Garajda Volvo V40 1.8 Motor Yeniledik (rektefiye)

ezimuse

Muhammet Teker
Senkromeççi
22 Eyl 2021
7
41
70
31
Burdur
Marka
Volvo
Merhaba arkadaşlar. Foruma tavsiye üzerine yeni kayıt oldum. 2-3 ay önce yaptığımız işlemleri kısaca bahsetmek istedim. :)



Araç Volvo V40 1.8 atmosferik motor 115 HP 1998 model.



Öncelikle motorları rektefiye edebilmnek için evin bahçesine bir garaj inşa ettik. Yaklaşık 3 ay sürdü :) Garaj işleri bittikten sonra söküm işlemlerine başladık. Motoru calaskar ile sabitleyip bağlantılarını söktük.

IMG_3173_1600x1200.JPG


Şanzıman ve motoru yere indirip şanzımanı yerde ayırdık. daha sonra motoru üstten aldık.
IMG_3175_1600x1200.JPG

IMG_3176_1600x1200.JPG

IMG_3181_1600x1200.JPG



Külbütör kapağını açtık buradan sonra aşama aşama söktük. Üstteki vida diplerinden yağ geliyordu buji yuva oringleri artık vazifesini yerine getiremiyordu.
IMG_3188_1600x1200.JPG



Üst kapağı da açtık pistonlar aşağıya indi
evillol.gif
Buradaki ilk izlenim önceki sahipleri tarafından antifriz kullanılmamış. Üst kapakta su kanallarında çürümeler vardı.

Pistonlar aşırı derece boşluk yapmıştı. Bu şekilde elle yokladığımızda silindir içerisinde sağa sola oynama vardı. Pistonlar üzerindeki kurumlardan da anlaşılacağı gibi aşırı şekilde yağ yakma vardı araçta.

Lokomotif gibi geziyorduk :)

IMG_3191_1600x1200.JPG

IMG_3192_1600x1200.JPG

Karteri de sökerek kranka ulaştık.

IMG_3193_1600x1200.JPG



üzerinden çıkan yataklar fabrikada takılan orjinal yatakalr idi. Motor daha önce kasaplar tarafından kurcalanmasına rağmen yatakları değiştirmemişler.

Çok ufak çizikler dışında yataklar ve krank iyi durumdaydı. 300bin km de olmasına rağmen daha iyi bakılsa daha da fazla kmleri görebilirdi.
IMG_3195_1600x1200.JPG


Piston ve segmanın durumu bu şekilde. Segmanlar önceden ters takılmış yada yanlış segman kullanmışlar. Segmanlar hem ince hem de çapı kurtarmıyordu.

Kompresyon segmanları bitik vaziyetteydi. Boşluktan dolayı da piston eteği silindir duvarlarına çarptığı için çizikler meydana gelmiş.

Pistonların sıfırını bulamadığımız ve serviste de olmadığı için aynı pistonlara segman atarak tekrar kullandık. Rektefiyeci tarafından pistonlara göre özel gömlek çakıldı.

IMG_3196_1600x1200.JPG

Buradan sonraki aşamada söktüğümüz parçaları yıkadık temizledik ve Antalya Motor Yenileme atölyesinde Ecir Ustaya teslim ettik.

2-3 haftalık piston arama gibi bir vakit geçirdik boşu boşuna. En sonunda İsveç'te bile bulunmadığını farkettiğimizde bir hüsran oldu bizim için ancak sonrasında Ecir ustaya durumu bahsettik.

Mevcut pistonların çok kötü olmadığını segman ve gömlek ile hallolur deyince bir de segman arayışına girdik
evillol.gif
Segmanları 950 gibi bir fiyata aldıktan sonra rektefiyeciye teslim ettik. Eklemeyi unuttuğum üst kapakta egzantrik tarafında bir eğiklik olduğunu üst kapağın değişeceğini söylediler. Çıkma olarak komple egzantrikler dahil 2250 gibi fiyata üst kapağı aldık. Ürün muhtemelen yurtdışından gelmişti çok çok temizdi şansımıza. Ülkemizde çıplak kapağı o fiyattan satıyorlar normalde.

3-5 gün içerisinde de rektefiyeciden hazır diye haber geldi. Gidip teslim aldık ve montajına başladık.


Buradan itibaren montaj fotoğrafları yer alıyor.

Pistonlar ve krank rektefiyecide toplandı. Kendimiz de toplayabilirdik ancak bu şekilde gelince dokunmadık.

Yatakları güzelce yağladık ince ince yavaş yavaş topladık.

IMG_3306_1600x1200.JPG



Yağ pompasının içi. Yayı bir miktar kısalmıştı altını pul ile besledik. İçinden oldukça çamur çıktı iyi ki sökmüşüz. Pompanın da yenisi olmadığı için bunu da değiştiremedik maalesef.

Ancak aracı yağ yaktığından dolayı söktüğümüz için herhangi bir sıkıntı olmayacağını düşündük. Sonuçta yatak sarmamıştı.

IMG_3311_1600x1200.JPG


Taşlanmış yeni subaplar ve gaydlar takılmış çıkma aldığımız üst kapak.

IMG_3313_1600x1200.JPG


IMG_3316_1600x1200.JPG


Volanı da sökmüşken taşlattık. Yanıklar fln vardı üzerinde. Baskı balata da yenilendi.
IMG_3318_1600x1200.JPG



Anaerobik Sıvı Conta ile topladık tüm aksamı. Bazı yerlerde normal sıvı conta da kullandık. Blok birleşimleri sadece turuncu conta ile yaptık.

IMG_3332_1600x1200.JPG


Üst kapak ve egzoz manifoldu takıldıktan sonra.
IMG_3329_1600x1200.JPG



Şanzımanı yine yerde birleştirdik ve yukarıya kaldırarak motor takozlarını taktık. Bu aşamadan sonra kablolar sensörler gaz teli gibi aksamları taktık. Debriyaj hidroliğinin havasını aldık.

IMG_3340_1600x1200.JPG


Parça eksikliği gibi nedenlerden dolayı toplama işi 3.güne sarktı. 3. günün akşamında Enjektör kütüğünün havasını alarak marşa bastık. 5-6snlik marşta motor çalıştı. eksilen suyunu fln takviye ederek deneme sürüşüne çıktık. yağını suyunu kontrol ettikten sonra yaz ayının gece serinliğinde 130km yol yaptık. motoru yenilemimizden bugüne yaklaşık 3bin km yol yaptım. 1900km civarında ilk yağını değiştirdik ki bu süre çok önemliydi. İlk yağ içerisinden çapaklar ve metal tozu bolca çıktı. Yağ olarak ilk yağı petrol ofisi 10-40 sonraki yağı ise liqui moly 10-40 kullandım.


Motoru yapmadan önce rölantide klima açınca stop edecek hale gelen motor bugün rampalarda klima ile çıkmakta.
icon_smile.gif


Parçalar ve rektefiyeci işçiliği olarak 12500'e yakın meblağ tuttu. Sökme ve toplama işlerini kendimiz yaptığımız için maliyet daha düşük oldu. 4 ile 6bin tl arasında işçilik isteyenler vardı.

Bu süreçten sonra arkadaşımın s40 2.0t yatak sardı onu da rektefiye edip topladık. Abimin clio da 450bin de artık vakti geldiği için onu da söküp rektefiye ederek 1.5 ay içerisinde 3 aracı da yapmış olduk.

Vakit ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim. Tekerinize taş değmesin, pistonunuza zeval gelmesin
bigstar.gif
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım