1. Foruma kayıt olmak için tıklayın !

Lastik Seçemiyorum?

Konu, 'Lastikler' kısmında mackartal tarafından paylaşıldı.

  1. mackartal

    mackartal Takipçi

    Kayıt:
    14 Haziran 2018
    Mesajlar:
    4
    Beğenilen Mesajlar:
    7
    Marka:
    Kia
    Arkadaşlar merhaba adım Kartal
    Bu kadar lastik konusu içinde birde ben konu açtığım için öncelikle sizlerden özür diliyorum.
    Fakat artık forumlarda gezmekten, daha doğrusu bilgi kirliliğinden artık karar veremez oldum.
    Onca forum sonrasında buradaki arkadaşların konuya daha hakim ve lastiği değerlendirirken sadece lastik etiketi değil ayrıca bizim kendi şartlarımızıda değerlendirme içine kattıklarını gördüm. Bu sebeble bu konudaki cahilliğimi sizlerin tecrübesiyle bertaraf etmek, ve sizlerin fikirleri almak için tavsiyelerinize ihtiyaç duyuyorum.

    2013 Ceed Concept Plus SW dizel aracım için;
    1-) Aracın kitapçığında 17” için 225/45/r17 yazmasına rağmen aldığım araç üzerinde 225/50/r17 - lassa impetus-revo-2 bulunmakta (2015 üretimi ve dişleri 2-3mm kadar kalmış) bu lastikler üretici tavsiyesinden %3,5 kadar sapmış gözüküyor (Yanlış Hesaplamadıysam) sizce bu ebatlamı devam etmeliyim yoksa yüksekliği 45’e mi çekmeliyim bunun artısı eksisi ne olur.

    2-) Genelde sakin araç kullanan fakat senelik ortalama 20-25bin arası km yapan biriyim. Yaptığım km'nin yarısı otoban diğer yarısı bizim istanbulun bozuk yolları. İstanbul koşullarında çok çabuk deforme olmayacak güvenliği yüksek, mümkünse yakıtta da yardımcı olacak önerdiğiniz lastik hangisidir.

    Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ediyorum
     
  2. Cenk

    Cenk Reis

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    10.837
    Beğenilen Mesajlar:
    29.558
    Marka:
    Ford
    Hoş geldiniz..

    1- %3,5 - 3.6 gibi bir sapma payı mevcut. +/- 2,5'dan fazlası önerilmez. O sebeple aracın orijinal ebatlarına dönmenizi tavsiye ederim.

    2- Bütçenizi bilmediğim için piyasanın iyi lastikleri arasında bir sıralama yaparsak

    Premium contact 6 ; tüketimi sizin ebatlarınızda c sınıf gözüküyor. Bu lastiğin yuvarlanma direnci geliştirilerek düşürüldüğü için tüketiminiz belli ölçüde azalacaktır.
    http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Continental/Premium-Contact-6.htm

    Michelin pilot sport 4; bunun da tüketimi sizin ebatlarınızda c sınıf gözüküyor, yani ortalama. Fakat bu lastik yüksek performans lastiğidir. Yeterince konfor sunabilir, piyasanın da en iyi lastiklerinin başında gelir ama premium contact 6 kadar konforlu olabileceğini zannetmiyorum.
    http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Michelin/Pilot-Sport-4.htm

    Michelin primacy 4; primacy 3 modelinin üzerine yeni çıktı. Normalde primacy serilerini pek önermem çünkü primacy 3'ün hamuru çok çabuk bozulup özelliğini yitiriyordu. Primacy 4'de bunu düzelttiler mi bilemem, denemek lazım fakat sizin beklentilerinize de en uyan lastik bu. 225/45 R17 94W şeklinde alırsanız tüketim B sınıf olduğu gibi 68 desibelle diğer çoğu lastikten daha sessiz.
    http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Michelin/Primacy-4.htm

    Sport contact 5-6, Goodyear f1 asymmetric 3 gibi çok iyi lastikler de var ama sc 5-6'lar nispeten daha sert yüksek performans lastiğidir ve tüketimleri diğer lastiklerden daha iyi değil. Goodyear modellerinin genelde tüketimi iyi olurdu ama sizin ebatlarınızda yanlış bakmadıysam E sınıf gözüküyor ve oldukça kötü.

    Sonuç olarak beklentilerinize en uygun lastik, 225/45 R17 94W ebatında , 94W yük ve hız endeksine sahip michelin primacy 4 gibi duruyor. Fakat dediğim gibi primacy 3'lerin ciddi şekilde çabucak hamurunun bozulmasından ötürü primacy 4'e karşı da mesafeliyim. O sebeple direkt alın diyemiyorum denemek isterseniz sizin tercihinize kalmış. Bu lastikler arasından ortalama şekilde size hitap edebilecek olan ise premium contact 6 gibi duruyor.
     
    alptamer, by ve mackartal bunu beğendi.
  3. mackartal

    mackartal Takipçi

    Kayıt:
    14 Haziran 2018
    Mesajlar:
    4
    Beğenilen Mesajlar:
    7
    Marka:
    Kia
    Cenk bey yorumlarınız için çok teşekürler bunlar çok sağlam bilgiler,
    Bütçemi yazmayı unutmuşum haklısınız uzun soluklu bir lastik olacaksa 2-3 bin arasını gözüm görmez sanırım
    Devamında birkaç sorum daha var
    1. Yanak yüksekliği 50'den 45'e düşünce konforda mı bir düşüş oluyor acaba bu sebeble mi aracın eski sahibi 225/45/17 hankokları değiştirip şuan üzerindeki lassaları taktı
    2. 45 yanak lastiklerin tek dez avantajı konforsuzluk mudur? eğer öyle ise bunu absorve edecek bir formül varmı XL falan bilgiler bulunuyor lastiklerde bunlar o anlama mı geliyor.
    3. Michelin için bende sizin yorumlarınıza güvenerek mesafeliyim. Continental ve Goodyear arasında kalsanız seçiminizi hangi yönde kullanırdınız
    4. Fiyat performans bakımından fabrika verilerine göre 16" janta dönmem mantıklı olur mu Fabrika 16 inç için 205/55/r16 önermekte. Bu ebatlarda lastik yelpazesi daha geniş fiyatlar daha makul hatta neredeyse şuan alacağım takım lastik parasına sıfır jant ve lastik takım olarak alabiliyorum. Fakat bu konuda da cahil olduğumdan yine sizlere sormadan edemeyeceğim Güvenlik ve Sürüş dinamikleri açısından 16 ve 17 inç arasında ne gibi farklar artılar eksiler bulunmaktadır. 16 inç janta düşmek mantıklı bir seçim olur mu ?
    Hepinizin bayramıni şimdiden en içten dileklerimle kutlarım
     
    Kim?, Cenk ve Mustafak bunu beğendi.
  4. Cenk

    Cenk Reis

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    10.837
    Beğenilen Mesajlar:
    29.558
    Marka:
    Ford
    Bildiğim kadarıyla cevaplamaya çalışayım sorularınızı

    1- Yanak yüksekliği 50'den 45'e düşünce teknik olarak konfor azalır diyebiliriz ama arada bariz fark olmadığı için yine bariz şekilde bir konfor farkı hissedeceğinizi sanmıyorum. Fark daha az olacaktır ama yinede hissedilecektir. Aracın eski sahibi neden böyle bir şey yapmış tam emin olamayız. Aynı jant ölçüsünde bazı lastik ebatları piyasada daha uygun fiyata bulunabiliyor. Ek olarak lastiklerin ince görüntüsü bazı kullanıcıları çabuk patlar diye tedirgin edebiliyor, bazı kullanıcılar sürüş yaptığı yol şartlarına uygun olmadığını düşünüp bu kadar ince yanağı sevemeyebiliyor. Yani çok farklı sebepleri olabilir.

    2- XL ekstra yük taşıyabilme kapasitesi anlamına geliyor. Bir lastiğin normal versiyonuna göre daha kuvvetlendirilmiş ve yük kapasitesi arttırılmış anlamına gelmektedir. Dolayısıyla onun konfor konusuna yönelik bir etkisi olmaz. İnce yanağın en büyük eksisi konfor, en büyük artısı da yol tutuştur. Siz zaten sakin kullandığınızı söylediğiniz için konfor daha öncelikli planda olduğundan daha kalın yanak işinize yarayacaktır. Zaten aynı ebatlarda bir lastikte 45 ve 50 yanak arasında ki avantaj ve dezavantajlar normal bir sürücü için çok bariz olmayacaktır.

    3- Conti ve Goodyear arasında kalsam yüksek ihtimalle conti'yi seçerdim. Marka takıntım yoktur, model üzerinden değerlendirme yaparım. O sebeple yukarıda önerdiğim asymmetric 3 ve premium contact 6 arasında ki tercihim, konfor - yol tutuş - tüketim dengesi daha iyi olduğundan premium contact 6'yı alırdım.

    4- Büyük jant ve ince yanak kombinasyonunu insanlar 2 sebepten seçiyor. Birincisi görüntü olarak daha güzel gelebiliyor, ikincisi ise performanslı sürüş merakı olanlar için daha iyi sonuçlar getiriyor. Normalde sizin kullanım karakterinize 16 jant çok daha uygun. Hem yol sesi, hem konfor, hem yakıt tüketimi, hem de maliyetleri açısından daha uygun olduğu gibi arada sırada hız yapanlar için bile güzel ebatlardan biridir. 16 janta geçmeniz mantıklı fakat burada önemli olan şu ki aracınız için üretilen jant ebatları arasında 16 inç jant var mı ? Yani fabrikasyon üretimde 16 inç jant seçeneği var mı ? Eğer varsa direkt yetkili servisten yahut başka bir yerden aracınız için üretilen 16 jantı alabilirsiniz. Aracınızın üreticisinin ceed modeli için üretmediği bir jant ebatı takmaya kalkarsanız bijon aralıklarında sorun çıkabilir, yani uymayabilir. Misal sizin aracınızda 17 inç var, siz 15 veya 16 inç takmak istiyorsunuz. Eğer fabrikanın o araca dair 15 ve 16 inç üretimli bir lastiği yoksa bijonlarda uyumsuzluk görülme ihtimali var. Jant, lastik göbeğine tam oturmayabilir, boşluk oluşabilir. Ceed modeli için 16 jant üretimi varsa ve geçmeyi düşünürseniz ona göre tekrar tavsiye verilebilir.
     
    alptamer, by ve mackartal bunu beğendi.
  5. by

    by Panpa

    Kayıt:
    17 Kasım 2016
    Mesajlar:
    2.973
    Beğenilen Mesajlar:
    5.292
    Marka:
    Audi
    Otomobili aldiginiz kisi farkli kaygilarla o lastigi secmis olabilir. Ureticinin belirttigi sekilde kullanmayi daha saglikli buluyorum. Nedenine gelince uretici o araci bulundugu segment, konfor ve yol tutusa gore en ideal sekilde uretiyor. Suspansiyonlar bile buna gore ayarlaniyor. Farkli secimler farkli sonuclar dogurabiliyor
    Yanak genisligi artmasi veya azalmasi konfor ve yol tutus dengesi ile alakalidir. Yanak genisligi artarsa konfor artar yol tutus azalir, yanak genisligi azalirsa konfor azilir yol tutus artar.
    Kullanip memnun oldugum cok sayida lastik oldu (Good Year, Pirelli) ancak yeni bir lastik alacaksam ilk tercihim (butceye gore) Continental veya Michelin olur digerlerine bakmam bile.
     
    mackartal bunu beğendi.
  6. bt

    bt Dayı

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    10.627
    Beğenilen Mesajlar:
    33.440
    Marka:
    Opel
    Öncelikle hoşgeldiniz.

    45 yanak kulağa çok ince geliyor ama 225 taban düşünüldüğünde aslında sıkıntı çıkaracak kadar ince değil. Korkmanıza gerek yok. Zaten Cee'd konforlu bir araba, size o konuda da sıkıntı yaşatmaz merak etmeyin. Eski sahibinin farklı ebat takması aldığı lastiğin uygun ebat olmaması veya taktığı lastikleri bir şekilde ucuza denk getirmiş olması olabilir. Orijinal ebattan emin olup ona dönmeniz bence de kesinlikle doğru karar olur.

    bir set 16" jant takımıyla standart ebatlarına dönebilirsiniz. Kışlık lastikleri de uygun fiyatlı bir model seçip bu 17" jantlara takabilirsiniz. Janttan her lastik sökme işlemi, jantı da lastiği de aşındırıcı harekettir. O yüzden jantlarla değişim imkanı varsa çok daha iyi olur. Biz de bir aracımızda düşündüğünüz mantıkla o şekilde bir operasyon yapmıştık. 18" lik 4 kış lastiği fiyatına orijinal 16" jantlar+kış lastikleri aldık.

    Yıllık yaptığınız km gayet iyiymiş. =) Arkadaşların aksine ben Continental'i pek öneremeyeceğim. Nedenini de açıklayayım. Hamuru çok iyidir. Dişleri bitene kadar hamuru bozulmaz, o yüzden konfor, gürültü ve tüketim konusunda zamanla kötüye gidiş olmaz. Dişler bitince değiştirilir. AMA, çok çabuk bitiyorlar. :) En geç 30-35bin km'de dişleri tamamen bitebilir. Eğer kış lastiği kullanıyorum, bu kadar km benim için yeter derseniz alabilirsiniz.

    Michelin de öneremeyeceğim. Hele Primacy serisini hiç önermem. 5000 km sonra kendini salan saçma bir lastik. Buna ek olarak, İstanbul koşullarını düşündüğümüzde, Michelin'ler fazla medeni kalıyor. Diğer bilinen markalara göre baloncuk çıkarmaya, yarılmaya ve patlamaya daha meyilli. Biz de Mazda 3'te 18" jantlarda Michelin PilotSport kullanıyoruz. Şu ana kadar sorun çıkarmadı ama İstanbul içerisinde kullanıldığı güzergahlar genel olarak medeni yerler. Ağır dayanıklılık sınavları vermiyor. Ha bir de tüketimi 16" Nokian kış lastiklerine göre 0,5 lt kadar daha fazla ama jant ebatından da olabilir emin değilim.

    Goodyear'ın sağlamlığını farklı modellerinde ciddi şekilde test ettim, çevremde de edenler var. Genel olarak sessiz lastiklerdir. Model ayırt etmeksizin tavsiye ederim. Kendim de kullanıyorum, memnunum. Biraz pahalı oluyorlar ama parasının hakkını veren lastiklerdir.

    İstanbul için dayanıklı lastik derseniz Bridgestone'u tek tutarım. Standart binek modelleri vasat yol tutuşa sahip, tüketimi yüksek, sert, konforsuz ve gürültülüdür. Ama inanılmaz dayanıklıdır. Hele bir B250 diye bir modeli var, tam taksici lastiği. Hiç patlamadan 100.000 km götürebilir :) Önerir miyim? Ticari taksiciler dışında asla. :)

    Tanıyıp bildiğim lastikler bunlar. Diğer markaları yeterince deneyimlemedim. Ama aracınızın üstündeki Lassa Impetus Revo2 lastiklerin birkaç yerde önerildiğini gördüm. Tekrar aynı lastiği düşünebilirsiniz. Hatta forumda da kullananlar vardı. Kullanıcı yorumlarını almakta fayda var. @Ozgur Gunes sen miydin Lassa'yı beğenen?
    @Ozgur Gunes @Ozgur Gunes @Ozgur Gunes
    boşluk bırakılan isim olunca etiketlemede sorun oluyor bazen :) @Ozgur Gunes
    Edit: Allahını seven şu adamı etiketleyebilirse etiketlesin, dert ettim :D
     
    Son düzenleme: 17 Haziran 2018
    yaso, by, mackartal ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  7. DouglasAdams

    DouglasAdams DOKTOR

    Kayıt:
    24 Mart 2017
    Mesajlar:
    5.747
    Beğenilen Mesajlar:
    15.003
    Marka:
    Toyota
    Pirelli ve Michelin yaz lastiklerini almamanızı öneririm.Michelin çok dikkatli kullanım ve az km vaadediyor.Pirelli ise ufak tefek çivi batmaları vs yi telafi eden akıllı lastiklerden var ama o da 40k km de değiştirilmesi gereken lastiklerden.
    225 yanak yaz lastiği için Dunlop fm sport öneririm.Kısmen serttir yol tutuşu olsun ıslak olsun fren mesafesi olsun f/p ını çok beğendiğim lastiklerden.Sıkıntısı öyle aman aman özellikli bir lastik değil gürültülü ve batan eden şeyler için özelliklere sahip değil.Klasik sorunsuz işini yapanlardan
     
    mackartal bunu beğendi.
  8. denizyenilmez_

    denizyenilmez_ Profesör

    Kayıt:
    10 Mart 2017
    Mesajlar:
    2.157
    Beğenilen Mesajlar:
    2.424
    Marka:
    Ford
    @Ozgur Gunes @Ozgur Gunes
    Allah alllaaaaahhh
     
    yaso ve mackartal bunu beğendi.
  9. mackartal

    mackartal Takipçi

    Kayıt:
    14 Haziran 2018
    Mesajlar:
    4
    Beğenilen Mesajlar:
    7
    Marka:
    Kia
    Çok teşekkür ediyorum ilgi ve alakanıza ne güzel bi forum burası
     
    bt bunu beğendi.
  10. alptamer

    alptamer Profesör

    Kayıt:
    26 Ekim 2016
    Mesajlar:
    850
    Beğenilen Mesajlar:
    1.612
    Premium Contact 6 öneririm. Fabrikanın önerdiği ebatların dışına çıkmak bana mantıksız geliyor. Mesela ben Eksper olsam kesin dikkat ederim kaza yapan aracın lastiklerine. Bu iş gerçekten ciddi iş. Frenleme, yakıt tüketimi ve yol tutuş gerçekten değişiyor.

    Hatta avrupada bir çok ülkede üreticinin önerdiği ve ruhsatta yazan lastikler dışında lastik kullanmak kesinlikle yasak. Sağlam ceza yeniliyor yani bu sebepten.

    50 yanaktan 45 yanağa düşmek daha mantıklı olacaktır. Orijinal ebatlara dönmek daha sağlam olur.

    Ahali zaten gerekli açıklamaları süper anlatmış. Gerçekten bilgi akıyor forumdan, maşallah diyelim :D
     
    mackartal ve Cenk bunu beğendi.
  11. mackartal

    mackartal Takipçi

    Kayıt:
    14 Haziran 2018
    Mesajlar:
    4
    Beğenilen Mesajlar:
    7
    Marka:
    Kia
    Doğru söylüyorsunuz hocam kesinlikle
    Söylediğiniz gibi Premium Contact 6 düşünüyordum bende fakat dün akraba ziyareti sırasında 2018 üretimi Goodyear asymmetric 3 buldum etiket değerleri Continental Premium Contact 6 ile aynı olunca bu sefer fiyat performans girdi işin içine Goodyear asymmetric 3 nasipse alacağım lastik oldu Fiyat ve kampanya sonrasında takım bana 1400'e geliyor.
    Continental Premium Contact 6 ile arasına minumum 600-700 lira fark var.
    İlgi ve alakanıza çok çok teşekkür ediyorum. Ayrıca sağolsun Cenk bey bayağı bi ilgilendi kendisinede ayrıca teşekkür ediyorum. Şimdiden sonra kış lastiği için kapınızı çalacağım
     
    Son düzenleme: 17 Haziran 2018
    alptamer, Cenk ve by bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş