Lpg li araca Çelik yüzük

Katılım
10 Mar 2017
Mesajlar
2,957
Panpa puanı
3,660
Yaş
20
Konum
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Herkese merhabalar. Bu Çelik yüzük muhabbetini özellikle @sinan abi önerdi. Araştırdım benim arabaya herkes çok öneriyor. Lpg varsa Subap yuvalarına çelik yüzük çaktır aşınma yapmasın diyen çok internette. Bugün de yaklaşık 30 40 yıldır usta olan babamın bir arkadaşına gittik. Gerek yok düşündüğün gibi bir fark olmayacak ve yarım motor yaptırma parası gidecek dedi. Bir iki gaz ayarı yaptırdı gönderdi. Siz ne düşünüyorsunuz bu Çelik yüzük hakkinda? Bu arada aracim 90 model Taunus GLS
 
Katılım
10 Mar 2017
Mesajlar
2,957
Panpa puanı
3,660
Yaş
20
Konum
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Ayrıca usta tevzi makarası, distribütör kapağı, buji ve buji kablosu degiselim daha rahat yürür araba dedi.
 

Mt.Akina

Panpa
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
2,515
Panpa puanı
9,163
Marka
Yok
Sinan abinin Taunus'u 2.0 mıydı yoksa daha büyük hacimde miydi?Bir de arabayı fazla zorlayıp zorlamamakla alakalı aslında, eğer zorlayacaksanız ileride bozulacak motor masrafından kurtarabilir ama öbür türlü bilemedim.Bu arada çelik yüzük hakkında bir bilgim yok afaki konuştum.
 

stan

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,342
Panpa puanı
4,349
Yaş
31
Konum
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Afr ayarı yaptır, kafan rahat olsun.
Çelik yüzük içinianladığım kadarı ileiüst kapak açılacak. Zaten subabları yesen yine üst kapak açılacak.

Yani üst kapağı açtırmaya peşinenppara verme derim. Sağlıklı ayarla kuşlanırsan zaten subablara bir şey olmaz, üstkapak açtırma işçiliğini de hiçhödememiş olursun. Olur da, subablara 2 yıl sonra bişi olursa, üst kapak işi için cebinden çıkacak para tombala olur, ama bu senaryo düşük ihtimallidir.
 
Katılım
10 Mar 2017
Mesajlar
2,957
Panpa puanı
3,660
Yaş
20
Konum
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Sinan abinin Taunus'u 2.0 mıydı yoksa daha büyük hacimde miydi?Bir de arabayı fazla zorlayıp zorlamamakla alakalı aslında, eğer zorlayacaksanız ileride bozulacak motor masrafından kurtarabilir ama öbür türlü bilemedim.Bu arada çelik yüzük hakkında bir bilgim yok afaki konuştum.
2.0di da onda lpg yoktu. Bende lpg olduğu için önerdi sanırım :)
Afr ayarı yaptır, kafan rahat olsun.
Çelik yüzük içinianladığım kadarı ileiüst kapak açılacak. Zaten subabları yesen yine üst kapak açılacak.

Yani üst kapağı açtırmaya peşinenppara verme derim. Sağlıklı ayarla kuşlanırsan zaten subablara bir şey olmaz, üstkapak açtırma işçiliğini de hiçhödememiş olursun. Olur da, subablara 2 yıl sonra bişi olursa, üst kapak işi için cebinden çıkacak para tombala olur, ama bu senaryo düşük ihtimallidir.
Afr ayarı dediğin karbüratör ayarı mi abi ? Bugün gaz ayarını rolantiyi ayarlarken sordum karbüratör ayarına gerek var mı diye yok güzel dedi. Bi tur at gel gaz ayarı düşükse az açayım dedi o kadar
 

bt

Takipçi
Stage 1
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
12,912
Panpa puanı
34,530
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Herkese merhabalar. Bu Çelik yüzük muhabbetini özellikle @sinan abi önerdi. Araştırdım benim arabaya herkes çok öneriyor. Lpg varsa Subap yuvalarına çelik yüzük çaktır aşınma yapmasın diyen çok internette. Bugün de yaklaşık 30 40 yıldır usta olan babamın bir arkadaşına gittik. Gerek yok düşündüğün gibi bir fark olmayacak ve yarım motor yaptırma parası gidecek dedi. Bir iki gaz ayarı yaptırdı gönderdi. Siz ne düşünüyorsunuz bu Çelik yüzük hakkinda? Bu arada aracim 90 model Taunus GLS
Valla Sinan makine mühendisi adam. Üstüne üstlük bir de eski Taunus sahibi. Motorun sağlam yönlerini ve güçlendirme isteyen zayıf yerlerini bu forumda muhtemelen en iyi o bilir. Ben olsam sözüne güvenirim :)
Ayrıca usta tevzi makarası, distribütör kapağı, buji ve buji kablosu degiselim daha rahat yürür araba dedi.
Bu parçaların hepsinin farklı farklı ekonomik ömürleri oluyor. Hepsinin birden vadesi dolduysa tabii ki değiştirmek gerekir. Ama daha rahat yürür diye bir şey yok. Araba halihazırda bu parçaların sıkıntısı nedeniyle zor yürüyorsa ancak o zaman "değişelim de rahat yürüsün" denebilir.
 
Katılım
10 Mar 2017
Mesajlar
2,957
Panpa puanı
3,660
Yaş
20
Konum
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Valla Sinan makine mühendisi adam. Üstüne üstlük bir de eski Taunus sahibi. Motorun sağlam yönlerini ve güçlendirme isteyen zayıf yerlerini bu forumda muhtemelen en iyi o bilir. Ben olsam sözüne güvenirim :)

Bu parçaların hepsinin farklı farklı ekonomik ömürleri oluyor. Hepsinin birden vadesi dolduysa tabii ki değiştirmek gerekir. Ama daha rahat yürür diye bir şey yok. Araba halihazırda bu parçaların sıkıntısı nedeniyle zor yürüyorsa ancak o zaman "değişelim de rahat yürüsün" denebilir.
Benim usta yanlış yapmaz abi. Babamla 20 25 yıllık bir geçmişleri var ankarada başlayıp Antalya'da devam eden ve şuanda Didim'e gelen bir dostluk. Çelik yüzük deyince yüzü eksidi boşver olum manyak mısın yarım motor yapma parası harcarsin bir fark da olmaz dedi. Ama çok istiyorsan Isparta'da birine yollarım o halleder dedi. Bir de antalya ya gidince ara da sana bir şanzıman aldirayim dedi. Öyle bir adam yani her yönden beni düşünür :D
 

lozlevent

Profesör
Katılım
9 Mar 2017
Mesajlar
541
Panpa puanı
794
Marka
Ford
2.0di da onda lpg yoktu. Bende lpg olduğu için önerdi sanırım :)

Afr ayarı dediğin karbüratör ayarı mi abi ? Bugün gaz ayarını rolantiyi ayarlarken sordum karbüratör ayarına gerek var mı diye yok güzel dedi. Bi tur at gel gaz ayarı düşükse az açayım dedi o kadar
AFR ayarı, benzindeki değerlerin okunup LPG ye uyarlanmasıdır kabaca. @stan ' ın bahsettiği AFR ayarını bende yaptırdım. Aracım 1.25 fiesta. Valla alt devirler olsun, üst devirlerdeki silkeleme olsun hiç birisi kalmadı. Zaten amaç aracı benzin değerleriyle aynı değerlerde yürütmek olduğundan işin ehli birisi yaparsa güzel sonuçlar elde ediliyor. Ayrıca benim aracım sürekli buji yani ateşlemede problem yaratıyordu. Bununla birlikte tekleme problemi ortaya çıkıyordu. Bu sorun da şuanlık ortadan kalktı. taunusta nasıl bir sonuç verir bilmiyorum.
 
Katılım
10 Mar 2017
Mesajlar
2,957
Panpa puanı
3,660
Yaş
20
Konum
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Afr ayarı beyinli enjeksiyonlu arabalarda oluyor diye düşündüm ben de. Karbüratör lu arabada usta kafasına göre yapıyor diye düşündüm. Farklı şeylerden bahsediyorsak bilmiyorum ama tekleme falan gibi problemler yok şuanda. Gerci zaten afr ayarı bizim arabaya yapılmıyor olsa soylemezdiniz bu araştırayim
 

stan

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,342
Panpa puanı
4,349
Yaş
31
Konum
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Afr ayarı beyinli enjeksiyonlu arabalarda oluyor diye düşündüm ben de. Karbüratör lu arabada usta kafasına göre yapıyor diye düşündüm. Farklı şeylerden bahsediyorsak bilmiyorum ama tekleme falan gibi problemler yok şuanda. Gerci zaten afr ayarı bizim arabaya yapılmıyor olsa soylemezdiniz bu araştırayim
karburatör detayı ben kaçırmışım, kusura bakma. dediğin gibi karburatörde beyin üzerinde bir enjeksiyon haritasına müdahale olmayacağından pek bir manası olmaz.
 

motorsinann

Panpa
Katılım
10 Eyl 2016
Mesajlar
2,402
Panpa puanı
5,981
Konum
İstanbul-Tekirdağ
LPG her türlü problem, çelik yüzükten ziyade çelik subap takıyorlar ama bu sefer kapak iyi olunca vakum yapıp sekmandan yağ çekip yakıyor çelik subap takabilirsin ama gömlekte ki aşınmalar ne olacak :) taunus da bu kadar düşünme en baba bir kapağı 1000 liraya jilty gibi yaparsın oda kim bilir kaç sene gider
 
Katılım
10 Mar 2017
Mesajlar
2,957
Panpa puanı
3,660
Yaş
20
Konum
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
LPG her türlü problem, çelik yüzükten ziyade çelik subap takıyorlar ama bu sefer kapak iyi olunca vakum yapıp sekmandan yağ çekip yakıyor çelik subap takabilirsin ama gömlekte ki aşınmalar ne olacak :) taunus da bu kadar düşünme en baba bir kapağı 1000 liraya jilty gibi yaparsın oda kim bilir kaç sene gider
Ustamla konuştum. Çelik yüzük yarı motor yapma parası alır dedi. Motor falan yersen bastan toplarken çelik yüzük isini yaparız dedi. Bakalım bekliyoruz
 

alfhonso

İnfazcı
Yönetici
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
20,348
Panpa puanı
34,226
Yaş
30
Konum
Denizli
Marka
Opel
çelik yüzük çelik subap iyi güzel hoş ama taunus bu, hiç gerek yok. Karbüratörlü zaten sıkıntı yok. Ustanın dediği gibi motor yapılacak durumda olursa + bi masraf olsa da çelik yüzük işini yaparsın. Ancak çelik yüzük yoksa atıyorum 3 sene gidecekse motor çelik yüzükle 4 sene 5 sene gider ama o kadar süre içinde sen arabayı satarsın :)
 
Katılım
10 Mar 2017
Mesajlar
2,957
Panpa puanı
3,660
Yaş
20
Konum
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
çelik yüzük çelik subap iyi güzel hoş ama taunus bu, hiç gerek yok. Karbüratörlü zaten sıkıntı yok. Ustanın dediği gibi motor yapılacak durumda olursa + bi masraf olsa da çelik yüzük işini yaparsın. Ancak çelik yüzük yoksa atıyorum 3 sene gidecekse motor çelik yüzükle 4 sene 5 sene gider ama o kadar süre içinde sen arabayı satarsın :)
Ben arabayı satmam abi maneviyati var :)
 
Üst