Motordan debriyajdan tekerin göbeğindeki poryaya kadar tüm aktarma organlarına daha fazla yük biner. Hem artan lastik çapından, hem ağırlaşan lastikten, hem de artan taban genişliğinden. En hızlı ve görünür etkisi artan yakıt tüketimi ve azalan performans olur. Bir de tam yükte veya amortisörlerin dip yaptığı durumlarda tekerleğin davlumbaza hafifçe sürtme ihtimali doğar.diyelim benim aracımın 195/60/R16 lastik ebatları var. ben aracıma 4 adet 205/60/R16 lastik takarsam aracın dinamikleri nasıl değişir, ne yararı olur, ne zararı olur ?
davlumbaza sürtme olayı +1Motordan debriyajdan tekerin göbeğindeki poryaya kadar tüm aktarma organlarına daha fazla yük biner. Hem artan lastik çapından, hem ağırlaşan lastikten, hem de artan taban genişliğinden. En hızlı ve görünür etkisi artan yakıt tüketimi ve azalan performans olur. Bir de tam yükte veya amortisörlerin dip yaptığı durumlarda tekerleğin davlumbaza hafifçe sürtme ihtimali doğar.
205/55R16 kullanırsanız lastik çapı daha az değişecektir, 8mm küçülecektir. Yol tutuş hafif iyileşebilir, tüketimde yine artış olur. Motor ve yürüyene binen yük, çap artmadığı için fazla olmaz. Bir de daha yaygın ebat olduğu için fiyatları daha uygundur, ayni fiyata çok daha kaliteli bir lastik alabilirsiniz.
OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü
Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.