Honda Civic Rs vs Diğerleri

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

alptamer

Profesör
26 Eki 2016
995
1,903
2,270
İstanbul
Marka
BMW
180 hp Polo Gt - 1.0 Polo'dan düşük yakıtla mı dolanıyor?
Demeye çalıştığı şey şu sanırım arkadaşın:
1.0'lık makinelerin sweet spot'ı daha az hızlardayken, 1.4'lük makinenin sweet spot'u da yüksek hızlarda yakalanabiliyor.
Bu sebeple mesela BMW 530d, 520d'e göre daha az yakıt tüketebiliyor.

Civic RS benzer ağırlıktaki 177 hp'lik Bmw 1.20i ile benzer şekilde gidiyorsa performans olarak kötü de diyemeyiz. Eğer Civic kötü performans veriyorsa ya BMW aktarma yapmayı bilmiyordur ya da ZF8 şanzıman performansı törpülüyor demektir.

Civic hem daha hafif hem de 5 beygir daha güçlü. Bu durumda BMW'nin genel olarak performansının daha iyi olması neden olabilir? İki sebepten dolayı: Ya motorların devirlenme karakteristiklerinde fark vardır biri daha isteklidir, ya da şanzıman sebebiyle biri daha yavaştır.
BMW'nin motoru çok daha eski bir motor Honda'ya göre. İsteklilik açısından pek fark olduğunu düşünmüyorum. Yine de istediğiniz gibi, skaler büyüklüklerle gidelim.
Manuel Civic RS ile, 120i'yi kıyaslayalım. Genel olarak Civic daha iyi durumda:
http://www.zeperfs.com/en/duel6129-6667.htm
Şimdi de CVT'li Civic RS ile kıyaslayalım:
http://www.zeperfs.com/en/duel6129-6717.htm
Genel olarak BMW'nin verileri 30 kilo ağırlık dezavantajı ve 5 beygir dezavantajına rağmen daha iyi.

BMW'nin güç aktarımında falan sıkıntı yok. Hondanınkinde var. Bu sebeple CVT otomobilin performansını törpülüyor çıkarımını yapabiliriz.
 

alptamer

Profesör
26 Eki 2016
995
1,903
2,270
İstanbul
Marka
BMW
Aynı otomobille hem CVT'li Civic'i, hem de manuel Civic'i karşılaştırdık. Ben bu sitelere pek bayılmıyorum fakat skaler büyüklüklerle gitmek istediğiniz için bu yolu tercih ettim. Manuel BMW'den genel olarak daha iyi veriler sunarken, CVT'li olan Civic BMW'den genel olarak daha kötü veriler sundu.

Ben uzun süredir, Manuel şanzımanlı versiyonun otomatik şanzımanlıya göre daha iyi olduğunu görmedim. 2010'dan ihtibaren genellikle manuel şanzımanlar otomatik şanzımanlardan ya daha yavaş kalıyor, ya da aynı süreye imza atıyorlar. İstistalar tabii ki vardır, fakat kaideyi bozmaz.

Civic RS'teki CVT, resmen manuel şanzımandan daha kötü veriler elde ediyor. Bu da Honda gibi sportif fanları oldukça fazla olan bir markaya yakışmıyor. Biz de bunu eleştiriyoruz. Siz ise bize CVT'nin aslında ZF8HP'den daha verimli bir aktarım yaptığını anlatmaya çalışıyorsunuz. Yani bugün testleri bir daha izledim, CVT yerine keşke manuel olsaydı demiş herkes. Herhalde belli tecrübeleri olan insanlar bunlar değil mi? Bunlara da hala karşı çıkmanız bana ilginç geliyor.

Diyelim ki hala hislerin saçma olduğunu düşünüyorsunuz, skaler büyüklükleri de karşılaştırdık. Üstte linkleri bulabilirsiniz, orada da sanırım bu önermeleri destekleyici öğeleri görebiliyorsunuzdur.
 

AcilStop

Elit Apaçi
3 Kas 2017
346
248
945
40
Hiç zf8 kullandınız mı?

Hiç Zf8 denk gelmedi ama C, D sınıfı ve C Suv'ların her türlü testini dikkatle takip ederim.

Mesajima itiraz ettiğinize göre CVT yerine ZF8 takınca Subaru Levorg'un uçacağını mı düşünüyorsunuz?

Arabayı genel olarak değerlendirmiyoruz ki. Sadece cvt yi değerlendiriyoruz. Geri kalan şeylerine ben şahsen hiç bir şey demedim.

Arabayı beğendiniz ama CVT'yi beğenmediyseniz sürerken mutlu olacağınız başka bir araç alabilirsiniz. Bir sürü şanzıman çeşidi var sonuçta.

İşte daha güçsüz,arkadan itiş dezavantajı ayrıca ek ağırlık dezavantajı olan bmw ile aynı hızlanıyor. İşte zf8 farkı buradan geliyor. Sonunda kabul ettiniz :)

Benim CVT ZF8'den daha iyi diye bir iddiam oldu da ben mi hatırlamıyorum?

Karşılaştırma linkini tekrar atayım birlikte değerlendirelim.

http://www.zeperfs.com/en/duel6129-6717.htm

Bmw 1.20i 20 kg daha ağır ve 5 hp daha güçsüz.

0-100 arasında 1.20i 0.4 saniye önde tamamlıyor
0-180 arasında Civic 0.8 saniye öne geçiyor.

Yani 100-180 arası Civic 1.2 saniye daha iyi hızlanıyor.

Roll denemelerinde ise

40-140 arasında Civic 0.7 saniye önde
80-180 arasında ise 1.20i 1.8 saniye daha iyi hızlanıyor

Zf8 ezmiş geçmiş gibi ya da CVT çok kötü performans göstermiş gibi bir tablo var mı?

Tamam belki inanılmaz bir performans göstermiyor ama gömülecek kadar kötü bir performansda göstermiyor.

Salise farkları önemli değil ki. Bu forumda sizden başka kimse hızlanmaların salisesine kadar gelip paylaşmadı ki. O hızlanma veri sitesini sizinle birlikte bende ilk kez duydum. Ayrıca bu forumda piste çıkan,gazlayan bir sürü insan var. Zaten otopark forum un farkı buradan geliyor. Ayrıca bunu diyerek şanzımanın sportif sürüşe uygun olmadığını sonunda kabul etmiş oluyorsunuz :)


Buyurun pist tecrübesi astra vs civic :)

Bu videoyu ilk yayınlandığı dönemde izlemiştim 100 kg daha hafif ve 18 hp daha güçlü Astra turu sadece 1.4 saniye önde tamamlayabiliyordu.

Paylaştığınız videoyu tekrar izlerseniz ısrarla Civic'in sportif sürüşe daha uygun olduğunu söylüyor. Sportif sürüş = vites atmak değildir. Sportif sürüşte yol tutuş, kıvraklık, dayanıklılık, şasi dengesi, alçak sürüş pozisyonu vs.vs. bir sürü farklı etmen var.


Hayır anlamak istediğim şu. Eğer marka arabasına güveniyorsa arabayı limitte kullanmanıza izin veriyor. Eğer güvenmiyorsa vermiyor.

Bu konuda yanıldığınızı düşünüyorum. Bu sınıfın en iyi yol tutan araçlarından Civic ve Focus esp kapatmaya izin vermiyorsa bu şasileri dengesiz olduğu için değil güvenlik içindir. Firmalar genelde karda çamurda kalınlığında kurtulmak kolay olsun diye ESP değil ASR'yi devre dışı bırakmaya izin veriyor. Sonuçta firmalar aile araçlarını satın alanlar spor araçlar gibi yanlasınlar diye üretmiyor.

Siz sanırım Otomobil Yayıncılık yaptığı hızlanma testinden bahsediyorsunuz. Corolla her türlü geçmiş işte 0-120 de 0.6 saniye fark var işte :)

Aynen o testlerden bahsediyorum. Konuyu bilmeyenler için tekrar paylaşayım.



Corolla 50 kg daha hafif ve 7 hp daha güçlü bir motora sahip. Aradaki fark 0.25 saniye. Bu teste bakıp Corolla'nın şanzımanı harika Civic'in şanzımanı kötü sonucuna ulaşmak mümkün değil.


Bu video ile ne demek istediğimi çok iyi anlayacaksınız :)

Videoyu hızlı hızlı geçtim ama anladığım kadarıyla elma ile armutu karşılaştırıp balın faydalarından bahsediyorlar.

İki aracın ağırlığı, sanzımanı, sürtünme katsayısı eşit ve ayrı ayrı mı gidiyorlar?

Benim verdiğim örnekte ise aynı aracın iki farklı motor ile tükettiği yakıttan bahsediyorum. Kaldı ki sürekli performans diyorsunuz performanslı kullanan biri nasıl daha küçük motorlu bir araçtan daha az yakacak? Hedef performans ise yakıt tüketimini unutun.
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Hiç Zf8 denk gelmedi ama C, D sınıfı ve C Suv'ların her türlü testini dikkatle takip ederim.

Mesajima itiraz ettiğinize göre CVT yerine ZF8 takınca Subaru Levorg'un uçacağını mı düşünüyorsunuz?

Evet kesinlikle :) Ama lütfen bana bunu kanıtlamamı istemeyin gidip zf8 li levorg bulabileceğimi sanmıyorum :(

Arabayı beğendiniz ama CVT'yi beğenmediyseniz sürerken mutlu olacağınız başka bir araç alabilirsiniz. Bir sürü şanzıman çeşidi var sonuçta.

Var tabii sonuçta ama biz burada bu alınır bu alınmaz değil. Arabaları artısı ile eksisi ile değerlendirmek ve onlar hakkında yorum yapmak. Ben arabalara olan merakımdan gidip farklı ve yeni model arabaları sürüp test ediyorum. Alacağım zamanda bu bilgiler işime yarıyor ya da çevremde araba alacak insanlara da yardımım dokunuyor. Çevremdeki bir sürü kişinin şuan kullandığı arabaları ben hep seçtim hepsinin memnun olduğu görmekte ayrı mutluluk veriyor bazen konusu açılınca iyi ki aldırmışsın filan diyorlar :)


Benim CVT ZF8'den daha iyi diye bir iddiam oldu da ben mi hatırlamıyorum?

Karşılaştırma linkini tekrar atayım birlikte değerlendirelim.

http://www.zeperfs.com/en/duel6129-6717.htm

Bmw 1.20i 20 kg daha ağır ve 5 hp daha güçsüz.

0-100 arasında 1.20i 0.4 saniye önde tamamlıyor
0-180 arasında Civic 0.8 saniye öne geçiyor.

Yani 100-180 arası Civic 1.2 saniye daha iyi hızlanıyor.

Roll denemelerinde ise

40-140 arasında Civic 0.7 saniye önde
80-180 arasında ise 1.20i 1.8 saniye daha iyi hızlanıyor

Zf8 ezmiş geçmiş gibi ya da CVT çok kötü performans göstermiş gibi bir tablo var mı?

Tamam belki inanılmaz bir performans göstermiyor ama gömülecek kadar kötü bir performansda göstermiyor.

Hocam böyle şu bu aralıkta daha hızlı bu şu aralıkta daha iyi yerine direk verdict yani sonuca baksak olmaz mı?

Teori,hızlanma ve esneklikte hepsinde bmw yi daha üstün bulmuşlar.

Bu konuda yanıldığınızı düşünüyorum. Bu sınıfın en iyi yol tutan araçlarından Civic ve Focus esp kapatmaya izin vermiyorsa bu şasileri dengesiz olduğu için değil güvenlik içindir. Firmalar genelde karda çamurda kalınlığında kurtulmak kolay olsun diye ESP değil ASR'yi devre dışı bırakmaya izin veriyor. Sonuçta firmalar aile araçlarını satın alanlar spor araçlar gibi yanlasınlar diye üretmiyor

Benim dediğim şey tecrübe ile kazanılmış bir şey bu kanıyı bozacak bir kaç araba illaki çıkar. Focus kullanmadım onla ilgili yorum yapmayacağım ama civic te araba baya güzel açı veriyordu. 130 ile yaptığım liftoff oversteer de esp devreye girmeden tatlı tatlı dönmüştüm virajı. İşte bu markanın arabaya güvenmesi ve esp yi sürücünün eğlenebileceği şekilde ayarlanmasından bahsediyorum. Evet aile aracı ama niye sıkıcı bir aile aracı olsun ki. Hem aile aracı olup hemde eğlenceli aile araçları da mevcut.

Corolla 50 kg daha hafif ve 7 hp daha güçlü bir motora sahip. Aradaki fark 0.25 saniye. Bu teste bakıp Corolla'nın şanzımanı harika Civic'in şanzımanı kötü sonucuna ulaşmak mümkün değil.

O zaman hocam burada yapacağınız şey sizin gidip toyota nın cvt sini denemeniz.Çünkü şu anda karşılaştıracak bir kanı yok. O zaman artık kanıtlama sırası sizde olsun. Honda nın cvt sinin Toyota kadar iyi olduğunu bana kanıtlayın yoksa bu iş kısır döngüye girecek :)

Videoyu hızlı hızlı geçtim ama anladığım kadarıyla elma ile armutu karşılaştırıp balın faydalarından bahsediyorlar.

İki aracın ağırlığı, sanzımanı, sürtünme katsayısı eşit ve ayrı ayrı mı gidiyorlar?

Benim verdiğim örnekte ise aynı aracın iki farklı motor ile tükettiği yakıttan bahsediyorum. Kaldı ki sürekli performans diyorsunuz performanslı kullanan biri nasıl daha küçük motorlu bir araçtan daha az yakacak? Hedef performans ise yakıt tüketimini unutun.

Hızlı geçmeyip bir daha detaylıca izleyin boşuna paylaşmadım o videoyu.
 

AcilStop

Elit Apaçi
3 Kas 2017
346
248
945
40
Demeye çalıştığı şey şu sanırım arkadaşın:
1.0'lık makinelerin sweet spot'ı daha az hızlardayken, 1.4'lük makinenin sweet spot'u da yüksek hızlarda yakalanabiliyor.
Bu sebeple mesela BMW 530d, 520d'e göre daha az yakıt tüketebiliyor.

Haklısınız daha büyük hacimli bir motor daha küçük hacimli bir motordan daha iyi tüketim verisi sunabilir. Ben buna karşı çıkmıyorum. Her motorun en verimli olduğu devir aralığı farklıdır. Kimisi daha yukarı devirlerde kimisi daha aşağı devirlerde daha verimli olabilir. Benim kast ettiğim şey sürekli performanstan saliselerden filan bahsedip 200 hp olsa daha az yakardı denmesi. Daha yüksek motor gücü almak için daha fazla benzin tüketmek gerekiyor.

Dede modunda sürüp tüketim kasılacaksa aylardır yapılan CVT performansı törpülüyor, yarım saniye daha yavaş filan muhabbetinin anlamı kalmaz.


Civic hem daha hafif hem de 5 beygir daha güçlü. Bu durumda BMW'nin genel olarak performansının daha iyi olması neden olabilir? İki sebepten dolayı: Ya motorların devirlenme karakteristiklerinde fark vardır biri daha isteklidir, ya da şanzıman sebebiyle biri daha yavaştır.
BMW'nin motoru çok daha eski bir motor Honda'ya göre. İsteklilik açısından pek fark olduğunu düşünmüyorum. Yine de istediğiniz gibi, skaler büyüklüklerle gidelim.
Manuel Civic RS ile, 120i'yi kıyaslayalım. Genel olarak Civic daha iyi durumda:
http://www.zeperfs.com/en/duel6129-6667.htm
Şimdi de CVT'li Civic RS ile kıyaslayalım:
http://www.zeperfs.com/en/duel6129-6717.htm
Genel olarak BMW'nin verileri 30 kilo ağırlık dezavantajı ve 5 beygir dezavantajına rağmen daha iyi.

BMW'nin güç aktarımında falan sıkıntı yok. Hondanınkinde var. Bu sebeple CVT otomobilin performansını törpülüyor çıkarımını yapabiliriz.

Dikkat ederseniz otomatik vitesli iki araç karşılaştırıldığında BMW sadece 80-180 arasında önde 0-180 ve 40-140 verilerinde ise CVT vitese rağmen Civic önde yer almış. CVT şanızman ZF8'den daha iyi performans sağlıyor demiyorum. Gitmiyor etmiyor denildiği kadar yok diyorum.

Aynı otomobille hem CVT'li Civic'i, hem de manuel Civic'i karşılaştırdık. Ben bu sitelere pek bayılmıyorum fakat skaler büyüklüklerle gitmek istediğiniz için bu yolu tercih ettim. Manuel BMW'den genel olarak daha iyi veriler sunarken, CVT'li olan Civic BMW'den genel olarak daha kötü veriler sundu.

Ben uzun süredir, Manuel şanzımanlı versiyonun otomatik şanzımanlıya göre daha iyi olduğunu görmedim. 2010'dan ihtibaren genellikle manuel şanzımanlar otomatik şanzımanlardan ya daha yavaş kalıyor, ya da aynı süreye imza atıyorlar. İstistalar tabii ki vardır, fakat kaideyi bozmaz.

Civic RS'teki CVT, resmen manuel şanzımandan daha kötü veriler elde ediyor. Bu da Honda gibi sportif fanları oldukça fazla olan bir markaya yakışmıyor. Biz de bunu eleştiriyoruz. Siz ise bize CVT'nin aslında ZF8HP'den daha verimli bir aktarım yaptığını anlatmaya çalışıyorsunuz. Yani bugün testleri bir daha izledim, CVT yerine keşke manuel olsaydı demiş herkes. Herhalde belli tecrübeleri olan insanlar bunlar değil mi? Bunlara da hala karşı çıkmanız bana ilginç geliyor.

Diyelim ki hala hislerin saçma olduğunu düşünüyorsunuz, skaler büyüklükleri de karşılaştırdık. Üstte linkleri bulabilirsiniz, orada da sanırım bu önermeleri destekleyici öğeleri görebiliyorsunuzdur.

Bu güne kadar CVT'nin ZF8'den daha verimli bir aktarma yaptığını iddia etmedim. ZF8 gibi sportif sürüşü destekleyen bir şanzıman karşısında ezilmiyor dedim. Bu ikisi çok farklı anlamlara geliyor.

CVT'nin nasıl ki konfor avantajı varsa performans olarak da dezavantajı var. Ancak bu dezavantajı iddia edildiği gibi arabayı öldürmüyor. Yine tekrar ediyorum benzer ağırlık ve benzer güçteki araçlarla benzer şekilde yürüyor. Her zaman en hızlı olmaya odaklanıldığı için ikincilik bile başarısızlık gibi görülüyor ancak bu aracı satın alanlardan kaç kişi piste çıkıp limitlerine kadar zorluyor? C sınıfı sıradan bir araçtan çok fazla beklentiye girildiğini düşünüyorum.
 

AcilStop

Elit Apaçi
3 Kas 2017
346
248
945
40
Hocam böyle şu bu aralıkta daha hızlı bu şu aralıkta daha iyi yerine direk verdict yani sonuca baksak olmaz mı?

Teori,hızlanma ve esneklikte hepsinde bmw yi daha üstün bulmuşlar.

Verdict kısmı sanırım bir insan tarafınan analiz edilerek doldurulmuyor. Belli kıstaslara göre yazılımsal olarak yapılıyor. Bu nedenle çözümlemeyi kendimiz de yapabiliriz. Yukarıdaki çözümlemeye göre sizde kendi gözlemlerinizi yazabilirsiniz.

Benim dediğim şey tecrübe ile kazanılmış bir şey bu kanıyı bozacak bir kaç araba illaki çıkar. Focus kullanmadım onla ilgili yorum yapmayacağım ama civic te araba baya güzel açı veriyordu. 130 ile yaptığım liftoff oversteer de esp devreye girmeden tatlı tatlı dönmüştüm virajı. İşte bu markanın arabaya güvenmesi ve esp yi sürücünün eğlenebileceği şekilde ayarlanmasından bahsediyorum. Evet aile aracı ama niye sıkıcı bir aile aracı olsun ki. Hem aile aracı olup hemde eğlenceli aile araçları da mevcut.

Şimdi kafam iyice karıştı önceki mesajlarınızda kendinizden emin bir şekilde söylediğiniz üzere Civic'de ESP kapatılamadığı için firma şasiye güvenmiyor mu? yoksa Civic ile 130 ile yaptığınız liftoff oversteer de esp devreye girmediği için marka arabasına güveniyor mu?

O zaman hocam burada yapacağınız şey sizin gidip toyota nın cvt sini denemeniz.Çünkü şu anda karşılaştıracak bir kanı yok. O zaman artık kanıtlama sırası sizde olsun. Honda nın cvt sinin Toyota kadar iyi olduğunu bana kanıtlayın yoksa bu iş kısır döngüye girecek :)

Hızlı geçmeyip bir daha detaylıca izleyin boşuna paylaşmadım o videoyu.

CVT şanzımanı ilk olarak Yaris'te kullandım zaten ondan sonra CVT şanzımanın inanılmaz konforlu olduğunu söylemeye başladım. Zamanında sırf bunu söyledim diye Civic forumlarında beni taşa tutmuşlardı. Benim Toyota'nın CVT'si kötü ya da en iyi CVT şanzıman Honda'da gibi bir iddiam yok. Söylediğim şey çok açık aslında ortada karşılaştırılabilecek test verileri yokken sadece araçları sürerek hangisinin daha iyi performans verdiğini anlayamayız. Ortada bir çok değişken varken sadece gaza basarak ancak arabanın insana verdiği histen bahsedebiliriz. Levorg'daki CVT'yi de kullandım ama aradaki fark ne kadardı derseniz bunu test sonucu olmadan söyleyemem.
 

alptamer

Profesör
26 Eki 2016
995
1,903
2,270
İstanbul
Marka
BMW
CVT'nin nasıl ki konfor avantajı varsa performans olarak da dezavantajı var. Ancak bu dezavantajı iddia edildiği gibi arabayı öldürmüyor. Yine tekrar ediyorum benzer ağırlık ve benzer güçteki araçlarla benzer şekilde yürüyor. Her zaman en hızlı olmaya odaklanıldığı için ikincilik bile başarısızlık gibi görülüyor ancak bu aracı satın alanlardan kaç kişi piste çıkıp limitlerine kadar zorluyor? C sınıfı sıradan bir araçtan çok fazla beklentiye girildiğini düşünüyorum.
Daha deminki karşılaştırmalarda görmenizi istediğim aslında BMW'nin ne olduğu değil, Civic'in manuel ve otomatiği arasındaki farkın bu kadar yüksek olmasıydı. Civic net bir şekilde otomatik şanzımanla daha yavaş, otomobilin olası potansiyelini '' törpülemiş '' bu şanzıman. Bu sebeple CVT'ye laf ediyoruz. Yani Civic RS belki ZF 9 ileri ile en az 1.0 saniye daha hızlı hızlanabilirdi. Süpürge sesi de çıkarmayabilirdi.
Yani laf ettiğim şey, otomobilin 10 birimlik bir potansiyeli olup müşterinin karşısına yok yere 7 birim ile çıkması.
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Daha deminki karşılaştırmalarda görmenizi istediğim aslında BMW'nin ne olduğu değil, Civic'in manuel ve otomatiği arasındaki farkın bu kadar yüksek olmasıydı. Civic net bir şekilde otomatik şanzımanla daha yavaş, otomobilin olası potansiyelini '' törpülemiş '' bu şanzıman. Bu sebeple CVT'ye laf ediyoruz. Yani Civic RS belki ZF 9 ileri ile en az 1.0 saniye daha hızlı hızlanabilirdi. Süpürge sesi de çıkarmayabilirdi.
Yani laf ettiğim şey, otomobilin 10 birimlik bir potansiyeli olup müşterinin karşısına yok yere 7 birim ile çıkması.

Japonların aptal bir Cvt merakı var. Hayır yani bu şanzımanın mucidi de Japonlar değil ki ? Bu merak neden kaynaklanıyor inan anlamakta güçlük çekiyorum. Söylediklerine katılıyorum, ZF şanzıman kullanılsaydı çok daha keyifli bir otomobil haline gelebilirdi. Hatta ZF kullanmasın varsın Aisin kullansın o da kabul..Ürün gamının en üst seviyesindeki NSX'te çift kavrama kullanıyorsun. Çift kavrama neden yok ? Çift kavrama bir lüks müdür ? Otomobilin motoru ve yol tutuş dinamikleri gayet güzel ama sen git abuk subuk şanzımanla güzelim otomobilin potansiyelini düşür..Olacak iş değil
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer

AcilStop

Elit Apaçi
3 Kas 2017
346
248
945
40
Daha deminki karşılaştırmalarda görmenizi istediğim aslında BMW'nin ne olduğu değil, Civic'in manuel ve otomatiği arasındaki farkın bu kadar yüksek olmasıydı. Civic net bir şekilde otomatik şanzımanla daha yavaş, otomobilin olası potansiyelini '' törpülemiş '' bu şanzıman. Bu sebeple CVT'ye laf ediyoruz. Yani Civic RS belki ZF 9 ileri ile en az 1.0 saniye daha hızlı hızlanabilirdi. Süpürge sesi de çıkarmayabilirdi.
Yani laf ettiğim şey, otomobilin 10 birimlik bir potansiyeli olup müşterinin karşısına yok yere 7 birim ile çıkması.

Bu araç satışa çıkmadan önceden beri takip ediyorum. Bir çok testini izledim ve bahsettiğiniz karşılaştırmaların hepsini yaptım. CVT'nin çalışma mantığı bu şekilde, beğenen ya da diğer parametleri beğendiği için kabul eden satın alır. CVT şanzımanı beğenmeyen ise 182 HP'lik Focus'un çıkmasını bekleyebilir. Bu kadar büyütülecek bir mevzu olmadığını düşünüyorum.
 

alptamer

Profesör
26 Eki 2016
995
1,903
2,270
İstanbul
Marka
BMW
Bu araç satışa çıkmadan önceden beri takip ediyorum. Bir çok testini izledim ve bahsettiğiniz karşılaştırmaların hepsini yaptım. CVT'nin çalışma mantığı bu şekilde, beğenen ya da diğer parametleri beğendiği için kabul eden satın alır. CVT şanzımanı beğenmeyen ise 182 HP'lik Focus'un çıkmasını bekleyebilir. Bu kadar büyütülecek bir mevzu olmadığını düşünüyorum.
Zaten mevzu bu baştan beri @AcilStop. Çoğu forum sakini CVT'nin aslında otomobilin potansiyelini törpülediğini konuştu. Siz ise aslında CVT şanzımanlı Civic'in performans olarak tork konventörlüler ile aynı gittiğini savundunuz bir süre. Bu savunmanızdan vazgeçtiniz, şimdi ise parametreleri beğenen alır diyorsunuz.

Baştan beri demeye çalıştığımız zaten bu, tabii ki parametreleri beğenen alır. Beğenen insan sayısı azken, herkes eleştiriyorken siz biraz körükörüne savundunuz. İnsanlar yıllardır Honda'dan düşük hacimli güçlü turbo bekledi. Sonunda güzel bir cevap gelmişken, distribütörün bunu ''RS'' ve sadece otomatik şanzımanlı olarak sunması tepkilere yol açtı.

Bir de üstüne göçük olayı patladı, yazık oldu güzelim Civic'e. Herkes sinirlendi tabii bu duruma, hem CVT hem manuel olmaması hem de göçük meselesi insanları haklı olarak eleştirtmeye başladı. Siz de bir sahibi olarak savunmak istiyorsunuz, haklısınız.

Kimsenin otomobilinize laf ettiği yok. Genel olarak herkes zaten Civic'i beğenmiş durumda. Civic'te beğenmediğimiz kısım RS'in sadece otomatikle gelmesi, CVT ile gelmesi. Bunun için de mantıklı sebeplerimiz var gibi gözüküyor, onları tartışıyoruz.
 

AcilStop

Elit Apaçi
3 Kas 2017
346
248
945
40
Değişen birşey yok ben hep aynı şeyi söylüyorum. CVT şanzıman ile emsalleri kadar gidiyor. CVT'nin çalışma mantığından dolayı roll'e 80 km'den başlarsa dezavantajlı durumda ama kalkış olarak bakıldığında 0-180 arası gayet iyi gidiyor.

Hiçbir zaman CVT şanzıman, ZF8 ya da çift kavramadan daha hızlı demedim. Bütün tork konvertörlü şanzımanların ZF8 ile aynı olmadığının da farkındasınızdır. ZF8 şu anda rakipleri içinde sadece 1 serisinde var sanırım.

100 kg daha hafif ve 18 kg daha ağır olan Astra K OPC line ile pistteki performanslarına bakınca CVT çöp ya denilecek bir durum ortaya çıkmıyor. Evet süper bir performans vaad etmiyor ama çok kötü bir performans da vermiyor. Burada anlaşamadığımız nokta burası.
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
erdict kısmı sanırım bir insan tarafınan analiz edilerek doldurulmuyor. Belli kıstaslara göre yazılımsal olarak yapılıyor. Bu nedenle çözümlemeyi kendimiz de yapabiliriz. Yukarıdaki çözümlemeye göre sizde kendi gözlemlerinizi yazabilirsiniz.

E bakıyorum hocam yapılan 8 tane hızlanmadan bmw 5 inde daha başarılı şekilde ayrılmış.

Şimdi kafam iyice karıştı önceki mesajlarınızda kendinizden emin bir şekilde söylediğiniz üzere Civic'de ESP kapatılamadığı için firma şasiye güvenmiyor mu? yoksa Civic ile 130 ile yaptığınız liftoff oversteer de esp devreye girmediği için marka arabasına güveniyor mu?

Aynen öyle hocam doğru anlamışsınız.

Söylediğim şey çok açık aslında ortada karşılaştırılabilecek test verileri yokken sadece araçları sürerek hangisinin daha iyi performans verdiğini anlayamayız. Ortada bir çok değişken varken sadece gaza basarak ancak arabanın insana verdiği histen bahsedebiliriz. Levorg'daki CVT'yi de kullandım ama aradaki fark ne kadardı derseniz bunu test sonucu olmadan söyleyemem.

Anlamanız için test verisine ihtiyacınız yok işte. Her şey kullanım ile anlaşılabilir.
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Bu konuda tek diyeceğim, bu arabayla yeteri kadar haşır neşir olmamış insanların yorum yapmaya çalışıp ön yargılı olması.
50-60 km yakın kullandım. Ona göre yorum yapıyorum. Hani otomatik vitesi çözmek zor olmamalı. Zaten kullandıkça eksiklikleri gözüme çarptı.
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
50-60 km yakın kullandım. Ona göre yorum yapıyorum. Hani otomatik vitesi çözmek zor olmamalı. Zaten kullandıkça eksiklikleri gözüme çarptı.

Bu arabanın şanzımanının DSG ile karşılaştırılması çok saçma geliyor ve sadece şanzımanının konuşulması can sıkıcı, sanki millete rakip bir firma. Ben herhangi bir eksikliğini hissetmiyorum şanzımanın, sonuç olarak binek bir araba, gündelik kullanım ihtiyaçlarını fazlasıyla iyi karşılıyor, gündelik kullanımda piyasadaki tüm şanzımanlardan hele ki daha iyi. Ben mercedesin çift kavraması yerine net olarak hondanın cvt sini tercih ederim mesela.

Hiç kimse bu arabanın motorunu, donanımını, tasarımı, fiyat/performansını, yol tutuşunu görmüyor, varsa yoksa cvt, ayıp yani artık, Hele ki CVT sini standart CVT zannedip konuşanlar var, onlara ağzı olan konuşuyor demek istiyorum.
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Bu arabanın şanzımanının DSG ile karşılaştırılması çok saçma geliyor ve sadece şanzımanının konuşulması can sıkıcı, sanki millete rakip bir firma. Ben herhangi bir eksikliğini hissetmiyorum şanzımanın, sonuç olarak binek bir araba, gündelik kullanım ihtiyaçlarını fazlasıyla iyi karşılıyor, gündelik kullanımda piyasadaki tüm şanzımanlardan hele ki daha iyi. Ben mercedesin çift kavraması yerine net olarak hondanın cvt sini tercih ederim mesela.

Hiç kimse bu arabanın motorunu, donanımını, tasarımı, fiyat/performansını, yol tutuşunu görmüyor, varsa yoksa cvt, ayıp yani artık, Hele ki CVT sini standart CVT zannedip konuşanlar var, onlara ağzı olan konuşuyor demek istiyorum.

Arabanın sorunu belki de sadece cvt dir ondan dolayı sürekli bu konuşuluyor olabilir mi? :) Peki standart cvt den farkı ne?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Bu arabanın şanzımanının DSG ile karşılaştırılması çok saçma geliyor ve sadece şanzımanının konuşulması can sıkıcı, sanki millete rakip bir firma. Ben herhangi bir eksikliğini hissetmiyorum şanzımanın, sonuç olarak binek bir araba, gündelik kullanım ihtiyaçlarını fazlasıyla iyi karşılıyor, gündelik kullanımda piyasadaki tüm şanzımanlardan hele ki daha iyi. Ben mercedesin çift kavraması yerine net olarak hondanın cvt sini tercih ederim mesela.

Hiç kimse bu arabanın motorunu, donanımını, tasarımı, fiyat/performansını, yol tutuşunu görmüyor, varsa yoksa cvt, ayıp yani artık, Hele ki CVT sini standart CVT zannedip konuşanlar var, onlara ağzı olan konuşuyor demek istiyorum.
bana laf gelınce cevap vermek farz oldu halıyle. sanal oran ekleyınce cvt , cvt olarak sayılmıyormu ? bır dsg halıne falan mı gelıyor ben mı bılmıyorum ? halı hazırda soyle bır vıdeo var (10 : 16 )
bu tum sanzımanlardan daha ıyı dıyorsan ( kı verıler uzerıne konusmuyorum ) zevkın 0 demek ıstıyorum bende.
donanım olarak nesı varmıs ? o fıyata mazda daha dolu mesela.( baska markalara tek tek bakarsam bır kac tane daha cıkar muhtemelen ) tasarımı tartısmam, fıyat performans dedıgın arabanın orta ekranını ben kaale alıpta kullanmam tepkılerı yavas cunku. ıc mekanı bır golf kalıtesınden de cok uzak. yalıtımı kotu kesınlıkle golf cogu konuda daha ıyı acık ara. daha oldukca fazla yazabılırım lakın yıne agzı olan konusuyor dersın kulahları degısırım gerek yok :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
bana laf gelınce cevap vermek farz oldu halıyle. sanal oran ekleyınce cvt , cvt olarak sayılmıyormu ? bır dsg halıne falan mı gelıyor ben mı bılmıyorum ? halı hazırda soyle bır vıdeo var (10 : 16 )
bu tum sanzımanlardan daha ıyı dıyorsan ( kı verıler uzerıne konusmuyorum ) zevkın 0 demek ıstıyorum bende.
donanım olarak nesı varmıs ? o fıyata mazda daha dolu mesela.( baska markalara tek tek bakarsam bır kac tane daha cıkar muhtemelen ) tasarımı tartısmam, fıyat performans dedıgın arabanın orta ekranını ben kaale alıpta kullanmam tepkılerı yavas cunku. ıc mekanı bır golf kalıtesınden de cok uzak. yalıtımı kotu kesınlıkle golf cogu konuda daha ıyı acık ara. daha oldukca fazla yazabılırım lakın yıne agzı olan konusuyor dersın kulahları degısırım gerek yok :)

Öncelikle Golf ile karşılaştırman saçma, listesi 165 bin lira olan arabayla(aynı donanım/güç) 120 bin liralık arabayı karşılaştırmak ne kadar mantıklı? DSG gündelik kullanımda CVT den geridedir, nokta. Bu arabada sadece sanal oran yok, gidip otomatik modda da kick down yaptığın zaman deviri 6000 e sabitlemiyor. CVT şanzıman hafif ara hızlanmalarda DSG deki gibi gereksiz bir ölülük yapıp iyice gazı ezmene sebep olmuyor, ne kadar istersen vites düşürmekle uğraşmadan o kadar gidiyor. DSG ile trafiğe girersin, sürekli 2. viteste yarı kavrama modunda takılır, sonra 3 gün sonra başına bir dünya masraf açar. Açmasın, az masraflı olsun diye de seni yetkili servise bağımlı yapar. Başıma bela açacak şanzıman ne kadar iyi olursa olsun benim gözümde iyi değildir.

Yalıtımı evet kötü, ben araba 4 4 lük bir araba zaten hiçbir zaman demedim, fiyatına bakın, yakın güçteki donanımları yakın olan arabalara bakım, sonra karşılaştırın dedim. Leon FR dan bile 10 bin liraya yakın ucuz bu araba(hb modeli), orta ekranı da gayet segment standartlarında. VW deki gibi dandik carplayi için senden 1000 lira fark istemiyorlar en azından. Zaten günümüzde multimedyalarda car play oldu mu kimse gerisine bakmıyor zaten ki ben yine de baktım. Muhteşem bir navigasyonu var, gereksiz üzerinde durmuşlar bile diyebilirim :D
FFC2D3CD-63DD-4AD4-93D9-C8B0ED22741E.jpeg


Neyse, sonuç olarak, offf abi muhteşem araba demiyorum. Gücü seviyosun, donanımı seviyorsun, sportif bir görünüş istiyorsun, az yaksın istiyorsun, elinde 120 bin₺ para var, o zaman başka seçeneğin kalmıyor zaten.
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
örnek vermek istiyorum, @AcilStop demiş ki sıfırdan başlarsan iyi, 80 den başlarsan kötü, heeee öyle öyle demek istiyorum. Kafanızdan tahmin edip araba hakkında yorumda bulunmayın, almayı düşünen insanları yanlış yönlendiriyorsunuz.

Ben Honda fanı falan değilim, adamlar uygun fiyata performanslı dolu binek araba çıkarmak istemişler, stratejileri bu. Ama gidip kendisinden 50-100 bin lira pahalı arabalarla karşılaştırınca saçma oluyor ya da atmosferik 120 hp lik arabalarla karşılaştırınca.
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Ayrıca, arabanın satış rakamlarına bakınca ben hiç de yazık olmadığını düşünüyorum, gayet iyi iş başarmışlar ki piyasada Leon FR gibi bir gerçek varken.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım