His mi Hız mı?

Sizce hangisi

  • Hızlı, güçlü ve dinamik ama resmi olan.

    Kullanılan: 45 61.6%
  • Yavaş, yola silah zoruyla tutunan ama eğlenceli olan.

    Kullanılan: 28 38.4%

  • Kullanılan toplam oy
    73
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Kagan

Driver
Panpa
8 Eyl 2016
1,263
2,245
2,570
Ankara
Herkesin otomobil anlayışı farklı; kimi sürüş zevki, otomobille sürücü arasındaki mücadeleyi sever kimisi de virajlara pek de insancıl olmayan hızlarda soğukkanlı bir şekilde girip çıkmayı sever, siz bunlardan hangisi oluyorsunuz?
 

Kagan

Driver
Panpa
8 Eyl 2016
1,263
2,245
2,570
Ankara
Hızlı, dinamik ama resmi derken Jetta GLI 2.0 TSI gibi mi :p
Ben Leon Cupra, Cla 200 diye düşünmüştüm. o jettayı bilmiyorum ama o da öyle olabilir. bahsettiğim arabalar tamamen elektronik hisli, hızlı çalışan (yani leap second denilen şekilde çalışan) otomatik şanzımanlı, limitini geçmediğiniz sürece işini çok iyi yapan sert ve hafif şasiye, süspansiyonlara sahip, limiti geçerseniz de ölmeyin diye sizi yola sokacak hızlı esp programlı ve amacı kaliteli ses veya keskinlikten ziyade dolu dolu güç vermek olan turbo beslemeli motordan oluşan arabalar.
Diğeri de sıkı bir sürüşten sonra kan ter içinde kalacağınız, bol heel&toe'lu, kontralı kullanmanız gereken, tercihen arkadan itiş veya önden çeker aktarmaya sahip, her deviri helal yollarla çeviren atmosferik motorlu, virajlarda yatan ama kayma başlayınca zikir çektirmeyecek kadar kontrollü süspansiyon ve şasiye sahip arabalar.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: abidinkofficial

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
virajlı yollarda dolanırken arabanın nereden kaydığını, kaç derece kaydığını sürücüye bildiren ve sürücünün istediği zaman arabanın şasesiyle oynayabildiği ve bunu yaparken korkmadığı aksine büyük haz duyduğu otomobilleri seviyorum,
bunlarda modern arabalarla ( bir kaç örnek hariç ) pek mümkün olmuyor.. burada beygirin veya torkun önemi yok, vites sayısının da önemi yok,
içerisinde kocaman göz boyamaca ekran olmayan sadece sürücüsüne araç hakkında anlık bilgileri verebilen bir analog gösterge sahip araçları seviyorum
 

Ekli dosyalar

  • 14317548_1778423219100389_5096132432348647288_n.jpg
    14317548_1778423219100389_5096132432348647288_n.jpg
    45.2 KB · Görüntüleme: 248

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,789
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Düz yolda yürümek, iyi yürüyebilmek ve bunu hissedebilmek güzel bir şeydir. Fakat bu bir aracın iyi olduğu anlamına hiç bir zaman gelmez. Motoru ve şanzımanı seninkinden iyi bir araba çıkar ve her şey biter. Sevene saygım var fakat düz yolda yürüyor diye hiç bir zaman aracımla övünmezdim. O sebeple aklımdan hiç bir zaman yazılım v.b oynamalar geçmemiştir. Ben otomobil değil, viraj avlamayı severim. Bana kalırsa bir otomobilin en önemli meziyeti sürüş hissidir. Bazen ihtiyacın olmasa bile sırf iyi geri dönüşler verdiği için kendini çevirten bir direksiyon sistemi, yapısı bozuk yolda bile dans eder gibi gitmeni sağlayan süspansiyon sistemi, her virajda yüzünde tebessüm oluşturacak bir şasesi olan araç, yani hisli olan araç her daim benim gözümde asıl otomobil, asıl tercih sebebidir. Tıpkı insanlar gibi otomobilin de bir karakteri olmalı.
 

Kagan

Driver
Panpa
8 Eyl 2016
1,263
2,245
2,570
Ankara
Yani anlatmaya çalıştığım şeyin özeti şu; Leon Cupra DSG mi, 106-205 Gti Manuel mi?
 

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Düz yolda yürümek, iyi yürüyebilmek ve bunu hissedebilmek güzel bir şeydir. Fakat bu bir aracın iyi olduğu anlamına hiç bir zaman gelmez. Motoru ve şanzımanı seninkinden iyi bir araba çıkar ve her şey biter. Sevene saygım var fakat düz yolda yürüyor diye hiç bir zaman aracımla övünmezdim. O sebeple aklımdan hiç bir zaman yazılım v.b oynamalar geçmemiştir. Ben otomobil değil, viraj avlamayı severim. Bana kalırsa bir otomobilin en önemli meziyeti sürüş hissidir. Bazen ihtiyacın olmasa bile sırf iyi geri dönüşler verdiği için kendini çevirten bir direksiyon sistemi, yapısı bozuk yolda bile dans eder gibi gitmeni sağlayan süspansiyon sistemi, her virajda yüzünde tebessüm oluşturacak bir şasesi olan araç, yani hisli olan araç her daim benim gözümde asıl otomobil, asıl tercih sebebidir. Tıpkı insanlar gibi otomobilin de bir karakteri olmalı.
profil imzan ile birlikte çok iyi demişsin cenk abi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve Kagan

maximaorhan

Dispatcher
8 Eyl 2016
5,510
17,959
5,320
33
34
Kaydım geldim ahahahah
Reis sende onu aslında bir kadett gsi ya da astra gsi a çevirirsen sorunlar ortadan kalkabilir,bildiğin yürüyen merhem.
valla hevesim var, allaha şükür param da var ama bi türlü nasip olmuyo o türlü arabalar bana. Evlenmeden önce çok araba sahibi oldum da evlendikten sonra insana, hani mutfak çekmecesini hızlıca kapatırsın ama rayın sonunda stoper vardır ne kadar hızlı kapatırsan kapat bi noktadan sonra hızı kesiyor yavaşlatıyor ya o stoper çekmeceyi; işte öyle insanın hızını kesiyor bu evlilik :D Hele bi de üstüne çocuk gelirse allaaah gece rüyamda bile göremiyorum olm ben gsi ne almasından bahsediyosun :D bi bakmışın zafira almışım 7 koltuklu falan.
 

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
hisli araba çok keyif vericidir o kesin. ama burada his diyen arkadaşlardan kaçı çok uzun mesafeler 0 100 7 saniye altında uçak gibi arabalar kullandı orası meçhul :) yani hisli arabalar nasıl biliyoruz ama cupra nasıl bilmiyorum üstadım :D muhtemelen bir kere kullansa direkt cupra der herkes. ikisini de beraber yapabilen ucuz japon sporları (zamanında s2000, rx-8) favorilerim olurdu
o tarz araçları seven ve isteyen arkadaşların çoğu ne manuel araba kullanmayı biliyor nede ESP olmadan araba sürebiliyor :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: TheMachinist

Kagan

Driver
Panpa
8 Eyl 2016
1,263
2,245
2,570
Ankara
esp siz hızlı kullanabilmek geliştirilebilir. kapanabilen bir araç istemeyi de anlarım fakat manuelin devri artık bitmiştir bence. ne verimlilk ne performans ne de kullanışlılık bakımından bir cazibesi kalmadı. ayrıca itaatkar bir f1 şanzıman da bence manuel kadar zevkli.
Ondan da ötesi çoğu arabanın fren pedalıyla gaz pedalı arasına ayak çok rahat giriyor öyle manuel şanzımandansa tork konvektörlü otomatik daha mantıklı. ki 230 beygirden sonrasında manuel şanzımanla limitleri zorlamanın pedal konumuyla da pek bi alakası yok bu ciddi tecrübe isteyen bişey. Arabaların sürekli hızlandığını da düşünürsek manuel şanzıman yeni nesilde yer bulamayacak, heel&toe tekniğiyle beraber tarih olacak gibi görünüyor.
 
Son düzenleme:

assettocorsaa

Profesör
11 Eyl 2016
685
1,268
2,270
Manuel şanzıman kolay kolay yok olmaz. Neden belli bir güçten sonra manuel tehlikeli olsun ki. 500 beygirlik 911R'ın manuel olduğu unutulmasın. Hatta GT3 RS'in de manuel versiyonu gelecek. Cayman GT4 sadece manuel olarak üretiliyor. BMW'nin tüm M modellerinde manuel seçeneği var. Leon Cupra'nın da manuel seçeneği var. Type-R ve Focus RS sadece manuel olarak üretiliyor. Daha onlarca örnek verebilirim. Hepsi efsane araçlar ve hiçbiri sizi tahtalıköye yollamaz korkmayın.
 

anl_akl

Panpa
8 Eyl 2016
1,247
3,438
3,720
Ankara
Bizim bahsettiğimiz arabalar zaten 200-250 bg değil kaldı ki o güçte ki manuel esp siz arabaları hızlı bir şekilde kullanmak bize düşmez biz zaten şuan burda 0-100 ü değil his unsurunu tartışıyoruz ancak bir Leon Cupra'yı ele alalım DSG güzel konforlu ancak limitlere çıktığınız zaman dsg ne kadar dayanabilcek ya da bir süre sonra sadece 0-100 peformansı size ne kazandıracak.Şimdi bir 205 GTİ 1,6 yı ele alalım Cupra nın yarısı kadar bir ağırlığa sahip ve 113 HP güç üretiyor bir de 0-100 ü o kadar iddialı değil.Leon kadar konforlu değil belki ancak ondan çok daha ucuz,yakıtı ekonomik ve bununla birlikte Cupra'dan çok daha zevkli,kullanmadık etmedik çoğumuz ancak bizim gibi petrolhead olup bu işlerin ana vatan larında yaşayan insanların tecrübeleri bunlar. Bununla birlikte bir de leon a göre çok daha sağlam uzun ömürlü.Aslında bu soru şuna çıkıyor.Çıktığı zaman iyi olan mı yoksa her zaman efsane olarak kalan mı?Şuan çoğu test yazısını okuduğunuz zaman kıyasladıkları arabalar direk eski hot hatch ler.Bu piyasa da hızlı olan değil delikanlı olan kazanıyor.
edit: düşmez derken maddiyat ve tecrübe açısından dedim maddiyat olsa tecrübe de ediniriz zaten.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım