Hyundai KONA Dizel ile 3 Gün TEST

Carsever

GGUNES
Profesör
Katılım
1 Ocak 2017
Mesajlar
63
Beğeni puanı
93
Puanları
1,010
Araç: Hyundai
Modeli: Kona 1.6 D "DCT" Elite Smart
Yılı: 2019
KM'si: 21.500

Artıları:
+
Performans ve tüketim
+ Dikkat çeken tasarım
+ Kullanım kolaylığı

Eksileri:
-
Degişkenlik sunmayan yaşam alanı
- Smart özelliklerin sunulmaması
- Ön park sensörü olmaması

Araç Hakkında
2018 yılında ülkemizde 1.0 ve 1.6 turbo benzinli motorlarla satışa sunulan Hyundai'nin B-SUV segmentindeki modeli Kona, 2019 model yılı itibariyle sadece 1.6 dizel otomatik versiyonla satılmaya devam etti.
Tasarım
Kona'nın genel Hyundai tasarımından uzak olduğunu söyleyenler çoğunlukta olsa da, kendine baktıran bir tarzı olduğu ortada. Bu arada test aracımızın rengi "Gökyüzü Mavi" olarak geçiyor.
PicsArt_12-23-02.04.17.jpg

Donanım
Test aracımız şuan satışta olan en üst donanım olmasına rağmen, kardeşi i20'de sunulan akıllı donanımların ( Carpisma Önleme, Serit Takip vs) Kona'da sunulmaması tuhaf. Kona'da sunulan en etkileyici özellik ise sanırım kör nokta uyarısı.
Daha önce benzinli full versiyonda sunulan göz hizası göstergesi de (HUD) dizel Kona'da bulunmuyor. Onun yerine sunroof eklenmiş.
Ayrıca Hyundai'nin ülkemizde satışta olan birçok aracında sunmadığı ön park sensörü, Kona'da da yok.
Motor ve Performans
Hyundai/Kia modellerinden tanıdığımız 1.6 hacimli 136 bg/320 tork üreten dizel ünitenin, Kona'da kendine yer bulması, hem performans hem de tüketim anlamında yerinde bir tercih olmuş. Yeni nesil Euro6 emisyon kuralları için elinden geleni ardına koymayan motor,Adblue tankına sahip ve bilgi ekranından da üre seviyesi takip edilebiliyor.
PicsArt_12-23-12.41.19.jpg

Boş ağırlığı 1507 kg olan Kona 1.6 D DCT'nin performans verileri sadece kağıt üzerinde değil, gerçekte de başarılı.
3 yetişkin ve bagaj ile yaptığımız 0-100 hızlanma testinde 10.1 saniyelik değer ve 7.viteste 3500 devirde gösterge tablosunda 190 km/s'nin üzerinde bir hıza ulaşması takdire şayan.
Peki bunca verilerle işin ekonomi boyutu nasıl?
İstanbuldan Ankara'ya otoyol hızlarında (130km/s ağırlıklı) seyahatimizin ortalamasi 5.3 litreyken,100 km/s sabit hizda yaptığımız yaklaşık 250 kmlik yolda ise 4.5 lt tüketim verisi elde ettik. Şehir içinde ise 6.5 litre civarı bir tüketim söz konusu. Yaklaşık olarak 1000km boyunca da Kona bize 5.2 lt tüketim ortalaması sundu. Üstelik araçta 235/45r18 kış lastikleri takılıydı. Hâl böyleyken, bu araç için yeterince ekonomik diyebiliriz.
Yol Tutuş
Kona 4WD'lerde bağımsız olan arka süspansiyonlar, 4x2 Kona'larda torsiyon çubuklu olarak geliyor. Ancak bu durum virajlarda Kona'ya çok da sorun yaratmıyor. 4x2 Kona'ların her ne kadar arazi iddiası olmasa bile 17cm yerden yüksekliği ve tabanın da koruyucu muhafazaların olması da olumlu yönlerinden.
PicsArt_12-23-12.48.51.jpg

Yaşam Alanı
Kona'nın B-SUV standartlarındaki boyutları, onu yaşam alanı yönünden çok ferah bir araç yapmasa da, 4 yetişkini rahatlıkla seyahat ettirebiliyor. Ancak iş bagaj hacmine geldiğinde 361 lt'lik hacim bazı rakiplerinin gerisinde kalıyor. Bagaj zemini iki kademeli ancak pandizotu çıkartıp bagajin alt bölümüne koyamiyorsunuz, sığmıyor. Arka koltukların da ileri geri kayma gibi bir fonksiyonu bulunmadığından fazla birseçeneğiniz kalmıyor. Bu yüzden en etkili çözüm,bagaj zeminini en alt konuma getirip sığdırabildiğiniz kadar eşya koymak.
Biz bu şekilde 2 büyük boy valiz ve birkaç parça eşya koyabildik.
PicsArt_12-23-12.55.24.jpg


Şimdi sizleri, tüm bu verileri ve daha fazlasını detaylı olarak anlattığım test videomla baş başa bırakıyorum. Keyifli seyirler.
 
Son düzenleme:
Üst