Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Eline sağlık çok güzel bilgiler vermişsin.
Teşekkür ederim, ilerleyen süreçlerde kasalar arasındaki ufak tefek kabin farklılıklarını, şanzıman seçeneklerini, ve eğer çözebilirsem donanımları da yazmak istiyorum.İsteyenler olursa diye F.Delacour, C.Mcrae, C.Sainz, A.Vatanen gibi muhteşem sürücülerin Group A WRC'de Sierra ile birlikte mücadelelerinden de biraz bilgi vermeyi düşünüyorum. :)
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Ford Sierra RS Cosworth Mark I WRC ve Mark II RS Cosworth(Sapphire) Group A-WRC Dönemleri

1987
-Aynı yıl J.Kankkunen Lancia Delta ile 1.ci oldu.

1000 Göller Rallisi-Finlandiya
Ari Vatanen 2.cilik, Stig Blomqvist 3.cülük elde etti.
CBkQlByW4AA0pfm.jpg

RAC Rally
Stig Blomqvist 2.cilik, J.McRae 3.cülük

Group B'nin sonlandırılıp, Group A standartlarına geçilmesiyle Lancia bir sonraki sezonlarda olacağı gibi genellikle bu 5-6 yıl boyunca hep birincilikler elde etmiştir.Ford Sierra, Toyota Celica, Nissan Sunny GTi-R, Mitsubishi Galant, Subaru Legacy, BMW M3 ve benzeri gibi Group A WRC araçları onların gerisinde kalmakla birlikte Lancia ile en ciddi savaşı veren Toyota Celica olmuştur.
lancia-delta-1476934854702.jpg


1988-Aynı yıl Miki Biasion Delta ile 1.ci oldu.

İsveç Rallisi
S.Blomqvist 2.cilik

Stig Blomqvist'in 88 Bingöller Rallisinden müthiş kokpit içi sahneleri...


Tour de Corse
D.Auriol 1.cilik
f304c31cb6e2b68e49470110c99c175b.jpg

1000 Göller Rallisi
D.Auriol 3.cülük

Markalar Şampiyonası
2.cilik Ford Motor Company

87-88-89 yıllarını takip eden bu 3 yıl içinde Mark I Sierra Cosworth'un içinde daha sonra şampiyon olup efsaneleşecek C.McRae, C.Sainz, D.Auriol gibi dönemin genç yıldızlarının yanında Group B'de minimum 500 beygirlik canavarları zaptetmiş S.Blomqvist, A.Vatanen gibi pilot gibi pilotlar da direksiyonlarda terlemiştir.

1991-Aynı yıl J.Kankkunen L.Delta ile 1.ci oldu.Bu yıldan itibaren Mark II (Sapphire-Sedan)RS Cosworth'larla yarışılmıştır.

Rallye Monte Carlo
3.Cülük F.Delecour

Video'nun 3.06 lik yerindeki viraj alışa bir bakmanızı istiyorum keza böyle bir açıda Scan Flick ile viraj alışı daha da görmedim.:)

Tour de Corse 3.Cülük G.Cunico

Rally Catalunya 3.cülük F.Delecour

sorgente_151381.d1520419709.jpg


Durgun geçen bu sezonda asfalt pilotu olan F.Delecour'u daha sonraki yıllarda ismi anılacak derecede ünlü yapan bu sezondur.Henüz WRC tecrübesi bakımından yeni olan Delecour, Co-Pilotu kız arkadaşı Anne Pauwell'le daha sonraki yıllarda rallilerin tozunu attıracaktır.Monte Carlo Ralli'sinde kaybettikleri 1.'clik sonrası duygu patlaması ve gözyaşları sizleri de duygulandıracak ve Ralli dünyasına bağlayacak cinsten.



1992-Aynı C.Sainz Lancia Delta ile 1.ci oldu.
Rallye de Portugal 2.cilik Miki Biasion

Tour de Corse 2.cilik F.Delecour

Acropolis Rally 3.cülük Miki Biasion

Rallye San Remo 3.cülük F.Delecour


Markalar Şampiyonası
3.cülük Ford Motor Company

DSC_4075.JPG


Bu yılda iyiden iyiye Ford'un sahiden WRC başarısı istediği bir dönemdir.En fazla maaşla M.Biasion'la anlaşan FoMoCo bu yıllarda umduğu başarıyı alamaması karşın markalar klasmanın da 3.cülük elde etmiştir.Fakat bu dönem de en ilginç olan durumlardan birisi Mitsubishi Galant, Subaru Legacy, Ford Sierra gibi uzun şasili D sınıfı Sedan araç kupasında bulunan canavarlar, Lancia Delta ve Toyota Celica'ya oranla yeterince çevik olmamakla suçlanıyordu.Hatta M.Biasion o yıllarda sık sık günah keçisi olarak topu Sierra'nın uzun gövdesine atfetmiştir.Zaten daha sonraki yıllarda firmalar bu durumu çözmeye çalışıp 1993'te Escort Cosworth, Sierra yerine, yine 1993'te Mitsubishi Galant VR-4 yerine Evo I, tekrar 1993'te Legacy RS yerine Subaru Impreza 555 almaya başlamıştır.Böylelikle WRC dünyasında D Segmenti araçların katılımı son bulacak ve kompakt C sınıflarından araçlar etkili olacaktır. Zaten 1993 yılında da bu durum ilk meyvelerini vermiş ve Ford Escort RS Cosworth ile 2. olarak WRC'yi tamamlamıştır.

EK Fotoğraf.Diğer D segmenti efsanevi Group A araçları, daha sonradan yerlerini Impreza ve Evo'ya bırakmışlardır.

Subaru Legacy RS
a25c11c4897414290d1274bdb6b741f7.jpg

Galant VR-4
26537964968_12d99944da_b.jpg






Not:Elimden geldiğince tarafsızca bilgileri aktarmaya ve anlatmaya çalıştım, isteyenler olursa Touring Car Championship'teki Sierra dönemlerinde de bahsederim.

Saygılar, Keyifli Forumlar.
 
Son düzenleme:

Sirius

Panpa
18 Eyl 2016
1,768
7,816
4,420
Marka
Volkswagen
Not:Elimden geldiğince tarafsızca bilgileri aktarmaya ve anlatmaya çalıştım, isteyenler olursa Touring Car Championship'teki Sierra dönemlerinde de bahsederim.

Saygılar, Keyifli Forumlar.
1988 yılındaki markalar 2.liğini, 1987-1990 Mark I'in arkadan çekiş, 1990-1992 Mark II'nin 4x4 olduğunu ve Escort RS'in kısaltılmış Sierra RS şasisi ve mekanik aksamı üzerine geçirilmiş bir Escort gövdesi olduğunu da ekleyelim. Touring Car dönemlerini de bekliyoruz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
1988 yılındaki markalar 2.liğini, 1987-1990 Mark I'in arkadan çekiş, 1990-1992 Mark II'nin 4x4 olduğunu ve Escort RS'in kısaltılmış Sierra RS şasisi ve mekanik aksamı üzerine geçirilmiş bir Escort gövdesi olduğunu da ekleyelim. Touring Car dönemlerini de bekliyoruz.
Değerli bilgileriniz için teşekkür ediyorum, içlerinden bilmediklerim vardı.Mark I nın arkadan çekişte olduğunu biliyordum ama Escort RS’in kısaltılmış Sierra RS olduğunu yeni öğrendim tekrardan teşekkür ediyorum.

...”Ford developed the car around the chassis and mechanicals of the Sierra Cosworth, to accommodate the larger Cosworth engine and transmission, while clothing it in Escort body panels to make it resemble the standard Mk 5 Ford Escort.”...

İyi oldu bu bilgi :)


Yakın zamanda Touring Car dönemlerini de paylaşırım. :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal ve Sirius

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Arkadaşlar geçen hafta değil ondan önceki hafta lastiğimiz yarıldı, kışlık jantın göbeklerinin alyanı yalama olmuş bir türlü çıkaramadım.Sonunda çekiç ve tornavida ile kırmak zorunda kaldım.Bugün aracın kırılan göbeğini tekrardan kılavuz açtırarak göbeğini yerleştirdik.Amblemimiz duruyor, hava kurduğu zaman da onu yapıştıracağız.


Jantlardan birinin ilk hali:


Jantın göbeği takıldıktan sonraki görüntüsü(Amblem duruyor-hava kuruyunca yapıştırılacak)-ilk resimde efekt var ve pozlamaya dikkat ettim fakat aşağıdaki görüntü de kışlık biraz kirli duruyor çirkin görüntü için kusuruma bakmayın.Şu sıralar biraz yoğunum.



Bu da güncel kışlık görüntümüz, yalnız kafamı karıştıran bir soru var sizinle paylaşmak istiyorum, aracın beyaz sinyalleri parçacılarda mevcut ancak ben turuncu sinyallere geçmeyi düşündüm çünkü çamurluktaki küçük sinyalin rengi de turuncu.Fakat görüntüsüne alışmak zor olacağı kanısındayım, orijinallerinde turuncu sinyal var ama çok nadir.Sizce ne yapmalıyım?
Turuncu sinyalin örnek görüntüsü:

1581520405649.jpeg

1581520495675.jpeg


Eğer beyaz kalırsa da uzunları yaktığımızda yanan kısmı sarı şeffaf folyo ile kaplamayı düşünüyorum, yurtdışında ve çeşitli rallilerde böyle örnekleri mevcut:


1581520752398.jpeg




Ya da güncel görüntüsüne devam etmeyi düşünüyorum, düşünceleriniz benim için önemli belirtirseniz sevinirim keza kararsızım.Görseller sizi aldatabilir daha iyi fotolar bulursam güncelleyeceğim.
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
orjinali hangisi bilmem ama sarı daha güzel duruyor sanki.
Turuncu sinyaller orijinalinde de mevcut ama çoğunlukla sinyaller beyaz olarak çıkmış piyasaya, BMW deki gibi opsiyonel bir durumu mevcut kuvvetle muhtemel.Sarı olan ise dönemin rallilerinde ortadan geçen sadece uzunların sarı şeffaf folyo ile kapatılmış görüntüsü.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ercanalhan

mrtkap

Profesör
8 Ara 2017
890
1,615
2,320
İst.
Marka
Ford
Arkadaşlar geçen hafta değil ondan önceki hafta lastiğimiz yarıldı, kışlık jantın göbeklerinin alyanı yalama olmuş bir türlü çıkaramadım.Sonunda çekiç ve tornavida ile kırmak zorunda kaldım.Bugün aracın kırılan göbeğini tekrardan kılavuz açtırarak göbeğini yerleştirdik.Amblemimiz duruyor, hava kurduğu zaman da onu yapıştıracağız.


Jantlardan birinin ilk hali:


Jantın göbeği takıldıktan sonraki görüntüsü(Amblem duruyor-hava kuruyunca yapıştırılacak)-ilk resimde efekt var ve pozlamaya dikkat ettim fakat aşağıdaki görüntü de kışlık biraz kirli duruyor çirkin görüntü için kusuruma bakmayın.Şu sıralar biraz yoğunum.



Bu da güncel kışlık görüntümüz, yalnız kafamı karıştıran bir soru var sizinle paylaşmak istiyorum, aracın beyaz sinyalleri parçacılarda mevcut ancak ben turuncu sinyallere geçmeyi düşündüm çünkü çamurluktaki küçük sinyalin rengi de turuncu.Fakat görüntüsüne alışmak zor olacağı kanısındayım, orijinallerinde turuncu sinyal var ama çok nadir.Sizce ne yapmalıyım?
Turuncu sinyalin örnek görüntüsü:

Ekli dosyayı görüntüle 23790
Ekli dosyayı görüntüle 23791

Eğer beyaz kalırsa da uzunları yaktığımızda yanan kısmı sarı şeffaf folyo ile kaplamayı düşünüyorum, yurtdışında ve çeşitli rallilerde böyle örnekleri mevcut:


Ekli dosyayı görüntüle 23792



Ya da güncel görüntüsüne devam etmeyi düşünüyorum, düşünceleriniz benim için önemli belirtirseniz sevinirim keza kararsızım.Görseller sizi aldatabilir daha iyi fotolar bulursam güncelleyeceğim.
Onun yerine uzunlar için eski fransızlarda sarı sarı görünen bi ampul vardı onu kullanırsanız cuk oturur
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Düşünceleriniz için teşekkür ederim, kafam karışıktı bu konuda.

Uzunlardan geçen ortadaki sarı şeffaf folyo-yukarıda bahsettim- fikrinden şimdilik vazgeçtim çünkü aracımda Cosworth spoiler-wing, cosworth tampon, cosworth direksiyon veya vites topuzu gibi sportif versiyon uygulamalar mevcut değil dolayısıyla spor iddiasıyla yaptığım o uygulama aracın genel görünümü ile uyuşmayacağı için vazgeçtim.Yani hiç bir şeyi M olmayan 316i'ye M dikiz aynası takmak gibi bir şey olacağını düşündüğümden vazgeçtim.


Turuncu sinyallere gelince ise daha hala düşünmekteyim fakat muhtemelen yapmayacağım.

Şimdilik, güncel hali-beyaz sinyal- ile devam edip, ilerleyen zamanlarda hem uzun hem de farları sarı ampullerle-öncekiler beyaz ampul- değiştirmeyi düşünüyorum.

Lastiğimiz yarıldığı için 4 lastikte bulunan Bridgestone Blizzak LM-30'lardan birisi eksildi, yerine ''Pepperpot'' yazlık jantın üzerinde gelen tek bir kışlık vardı, kömürlüğe atmıştık. Nokian'ın kışlığı, dişleri iyi ancak lastik yata yata bayağı sertleşmiş ondan dolayı tutuşunda problemler olabiliyor.

Yaza doğru kozmetik olarak iç aksamda-trimlerde- birkaç plastik parçayı sıkılaştırıp, revize etmeyi düşünüyorum.

Kısacası şu an iyi gidiyoruz, Tracy ile aramız bozuk değil, zaman geçtikçe malzeme kalitesi ve süspansiyon konforu konusunda sert eleştirdiğim için haksızlık yaptığımı düşünür oldum.Çünkü malzeme kalitesi olarak değerlendirildiğinde ucuz plastik olan parçalar aracın genellikle sökülebilir kompakt kısımlarında(Örneğin:Gösterge plastik trimi, kapı tutamaçları).Fakat göğüs, kapı döşemeleri gibi ana parçalardaki malzeme kalitesi ise dönemine göre iyi olduğunu düşünmeye başladım. Süspansiyon konforu ise 80'lere göre oldukça sert olsa da 90'lardaki araçlara göre çok hafif konforlu olduğunu söyleyebilirim, bu da kullandıkça fark ettiğim olgulardan birisi.
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
http://instagr.am/p/B9HUGudHfAf/
Arkadaşlar merak edenler için araca ait iki üç bi’şeyler karaladığım instagram sayfasının linkini paylaşıyorum.Dünyadaki diğer Fordfanlarına ulaşmak adına İngilizce yazmaya özen gösteriyorum.(Ufak tefek gramer ve vocab hatalarını çok görmeyiniz

Bu arada muayenemiz geldi çattı,-10 gün var ama bana göre çattı :) hemen koşa koşa emisyonu halletmeye gittim.Geçen muayeneye girdiği yere götürdüm, geçen girdikleri yerde katalizörsüz girdikleri için 2.0 Benzinli-ayaklı zehirimizi, dualarla geçirdik :). Şimdi sıra muayenede, bir sıkıntı yaşayacağımızı düşünmüyorum.Yaşasak emisyondan yaşardık, şükür emisyon açısından bir sıkıntımız yokmuş :)
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Merhabalar, daha önce üye değildim ve sadece buradaki gönderi için üye oldum. Öncelikle sierra için bu denli geniş ve detaylı bir bilgilendirme yapılıyor olması beni çok mutlu etti. Kendi adıma da sierra sahibi olmuş olmak çok güzel bir duygu. Sierranın benim açımdan en büyük katkısı elimi yağa bulaştırmaktan,parmaklarımı soymaktan,gece yarılarında sokakta aracın altına yatıp bir şeylerle uğraşmaktan korkmamam gerektiğini öğretmesi oldu. Nacizane grubumuzdan bir iki foto.
Ekli dosyayı görüntüle 24300
40529260_267786293848843_6350797280754008376_n.jpg

Kendimden sonra sierra konusuna gelecek olursak; gönderi içerisindeki bilgiler oldukça güzel ve aracı tanımak isteyenler için altın niteliğinde. Biraz daha genişletmem gerekirse bu bilgileri. sierra üretime başlamasından sonlandırıldığı 93 senesine kadar envai çeşit donanımda ve motor seçeneğinde üretilmiş. Bu donanımlar genellikle ülkelerin pazarlarına göre farklılıklar göstermiş.

23673392310_2350719367_b.jpg

MK1 kasa olarak adlandırabileceğimiz 82-89 arası üretilen kasa coupe ve 4 kapı hatchback olarak üretildi sadece. Motor seçeneği olarak 1.6/1.8/2.0 tamamı karbüratörlü ve 8 valf. 2.0 efi (2.0 karbüratörlü motor ile aynı üst kapak ve alt blok) 8 valf olarak üretildi. MK1 kasada bunlar dışında 2.8 v6 12valf olarak gelen xr4x4 olarak da mevcut. Bu donanımda cosworth alt düzen ve 4x4 sistemi bulunmakta ve motor tamamen enjeksiyonlu olarak sunulmakta.bunlarla birlikte ülkemizde bulunmayan fakat 5.0L v8 amerikan versiyonlu xr8(avusturalya) ve amerikada mercury olarak satılmış 2.3 turbo(intercoolersız) xr4ti versiyonu da mevcut. Son olarak ülkemizde 2.3 düz dizel olarakta sunulmuş olup enterasan şekilde bu motor 4 kapı ve coupede de mevcut.

ford-escort-mk.jpeg

Ülkemizdeki 2.0 karbüratör ve 2.0 sohc efi motorlara gelecek olursak taunus 2.0 ve 1.6 larından farklı olarak türkiyede bu blok sierra için asla üretilmedi. Tamamı yurt dışında araçların üzerinde geldi. Döküm kalitesi,kullanılan segmanlar subaplar, kol ve krank yatakları türkiyede üretilen blokların tamamından daha kaliteli olduğu için sierradan alınan 2.0 pinto motor hala escort mk1 ve mk2 lerde hem atmosferik hemde turbolanarak kullanılmakta. Motoru bu denli önemli kılan şey üzerindeki parçaların dayanıklı olması ve stres altında uzun süre aşınmadan yoluna devam edebilmesi. Yurt dışında halihazırda 8k devirleri stock krank,yatak ve piston kollarıyla dönen pinto araçlar mevcut.

126856d1501884623-200-205-block-differences-sidemotorb4build.jpg

Cosworth motor bu kasada coupe versiyon olarak kullanıldı. Motor kodu YB olarak adlandırılan bu motor aslen 2.0 pinto alt bloğu üzerine inşa edilmiş durumdadır. Pinto bloğun değerli olma sebeplerinden biri de budur. Elbette alt yapılar benzer olsada cosworth blok içerisinde kullanılan krank,piston kolu ve pistonlar,yataklar farklıydı. Üst kapak 16 valf çift egzantrik düzeninde kullanılmış ve bu blokta t3 turbo ile beraber ralli versiyon araç için homologasyon olarak üretilmiştir.

Genel toparlayacak olursak eğer kabaca mk1 sierra böyle geniş güçlerde ve motor seçeneklerinde sunulmuş bir araç. Bunun yanında Yurt dışından taunusun devamı ülkemizde ize taunusla parelel zamanlarda yeralmış bir araç olması rağmen. Arkada tam bağımsız süspansiyonu,hidrolik direksiyonu,elektrikli camları ve elektrikli ısıtmalı aynaları mevcuttu. Sunroof ise sadece manuel olarak sunuldu. Şimdilik mk1 adına diyebileceklerim bunlar, unuttuğum yada yazmadığım pekçok detay var elbette. Türkiye için asıl önemli karakter olan mk2 sierrayı daha sonra boş kaldığım bir zamanda mk1 den daha detaylı yazmaya çalışacağım. Bundan önce soru yada öneri olursa elbette seve seve okur ve cevaplarım.
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ediyorum, başlığı renklendirdiniz, umarım yakın zamanda siz de tekrardan temiz bir Sierra’ya sahip olur tüm forumu Sierrist yaparız :D, 4.Sayfa’da motorları yazmıştım, elinize sağlık fakat Mark I için çok detaylandırmamıştım çok daha iyi oldu böyle :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Merhaba arkadaşlar, dün muayenemizden geçtik, fren hortumlarının değişmesi gerektiği için 2.tekrarda geçtik ama geçtik.:)Emisyondan da korktuğum gibi olmadı iş bilen bir egzoz emisyon merkezine katalizör olmadığı konusunda ikna etmeye çalıştım nitekim onun sonucunda da katalizörsüz kategoride egzoz emisyonumuzu da verdik.Sierra 2.0 DOCH EFi lerde katalizörlü olan modeller de katalizörsüz modeller de mevcut arasında 125-120 5 bg civarında oynuyor diye araştırdım.

Onun haricinde şu çirkin sis farlarımızdan kurtulduk en yakın zamanda yeni sis farlarına geçeceğim, @ynsrts ' önerisi sayesinde orijinal görüntüye yakın bir sis farına geçeceğim gözümü tırmalıyordu zaten muayeneden önce söktük, daha farklı bir sis farı takacağız.

Bunlarla birlikte 92-93 Sierra'larla birlikte gelen göğüs trimini tamamlayan plastik bir parçamız var fakat ne yazıkki Ford bu parçanın plastiğini olabildiğince ucuz yapmaya çalışmış, benden önceki sahibinde de ''multimedya'' hırsızlık olayı neticesinde trim sökülürken kırılan ve çatlayan yerleri olmuş.Yolda kulağımı tırmalayan o sese alışamadığım için bugün havaların azıcık ısınmasını fırsat bularak trimi söktük, çatlakları ve kırık yerleri onardıktan sonra boyayıp gerekli yalıtım malzemesiyle doldurup tekrar takacağız.

Son olarak orijinal teybe geçme isteğim var fakat Sierra'nın orijinal teybine sadece bir kere rastlayabildim o da fahiş fiyatlı olduğu için düşünmedim.Ama geçenler çok uyguna orijinal Ford Transit teybi vardı, onu kaçırdım çok üzgünüm sanırım belli bir müddet daha böyle Pioneer'la devam edip sık sık kafasını sökeceğim.

@Berkin birinci sayfa haricinde daha önceki sayfalarda yazdığım ufak tefek bilgileri, test yazılarını, motor seçeneklerini, instagram sayfası vb gibi... aracı merak edenler için ön sayfaya alma ihtimalimiz var mı?Önceden başlığı ve içeriği ayarlama imkanı bize aitti şimdi site almış gözüküyor eğer öyleyse onları 1.sayfada toplama ihtimalimiz var mıdır?Böylelikle ayrı ayrı başlıkta belirtme olayını da engellemiş ve ara sayfalarda yazılanların kaybolmasını engellemiş oluruz.

Uğraşın için teşekkürler.


Henüz çıkarılmamış hali



Orijinal sis farları-geçmek istediğim model-daha geniş

Ford%20Sierra%20Sapphire%202.0%20GLS%20G809XWC%20(184).JPG


Trimin sökülmüş hali ve sökülmemiş hali.


 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Merhaba arkadaşlar, dün muayenemizden geçtik, fren hortumlarının değişmesi gerektiği için 2.tekrarda geçtik ama geçtik.:)Emisyondan da korktuğum gibi olmadı iş bilen bir egzoz emisyon merkezine katalizör olmadığı konusunda ikna etmeye çalıştım nitekim onun sonucunda da katalizörsüz kategoride egzoz emisyonumuzu da verdik.Sierra 2.0 DOCH EFi lerde katalizörlü olan modeller de katalizörsüz modeller de mevcut arasında 125-120 5 bg civarında oynuyor diye araştırdım.

Onun haricinde şu çirkin sis farlarımızdan kurtulduk en yakın zamanda yeni sis farlarına geçeceğim, @ynsrts ' önerisi sayesinde orijinal görüntüye yakın bir sis farına geçeceğim gözümü tırmalıyordu zaten muayeneden önce söktük, daha farklı bir sis farı takacağız.

Bunlarla birlikte 92-93 Sierra'larla birlikte gelen göğüs trimini tamamlayan plastik bir parçamız var fakat ne yazıkki Ford bu parçanın plastiğini olabildiğince ucuz yapmaya çalışmış, benden önceki sahibinde de ''multimedya'' hırsızlık olayı neticesinde trim sökülürken kırılan ve çatlayan yerleri olmuş.Yolda kulağımı tırmalayan o sese alışamadığım için bugün havaların azıcık ısınmasını fırsat bularak trimi söktük, çatlakları ve kırık yerleri onardıktan sonra boyayıp gerekli yalıtım malzemesiyle doldurup tekrar takacağız.

Son olarak orijinal teybe geçme isteğim var fakat Sierra'nın orijinal teybine sadece bir kere rastlayabildim o da fahiş fiyatlı olduğu için düşünmedim.Ama geçenler çok uyguna orijinal Ford Transit teybi vardı, onu kaçırdım çok üzgünüm sanırım belli bir müddet daha böyle Pioneer'la devam edip sık sık kafasını sökeceğim.

@Berkin birinci sayfa haricinde daha önceki sayfalarda yazdığım ufak tefek bilgileri, test yazılarını, motor seçeneklerini, instagram sayfası vb gibi... aracı merak edenler için ön sayfaya alma ihtimalimiz var mı?Önceden başlığı ve içeriği ayarlama imkanı bize aitti şimdi site almış gözüküyor eğer öyleyse onları 1.sayfada toplama ihtimalimiz var mıdır?Böylelikle ayrı ayrı başlıkta belirtme olayını da engellemiş ve ara sayfalarda yazılanların kaybolmasını engellemiş oluruz.

Uğraşın için teşekkürler.


Henüz çıkarılmamış hali



Orijinal sis farları-geçmek istediğim model-daha geniş

Ford%20Sierra%20Sapphire%202.0%20GLS%20G809XWC%20(184).JPG


Trimin sökülmüş hali ve sökülmemiş hali.


Merhaba arkadaşlar bir güncel çekmek de fayda var sanırsam.Muayenede olanları zaten yukarıda belirtmiştim, rot kolu değiştikten sonra araç kendine geldi.Düzelttiğimiz göğüs trimi ile birlikte aracın içindeki trim sesi neredeyse yüzde 80'lere kadar azaldı diyebilirim.Bu haliyle oldukça konforlu geliyor.İyi ki söküp tadilat yapmışız çok uğraştırdı bizi, özellikle plastik vida yuvalarının kırılması dolayısıyla havya ile teker teker plastik kaynattık vida yerlerine.Boyama işleminde biraz hatamız olsa da elimizden geleni yaptık.Asıl sökme amacımız olan trim seslerini büyük ölçüde giderdiğimiz için mutluyum.Ayrıca değişen rot kolu ile birlikte araç her zamankinden daha konforlu bir halde.



Bugün de Corona virüsü karantinasını taşrada köyde bahçede geçirelim dedik.İzole ise orası da izole.Aracı güzelce bir aklayıp paklayıp cilaladık.Sökülmüş ön sislerimizi fotoğraftan görebilirsiniz.

Not:Şu an için sis farlarının çirkin görünümünden dolayı söktük orijinaline(bkz. yukarıda fotoğrafı mevcut) yakın bir sis farı takıp yola devam etmek istiyorum.Teybi değiştirmek için özel bir alet gerekiyor, Pioneer illeti kafayı farklı yapmış, onu da eski nesil bantlı yine ''Pioneer'' teyp ile değiştireceğim.Şu an için yapılan değişikliklerle durum bu iyi dilekleriniz için teşekkürler.


Çay var içersen...

b08c19f0bfa1cad221ce6031492d0a11.jpg




Kordonu takip et noterde buluşalım.hatatat



Ciladan sonra kaputumuz. :)




loL96g.gif







Tadilat sonrası göğüs trimi



Hazır göstergeye kadar sökmüşken kadranın tozunu aldık ortaya çıkan sonuç fevkaladenin fevkinde, önceden bu kadar parlak değildi.




Benzin deposu buraları hiç görmemişti, bu fotoğraftan sonra bir 100 lük daha alındı, sonuç tatmin edici neredeyse ful.:)



Bunlarda koymayı düşündüğüm teyp, bantlı frekans seçimi olan teyp.Üstteki Pioneer KPH-4830 .

1-C5-EAC56-0-B35-4509-B53-F-EA80-E8-D6558-F.jpg
 
Son düzenleme:
10 Mar 2017
3,246
4,058
4,820
25
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
elinize sağlık mükemmel yazı olmaya devam ediyor. taunuscu olarak konuyu kıskanıyorum ne yalan söyleyim :D
camiadan biri 1.8 sierra kapağını 2.0 205 blok pintonun üstüne oturtup 38 38 weberle destekledi. ses gidiş mükemmeldi. ondan sonra 32 36 weber takip günlük lpg de kullanıyordu. çok verimli bir modifik olmuştu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
elinize sağlık mükemmel yazı olmaya devam ediyor. taunuscu olarak konuyu kıskanıyorum ne yalan söyleyim :D
camiadan biri 1.8 sierra kapağını 2.0 205 blok pintonun üstüne oturtup 38 38 weberle destekledi. ses gidiş mükemmeldi. ondan sonra 32 36 weber takip günlük lpg de kullanıyordu. çok verimli bir modifik olmuştu.
Teşekkür ediyorum, size de açarız güzel bir konu kıskanmayın yahu.:)Bu arada sizde durumlar nasıl gelişmeler nedir uzun zamandır göremiyoruz.

Pinto blok çok sağlam üstüne hangi kapağı koyarsan koy dayanır sanırsam. 1.8 Sierra'lar pek fazla yok yapan kişi kapağı iyi bulmuş.:)Ucuza komple motor-şanzıman 2.0 DOCH'lar düşebiliyor, MT75 şanzımanla birlikte Taunus kasasını şaha kaldırır, eğer düşünüyorsanız ara ara bakabilirsiniz.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Kagan
10 Mar 2017
3,246
4,058
4,820
25
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Teşekkür ediyorum, size de açarız güzel bir konu kıskanmayın yahu.:)Bu arada sizde durumlar nasıl gelişmeler nedir uzun zamandır göremiyoruz.

Pinto blok çok sağlam üstüne hangi kapağı koyarsan koy dayanır sanırsam. 1.8 Sierra'lar pek fazla yok yapan kişi kapağı iyi bulmuş.:)Ucuza komple motor-şanzıman 2.0 DOCH'lar düşebiliyor, MT75 şanzımanla birlikte Taunus kasasını şaha kaldırır, eğer düşünüyorsanız ara ara bakabilirsiniz.
taunus uzun zamandır günlük kullanılıyor en son arka takım burçlar değişti konforunda konfor eklendi başka değişiklik yok. albea yi almadan once sanayiye muhabbet etmeye gidiyordum öyle diyeyim :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım