Honda Civic Rs vs Diğerleri

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

AcilStop

Elit Apaçi
3 Kas 2017
346
248
945
40
@AcilStop Aklima takilan bir konu var, bir Honda kullanicisi olarak bu konuda ne dusunuyorsunuz merak ediyorum. Oncelikle belirteyim kavga etmek icin yazmiyorum, yanlis anlasilmasin
Gecen bir tanitim videosunu izledim de iscilik anlaminda bazi abuk subuk seyler dikkatimi cekti. Mesela kapi kollarinin krom olmasi. Acikcasi arabayi cok degersiz gosteriyor. Seveni vardir bir sey diyemem, sahsi fikrim. Bir de sag koltukta derinlik ayari yok. Yani Honda bunlari hangi kafada yapmis anlamak gercekten guc

Sormak İstediğiniz soru başka bir şey miydi biliyorum ama kapı kolunun krom olması bir işçilik sorunu değil. Krom renkli olması neden ucuz göstermiş onu anlamadım ya da pahalı göstermesi için ne renk olması gerekiyor? Geçen gün de gövde rengi kapı kolundan bıktım yazan biri vardı. Mallesef herkesi aynı anda memnun etmek mümkün olmuyor.

Benim şahsi görüşümü sorduğunuz için yazıyorum beyaz bir arabada krom renkli olması hoşuma gidiyor.

İkinci sorunuzda yolcu kısmında derinlik ayarının olmaması benimde hoşuma gitmedi. Özellikle yaşlılar ön koltuğa otururken zorlanabiliyor.
 

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Sormak İstediğiniz soru başka bir şey miydi biliyorum ama kapı kolunun krom olması bir işçilik sorunu değil. Krom renkli olması neden ucuz göstermiş onu anlamadım ya da pahalı göstermesi için ne renk olması gerekiyor? Geçen gün de gövde rengi kapı kolundan bıktım yazan biri vardı. Mallesef herkesi aynı anda memnun etmek mümkün olmuyor.

Benim şahsi görüşümü sorduğunuz için yazıyorum beyaz bir arabada krom renkli olması hoşuma gidiyor.

İkinci sorunuzda yolcu kısmında derinlik ayarının olmaması benimde hoşuma gitmedi. Özellikle yaşlılar ön koltuğa otururken zorlanabiliyor.

Hocam yanlış anlamayın ama, bence bir yerden sonra yazdıklarını okumayı bıraktıklarını düşünüyorum. Bence eforunuzu harcamayın. Cevap vermedende yeterince cevap vermiş olursunuz. Uzatmaya gerek yok. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: AcilStop

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,714
1
6,438
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Eğer memlekete gelirse, başlık Fiesta ST ve diğerleri diye değişir.

Civic'te sadece motor gücü var. O da ne kadar sıkınca kasılmaya başlıyor, uzun vadeli test etmeden bilemeyiz.

İntercooler büyüklüğü 5lt, stock bir araç için fena değer değil.

ön frenler yanlış bilmiyorsam tek kaliperli ve 2xxmm çapında disklere sahip. Yani, biraz zorlamada cortlayabilir. Ciddiyet iddia eden bir arabada 4 kaliperli 305 veya 320mm diske sahip brembo fren seti yakışırdı.

Mekanik bir kilit zaten yok, olmasını da beklemek çok doğru olmaz. ama elektronik anlamda en azından arabayı yolda tutmak için birşeyler yapıyor mu, soru işareti.

yani kısaca, fren seti bile standart 1.6 atmosferiğinden farklı olmayan bir arabadan bahsediyoruz. O sebeple, çok da bir beklenti olmaması lazım.
 

AcilStop

Elit Apaçi
3 Kas 2017
346
248
945
40
Su anda 1.5 olup 182 beygir üstüne çıkan otomobil var mı demişsiniz
Polo GTI da kullanılan motor 2010 ya da 2011 de tanıtıldı. 1.4 hacimden aynı beygiri çıkardı. Kaldı ki honda daha güncel bir model ortaya çıkardı.Alfa Romeo 1.4 lük hacimden 170 beygir. Peugeot 1.6 THP vs. Bu listeyi kısa bir araştırma ile uzatmak çok da zor değil Buna rağmen o hacimden aldığı güç iyi ama dediginiz kadar iyi olduğunu düşünmüyorum. Zaten sizin de dediginiz gibi bu otomobil gerçek manada spor bir araba değil. 1.5 300 beygir olsaydı asıl o absürd bir durum olurdu. Yukarıda yazdığım otomobiller bu arabanın tam olarak rakibi olmadığını biliyorum ama maalesef şu anda güncel satışta plan otomobiller arasında RS in tam anlamıyla bir rakibi yok

Yukarıdaki mesajımda diğer markalar 1.5 motordan bu gücü çıkaramaz gibi bir anlam çıkarılmış herhalde ama benim kastım 1.5 motordan 182 ps gücün ortalama bir değer olduğu yani piyasadaki rakiplerine göre düşük bir değer olmadığı idi. Yoksa bende biliyorum Opel ve Hyundai'nin 1.6 turbo motorlarının kaç hp olduğunu.

Zaten tek tek markaları araştırmadığımı yazdım. Daha yüksek güç çıkaran örnekler verilebileceği gibi hacim/hp değeri daha düşük olan örneklerde verilebilir.

Konu Hacim/hp tartışmasına döndüğü için ek bilgi vereyim Honda'nın 1.5 turbo motorunun 201 hp/260 nm versiyonu da var.

2.2'lik dizellerde CVT var.

Açıkcası sürekli bağıran bir süpürge sesi duymaktansa ben sarsılmayı tercih ederim.

Kişisel görüşünüzdür saygı duyarım benim için ise tam tersi geçerli. Herkes içinde mutlu olduğu aracı almalı.

Opel 1.6 lt 200 Beygir, Ford 1.5 lt dizel 182 beygir , BMW 1.6 170 beygir, Peugeot 1.6 lt 208 beygir, VW 180 beygir, Cupra 180 beygir...
Daha da var, bu kadarı yeterli gibi...

Yukarıda yazdıklarım sizin içinde geçerli. Hangi firma daha güçlü araç satıyor ya da hiçbir firma bi kadar güçlü araç satamıyor demedim. Hacim/hp oranının kötü olmadığını yazmak istemiştim.

Benim size bir sorum var, @AcilStop : Siz gerçekten Civic RS için en doğru şanzımanın CVT mi olduğunu düşünüyorsunuz? Yani mesela güzel bir ZF kullanılsa sizin de daha hoşunuza gitmez miydi? CVT sizce de 1.5 185 beygir için çok ''keyifsiz'' değil mi?


İlk önce ben bu aracın RS olduğunu düşünmüyorum. Şanzıman konusu kişiden kişiye değişebilecek bir mevzu. Misal ben Dsg'nin hemen tedavülden kaldırılması gerektiğini düşünüyorum ama benim düşünmemle olmuyor.

1.5 turbo motora cvt şanzıman koyulur mu derseniz ben rahatsız değilim ki gidip satın aldım. Zf9 olsa daha iyi olurdu da diyemem hayır kötü olurdu da diyemem. Zf9 ya da CVT şanzımana sahip bir aracı kullanabilirim benim için fark etmez. Çok kademeli ve vites geçişlerini hissettirmeyen tork konvertörlü bir şanzıman ile sorunsuz bir CVT benim kullanım stilime göre uygun seçenekler.

Keyif isteyen manuel alsın diyorsanız, manueli satılmıyor. Buna tepki gösterdiğimizde ise sanki satılsa alacaktınız demiştiniz.

Bu yıl RS'in toplam satışı 300 civarında düz vitesli versiyonunu çıkarsalar herhalde 30 ila 50 arası ancak satılırdı. Demek ki piyasayı biliyormuşum ve doğru bir tahminde bulunmuşum.

Düz vitesli araç satışı her yıl düşüyor. Rs düz vitesle satışa çıksa yine de kimse gidip almayacaktı. Düz vites olsa alırdım diyenler o zaman da ortaya farklı bir bahane sürüp şu olsa kesin alırdım diyecekti.

Koca firmada bir sürü istatistik tutuluyordur. Satabileceklerini düşünseler zaten düz vitesli versiyonunu da üretirlerdi.

Herkes RS almak zorunda da değil düz vites ile keyif almak isteyenler için farklı alternatifler bulunabilir.
 

alptamer

Profesör
26 Eki 2016
995
1,903
2,270
İstanbul
Marka
BMW
Satabileceklerini düşünseler zaten düz vitesli versiyonunu da üretirlerdi.
Zaten üretiyorlar, sadece Türkiye'de satışı yok.
Bunun dışında, ben manuel olsa gidip alacak çok adam biliyorum hakikaten. Özellikle Honda söz konusu olunca, malum Türkiye'de taraftarı oldukça fazla olan bir marka. Bu kadar VTEC diye bağırıp çağıran ülkede 185 beygirlik stok araba bence gayet iyi satardı.

Bu yıl RS'in toplam satışı 300 civarında düz vitesli versiyonunu çıkarsalar herhalde 30 ila 50 arası ancak satılırdı. Demek ki piyasayı biliyormuşum ve doğru bir tahminde bulunmuşum.
Gelmedi ki satılsın. Doğru bilmiyorsunuz demiyorum fakat bildiğinizi gösteren bir istatistik yok ki şu an. Gelmeyen ve satılmayan otomobilin satış miktarını nereden bilebiliriz ki ?
 

alptamer

Profesör
26 Eki 2016
995
1,903
2,270
İstanbul
Marka
BMW
Eğer memlekete gelirse, başlık Fiesta ST ve diğerleri diye değişir.

Civic'te sadece motor gücü var. O da ne kadar sıkınca kasılmaya başlıyor, uzun vadeli test etmeden bilemeyiz.

İntercooler büyüklüğü 5lt, stock bir araç için fena değer değil.

ön frenler yanlış bilmiyorsam tek kaliperli ve 2xxmm çapında disklere sahip. Yani, biraz zorlamada cortlayabilir. Ciddiyet iddia eden bir arabada 4 kaliperli 305 veya 320mm diske sahip brembo fren seti yakışırdı.

Mekanik bir kilit zaten yok, olmasını da beklemek çok doğru olmaz. ama elektronik anlamda en azından arabayı yolda tutmak için birşeyler yapıyor mu, soru işareti.

yani kısaca, fren seti bile standart 1.6 atmosferiğinden farklı olmayan bir arabadan bahsediyoruz. O sebeple, çok da bir beklenti olmaması lazım.

Zaten 185 beygirlik otomobil, Type-R değil ki bu sonuçta.
CVT ile gelen bir otomobilin; Tork konventörlü bir şanzımanla daha keyifli olabileceğini, böyle bir seçenek yoksa en azından manuelinin ülkemizde satılmasını mantıklı buluyorum ben.

Buna edilen itirazlara cevap vermeye çalışıyorum. Yoksa bu otomobil herhangi bir ''RS'' zaten değil. RS takısı tamamen Honda'nın yanlış isimlendirmesinden kaynaklı diye düşünüyorum. Eğer RS takısının hakkını vermek isteselerdi, yaparlardı. Bu işi en iyi yapan markalardan biri Honda.

Burada asıl sorun markanın Türkiye'de müşteri isteklerine tam cevap veren seçeneklerle değil, sadece bazı kesimlerin isteklerine cevap veren seçeneklerle Civic satması.

Honda Türkiye'ye soruyorum. 1.0 Turbo motorunuz varken ve 1.6 atmosferik motora göre daha verimliyken, neden Türkiye'de bu şekilde satışa sunmuyorsunuz? Civic RS gibi sportif iddaalarla piyasaya sürdüğünüz bir otomobili neden manuel şanzımanla satışa sunmuyorsunuz. Hadi diyelim ki sadece otomatik bir şanzımanla sunacaksınız, sportif iddaası en düşük olan şanzıman gibi CVT ile neden sunuyorsunuz?

Bu soruların hepsinin Honda Türkiye açısından mutlaka mantıklı açıklamaları vardır. Yine de bunları duymak isterim. Sonuçta orada çalışanlar da insan, onların da belli bir bilgi ve tecrübeleri var. Yine de müşteriler olarak bizlerin de bilmeye hakkı yok mu?
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Performans dışında Türkiye'de satılan C sınıfı benzer ağırlıktaki araçlarla kıyaslanabilir. Neden araba denince her şeyi 0-100 verisi ile değerlendirmeye çalışıyoruz? Fren mesafesi, yol tutuşu, yakıt tüketimi, bagaj hacmi, arka diz mesafesi, donanım, konfor vs. vs. karşılaştırılabilecek onca şey var. Her alanda rakiplerinden daha iyi olan bir araç biliyor musunuz?

Benzer ağırlıkta ve güçte şuan hiç bir rakibi yok çünkü rakipleri olan astra 1.6t, 308 Gt, Megan 1.6t hepsi 200 bg üstünü veriyor. Yakında focus un 185bg liği çıkacak ama onda da manuel var sadece bu yüzden civic şuanda rakipsiz. Ayrıca yazımı okudunuz mu bilmiyorum arabayı genel olarak beğendiğimi ama şanzımanı ve hb kasa de arka yalıtımı beğenmediğimi söyledim. Geri kalan konularda beğendiğim bir araba.

Subaru Levorg 170 hp, Subaru Forester 240 hp'lik aşırı beslemeli motorlarında CVT şanzıman kullanıyor.

Forester ülkemizde yüksek hacimden dolayı gelmediği için kimse test etmedi ve şahsen siz söyleyene kadar da haberim yoktu ama levorg da aynı honda daki gibi levorg da cvt den dolayı eleştiri aldı. Tabii bununda sebebi subaru nun lineartronic şanzımanın klasik cvt den farkı motor ile şanzımanı bağlayıcı bir tork konvertörü kullanıyor. Bu da düşük hızlar dışında genel olarak kitlenmesi sağlıyor. Ben kullanmadığım için bir yorum yapamam ama keşke cvt kullanılmasaydı diye bu araba da eleştiri aldı.

Ben CVT'nin konforunu seviyorum
Eğer cvt den beklenti konfor ise bunu zaten sağlıyor. Bu konuda herhangi bir eleştrimiz yok ki. Bütün eleştirimiz performanslı sürüşte zaten.

Bir önceki kasasını 5 yıla yakın kullandım ve atmosferik motori tork konvertör kombinasyonuna sahip olmasına rağmen 200 km sınırı vardı. Aynı mantık ile bakarsak Honda atmosferik motora mı güvenmiyordu yoksa Tork konvertörlü şanzımana mı güvenmiyor du? Türkiye'de üretilen sedanlarda bu sınır var ve anlaşılan olmaya devam edecek.
Bir sorun var derim ama 1.8 atmosferik 5 ileri sedanı yıllardır arkadaşım kullanıyor. 200 üstüne rahatça çıktığını attığı snaplerden gördüm ve kendisinden duydum da.

ESP kapatamama mevzusunun yol tutuşunun veya çevikliğinin zayıf olduğu için olduğunu mu düşünüyorsunuz?

Öyle düşünmüyorum. Direk öyle olduğunu söylüyorum. Espsi kapanıyor veya çalışması çok keskin değil yani liftoff-oversteer lık durumlarda hemen eğlenceyi kesmiyorsa o arabanın şasine marka güvenmiştir. Esp si çok sert çalışıp da iyi yol tutan çok az araba vardır.

Elimizde ne bir test verisi var ne de RS'te hangi şanzımanın takılı olduğuna dair bilgi var. Bu kadar bilinmezin içinde hangi şanzımanla ne şekilde kıyaslayıp yetersiz olarak gördünüz?

Sizle ne zaman cvt muhabbeti yapsak kullanım tecrübesiyle yetersiz bulduğumu söylüyorum ama nedense benden israrla kanıt bekliyorsunuz. Diyorum Toyota nın cvt si kadar gelişmiş değil. Diyorsun ki kanıtla. Bu nasıl kanıtlanır ancak bir gün toyota kullanıp tecrübe ederseniz kanıtlanır.

Şu anda 1.5 olup 182 ps üzerinde satışa çıkan bir araç var mı araştırmadım bilmiyorum ama çoğu firma benzer hacimde daha düşük güçle satışa çıkıyor. Daha fazla güç = daha fazla yakıt tüketimidir ki bu C sınıfı aile araçlarında pekte istenen bir durum değil.

Dediğim gibi o güçte arabalar hep 10 sene önce filan çıktı. Artık geneli 200bg civarında.
Daha fazla güç nasıl daha fazla yakıt oluyor. Daha güçlü araba da yük durumunda daha güçlü olduğu için daha az devir çevirir bu da daha az yakmasına yardımcı olur. Zaten aile arabalarında turbo kullanılmasının hatta 1.0-1.2 gibi hacimlerdeki turboların olayı bu.

Opel'i söylüyorsanız zaten her daim yüksek motor gücü ile satışa çıkıp müşteriyi bu şekilde kandırabilmeyi hedeflemiş bir firmadır.

İnanın bana kimse opel i daha güçlü diye almıyor en azından ben öyle almadım. Eğer konuyu hondadan-opel e çevireceksek onu da benim arabanın başlığının altında konuşalım. Ama kısaca anlatırsam opelin de 2 sorunu var 1.si ağırlık ki onu sonunda psa nın yardımı ile çözdüler. 2 si de şanzıman yavaşlığı ve uzun oranlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor

At

Takipçi
Beta Programı
29 Eki 2016
6,487
16,238
5,020
Antalya
Marka
Aston Martin
Su anda 1.5 olup 182 beygir üstüne çıkan otomobil var mı demişsiniz
Polo GTI da kullanılan motor 2010 ya da 2011 de tanıtıldı. 1.4 hacimden aynı beygiri çıkardı. Kaldı ki honda daha güncel bir model ortaya çıkardı.Alfa Romeo 1.4 lük hacimden 170 beygir. Peugeot 1.6 THP vs. Bu listeyi kısa bir araştırma ile uzatmak çok da zor değil Buna rağmen o hacimden aldığı güç iyi ama dediginiz kadar iyi olduğunu düşünmüyorum. Zaten sizin de dediginiz gibi bu otomobil gerçek manada spor bir araba değil. 1.5 300 beygir olsaydı asıl o absürd bir durum olurdu. Yukarıda yazdığım otomobiller bu arabanın tam olarak rakibi olmadığını biliyorum ama maalesef şu anda güncel satışta plan otomobiller arasında RS in tam anlamıyla bir rakibi yok
180 hp olsa nolur 1.6 136 lık swiftle aynı gidiyo nerdeyse :d
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
@Garaj TV güzel bir başlık olmuş en kısa zamanda en son Ağustos ayında kullanmıştım civic rs i incelemeye bir daha gideyim.Şu bilgileri toparlayıp burada paylaşayım geyikte kaybolmamış olur hem

Hocam senin ioniq ve auris hybrid yazıların baya iyiydi. Civic den de benzer bir performans bekliyorum. Hatta sitemde de paylaşabilirsem hoş olur :) Senden eğer hb incelersen arkadaki kol dayamaya bakabilir misin. Benim incelediğimdeki boşa sarkıyordu belki arabaya has bir şeydir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Sormak İstediğiniz soru başka bir şey miydi biliyorum ama kapı kolunun krom olması bir işçilik sorunu değil. Krom renkli olması neden ucuz göstermiş onu anlamadım ya da pahalı göstermesi için ne renk olması gerekiyor? Geçen gün de gövde rengi kapı kolundan bıktım yazan biri vardı. Mallesef herkesi aynı anda memnun etmek mümkün olmuyor.

Benim şahsi görüşümü sorduğunuz için yazıyorum beyaz bir arabada krom renkli olması hoşuma gidiyor.

İkinci sorunuzda yolcu kısmında derinlik ayarının olmaması benimde hoşuma gitmedi. Özellikle yaşlılar ön koltuğa otururken zorlanabiliyor.

Orasi hatali oldu iscilik sorunu degil. Egea kullaniyorum onun da kapi kolu krom, bir de sagda solda krom stickerlar satiyorlar, millet kapi kolunu krom kapliyor. Bu sebeple yazdim. Bana kalirsa kalitesiz gosteriyor. Belki krom ayaga dustugu icin oyle bir imaj olusmus da olabilir
Tabi zevk meselesi o ayri
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Hocam yanlış anlamayın ama, bence bir yerden sonra yazdıklarını okumayı bıraktıklarını düşünüyorum. Bence eforunuzu harcamayın. Cevap vermedende yeterince cevap vermiş olursunuz. Uzatmaya gerek yok. :)
Yazılanlar bir bir okunup cevap veriliyor rahat olun. Ayrıca bu forumda her türlü araba konuşulur,yazılır,çizilir. Herkesin maddi durumu,zevkleri farklı,herkes tasarruf yapacak diye bir şey yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur ve by

AcilStop

Elit Apaçi
3 Kas 2017
346
248
945
40
Zaten üretiyorlar, sadece Türkiye'de satışı yok.
Bunun dışında, ben manuel olsa gidip alacak çok adam biliyorum hakikaten. Özellikle Honda söz konusu olunca, malum Türkiye'de taraftarı oldukça fazla olan bir marka. Bu kadar VTEC diye bağırıp çağıran ülkede 185 beygirlik stok araba bence gayet iyi satardı

Gelmedi ki satılsın. Doğru bilmiyorsunuz demiyorum fakat bildiğinizi gösteren bir istatistik yok ki şu an. Gelmeyen ve satılmayan otomobilin satış miktarını nereden bilebiliriz ki ?

Ford Focus 182 hp motoru sadece düz vites ile satacak. Satış istatistiklerini şimdiden merak ediyorum. Kaç kişi performanslı kullanmak için gidip düz vites Focus alacak hep birlikte görürüz. Benim tahminim 150 hp otomatik vitesli versiyonun daha güçsüz olmasına rağmen kat kat daha fazla satılacağı yönünde.

Forester ülkemizde yüksek hacimden dolayı gelmediği için kimse test etmedi ve şahsen siz söyleyene kadar da haberim yoktu ama levorg da aynı honda daki gibi levorg da cvt den dolayı eleştiri aldı. Tabii bununda sebebi subaru nun lineartronic şanzımanın klasik cvt den farkı motor ile şanzımanı bağlayıcı bir tork konvertörü kullanıyor. Bu da düşük hızlar dışında genel olarak kitlenmesi sağlıyor. Ben kullanmadığım için bir yorum yapamam ama keşke cvt kullanılmasaydı diye bu araba da eleştiri aldı.

Bizim insanımız için her araç aynı ağırlıkta ve aynı sürtünme katsayısına sahiptir. Bu nedenle herhangi bir aracın motor gücü artınca diğer tüm araçlardan daha hızlı olması gerekir. Bakar ki motor gücü yüksek ama araba beklediği kadar hızlı değil o zaman şanzımanı kötü der olay biter. Ne anlatırsan anlat laf dinletemezsin.

Levorg'u satın alma amacıyla gidip test sürüşü yapmış bir kişi olarak söylüyorum 4x4 awd sisteme sahip 1550 kg bir araç 170 hp motorla ne kadar giderse bu araçta o kadar gidiyor. CVT kullanılmasa iyiydi be dedikleri araca zf8 de taksalar uçacak hali yok.

Araçları değerlendirirken bir türlü hız, hızlanma ve performans ekseninden çıkamıyoruz. Sorsan Türkiye'deki herkes 0-100 hızlanma verisine göre araba alıyor ama acelem olduğu zaman 125 hp atmosferik motorla sürekli sellektör atarak yol alıyordum. Her zaman olduğu gibi söylemlerle eylemler çok farklı oluyor. Oranlamak için söylüyorum 100 kişi performans muhabbeti yapıyorsa 1 bilemedin 2 tanesi aracını gerçekten performanslı bir şekilde kullanıyor.

Eğer cvt den beklenti konfor ise bunu zaten sağlıyor. Bu konuda herhangi bir eleştrimiz yok ki. Bütün eleştirimiz performanslı sürüşte zaten.

CVT'nin olayı zaten konfor. Konforlu ve geniş bir aile arabası olarak satın aldığım için hayal kırıklığına filan uğramadım. Civic RS benzer ağırlıktaki 177 hp'lik Bmw 1.20i ile benzer şekilde gidiyorsa performans olarak kötü de diyemeyiz. Eğer Civic kötü performans veriyorsa ya BMW aktarma yapmayı bilmiyordur ya da ZF8 şanzıman performansı törpülüyor demektir.

Salise farklarla az geride kaldı az önde çıktı neden bu kadar önemli onu da anlayamıyorum kim bu aracı alıp piste çıkıyor? Varsa pistte zamana karşı yarışan bir tanıdığınız pist deneyimlerini almak isterim.

Bir sorun var derim ama 1.8 atmosferik 5 ileri sedanı yıllardır arkadaşım kullanıyor. 200 üstüne rahatça çıktığını attığı snaplerden gördüm ve kendisinden duydum da.

Siz söyleyince internette FD6 kasaların son hızına baktım 208'i geçmeyeni de var kadranda 238 gözükeni de var. Bölgesel olarak hız sınırlayıcı kullanılmış olabilir. FB7 Civic'de hız sınırlayıcı olduğuna ise eminim. Neden bölgesel olarak hız sınırlayıcı kullanıyorlar bilemiyorum. Honda'nın sitesinden mail atıp sorabilirsiniz.

Öyle düşünmüyorum. Direk öyle olduğunu söylüyorum. Espsi kapanıyor veya çalışması çok keskin değil yani liftoff-oversteer lık durumlarda hemen eğlenceyi kesmiyorsa o arabanın şasine marka güvenmiştir. Esp si çok sert çalışıp da iyi yol tutan çok az araba vardır.

Burada tam olarak ne anlatmak istediğinizi anlayamadım ama çıkardığım sonuca göre Type-r'ın esp ile bir çok pistte rekor kırdığını söylüyorsunuz. Bir ara Focus'un da esp'si kapatılamıyordu ya da kısmen kapatılıyordu. Demek ki Focus'da kötü yol tutuyormuş. Bir önceki Civic'de esp kapatılıyordu o ise güzel yol tutuyormuş. Doğru mu anladım?

Sizle ne zaman cvt muhabbeti yapsak kullanım tecrübesiyle yetersiz bulduğumu söylüyorum ama nedense benden israrla kanıt bekliyorsunuz. Diyorum Toyota nın cvt si kadar gelişmiş değil. Diyorsun ki kanıtla. Bu nasıl kanıtlanır ancak bir gün toyota kullanıp tecrübe ederseniz kanıtlanır.

Her seferinde söyledim her seferinde de söylemeye devam edeceğim skaler büyüklükler hislerle ölçülmez. Ortada Civic ile Toyota'nın atmosferik motorlarına ait hızlanma videoları var. İkisinde de araçlar kafa kafaya hızlanıyor. İkisi aynı gittiği halde biri çok iyi biri çok kötü diyorsunuz. Bunu da kendi fikriniz olarak değil kesin doğru olarak sunuyorsunuz. Bence daha iyi derseniz tamam derim ama kesin olarak o iyi bu kötü derseniz bende kanıtlanmasını isterim.

Dediğim gibi o güçte arabalar hep 10 sene önce filan çıktı. Artık geneli 200bg civarında.
Daha fazla güç nasıl daha fazla yakıt oluyor. Daha güçlü araba da yük durumunda daha güçlü olduğu için daha az devir çevirir bu da daha az yakmasına yardımcı olur. Zaten aile arabalarında turbo kullanılmasının hatta 1.0-1.2 gibi hacimlerdeki turboların olayı bu.

Hp = yanan benzin miktarıdır. Hem sürekli performanstan bahsedip hemde yüksek güçlü motorla daha az yakacağını söylüyorsunuz. Sizin söylediğinize göre 180 hp Polo Gt - 1.0 Polo'dan düşük yakıtla mı dolanıyor? Vw'nin fabrika verileri genelde tutmasa bile fikir vermesi açısından fabrika verilerine bir bakın isterseniz.

Japon alacaksanız Subaru alın, Honda da Toyota da çok tüketici ürünü markalar, olayları sürümden kazanmak

Fiyatlar uçmasa Eyesight özellikli Subaru Levorg almak üzereydim. Ancak bir ev parasını sw bir araca vermeye gönlüm razı olmadı. Hanım biraz yere basık bulmasa her şeye rağmen yine de satın alabilirdim. Para derdi veya ikinci el kaygısı olmayanlar için bende Subaru markasını öneririm. Toyota, Honda, Mazda, Vw, Opel, Peugeot ve bilimum markadan kat kat kaliteli ve teknik açıdan daha iyi araçlar üretiyorlar.
 

2jzihtiyar

Reis
Beta Programı
23 Şub 2018
3,062
6,940
5,020
github.com
Marka
BMW
Hocam yanlış anlamayın ama, bence bir yerden sonra yazdıklarını okumayı bıraktıklarını düşünüyorum. Bence eforunuzu harcamayın. Cevap vermedende yeterince cevap vermiş olursunuz. Uzatmaya gerek yok. :)
Yazılanları siz okumuyosunuz ki hocam. :)
Araba tavsiyesi istediniz millet yazdı çizdi sizin umrunuzda değil.
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Levorg'u satın alma amacıyla gidip test sürüşü yapmış bir kişi olarak söylüyorum 4x4 awd sisteme sahip 1550 kg bir araç 170 hp motorla ne kadar giderse bu araçta o kadar gidiyor. CVT kullanılmasa iyiydi be dedikleri araca zf8 de taksalar uçacak hali yok.
Hiç zf8 kullandınız mı?

Araçları değerlendirirken bir türlü hız, hızlanma ve performans ekseninden çıkamıyoruz. Sorsan Türkiye'deki herkes 0-100 hızlanma verisine göre araba alıyor ama acelem olduğu zaman 125 hp atmosferik motorla sürekli sellektör atarak yol alıyordum. Her zaman olduğu gibi söylemlerle eylemler çok farklı oluyor. Oranlamak için söylüyorum 100 kişi performans muhabbeti yapıyorsa 1 bilemedin 2 tanesi aracını gerçekten performanslı bir şekilde kullanıyor.

Arabayı genel olarak değerlendirmiyoruz ki. Sadece cvt yi değerlendiriyoruz. Geri kalan şeylerine ben şahsen hiç bir şey demedim.

CVT'nin olayı zaten konfor. Konforlu ve geniş bir aile arabası olarak satın aldığım için hayal kırıklığına filan uğramadım. Civic RS benzer ağırlıktaki 177 hp'lik Bmw 1.20i ile benzer şekilde gidiyorsa performans olarak kötü de diyemeyiz. Eğer Civic kötü performans veriyorsa ya BMW aktarma yapmayı bilmiyordur ya da ZF8 şanzıman performansı törpülüyor demektir.

Salise farklarla az geride kaldı az önde çıktı neden bu kadar önemli onu da anlayamıyorum kim bu aracı alıp piste çıkıyor? Varsa pistte zamana karşı yarışan bir tanıdığınız pist deneyimlerini almak isterim.
İşte daha güçsüz,arkadan itiş dezavantajı ayrıca ek ağırlık dezavantajı olan bmw ile aynı hızlanıyor. İşte zf8 farkı buradan geliyor. Sonunda kabul ettiniz :)

Salise farkları önemli değil ki. Bu forumda sizden başka kimse hızlanmaların salisesine kadar gelip paylaşmadı ki. O hızlanma veri sitesini sizinle birlikte bende ilk kez duydum. Ayrıca bu forumda piste çıkan,gazlayan bir sürü insan var. Zaten otopark forum un farkı buradan geliyor. Ayrıca bunu diyerek şanzımanın sportif sürüşe uygun olmadığını sonunda kabul etmiş oluyorsunuz :)


Buyurun pist tecrübesi astra vs civic :)

urada tam olarak ne anlatmak istediğinizi anlayamadım ama çıkardığım sonuca göre Type-r'ın esp ile bir çok pistte rekor kırdığını söylüyorsunuz. Bir ara Focus'un da esp'si kapatılamıyordu ya da kısmen kapatılıyordu. Demek ki Focus'da kötü yol tutuyormuş. Bir önceki Civic'de esp kapatılıyordu o ise güzel yol tutuyormuş. Doğru mu anladım?

Hayır anlamak istediğim şu. Eğer marka arabasına güveniyorsa arabayı limitte kullanmanıza izin veriyor. Eğer güvenmiyorsa vermiyor.

Her seferinde söyledim her seferinde de söylemeye devam edeceğim skaler büyüklükler hislerle ölçülmez. Ortada Civic ile Toyota'nın atmosferik motorlarına ait hızlanma videoları var. İkisinde de araçlar kafa kafaya hızlanıyor. İkisi aynı gittiği halde biri çok iyi biri çok kötü diyorsunuz. Bunu da kendi fikriniz olarak değil kesin doğru olarak sunuyorsunuz. Bence daha iyi derseniz tamam derim ama kesin olarak o iyi bu kötü derseniz bende kanıtlanmasını isterim.

Siz sanırım Otomobil Yayıncılık yaptığı hızlanma testinden bahsediyorsunuz. Corolla her türlü geçmiş işte 0-120 de 0.6 saniye fark var işte :)

Hp = yanan benzin miktarıdır. Hem sürekli performanstan bahsedip hemde yüksek güçlü motorla daha az yakacağını söylüyorsunuz. Sizin söylediğinize göre 180 hp Polo Gt - 1.0 Polo'dan düşük yakıtla mı dolanıyor? Vw'nin fabrika verileri genelde tutmasa bile fikir vermesi açısından fabrika verilerine bir bakın isterseniz.


Bu video ile ne demek istediğimi çok iyi anlayacaksınız :)
 

alptamer

Profesör
26 Eki 2016
995
1,903
2,270
İstanbul
Marka
BMW
Ford Focus 182 hp motoru sadece düz vites ile satacak. Satış istatistiklerini şimdiden merak ediyorum. Kaç kişi performanslı kullanmak için gidip düz vites Focus alacak hep birlikte görürüz. Benim tahminim 150 hp otomatik vitesli versiyonun daha güçsüz olmasına rağmen kat kat daha fazla satılacağı yönünde.
Her şekilde 150 beygirlik otomatik daha fazla satılacak. Sadece 182 beygirlik olanın manuel olarak gelmesi, onun bence potansiyelini daha çok artıracak. Çünkü focus alırken performans arayan insanlar genellikle sportif sürüşü seviyor oluyorlar. Bu sportif sürüşü seven insanlar ise genellikle manuel seviyorlar. Bir kesim tabii ki otomatik şanzımanı isteyecektir, onlar için de otomatik şanzıman sunulması gerekliydi. Umarım ileride 182'lik otomatik şanzıman da görürüz. Eğer 182'lik otomatik şanzımanlı kombinasyonun tipi CVT olursa, inanın onu da eleştireceğim. Ford'un bunu yapmayacağına inancım tam.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve by
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım