Hyundai'nin 7dct şanzımanı hakkında bilgisi, uzun dönem tecrübesi olan var mı?
Accent Blue'da bu konuda bir sorun yoktu. Bir ps 1.5 tdci focus kadar gaz tepkisi sportif değildi ama biraz zaman geçtikten sonra alıyor gibi bir durum yoktu. Muhtelemen Kona'ya farklı bir kalibrasyon yapmışlardır. Bir de bu çift kavramaları torku bol motorlarda 1.6 dizel ve 1.6 turbo benzin gibi hep bir üst viteste gitme isteğiyle kalibre ediyorlar. Haliyle bir üst vites ve mümkün olduğunca alt devir kombinasyonunda gaza köklediğinizde gecikme yaşatması normal. Gerçi Kona'nın 1.0 turbo motoru da var onda nasıl ayarlamışlar ona da bakmak lazım.@Cenk Kona'da mesela bu kadar net gaz tepkisi yokmuş, gaza oturunca biraz zaman geçtikten sonra ivmelenmeye başlıyor.
Doğru Tucson'da böyle şeyler ben de duymuştum. Ek olarak, serviste yapılan yazılımdan sonra bu ısınma uyarısının azaldığı yazıyordu (bu forumda okumuş olabilirim, kaynağı hatırlamıyorum).Genel karakteri, vites seçimleri dq200 kuru kavrama dsg'yi anımsatıyor. Kalibrasyonu, ilk tepkisi ve hızı o kadar başarılı değil, buna karşı dayanıklılık konusunda daha sağlam hissettiriyor. DQ200 yapacağı hamleleri artık refleks haline getirmiş hemen yapıyor da, dct aynı hareketleri yeni yeni öğrendiği için arada düşünüyor gibi diyeyim.
Bu arada sağlam hissettiriyor dedim ama bineklerde sağlam. Toplam ağırlığı 2 tonu bulan bir araçta o kadar sağlam kalabileceğini düşünmüyorum. Nitekim ben karşılaşmadım ama "şanzıman ısındı kenara çek üfle soğusun" uyarıları meşhur. Aracı terkedin çekici çağırın demese bile bekleyin soğusun diyor
Hocam genel motor karakteri değil şanzıman olarak diyorsan 1.0 t-gdi'da sadece manuel var.Accent Blue'da bu konuda bir sorun yoktu. Bir ps 1.5 tdci focus kadar gaz tepkisi sportif değildi ama biraz zaman geçtikten sonra alıyor gibi bir durum yoktu. Muhtelemen Kona'ya farklı bir kalibrasyon yapmışlardır. Bir de bu çift kavramaları torku bol motorlarda 1.6 dizel ve 1.6 turbo benzin gibi hep bir üst viteste gitme isteğiyle kalibre ediyorlar. Haliyle bir üst vites ve mümkün olduğunca alt devir kombinasyonunda gaza köklediğinizde gecikme yaşatması normal. Gerçi Kona'nın 1.0 turbo motoru da var onda nasıl ayarlamışlar ona da bakmak lazım.
Yanıtınız için teşekkür ederim.Dediğim gibi 51.000 km’dir kullanıyorum. Aracım 1.450 kg (ruhsata göre). Ankara’da yaşıyorum. (Ankara’yı biliyorsanız evim Bağlıca, işyerim ise Opera/Ulus’ta). Şu ana kadar ben ısınma ya da başka bir sorun yaşamadım.
Ama vites tepkilerini diğer araçlarla mukayese edecek kadar başka araç kullanmadım Arkadaşların dedikleri doğrudur ama Benim dikkatimi çeken bir şey oldu o da yokuş aşağı giderken gaza basmıyorsanız araba düşük viteste gidiyor.
araba cahilliğimden de olabilir ama ben hiç manuele alıp kullanmaya ihtiyacı duymadım. Bana konforlu geliyor.
Motor karakterinden ziyade şanzıman yazılımlarıyla alakalı. Aynı olayı vag grubu da yapıyor. Dizellerde daha fazla görülüyor lakin yeni nesil benzinlilerin de bazıları dizeller gibi yüksek tork üretebildiği için şanzıman ayarları hep bir üst vites, düşük devir şeklinde yapılıyor. Yakıt tüketimini ve emisyonu düşük tutmak için böyle kalibre ediliyorlar. Bu durumda gaz pedalı tepkisinde ve şanzıman vites seçiminde gerek dip gaz hareketinde gerek normal sürüşte bir alt vites isteğinde hep bir gecikme yaşanmasına sebep olabiliyor. Kona'da belki bu normal seviyededir belki bir miktar daha fazladır bilemiyorum lakin torklu motor - çift kavrama kombinasyonlarında son yıllarda hemen hemen bütün markalarda bu durum görülüyor.Hocam genel motor karakteri değil şanzıman olarak diyorsan 1.0 t-gdi'da sadece manuel var.
OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü
Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.