Ford ve yeni nesil direksiyon sistemi..

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Focus Mk4 casus çekimlerde rastlanan BOSCH imzalı UYARI yazısı, mekanik bağlantılar içermeyen direksiyon sisteminin geliştirme aşamasında olduğunu gösteriyor.

Focus 4 ile görecek miyiz bilemiyorum ama ilerde Ford'da bu sistemi göreceğimiz kesin denilebilir.

Nedir bu yeni nesil direksiyon sistemi?

Direksiyon ve ön tekerlekler arasında aktarma mili olmayan bir sistemdir. Direksiyonu çevirme açınızı kablolar aracılığıyla tespit edilir ve tekerlekleri kontrol eden bir motora iletilir bu da yönlendirmeye sağlar.

Neden ihtiyaç duyulur?

Temelde insansız araçlar için gerekli diyebiliriz.

Normalde nasıl işliyordu?

Direksiyon simidi > Direksiyon mili > Direksiyon kutusu > Rot mili > Tekerlek

Bu sistemde ya hidrolik destek ya elektrik desteği ya da her ikisi de sunuluyor. Bu sistemler elektronik sistemlerle desteklense dahi bir tehlike anında mekanik yönlendirme imkanı sunuyor. Yeni sistemde bu mümkün olmayacak. (Nissan çözüm bulmuş, aşağıda açıkladım.)

Akünüz bitti arabayı yönlendirmeniz gerekiyor örneğin, eskiden yönlendirme yapılabilirken şimdi yönlendirme mümkün olmayacak. (Nissan çözüm bulmuş, aşağıda açıkladım.)

NOT

Merak edenler için şuan bu sistemi kullanan araç mevcut; Infiniti Q50. Eğer bu sistem Focus mk4 ile devreye girerse ikinci araç olacak.

Ne kazandıracak?

Hareket hızına bağlı olarak, tekerin dönüş hızı ve direksiyon hareket oranı değişebilecek. Örneğin park esnasında çok az hareketle, tekeri tamamen döndürmüş olacaksınız.

Konvansiyonel sistemi göre daha hızlı yönlendirme mevcut, gecikme olmayacak.

Klasik sistemde yol bozukken teker düz gidemez ufak ufak sağa ve sola hareket eder, yeni sistemde teker mümkün olduğunca düz hareket edecek ve yol tutuşa katkı sağlayacak. Ayrıca direksiyonda herhangi bir titreşim hissetmeyeceksiniz.

Sağa veya sola eğimli yola ilerlediğinizi düşünün, klasik sistemde tekerlekler sürekli eğimli yöne doğru hareket etmeye çalışır, yenisinde direksiyon düz tutulması yeterli olacak. Ayrıca yan rüzgardan en az şekilde etkilenir.

Otonom sürüş için gerekli tüm özellikler daha verimli çalışır.

Riskler ve Kayıplar

Bu yeni nesil direksiyon teknolojisinin yüksek güvenilirliği birden fazla ECU ile sağlanıyor. Tek bir ECU'nun arızalanması durumunda başka bir ECU hemen anında kontrol altına alacak ve güç kaynağının kesintiye uğradığı gibi ekstrem şartlar altında yedek kavrama, direksiyon simidini ve tekerlekleri mekanik olarak bağlayarak güvenli yolculuk etmeyi garantiliyor.

Yukarda bahsettiğim tehlike anındaki açığı Nissan bu şekilde çözüyor, Ford ne yapacak onu bekleyip göreceğiz.

Yoldan alınan geri bildirimler kaybolacak. Ford'un geleneklerine ne kadar uygun olduğu da tartışmaya açık.

Kaynak : https://www.focusclubtr.com/topic/14637-tamamen-elektronik-kontrollü-direksiyonlu-focus-mk4-mü-geliyor/
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,372
46,075
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Nerde o eski hisli direksiyonlar :D :D Focus'un bir artısıydı direksiyonu bence umarım güzel yaparlar.
Olaydan anladığım direksiyon geri bildirimini azaltıp ; konforu arttırıyorlar
Eski sistemler muhteşemdi :) Ama yavaş yavaş bütün üreticiler bu tarz direksiyon sistemlerine geçiş yapacaklar. Bu kaçınılmaz bir şey. Teknolojik gelişmeler, elektrikli ve otonom sürüş maalesef günümüz sistemdeki direksiyonlarla bir yere kadar ilerleyebiliyor.

Öyle de denebilir. Yoldan alınan geri bildirimler ( ki günümüz elektrik destekli direksiyonlarında bu sorunu az buçuk deneyimledik) azalacak ama onun haricinde sürüşün her aşaması daha konforlu hale gelecek. Yol bozukluklarında tekerleklerden direksiyona gelen sert vuruntular tıkırtılar artık olmayacak, sağa-sola çekme v.s olmayacak, direksiyon daha stabil tutulabilecek, park etmek daha kolay olacak v.s bir dizi artısı var.
 
Son düzenleme:

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,930
2
24,247
5,320
İzmir
Marka
Toyota
Eski sistemler muhteşemdi :) Ama yavaş yavaş bütün üreticiler bu tarz direksiyon sistemlerine geçiş yapacaklar. Bu kaçınılmaz bir şey. Teknolojik gelişmeler, elektrikli ve otonom sürüş maalesef günümüz sistemdeki direksiyonlarla bir yere kadar ilerleyebiliyor.

Öyle de denebilir. Yoldan alınan geri bildirimler ( ki günümüz elektrik destekli direksiyonlarında bu sorunu az buçuk deneyimledik) azalacak ama onun haricinde sürüşün her aşaması daha konforlu hale gelecek. Yol bozukluklarında tekerleklerden direksiyona gelen sert vuruntular, tıkırtılar artık olmayacak, sağa-sola çekme v.s olmayacak, direksiyon daha stabil tutulabilecek, park etmek daha kolay olacak v.s bir dizi artısı var.

Aynen öyle arabalarda modernizm devreye girerken ufaktan ufaktan eski sistemlerin zevki kaybolacaktır.Haa sorarsan şimdiki direksiyonlar zevkli mi?? O yüzden alışılır..
Bundan önce sağ kolu sağ koltuğa dayayıp geri geri gidilirdi.Şu an geri görüş kameraları-sensörleri-otomatik parklar var.Alıştık..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,372
46,075
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Aynen öyle arabalarda modernizm devreye girerken ufaktan ufaktan eski sistemlerin zevki kaybolacaktır.Haa sorarsan şimdiki direksiyonlar zevkli mi?? O yüzden alışılır..
Bundan önce sağ kolu sağ koltuğa dayayıp geri geri gidilirdi.Şu an geri görüş kameraları-sensörleri-otomatik parklar var.Alıştık..
Öyle.. Bu sistemlere de alışacağız yapacak bir şey yok. Zaten bizler istemesek de bu dönüşüm gerçekleşecek. En azından direktliği ve netliği iyi, çevirdiğin anda tekerleklere emri hemen veren bir sistem olsa yeterli diye bakıyorum. Yoksa geri bildirim ve his şimdiki direksiyonlarda da kalmadı maalesef.
 

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,930
2
24,247
5,320
İzmir
Marka
Toyota
Öyle.. Bu sistemlere de alışacağız yapacak bir şey yok. Zaten bizler istemesek de bu dönüşüm gerçekleşecek. En azından direktliği ve netliği iyi, çevirdiğin anda tekerleklere emri hemen veren bir sistem olsa yeterli diye bakıyorum. Yoksa geri bildirim ve his şimdiki direksiyonlarda da kalmadı maalesef.
Q50 2.0 kullanmıştım.Şu an haberde okumasam hatırlayabileceğim bir direktlik yoktu yalnız.Tek diyebileceğim fazla hafifti.Eco modda olmasına yormuştum
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,372
46,075
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Q50 2.0 kullanmıştım.Şu an haberde okumasam hatırlayabileceğim bir direktlik yoktu yalnız.Tek diyebileceğim fazla hafifti.Eco modda olmasına yormuştum
Artık o da üreticinin maharetine kalıyor. Buna uygun yazılımlar ve ayarlamalar yapmak gerekiyor sanırsam.
 

aaygen

Profesör
Beta Programı
7 Eyl 2016
332
758
1,895
İstanbul
Marka
Ford
Q50 2.0 kullanmıştım.Şu an haberde okumasam hatırlayabileceğim bir direktlik yoktu yalnız.Tek diyebileceğim fazla hafifti.Eco modda olmasına yormuştum
Sistem bütün Q50'lerde yok, ABD'de 3.0 motor seçeneğinin bir donanım seviyesinde geliyor. Ayrıca Infiniti herhangi bir elektronik problemine karşı klasik direksiyon düzenini de otomobilde tutuyor, ancak normal şartlarda devrede değil yani burada bahsedilen sistemle çalışıyor.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,221
7
51,913
6,820
Kocaeli
Marka
Opel

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,665
1
64,582
6,820
35
Denizli
Marka
Mercedes
Güzel paylaşım olmuş teşekkürler @CenkGs ülkemizde otomobil fiyatları malum, bu tür bi değişiklik maliyet artışı demek. Bu da ülkeye giriş fiyatını arttırır sonra mondeo fiyatına focus olur o da sıkıntı
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,372
46,075
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Güzel paylaşım olmuş teşekkürler @CenkGs ülkemizde otomobil fiyatları malum, bu tür bi değişiklik maliyet artışı demek. Bu da ülkeye giriş fiyatını arttırır sonra mondeo fiyatına focus olur o da sıkıntı
Bu sistem mk4 focusa yetisir mi bilemem. Ama sonraki nesillerde gelecek. Tahminicem de mecburiyetten gecilen bir sistem su otonom surus ve elektrikli otomobil mevzularindan dolayi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,221
7
51,913
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Bu sistem mk4 focusa yetisir mi bilemem. Ama sonraki nesillerde gelecek. Tahminicem de mecburiyetten gecilen bir sistem su otonom surus ve elektrikli otomobil mevzularindan dolayi.
Ford'un bana soracağını zannetmiyorum ama otonom sürüş için tamamen sensörlerle hareket sağlayan bir sistem yerine, gerektiğinde direksiyon milini boşa çıkarabilen bir sistemin geliştirilmesini tercih ederim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın ve Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,372
46,075
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Ford'un bana soracağını zannetmiyorum ama otonom sürüş için tamamen sensörlerle hareket sağlayan bir sistem yerine, gerektiğinde direksiyon milini boşa çıkarabilen bir sistemin geliştirilmesini tercih ederim.
Simdi sadece direksiyon miliyle kalsa sorun olmazdi belki ama direksiyon milinin lastikleri hareket ettirebilmesi icin direksiyon kutusuna falan da ihtiyaci olacaktir. Yani mille birlikte ekstra parcalar da gerekecektir. Bu sebeple eski sisteme dair parcalari da elemislerdir.
 

Reddington

Panpa
15 Eki 2016
1,819
1
4,153
3,770
İstanbul
Marka
MINI
Ford her yeni modelinde direksiyon his ve konforunu bir arada daha da iyileştirdi. yola bağımlı çok keyifli kemikli direksiyonlar üretti
Bence bunda da başarılı olacaktır. Her ne kadar tamamen mekanik kadar iyi olamasa da yine diğer markalardan ayırt edilecektir.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,221
7
51,913
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Ford her yeni modelinde direksiyon his ve konforunu bir arada daha da iyileştirdi. yola bağımlı çok keyifli kemikli direksiyonlar üretti
Bence bunda da başarılı olacaktır. Her ne kadar tamamen mekanik kadar iyi olamasa da yine diğer markalardan ayırt edilecektir.
Hocam başıma birşey gelmeyecekse şu fikrimi paylaşmak isterim: Ford'un Fiesta Mk6'daki direksiyonu kadar hisli ve net direksiyonu ben bugüne kadar hiçbir arabada kullanmadım. Focus Mk2-2,5 direksiyonu da hidrolikti ve çok hisliydi.

Sonrasında çıkan hiçbir Ford'u bu konuda beğenemiyorum. İlk çıktığı 2009'dan beri Fiesta'nın güncel kasasını da kullanıyoruz. Herkesin hayran olduğu EPAS sistemli Fiesta'yı ben hala çok beğenemiyorum. Aynı durum Focus için de geçerli. Mk3'te çok hissiz dediler, Mk3,5'ta makyajla toparlandı dediler, ben yine beğenemedim. EPAS'ı ne kadar ayarlasalar da hidrolik direksiyon kadar net ve hisli olamıyor. Tüketim ve maliyet açısından tabii ki gelişme oldu, hatta şehir içi konforu ve yumuşaklığı da çok fark etti. Ama benim gözümde his olarak gerilemiş durumda.

Eğer Ford ilerde geliştireceği sistemlerde de bu çizgide "ilerleme"ye devam ederse, benim gözümde ciddi gerileme anlamına gelir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,372
46,075
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Hocam başıma birşey gelmeyecekse şu fikrimi paylaşmak isterim: Ford'un Fiesta Mk6'daki direksiyonu kadar hisli ve net direksiyonu ben bugüne kadar hiçbir arabada kullanmadım. Focus Mk2-2,5 direksiyonu da hidrolikti ve çok hisliydi.

Sonrasında çıkan hiçbir Ford'u bu konuda beğenemiyorum. İlk çıktığı 2009'dan beri Fiesta'nın güncel kasasını da kullanıyoruz. Herkesin hayran olduğu EPAS sistemli Fiesta'yı ben hala çok beğenemiyorum. Aynı durum Focus için de geçerli. Mk3'te çok hissiz dediler, Mk3,5'ta makyajla toparlandı dediler, ben yine beğenemedim. EPAS'ı ne kadar ayarlasalar da hidrolik direksiyon kadar net ve hisli olamıyor. Tüketim ve maliyet açısından tabii ki gelişme oldu, hatta şehir içi konforu ve yumuşaklığı da çok fark etti. Ama benim gözümde his olarak gerilemiş durumda.

Eğer Ford ilerde geliştireceği sistemlerde de bu çizgide "ilerleme"ye devam ederse, benim gözümde ciddi gerileme anlamına gelir.
Hocam o sistemi eski nesil direksiyonlarla kıyaslamamak lazım. Eski nesil direksiyonları ele aldığımız zaman bugün bmw'nin m departmanında üretilen en iyi m serisinin bile direksiyonu o eski nesildeki otomobillerin verdiği saf ve mekanik hissi veremeyecektir. 98 kasa mondeo, 2005 kasa focus mk1 collection, 2010 kasa fiesta kullanmış biri olarak yaşadığım hayal kırıklığını sen de tahmin edebilirsin yeni nesil direksiyon sistemlerinde :D

Aynı yıllar ya da jenerasyon içinde üretilen direksiyonlara baktığımızda, yani markaların ürettikleri sistemleri kıyasladığımızda bugün Ford'daki Epas ilk 3'e çok rahat girer. Öyle ki premium dediğimiz bazı markalar bile elektrikli direksiyona geçtikten sonra ( spor otomobilleri hariç ) binek versiyonlarında bile epas'dan daha kötü sistemler geliştirdikleri oldu.

Ben yine de eskisi gibi olmadığını, hatta hiç bir üreticinin sisteminin eskisi gibi olmadığını kabul ediyorum. Fakat kendi üretim yılı, şartları ve rakipleri düşünüldüğünde epas sistemli direskiyonun benzeri bugün bir çok üreticide yok diyebiliriz.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...