Kampanaya Diş Açtırma / Sakınan Göze Batan Çöp Misali

Zahid

Elit Apaçi
11 Eyl 2016
56
33
970
Marka
Peugeot
Tekraradan herkese merhabalar. Bugün bir o kadar sinirli ve yorucu bir güne tekrardan uyandım. Dün gece yöneticiyle yaşadığımız kapalı garaj tartışması yetmiyormuş gibi, bugün de işini baştan savma yapan, kara düzen iş gören, aldığı paranın kuruşunu bile hak etmeyen bir ustanın başıma açtığı belayı temizlemek zorunda kaldım. Mevzuya şöyle başlamak gerekirse benim aracım 2017 model Peugeot 301. Aracıma bu güne kadar fırça vurmadım, jant kollarını bile tek tek süngerle temizler aracıma titizlenirim. Aracı aldığım sene büyük bi salaklık yaparak kışlık lastikler için bi takım saç jant almak yerine boşver diyerek orjinal jantlarını yaz kış kullanmaya başladım. Bi lastik değişiminde jantlarımı çizdiler(lastiği janttan ayırırken), birisinde balans tutmadı 3 kere balansa gidildi, şimdi de bijon yatağı diş sardı. Bu olay aslında geçen sene kışlıklar sökülüp yazlıklar takılırken başıma geldi. Havalı tabancanın acı sesini duymamla ah dedim orda bişeyler oldu. İlk baş anlam veremedim tabi, lastikçi de abi ben bunun içine ettim dicek hali yok tabi, herşeyden habersiz ben yola çıktım. Giderken lastik havalarını kontrol etmek için janta bi baksam ki bijonlardan biri 2cm kadar dışarıda. Dedim salak adam heralde sıkamadı. Lastikçinin birinde durdum, abi şunu bi sıkıver dedim. Adam baktı ve abi bu diş sıyırmış, içeri girmez dedi. Ah dedim olan oldu. Ama o kadar sinirliyim ki anlatamam. Bizim araçların arka bijon yatakları kampananın üstünde. Yani jantı kampanaya bağlıyosun. Kampananın üzerine monteli rulmanı falan var, baya sıkıntılı yani. Neyse uzatmıyım ben sonra bu lastikçiye tekrar gittim, dedim böyle böyle. Abi dedi hallederiz falan, aldı eline kılavuzu başladı kampanaya diş açmaya. Sandım ki geniş bi kılavuz atıp içine de helekol yay atacak, al sana yeni bijon yatağı, iş çözülecek. Halbuki çektiği kılavuz zaten bijonun kalınlığındaymış, dişleri yenmiş yuvaya diş açacak aklınca. Hay dedim ben senin aklına tüküreyim. Ama o sebep oldu ya o çözecek diyorum içimden de, içime de tüküreyim :D Neyse bu yarım yamalak bişiler yaptı bijonu taktı bide iyice sıktı, abi dedi bidahaki lastik değişiminde buna diş açtıralım. İçimden de diyorum ki değil lastik değişiminde trafikte bile karşılaşmayız inşallah :D Tabi tabi abi dedim çıktım gittim. Baktım bijon oturmuş, diğer 3 bijon zaten sağlamca tutuyo. Dedim kışa kadar gitsin.
Şimdi gelelim bugüne. Kar yağmaya başladı kışlıkları taktırmam gerek. İndim garaja, yerleştirdim krikoyu kaldırdım arka tarafı.
7524E690-6DB6-40ED-8712-46B033B8557B.jpeg
Götürmeden önce kendim kontrol etmek istedim durumu, hiç bir ustaya güvenemem çünkü. Bide durumu bilirsen daha iyi anlatırsın, daha çabuk çözüm bulursun. Anahtarı bijona bi vursam ki anahtara bile gerek kalmadan bijon dönmeye başladı :/ Bizim bijon uzun zaman önce görevi bırakmış. Ulan ben daha 2 gün önce dpf açılsın diye bu arabayla 180 bastım, geberip gitsek kim suçlu. Başta ben tabi :D Salaklık bende çünkü. Bijonu söktüm, yuvaya bi baksam ki neredeyse dümdüz olmuş.
84C35B29-3249-410C-93FE-0461E65AB0B8.jpeg
Neyse uzatmayalım sanayide bi tanıdığa gittim, o beni bi tanıdığına yönlendirdi. Böyleyken böyle napacaz dedim. Abi bu kampanalar döküm değil, helekol tutmuyo bi süre sonra çektin mi geliyo boşuna yapmış oluruz dedi. Dedim napacaz, içine yuva çakacaz dedi. Dedim hadi, yok dedi kampanayı sökmek gerek :D Dedim gün bitmiyo. Neyse bi tane yer bulduk aracı lifte aldık. Adam kampanayı söktü(kocaman bi somunu var) elime verdi kampanayı götürdüm tornacıya.
3D157D60-52B9-413A-B433-BC59F8A8E350.jpeg
Önce matkapla yuvayı genişletti, sonra iç çapı ve dişleri bijona uygun olan silindir gibi bi parçayı genişlettiği yuvaya soktu. Taşlama makinasıyla ön tarafını düzledi falan derken işi bitirdi. Denedik hiç bir sıkıntı yok. Helekol yaydan daha çok içime sindi. Hem sağlam oldu, hemde orjinal gibi oldu. Normalde 70 liraymış ama tanıdık vasıtasıyla gelince benden 50 aldı. Lifte kaldırıp kampanayı söken soyguncu dayı da önce 50 dedi sonra 30 aldı :D Bir lastikçinin yaptığı hata hem saatlerime hem 80 lirama hemde can sıkıntısına mâl oldu. Neyse Allah başka dert vermesin, en kötü günümüz böyle olsun. Mal bu üzülmeye değmez tabi ama keşke yaşanmasaydı diyor insan.
Sizde lastik değişimi yapılırken muhakkak aracınızın başında durun, ustayı gerekirse bunaltın, aman abi önce elinle sık benim bijonlar diş sıyırıyo falan diyip işinizi düzgün yaptırın. Yoksa bu usta milletine bırakırsanız başınıza gelebileklerin sınırı yok :D Selametle kalın...
Bu arada sanayi çayı da çok lezzetliymiş, aklınızda olsun :D
6B2CDA98-4071-46F3-806E-E73BCEC96724.jpeg
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,107
45,655
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Geçmiş olsun hocam. Bijon çok önemli, hatta hayati. Allah korusun birinde sıkıntı çıksa diğerlerinin mukavemeti de düşer. Sonra lastik mi fırlar ne olur bilinmez. Bununla atlatmışsınız çok şükür. Size tavsiyem ara ara o bijonu kontrol edin, sıkarak kontrol etmeyi unutmayın.

Bu arada dpf temizliği için yüksek hızlara çıkmanıza lüzum yok. Sabit yüksek devir ( 3-4 bin devir arası ) çevirseniz yeter. 2.viteste hız çok düşük olur genelde. 3 vites hız açısından daha güvenli. Üstelik eğimli yollar bulursanız gaza fazla basmadan bile bunu yapabilirsiniz. Aracınız en az yakıtı harcar bu arada.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Zahid

UCY

Profesör
29 Kas 2019
265
867
2,195
İstanbul
Marka
Fiat
Geçmiş olsun büyük sıkıntı atlatmışsınız böyle herifler yüzünden kimseye güvenemez olduk.. Klavuzlanan yeri sık sık kontrol etmenizi öneririm en azından belli bir dönem. Sonradan yapılan bu tür tamirler bazen yanıltıcı olabiliyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Zahid

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,942
7
51,190
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Geçmiş olsun. 80 lira, zaman, sinir bozukluğu hep çözülür de, canınızdan olmamışsınız o önemli. Siz o dala tutunun :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Zahid

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,824
26,081
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Tek işi lastik değiştirmek olan adamlar lastik değiştiremiyo. Şehri 4 mevsim lastiğe elverişli olmayan herkes imkanları zorlayıp 2. Takım jantını alıp kapısının önünde değiştirecek bu gidişle
 
  • Beğeni
Tepkiler: Zahid ve Mustafak

kenblock

Panpa
Beta Programı
24 Ocak 2017
5,267
1
9,392
4,970
kocaeli
Bazı lastikciler göçmen işçi çalıştırıyorlar , haliyle onlarda ne iş versen yaparız abi diyorlar ama birşey de bilmiyorlar . O da sıkıntı .
Birde hocam , sanayi çayı her zaman lezzetli olmuyor . Ne zaman gitsem plastik bardakta veriyorlar çay kaşığı bile bulmakta zorlanıyoruz bazen 12-13 anahtarı sokup karıştırmak zorunda kalıyoruz :D
 
  • Haha
Tepkiler: Toprak

Zahid

Elit Apaçi
11 Eyl 2016
56
33
970
Marka
Peugeot
Geçmiş olsun hocam. Bijon çok önemli, hatta hayati. Allah korusun birinde sıkıntı çıksa diğerlerinin mukavemeti de düşer. Sonra lastik mi fırlar ne olur bilinmez. Bununla atlatmışsınız çok şükür. Size tavsiyem ara ara o bijonu kontrol edin, sıkarak kontrol etmeyi unutmayın.

Bu arada dpf temizliği için yüksek hızlara çıkmanıza lüzum yok. Sabit yüksek devir ( 3-4 bin devir arası ) çevirseniz yeter. 2.viteste hız çok düşük olur genelde. 3 vites hız açısından daha güvenli. Üstelik eğimli yollar bulursanız gaza fazla basmadan bile bunu yapabilirsiniz. Aracınız en az yakıtı harcar bu arada.
Normalde çok sakin kullandığım için anca uzun yolda fırsat buluyorum dpf temizliğine, yapmışken de motor da açılsın diye basıyorum bazen :D Ama aklımda olsun 3. ve 4. viteste de denerim bundan sonra inşallah. Her zaman o hızlara çıkamayabiliyorum çünkü
 

Zahid

Elit Apaçi
11 Eyl 2016
56
33
970
Marka
Peugeot
Geçmiş olsun büyük sıkıntı atlatmışsınız böyle herifler yüzünden kimseye güvenemez olduk.. Klavuzlanan yeri sık sık kontrol etmenizi öneririm en azından belli bir dönem. Sonradan yapılan bu tür tamirler bazen yanıltıcı olabiliyor.
Ben zaten araba konusunda çok pimpirik birisiyimdir :D Ara ara kontrol de fayda var tabi ama arkadaş gerçekten işinin ehli bi adamdı, yapılan işi de başında gördüğüm için baya içime sindi, umarım bi sıkıntı çıkmaz.
 

Zahid

Elit Apaçi
11 Eyl 2016
56
33
970
Marka
Peugeot
Geçmiş olsun. 80 lira, zaman, sinir bozukluğu hep çözülür de, canınızdan olmamışsınız o önemli. Siz o dala tutunun :)
Valla öyle hocam, kaç ustaya sorduysam bi bijondan bişi olmaz dediler. Bide jant göbeğe oturuyo, yani düz giderken yükün %90 ı falan göbekte oluyo ama viraj alırken jantı göbeğin üstünde tutan tek şey bijonlar tabiki. Bide bizim araçlar 4 bijonlu olduğu için çok daha önemli. Umarım bi daha böyle bişey yaşanmaz.
 

Zahid

Elit Apaçi
11 Eyl 2016
56
33
970
Marka
Peugeot
Tek işi lastik değiştirmek olan adamlar lastik değiştiremiyo. Şehri 4 mevsim lastiğe elverişli olmayan herkes imkanları zorlayıp 2. Takım jantını alıp kapısının önünde değiştirecek bu gidişle
Valla ben yarın yeni bi araba alacak olsam direk 2. jant takımını alırım, balans dışında da lastikçiye uğramam. Balansını yaptırır gelir evde kendim takarım bundan sonra :D Ama bi halt yedik artık olan oldu bide janta para veremicem bu saatten sonra :D Kısmet yeni arabaya inşallah
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak

Zahid

Elit Apaçi
11 Eyl 2016
56
33
970
Marka
Peugeot
Bazı lastikciler göçmen işçi çalıştırıyorlar , haliyle onlarda ne iş versen yaparız abi diyorlar ama birşey de bilmiyorlar . O da sıkıntı .
Birde hocam , sanayi çayı her zaman lezzetli olmuyor . Ne zaman gitsem plastik bardakta veriyorlar çay kaşığı bile bulmakta zorlanıyoruz bazen 12-13 anahtarı sokup karıştırmak zorunda kalıyoruz :D
Jantlarımı çizenler dediğiniz gibi göçmen işçi çalıştırıyodu, bir daha gitmedim oraya. Yağmurdan kaçarken doluya tutulduk ama :D
Çay gerçekten lezzetliydi hocam, çayı iyi olan sanayi bence iyidir. Ustayı motive eder sonuçta :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım