşin içine titanium'u katacaksanız belki bir düşünülür ama iki araç da boş paket olacaksa vision corolla'nın iç mekanı daha güzel. Üstelik boş paket focus'ta 115'lik değil 95'lik ünite geliyor. Yılda 10-15 bin yapacağınız için de illa dizel olmasına gerek yok.
 
Son düzenleme:
Benzin+lpg tüketim olarak dizelden de uyguna gelir. Taktırma ücreti falan sizin hesabınıza kalmış. Yılda 10 15bin km için dizele hem gerek yok bence hem de corolla daha güncel kasa ve çok daha az kullanılmış olacak diyerek corolla öneririm ben
Aslında %60 gibi Corolla tarafındayım.Dediğiniz gibi 2 yaş daha yüksek model ve yeni kasa olması büyük artı.Tek kafama takılan şey malzeme kalitesi ve arka baş mesafesi.2017 model Corolla vardı yakında sattım.Arka taraf çok genişti ama videolarda izlediğim kadarıyla 2-3 cm sanki alçalmış.Yine önceki aracımdan tek şikayetim çok sert malzeme vardı ön konsolda ve trim sesine sebep oluyordu.Ama bu kasada kalite sanki artmış.Müsait olup gidip inceleyemedim maalesef.Öneriniz için teşekkür ederim.
 
Titanium hariç Focus alınmamalı. İşin içine titanium'u katacaksanız belki bir düşünülür ama iki araç da boş paket olacaksa vision corolla'nın içi mekanı daha güzel. Üstelik boş paket focus'ta 115'lik değil 95'lik ünite geliyor. Yılda 10-15 bin yapacağınız için de illa dizel olmasına gerek yok.
Titanium gerçekten çok farklı ama fiyat da ciddi ölçüde farkediyor.Corollanın yeni dizaynını çok beğenen birisiyim.Tek şüphem arka baş mesafesi ve ön konsoldaki malzeme kalitesi.
 
Titanium gerçekten çok farklı ama fiyat da ciddi ölçüde farkediyor.Corollanın yeni dizaynını çok beğenen birisiyim.Tek şüphem arka baş mesafesi ve ön konsoldaki malzeme kalitesi.
Tabi titanium donanım, nispeten düşük km olsun derseniz fiyat biraz daha artacaktır. O bakımdan titanium'a çıkmak zor. Öyle olunca da Focus'u tercih etmezdim açıkçası. Niye derseniz ben 1.6 tdci makyajlı Focus titanium kullanıyorum. Gerek style olsun gerek trend x olsun iç mekanda çok bir şey sunamıyor. Vision corolla'yı incelemedim kendi gözümle ama direkt görsellerden bile bakıldığında vision vs trend x donanımda malzeme kalitesi olsun, bu malzemelerin görsel zevki olsun corolla'da daha iyi. Özellikle bej renkli iç mekana sahip corolla seçerseniz. Zaten malzemelerin sertlik - yumuşaklık konusu da her iki aracın baz donanımında çok büyük fark göstermeyecektir. O yüzden titanium olmadığı sürece Focus'a yönelmeye gerek yok.

Arka baş mesafesi, bagaj hacmi gibi konulara gelince yeni corolla bu konuda focus'tan geri kalmaz. Hatta biraz daha iyi denebilir. Focus'un bagajına bir battal boy valiz, iki orta boy valiz sığıyor. Üstlerine de ufak tefek el çantası falan sığar. Yani bagajı rakipleri kadar geniş değil, yükleme ağzı dar ama yeteri kadar yük alır. Bununla beraber corolla bir 50 litre daha fazla hacim sunuyor. Muhtemelen de yükleme ağzı daha geniştir.

Baş mesafesinde de aralarında bariz fark olacağını sanmıyorum. Neticede corolla da bir sedan araç. Coupe formunda üretilen bir araç değil. En iyisi tabi yine sizin gidip bir içine oturup son kararı vermeniz ama genel hacim anlamında focus'tan geri kalmayacağını, hatta yer yer daha iyisini sunacağını düşünüyorum.

Son olarak da 1.6 tdci motor düşük donanımlarda 95'lik üniteyle geldiği için yine focus tercih etmemek adına bir sebeptir. 115 ve 120'lik dizeller varken 95'lik tercih etmeye gerek yok. Üstelik yakıttan memnun kalmazsanız toyota'nın motoru lpg'ye de yatkın diye biliyorum.
 
Son düzenleme:
Aslında %60 gibi Corolla tarafındayım.Dediğiniz gibi 2 yaş daha yüksek model ve yeni kasa olması büyük artı.Tek kafama takılan şey malzeme kalitesi ve arka baş mesafesi.2017 model Corolla vardı yakında sattım.Arka taraf çok genişti ama videolarda izlediğim kadarıyla 2-3 cm sanki alçalmış.Yine önceki aracımdan tek şikayetim çok sert malzeme vardı ön konsolda ve trim sesine sebep oluyordu.Ama bu kasada kalite sanki artmış.Müsait olup gidip inceleyemedim maalesef.Öneriniz için teşekkür ederim.
Bu kadar para verip emin olmadan almayın, bayilere gidin test sürüşü yapın. Onu yapamasanız bile en azından bayideli tanıtım araçların içine bi oturun bakın hatta teklif de alın bayilerden belki hemen hemen aynı paraya sıfır bile alırsınız
 
  • Beğeni
Tepkiler: MehmetAydin
Aslında %60 gibi Corolla tarafındayım.Dediğiniz gibi 2 yaş daha yüksek model ve yeni kasa olması büyük artı.Tek kafama takılan şey malzeme kalitesi ve arka baş mesafesi.2017 model Corolla vardı yakında sattım.Arka taraf çok genişti ama videolarda izlediğim kadarıyla 2-3 cm sanki alçalmış.Yine önceki aracımdan tek şikayetim çok sert malzeme vardı ön konsolda ve trim sesine sebep oluyordu.Ama bu kasada kalite sanki artmış.Müsait olup gidip inceleyemedim maalesef.Öneriniz için teşekkür ederim.
Tam olarak bu kriterle aracınızı belirleyin. İkisinin de ikinci el piyasası çok iyi. Altyapı olarak ikisi de çok başarılı araçlar. Yetkili servise götürecekseniz Toyota'nın servislerindeki müşteri memnuniyeti Ford'dan açık ara önde. İç hacim olarak yeni Corolla'ya binmedim ama soru işareti diyorlar. Gidin kendiniz deneyin, beraber kullanacağınız insanlar varsa onların da görüşlerini alın. İkisi de pişman etmeyecek araçlardır :)
 
Tam olarak bu kriterle aracınızı belirleyin. İkisinin de ikinci el piyasası çok iyi. Altyapı olarak ikisi de çok başarılı araçlar. Yetkili servise götürecekseniz Toyota'nın servislerindeki müşteri memnuniyeti Ford'dan açık ara önde. İç hacim olarak yeni Corolla'ya binmedim ama soru işareti diyorlar. Gidin kendiniz deneyin, beraber kullanacağınız insanlar varsa onların da görüşlerini alın. İkisi de pişman etmeyecek araçlardır :)
Gerçekten diğer servisleri bilmem ama Toyota servisi memnuniyet odaklı.Ankara ve Konya'da servislere gittim birkaç defa ikisi de çok iyiydi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Tabi titanium donanım, nispeten düşük km olsun derseniz fiyat biraz daha artacaktır. O bakımdan titanium'a çıkmak zor. Öyle olunca da Focus'u tercih etmezdim açıkçası. Niye derseniz ben 1.6 tdci makyajlı Focus titanium kullanıyorum. Gerek style olsun gerek trend x olsun iç mekanda çok bir şey sunamıyor. Vision corolla'yı incelemedim kendi gözümle ama direkt görsellerden bile bakıldığında vision vs trend x donanımda malzeme kalitesi olsun, bu malzemelerin görsel zevki olsun corolla'da daha iyi. Özellikle bej renkli iç mekana sahip corolla seçerseniz. Zaten malzemelerin sertlik - yumuşaklık konusu da her iki aracın baz donanımında çok büyük fark göstermeyecektir. O yüzden titanium olmadığı sürece Focus'a yönelmeye gerek yok.

Arka baş mesafesi, bagaj hacmi gibi konulara gelince yeni corolla bu konuda focus'tan geri kalmaz. Hatta biraz daha iyi denebilir. Focus'un bagajına bir battal boy valiz, iki orta boy valiz sığıyor. Üstlerine de ufak tefek el çantası falan sığar. Yani bagajı rakipleri kadar geniş değil, yükleme ağzı dar ama yeteri kadar yük alır. Bununla beraber corolla bir 50 litre daha fazla hacim sunuyor. Muhtemelen de yükleme ağzı daha geniştir.

Baş mesafesinde de aralarında bariz fark olacağını sanmıyorum. Neticede corolla da bir sedan araç. Coupe formunda üretilen bir araç değil. En iyisi tabi yine sizin gidip bir içine oturup son kararı vermeniz ama genel hacim anlamında focus'tan geri kalmayacağını, hatta yer yer daha iyisini sunacağını düşünüyorum.

Son olarak da 1.6 tdci motor düşük donanımlarda 95'lik üniteyle geldiği için yine focus tercih etmemek adına bir sebeptir. 115 ve 120'lik dizeller varken 95'lik tercih etmeye gerek yok. Üstelik yakıttan memnun kalmazsanız toyota'nın motoru lpg'ye de yatkın diye biliyorum.
Abi, dediklerine katılıyorum ama 95 hp motorda performans olarak bence kötü değil. Performans beklentisi pek yoksa 95 hp motor her türlü alınır. Trend x paket de bence en büyük eksiklik bluetooth, dokunmatik ekran olmaması ve 4 hava yastığı olması. Ama gerçekten Focus mk 3.5, Titanium paket olmayınca çok düz bir iç mekanı oluyor (mk 3 kasada en azından iç mekan bej olduğundan iyi duruyordu).
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Abi, dediklerine katılıyorum ama 95 hp motorda performans olarak bence kötü değil. Performans beklentisi pek yoksa 95 hp motor her türlü alınır. Trend x paket de bence en büyük eksiklik bluetooth, dokunmatik ekran olmaması ve 4 hava yastığı olması. Ama gerçekten Focus mk 3.5, Titanium paket olmayınca çok düz bir iç mekanı oluyor (mk 3 kasada en azından iç mekan bej olduğundan iyi duruyordu).
Ford'un araçlarında dolu olsun boş olsun iç mekanda iyi sunum yapabilme, süsleme sorunları var bu herkesçe malum. Malzemelerin kalitelerinde bir sorun olmuyor ama dediğim gibi süsleme eksik kalıyor. Trend pakette multimedya ekranı ve renkli, yüksek çözünürlüklü tft ekran beklemezsin zaten ama yerine koyulanlar işlevsel olsa da süsten uzak maalesef. Aynı durum kol dayama bölgesinde bardaklık kısmının kapaksız yapılıp boş bırakılması konusunda da yaşanıyor. Yani bunların hepsini bir bütün olarak topladığında iç mekanın simsiyah kalmasıyla da bu bahsettiğim sunum olayı eksik kalıyor. Tadı güzel ama sunumu zayıf bir restoran yemeğine benziyor durum.

He corolla'nın da boş paketi ahım şahım bir şey sunmuyor ama açık renkli döşeme ve koltuklar, yalandan da olsa dikiş efekti verilmiş konsol yapısı, yeni tasarım diline sahip olmasından dolayı düğme kalabalığından uzaklaşmış olması aracı biraz daha derli toplu gösteriyor. Ee focus makyajlanmış olsa da 2011'li yılların konseptine göre üretildiği için iç mekan konusunda da zayıf kalıyor.

Salt 95'lik motoru düşündüğümüzde performansı yeterli zaten. Ama toyota'da ki 136'lık motor çoğu atmosferik rakibinden daha kuvvetli ve iyi performans verdiği, araç sahibinin de zaten yapacağı km'den dolayı dizele ihtiyacı olmayacağı, yakıt konusu sorun olursa lpg'ye uyumlu olduğu için daha mantıklı duruyor anlamında söyledim.