Honda CR-V yıkanınca cam tavan çatlaması iddiası

ahmet.kocak

Elit Apaçi
Katılım
18 Mar 2017
Mesajlar
237
Panpa puanı
227
Yaş
33
Konum
ankara
Marka
Kia
Ekşi Sözlük’te güncel bir başlık. İddiaya göre araç sahibi sıcak havada aracını yıkıyor ve cam tavan çatlıyor. Honda servisi de bizden kaynaklanmıyor, 18.000 tl sizin sorumluluğunuz diyor özetle. Honda bu olaya da göçük sorunu gibi yaklaşıyor.
Burada sürekli dsg’ye yükleniliyor ama en azından firma dsg’ye sahip çıkarak garanti ya da iyi niyet garantisiyle yapıyor.

Her araç sorun çıkarabilir ama honda satış sonrası hizmetleriyle benim için tercih edilecek arasında yer almaz artık.
 

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,003
Panpa puanı
31,099
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Arac sahibi oldukca hakli olsa da markanin eli kuvvetli maalesef. Soyle ki;

Oncelikle tazyikli suyla, su tabancali makinelerle arac yikama esnasinda kaporta, cam yuzey gibi yerlere gereginden fazla yaklastirilabilecek su boyayi kaldirip atabilir, cami gayet kolay sekilde catlatabilir. Ayarsiz makinelerden cikan tazyikli sularin siddeti bu ornegi daha once pek cok kez gosterdi. Bu husustan dolayi araclari zarar goren kullanicilar oldu. Yani sicak - soguk gecisi gibi bir mevzu olmasa bile ayarsiz bir tazyikli su bunlara sebep olabiliyor. Normalde cam tavan bununla zarar gormemeli ama gorurse markalar bu bahsettigim durumdan dolayi onu da garantiye sokmayabilir.

Ikinci olarak ise cam tavan dedigimiz sey aracin uzerinde ki diger camlardan daha kuvvetli olmak zorunda. Takla aninda parcalanmamasi, cabuk kirilmamasi icin diger camlara gore daha guclendirilmis olmali. Su tazyiginde catlayan bu camin takla esnasinda ne hale gelebilecegini varin siz dusunun.

Sonuc olarak musteri hakli olsa da ilk paragrafta bahsettigim ornekleri gorulen durum ve gerekceden dolayi marka boyle bir hasari garantiye zor sokar. Bu tarz hasarlari direkt kullanici hatasi sinifina rahatca sokabiliyorlar.
 
Son düzenleme:

ahmet.kocak

Elit Apaçi
Katılım
18 Mar 2017
Mesajlar
237
Panpa puanı
227
Yaş
33
Konum
ankara
Marka
Kia
Arac sahibi oldukca hakli olsa da markanin eli kuvvetli maalesef. Soyle ki;

Oncelikle tazyikli suyla, su tabancali makinelerle arac yikama esnasinda kaporta, cam yuzey gibi yerlere gereginden fazla yaklastirilabilecek su boyayi kaldirip atabilir, cami gayet kolay sekilde catlatabilir. Ayarsiz makinelerden cikan tazyikli sularin siddeti bu ornegi daha once pek cok kez gosterdi. Bu husustan dolayi araclari zarar goren kullanicilar oldu. Yani sicak - soguk gecisi gibi bir mevzu olmasa bile ayarsiz bir tazyikli su bunlara sebep olabiliyor. Normalde cam tavan bununla zarar gormemeli ama gorurse markalar bu bahsettigim durumdan dolayi onu da garantiye sokmayabilir.

Ikinci olarak ise cam tavan dedigimiz sey aracin uzerinde ki diger camlardan daha kuvvetli olmak zorunda. Takla aninda parcalanmamasi, cabuk kirilmamasi icin diger camlara gore daha guclendirilmis olmali. Su tazyiginde catlayan bu camin takla esnasinda ne hale gelebilecegini varin siz dusunun.

Sonuc olarak musteri hakli olsa da ilk paragrafta bahsettigim ornekleri gorulen durum ve gerekceden dolayi marka boyle bir hasari garantiye zor sokar.
Benim de bahsettiğim bu aslında. Markanın işi müşterinin açığını aramak ve ekşi sözlükte yazdığı gibi kitapçığın içindeki sayfalarca yazıdan kendini aklamaya çalışmak olmamalı. Honda’nın satıl sonrası garantiden anladığı şey bu. Bu nedenle benim tercihim olmayacağını belirttim.
 

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,003
Panpa puanı
31,099
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Benim de bahsettiğim bu aslında. Markanın işi müşterinin açığını aramak ve ekşi sözlükte yazdığı gibi kitapçığın içindeki sayfalarca yazıdan kendini aklamaya çalışmak olmamalı. Honda’nın satıl sonrası garantiden anladığı şey bu. Bu nedenle benim tercihim olmayacağını belirttim.
Honda zaten garanti ve satis sonrasi konusunda facia hocam haklisiniz. Onlarin bu tarz musteri aleyhine cabucak donebilecek bir hasari garantiye sokmasi imkansiza yakin. Hatta cogu firma icin durum boyle. Bence de marka boyle durumlarda musteriyi korumali ama su durumda cidden zor.
 

hondapower

Profesör
Katılım
3 Şub 2017
Mesajlar
596
Panpa puanı
856
Konum
İstanbul
Marka
Honda
11 yıllık honda kullancısıyım satış öncesi, satıştan sonra garanti kapsamındaki bakım süreci, garanti bittikten sonra ki bakım süreci ve ilgi alaka konusunda tek bir kez bile sorun yaşamadım.
zamanında internette ''periyodik bakımda kampanya'' başlığını okuyup 93 model olan 2.aracım prelude yetkili servise bakıma götürdüm. serviste bakımı kapsayan yılların benim aracım dahilinde olmadığını öğrendim fakat yine de ilgi alaka güzeldi. servisteki usta ücretsiz olarak lifte kaldırdı ufak tefek kontrollerini yaptı. Yedek parça anlamında Honda TR'nin elinde benim aracım için bir şeyler var mı yok mu araştırdık. işim görülmese de memnuniyetsiz ve boş ayrılmamış oldum.
Ben sorun yaşamadıysam herşey güzeldir gibi bir iddiamda yok. Sorun yaşayan ve haklı olduğu halde işini yaptıramayan insanlara da geçmiş olsun diliyorum.

Vw satış, satış sonrası politikaları ve Dsg konusundaki kıyaslama,tartışma konularına ise artık hiç girmiyorum. Kabak tadı verdi çünkü.
 

Toprak38

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,470
Panpa puanı
3,871
Yaş
20
Konum
Angara
Marka
Skoda
Olayı dsg ye hiç bağlamayalım ama Honda Türkiye sabıkalı zaten. Binlerce insanın arabası göçtü yok top gelmiştir yok şöyle yok böyle dediler. Sonra üretim hatası dediler onarım yaptılar(galiba içeri köpük sıkma gibi bişeydi) onu da belli süre ücretsiz yapıp sonra para istediler, ücretli-ücretsiz onarım yapanlar davada haksız çıktı vs.

Ama şu da var; herhangi bir marka için müşterilerinin hakkını yemiyor diyebilir miyiz? Ben diyemem şahsen
 

ahmet.kocak

Elit Apaçi
Katılım
18 Mar 2017
Mesajlar
237
Panpa puanı
227
Yaş
33
Konum
ankara
Marka
Kia
Bu konudan DSG tartışması çıkartmam silerim mesajları, peşinen söylüyorum :)
Ben DSG yi örnek olarak vermiştim aslında. Olay dsg olayı değil. Asıl demek istediğim benim duyduğum gördüğüm okuduğum kadarıyla satış sonrası hizmet bakımından honda en kötü markalardan biri.
 
Son düzenleme:

Berkin

Panpa
Yönetici
Webmaster
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
1,566
Panpa puanı
3,369
Yaş
22
Konum
Istanbul
Marka
Honda
Ben DSG yi örnek olarak vermiştim aslında. Olay dsg olayı değil. Sdıl demek istediğim benim duyduğum gördüğüm okuduğum kadarıyla satış sonrası hizmet bakımından honda en kötü markalarfan biri.
Yok sizi hedef alarak söylemedim genele :D

Honda maalesef son yıllarda patatese bağladı.
 

bt

Takipçi
Stage 1
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
12,797
Panpa puanı
34,257
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Gayet normal. Tüketici haklarının adam akıllı korunduğu bir ülkede ne Honda bunu yapabilir, ne Opel yapabilir, ne Ford yapabilir, ne de VAG bunu yapabilir. Ülkemizde her zaman güçlü satıcılar korunduğu için -ki ona o gücü veren aslında güçsüz gözüken müşteri kitlesidir- bu olay ne ilk ne de son olur.
 

alfhonso

İnfazcı
Yönetici
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
20,223
Panpa puanı
34,008
Yaş
30
Konum
Denizli
Marka
Opel
Gayet normal. Tüketici haklarının adam akıllı korunduğu bir ülkede ne Honda bunu yapabilir, ne Opel yapabilir, ne Ford yapabilir, ne de VAG bunu yapabilir. Ülkemizde her zaman güçlü satıcılar korunduğu için -ki ona o gücü veren aslında güçsüz gözüken müşteri kitlesidir- bu olay ne ilk ne de son olur.
En doğru yorum bu. Markadan bağımsız, yasalarda boşluklar var. Ve herkes kendi çıkarları için bulabildiği boşluğu kullanmaya çalışıyor.
 

mgdedeoglu

Panpa
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
2,776
Panpa puanı
8,250
Yaş
31
Konum
İstanbul
Arac sahibi oldukca hakli olsa da markanin eli kuvvetli maalesef. Soyle ki;

Oncelikle tazyikli suyla, su tabancali makinelerle arac yikama esnasinda kaporta, cam yuzey gibi yerlere gereginden fazla yaklastirilabilecek su boyayi kaldirip atabilir, cami gayet kolay sekilde catlatabilir. Ayarsiz makinelerden cikan tazyikli sularin siddeti bu ornegi daha once pek cok kez gosterdi. Bu husustan dolayi araclari zarar goren kullanicilar oldu. Yani sicak - soguk gecisi gibi bir mevzu olmasa bile ayarsiz bir tazyikli su bunlara sebep olabiliyor. Normalde cam tavan bununla zarar gormemeli ama gorurse markalar bu bahsettigim durumdan dolayi onu da garantiye sokmayabilir.

Ikinci olarak ise cam tavan dedigimiz sey aracin uzerinde ki diger camlardan daha kuvvetli olmak zorunda. Takla aninda parcalanmamasi, cabuk kirilmamasi icin diger camlara gore daha guclendirilmis olmali. Su tazyiginde catlayan bu camin takla esnasinda ne hale gelebilecegini varin siz dusunun.

Sonuc olarak musteri hakli olsa da ilk paragrafta bahsettigim ornekleri gorulen durum ve gerekceden dolayi marka boyle bir hasari garantiye zor sokar. Bu tarz hasarlari direkt kullanici hatasi sinifina rahatca sokabiliyorlar.
Bu cam mevzu enteresan. Güçlendirme muhabbeti olur mu bilmem ama bu camlar zaten laminedir.
 

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,003
Panpa puanı
31,099
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Bu cam mevzu enteresan. Güçlendirme muhabbeti olur mu bilmem ama bu camlar zaten laminedir.
Cam cesitleri kac tanedir bilemiyorum. Kendi icinde alt dallara ayrilir mi yoksa farkli turleriyle isimlendirilen modelleri var mi bilemiyorum. Kaynagini tam hatirlayamamakla birlikte cam tavanlar, araclarda ki on camlardan daha dayanikli uretiliyor diye biliyorum. Belki on camla ayni ana maddeden uretilip bilesenlerinde guc kazanimi icin farklilik vardir. Neticede misal zirhli araclarda kullanilan camlar da baktiginda standart cam gibi gozukse de kursun gecirmeyecek kadar dayanikli olabilyorlar. Camlarin uretim standartlari, cesitleri ve icerikleri sektorlerin ihtiyaclarina gore sekillenip farklilik gosteriyor da olabilir. Dedigim gibi bu konuda kesin bilgi icin erbabina sorup ogrenmek gerek.
 

petrich

Profesör
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
433
Panpa puanı
707
Konum
İzmit
Marka
Mazda
Cam cesitleri kac tanedir bilemiyorum. Kendi icinde alt dallara ayrilir mi yoksa farkli turleriyle isimlendirilen modelleri var mi bilemiyorum. Kaynagini tam hatirlayamamakla birlikte cam tavanlar, araclarda ki on camlardan daha dayanikli uretiliyor diye biliyorum. Belki on camla ayni ana maddeden uretilip bilesenlerinde guc kazanimi icin farklilik vardir. Neticede misal zirhli araclarda kullanilan camlar da baktiginda standart cam gibi gozukse de kursun gecirmeyecek kadar dayanikli olabilyorlar. Camlarin uretim standartlari, cesitleri ve icerikleri sektorlerin ihtiyaclarina gore sekillenip farklilik gosteriyor da olabilir. Dedigim gibi bu konuda kesin bilgi icin erbabina sorup ogrenmek gerek.
Eger tek bir cr-v de yaşanmış bir sorunsa kullanıcı hatası denmesi çok normal. Sıcaklık veya darbeye baglı çatlamış olması muhtemel.

Reçetelerindeki farklılıkları hakkında yorum yapamacağım üzerinde çalışma yapmadım ama genel olarak öğrendiğimiz kadarıyla yan camlar sadece ısıl işlem görerek kesik olmuşturmaması için batmayacak şekilde kırılmaları için üretiliyorlar. Yinede kırılmaları çok kolay olan camlar değiller. Ön ve üstte bulunan camların en büyük ve neredeyse tek farklılığı 2 camdan oluşuyor olmaları bu 2 camın arasındada dağılmalarını engelleyecek bir film tabakası bulunuyor. Burda amaç camı kıran cismin film tabakasına takılarak içeri girmesini engellemek veya hızını azaltmak. (Ön cam yoldan gelen taşlarla kırıldığında genelde sadece dıştaki cam kırıldığı için içeriden parmak ile kırığı hissedemiyoruz veya içeriye yağmurda su girmiyor.) İsteğe göre bu camada temperleme işlemi uygulanarak daha sağlam olan temperli lamine cam elde edilebiliyor.

Ayrıca bahsettiğin kurşun geçirmez camda lamine camlar ile benzer şekilde üretiliyor basitçe anlatırsak cam kalınlığı ve araya eklenen film tabakası sayısı arttırılarak elde ediliyor.

Cam gerçekten çok farklı bir yapıya sahip düzenli kristal yapıya sahip değil bazı kaynaklarda cam için katı değilde vizkozitesi çok düşük bir sıvı denmektedir. ( Eski evlerin camlarında dalgalanma ve üst kısmın incelik alt kısmın kalınlaşması buna bir örnek).
 

EmreBHZ

Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
645
Panpa puanı
1,190
Arkadaşlar yaklaşık olarak 200 araçta bu sorunla karşılaşılmış ama korkmayın çözümü de basit zaten honda çağırıyor böyle durumlarda müşterilerini yani asla yok top çarpmıştır , yumruk atılmıştır ondan göçmüştür , çatlamıştır muhabbeti yapmıyor. İngiltere kralı, rahmetli başkan kennedy, taçsız kral pele ve fenerbahçeli cemilin kullandığı japon mucizesi köpüğünü göçüğe ve çatlağa sıkıyorsunuz 1 hafta içinde ilk gün ki gibi
 

cansermo

Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
331
Panpa puanı
665
Yaş
22
Konum
Sakarya
Yıkama esnasında nasıl oluyor da aracın diğer camları hasar görmüyor da cam tavan hasar görüyor ? Honda bunun açıklamasını mantıklı bir şekilde yaptıktan sonra garanti dahilinde işlem yapmazsa anlayışla karşılarım.
 

mete069

Düz Yol Gazcısı
Katılım
4 Mar 2019
Mesajlar
33
Panpa puanı
60
Konum
Ankara
Marka
BMW
Son yıllarda, ülkenin ekonomideki kötüye gidişe paralel olarak otomobil firmalarına karşı memnuniyetsizlik de tavan yaptı. Bugün Avrupadaki bir ülkede eminim ki öncelik ekonomik kaygılar değil, müşteri memnuniyeti olacaktı. Ben sorunun markada değil, Honda Türkiye'de olduğunu düşünüyorum. Araç sahibinin bahsettiği gibi konuyu markanın genel merkezine ulaştırıp durum hakkında bilgi vermek, ülkemizdeki bayilerin disiplini için yapılabilecek en güzel hareket ve ayrıca sosyal sorumluluktur.
 

Basri Amca

Profesör
Katılım
20 May 2018
Mesajlar
1,233
Panpa puanı
1,860
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Son yıllarda, ülkenin ekonomideki kötüye gidişe paralel olarak otomobil firmalarına karşı memnuniyetsizlik de tavan yaptı. Bugün Avrupadaki bir ülkede eminim ki öncelik ekonomik kaygılar değil, müşteri memnuniyeti olacaktı. Ben sorunun markada değil, Honda Türkiye'de olduğunu düşünüyorum. Araç sahibinin bahsettiği gibi konuyu markanın genel merkezine ulaştırıp durum hakkında bilgi vermek, ülkemizdeki bayilerin disiplini için yapılabilecek en güzel hareket ve ayrıca sosyal sorumluluktur.
Size basit bir örnek vereyim, apple watch katar da alındı apple watchın özelliğini menüsünden aktif etmek gerekiyor suya girileceği zaman. Aktif etmeden havuza girdik daha sonra saat bozuldu epey direndi değiştirmemek için apple, siz alırken bana bu özelliği söylemediniz ve ben memnun değilim diyerek itiraz ettik. Kabul etmediler biraz diretip apple merkezine mail vs attık eğer dediler değiştirirsek memnun olacaksanız değiştirelim bizde evet dedik ürünü değiştirip sıfır urun verdiler ve biz de tekrar apple a evet memnun oldum gibi bir mail attık. Bu gerçekten doğru bir tespit ama tam tersi olarak bence markalar şuan Türkiye de müşterilerini garanti sonrası vb. Şekilde memnun edip elinden kaçırmamak için uğraşmalı. Satış sonrası destek gerçekten önemli..
 
Üst