Front Wheel Drive(Önden Çeker) / Rear Wheel Drive(Arkadan İtiş-Çeker)

Sizin tercihiniz nedir?

  • Arkadan itiş-çekiş

  • Önden çekiş


Sonuçlar yalnızca oylamadan sonra görülebilir.
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Merhaba arkadaşlar, konumuz başlığımızda da görüldüğü üzere herkesin üzerinde bir şeyler bildiği bir konu bunu yazmamdaki amaç ise bazı kişilerin RWD araçları almaktansa FWD araçları aldığı bazı kişilerin ise FWD araçları almaktansa RWD araçları almayı yeğlemelerini gördüm.Halbuki benim görüşlerime göre birinin öteki üzerine bariz üstünlüğü var, ama arkadaşlar için bu yazıyı elimden geldiğince tarafsız yazarak neden insanların tercihlerinde farklılık olduğunu anlatmaya çalışacağım.

Niçin FWD?
Olası kaygan zemin koşullarında güvenli sürüş.
Düşük üretim maliyetiyle birlikte düşük bakım maliyetleri ve daha az işçilik ücreti
Arka bagaj mesafesi(Arkaya torsiyon konulduğu durumlarda hacim artarak, pratiklik sağlıyor)
Şaft tüneli yüksekliğinin düşük olması
İç kullanım alanının ferahlığı ve genişliği(arka diz mesafesi vs)
IMG_8065.JPG

Niçin FWD değil?
Yüksek performanslı sürüşlerde viraj çıkışında önden kayma eğilimi
Motor ve tüm aktarma organları önde toplandığı için ağırlık artar bu da dolaylı olarak viraja girişte önden kayma eğilimini arttırır.
Dengesiz ağırlık dağılımı(yukarıdaki madde ile bağlantılı)
Ön tekerleklerin daha çabuk aşınması
Arka süspansiyonun tahrik sağlamak gibi bir görevi olmadığından basit bir şekilde torsiyon ya da yarı bağımsız süspansiyon kullanma eğilimlerinden
Yukarıdaki madde ile alakalı olarak aracın arka tarafındaki basit süspansiyon geometrisinin aracın arka taraftaki yol tutuşunu azaltma eğilimine girmesi

Neden RWD?
Yüksek performanslı sürüşte nispeten kontrol edilebilir olan viraj çıkışında arkadan kayma eğilimi
Yüksek performanslı sürüşte ağırlık dağılımı nispeten dengeli olduğundan aracın viraj girişinde önden kayma eğiliminin daha az olması(dikkat edin viraj girişinde arkadan itiş araba da önden kayar-çoğu kişinin yanıldığı nokta burasıdır).
Tahrik elemanlarının arkada olması sebebiyle aracın ağırlığının ön tarafta yığılmasını engeller bu da dolaylı olarak yukarıdaki maddelerin avantajını sağlar.
Çekiş arka tekerin, dönüş ön tekerin görevidir.Yani aracın ön tekerlekleri hem dönüş hem de çekiş için yıpranmayacaktır yani FWD araca göre daha az yıpranacaktır.
Arkada tahrik olduğundan arkaya konulan süspansiyonun, tahriği iletebilecek kadar güçlü ve kaliteli olması gerekir ki bu durumda arkada torsiyon ya da yarı bağımsız süspansiyon kullanmak imkansız hale gelebilir.
Bütün bu saydıklarımın etkileşimiyle daha iyi bir yol tutuş sunması RWD aracın genel karakteristiğidir.
Neden RWD değil?
Olası kaygan zemin koşullarında aracın çekiş sırasında arkasını kaydırması ve güvenli sürüşü çok zor bir hale getirmesi
Yüksek üretim maliyetleri ve dolaylı olarak, yüksek bakım maliyetleri ve fazla işçilik ücreti
Arka bagaj mesafesi, arka süspansiyon sisteminden dolayı azalması ve pratikliğe zarar vermesi.
Arka oturma alanı şaft tüneli geçtiğinden dolayı 5. kişiye oturma imkanı sunmaması sunsa dahi sıkıştırması.
Dolaylı olarak aracın iç hacmindeki artış.

Tamamen kendi bireysel düşüncem, RWD aracı almayı yeğlerim çünkü bir araçta tekerler hem dönmeyi hem de çekişi sağlaması benim için saçma ve mantık dışı gelmektedir.Yazıyı yazmamdaki amaç her iki çekiş sisteminin de kendine göre avantajı ve dezavantajı olduğunu anlatmaya çalışmaktır.
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
AWD'nin olmadığı yerde her versus boş benim için.
Ayrıca belli başlı savlar her koşulda doğrudur diye bir şey yok. İyi bir önden çekişli otomobil aynı güçteki arkadan itişli otomobilin içinden de geçebiliyor, rekor da kırabiliyor : Type R, Megane RS
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,193
45,771
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Yazı için teşekkürler hocam..

Şahsi fikrim, günlük hayatta ve sakin sürüşlerde arkadan tahrikli otomobilin sürüşü biraz daha rahat. Çünkü ön tekerlekler sadece yönlendirme yaptığı için direksiyonun kontrol edilebilirliği daha kolay hale geliyor.

Bununla beraber arkadan tahrikli otomobiller için en büyük dezavantaj, aracın diğer sürüş elemanlarının da arkadan tahriklinin başarısını desteklemesi gerektiği. Leş tepkilere sahip bir direksiyonun, hele hele günümüzde elektrik desteklilerin çoğunun artık güzel tepkiler vermediğini düşünürsek arkadan tahrikli otomobilin bir esprisi kalmıyor. Buna yumuşak ayarlı yahut konfor ayarlı bir süspansiyon eklersek işler hepten karışıyor. Üstelik sahip olduğu güce göre arkasını daha kolay bırakma meğilinde olan bir rwd'nin viraj içinde vereceğiniz fazladan gaza dair affı pek olmayacaktır.

En kısa örneği şöyle vereyim; 2-3 tane arkadan tahrikli premium deneyimlerimde gördüm ki o leş direksiyonlarla rwd sistemi avantaj değil dezavantaj oluşturuyor. Otomobil arkasını bıraktığı anda direksiyon kendini tamamen salıyor. Nereye ne kadar çevirdiğini anlayarak değil, sürüş tecrübene göre belirliyorsun. Bu direksiyon sistemleriyle rwd'yi tercih etmem. Spor otomobillerde ise durum farklı tabii.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,005
7
51,307
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Gücü yere aktarma konusunda ihtiyaç olmadıkça arkadan itişi gereksiz buluyorum. Şaftın getirdiği ek ağırlık, bakım yapılması gereken fazladan mafsallar, daha çok sürtünme ve bundan kaynaklı aktarmadaki verimin düşmesi, dolayısıyla performansın düşüp yakıt tüketiminin artması gibi dezavantajları var. Sürüş esnasında önden çekişli arabalarda yaşanan sorunlar daha basittir ve çözümü de daha basit olur. O yüzden standart araçlarda önden çekişi tercih ederim. Ama ciddi güçler alınan motorlarda ön taraf yola tutunma limitini aşacaksa o zaman tabii ki arkadan itiş ihtiyaç haline geliyor. O durumda da aktarmada gücün kaybı, tüketimin artışı gibi olumsuzluklar, alınan gücün yanında gözardı edilecek seviyelerde olur.

Bundan 15 sene önce bu soruya "200hp'ye kadar önden çekiş, daha yüksek güçlerde arkadan itiş" diye yanıt veriyordum. Şu anda kilitli diferansiyellerin, ön düzen geometrilerinin ve lastiklerin gelişmesi nedeniyle 300hp'ye kadar önden çekiş, fazlasında arkadan itiş diyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina ve by

mgdedeoglu

Reis
7 Eyl 2016
3,232
9,855
5,320
36
Stuttgart
Yani o kadar çok bilinmez var ki bu konuda. Para durumuna, araç ihtiyacına, kişinin başka aracı olmamasına göre değişir. Salt FWD vs RWD karşılaştırması yapmak bana zor geliyor. Ha ama para varsa zaten ya RWd veya 4x4.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
AWD'nin olmadığı yerde her versus boş benim için.
Ayrıca belli başlı savlar her koşulda doğrudur diye bir şey yok. İyi bir önden çekişli otomobil aynı güçteki arkadan itişli otomobilin içinden de geçebiliyor, rekor da kırabiliyor : Type R, Megane RS
Evet, Type-R 'ı bu açıdan çok başarılı buluyorum 300+ güçte FWD arabayı çizgide tutmak o kadar kolay değil.Onlarda bu işin ekmeğini yiyorlar bir güzel.

Yazı için teşekkürler hocam..

Şahsi fikrim, günlük hayatta ve sakin sürüşlerde arkadan tahrikli otomobilin sürüşü biraz daha rahat. Çünkü ön tekerlekler sadece yönlendirme yaptığı için direksiyonun kontrol edilebilirliği daha kolay hale geliyor.

Bununla beraber arkadan tahrikli otomobiller için en büyük dezavantaj, aracın diğer sürüş elemanlarının da arkadan tahriklinin başarısını desteklemesi gerektiği. Leş tepkilere sahip bir direksiyonun, hele hele günümüzde elektrik desteklilerin çoğunun artık güzel tepkiler vermediğini düşünürsek arkadan tahrikli otomobilin bir esprisi kalmıyor. Buna yumuşak ayarlı yahut konfor ayarlı bir süspansiyon eklersek işler hepten karışıyor. Üstelik sahip olduğu güce göre arkasını daha kolay bırakma meğilinde olan bir rwd'nin viraj içinde vereceğiniz fazladan gaza dair affı pek olmayacaktır.

En kısa örneği şöyle vereyim; 2-3 tane arkadan tahrikli premium deneyimlerimde gördüm ki o leş direksiyonlarla rwd sistemi avantaj değil dezavantaj oluşturuyor. Otomobil arkasını bıraktığı anda direksiyon kendini tamamen salıyor. Nereye ne kadar çevirdiğini anlayarak değil, sürüş tecrübene göre belirliyorsun. Bu direksiyon sistemleriyle rwd'yi tercih etmem. Spor otomobillerde ise durum farklı tabii.
Rica ederim, @Cenk , evet günümüz otomobillerinin direksiyonları ile arkadan itişli bir aracın kontrası tamamen ezbere bağlı veriliyor, hisli direksiyon yapan firma bir elin parmağını geçmiyor.

Gücü yere aktarma konusunda ihtiyaç olmadıkça arkadan itişi gereksiz buluyorum. Şaftın getirdiği ek ağırlık, bakım yapılması gereken fazladan mafsallar, daha çok sürtünme ve bundan kaynaklı aktarmadaki verimin düşmesi, dolayısıyla performansın düşüp yakıt tüketiminin artması gibi dezavantajları var. Sürüş esnasında önden çekişli arabalarda yaşanan sorunlar daha basittir ve çözümü de daha basit olur. O yüzden standart araçlarda önden çekişi tercih ederim. Ama ciddi güçler alınan motorlarda ön taraf yola tutunma limitini aşacaksa o zaman tabii ki arkadan itiş ihtiyaç haline geliyor. O durumda da aktarmada gücün kaybı, tüketimin artışı gibi olumsuzluklar, alınan gücün yanında gözardı edilecek seviyelerde olur.

Bundan 15 sene önce bu soruya "200hp'ye kadar önden çekiş, daha yüksek güçlerde arkadan itiş" diye yanıt veriyordum. Şu anda kilitli diferansiyellerin, ön düzen geometrilerinin ve lastiklerin gelişmesi nedeniyle 300hp'ye kadar önden çekiş, fazlasında arkadan itiş diyorum.

Anladım, @bt yani bir Sembol'de de arkadan itiş aramam diyorsunuz, haklısınız ama yol tutuşu bir tık daha artırabilir her ne kadar Sembol de olsa.:D:p300 hp üstüne katılıyorum, gerçekten düzgün ayarlanmış bir FWD yola yapışıyor.(Örneğin Type-R) ama onda kilitli diferansiyel, ön süspansiyon yapısındaki torque steer'i engelleyen geometrisi ile çığır açmış vaziyette.

Yani o kadar çok bilinmez var ki bu konuda. Para durumuna, araç ihtiyacına, kişinin başka aracı olmamasına göre değişir. Salt FWD vs RWD karşılaştırması yapmak bana zor geliyor. Ha ama para varsa zaten ya RWd veya 4x4.
@mgdedeoglu evet ülkemiz için ne yazıkki arkadan itiş seçenekler hep premium markalarda sunuluyor, o sebepten ülkemiz şartları için sağlıklı bir karşılaştırma yapmak pek mümkün değil, çünkü tamamen maddi imkanlara kalıyor.Ama yurt dışında özellikle de kış şartlarının çetin olduğu Kuzey Avrupa ülkelerinde halk insanı genellikle FWD ya da AWD tercih ediyor, RWD ile uğraşan genelde Petrolhead kısmı.o_O

AWD'nin olmadığı yerde her versus boş benim için.
Ayrıca belli başlı savlar her koşulda doğrudur diye bir şey yok. İyi bir önden çekişli otomobil aynı güçteki arkadan itişli otomobilin içinden de geçebiliyor, rekor da kırabiliyor : Type R, Megane RS
AWD'lerinde kendine göre dezavantajları ve avantajları var, özellikle böyle sabit oranlı 60ön 40 arka ya da 70 ön 30 arka gibi aktarma oranlarında kuru zeminde FWD'den hiç bir farkları yok, boşa ağırlık.Ama oranı özgürce arka ön değiştirilebilen, gerektiğinde arkaya yüzde 70 lere kadar güç iletebilen AWD'ye tavım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım