LL-01 ile LL-04 arasındaki fark

alkın

Alkın Uslu
Panpa
1 Şub 2020
1,046
1
1,125
2,570
Ankara
Marka
BMW
başlıkta da belirttiğim üzere aracıma yağ alırken (320d E90) bazı yağlarda ll-01 onayı görüyorum (motul x-max) bazı yağlarda ise ll-04 onayı görüyorum (motul-x clean efe). dizel aracım için hangisini göz önünde bulundurmam gerekiyor?
 

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
başlıkta da belirttiğim üzere aracıma yağ alırken (320d E90) bazı yağlarda ll-01 onayı görüyorum (motul x-max) bazı yağlarda ise ll-04 onayı görüyorum (motul-x clean efe). dizel aracım için hangisini göz önünde bulundurmam gerekiyor?
ll-01 yüksek sülfürlü yakıtlar için konulmuş standarttır, ll-04 ise tam tersi. Avrupa ülkeleri ve Tr'de yakıtlar düşük kükürtlüdür bu bölgelerde ll-04 standardında yağ kullanmalısınız fakat eğer amerikadan yazıyor olsaydınız kesinlikle ama kesinlikle ll-01 standardında bir yağ kullanmanız gerekiyordu.
 

mete25

Panpa
4 Mar 2019
519
1,280
2,520
Ankara
Marka
BMW
Eski bir konuyu hortlatmış olduk ancak bu konu hala benim kafamı kurcalamakta. DPF bulunan dizel araçlarda LL-04 gereksinimine ihtiyaç duyduğu konusunda hemfikiriz.
Ancak benim N40B16A kodlu benzinli aracımda LL-01 mi yoksa LL-04 mü kullanılması gerektiği konusunda hala bazı şüphelerim bulunmakta. Bu konuda şimdiye kadar elde ettiğim verileri tartışmaya sunmak açısından paylaşıyorum.

Aracımın kullanma kılavuzunda LL-01 onaylı yağ kullanmam gerektiği, bulunamazsa LL-98 en son olarak LL-01 FE kullanılabileceği yazmakta. Uygun viskozite değeri 5w-30 ve 5w-40. (Aracın piyasaya sürüldüğü tarihte LL-04 onayının mevcut olmadığını göz önünde bulundurmak gerekir.)

Öte yandan LL-04 onayının geriye dönük uyumluluk barındırdığını, dolayısıyla LL-01 önerilen araçlarda kullanılmasının uygun olduğunu, ancak tersinin mümkün olmadığı elde ettiğim bir diğer veri.

Yağ seçici uygulamalarında valvetronic mekanizmalı N42 motorlarda LL-04 onaylı yağ kullanılması gerektiği belirtiliyor. Benim aracımda valvetronic bulunmuyor. N40 motor dar bir pazarda satıldığından bu motora özgü bir tavsiye bulunmuyor.

Edindiğim bilgilere göre iki yağ arasındaki temel fark LL-04 onaylı yağlarda kükürt külü içeriğinin azaltılmış olması durumu. Böylece motorun içinde ve egzoz ekipmanlarında istenmeyen kurum birikmesi azaltılabiliyor ancak motor parçalarındaki aşınma seviyesi kükürt külü yüksek LL-01 yağlarına göre daha yukarı bir seviyede bulunuyor. Kendi kullandığım LL-01 onaylı yağda katalitik konvertöre sahip araçlarda kullanılmasının güvenli olduğu yazmakta. (Katalitik konvertörün dolmasını engelleme hususu benim için önemli bir mesele)

Bir diğer konu motulun sitesinde bulunan uyarı yazısı. Aynen aktarıyorum:

BMW Long Life-04 spesifikasyonu, özellikle Valvetronic ve işlem sonrası sistemler uyumluluğu nedeniyle yağlayıcıya ciddi kısıtlamalar getirir. 2004’ten itibaren tüm BMW motorlarını ve 2004’ten önceki tüm BMW motorlarını kapsar çünkü BMW LL-04, BMW LL-98 ve BMW LL-01 gibi önceki tüm BMW standartlarını özelliklerini kapsar.
DİKKAT: BMW LL-04, Benzinli motorlar için yalnızca Avrupa Birliği ülkelerinde, İsviçre, Norveç ve Lihtenştayn'da kullanılabilir. Bu ülkelerin dışında, MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 gibi BMW LL-01 onaylı bir yağlayıcı gerekir. BMW tavsiyelerine bakın.


LL-04 onayının benzinli motorlar için sadece Avrupa Birliği ülkelerinde kullanılması gerekliliği konusu muhtemelen satılan yakıtın bileşenine göre belirlenmiş bir uyarı. Öte yandan Türkiye pazarına sunulan araçların Avrupa üretimi olması konusu da göz önünde bulundurulması gereken bir diğer konu olabilir.

Şahsen aracın kitapçığına ve motulun uyarı yazısına uyarak LL-01 onayı ile devam etmeyi benzinli 2003 üretimi aracım için daha uygun buluyorum.

Bu konudaki sizin fikirlerinizi merak ediyor ve bekliyorum.
 
Son düzenleme:

alkın

Alkın Uslu
Panpa
1 Şub 2020
1,046
1
1,125
2,570
Ankara
Marka
BMW
Mete hocam bildiğim kadarıyla LL-12, LL-04'ü kapsıyor, LL-04'te LL-01'i kapsıyor.

O sebeple LL-04 aldığınızda aslında LL-01de alıyorsunuz gibi düşünebiliriz.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,017
7
51,352
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Eski bir konuyu hortlatmış olduk ancak bu konu hala benim kafamı kurcalamakta. DPF bulunan dizel araçlarda LL-04 gereksinimine ihtiyaç duyduğu konusunda hemfikiriz.
Ancak benim N40B16A kodlu benzinli aracımda LL-01 mi yoksa LL-04 mü kullanılması gerektiği konusunda hala bazı şüphelerim bulunmakta. Bu konuda şimdiye kadar elde ettiğim verileri tartışmaya sunmak açısından paylaşıyorum.

Aracımın kullanma kılavuzunda LL-01 onaylı yağ kullanmam gerektiği, bulunamazsa LL-98 en son olarak LL-01 FE kullanılabileceği yazmakta. Uygun viskozite değeri 5w-30 ve 5w-40. (Aracın piyasaya sürüldüğü tarihte LL-04 onayının mevcut olmadığını göz önünde bulundurmak gerekir.)

Öte yandan LL-04 onayının geriye dönük uyumluluk barındırdığını, dolayısıyla LL-01 önerilen araçlarda kullanılmasının uygun olduğunu, ancak tersinin mümkün olmadığı elde ettiğim bir diğer veri.

Yağ seçici uygulamalarında valvetronic mekanizmalı N42 motorlarda LL-04 onaylı yağ kullanılması gerektiği belirtiliyor. Benim aracımda valvetronic bulunmuyor. N40 motor dar bir pazarda satıldığından bu motora özgü bir tavsiye bulunmuyor.

Edindiğim bilgilere göre iki yağ arasındaki temel fark LL-04 onaylı yağlarda kükürt külü içeriğinin azaltılmış olması durumu. Böylece motorun içinde ve egzoz ekipmanlarında istenmeyen kurum birikmesi azaltılabiliyor ancak motor parçalarındaki aşınma seviyesi kükürt külü yüksek LL-01 yağlarına göre daha yukarı bir seviyede bulunuyor. Kendi kullandığım LL-01 onaylı yağda katalitik konvertöre sahip araçlarda kullanılmasının güvenli olduğu yazmakta. (Katalitik konvertörün dolmasını engelleme hususu benim için önemli bir mesele)

Bir diğer konu motulun sitesinde bulunan uyarı yazısı. Aynen aktarıyorum:

BMW Long Life-04 spesifikasyonu, özellikle Valvetronic ve işlem sonrası sistemler uyumluluğu nedeniyle yağlayıcıya ciddi kısıtlamalar getirir. 2004’ten itibaren tüm BMW motorlarını ve 2004’ten önceki tüm BMW motorlarını kapsar çünkü BMW LL-04, BMW LL-98 ve BMW LL-01 gibi önceki tüm BMW standartlarını özelliklerini kapsar.
DİKKAT: BMW LL-04, Benzinli motorlar için yalnızca Avrupa Birliği ülkelerinde, İsviçre, Norveç ve Lihtenştayn'da kullanılabilir. Bu ülkelerin dışında, MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 gibi BMW LL-01 onaylı bir yağlayıcı gerekir. BMW tavsiyelerine bakın.


LL-04 onayının benzinli motorlar için sadece Avrupa Birliği ülkelerinde kullanılması gerekliliği konusu muhtemelen satılan yakıtın bileşenine göre belirlenmiş bir uyarı. Öte yandan Türkiye pazarına sunulan araçların Avrupa üretimi olması konusu da göz önünde bulundurulması gereken bir diğer konu olabilir.

Şahsen aracın kitapçığına ve motulun uyarı yazısına uyarak LL-01 onayı ile devam etmeyi benzinli 2003 üretimi aracım için daha uygun buluyorum.

Bu konudaki sizin fikirlerinizi merak ediyor ve bekliyorum.
Konu hakkında pek bilgim yoktu, anlattıklarını okuyarak motorun aşınma etkisi nedeniyle LL-01'den devam derim. Zaten BMW motorları narin, iyice ömründen yemenin alemi yok.
 
  • Haha
  • Beğeni
Tepkiler: mete25 ve S.Asil
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım