Toyota’nın geliştirdiği hidrojen yakıt hücresi ilk kez ticari otobüste kullanıldı…

Hidrojeni güvenli ve temiz bir enerji kaynağı olarak her alanda kullanmak için çalışmalarını yoğun bir şekilde sürdüren Toyota, CaetanoBus SA ile birlikte yakıt hücreli yeni şehir otobüsünü üretmek adına ilk adımı attı. Yakıt hücresi sistemiyle geliştirilen H2.City Gold modeli, tavanına yerleştirilen ve toplam kapasitesi 37.5 kg olan 5 hidrojen tankına sahip. Hidrojen yakıt kullanan otobüs 400 km’ye kadar yol kat edebiliyor. Yakıt tankları 9 dakikadan kısa bir sürede doldurulabilen otobüs, sadece su buharı salarak çevreci kimliğini ortaya koyuyor.

1_tcm-3043-1787179.jpg


Toyota ve CaetanoBus, hidrojen toplumu desteklemek adına 2018 yılından bu yana birlikte çalışıyor. Bu çalışma sonucunda Toyota’nın yakıt hücresi teknolojisi dünyanın ilk seri üretim otomobili Mirai’den bir otobüse adapte edildi. Geçtiğimiz günlerde tanıtılan bu yeni otobüs, şarj süresi veya yoğun kullanım koşullarında hiçbir şeyden ödün vermeden sıfır emisyonlu çözüm sunuyor. Sağ ve soldan direksiyonlu versiyonları ile geliştirilen otobüs Avrupa standartlarına uygun olarak 10.5-12 metre uzunluğunda üretilecek. Test otobüsü gelecek aylarda Avrupa’nın çeşitli şehirlerinde kullanılacak ve 2020’nin ortalarında da satışa sunularak ticarileştirilecek.

2_tcm-3043-1787180.jpg


Toyota, 2050 Çevre Hedefi çerçevesinde karbonsuz toplum adına hidrojen yakıt hücresi teknolojilerini, binek otomobillerin dışına taşıyarak, kamyonlar, hafif ticari araçlar, forkliftler ve otobüslere aktararak çevreye olan etkileri azaltmayı amaçlıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik ve bt

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
Şimdi elektrik mi hibrit mi hidrojen mi beyler bi karar verin sürekli yeni bir şey çıkarıyorsunuz

Toyota özelinde konuşursam yaygın bir elektrikli araç ağı şu an yok. Ufak şehir araçları bulunuyor sadece. Genele baktığımızda ise elektrikli araç altyapısını kaldıracak bir ülke dünya üzerinde şu an yok. Norveç bunun için çok ciddi yatırımlar yapıyor, tamamlanmasın 2020li yılların ortasını bulacağı öngörülüyor.

Hidrojen ise niş pazarlara hitap ediyor. Hidrojen yakıtın üretimi, saklanması, taşınması ve araçlarla buluşturulması gayet zahmetli ve bir çok ülkenin başaramayacağı süreçler. Kısa vadede bunu Japonya gibi, kimi Avrupa ülkeleri gibi, ABD'nin bazı eyaletleri gibi, metrekare olarak çok olmayan, düzenli ülkelerde veya bölgelerde görebiliriz. Belki İskandinav ülkeleri de uygundur bilgim yok ancak dünya geneli olarak elektriğe göre çok çok geriden gelecek hatta belki dünya genelini kapsamayacak bir yakıt türü olarak kalacak, bilemeyiz (ek bilgi: dünyadaki hidrojen yakıtlı seri üretim ilk araba Toyota Mirai Avrupa'daki hususi ilk satışını Danimarka'da gerçekleştirmişti, Fransa'da Mirai taksi olarak kullanılıyor).

Hibrit araçların ise işletimi (yakıt alımı, bakımları vs.) benzinli araçtan farklı değil, o nedenle saydığınız araç tipleri arasında dünya geneline hitap eden tek araç şu an bu melez motorlu araçlar.

Düzenleme: Üstte yazmayı unuttuğum bir de PHEV yani elektriğe takılarak şarj edilen hibrit araçlar var (plug-in hibrit). Ancak o da elektrikli araçların azınlık olduğu piyasalarda satılmıyor.
 
Son düzenleme:
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım