cantonick

Can
Senkromeççi
Katılım
7 Ara 2019
Mesajlar
17
Beğeni puanı
13
Yaş
32
Konum
İstanbul
Marka
Citroen
Selamlar herkese,

İnternette uzun zamandır araştırıyorum ancak net bir bilgiye ulaşamadım.
Aracımın orijinal lastik ebadı 185/65/15 iken 17 inç janta yükseltmem sebebiyle 225/45/17 lastik kullanmaya başladım. Yükseklik farkı olarak %2,02 lik bir fark var. ( Üreticiler %3'e kadar fark kabul edilebilir der)
Şimdi soru şu: Normalde 32 psi hava basarken, yeni lastiklerime de 32 psi mi basmaliyim yoksa lastik hacim farkından dolayı bu değer değişmeli mi?

Çok teşekkürler
 

bt

Takipçi
Stage 1
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,722
Beğeni puanı
41,898
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
araç nedir? Aracın ağırlığı kaç kg? Lastik hangi hız endeksinde?
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Stage 1
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,722
Beğeni puanı
41,898
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Lastiğin markası?
 

lmter224

Asfalt Kurutucu
Katılım
13 Eyl 2019
Mesajlar
121
Beğeni puanı
89
Konum
İstanbul
Bayide opsiyon olarak alınabilen bir janta mı yükseltme yaptınız yoksa kafanıza göre bir jant mı aldınız tam anlayamadım
 

Mt.Akina

Takumi Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,192
Beğeni puanı
12,908
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Tabii ki de basınç da değişmeli, servis kitapçıklarında görmüşsünüzdür, aynı aracın farklı ebatları için ayrı ayrı basınç gösterilir.Yani lastiğin iç hacmi-hava alacağı alan- değiştiği için içine doldurulacak havanın da basıncı değişir.Doğru basıncı nerden öğrenebilirim derseniz de aracınızla benzer ağırlıkta olan orijinal 17 ebatlı araçların servis kitapçıklarında yazan basıncı öneririm.
 

bt

Takipçi
Stage 1
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,722
Beğeni puanı
41,898
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Michelin Primacy 4
Normal şartlarda kataloglardaki ideal lastik basınçları, ebattan bağımsız olarak aracın ağırlığına göre ve maksimum hızına göre verilir. Aracınızı sorma sebebim hız indeksinin artıp artmadığıyla ilgiliydi. Sadece bu yönden baksam hava basıncını değiştirmenize gerek yok derdim.
Lastiğin markasını sorma sebebim ise, 15'ten 17'ye büyüyen jant ile dramatik şekilde incelen yanak genişliğiydi. Eğer Bridgestone veya Pirelli gibi sert hamurlu ve dayanıklı bir marka söyleseydiniz, lastik havalarını aynı bırakmanızı önerirdim. Michelin ise yumuşak hamurlu lastiklerden, sert çukurlarda janta vurup baloncuk çıkarma veya yarılma riski var. 1-2 psi yükseltseniz daha iyi olur. Hatta havaların soğuduğunu da düşünürsek 35psi bile yapabilirsiniz.

Eğer arabanın kontrolü çok zorlaşırsa, araba düz yolda eskisine göre daha çok gezmeye başlarsa; özetle arabanız huysuzlanıp :) huzursuz olursa, lastik basınçlarınızı 1'er psi düşürerek tekrar tekrar denersiniz. Ama eski değerleri olan 32'den aşağı inmeyin.
 

cantonick

Can
Senkromeççi
Katılım
7 Ara 2019
Mesajlar
17
Beğeni puanı
13
Yaş
32
Konum
İstanbul
Marka
Citroen
Normal şartlarda kataloglardaki ideal lastik basınçları, ebattan bağımsız olarak aracın ağırlığına göre ve maksimum hızına göre verilir. Aracınızı sorma sebebim hız indeksinin artıp artmadığıyla ilgiliydi. Sadece bu yönden baksam hava basıncını değiştirmenize gerek yok derdim.
Lastiğin markasını sorma sebebim ise, 15'ten 17'ye büyüyen jant ile dramatik şekilde incelen yanak genişliğiydi. Eğer Bridgestone veya Pirelli gibi sert hamurlu ve dayanıklı bir marka söyleseydiniz, lastik havalarını aynı bırakmanızı önerirdim. Michelin ise yumuşak hamurlu lastiklerden, sert çukurlarda janta vurup baloncuk çıkarma veya yarılma riski var. 1-2 psi yükseltseniz daha iyi olur. Hatta havaların soğuduğunu da düşünürsek 35psi bile yapabilirsiniz.

Eğer arabanın kontrolü çok zorlaşırsa, araba düz yolda eskisine göre daha çok gezmeye başlarsa; özetle arabanız huysuzlanıp :) huzursuz olursa, lastik basınçlarınızı 1'er psi düşürerek tekrar tekrar denersiniz. Ama eski değerleri olan 32'den aşağı inmeyin.
Detaylı yanıtınız için teşekkürler. Anladığım kadarıyla ebatlarla , aracın ağırlığıyla vb değişkenlere göre bir matematik yapamayacagiz ☺ ben en iyisi 32 psi ile devam edeyim, farklı sayfalarda direk lastik ebadına göre sınıflandırma yapmışlar, 225/45/17 için 35psi diyorlar. Açıkçası Sinan'in lastik basinciyla ilgili çektiği videoda ne kadar önemli olduğunu gördükten sonra endişelenmeye başlamıştım , derdim budur ☺ yoksa suanki basinclarla pek problem yaşamıyorum.
 

bt

Takipçi
Stage 1
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,722
Beğeni puanı
41,898
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Detaylı yanıtınız için teşekkürler. Anladığım kadarıyla ebatlarla , aracın ağırlığıyla vb değişkenlere göre bir matematik yapamayacagiz ☺ ben en iyisi 32 psi ile devam edeyim, farklı sayfalarda direk lastik ebadına göre sınıflandırma yapmışlar, 225/45/17 için 35psi diyorlar. Açıkçası Sinan'in lastik basinciyla ilgili çektiği videoda ne kadar önemli olduğunu gördükten sonra endişelenmeye başlamıştım , derdim budur ☺ yoksa suanki basinclarla pek problem yaşamıyorum.
Problemi sert bir darbede jantın ve lastiğin hasar almasıyla yaşayabilirsiniz. Havayı biraz yükseltmeniz yönünde önerim bundandır. Double wishbone gibi darbe emişi ve geometrisi gelişmiş bir sisteme sahip ön düzeni yok bu araçların, düz McPherson. Süspansiyon sertliği de kesinlikle konfor gözetilerek ayarlanmamış. O nedenle tedbir amaçlı biraz yükseltip öyle deneyin.
 
Üst