Fransız Otomobilleri

fransız arabalarını sever misiniz ? eski modeller mi ? yeni modeller ilginizi çekiyor ?


  • Kullanılan toplam oy
    33

gokglsy

gökhan
Profesör
22 Ağu 2019
632
638
1,820
26
trabzon
Marka
Ford
-fransız otomobillerinin tasarımlarını beğeniyor musunuz ? sizce japon, alman ve amerikalı rakiplerine göre artıları ve eksilerinin olduğunu düşünüyor musunuz ? (artıları ve eksileri var ise yazabilirsiniz). sizce eski nesil modeller mi yoksa yeni nesil araçlarını ilginizi çekiyor ?

-ülkemizde eksi modellerin elektronik sıkıntılar yüzünden fazlasıyla tepki ve marka imaj olarak fransız alınmaz sorun çıkartır parçaları pahalı gibi gibi ifadeler almış oldu, günümüze bakarsak artık hem teknolojik hem motor, vites gibi atılımlarla baya bir gelişmeler göstermeye başladılar. siz bu yeni modelleri nasıl buluyorsunuz ?

-ülkemizde şirketler ve filo kiralamaların bol bol tercih ettiği bu fransızları seviyor musunuz ?

(eski ve yeni modeller fark etmez sizin bildiğiniz modeller var ise yazabilirsiniz.)
belli başlı otomobilleri paylaşıyorum aklınıza gelen her araç olabilir.
peugeot
alle-autos-des-jahres-seit-1964.jpg
2019 Peugeot e208

Peugeot 5008 Revealed - New 7 passenger compact MPV
2009-174048-2010-peugeot-50081.jpg
2019 Peugeot Rifter İlk Sürüş

citroen
2017 Citroen C5 Aircross
2017 Citroen C4
Citroën 2CV Type A  açık artırma

2018 Citroen E-Mehari
vente-citroen.jpg

renault
2019 Renault Twingo
Makyajlı 2019 Renault Koleos
2006-53722-2006-renault-scenic1.jpg
Dünden Bugüne Neler Değişti? | Renault Clio
Dünden Bugüne Neler Değişti? | Renault Clio
 
Son düzenleme:

Maganda

Profesör
Beta Programı
3 Şub 2020
1,457
3
1,414
2,470
İstanbul
Marka
Volkswagen
Eski fransız parçası niye pahalı olsun ki onu anlamadım. Fransız olarak deneyimlerim R9,R12,R19 ve Safrane. Safrane açık ara kendi segmentinde eşi benzeri olmayan bir araba benim için. R19,12,9 ise cefakar anadolu araçları. Bu kadar hor kullanılmarına rağmen hala binilen hala piyasası olan araçlar oldukları için benim gözümde fransız araçları f/p'ye dönüşüyor. Tabi Renault için geçerli söylediklerim.
 

2jzihtiyar

Reis
Beta Programı
23 Şub 2018
3,061
6,938
5,020
github.com
Marka
BMW
Peugeot'un son yıllardaki çizgisini çok beğeniyorum. Citroen'in kat etmesi gereken daha çok yol var. Renault ise rs modelleri tercih edilmesi için tek başına yeterli sebep
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Fransız otomobilleri çığır açan ve sürekli yapılmamışı deneme istekleri olan otomobillerdir.

Çoğu kez riskli hamleler yaparlar başarısız olurlar tekrar denemezler, hoop bir başka otomobil tasarlarlar hemen ardına, argeleri çöpe atmak yüzlerce konsept araç yapmak onlar için problem değil. MPV-Hafif Ticari ve diğer bir çok segmentin kurucularıdır sırf bu sebepten dolayı, sürekli yeni şeyler denerken bulursunuz Fransızları.

Uçuk fikirler Coupe MPV(Renault Avantime) ortadan motorlu arkadan itiş araç tasarlarlar hem de B segmenti şasesine 2 kere(bkz. V6 Clio, R5 Turbo 2) montelerler. Bir bıçak gibi keskin ve tehlikeli sürüşü olan otomobiller ortaya çıkar.

Keza Citröen ise süspansiyon anlamında tüm dünyaya ders vermiş bir firmadır.Citröen konusunda bir başka husüs ise Traction Avant ile bugün her aracın altında olan önden çeker önden motor dizaynını onlar bulmuşlar ve piayasaya sürmüşlerdir, devrimleri tüm dünyaca takip edilmiştir.

Fransız otomobili tasarımları çoğu kez devrimseldir, diğer araçlarda olmayan tüm yaratıcı fikirleri denerler.(bkz. Cactus air bump, PUG 205 GTi dodikler, aeraodinamik arka teker kamuflajlı dizaynlar...).Almanlar her ne kadar muhafazakarsa Fransızlar da bir o kadar devrimcidir.

Hot hatch üzerinde yıllardan beri en başarılı temsilcileri vermişlerdir.Daha hala da başarılı örnekler vermeye devam ediyorlar.Özellikle 205 GTi favori Fransızlarımdan biridir.


Genel olarak konfor ve donanım konusunda çok dolu otomobiller yaparlar.Çoğu kez otomobilleri ağzına kadar doludur, alan müşteri kitleleri 2.eldeki değerini düşünmeden alması gerekir.Fransa ve Avrupa dışındaki pazarlarda başarılı değiller, hatta onları bu pazarın haricinde görmek çok zor diyebiliriz.

Bu kadar devrimci zihniyetli otomobillerin tek eksiği Almanlar ya da Japonlar kadar iyi mühendislik ve mekaniği olmamasından ileri gelir.Fransızlar fikri bulur, uygular, araç bozulur çalışmaz diğer ülkeler uygular tutar.Sonra bunu keşfeden Fransızlara onlarca laf sayılır, bozuluyor diye...

60'ların başından 90'ların sonuna kadar Fransız otomobillerini severim, binek araçlarında konfor, donanım, yaratıcılık, zevkli tasarımlar, yenilikçi yapısı, ekonomik motorları ile hoşuma gidiyorlar. 90'ların sonundan sonra bozulmaya başlasalar da yavaş yavaş toparlanıyorlar. ''Vive La France''
 
Son düzenleme:

MertEren

Panpa
8 Eyl 2016
1,216
2,194
3,770
26
İstanbul
En iyi yaptıkları şey markalarının sonlarına sport ibaresini ekledikleri zaman ortaya çıkanlar diyebilirim. Bkz. Renault Sport, Peugeot Sport. Söz konusu performanslı otomobiller olunca gerçekten çok güzel işler çıkarıyorlar. Ama normal otomobillerinde öne çıkaran tek faktör genellikle tasarım ve donanımı iyi yapabilmeleri oluyor. Tabi günümüzde Peugeot ciddi anlamda kaliteli işler yapmaya başladı. Özellikle 508 her anlamda cezbedici bir otomobil olmuş. Özellikle de Almanya ve Fransa'da canlı olarak gördüğüm 508 SW modelinin hastasıyım. Herhalde param olsa ilk tercih edeceğim otomobil olabilir. #stationlarısevin
 

alkın

Alkın Uslu
Panpa
1 Şub 2020
1,033
1
1,102
2,570
Ankara
Marka
BMW
alman arabası kullanıcısı olarak bi laf vardır ve ben de katılırım:
“bir aracın sorun çıkarıyor ve çözülüyorsa Almandır,
sorun çıkarıyor ve çözülmüyorsa Fransızdır,
sorun çıkarmıyorsa Japondur.”
 

Tuncay19

Tuncay
Elit Apaçi
3 Mar 2020
695
376
945
28
Sinop
Marka
Volkswagen
Ticaretle uğraşıyoruz ve Berlingo Connect Transit Transporter Caddy sahibi olduk biz kullandık çalışanlar kullandı hepsiyle en az 200.000km yol yaptık. Bir önceki kasa Berlingonun özellikle motoru güzeldir az yakar ve sorun çıkarmaz zaten Ford ile ortak motor altyapısı ise sıkıntılıdır Connect in sağlamlığı yoktur. Belki algı öyle değil ama Caddy mesela daha sağlam özellikle motor ve altyapı mühendisliği güzel yapılmış derli toplu ne çıkaracağı aşağı yukarı belli. Tüm bu tecrübelerden sonra yolumuza Caddy Connect Transit ve Transporter ile devam ediyoruz 4 ü de sağlam. Almanlar da sağlam lakin özellikle bir Connect ve Transit değiller ama onlar kadar konforsuzda değiller kullanıyoruz. Yani Ticaride Ford dan sonra en iyi VW. Ford un handikapı son kasalarının konfor getirmesiyle beraber özellikle Motor konusunda VW den beter olmaları yoksa yolumuza Yeni Transitle devam edecektik lakin motorları sürprizlere gebe ne olacağı belli değil.
Fransız Minibüslerine ise çevremizden de duyduklarımızla hiç ama hiç bulaşmadık. Her konuda sorunlular Eski Fransızların o sorunlu halini Ticari de devam ettiriyorlar aman uzak durun derim. Ticari tecrübemiz olduğu için değinmek istedim.

Otomobilleri ise benim gözümde eski ve Yeni diye ayrılır. Eskileri alacağım ve konuşacağım otomobiller değilken yenilerini de bir o kadar seviyorum.
Renaultu ayırarak demeliyim ki PSA grubu her segmentte bir köşeye yazdığım araçlar üretiyor özellikle Tasarımda artık sıkıldığımız Almanlara çok güzel Alternatif Avrupalı. Tabi Handikapları Premiumlarının olmaması. DS var denebilir ama bir 3 Alman değil. Çizgilerini bozmazlarsa VW e ciddi rakipler ve yolda daha çok görmek isterim.

Renault ise bir garip. Tasarımları daha iyi lakin artık çok sıkıldım. Köşe başı Megane Clio dolu ve konuşmak çok hoşuma gitmiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: gokglsy

EOK

Emre Özcan Karademir
Profesör
Beta Programı
26 Şub 2019
593
1,141
2,320
23
İstanbul
Marka
Seat
Eski, az yakar çok kaçar :D kötü biliniyor, elektrik sorunu çıkartır, görünüşü fena değil, ama yine de severiz :D
PicsArt_04-01-07.47.43-min.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: gokglsy

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,188
45,755
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
6.saniyede ki takır tukur sesi ben her yolda alırdım. Citroen havalı süspansiyon yapıyormuş ! Bana böyle leş süspansiyon sunduktan sonra istersen uzayda süzülüyormuş hissi veren teknoloji üret umurumda olmaz. Yeni modellerinde durum nedir bilemem ama son kasa olarak üretilen Citroen c4 tam olarak böyle leş sürüşe sahip bir araçtı. Direksiyonundan, şasisinden falan hiç bahsetmiyorum bile. Benzer tepkileri ilk nesil Ds5'te de görebiliyorduk. Citroen, suv sevdasına geçtiğinden beri sürüş konforu konusunda bazı şeyleri doğru yapmaya başlasa da tek sorun sadece bu değildi. Elektronik arızaları ve saçma sapan dayanıksızlığı da ayrı bir faciaydı. 1 kere şans verdim bir daha da vermem.

Renault ortada gidiyor. Açıkçası bazı teknolojik geliştirmeler haricinde onda da bir numara göremiyorum. Özellikle sürüş konforları hala yerlerde. Şuan en başarılı marka olarak Peugeot'yu görüyorum. Fransız ismini kurtarırsa bunlar kurtarır. Benzer jenerasyonda ki 308 ve c4 arasında bile sürüş konforu açısından fark vardı.
 
Son düzenleme:

Tb96

Profesör
8 Ağu 2019
850
1,208
1,870
27
Malatya
Marka
Opel
Fransızlar arada araba yapalım deyip güzel arabalar yapan. Ucuz arabaları da gerçekten çok kalitesiz hissettiren. Genel olarak az yakan dizel motor ve kötü torsiyon çubukları ve hassas elektronik aksam olan arabalar akla geliyor.
2 tane C4 Picasso 1 tane C3 1 tane de C4 Cactus sahip olmuş biri olarak. Özellikle Citroen rakiplerinden farklı özelliklere sahip arabalar yapmaya çalışan bir marka olarak sıyrılıyor.
Birde Renault Sport ve Peugeot Sport gerçeği var ki. Harika sürüş makinaları yapıyorlar.

Clio kullandığımda çok sevmiştim. Araba böyle çizgi filmden çıkmış gibi eğlenceli bir sürüşü varken aynı sürüşü diğer kullandığım Renault modellerinde göremedim.
C4 Picasso eksiklerine rağmen tasarımı özellikle içi ile rakiplerinden çok farklı ve güzel bir tecrübe sağlarken C4 Cactus ve C4 cehennemden bir tecrübeymiş gibi geliyor.
Yani Fransızlarda Alman,Japon ve Amerikanlar da hissettiğim genel,istikrarlı bir karakter hissetmiyorum. Model model bakmayı yeğliyorum.
 
Son düzenleme:

Tb96

Profesör
8 Ağu 2019
850
1,208
1,870
27
Malatya
Marka
Opel
Her ne kadar yenileri eskilerine bakış kat be kat çok daha iyi olsa da, yıllar geçince göreceğiz ne kadar sağlam olduğunu elektrik altyapısında.

2006-2013 arasında çıkan modellerin elektronik aksamı Güney Amerika dan olduğu ve buna bağlı çok saçma arızalar verdiği söylenir. Yeni nesillerdeki sorunu zaman gösterecektir. Ama C4 Picasso da kullanılan hayalet kadranda piksel kaybı gibi sorunlar duymuştum.

Benzer jenerasyonda ki 308 ve c4 arasında bile sürüş konforu açısından fark vardı.

C4 ile söylediğinize tamamen katılıyorum ama yeni 308 ile C4 benzer jenerasyon değil. 308 de yeni şase varken C4 eski ile devam edildi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: gokglsy ve Cenk

YasinG34

Asfalt Kurutucu
12 Şub 2017
36
37
595
Reno zaten bana göre motor mekanik olarak en sağlam araçlardan biridir eskisi olsun yenisi olsun,
ama pejo ile citroenin tasarımları çok güzel ama sadece o kadar :)
tabi bu benim görüşüm.
 
  • Beğeni
Tepkiler: gokglsy

Kagan

Driver
Panpa
8 Eyl 2016
1,263
2,245
2,570
Ankara
Ya zamanında C3 baktım, şimdi Saxo VTS, 106 GTI, C2 VTS, C4 VTR, C4 VTS falan bakıyorum ama bir yandan da insanlardan duyduğum şeyler var; O araba bir fransız...
Bir bildikleri var demek ki deyip macera aramaktan vazgeçicem sanırım.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım