Ford Fiesta 1.4 Tdci 68 Beygir Testi

Selam arkadaşlar, yaklaşık 1 buçuk yıl önce 244 küsür bin kilometrede bir fiesta satın aldım. Şu anda kendisi 251 bin küsür kilometrede ve %95 civarı şehir içinde kullanılıyor. Onunla bir defa kaza yaptım, her ne kadar ilk başta kendisini satın almak istemesemde beni hiçbir zaman yarı yolda bırakmadı, iyiki almışım onu. Arabamı az çok tanıdığımı düşünüyorum ve bu doğrultuda bahsettiğim modelde bir fiesta alırsanız ortalama olarak aracı kullanırken hissedeceklerinizi size aktarmak istiyorum. :)

Öncelikle birazcık teknik bilgi;

  • Silindir Hacmi 1399 cc
  • Maksimum Hız 164 km/s
  • Beygir Gücü 68 HP
  • 0-100 Km Hızlanma 15.0 sn
  • Maksimum Tork 160 Nm
  • Uzunluk 3917 mm
  • Vites Tipi 5 İleri Düz
  • Genişlik 1683 mm
  • Yakıt Türü Dizel
  • Yükseklik 1463 mm
  • Şehir İçi Ortalama Tüketim 5.3 lt
  • Boş Ağırlık 1065 kg
  • Şehir Dışı Ortalama Tüketim 3.7 lt
  • Bagaj Hacmi 284 lt
  • Karma Yakıt Tüketimi 4.3 lt
  • Yakıt Deposu 45 lt
DIŞ TASARIM:

-Kişiden kişiye göre değişir ama özellikle aracın dikey arka lambaları en sevdiğim özelliklerinden birisi, özellikle ön farlar arabayı olduğundan daha hırçın gösteriyor. Öyle ahım şahım bir tasarımı yok aracın ama kesinlikle yabana atılacak cinsten de değil.

İÇ TASARIM:

-Özellikle o saçma multimedya sistemini (ne kadar multimedya sistemi olduğu tartışılır, orası da ayrı bir konu) kim tasarladı bilmiyorum, iç mekanda hemen hemen hiçbir oyuncak yok. Oldukça sade ve gösterişten uzak bir iç mekanı var aracın, klima panelleri göze çok hoş geliyor.

MALZEME KALİTESİ:

-Üst konsol yumuşak deri benzeri bir şeyle kaplı ve gayet yumuşak, kesinlikle konum olarak bir üst sınıf otomobillere kafa tutabilecek cinsten. Geri kalan her şey sert plastik, ön konsol falan taş kadar sert. Bu arada plastik dediysek öyle kolayca çizilen bir plastik değil, her ne olursa olsun eskitmek çok zor bu araçta kullanılan plastik tuşları. Aracın iç mekanında kullanımdan ötürü eskiyen tek şey direksiyon simidi desem sanırım yanlış olmaz, ayrıca her şeyin kullanımı çok basit çünkü araçta kullanılabilecek elle tutulur bir özellik yok. Zaten bluetooth falan hak getire, yok öyle bir şey. :) Olsa da pek bir şeyin değişeceğini söyleyemem, benim gibi az çok ses kalitesine önem veren birisi iseniz zorunda kalmadığınız sürece o kalitesiz hoparlörlerle müzik dinlemek istemeyeceğinize eminim.

MOTOR VE ŞANZIMAN :

- 0-100`ü 15 saniye bir araba olduğunu düşündüğünüzde suratınızı ekşitiyorsunuz ama şehiriçi kullanımda gayet istekli bir araba ki kısacık şanzımanıyla düşük hızlarda tatmin edici denilebilir. Hatta 50-55 kilometre hızlarda 4. viteste rahatlıkla gidebiliyorsunuz, o derece kısa bir şanzımanı var yani. Vites geçişleri gayet kemikli ve net, vitesleri karıştırmak pek kolay değil. Özellikle o fındık kadar turbosu 2000 devirlerde öyle tatlı geliyorki insan şaşırıyor. 70 kilometre hıza kadar herhangi bir sorun yok hızlanma bakımından, sonrası insanı biraz kanser edebilir. :)

KULLANIM KOLAYLIĞI:

-Mesele kullanım kolaylığı ise fiesta`yı kesinlikle en üst sıralara koyabiliriz, görüş açıları falan inanılmaz net. Araba zaten küçük, bir de her tarafı rahatlıkla görebilince tam bir kontrol abidesi oluyor bu otomobil. Gösterge panelinin solunda yer alan bagaj açma düğmesi o kadar işlevsel bir şey ki bence her arabada olmalı. Parklara falan girmek zaten çocuk oyuncağı, eğer şehiriçi kullanımına yönelik bir otomobil arıyorsanız fiesta`yı kesinlikle denemenizi öneririm.

YAKIT TÜKETİMİ:

-Araçta bir yakıt tüketim göstergesi yok, kendi hesaplamalarıma göre 7-8 litre civarı yakıyor performanslı kullanımda. Uzun yola gitmedim daha önce bu yüzden uzun yol yakıt tüketiminden bahsedemeyeceğim, bilen arkadaşlar varsa beni de bilgilendirirler umarım.

KONFOR:

-Sürekli uzun yola mı gitmek istiyorsunuz? Direk olarak fiesta`dan uzaklaşın, hatta arkanıza bile bakmayın. Bir saat üzeri bir kullanımda bile bende bel ağrıları oluşmaya başlıyor, koltukların bel destekleri yok gibi bir şey. Özellikle And`ın bahsettiği yerdeki her noktayı hissetme ama rahatsız olmama hissi bu arabada da var. Yoldaki her şeyi hissediyorsunuz, aracın süspansiyonlarını kalitesiz bulsam da eşiği çok çok yüksek diyebilirim. Yüksek hızlarda tümseklerden geçerken inanın bana insanı oldukça şaşırtıyor, pat küt vurma olayı asla yok. Mesele büyük tümseklerse w204`ten daha konforlu geliyor bana. Ki 14” jantlar ve bir hayli büyük sayılabilecek lastik yanaklarıyla büyük çukurlardan geçerken vuruntu yapmaması biraz da normal geliyor. Yalnız yanlara doğru araç salınımı oldukça fazla, eğer bir tık hızlıysanız ve ani manevra yapıyorsanız yana yatma hissi bir hayli can sıkabiliyor. Benim tavsiyem konfor olarak kısa süreli kullanımlar dışında pek bulaşılmaması gereken bir araba, pek mutlu etmez açıkçası. Söylemeyi unutmayayım, aracın arkası çok dar ve bagajı çok küçük. Eşya taşımaya pek uygun bir otomobil değil ve arka koltukları tam olarak yatıramıyorsunuz.

SÜRÜŞ KEYFİ:

-Mesele sürüş keyfi ise yukarıda yazdığım bütün olumsuz şeyleri unutun, sınıfının en iyi yol tutan otomobillerinden birisi olması fiesta`yı zaten keyifli bir otomobil yaparken ek olarak bunlara ford`un karakteristik direksiyon hissi de eklenince araç inanılmaz hisli bir makineye dönüşüyor. Sadece hidrolik olduğunu düşündüğüm direksiyonunu tam olarak anlatabilmek için birkaç sayfa yazı yazmam gerekebilir. O direksiyon hissi öyle bir şey ki vazgeçebilmek pek mümkün değil, arabanın yön değiştirirken ne kadar baskı altında kaldığını bile size rahatlıkla gösterebiliyor size o direksiyon. Yahu gerçekten nasıl anlayabileceğimi bilmiyorum o direksiyonun hisliliğini, daha önce kullandığım hiçbir araba görmedim desem sanırım yalan olmaz söylediklerim. Kafadan mı kayıyor araba? Ne kadar kaydığını bile elinde hissediyorsun, her ama her şey o direksiyonda his şeklinde toplanıyor. Bu arada aracımda esp yok ve arkasını getirmek çok çok kolay. Eğer yüksek hızlarda koparırsanız sıradan bir arkadan itiş kadar getirebiliyorsunuz aracın arkasını. Özellikle tavsiyem öyle bir şey denemek isterseniz güvenli bir yerde denemeniz, araçta esp`de olmayınca tamamen sizin sürüş becerinize kalıyor her şey. Araç zaten kafadan kaymaya oldukça meraklı. Aslında normalde pek hırçın bir araba değil ama siz isterseniz oldukça hırçın bir otomobile dönüşebiliyor. Direksiyon aracın kafasıyla çok iyi bir uyum içerisinde, her şey oldukça net. İstesem buraya fiesta`nın sürüş zevki ile ilgili sayfalarca şey yazabilirim, çok çok çok zevkli. Hazır sürüş zevkinden bahsetmişken aracın frenlerine de değineyim; sert denilebilecek bir fren pedalı var ve pek hisli olduğunu söyleyemem. Aracın saçma sapan bir abs karakteri var, ani frenlemelerde yolda en ufak bir çukur varsa neredeyse lastikler tamamen kilitleniyor. Geçenlerde yüksek denilebilecek bir hızda ani bir fren yaptım, ön süspansiyonlar nasıl olduysa yolda bir boşluk hissetti ve araçtaki abs sistemi öyle saçma bir karar verdi ki yola kadar çıktım ki duramamam bunun sebebi. Soldan araba gelse net olarak bana çarpardı. Soğuk havalarda zaten frenler ölüyor, benim tavsiyem kesinlikle frenlere güvenmemeniz. Hava şartları değiştiğinde her zamanki fren tepkinizle durmaya kalkarsanız çok sorun yaşarsınız bence, özellikle kışın öndeki arabalara pek yaklaşmamak gerekiyor.

SONUÇ OLARAK:

-Kullanımı basit, neredeyse hiçbir sorun çıkarmayan ve az yakan bir araba arıyorsanız fiesta sizin için mükemmel bir seçenek olacaktır ki inanılmaz bir sürüş zevki var. Benim fiesta ile ilgili kişisel tecrübelerim bu kadar, aynı arabayı kullanan başka arkadaşlar da varsa tecrübelerinden faydalanmak isterim. Her şey bir kenara fiesta bir ´sürücü otomobili`, her şeyiyle çok hisli ve en önemlisi bence herkesin denemesi gereken bir otomobil. Okuduğunuz için teşekkürler. :)
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,942
7
51,189
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Selam arkadaşlar, yaklaşık 1 buçuk yıl önce 244 küsür bin kilometrede bir fiesta satın aldım. Şu anda kendisi 251 bin küsür kilometrede ve %95 civarı şehir içinde kullanılıyor. Onunla bir defa kaza yaptım, her ne kadar ilk başta kendisini satın almak istemesemde beni hiçbir zaman yarı yolda bırakmadı, iyiki almışım onu. Arabamı az çok tanıdığımı düşünüyorum ve bu doğrultuda bahsettiğim modelde bir fiesta alırsanız ortalama olarak aracı kullanırken hissedeceklerinizi size aktarmak istiyorum. :)

Öncelikle birazcık teknik bilgi;

  • Silindir Hacmi 1399 cc
  • Maksimum Hız 164 km/s
  • Beygir Gücü 68 HP
  • 0-100 Km Hızlanma 15.0 sn
  • Maksimum Tork 160 Nm
  • Uzunluk 3917 mm
  • Vites Tipi 5 İleri Düz
  • Genişlik 1683 mm
  • Yakıt Türü Dizel
  • Yükseklik 1463 mm
  • Şehir İçi Ortalama Tüketim 5.3 lt
  • Boş Ağırlık 1065 kg
  • Şehir Dışı Ortalama Tüketim 3.7 lt
  • Bagaj Hacmi 284 lt
  • Karma Yakıt Tüketimi 4.3 lt
  • Yakıt Deposu 45 lt
DIŞ TASARIM:

-Kişiden kişiye göre değişir ama özellikle aracın dikey arka lambaları en sevdiğim özelliklerinden birisi, özellikle ön farlar arabayı olduğundan daha hırçın gösteriyor. Öyle ahım şahım bir tasarımı yok aracın ama kesinlikle yabana atılacak cinsten de değil.

İÇ TASARIM:

-Özellikle o saçma multimedya sistemini (ne kadar multimedya sistemi olduğu tartışılır, orası da ayrı bir konu) kim tasarladı bilmiyorum, iç mekanda hemen hemen hiçbir oyuncak yok. Oldukça sade ve gösterişten uzak bir iç mekanı var aracın, klima panelleri göze çok hoş geliyor.

MALZEME KALİTESİ:

-Üst konsol yumuşak deri benzeri bir şeyle kaplı ve gayet yumuşak, kesinlikle konum olarak bir üst sınıf otomobillere kafa tutabilecek cinsten. Geri kalan her şey sert plastik, ön konsol falan taş kadar sert. Bu arada plastik dediysek öyle kolayca çizilen bir plastik değil, her ne olursa olsun eskitmek çok zor bu araçta kullanılan plastik tuşları. Aracın iç mekanında kullanımdan ötürü eskiyen tek şey direksiyon simidi desem sanırım yanlış olmaz, ayrıca her şeyin kullanımı çok basit çünkü araçta kullanılabilecek elle tutulur bir özellik yok. Zaten bluetooth falan hak getire, yok öyle bir şey. :) Olsa da pek bir şeyin değişeceğini söyleyemem, benim gibi az çok ses kalitesine önem veren birisi iseniz zorunda kalmadığınız sürece o kalitesiz hoparlörlerle müzik dinlemek istemeyeceğinize eminim.

MOTOR VE ŞANZIMAN :

- 0-100`ü 15 saniye bir araba olduğunu düşündüğünüzde suratınızı ekşitiyorsunuz ama şehiriçi kullanımda gayet istekli bir araba ki kısacık şanzımanıyla düşük hızlarda tatmin edici denilebilir. Hatta 50-55 kilometre hızlarda 4. viteste rahatlıkla gidebiliyorsunuz, o derece kısa bir şanzımanı var yani. Vites geçişleri gayet kemikli ve net, vitesleri karıştırmak pek kolay değil. Özellikle o fındık kadar turbosu 2000 devirlerde öyle tatlı geliyorki insan şaşırıyor. 70 kilometre hıza kadar herhangi bir sorun yok hızlanma bakımından, sonrası insanı biraz kanser edebilir. :)

KULLANIM KOLAYLIĞI:

-Mesele kullanım kolaylığı ise fiesta`yı kesinlikle en üst sıralara koyabiliriz, görüş açıları falan inanılmaz net. Araba zaten küçük, bir de her tarafı rahatlıkla görebilince tam bir kontrol abidesi oluyor bu otomobil. Gösterge panelinin solunda yer alan bagaj açma düğmesi o kadar işlevsel bir şey ki bence her arabada olmalı. Parklara falan girmek zaten çocuk oyuncağı, eğer şehiriçi kullanımına yönelik bir otomobil arıyorsanız fiesta`yı kesinlikle denemenizi öneririm.

YAKIT TÜKETİMİ:

-Araçta bir yakıt tüketim göstergesi yok, kendi hesaplamalarıma göre 7-8 litre civarı yakıyor performanslı kullanımda. Uzun yola gitmedim daha önce bu yüzden uzun yol yakıt tüketiminden bahsedemeyeceğim, bilen arkadaşlar varsa beni de bilgilendirirler umarım.

KONFOR:

-Sürekli uzun yola mı gitmek istiyorsunuz? Direk olarak fiesta`dan uzaklaşın, hatta arkanıza bile bakmayın. Bir saat üzeri bir kullanımda bile bende bel ağrıları oluşmaya başlıyor, koltukların bel destekleri yok gibi bir şey. Özellikle And`ın bahsettiği yerdeki her noktayı hissetme ama rahatsız olmama hissi bu arabada da var. Yoldaki her şeyi hissediyorsunuz, aracın süspansiyonlarını kalitesiz bulsam da eşiği çok çok yüksek diyebilirim. Yüksek hızlarda tümseklerden geçerken inanın bana insanı oldukça şaşırtıyor, pat küt vurma olayı asla yok. Mesele büyük tümseklerse w204`ten daha konforlu geliyor bana. Ki 14” jantlar ve bir hayli büyük sayılabilecek lastik yanaklarıyla büyük çukurlardan geçerken vuruntu yapmaması biraz da normal geliyor. Yalnız yanlara doğru araç salınımı oldukça fazla, eğer bir tık hızlıysanız ve ani manevra yapıyorsanız yana yatma hissi bir hayli can sıkabiliyor. Benim tavsiyem konfor olarak kısa süreli kullanımlar dışında pek bulaşılmaması gereken bir araba, pek mutlu etmez açıkçası. Söylemeyi unutmayayım, aracın arkası çok dar ve bagajı çok küçük. Eşya taşımaya pek uygun bir otomobil değil ve arka koltukları tam olarak yatıramıyorsunuz.

SÜRÜŞ KEYFİ:

-Mesele sürüş keyfi ise yukarıda yazdığım bütün olumsuz şeyleri unutun, sınıfının en iyi yol tutan otomobillerinden birisi olması fiesta`yı zaten keyifli bir otomobil yaparken ek olarak bunlara ford`un karakteristik direksiyon hissi de eklenince araç inanılmaz hisli bir makineye dönüşüyor. Sadece hidrolik olduğunu düşündüğüm direksiyonunu tam olarak anlatabilmek için birkaç sayfa yazı yazmam gerekebilir. O direksiyon hissi öyle bir şey ki vazgeçebilmek pek mümkün değil, arabanın yön değiştirirken ne kadar baskı altında kaldığını bile size rahatlıkla gösterebiliyor size o direksiyon. Yahu gerçekten nasıl anlayabileceğimi bilmiyorum o direksiyonun hisliliğini, daha önce kullandığım hiçbir araba görmedim desem sanırım yalan olmaz söylediklerim. Kafadan mı kayıyor araba? Ne kadar kaydığını bile elinde hissediyorsun, her ama her şey o direksiyonda his şeklinde toplanıyor. Bu arada aracımda esp yok ve arkasını getirmek çok çok kolay. Eğer yüksek hızlarda koparırsanız sıradan bir arkadan itiş kadar getirebiliyorsunuz aracın arkasını. Özellikle tavsiyem öyle bir şey denemek isterseniz güvenli bir yerde denemeniz, araçta esp`de olmayınca tamamen sizin sürüş becerinize kalıyor her şey. Araç zaten kafadan kaymaya oldukça meraklı. Aslında normalde pek hırçın bir araba değil ama siz isterseniz oldukça hırçın bir otomobile dönüşebiliyor. Direksiyon aracın kafasıyla çok iyi bir uyum içerisinde, her şey oldukça net. İstesem buraya fiesta`nın sürüş zevki ile ilgili sayfalarca şey yazabilirim, çok çok çok zevkli. Hazır sürüş zevkinden bahsetmişken aracın frenlerine de değineyim; sert denilebilecek bir fren pedalı var ve pek hisli olduğunu söyleyemem. Aracın saçma sapan bir abs karakteri var, ani frenlemelerde yolda en ufak bir çukur varsa neredeyse lastikler tamamen kilitleniyor. Geçenlerde yüksek denilebilecek bir hızda ani bir fren yaptım, ön süspansiyonlar nasıl olduysa yolda bir boşluk hissetti ve araçtaki abs sistemi öyle saçma bir karar verdi ki yola kadar çıktım ki duramamam bunun sebebi. Soldan araba gelse net olarak bana çarpardı. Soğuk havalarda zaten frenler ölüyor, benim tavsiyem kesinlikle frenlere güvenmemeniz. Hava şartları değiştiğinde her zamanki fren tepkinizle durmaya kalkarsanız çok sorun yaşarsınız bence, özellikle kışın öndeki arabalara pek yaklaşmamak gerekiyor.

SONUÇ OLARAK:

-Kullanımı basit, neredeyse hiçbir sorun çıkarmayan ve az yakan bir araba arıyorsanız fiesta sizin için mükemmel bir seçenek olacaktır ki inanılmaz bir sürüş zevki var. Benim fiesta ile ilgili kişisel tecrübelerim bu kadar, aynı arabayı kullanan başka arkadaşlar da varsa tecrübelerinden faydalanmak isterim. Her şey bir kenara fiesta bir ´sürücü otomobili`, her şeyiyle çok hisli ve en önemlisi bence herkesin denemesi gereken bir otomobil. Okuduğunuz için teşekkürler. :)
Aracınızı güle güle kullanın.

Sizinle hemfikir olmadığım ve dikkatinizi henüz çekmeyen (ya da değinmediğiniz) birkaç noktasına da ben değineyim:
Dış Tasarım:
Ben de çok severim. Makyajlı kasayı daha da severim. Ama bu kasaların tasarım konusunda içeride ve dışarıda birkaç illet tarafı vardır. Bir kısmına değineyim. Örneğin B sütununun plastik kaplamaları kendiliğinden sökülür atar sallanmaya başlar. Kesin çözümü siyah silikon gibi sıkı yapıştırıcılardır. Bir de arka plaka ampulleri patlayıp durur. Daha az sıklıkla da 3. stop lambası gider. Bagaj aç-kapa sarsıntısına bir süre sonra dayanamıyorlar sanırım. Bir far ampulü için önce panjuru, sonra da farı sökmek gerekir. Sinir bozucu bir tasarım...
İç Tasarım:
Bu arabanın tasarım konsepti zaten sadelik ve minimalizm üzerine dayalı. Makyaj öncesi daha da kötüydü, makyaj sonrası bayağı bir ilerleme kaydetti tasarım ve fonksiyonellik konusunda. Klima butonuna dikkat edin, klima çok fazla aç kapa yapıldıysa buton eskiyor, aşınıp kopup düşebiliyor. Manuel arka cam kollarının yerleşimi fiyasko. Arkaya yolcu oturduğu zaman farketmeden bacağıyla arka camı aralıyor. Eğer arabayı tanımıyorsa da inerken camları kapatmak için hamle yapmaz, sürücü arkada yolcu taşıdıktan sonra her seferinde arka camları kontrol etmelidir. Yağmurda bırakırsa içerisi perişan olur sonra.
Malzeme Kalitesi:
İddia ediyorum, günümüzde iç mekanı bu kasadakinin yarısı kadar dayanıklı bir B sınıfı araç üretilmiyor.
Motor ve Şanzıman:
Motor bir dizelden temel beklentiyi karşılayacak şekilde tamamen ekonomi odaklı tasarlanmış. Ekonomiyi de iyi sağlıyor. Ek olarak zamanındaki rakipleri arasında gürültü ve titreşim konusunda en başarılısı. Ama yakıt kalitesine dikkat etmek gerek, her yakıtı beğenmez. Kalitesiz yakıtta enjektörler kolayca bozulabilir. Şanzıman o kadar kısa oranlı değil. Şu anki aracım 5. viteste kesiciye girerek top speed yapıyor. Fiesta çok daha uzun oranlıydı buna göre =)
Kullanım Kolaylığı:
Görüş açılarını sizin aksinize ben hiçbir zaman beğenemedim. Dikiz aynaları yetersiz geliyordu, arka çapraz görüş içeriden de tamamen kapalıydı. Arka kelebek camlar görüş konusunda tamamen fonksiyon dışı, ancak aydınlatmaya katkısı oluyor. Aracın burnunu kestirmek imkansız ama kısa olduğu için ezberlemesi kolay. Dönüş çapı 9,8 m ve o dönem sınıfının en iyilerindendi. Hatırladığım kadarıyla daha iyileri sadece Yaris ve Swift idi.
Yakıt Tüketimi:
Çevremde Fusion kullanan arkadaş vardı. Onun bile uzun dönem tüketimi 5'in altındaydı. Uzun yolda 4 civarı yaktığını biliyorum. İstanbul şehir içi 5.5 üzerine çıkarılması çok zor.
Konfor:
Pek yok ama sınıfına göre çok da kötü değildi. =) Ön koltuk bel desteği hakikaten uzun yolda ızdırap vericidir. 120k km'den sonra amortisörler eskimeye başlıyor, arabanın asıl konforsuzluğu o zaman başlıyor. 175/65R14 o dönem için standart B sınıfı ölçüsüydü. Gövde salınımı meselesine kesinlikle katılmıyorum, Fiesta için çok aykırı bir durum. Bence aracınızda ciddi bir amortisör sorunu var. Dördünü de muhakkak yenileyin, kaderinin değiştiğini göreceksiniz. Uzun yol için en ızdırap tarafı sol ayak dayama yeridir. Makyaj öncesinde hiç yoktu, makyajla birlikte ayağın bir kısmının sığabileceği yarım yamalak bir yer getirildi. Arkası maalesef bir sonraki kasaya göre daha geniş ve arka koltuk minder dolgusu sonraki kasaya göre daha iyi. Arka koltuk minderi, sırtlıkları yatırmadan önce öne doğru katlanabiliyor. Sırtlıkları o şekilde yatırırsanız tamamen düze yakın bir zemin elde edilebiliyor. Üşenmedim internetten fotoğrafını da buldum =)
1611799355024.png

Sonraki kasalarda maalesef sadece basitçe sırtlıkları yatırmak mümkün oluyor. Bagajı 280 lt ile yine zamanında sınıfının en büyüklerinden biriydi. Eşya taşımaya uygunluğa gelirsek, tek seferde bir avukatlık bürosu taşınmışlığı var bizim arabada. Ben de çelik somya taşımıştım. 5 yetişkin ve bagajları ile 500 km yapabiliyor. Bunun gibi daha nice yükler...
Sürüş:
Bu arabanın yıldızının en çok parladığı kısım. Aracın önü çok güzel yapışıyor. Bayır yukarı gaza yüklenmek gibi özel uğraşlar verilmedikçe önden kaydırmak mümkün değil. Ama dik yokuşlardaki kalkışlarda patinaja meyilli, bu kısmı bazen keyif kaçırıyor. Keyif kaçıran diğer bir konu da direksiyon simidinin biraz büyük olması. Ama park manevralarındaki sertliği çekilir kılabilmesi için zorunluluk diyebiliriz. Direksiyon dediğiniz gibi hidrolik. Hidrolik direksiyon desteği kullanılan son Fiesta bu kasadır. Yüksek hızlı otoyol sürüşlerinde yan rüzgarlardan etkilenir gibi yapıp tedirgin ediyor. Ama aracı iyi tanıyorsanız direksiyonu düz tutmanızın yeterli geleceğini bilirsiniz, yan rüzgarlarda sallansa bile çizgisinden çıkmaz. Bir de fazla direkt olan direksiyon, yüksek hızlarda sertleşmesine rağmen bir süre sonra yorucu olmaya başlıyor. Debriyajı çok dayanıklı değildir. Dik yokuşlarda dur kalk trafiğe kalınırsa veya bir kaç sefer ileri geri park manevrası yapmak zorunda kalınırsa hemen tütmeye başlar yanıverir. 1. vitesini ilk kalkış dışında kullanmayı tavsiye etmem. Çoğu Ford modeli gibi Fiesta da, seyir halindeyken iyice durmadan 1. vitese geçmek istemez. Bazen de geri vitese takmadan önce debriyajı bir kere boşta pompalamak veya 3 sn kadar debriyajda basılı beklemek ister, yoksa gırçlar. Arabanın dinamik yapısı, bazı virajlarda "üfff şurada bi el freni yapayım da şakk diye döneyim" dedirtse bile el freninin gücü, yapısı itibarı ile berbattır. Serviste sıktırsanız bile kısa sürede tekrar gevşer. Seyir halinde manevra desteği için asla güvenilmemesi gerekir. Sonraki kasada her yönden çok daha başarılı bir el freni geldi. Frenleri abs'siz versiyonlarında bile çok başarılıdır. Kilitlenene kadar çok iyi tutar. Ön düzende herhangi bir boşluk oluşmadığı sürece lastikler kolay kolay kızaklama aşamasına gelmez. Erken ve yersiz kızaklama şikayetiniz varsa rot başlarına ve direksiyon kutusuna baktırmanızda fayda var.

Sonuç: Temizini bulsam her zaman almayı düşündürecek bir arabadır.
 
Son düzenleme:

Reddington

Panpa
15 Eki 2016
1,808
1
4,131
3,770
İstanbul
Marka
MINI
2006 model, makyajlı ve 1.6 TDCi Ghia olanını 137 bin km'de alıp 180 bin km'de sattım. Bu süreçte ailece tek tatil döneminde 4000 km yaptığımız da oldu, kendi başıma çıktığım, 1-2 bin km'lik tatiller de. İlk aracımdı, okula da sıklıkla gidip geliyordum. İlk araç olarak gerçekten çok keyifli, kullanmayı öğretecek bir otomobildir. Benim aracımda ek olarak downpipe, yazılım, susturucu da vardı, Takribi 120 hp ile aşırı keyifliydi.


video'nun işaretli dakikasında önde giden kırmızı böcüktü kendisi :)
 

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,006
3
4,827
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
Kesinlikle kendime düşündüğüm bir otomobil aylardır,ya mk6 kasa Ghia ya da Collection olacak ya da mk7 Trend.Motor yürütme maliyeti ve az yakışından dolayı ben de 1.4 tercih ederdim,mk7 kasa titanium x full opsiyonlu arabada bu motoru kullanmıştım ve 68 beygir olduğuna inanamamıştım.Ben alınca tabii ki ufaktan bir gıdıklama yaparım intercooler,yazılım vs.Beni düşündüren şey uzun yol ve şehir dışı oluyor bu arabayla,iç hacmi küçük,yalıtımı zayıf,vites oranları hayli kısa uzun yolda biraz üzer gibime geliyordu ki,zaten detaylıca o kısımdan bahsetmişsiniz tam beklediğim gibi.Yine de hala fiesta da kararlıyım ilk hususi aracım için.
 

arjin

Profesör
12 Eyl 2016
260
202
1,145
İstanbul
Marka
Ford
Bende yaklaşık bir sene istanbul şehir içinde kullandım bende 7 litre yakıyordu levent trafiğine girmek zorunda kalıyordum. Motorun canlılığı arkasının gelmesi konusunda tamamen katılıyorum. Beni en çok sinir eden son oranın kısalığı idi otobanda saatlerce 3500 devirde gidiyordum motor kulakları da eskimiş olunca çileden çıkarıyordu ancak Ankara'ya giderken otoban da 140 la yokuşları tırmanırken vites düşürmek zorunda kalmamak çok iyiydi şimdi corsa b kullanıyorum düşük devirdeki torku gerçekten özlüyorum iki araçta aynı 0-100 e sahip ama turbo çok fark yaratıyor.
 

Awacs

Sinan
Asfalt Kurutucu
23 Kas 2020
157
1
121
635
27
Sivas
Marka
Ford
Aracınızı güle güle kullanın.

Sizinle hemfikir olmadığım ve dikkatinizi henüz çekmeyen (ya da değinmediğiniz) birkaç noktasına da ben değineyim:
Dış Tasarım:
Ben de çok severim. Makyajlı kasayı daha da severim. Ama bu kasaların tasarım konusunda içeride ve dışarıda birkaç illet tarafı vardır. Bir kısmına değineyim. Örneğin B sütununun plastik kaplamaları kendiliğinden sökülür atar sallanmaya başlar. Kesin çözümü siyah silikon gibi sıkı yapıştırıcılardır. Bir de arka plaka ampulleri patlayıp durur. Daha az sıklıkla da 3. stop lambası gider. Bagaj aç-kapa sarsıntısına bir süre sonra dayanamıyorlar sanırım. Bir far ampulü için önce panjuru, sonra da farı sökmek gerekir. Sinir bozucu bir tasarım...
İç Tasarım:
Bu arabanın tasarım konsepti zaten sadelik ve minimalizm üzerine dayalı. Makyaj öncesi daha da kötüydü, makyaj sonrası bayağı bir ilerleme kaydetti tasarım ve fonksiyonellik konusunda. Klima butonuna dikkat edin, klima çok fazla aç kapa yapıldıysa buton eskiyor, aşınıp kopup düşebiliyor. Manuel arka cam kollarının yerleşimi fiyasko. Arkaya yolcu oturduğu zaman farketmeden bacağıyla arka camı aralıyor. Eğer arabayı tanımıyorsa da inerken camları kapatmak için hamle yapmaz, sürücü arkada yolcu taşıdıktan sonra her seferinde arka camları kontrol etmelidir. Yağmurda bırakırsa içerisi perişan olur sonra.
Malzeme Kalitesi:
İddia ediyorum, günümüzde iç mekanı bu kasadakinin yarısı kadar dayanıklı bir B sınıfı araç üretilmiyor.
Motor ve Şanzıman:
Motor bir dizelden temel beklentiyi karşılayacak şekilde tamamen ekonomi odaklı tasarlanmış. Ekonomiyi de iyi sağlıyor. Ek olarak zamanındaki rakipleri arasında gürültü ve titreşim konusunda en başarılısı. Ama yakıt kalitesine dikkat etmek gerek, her yakıtı beğenmez. Kalitesiz yakıtta enjektörler kolayca bozulabilir. Şanzıman o kadar kısa oranlı değil. Şu anki aracım 5. viteste kesiciye girerek top speed yapıyor. Fiesta çok daha uzun oranlıydı buna göre =)
Kullanım Kolaylığı:
Görüş açılarını sizin aksinize ben hiçbir zaman beğenemedim. Dikiz aynaları yetersiz geliyordu, arka çapraz görüş içeriden de tamamen kapalıydı. Arka kelebek camlar görüş konusunda tamamen fonksiyon dışı, ancak aydınlatmaya katkısı oluyor. Aracın burnunu kestirmek imkansız ama kısa olduğu için ezberlemesi kolay. Dönüş çapı 9,8 m ve o dönem sınıfının en iyilerindendi. Hatırladığım kadarıyla daha iyileri sadece Yaris ve Swift idi.
Yakıt Tüketimi:
Çevremde Fusion kullanan arkadaş vardı. Onun bile uzun dönem tüketimi 5'in altındaydı. Uzun yolda 4 civarı yaktığını biliyorum. İstanbul şehir içi 5.5 üzerine çıkarılması çok zor.
Konfor:
Pek yok ama sınıfına göre çok da kötü değildi. =) Ön koltuk bel desteği hakikaten uzun yolda ızdırap vericidir. 120k km'den sonra amortisörler eskimeye başlıyor, arabanın asıl konforsuzluğu o zaman başlıyor. 175/65R14 o dönem için standart B sınıfı ölçüsüydü. Gövde salınımı meselesine kesinlikle katılmıyorum, Fiesta için çok aykırı bir durum. Bence aracınızda ciddi bir amortisör sorunu var. Dördünü de muhakkak yenileyin, kaderinin değiştiğini göreceksiniz. Uzun yol için en ızdırap tarafı sol ayak dayama yeridir. Makyaj öncesinde hiç yoktu, makyajla birlikte ayağın bir kısmının sığabileceği yarım yamalak bir yer getirildi. Arkası maalesef bir sonraki kasaya göre daha geniş ve arka koltuk minder dolgusu sonraki kasaya göre daha iyi. Arka koltuk minderi, sırtlıkları yatırmadan önce öne doğru katlanabiliyor. Sırtlıkları o şekilde yatırırsanız tamamen düze yakın bir zemin elde edilebiliyor. Üşenmedim internetten fotoğrafını da buldum =)
Ekli dosyayı görüntüle 33141
Sonraki kasalarda maalesef sadece basitçe sırtlıkları yatırmak mümkün oluyor. Bagajı 280 lt ile yine zamanında sınıfının en büyüklerinden biriydi. Eşya taşımaya uygunluğa gelirsek, tek seferde bir avukatlık bürosu taşınmışlığı var bizim arabada. Ben de çelik somya taşımıştım. 5 yetişkin ve bagajları ile 500 km yapabiliyor. Bunun gibi daha nice yükler...
Sürüş:
Bu arabanın yıldızının en çok parladığı kısım. Aracın önü çok güzel yapışıyor. Bayır yukarı gaza yüklenmek gibi özel uğraşlar verilmedikçe önden kaydırmak mümkün değil. Ama dik yokuşlardaki kalkışlarda patinaja meyilli, bu kısmı bazen keyif kaçırıyor. Keyif kaçıran diğer bir konu da direksiyon simidinin biraz büyük olması. Ama park manevralarındaki sertliği çekilir kılabilmesi için zorunluluk diyebiliriz. Direksiyon dediğiniz gibi hidrolik. Hidrolik direksiyon desteği kullanılan son Fiesta bu kasadır. Yüksek hızlı otoyol sürüşlerinde yan rüzgarlardan etkilenir gibi yapıp tedirgin ediyor. Ama aracı iyi tanıyorsanız direksiyonu düz tutmanızın yeterli geleceğini bilirsiniz, yan rüzgarlarda sallansa bile çizgisinden çıkmaz. Bir de fazla direkt olan direksiyon, yüksek hızlarda sertleşmesine rağmen bir süre sonra yorucu olmaya başlıyor. Debriyajı çok dayanıklı değildir. Dik yokuşlarda dur kalk trafiğe kalınırsa veya bir kaç sefer ileri geri park manevrası yapmak zorunda kalınırsa hemen tütmeye başlar yanıverir. 1. vitesini ilk kalkış dışında kullanmayı tavsiye etmem. Çoğu Ford modeli gibi Fiesta da, seyir halindeyken iyice durmadan 1. vitese geçmek istemez. Bazen de geri vitese takmadan önce debriyajı bir kere boşta pompalamak veya 3 sn kadar debriyajda basılı beklemek ister, yoksa gırçlar. Arabanın dinamik yapısı, bazı virajlarda "üfff şurada bi el freni yapayım da şakk diye döneyim" dedirtse bile el freninin gücü, yapısı itibarı ile berbattır. Serviste sıktırsanız bile kısa sürede tekrar gevşer. Seyir halinde manevra desteği için asla güvenilmemesi gerekir. Sonraki kasada her yönden çok daha başarılı bir el freni geldi. Frenleri abs'siz versiyonlarında bile çok başarılıdır. Kilitlenene kadar çok iyi tutar. Ön düzende herhangi bir boşluk oluşmadığı sürece lastikler kolay kolay kızaklama aşamasına gelmez. Erken ve yersiz kızaklama şikayetiniz varsa rot başlarına ve direksiyon kutusuna baktırmanızda fayda var.

Sonuç: Temizini bulsam her zaman almayı düşündürecek bir arabadır.
Daha önce herhangi bir b sınıfı araba sahibi olmadım hocam ki ilk arabamdır kendisi. Tecrübelerinize saygı duyuyorum, muhtemelen farklı model b sınıfı arabalar kullanmadığım için sizin gördüğünüz detayları göremiyorum. Bu arada oldukça iyi tanıyorsunuz galiba bu aracı, teşekkürler değerli tecrübeleriniz için.

Geri vitese geçmeme ya da geçip ses yapma, bagaj titreşimi, direksiyonun kocaman olması ve acayip kıl el freni konusu kesinlikle bildiğim ve konuya eklemeyi unuttuğum şeylerdi hocam. Onun dışında bahsettiğiniz far patlaması sorunlarını yaşamadım. Aracımı genellikle tek kişi olarak kullandığım için arka cam kolları konusundan haberdar değilim, zaten toplasanız o kolları 3-4 defa kullanmamışımdır yaklaşık 1.5 yıldır. Söylemeden geçemeyeceğim geçenlerde arka sağ cam hafif açıktı, olabilir galiba bahsettiğiniz şey. Diğer başka bir konu ise arka koltukların yatma mekanizmasına uygun bir zamanda bir daha bakacağım, tam olarak yatmıyor galiba benim aracımdaki koltuklar. Geçenlerde ön farların ampüllerini değiştireyim dedim çamurluk vidalarına kadar söktük. :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,942
7
51,189
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Daha önce herhangi bir b sınıfı araba sahibi olmadım hocam ki ilk arabamdır kendisi. Tecrübelerinize saygı duyuyorum, muhtemelen farklı model b sınıfı arabalar kullanmadığım için sizin gördüğünüz detayları göremiyorum. Bu arada oldukça iyi tanıyorsunuz galiba bu aracı, teşekkürler değerli tecrübeleriniz için.

Geri vitese geçmeme ya da geçip ses yapma, bagaj titreşimi, direksiyonun kocaman olması ve acayip kıl el freni konusu kesinlikle bildiğim ve konuya eklemeyi unuttuğum şeylerdi hocam. Onun dışında bahsettiğiniz far patlaması sorunlarını yaşamadım. Aracımı genellikle tek kişi olarak kullandığım için arka cam kolları konusundan haberdar değilim, zaten toplasanız o kolları 3-4 defa kullanmamışımdır yaklaşık 1.5 yıldır. Söylemeden geçemeyeceğim geçenlerde arka sağ cam hafif açıktı, olabilir galiba bahsettiğiniz şey. Diğer başka bir konu ise arka koltukların yatma mekanizmasına uygun bir zamanda bir daha bakacağım, tam olarak yatmıyor galiba benim aracımdaki koltuklar. Geçenlerde ön farların ampüllerini değiştireyim dedim çamurluk vidalarına kadar söktük. :)
Kendi aracım zamanında Fiesta'nın bire bir rakibi olan Corsa C. 7 yılı aşkın süredir kullanıyorum, 110k km ancak yapabildim. Fiesta'yı ise 0 km alıp 6 yılda sizin aracı aldığınız km'lere kadar kullanmıştık. O yüzden yeni halinden itibaren eskitme sürecini uzun uzun tecrübe etme fırsatım oldu:).

Koltuk minderini katlamak için elinizi sırtlıkla araya sokuyorsunuz, tutup çekmek için herhangi bir sap, kol vs. yok. Direk eli daldırıp pat diye kaldırılıyor. Önde iki tane menteşesini zaten yatırmadan önce bakarsanız görürsünüz, dümdüz mekanizma çözecek bir tarafı yok. Varlığını bilmeniz yeter, deneyince kolayca olur :)

2006 model, makyajlı ve 1.6 TDCi Ghia olanını 137 bin km'de alıp 180 bin km'de sattım. Bu süreçte ailece tek tatil döneminde 4000 km yaptığımız da oldu, kendi başıma çıktığım, 1-2 bin km'lik tatiller de. İlk aracımdı, okula da sıklıkla gidip geliyordum. İlk araç olarak gerçekten çok keyifli, kullanmayı öğretecek bir otomobildir. Benim aracımda ek olarak downpipe, yazılım, susturucu da vardı, Takribi 120 hp ile aşırı keyifliydi.


video'nun işaretli dakikasında önde giden kırmızı böcüktü kendisi :)
Sonra da arkandan gelen daha çok hoşuna gitti, onu aldın di mi :D
 

Reddington

Panpa
15 Eki 2016
1,808
1
4,131
3,770
İstanbul
Marka
MINI
Kendi aracım zamanında Fiesta'nın bire bir rakibi olan Corsa C. 7 yılı aşkın süredir kullanıyorum, 110k km ancak yapabildim. Fiesta'yı ise 0 km alıp 6 yılda sizin aracı aldığınız km'lere kadar kullanmıştık. O yüzden yeni halinden itibaren eskitme sürecini uzun uzun tecrübe etme fırsatım oldu:).

Koltuk minderini katlamak için elinizi sırtlıkla araya sokuyorsunuz, tutup çekmek için herhangi bir sap, kol vs. yok. Direk eli daldırıp pat diye kaldırılıyor. Önde iki tane menteşesini zaten yatırmadan önce bakarsanız görürsünüz, dümdüz mekanizma çözecek bir tarafı yok. Varlığını bilmeniz yeter, deneyince kolayca olur :)


Sonra da arkandan gelen daha çok hoşuna gitti, onu aldın di mi :D

sonra abisi geldi işte, büyüyünce o da mondeo olacak :D
 
  • Haha
  • Beğeni
Tepkiler: Awacs ve bt

Awacs

Sinan
Asfalt Kurutucu
23 Kas 2020
157
1
121
635
27
Sivas
Marka
Ford
2006 model, makyajlı ve 1.6 TDCi Ghia olanını 137 bin km'de alıp 180 bin km'de sattım. Bu süreçte ailece tek tatil döneminde 4000 km yaptığımız da oldu, kendi başıma çıktığım, 1-2 bin km'lik tatiller de. İlk aracımdı, okula da sıklıkla gidip geliyordum. İlk araç olarak gerçekten çok keyifli, kullanmayı öğretecek bir otomobildir. Benim aracımda ek olarak downpipe, yazılım, susturucu da vardı, Takribi 120 hp ile aşırı keyifliydi.


video'nun işaretli dakikasında önde giden kırmızı böcüktü kendisi :)
Hocam ghia donanımda arka cam ısıtması tuşunun yanında bir de ön cam ısıtmasının tuşu vardı galiba. Benim merak ettiğim şey ise o tuş gerçekten ön camı mı ısıtıyor yoksa tek amacı ghia donanımın getirdiği dijital klimanın ön cama hava vermesini mi sağlamak? Bu arada tam olarak bir bilgiye sahip değilim ghia donanım hakkında, öyle göz ucuyla bakmıştım. :)
 

Awacs

Sinan
Asfalt Kurutucu
23 Kas 2020
157
1
121
635
27
Sivas
Marka
Ford
Kendi aracım zamanında Fiesta'nın bire bir rakibi olan Corsa C. 7 yılı aşkın süredir kullanıyorum, 110k km ancak yapabildim. Fiesta'yı ise 0 km alıp 6 yılda sizin aracı aldığınız km'lere kadar kullanmıştık. O yüzden yeni halinden itibaren eskitme sürecini uzun uzun tecrübe etme fırsatım oldu:).

Koltuk minderini katlamak için elinizi sırtlıkla araya sokuyorsunuz, tutup çekmek için herhangi bir sap, kol vs. yok. Direk eli daldırıp pat diye kaldırılıyor. Önde iki tane menteşesini zaten yatırmadan önce bakarsanız görürsünüz, dümdüz mekanizma çözecek bir tarafı yok. Varlığını bilmeniz yeter, deneyince kolayca olur :)


Sonra da arkandan gelen daha çok hoşuna gitti, onu aldın di mi :D
Bu arada el freninin önünde olan plastik konsol resmen yerinden fırlayacak gibi oluyor hocam, onu değiwnecektim ki aklımdaydı da ama unutmuşum galiba. El frenini sabitleyen mekanizma olmasa kesinlikle çıkar yerinden diye düşünüyorum. :)
 
  • Wow
Tepkiler: bt

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Güle güle kullanınız, gündelik kullanıma çok uygun olduğu gözüküyor.

Aracınızı da belliki seviyorsunuz :) önemli olan da bu :) bir iki tane fotoğraf eklerseniz görmüş oluruz bıcırığı.


İlerleyen zamanlarda araca yazılım vesaire yapmayı düşünüyor musunuz? Yoksa performans yönünden kafi geliyor mu?


Parça fiyatları, bakım maliyetleri nasıl?Şehir içi yakıt tüketimi 7-8 litrelerde mi geziyor?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Awacs

Awacs

Sinan
Asfalt Kurutucu
23 Kas 2020
157
1
121
635
27
Sivas
Marka
Ford
Güle güle kullanınız, gündelik kullanıma çok uygun olduğu gözüküyor.

Aracınızı da belliki seviyorsunuz :) önemli olan da bu :) bir iki tane fotoğraf eklerseniz görmüş oluruz bıcırığı.


İlerleyen zamanlarda araca yazılım vesaire yapmayı düşünüyor musunuz? Yoksa performans yönünden kafi geliyor mu?


Parça fiyatları, bakım maliyetleri nasıl?Şehir içi yakıt tüketimi 7-8 litrelerde mi geziyor?
Çok teşekkür ederim güzel dilekleriniz için hocam, kesinlikle gündelik kullanım için mükemmel bir araba diyebilirim ve aracımı oldukça seviyorum. :) Bıcırığın fotoğrafını eklemek isterdim ama talihsiz bir olay geldi başıma. Aracımı marketin parkına koymuştum yer bulamayınca, birisi gelip vurmuş yandan ve daha sonrasında herhangi bir numara vesaire bırakmamış. Öylece vurup kaçmış ki sağ ön çamurluk, ön tampon, sağ ön far neredeyse kullanılmaz hale gelmiş. Asıl sorun ise sigorta şirketinin bana herhangi bir ödeme yapmaması ki az ödeyeyim diye bu şekilde bir sözleşme imzalamıştım. Yani benim hatam diyebilirim. Aracımın yazılımlık bir durumu kalmadı maalesef, o artık yolcu gibi. Performans olarak bir tık fazlası olsa iyi olurdu.
Parça fiyatları ve bakım maliyetleri konusunda gayet mantıklı bir araç olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim, ilk aldığımda 7-8 litreleri geçtiğimde oluyordu.
Onun dışında geçen aylarda şanzıman arıza lambası yaktı bizimki, 2000 devirde neredeyse takılıp kalıyordu ama 1-2 hafta sonra düzeldi. Başka bir şey ise geçenlerde yağmur yağarken freni kökleyince abs lambası yaktı, sonrasında sağa çekip kontağı kapat-aç yaptım ve düzeldi. :) Işık söndü ama obd cihazını bağladığımda yine fren hatası veriyor. Aklıma gelen başka bir durum ise aracıma daha önce yine sürtmüşlerdi. Şimdilik bizim küçük fiesta ile hikayemiz bu kadar hocam. :) İçi hoşuma gitseydi bir sonraki kasasını cidden almak istiyordum ama beğenmedim, maddi imkanım olsa en son çıkan kasalarından birisini almak isterim kesinlikle. :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

yybulut

Asfalt Kurutucu
14 Ocak 2018
25
32
645
26
Adana
Marka
BMW
Bu arabayı kullanırken kimseye selektör yapamıyorsunuz. Otobanda kime selektör yapsam benden hızlı hızlandığı için kimseyi rahatsız tehlikeye atmayacak şekilde diğer sürücüleri rahatsız etmeden sakin sakin makaslar atmaya başladım birdenbire. Ama o benim selektörümden hızlı hızlanan arabaları virajlarda teker teker geçmek çok keyifli. Otobanda açtıkları büyük farkları bile otoban giriş ve çıkışlarında kapatıp geçebiliyordum Adana içinde. İlerde bu kasanın en azından 1.6 motorlu atmosferik haline sahip olma hayallerim var ufaktan.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Awacs

Awacs

Sinan
Asfalt Kurutucu
23 Kas 2020
157
1
121
635
27
Sivas
Marka
Ford
Bu arabayı kullanırken kimseye selektör yapamıyorsunuz. Otobanda kime selektör yapsam benden hızlı hızlandığı için kimseyi rahatsız tehlikeye atmayacak şekilde diğer sürücüleri rahatsız etmeden sakin sakin makaslar atmaya başladım birdenbire. Ama o benim selektörümden hızlı hızlanan arabaları virajlarda teker teker geçmek çok keyifli. Otobanda açtıkları büyük farkları bile otoban giriş ve çıkışlarında kapatıp geçebiliyordum Adana içinde. İlerde bu kasanın en azından 1.6 motorlu atmosferik haline sahip olma hayallerim var ufaktan.
Açıkçası ben de isterim hocam, öyle ama hemen hemen hiçbir arabanın solundan geçeyim diyemiyorsun. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: yybulut

Awacs

Sinan
Asfalt Kurutucu
23 Kas 2020
157
1
121
635
27
Sivas
Marka
Ford
Güle güle kullanınız, gündelik kullanıma çok uygun olduğu gözüküyor.

Aracınızı da belliki seviyorsunuz :) önemli olan da bu :) bir iki tane fotoğraf eklerseniz görmüş oluruz bıcırığı.


İlerleyen zamanlarda araca yazılım vesaire yapmayı düşünüyor musunuz? Yoksa performans yönünden kafi geliyor mu?


Parça fiyatları, bakım maliyetleri nasıl?Şehir içi yakıt tüketimi 7-8 litrelerde mi geziyor?
Hocam bahsettiğim olayın sonucu bu şekilde oldu. :)
IMG_20200317_085333_1~3.jpg
 
  • Üzgün
Tepkiler: Mt.Akina

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Hocam bahsettiğim olayın sonucu bu şekilde oldu. :)Ekli dosyayı görüntüle 33262
Bununla geçmiş olsun, Allah'tan yukarıdan almışsınız darbeyi. Videoyu izlerken vuruş açınız sanki aşağıdan kaldırıma olur yani tekerle birlikte motor alt traversi kayar diye düşünmüştüm. Ama tekerin konumu düzgün sanırım darbeyi bence hafif bir şekilde almış, şanslısınız şaseye dokunmamış gözüküyor.

Bununla geçmiş olsun, güzel sürüşler diliyorum. Hevesiniz kırılmasın, daha dikkatli bir şekilde devam, Fransa'da olduğunuzu bilmiyordum, yaza yakın ''Trackday'' günleri açılır tahminimce, pistte veya kiralayacağınız araçla ya da kendi aracınızla girseniz çok çok zevk alacağınızı düşünüyorum, TR'de bu imkanlar kısıtlı ama sizin için güzel bir deneyim olabilir.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Awacs

Awacs

Sinan
Asfalt Kurutucu
23 Kas 2020
157
1
121
635
27
Sivas
Marka
Ford
Bununla geçmiş olsun, Allah'tan yukarıdan almışsınız darbeyi. Videoyu izlerken vuruş açınız sanki aşağıdan kaldırıma olur yani tekerle birlikte motor alt traversi kayar diye düşünmüştüm. Ama tekerin konumu düzgün sanırım darbeyi bence hafif bir şekilde almış, şanslısınız şaseye dokunmamış gözüküyor.

Bununla geçmiş olsun, güzel sürüşler diliyorum. Hevesiniz kırılmasın, daha dikkatli bir şekilde devam, Fransa'da olduğunuzu bilmiyordum, yaza yakın ''Trackday'' günleri açılır tahminimce, pistte veya kiralayacağınız araçla ya da kendi aracınızla girseniz çok çok zevk alacağınızı düşünüyorum, TR'de bu imkanlar kısıtlı ama sizin için güzel bir deneyim olabilir.
Bu olay marketten arabama vurup kaçmaları hocam, şaşırtıcı bir şekilde yaptığım ufak çaplı kazada sadece ön tamponun altındaki plastik parça yerinden çıkıp yere düştü. :) Yandan girsem kesinlikle tekerlerden ciddi bir darbe alınmış olurdu, en iyisi senaryo gelmiş galiba başıma. :D Normal şartlarda ön alt takım çok ciddi darbe almıştır diye düşünmüştüm, bu arada hafiften çarptığım yerin üzerine çıksam oradan çekici olmadan çıkmam mümkün değil gibi duruyordu. Belki de ön sol lastikleri basınç çaksa esnasında düşük olduğu direk çarptığım yerin üzerine çıkmadım, bilmiyorum açıkçası. Bence hasarsız atlatmak o o durumda mucize gibi bir şey, ben de çok şaşırdım arabamdan inip durumu değerlendirirken.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım