Mt.Akina

Takumi Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,087
Beğeni puanı
12,341
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Eline sağlık çok güzel bilgiler vermişsin.
Teşekkür ederim, ilerleyen süreçlerde kasalar arasındaki ufak tefek kabin farklılıklarını, şanzıman seçeneklerini, ve eğer çözebilirsem donanımları da yazmak istiyorum.İsteyenler olursa diye F.Delacour, C.Mcrae, C.Sainz, A.Vatanen gibi muhteşem sürücülerin Group A WRC'de Sierra ile birlikte mücadelelerinden de biraz bilgi vermeyi düşünüyorum. :)
 

Mt.Akina

Takumi Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,087
Beğeni puanı
12,341
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Ford Sierra RS Cosworth Mark I WRC ve Mark II RS Cosworth(Sapphire) Group A-WRC Dönemleri

1987
-Aynı yıl J.Kankkunen Lancia Delta ile 1.ci oldu.

1000 Göller Rallisi-Finlandiya
Ari Vatanen 2.cilik, Stig Blomqvist 3.cülük elde etti.

RAC Rally
Stig Blomqvist 2.cilik, J.McRae 3.cülük

Group B'nin sonlandırılıp, Group A standartlarına geçilmesiyle Lancia bir sonraki sezonlarda olacağı gibi genellikle bu 5-6 yıl boyunca hep birincilikler elde etmiştir.Ford Sierra, Toyota Celica, Nissan Sunny GTi-R, Mitsubishi Galant, Subaru Legacy, BMW M3 ve benzeri gibi Group A WRC araçları onların gerisinde kalmakla birlikte Lancia ile en ciddi savaşı veren Toyota Celica olmuştur.


1988-Aynı yıl Miki Biasion Delta ile 1.ci oldu.

İsveç Rallisi
S.Blomqvist 2.cilik

Stig Blomqvist'in 88 Bingöller Rallisinden müthiş kokpit içi sahneleri...


Tour de Corse
D.Auriol 1.cilik

1000 Göller Rallisi
D.Auriol 3.cülük

Markalar Şampiyonası
2.cilik Ford Motor Company

87-88-89 yıllarını takip eden bu 3 yıl içinde Mark I Sierra Cosworth'un içinde daha sonra şampiyon olup efsaneleşecek C.McRae, C.Sainz, D.Auriol gibi dönemin genç yıldızlarının yanında Group B'de minimum 500 beygirlik canavarları zaptetmiş S.Blomqvist, A.Vatanen gibi pilot gibi pilotlar da direksiyonlarda terlemiştir.

1991-Aynı yıl J.Kankkunen L.Delta ile 1.ci oldu.Bu yıldan itibaren Mark II (Sapphire-Sedan)RS Cosworth'larla yarışılmıştır.

Rallye Monte Carlo
3.Cülük F.Delecour

Video'nun 3.06 lik yerindeki viraj alışa bir bakmanızı istiyorum keza böyle bir açıda Scan Flick ile viraj alışı daha da görmedim.:)

Tour de Corse 3.Cülük G.Cunico

Rally Catalunya 3.cülük F.Delecour



Durgun geçen bu sezonda asfalt pilotu olan F.Delecour'u daha sonraki yıllarda ismi anılacak derecede ünlü yapan bu sezondur.Henüz WRC tecrübesi bakımından yeni olan Delecour, Co-Pilotu kız arkadaşı Anne Pauwell'le daha sonraki yıllarda rallilerin tozunu attıracaktır.Monte Carlo Ralli'sinde kaybettikleri 1.'clik sonrası duygu patlaması ve gözyaşları sizleri de duygulandıracak ve Ralli dünyasına bağlayacak cinsten.



1992-Aynı C.Sainz Lancia Delta ile 1.ci oldu.
Rallye de Portugal 2.cilik Miki Biasion

Tour de Corse 2.cilik F.Delecour

Acropolis Rally 3.cülük Miki Biasion

Rallye San Remo 3.cülük F.Delecour


Markalar Şampiyonası
3.cülük Ford Motor Company



Bu yılda iyiden iyiye Ford'un sahiden WRC başarısı istediği bir dönemdir.En fazla maaşla M.Biasion'la anlaşan FoMoCo bu yıllarda umduğu başarıyı alamaması karşın markalar klasmanın da 3.cülük elde etmiştir.Fakat bu dönem de en ilginç olan durumlardan birisi Mitsubishi Galant, Subaru Legacy, Ford Sierra gibi uzun şasili D sınıfı Sedan araç kupasında bulunan canavarlar, Lancia Delta ve Toyota Celica'ya oranla yeterince çevik olmamakla suçlanıyordu.Hatta M.Biasion o yıllarda sık sık günah keçisi olarak topu Sierra'nın uzun gövdesine atfetmiştir.Zaten daha sonraki yıllarda firmalar bu durumu çözmeye çalışıp 1993'te Escort Cosworth, Sierra yerine, yine 1993'te Mitsubishi Galant VR-4 yerine Evo I, tekrar 1993'te Legacy RS yerine Subaru Impreza 555 almaya başlamıştır.Böylelikle WRC dünyasında D Segmenti araçların katılımı son bulacak ve kompakt C sınıflarından araçlar etkili olacaktır. Zaten 1993 yılında da bu durum ilk meyvelerini vermiş ve Ford Escort RS Cosworth ile 2. olarak WRC'yi tamamlamıştır.

EK Fotoğraf.Diğer D segmenti efsanevi Group A araçları, daha sonradan yerlerini Impreza ve Evo'ya bırakmışlardır.

Subaru Legacy RS

Galant VR-4






Not:Elimden geldiğince tarafsızca bilgileri aktarmaya ve anlatmaya çalıştım, isteyenler olursa Touring Car Championship'teki Sierra dönemlerinde de bahsederim.

Saygılar, Keyifli Forumlar.
 
Son düzenleme:

Sirius

Profesör
Katılım
18 Eyl 2016
Mesajlar
863
Beğeni puanı
2,462
Marka
Alfa Romeo
Not:Elimden geldiğince tarafsızca bilgileri aktarmaya ve anlatmaya çalıştım, isteyenler olursa Touring Car Championship'teki Sierra dönemlerinde de bahsederim.

Saygılar, Keyifli Forumlar.
1988 yılındaki markalar 2.liğini, 1987-1990 Mark I'in arkadan çekiş, 1990-1992 Mark II'nin 4x4 olduğunu ve Escort RS'in kısaltılmış Sierra RS şasisi ve mekanik aksamı üzerine geçirilmiş bir Escort gövdesi olduğunu da ekleyelim. Touring Car dönemlerini de bekliyoruz.
 

Mt.Akina

Takumi Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,087
Beğeni puanı
12,341
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
1988 yılındaki markalar 2.liğini, 1987-1990 Mark I'in arkadan çekiş, 1990-1992 Mark II'nin 4x4 olduğunu ve Escort RS'in kısaltılmış Sierra RS şasisi ve mekanik aksamı üzerine geçirilmiş bir Escort gövdesi olduğunu da ekleyelim. Touring Car dönemlerini de bekliyoruz.
Değerli bilgileriniz için teşekkür ediyorum, içlerinden bilmediklerim vardı.Mark I nın arkadan çekişte olduğunu biliyordum ama Escort RS’in kısaltılmış Sierra RS olduğunu yeni öğrendim tekrardan teşekkür ediyorum.

...”Ford developed the car around the chassis and mechanicals of the Sierra Cosworth, to accommodate the larger Cosworth engine and transmission, while clothing it in Escort body panels to make it resemble the standard Mk 5 Ford Escort.”...

İyi oldu bu bilgi :)


Yakın zamanda Touring Car dönemlerini de paylaşırım. :)
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Takumi Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,087
Beğeni puanı
12,341
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Arkadaşlar geçen hafta değil ondan önceki hafta lastiğimiz yarıldı, kışlık jantın göbeklerinin alyanı yalama olmuş bir türlü çıkaramadım.Sonunda çekiç ve tornavida ile kırmak zorunda kaldım.Bugün aracın kırılan göbeğini tekrardan kılavuz açtırarak göbeğini yerleştirdik.Amblemimiz duruyor, hava kurduğu zaman da onu yapıştıracağız.


Jantlardan birinin ilk hali:


Jantın göbeği takıldıktan sonraki görüntüsü(Amblem duruyor-hava kuruyunca yapıştırılacak)-ilk resimde efekt var ve pozlamaya dikkat ettim fakat aşağıdaki görüntü de kışlık biraz kirli duruyor çirkin görüntü için kusuruma bakmayın.Şu sıralar biraz yoğunum.



Bu da güncel kışlık görüntümüz, yalnız kafamı karıştıran bir soru var sizinle paylaşmak istiyorum, aracın beyaz sinyalleri parçacılarda mevcut ancak ben turuncu sinyallere geçmeyi düşündüm çünkü çamurluktaki küçük sinyalin rengi de turuncu.Fakat görüntüsüne alışmak zor olacağı kanısındayım, orijinallerinde turuncu sinyal var ama çok nadir.Sizce ne yapmalıyım?
Turuncu sinyalin örnek görüntüsü:

1581520405649.jpeg

1581520495675.jpeg


Eğer beyaz kalırsa da uzunları yaktığımızda yanan kısmı sarı şeffaf folyo ile kaplamayı düşünüyorum, yurtdışında ve çeşitli rallilerde böyle örnekleri mevcut:


1581520752398.jpeg




Ya da güncel görüntüsüne devam etmeyi düşünüyorum, düşünceleriniz benim için önemli belirtirseniz sevinirim keza kararsızım.Görseller sizi aldatabilir daha iyi fotolar bulursam güncelleyeceğim.
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Takumi Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,087
Beğeni puanı
12,341
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
orjinali hangisi bilmem ama sarı daha güzel duruyor sanki.
Turuncu sinyaller orijinalinde de mevcut ama çoğunlukla sinyaller beyaz olarak çıkmış piyasaya, BMW deki gibi opsiyonel bir durumu mevcut kuvvetle muhtemel.Sarı olan ise dönemin rallilerinde ortadan geçen sadece uzunların sarı şeffaf folyo ile kapatılmış görüntüsü.
 

Sirius

Profesör
Katılım
18 Eyl 2016
Mesajlar
863
Beğeni puanı
2,462
Marka
Alfa Romeo
Stok hali iyi gerek yok.
 
Son düzenleme:

sputnik

Peace at home, peace in the world.
Beta Programı
Katılım
11 Kas 2016
Mesajlar
3,820
Beğeni puanı
12,499
Konum
İstanbul
Marka
Toyota
Stock hâli güzel. Turuncu sinyal de güzel duruyor. Sarı folyolu hâlini hiç beğenmedim.
 

mrtkap

Profesör
Katılım
8 Ara 2017
Mesajlar
484
Beğeni puanı
771
Yaş
21
Konum
Edirne
Marka
Toyota
Arkadaşlar geçen hafta değil ondan önceki hafta lastiğimiz yarıldı, kışlık jantın göbeklerinin alyanı yalama olmuş bir türlü çıkaramadım.Sonunda çekiç ve tornavida ile kırmak zorunda kaldım.Bugün aracın kırılan göbeğini tekrardan kılavuz açtırarak göbeğini yerleştirdik.Amblemimiz duruyor, hava kurduğu zaman da onu yapıştıracağız.


Jantlardan birinin ilk hali:


Jantın göbeği takıldıktan sonraki görüntüsü(Amblem duruyor-hava kuruyunca yapıştırılacak)-ilk resimde efekt var ve pozlamaya dikkat ettim fakat aşağıdaki görüntü de kışlık biraz kirli duruyor çirkin görüntü için kusuruma bakmayın.Şu sıralar biraz yoğunum.



Bu da güncel kışlık görüntümüz, yalnız kafamı karıştıran bir soru var sizinle paylaşmak istiyorum, aracın beyaz sinyalleri parçacılarda mevcut ancak ben turuncu sinyallere geçmeyi düşündüm çünkü çamurluktaki küçük sinyalin rengi de turuncu.Fakat görüntüsüne alışmak zor olacağı kanısındayım, orijinallerinde turuncu sinyal var ama çok nadir.Sizce ne yapmalıyım?
Turuncu sinyalin örnek görüntüsü:

Ekli dosyayı görüntüle 23790
Ekli dosyayı görüntüle 23791

Eğer beyaz kalırsa da uzunları yaktığımızda yanan kısmı sarı şeffaf folyo ile kaplamayı düşünüyorum, yurtdışında ve çeşitli rallilerde böyle örnekleri mevcut:


Ekli dosyayı görüntüle 23792



Ya da güncel görüntüsüne devam etmeyi düşünüyorum, düşünceleriniz benim için önemli belirtirseniz sevinirim keza kararsızım.Görseller sizi aldatabilir daha iyi fotolar bulursam güncelleyeceğim.
Onun yerine uzunlar için eski fransızlarda sarı sarı görünen bi ampul vardı onu kullanırsanız cuk oturur
 

Mt.Akina

Takumi Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,087
Beğeni puanı
12,341
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Düşünceleriniz için teşekkür ederim, kafam karışıktı bu konuda.

Uzunlardan geçen ortadaki sarı şeffaf folyo-yukarıda bahsettim- fikrinden şimdilik vazgeçtim çünkü aracımda Cosworth spoiler-wing, cosworth tampon, cosworth direksiyon veya vites topuzu gibi sportif versiyon uygulamalar mevcut değil dolayısıyla spor iddiasıyla yaptığım o uygulama aracın genel görünümü ile uyuşmayacağı için vazgeçtim.Yani hiç bir şeyi M olmayan 316i'ye M dikiz aynası takmak gibi bir şey olacağını düşündüğümden vazgeçtim.


Turuncu sinyallere gelince ise daha hala düşünmekteyim fakat muhtemelen yapmayacağım.

Şimdilik, güncel hali-beyaz sinyal- ile devam edip, ilerleyen zamanlarda hem uzun hem de farları sarı ampullerle-öncekiler beyaz ampul- değiştirmeyi düşünüyorum.

Lastiğimiz yarıldığı için 4 lastikte bulunan Bridgestone Blizzak LM-30'lardan birisi eksildi, yerine ''Pepperpot'' yazlık jantın üzerinde gelen tek bir kışlık vardı, kömürlüğe atmıştık. Nokian'ın kışlığı, dişleri iyi ancak lastik yata yata bayağı sertleşmiş ondan dolayı tutuşunda problemler olabiliyor.

Yaza doğru kozmetik olarak iç aksamda-trimlerde- birkaç plastik parçayı sıkılaştırıp, revize etmeyi düşünüyorum.

Kısacası şu an iyi gidiyoruz, Tracy ile aramız bozuk değil, zaman geçtikçe malzeme kalitesi ve süspansiyon konforu konusunda sert eleştirdiğim için haksızlık yaptığımı düşünür oldum.Çünkü malzeme kalitesi olarak değerlendirildiğinde ucuz plastik olan parçalar aracın genellikle sökülebilir kompakt kısımlarında(Örneğin:Gösterge plastik trimi, kapı tutamaçları).Fakat göğüs, kapı döşemeleri gibi ana parçalardaki malzeme kalitesi ise dönemine göre iyi olduğunu düşünmeye başladım. Süspansiyon konforu ise 80'lere göre oldukça sert olsa da 90'lardaki araçlara göre çok hafif konforlu olduğunu söyleyebilirim, bu da kullandıkça fark ettiğim olgulardan birisi.
 
Son düzenleme:
Üst