Hyundai Accent Blue 2016 1.6 CRDİ DCT

mete25

Panpa
4 Mar 2019
510
1,267
2,520
Ankara
Marka
BMW
Merhabalar, uzun bir aranın ardından ailenin bir diğer aracı olan henüz 32 bin km'deki accent blue'yu şehirlerarası yolda, yaklaşık 300 km kadar kullanma fırsatım oldu. Farklı bir araç elime geçmişken izlenimlerimi paylaşmak istedim. Yazının uzayacağını anlaşılınca bari kalıcı olsun diyerek ayrı bir konu başlığı açmaya karar verdim. Malzeme kalitesi, bagaj hacmi gibi içine oturan herkesin görebileceği konulardan çok, sürüşe dair konuları aktarmak istiyorum. Belki aracı almak isteyenler için objektif bir değerlendirme bırakmış olurum :)

Motor;
Öncelikle araç 136 hp 300 nm lik motor ve 7 ileri çift kavrama DCT şanzıman ile birlikte gerçekten çok atik. Yarım gazda dahi istemeden patinaja düşebiliyorsunuz. Aracın genel dinamiklerini ve kabiliyetini aşan bir güce sahip olduğunu söyleyebilirim. Işıklardan kalkarken ufak bir gaz dokunuşuyla kendinizi kısa sürede 80-90 km/h hızlara ulaşmış buluyorsunuz. Aracı gayet akıcı şekilde ilerletiyor.

Yakıt Tüketimi;
Genelde 110-120 km/h arası sabit seyahat ettim. 5,0-5,3 lt civarı bir ortalama yakıt tüketimi yakalayabildim. Değer çok kötü değil, acımasız olmamak gerek ancak beklediğimden bir tık çok. Burada asıl eleştirim motorun kapasitesini biraz olsun kullanmak istediğinizde bu hemen yakıt tüketimi olarak size geri dönüyor. Katalog verisi olarak vaadedilen 4.0 lt ortalama yakıt tüketimini yakalamak için 90 km/h yi aşmamak gerekiyor belli ki. O hızlarda ilerlemek için aracın turbosunun dahi devreye girmediğini söyleyebilirim :) Araç son viteste 2000 dd da 120 km/h gibi bir hızda ilerliyor.

Yalıtım ve Konfor;
Araç rüzgar ve yol sesi bakımından sınıfının üzerinde güzel yalıtılmış. Motor sesi bakımından bir istisnai durum var. Araç sürüş esnasında 2250 devri neredeyse hiç geçmediğinden dolayı motor sesiyle pek muhattap olmuyorsunuz ancak şanzımanı manuel moda alıp şöyle bir 3000 dd'lara yaklaştığınızda içeriye beklediğinizin çok üstünde bir motor gürültüsü alıyor. Bu durum motor sesinin iyi yalıtılmamış olduğundan mıdır yoksa motor gerçekten devir çevirdiğinde gürültülü karaktere sahip olduğundan mıdır bunu bilemiyorum. Araç dizel olmasından ötürü sabitken içeriye bir miktar motor sesi alıyor. Vibrasyon konusunda bir problem yok, stabil hissettiriyor. Suspansiyon konforuna gelecek olursak bence bu konu aracın en önemli eksi kalemlerinden biri durumunda. Bu durumda ince yanaklı 195/50/16 fabrika ölçülerindeki lastiğin de payı var. Bu yüzden accent blue sahiplerinin genelde 195/55/16 ebadındaki lastik ölçüsüne geçmiş olduğunu görebilirsiniz. 55 yanak bu konforsuzluğu azımsanmayacak derecede rahatlatıyor ancak yine de başarılı diyemeyeceğim. Araç sert bir suspansiyon yapısına sahip ve yoldaki bozuklukları yeteri kadar sönümleyemiyor. Eğer viraj içinde bir yol bozukluğuna denk gelirseniz aracın arka tarafının rahatsız edici bir şekilde sekmesine şahit olabiliyorsunuz. Eğer aracı pek bozuk bir asfaltta kullanmayacaksanız mutlu ediyor. Temiz bir asfaltta ve rüzgarsız bir günde aracın hızı pek hissettirmediğini söyleyebilirim. Neden rüzgarsız dediğime birazdan değineceğim.

Şanzıman;
Burada şanzımanın davranışlarına dair birkaç eleştirim var. Çift kavrama şanzımanların ilk hareketten itibaren 2. vitese geçmesi ve uzun süre yarım debriyajda kalma durumu bu şanzıman için de geçerli. Bunun yanında şanzıman sürekli olarak mümkün olan en düşük devirde kalma gayreti içerisinde. Bu durum aracın dpf sinde zamanla kurum birikmesine sebep olabileceğinin yanında, araçtan bir miktar performans beklediğiniz durumlarda aracın gaz emirlerinize sağır kalıp gerekli yanıt vermemesine sebep oluyor. Şanzımanın kesinlikle bir sport moduna ihtiyacı var. Fakat herhangi bir mod seçeneği bulunmadığından biraz performans beklediğinizde manuel moda geçme zorunluluğu hissediyorsunuz. Direksiyonda paddle shift bulunmuyor. Vites kolu üzerinden vites küçültüp büyütmek zorundasınız. Manuel moda bu kadar çok ihtiyaç duyulan bir araçta vitesi direksiyondan kontrol edebilmek daha keyifli olurdu. Vites arttırma hızı başarılı, vites düşürmeleri buna kıyasla bir tık daha yavaş.

Yanal rüzgarlar;
Yolculuk boyunca beni en çok rahatsız eden konu olduğundan dolayı buna özel olarak değinme ihtiyacı hissettim. Yol boyu direksiyonla didiştim. Düşük hızlarda pek hissedilmese de şöyle bir 110 km/h lerden itibaren rüzgarlı bir günde kullanıyorsanız sürüşü size zehir ediyor desem yeridir. Arkadan gelen araçlar alkollü mü acaba demiş midir diye düşünmekten kendimi alamadım :D

Elbette değinilmesi gereken çok konu var ancak kullandığım rotada gözlemleyebildiğim ve beğenimi-eleştirimi alan noktalardan bahsetmeye çalıştım. Umarım güzel aktarabilmişimdir.

Özetle;

Artılar +
- Aracın rüzgar ve yol sesi yalıtımı başarılı
- Motor performansı üstün

Eksiler -
- Araç yanal rüzgarlardan aşırı etkileniyor
- Sert suspansiyon yoldaki bozuklukları yeterince absorbe edemiyor


IMG_20180513_16154559923.jpg
IMG_20180513_16230981123.jpg
 
Son düzenleme:

furkano

Panpa
7 Eki 2016
326
1,360
3,095
Marka
Citroen
Babamda da var ,çok kullandım. Yol sesi hariç dediklerinize katılıyorum, bence yol sesi sınıf standartlarında ki üç farklı lastik ile kullandım sanırım.Bence en büyük eksisi en dolu pakette bile hız sabitleyici olmaması. Sonradan takılabiliyor ama ne kadar sağlıklı olur bilemem.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,027
3
4,915
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
Epey faydalı bilgiler var eline sağlık.Benzinli Accent Blue kullanıcısı olarak,motor yalıtımı konusuna katılıyorum iyi yalıtım kullanmamışlar fakat motorun karakteri sessiz olduğu için tölare edebiliyor.Aslında 1.6 CRDI de oldukça sessiz bir motordur ama ne de olsa dizel.Performans olarak 1.4 atmosferik motordan kat kat üstün,sırf bunun için bile tercih edilesi.Bir de dikkatimi şu çekti,PaddleShift'i bırak bu arabada 1.6 CRDI/DCT nin olması bile bir mucize :D Hakkı 1.4 CRDI kesinlikle.DCT de Spor modu kesinlikle olmalı,çünkü senin de gözlemlediğin gibi çok hantal kalıyor.CVT modelinde böyle bir durum yok mesela,gaz emirler atmosferik motorla birlikte çok akıcı.Üstelik o da sabit gazla 120 km de 2000 devirle gidiyor.

Rüzgar ve süspansiyon olayına da katılıyorum,tabiri caizse kütük gibi araçtır.Özellikle 130 dan sonra rüzgarlardan epey etkilenir bu da bazen zor anlar yaşatabiliyor özellikle direksiyonun tepkisizliğiyle beraber.

Lastik olayı yüzde yüz doğru,bu arabada neden 50 yanak kullanıldığını anlamıyorum.Kendim Primacy 4 55 yanak kullanıyorum,araba şuan olabildiğinin en konforlu halinde,yol ve rüzgar sesi neredeyse bir üst sınıfa oynuyor bu halde.

Arka sekmesi konusu Eradan yadigâr :D Artık bunu kusur olarak görmeyip bilerek dağıtmaya başlıyorsun bir süre sonra,ancak şaka bir yana ciddi manada rahatsız edip korkutabiliyor,süspansiyon konusunda baya başarısız bir model.Arkaya 3 kişi oturduğunda araç çöküyor resmen,bu da bunun kanıtı olsa gerek.

Donanım olarak bu araba cidden bomboş,en üst donanımda bile vaadettiği şeyler çok sınırlı bence en başarısız olduğu konu bu.En üstün bir altı olan Mode Plusta bile 2 Airbag var inanılır gibi değil,baz pakette 1 airbag var yolcu airbagi yok.Bu araç alınacaksa mutlaka Prime paket alınmalı.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: mete25
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım