Hyundai 7dct Şanzıman

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
Hyundai'nin 7dct şanzımanı hakkında bilgisi, uzun dönem tecrübesi olan var mı?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Berkin ve alfhonso

2jzihtiyar

Reis
Beta Programı
23 Şub 2018
3,061
6,938
5,020
github.com
Marka
BMW
Kia'da kullanıyorum, ısınma problemi ile karşılaşanlar var ama Suv modellerde bu şikayet daha çok. Bineklerde o kadar fazla rastlamadım. Oranları güzel geçişleri gayet konforlu dsg kadar hızlı değil ilk gaz tepkisi ölü sürekli 2 de gitme çabası var onun harici güzel şanzıman
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,188
45,756
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Accent Blue'da, İstanbul'da bir kaç hafta tecrübe etme fırsatım olmuştu. Geçişler sarsıntısız. Dayanıksız hissettirmiyor. Düşürme ve yükseltmelerde de pek bekletmiyor. Gaz tepkisi ölü değil kesinlikle. Lakin vites seçimlerini pek beğenmedim. Kararsızlık yaşamıyor ama dizelin torkuna ve 7 ileri vites sayısına güvenip 50-60 kmh hızlarda yokuş çıkarken bile bir alt vitese almıyor. Dengeli gaz verince bulunduğu vitesi koruyor ama sürekli bir inceden düşük devirde motoru titreterek ilerleme isteği var. Bununla beraber 1.vites sanki sadece kontağı ilk çalıştırdığınızda var, bir kere 2.vitese geçince daha 1.vites yokmuş gibi davranıyor. 10 kmh hızlara düştüğünüzde bile 1.vitese almadan sürekli yarım debriyaj gidiyor. Bu da dizelin torkuna güvenilerek yapılmış bir seçim gibi duruyor. Şahsen bir dizel kullanıcısı olarak bu araca sahip olsam sabit hızlı otoban sürüşleri hariç hep manuel'e alır kullanırdım. Şanzımanın bu kararları direkt baskı balata ve dpf düşmanı.
 

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
@2jzihtiyar @ahmet.kocak @Cenk yorumlar için teşekkürler.

@ahmet.kocak muhtemelen aynıdır, Kia'da Hyundai'nin sonuçta.

Benzinli Kona'da bu şanzıman kullanılmıştı, onun için soruyorum. Vites atma hızından çok sağlamlık konusunda görüşleri, deneyimleri merak ettiğim için uzun dönem diye belirtme gereği duydum.

@Cenk Kona'da mesela bu kadar net gaz tepkisi yokmuş, gaza oturunca biraz zaman geçtikten sonra ivmelenmeye başlıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve dthhasan

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,005
7
51,304
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Genel karakteri, vites seçimleri dq200 kuru kavrama dsg'yi anımsatıyor. Kalibrasyonu, ilk tepkisi ve hızı o kadar başarılı değil, buna karşı dayanıklılık konusunda daha sağlam hissettiriyor. DQ200 yapacağı hamleleri artık refleks haline getirmiş hemen yapıyor da, dct aynı hareketleri yeni yeni öğrendiği için arada düşünüyor gibi diyeyim.:)
Bu arada sağlam hissettiriyor dedim ama bineklerde sağlam. Toplam ağırlığı 2 tonu bulan bir araçta o kadar sağlam kalabileceğini düşünmüyorum. Nitekim ben karşılaşmadım ama "şanzıman ısındı kenara çek üfle soğusun" uyarıları meşhur. Aracı terkedin çekici çağırın demese bile bekleyin soğusun diyor :)
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,188
45,756
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
@Cenk Kona'da mesela bu kadar net gaz tepkisi yokmuş, gaza oturunca biraz zaman geçtikten sonra ivmelenmeye başlıyor.
Accent Blue'da bu konuda bir sorun yoktu. Bir ps 1.5 tdci focus kadar gaz tepkisi sportif değildi ama biraz zaman geçtikten sonra alıyor gibi bir durum yoktu. Muhtelemen Kona'ya farklı bir kalibrasyon yapmışlardır. Bir de bu çift kavramaları torku bol motorlarda 1.6 dizel ve 1.6 turbo benzin gibi hep bir üst viteste gitme isteğiyle kalibre ediyorlar. Haliyle bir üst vites ve mümkün olduğunca alt devir kombinasyonunda gaza köklediğinizde gecikme yaşatması normal. Gerçi Kona'nın 1.0 turbo motoru da var onda nasıl ayarlamışlar ona da bakmak lazım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik

ahmet.kocak

Profesör
18 Mar 2017
280
268
1,445
38
ankara
Marka
Kia
Dediğim gibi 51.000 km’dir kullanıyorum. Aracım 1.450 kg (ruhsata göre). Ankara’da yaşıyorum. (Ankara’yı biliyorsanız evim Bağlıca, işyerim ise Opera/Ulus’ta). Şu ana kadar ben ısınma ya da başka bir sorun yaşamadım.
Ama vites tepkilerini diğer araçlarla mukayese edecek kadar başka araç kullanmadım 😊 Arkadaşların dedikleri doğrudur ama Benim dikkatimi çeken bir şey oldu o da yokuş aşağı giderken gaza basmıyorsanız araba düşük viteste gidiyor.

araba cahilliğimden de olabilir ama ben hiç manuele alıp kullanmaya ihtiyacı duymadım. Bana konforlu geliyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve sputnik

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
Genel karakteri, vites seçimleri dq200 kuru kavrama dsg'yi anımsatıyor. Kalibrasyonu, ilk tepkisi ve hızı o kadar başarılı değil, buna karşı dayanıklılık konusunda daha sağlam hissettiriyor. DQ200 yapacağı hamleleri artık refleks haline getirmiş hemen yapıyor da, dct aynı hareketleri yeni yeni öğrendiği için arada düşünüyor gibi diyeyim.:)
Bu arada sağlam hissettiriyor dedim ama bineklerde sağlam. Toplam ağırlığı 2 tonu bulan bir araçta o kadar sağlam kalabileceğini düşünmüyorum. Nitekim ben karşılaşmadım ama "şanzıman ısındı kenara çek üfle soğusun" uyarıları meşhur. Aracı terkedin çekici çağırın demese bile bekleyin soğusun diyor :)
Doğru Tucson'da böyle şeyler ben de duymuştum. Ek olarak, serviste yapılan yazılımdan sonra bu ısınma uyarısının azaldığı yazıyordu (bu forumda okumuş olabilirim, kaynağı hatırlamıyorum).


Accent Blue'da bu konuda bir sorun yoktu. Bir ps 1.5 tdci focus kadar gaz tepkisi sportif değildi ama biraz zaman geçtikten sonra alıyor gibi bir durum yoktu. Muhtelemen Kona'ya farklı bir kalibrasyon yapmışlardır. Bir de bu çift kavramaları torku bol motorlarda 1.6 dizel ve 1.6 turbo benzin gibi hep bir üst viteste gitme isteğiyle kalibre ediyorlar. Haliyle bir üst vites ve mümkün olduğunca alt devir kombinasyonunda gaza köklediğinizde gecikme yaşatması normal. Gerçi Kona'nın 1.0 turbo motoru da var onda nasıl ayarlamışlar ona da bakmak lazım.
Hocam genel motor karakteri değil şanzıman olarak diyorsan 1.0 t-gdi'da sadece manuel var.

Dediğim gibi 51.000 km’dir kullanıyorum. Aracım 1.450 kg (ruhsata göre). Ankara’da yaşıyorum. (Ankara’yı biliyorsanız evim Bağlıca, işyerim ise Opera/Ulus’ta). Şu ana kadar ben ısınma ya da başka bir sorun yaşamadım.
Ama vites tepkilerini diğer araçlarla mukayese edecek kadar başka araç kullanmadım 😊 Arkadaşların dedikleri doğrudur ama Benim dikkatimi çeken bir şey oldu o da yokuş aşağı giderken gaza basmıyorsanız araba düşük viteste gidiyor.

araba cahilliğimden de olabilir ama ben hiç manuele alıp kullanmaya ihtiyacı duymadım. Bana konforlu geliyor.
Yanıtınız için teşekkür ederim.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,188
45,756
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Hocam genel motor karakteri değil şanzıman olarak diyorsan 1.0 t-gdi'da sadece manuel var.
Motor karakterinden ziyade şanzıman yazılımlarıyla alakalı. Aynı olayı vag grubu da yapıyor. Dizellerde daha fazla görülüyor lakin yeni nesil benzinlilerin de bazıları dizeller gibi yüksek tork üretebildiği için şanzıman ayarları hep bir üst vites, düşük devir şeklinde yapılıyor. Yakıt tüketimini ve emisyonu düşük tutmak için böyle kalibre ediliyorlar. Bu durumda gaz pedalı tepkisinde ve şanzıman vites seçiminde gerek dip gaz hareketinde gerek normal sürüşte bir alt vites isteğinde hep bir gecikme yaşanmasına sebep olabiliyor. Kona'da belki bu normal seviyededir belki bir miktar daha fazladır bilemiyorum lakin torklu motor - çift kavrama kombinasyonlarında son yıllarda hemen hemen bütün markalarda bu durum görülüyor.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım