Icon Renault Megane 330 Bin TL Olması

TheDavsanci

Furkan T.oğlu
Profesör
21 Haz 2020
141
146
1,235
27
Gaziantep, Araban
Biz ikinci el araç fiyatlarından dem vuralım, sıfırları uçsun gitsin. 130 bin lirayı Renault Symbol'e vermemiz bekleniyor, güzel bir C segment düşük fiyatlı Megane için 330 bin lira vermemiz isteniyor. Bu paralara bir ara sıfır M Sport 3.20d falan alınıyordu. Otomobil modern dünyada bir ihtiyaç olma yolunda hızla ilerlerken neden elimizden bu imkan alınmaya çalışılıyor anlamış değilim. Halbuki biraz fiyatlar azaltılsa, piyasa kıvama getirilse daha çok araç satışından daha çok ekonomik girdi elde edilecek. Hem firmalar hem de hükûmet daha çok kâr elde edecek. Ne diyorsunuz bu konuya, ben mi abartıyorum, bilmediğim noktalar falan mı var yoksa ortada bir sorun mu var?
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,363
2
2,945
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Biz ikinci el araç fiyatlarından dem vuralım, sıfırları uçsun gitsin. 130 bin lirayı Renault Symbol'e vermemiz bekleniyor, güzel bir C segment düşük fiyatlı Megane için 330 bin lira vermemiz isteniyor. Bu paralara bir ara sıfır M Sport 3.20d falan alınıyordu. Otomobil modern dünyada bir ihtiyaç olma yolunda hızla ilerlerken neden elimizden bu imkan alınmaya çalışılıyor anlamış değilim. Halbuki biraz fiyatlar azaltılsa, piyasa kıvama getirilse daha çok araç satışından daha çok ekonomik girdi elde edilecek. Hem firmalar hem de hükûmet daha çok kâr elde edecek. Ne diyorsunuz bu konuya, ben mi abartıyorum, bilmediğim noktalar falan mı var yoksa ortada bir sorun mu var?

Bu durum uzun uzun tartışılır ancak burada temel olan şey aslında cari açık. Vergilerin artmasının temel nedeni bu aslında. Otomotiv piyasasında ithal araç girişinde cari açık maalesef diğer sektörlerden daha çok etkileniyor zira parça başına eder fazla. Bu nedenle de daha göze batıyor. Türkiye son dönemde ekonomisinin oldukça kötüleşmesiyle birlikte tüketmeme ekonomisine geçti bir anlamda diyebiliriz. Tüketim azalınca cari açık da azalacak.

Burada bir örnek vermek gerekirse Almanya Covid-19 tedbirleri kapsamında KDV'sini %16'ya düşürdü. (Normalde %19) Araç alımında başka vergi de yok zaten. Şu an Megane'ın sedan versiyonu satılmıyor. Türkiye'de de şu an HB ya da Tourer versiyonu satışta değil. O nedenle iki ülkede de üretim yapmayan bir firmadan örnek verirsek adil olmuş olur diye düşünüyorum. Mesela Peugeot 3008 Allure Donanım 1.5 BlueHDi versiyonu Türkiye'de 449.500 (46.300 Euro 9.7 kurla), Almanya'da 37.315 Euro'dan başlıyor. Almanya'daki vergisiz fiyatı 31.168Euro'ya denk geliyor. Türkiye'de ise bu fiyat 21.800 Euro'ya denk geliyor şu anki kurlarla. Yani aslında Peugeot elinden gelenin fazlasını yapıyor, karını minimize ediyor. Bir süre daha buna dayanır ve en sonunda 30bin euro civarına çeker diye düşünüyorum bu vergisiz fiyatları, zira bunu şu an sadece stokta olan araçlar için yapıyor. Premium olmayan markaların araç başına ortalama karı 2bin-3bin Euro çünkü. Yani aracı en iyi ihtimalle 28bin Euro'ya Türkiye'ye ihraç edebilir. Bu da demek oluyor ki bu aracın fiyatı en iyi ihtimalle 620bin TL civarında olacak. İşte bunu bilen galericiler de araçları alıp bu fiyatlardan satıyor. Bunu göre son tüketici de yatırım amaçlı araç almaya çalışıyor. Covid'den dolayı yaşanan üretim sıkıntısı ile de gelemeyen araçlar iyice karaborsa oluyor. Bu da ikinci elde fahiş fiyatlara neden oluyor. Olan ise her zamanki gibi son tüketiciye oluyor. Ocak-Şubat gibi bunun gibi başlıkları daha çok göreceğiz diye tahmin ediyorum. Stokların bitip fiyatların güncelleneceği tarih o zamanlar çünkü.
 

MehmetAydin

Mehmet AYDIN
Panpa
10 Haz 2019
1,769
2,050
2,570
31
Niğde
Marka
Chevrolet
Şahsen bu patlama noktasındaki piyasanın aşının bulunup da salgının tamamen kontrole alınması sonucunda üretim sürecinin rayına girmesi ile normalleşeceğini düşünüyorum.Tabi 1 yıl önceki fiyatlar hayal artık.Ama en azından son 2-3 aylık süreçte gelen zamlar geri alınabilir.
 

TheDavsanci

Furkan T.oğlu
Profesör
21 Haz 2020
141
146
1,235
27
Gaziantep, Araban
Bu durum uzun uzun tartışılır ancak burada temel olan şey aslında cari açık. Vergilerin artmasının temel nedeni bu aslında. Otomotiv piyasasında ithal araç girişinde cari açık maalesef diğer sektörlerden daha çok etkileniyor zira parça başına eder fazla. Bu nedenle de daha göze batıyor. Türkiye son dönemde ekonomisinin oldukça kötüleşmesiyle birlikte tüketmeme ekonomisine geçti bir anlamda diyebiliriz. Tüketim azalınca cari açık da azalacak.

Burada bir örnek vermek gerekirse Almanya Covid-19 tedbirleri kapsamında KDV'sini %16'ya düşürdü. (Normalde %19) Araç alımında başka vergi de yok zaten. Şu an Megane'ın sedan versiyonu satılmıyor. Türkiye'de de şu an HB ya da Tourer versiyonu satışta değil. O nedenle iki ülkede de üretim yapmayan bir firmadan örnek verirsek adil olmuş olur diye düşünüyorum. Mesela Peugeot 3008 Allure Donanım 1.5 BlueHDi versiyonu Türkiye'de 449.500 (46.300 Euro 9.7 kurla), Almanya'da 37.315 Euro'dan başlıyor. Almanya'daki vergisiz fiyatı 31.168Euro'ya denk geliyor. Türkiye'de ise bu fiyat 21.800 Euro'ya denk geliyor şu anki kurlarla. Yani aslında Peugeot elinden gelenin fazlasını yapıyor, karını minimize ediyor. Bir süre daha buna dayanır ve en sonunda 30bin euro civarına çeker diye düşünüyorum bu vergisiz fiyatları, zira bunu şu an sadece stokta olan araçlar için yapıyor. Premium olmayan markaların araç başına ortalama karı 2bin-3bin Euro çünkü. Yani aracı en iyi ihtimalle 28bin Euro'ya Türkiye'ye ihraç edebilir. Bu da demek oluyor ki bu aracın fiyatı en iyi ihtimalle 620bin TL civarında olacak. İşte bunu bilen galericiler de araçları alıp bu fiyatlardan satıyor. Bunu göre son tüketici de yatırım amaçlı araç almaya çalışıyor. Covid'den dolayı yaşanan üretim sıkıntısı ile de gelemeyen araçlar iyice karaborsa oluyor. Bu da ikinci elde fahiş fiyatlara neden oluyor. Olan ise her zamanki gibi son tüketiciye oluyor. Ocak-Şubat gibi bunun gibi başlıkları daha çok göreceğiz diye tahmin ediyorum. Stokların bitip fiyatların güncelleneceği tarih o zamanlar çünkü.
Bu açıklamadan sonra kimseye kızamıyorum. Çok açıklayıcı bir metin olmuş. Çok sağolun. O zaman ya kurlar düşecek ya da devlet belli bir stabiliteye ulaşılana kadar vergi indirimlerine gidecek yani
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb

Tolga kirelli

Elit Apaçi
10 Ağu 2019
78
138
810
47
Marka
Ford
Bu açıklamadan sonra kimseye kızamıyorum. Çok açıklayıcı bir metin olmuş. Çok sağolun. O zaman ya kurlar düşecek ya da devlet belli bir stabiliteye ulaşılana kadar vergi indirimlerine gidecek yani
Gelir ve kurumlar vergisini cesitli yollarla odemeyen milyonlarca vergi mukellefinin oldugu ulkemizde, vergi ancak benzin, sigara, icki, otomobil vs (tuketim uzerinden toplanabiliyor). Dolar kurunun da 8.3 seviyesine geldigi ve bunun bile milletimizin arac alimini pek durdurmadigi dikkate alinirsa ( bir cok kisi tarafindan yatirim araci olarak dusunulmesi de bundan etkendir ) otv indirimi veya fiyat dususu beklemek pek makul degil
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım