Konu dışı, 2 yaşındaki telefonun bataryası ömrü

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Merhaba
Ağustos 2014 tarihinde satın aldığım, Lg G2 cep telefonunumun özel bir cihazla batarya kapasitesini ölçtüm.
2 senedir fazla bir süredir son derece aktif kullandığım telefon, fabrika orjinal kapasitesi 3000 mah.
Ben telefonu %26 şarjı var iken kapatıp özel amper ölçer cihazıma bağladım. Şarj etmeye başladığımda, 1:26 dakika sonra %100 şarj oldu. Toplamda 1543 mah depolanabildi. Basit hesap ile telefonumun toplamda 2080 kmah kapasitesi varmış.

2 yaşında aktif kullanılan telefonun 1000 mah batarya kaybı yaşanmış :)

mE9NJZ.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Porsche

Onay Kalkan

Profesör
8 Eyl 2016
415
748
1,695
29
Sakarya
Marka
Hyundai
Elektrikli araçların önündeki en büyük engel mevcut pil teknolojileri. Pil konusunda devrimsel bir yenilik gerekiyor. Pilin gelişimi biraz yavaş ilerliyor maalesef.
 
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,910
7
51,115
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
2 yılda %30 kayıp gayet normal. Hatta iyi bile. LG bu konuda çok başarılı. Benim OptimusG'nin bataryasında niceliksel ölçüm yapmamış olsam da, 3 yıllık telefonda ilk günkü batarya performansı devam ediyordu..
 
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu

Onay Kalkan

Profesör
8 Eyl 2016
415
748
1,695
29
Sakarya
Marka
Hyundai
2006 model bir Toyota prius almak isterdim, ama bataryalar düşünüldüğünden daha çabuk bitiyor anlaşılan. 10 yıllık araba :(
Bataryaların hem kapasite, hem şarj süresi hem de ömür olarak gelişmesi gerekiyor. Yani yepyeni bir batarya teknolojisi geliştirilmeli. İşte o zaman elektrikli araç çeşitleri çok daha artar ve cazip hale gelir. Bir de güvenlik konusunda da ilerlenmeli. Yanan bir bataryayı söndürmek çok büyük bir sıkıntı.
 

Mertcan

Profesör
8 Eyl 2016
1,731
892
1,920
İstanbul
Marka
Volkswagen
Yanan bir araba bataryası durmu bence felaket olabilir. Oksijen ile bağlantısı kesilmediği sürece yanmaya devam ediyor.
 

NeedForSpeed

Profesör
8 Eyl 2016
411
624
1,695
Ankara
Marka
Skoda
Evet, bu lityum pillerin teknolojisi zaten çok eski. İPhoneların şarjının belli bir süre sonra çabuk bitmesinin de sebebi bu. Linux kullanan varsa bilgisayara telefonu taktığında pilin devir sayısını veya bataryanın % lik değerini görebilirler. Aynı şeklide MacOS kullanıcıları da pillerinin kaç mah kaldığını ve % lik değerini görebilir. Ben de yaşadığım bir örneği ekleyeyim normalde 6700mah bataryası olan macbook şuan 3740mah. %50 küsür bir kayıp sözkonusu. Pil zaten durduğu yerde kullanılmasa bile tükenen birşey. Elektrikli otomobillerdeki pillerin belli aralıklarla sıfırdan değiştirilmesi gerek bence.
 

Mertcan

Profesör
8 Eyl 2016
1,731
892
1,920
İstanbul
Marka
Volkswagen
Evet, bu lityum pillerin teknolojisi zaten çok eski. İPhoneların şarjının belli bir süre sonra çabuk bitmesinin de sebebi bu. Linux kullanan varsa bilgisayara telefonu taktığında pilin devir sayısını veya bataryanın % lik değerini görebilirler. Aynı şeklide MacOS kullanıcıları da pillerinin kaç mah kaldığını ve % lik değerini görebilir. Ben de yaşadığım bir örneği ekleyeyim normalde 6700mah bataryası olan macbook şuan 3740mah. %50 küsür bir kayıp sözkonusu. Pil zaten durduğu yerde kullanılmasa bile tükenen birşey. Elektrikli otomobillerdeki pillerin belli aralıklarla sıfırdan değiştirilmesi gerek bence.
Eğer pil teknolojisi gelişmezse belli aralıklara pilin değişmesi gerekecek bence.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onay Kalkan
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım