Makina müh.den Otomativ mühendisliğine Geçmek

10 Mar 2017
3,246
4,058
4,820
25
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Turkiye genelinde 177k sıralamaya İsparta Süleyman Demirel üniversitesi Makina Mühendisligi 2. Öğretimi kazandım ve şuan 2. Sınıf 1. Dönemdeyim.
1. Sınıf GNO 1.26 ile bitti. Şimdi de sınavlarım pek parlak değil. Bölümden de hocalardan da pek memnun değilim. Çokça otostop çektim ve herkes makina 4. Sınıftan bıraktım veya arkadaşım bıraktı diyor. Bunu direk insanlara bağlamak yerine biraz daha okul yönetimine bağlamaya başladım. Yaz okulundan güzel para kırıyorlar. Ben de yazları bellboyluk yaptığım için okul harcamalarimi karşılayacak parayı biriktiriyorum. Yani yaz okuluna verecek param ve zamanım yok.
Gel gelelim denizli pamukkale de otomativ mühendisliği okuyan bir arkadaşımla sohbet ettikten sonra Bayadır aklımda olan otomative geçmeyi kafama koydum. Adam diyorki sizin biraz daha kağıt kalemle bizim biraz daha takım tezgahda dersler işliyor. Kesinlikle doğru.
Yani abiler kardeşler anlatmak istediğim yipranmaya başladım. İlerde daha da yıpranmak istemiyorum. Otomative geçip otomativ üzerinden devam etmek istiyorum. Herkesin en ufak fikrine açığım. Biraz uzun oldu kusura bakmayın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka

emert20

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
2,449
6,786
4,270
26
Denizli
Marka
Fiat
Pamukkale makina 4. sınıf öğrencisiyim şuan. Buraya gelene kadar birçok zorluk çektim bende. Sevmeden ısınamadan devam edilebilecek bir bölüm değil bence. Açıkcası 1. sınıf sonunda 1,26 ortalamada çok iyi sayılmaz çünkü farkına da varmaya başlamışsındır ilerledikçe meslek derslerine girdikçe daha da zorlaşmaya başlıyor. Bende otomotiv mühendisliğini yazmayı düşünmüştüm ama çalışma olanağı makinede çok daha fazla. Bizim üniversitede otomotiv teknoloji fakültesinde onlar bizlerden çok daha fazla proje, atölye iş yeri stajı falan görüyorlar o açıdan orasıda avantajlı. Dersleri tam ne çok fazla bilmiyorum ama şuan makinada mutlu değilsen geçip deneyebilirsin çok fazla vakit kaybetmeden.
 
10 Mar 2017
3,246
4,058
4,820
25
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Pamukkale makina 4. sınıf öğrencisiyim şuan. Buraya gelene kadar birçok zorluk çektim bende. Sevmeden ısınamadan devam edilebilecek bir bölüm değil bence. Açıkcası 1. sınıf sonunda 1,26 ortalamada çok iyi sayılmaz çünkü farkına da varmaya başlamışsındır ilerledikçe meslek derslerine girdikçe daha da zorlaşmaya başlıyor. Bende otomotiv mühendisliğini yazmayı düşünmüştüm ama çalışma olanağı makinede çok daha fazla. Bizim üniversitede otomotiv teknoloji fakültesinde onlar bizlerden çok daha fazla proje, atölye iş yeri stajı falan görüyorlar o açıdan orasıda avantajlı. Dersleri tam ne çok fazla bilmiyorum ama şuan makinada mutlu değilsen geçip deneyebilirsin çok fazla vakit kaybetmeden.
adamların stajı daha erken, projeye yönelik somut çalışmaları var. biz hala x ile y ile uğrasıyoruz ben anlamadım ki nası araba yapcaz bu gidişle
 

mgdedeoglu

Reis
7 Eyl 2016
3,232
9,855
5,320
36
Stuttgart
1- 1.26 ortalama ile başka bölüme geçebileceğine emin misin?
2- Okulu 4 yılda değil de 5 yılda bitirsen ne olur?
3- Türkiye, araba yapmak vs.??
4- Bölümde, hocalardan memnun değilsin ama kendinden memnun musun? Yeteri kadar çalıştığını düşünüyor musun? Veya sence sorun ne, sorunun ne olduğunu anlamadan otomotive geçiş yapmak ne kadar mantıklı?
5- Yıpranacaksın tabi ki. Armut piş ağzıma düş olmuyor ne yazık ki. Hatta mezun olunca ulan keşke öğrenci olsam diyeceksin :D
 
10 Mar 2017
3,246
4,058
4,820
25
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
1- 1.26 ortalama ile başka bölüme geçebileceğine emin misin?
2- Okulu 4 yılda değil de 5 yılda bitirsen ne olur?
3- Türkiye, araba yapmak vs.??
4- Bölümde, hocalardan memnun değilsin ama kendinden memnun musun? Yeteri kadar çalıştığını düşünüyor musun? Veya sence sorun ne, sorunun ne olduğunu anlamadan otomotive geçiş yapmak ne kadar mantıklı?
5- Yıpranacaksın tabi ki. Armut piş ağzıma düş olmuyor ne yazık ki. Hatta mezun olunca ulan keşke öğrenci olsam diyeceksin :D
1- aynı okulda bölüm değiştirince ortalamayla geçmiyorsun diye biliyorum. araştırıcam
2- 5 değil 7 8 yıl gibi duruyor şuan. hatta 4. sınıfta bırakan insanalr da hiç şaka yapıyor gibi değillerdi.
3- araba yapmak derken pense tornavida vs kullansam bile yeter ama hep kağıt kalem
4- memnun olan yok bir tek sorun öğrencilerde demek yanlış olur
5- tamamen katılıyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: AlperErdem

emert20

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
2,449
6,786
4,270
26
Denizli
Marka
Fiat
1- aynı okulda bölüm değiştirince ortalamayla geçmiyorsun diye biliyorum. araştırıcam
2- 5 değil 7 8 yıl gibi duruyor şuan. hatta 4. sınıfta bırakan insanalr da hiç şaka yapıyor gibi değillerdi.
3- araba yapmak derken pense tornavida vs kullansam bile yeter ama hep kağıt kalem
4- memnun olan yok bir tek sorun öğrencilerde demek yanlış olur
5- tamamen katılıyorum
Okul sana teorik bilgi harici herhabhe bir bilgi veremez çünkü çoğu üniversitesinin mevcut öğrencisi çok fazla buda laboratuvar gibi derslerin yapılmasıni kısıtlıyor. Pense tornavida tarzi şeyleri sen kendin okulda bulunan klüp, proje takımı bir yere girerek ogreniceksin. Yoksa bilgilerin teorikten oteye gidemez maalesef. Ha bir de hesaplamayı bilmemiz lazimki teknisyenlerden, usta başlarından bir farkımız olsun.
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,824
26,080
5,720
Ankara
Marka
Skoda
İşletme öğrencisi olarak mühendisliklere hiç hakim değilim ama ben olsam yapmam. Herhangi bir yerden burs almıyorsan ve dersten kalınca kesilme sıkıntın yoksa okulu uzatmakta bi sakınca görmüyorum ben (abartmadan) Zaten ülkemizde hangi bölümü okursan oku ilk 1-2yıl adam akıllı bölümle ilgili ders görmüyoruz. Ben şuan 1. sınıf öğrencisiyim ve sadece 1 tane bölüm dersim var. 2. sınıfta da beni ilgilendiren ders sayısı 3ü geçmiyor ama daha sonrası tamamen bölümümle alakalı. Sende de böyle değil midir ileri sınıfların ders ve müfredatlarını araştırdın mı ?
 

Munferit

Panpa
Destekçi
Beta Programı
21 Eyl 2018
1,719
6,738
4,070
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Öncelikle selamlar,
Bende Saü mühendislik fakültesinde çevre mühendisliğinde okuyorum. Bitirmeye yaklaştık artık.

Konuyla ilgili yorumuma gelecek olursak,
Otomotiv mühendisliği, bir çok bölüm gibi Makina mühendisliğinden türetilmiş bir bölüm zaten. O yüzden bu geçisi çok mantıklı bulmadım. Bölümünüzde devam edip daha sonra son sınıflara doğru bu alana yönelebilirsiniz. Yüksek lisansıda otomotiv alanında yaparsanız, planladığınızdan çok daha donanımlı hale gelirsiniz diye düşünüyorum.

Sizde iş teorik, bizde takım tezgah kısmı içinde bu bölümle alakalı değil, tamamen fakülte ile alakalı bir durum. Muhtemelen arkadaşınız mühendislik eğitimini mühendislik fakültesinde değil, teknoloji fakültesinde alıyor. Teknoloji fakültesinde eğitim daha pratiğe dayalı, Mühendislik fakültelerinde eğitim daha teoriğe dayalıdır. Hangi fakülteden gerçek mühendis çıkıyor tartışılır :)
 
Son düzenleme:

mgdedeoglu

Reis
7 Eyl 2016
3,232
9,855
5,320
36
Stuttgart
Celal Şengör'ün dediği, benim de katıldığım bir görüş var, Türkiye'de üniversite denen şey yok bir kere. Üniversiteye girmeden önce çok şey hayal edip, bunların gerçekleşmeyeceğini görmek zordur bilirim. Ben de 3. sınıfta değil bölüm değiştirme okulu bırakma kafasına/hezayanına girmiştim. Burda kararı verecek olan sensin, insan ömründe 1 yıl çok uzun bir süre değil.
 

Ozgur Gunes

Özgür Güneş
Panpa
7 Eyl 2016
4,158
1
8,076
4,820
28
Ankara
Marka
Peugeot
Başlığı okudum, içeriğini dahi okumadım. Saçmalığın daniskası, makinanı bitir, istersen otomotive yönel. Makina da zaten otomotivde öğreneceğin her şey var.

Edit: Yazdıklarını okudum, biraz sert biraz da abi gibi konuşacağım. Öncelikle 176 bininci olmuşsun. Bir mühendislik bölümünde zorlanman son derece normal, pamukkaleye de geçsen sonuç aynı olur. Elinde şu an dünyanın her yerinde geçerli bir meslek var. 1. Sınıf için ortalaman gayet iyi. Ayrıca sınıf yükseldikçe insanın ortalaması yükseliyor çünkü üniversite eğitimine alışıyorsun. Üniversite liseye benzemez. Öncelikle tüm derslerine eksiksiz gir, not al(kendin), alamadıysan o an en azından telefonunla tahtayı çek. Gerekli stresi kendinde yarattığın zaman okul bi anda bitiyor. Umutsuzluğa kapılma, okul bitiyor. Bende aynı dönemlerden geçtim. 1. sınıfta bilgisayardan makineye geçtim. Yeteneklerim bilgisayarla örtüşmüyordu, makineye yöneldim. Öyle de oldu. Makineden otomotive geçmen(bu arada otomativ değil!) ders anlamında bir değişim yaratmayacak, temel mantık aynı çünkü.
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,104
45,653
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Benim anlamadığım bir konu var; Türkiye'de otomotiv diye bir sektör mü var ? Yahut var da önü çok açık, gelişme ve ciddi anlamda mühendislik sağlanacak şekilde üretime geçme potansiyeli mi var ? Türkiye'de otomotiv ile ilgili yatırım yapan firmalar bile zaten belli başlı ki onlara da girebilmek için illa otomotiv okunmasına gerek yok. Almanya, İspanya, Amerika gibi ülkelerde otomotiv okunmasını anlarım da Türkiye gibi bir ülkede önce otomotiv oku, sonra kendini geliştirmek için çabala, en az 2 yabancı dili ana dilin gibi öğren sonra bekle ki yurt dışından iş imkanı gelsin. Türkiye'de bu sektörün önü açık değil. Hatta ekonomi böyle devam ederse var olan da ortadan kalkar. Şuan okuduğun bölümü sevdin, sevmedin bir şey diyemem ama makine mühendisliği de zaten otomotiv ile ilgili amaçlarını gerçekleştirmeni sağlayabilecek, gerçekleştiremediğin takdirde de ortada kalmayacağın bir bölüm.
 

Mustafak

Panpa
8 Eyl 2016
1,652
4,709
3,770
31
Afyonkarahisar
Marka
Toyota
Konuyla alakasız ama sana şöyle anlatayım ben hazırlığı geçtikten sonra 1.sinifta 5 kayserili arkadaş eve çıktık. Ben diş hekimliği diğer 3 ü inşaat mühendisliği biride istanbul üniversitesi siyasal bilimler işletme. Yaklaşık 1 yıl o evde yaşadım her sabah saat 7 de kalkıp 8 bucuktaki derse gittim. Ben evden çıkarken uyuyan arkadaşlar ben akşam 5 te geldiğimde yeni kalkmış okula gitmemiş oluyorlardı resmen uzaktan eğitim gibi okuyorlardı. Yıllarca öyle okudular şimdi işletme okuyan maliyede çalışıyor diğer üçü babalarının yanında Pastırmacı petrolcu vs. Nasıl alışırsan öyle gidiyor. Ne okursan oku iyisi olmaya bak
 

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
Turkiye genelinde 177k sıralamaya İsparta Süleyman Demirel üniversitesi Makina Mühendisligi 2. Öğretimi kazandım ve şuan 2. Sınıf 1. Dönemdeyim.
1. Sınıf GNO 1.26 ile bitti. Şimdi de sınavlarım pek parlak değil. Bölümden de hocalardan da pek memnun değilim. Çokça otostop çektim ve herkes makina 4. Sınıftan bıraktım veya arkadaşım bıraktı diyor. Bunu direk insanlara bağlamak yerine biraz daha okul yönetimine bağlamaya başladım. Yaz okulundan güzel para kırıyorlar. Ben de yazları bellboyluk yaptığım için okul harcamalarimi karşılayacak parayı biriktiriyorum. Yani yaz okuluna verecek param ve zamanım yok.
Gel gelelim denizli pamukkale de otomativ mühendisliği okuyan bir arkadaşımla sohbet ettikten sonra Bayadır aklımda olan otomative geçmeyi kafama koydum. Adam diyorki sizin biraz daha kağıt kalemle bizim biraz daha takım tezgahda dersler işliyor. Kesinlikle doğru.
Yani abiler kardeşler anlatmak istediğim yipranmaya başladım. İlerde daha da yıpranmak istemiyorum. Otomative geçip otomativ üzerinden devam etmek istiyorum. Herkesin en ufak fikrine açığım. Biraz uzun oldu kusura bakmayın.
Otomotiv mühendisliğine geçmen makine müh. de aldığın derslerin sadece %10 unu değiştirir, o %10'luk dersler de seçmeli olur. Makine elemanları, termodinamik, ısı transferi, enerji teknolojileri (enerji 1-2 veya içten yanmalı motorlar), statik, dinamik, mukavemet gibi baba derslerden otomotive geçsen bile kaçamazsın zaten seni zorlayacak olan dersler bu saydıklarım. Ne yazık ki her iki bölümde de var.
Ben makine bölümünden mezunum, ilk 2 senenin sonundaki gno'm 1.34 idi, 2.54 ortalamayla mezun oldum. İlk 2 senemi (hazırlık sınıfıyla 3) hızlı yaşadım. 4 yıllık bölümü 2 yılda bitirmiş gibi bişey oldum. Son sene 25 ders aldım. Son dönem 13 ders aldım, bitirme dahil 6 tane projem vardı. 3-4 ayda 6 projeyi AA ve 13 dersi min BB harf notuyla verdim ve bu 13 dersin 1 tanesinden bile büte kalmadım, sene sonu Isparta'ya gitme sebebim sadece kalan eşyalarımı toplamaktı.

Her şeyin sonunda makine müh. bölümünün aslında ne kadar kolay olduğunu anladım. Son yıllardaki performansımı başta gösterseydim üstten ders alarak 3 yılda bitirebileceğimi farkettim :D Hiçbir şeyi gözünde büyütme, istersen üstesinden gelirsin.
 
Son düzenleme:

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
Turkiye genelinde 177k sıralamaya İsparta Süleyman Demirel üniversitesi Makina Mühendisligi 2. Öğretimi kazandım ve şuan 2. Sınıf 1. Dönemdeyim.
1. Sınıf GNO 1.26 ile bitti. Şimdi de sınavlarım pek parlak değil. Bölümden de hocalardan da pek memnun değilim. Çokça otostop çektim ve herkes makina 4. Sınıftan bıraktım veya arkadaşım bıraktı diyor. Bunu direk insanlara bağlamak yerine biraz daha okul yönetimine bağlamaya başladım. Yaz okulundan güzel para kırıyorlar. Ben de yazları bellboyluk yaptığım için okul harcamalarimi karşılayacak parayı biriktiriyorum. Yani yaz okuluna verecek param ve zamanım yok.
Gel gelelim denizli pamukkale de otomativ mühendisliği okuyan bir arkadaşımla sohbet ettikten sonra Bayadır aklımda olan otomative geçmeyi kafama koydum. Adam diyorki sizin biraz daha kağıt kalemle bizim biraz daha takım tezgahda dersler işliyor. Kesinlikle doğru.
Yani abiler kardeşler anlatmak istediğim yipranmaya başladım. İlerde daha da yıpranmak istemiyorum. Otomative geçip otomativ üzerinden devam etmek istiyorum. Herkesin en ufak fikrine açığım. Biraz uzun oldu kusura bakmayın.
Biraz içimi dökeyim, biraz nasihat olsun:

Ülkenin "önde gelen" mühendislik fakültelerinin birinden makine mühendisi olarak mezun oldum. 8 senede bitirdim. Çok sövdüm, hem hocalara hem okula (hâlâ sövüyorum bazı konularda gerçi :D), çok stres yaşadım. Ama bildiğim tek bir şey var ki, kesinlikle değdi.

Ben de, muhtemelen buradaki herkes gibi, çocukluktan kalma otomobil aşkı var. Tasarım, yürüyen vb. çok konularda hala kafa patlatırım, Youtube'dan teknik video izlerim. Ama o teknik videoların hiçbirini "tezgah başında" gördüğün derslerle kafana oturtamazsın. Mühendisliğin bir kuralı var: Teknik bilmek ZO-RUN-DA-SIN. Bu kadar basit. Seni işçiden, teknikerden ayıran bu. Gerisine karışmak okulun derdi değil. Onların yapabileceği tek şey projelerle (ki bunların çok büyük kısmı yine kağıt üstünde) öğrendiklerini kullanmanı sağlamak. Eğer ileride yapmak istediğin şey inovasyonsa bırakmamanı öneririm. Türkiye'de otomotiv sektörünün varlığı (savunma sanayii hariç) tartışılır düzeyde. Kaldı ki üstte de dendiği gibi ders olarak makine mühendisliğinden çok da farklı değil. Sonuçta onlar da mühendislik temelini almak zorunda.

Eğer bölümünü seviyorsan, ileride yapmak istediğin işle örtüşüyorsa kesinlikle bırakma. Üniversite ne yazık ki lise gibi değil. Hem hoca yaklaşımı, hem derse ve sınavlara çalışma sistemi çok farklı. Ona alışmak biraz sürüyor ama alıştıktan sonra gerisi geliyor, merak etme. Makine mühendisliğinden türemiş bir bölüme geçeceğine bölümünde kal, istersen ileride yüksek lisansla isteklerini tamamlarsın.
 

Ozgur Gunes

Özgür Güneş
Panpa
7 Eyl 2016
4,158
1
8,076
4,820
28
Ankara
Marka
Peugeot
Otomotiv mühendisliğine geçmen makine müh. de aldığın derslerin sadece %10 unu değiştirir, o %10'luk dersler de seçmeli olur. Makine elemanları, termodinamik, ısı transferi, enerji teknolojileri (enerji 1-2 veya içten yanmalı motorlar), statik, dinamik, mukavemet gibi baba derslerden otomotive geçsen bile kaçamazsın zaten seni zorlayacak olan dersler bu saydıklarım. Ne yazık ki her iki bölümde de var.
Ben makine bölümünden mezunum, ilk 2 senenin sonundaki gno'm 1.34 idi, 2.54 ortalamayla mezun oldum. İlk 2 senemi (hazırlık sınıfıyla 3) hızlı yaşadım. 4 yıllık bölümü 2 yılda bitirmiş gibi bişey oldum. Son sene 25 ders aldım. Son dönem 13 ders aldım, bitirme dahil 6 tane projem vardı. 3-4 ayda 6 projeyi AA ve 13 dersi min BB harf notuyla verdim ve bu 13 dersin 1 tanesinden bile büte kalmadım, sene sonu Isparta'ya gitme sebebim sadece kalan eşyalarımı toplamaktı.

Her şeyin sonunda makine müh. bölümünün aslında ne kadar kolay olduğunu anladım. Son yıllardaki performansımı başta gösterseydim üstten ders alarak 3 yılda bitirebileceğimi farkettim :D Hiçbir şeyi gözünde büyütme, istersen üstesinden gelirsin.

Bu kadar yğun olmasa da benim de böyle oldu
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso

babayimben

Enes
Panpa
4 Eki 2018
843
1,751
2,520
47
İstanbul
Marka
Mercedes
Mühendislik dediğin kağıt kürektir bence, mühendisin temel işi teoriyi oluşturmak, bunu pratikte uygulatacak yöntemleri belirlemek ve pratikte uygulatmaktır. (Gerektiğinde kontrol etmek dahil)
Ancak mühendislik eğitimi almak sahada yani pratik olarak çalışmanı engellemez. Hatta pratik olarak çalışırken işin teorisini daha iyi kavradığın için sana artı katar.
O yüzden bence hangi mühendisliği bitireceğim diye düşünmek yerine, en kısa zamanda okulunu bitirerek hedeflediğin meslek dalında çalışma aşamasına geçmelisin.
 

mburakozgen

Profesör
19 Mar 2017
294
364
1,395
Tezgahları bilmek önemlidir ama mühendislik her zaman için kağıt kürektir. Kağıt kürek olmadığı zamanda solid ansys tir :D Emin ol okul atölyesinde kaynak makinesi kullanmak, diğer gereçleri kullanmak sana iş hayatında hiç birşey katmayacak. Çünkü beraber çalıştığın iş arkadaşın olacak olan teknisyenler bu işi yapıyor ve bu malzemelerin pratik kullanımı veya bu malzemelerle pratik çözüm üretme konusunda hiç bir zaman boy ölçüşemezsin. İdare yeteneğin ve hesap kitabınla onların klavuzu olursun. Bu söylediğim bütün mühendislik dalları için geçerli (istisna olan varsa bilgilendirsin lütfen :) ). Onun haricinde merkezi yerleştirmeyle yatay geçişte girdiğin senenin ÖSS (adı neyse) puanıyla geçiş yapabiliyorsun. Makine özelinde konuşacak olursam iş hayatıda, ortamıda, okumasıda yıpratıcı ama başarmanın tadını aldıktan sonra bu yıpratıcı şeyler inanılmaz zevk verir ancak sevmiyorsanda ömrünü tüketir açıkçası, o yüzden ne istediğini ne yapacağını neyi sevdiğini iyice tartıp karar vermelisin. Ve bunu yaparkende paradan bağımsız düşün. Eğer azıcık şanslıysan ve işini severek yapıyorsan para bir sonuç olarak seni bulur. Biraz dağınık ve daldan dala bir yazı oldu telefondan yazıyorum kusuruma bakma :)
 
10 Mar 2017
3,246
4,058
4,820
25
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Tezgahları bilmek önemlidir ama mühendislik her zaman için kağıt kürektir. Kağıt kürek olmadığı zamanda solid ansys tir :D Emin ol okul atölyesinde kaynak makinesi kullanmak, diğer gereçleri kullanmak sana iş hayatında hiç birşey katmayacak. Çünkü beraber çalıştığın iş arkadaşın olacak olan teknisyenler bu işi yapıyor ve bu malzemelerin pratik kullanımı veya bu malzemelerle pratik çözüm üretme konusunda hiç bir zaman boy ölçüşemezsin. İdare yeteneğin ve hesap kitabınla onların klavuzu olursun. Bu söylediğim bütün mühendislik dalları için geçerli (istisna olan varsa bilgilendirsin lütfen :) ). Onun haricinde merkezi yerleştirmeyle yatay geçişte girdiğin senenin ÖSS (adı neyse) puanıyla geçiş yapabiliyorsun. Makine özelinde konuşacak olursam iş hayatıda, ortamıda, okumasıda yıpratıcı ama başarmanın tadını aldıktan sonra bu yıpratıcı şeyler inanılmaz zevk verir ancak sevmiyorsanda ömrünü tüketir açıkçası, o yüzden ne istediğini ne yapacağını neyi sevdiğini iyice tartıp karar vermelisin. Ve bunu yaparkende paradan bağımsız düşün. Eğer azıcık şanslıysan ve işini severek yapıyorsan para bir sonuç olarak seni bulur. Biraz dağınık ve daldan dala bir yazı oldu telefondan yazıyorum kusuruma bakma :)
yorumlar fikirler benim için çok önemli. herkesin ne demek istediğini çok iyi anlıyorum. teşekkür ederim
 
  • Beğeni
Tepkiler: mburakozgen

mgdedeoglu

Reis
7 Eyl 2016
3,232
9,855
5,320
36
Stuttgart
Şöyle bir örnek de vereyim. 5-6 yıllık makine mühendisi arkadaşım geçen sene ilkbaharında kafayı kırdı ben İngilizce eğitimi almak için Avustralya'ya gideceğim dedi ve gitti. İlk başta inanılmaz mutsuzdu çünkü parayı da hazırdan yiyordu ve burdaki ortamını ilk başta orda bulamadı. Bana şunu dedi, abi burda baristaysan veya aşçıysan kesinlikle işsiz kalma şansın yok. Şuan orda makine mühendisliği yapmak yerine (ki yapamaz) restaurantta çalışıyor ve Türkiye'deki hayatımdan daha mutluyum diyor. Olay bitmiştir onun için.

Diyebilirsin ki ben makine mühendisi olacağım mesleğim her yerde geçerli o iş o kadar kolay değil. Okullarınızda sizi açık net kandırıyorlar !! Belki bilgisayarla ilgili meslekler ve doktorlar için geçerli olmayabilir. Ancak pek çok tıp öğrencisinin şuan TUS'a çalışmaktansa almanca çalıştığını biliyorum. Mesleğin büyüsüne kapılmayın, okumayan etmeyen ne insanlar ne paralar kazanıyorlar. Hatta şunu söyleyeyim Türkiye'de bir dili çok iyi şekilde biliyorsanız en büyük avantajınız o işte. Bu ister Arapça ister Çince ister ister İngilizce olsun.

Git Almanya'da selamın aleyküm ben makine mühendisiyim bana iş verin de millet sana kaba etiyle güler. Nerden biliyorsun dersen kendimden biliyorum. Ha şanslıysan ve o ülkenin dilini veya en kötü iyi derecede ingilizce biliyorsan belki şansın olabilir. Ben mesela Almanya'da mimarlık yaparım ama bir projede ismim geçmez, sigortada mimar olarak gözükmem, kazandığım para eksik olur vs.. Çünkü adamlar bizim diplomamızı sallamıyor. Yüksek yaparsan ayrı tabi.

Kritik soru şu, senin benim hayattaki amacımız ne? Para mı, mutlu olmak mı, ne iş yapıyorsan en iyisini yapmak mı, en iyi arabaya binmek mi, adım 100 yıl sonra hatırlansın isteği mi yoksa azıcık aşım belasız başım mı?

Nacizane tavsiyem şu olur. Sık dişini okulunu bitir. Boşuna para harcama paranı biriktir. Benim zamanında yaptığım hataları yapmayın. Bas Avrupa, Amerika'ya git. Bu hayatı başka şekilde de yaşamak mümkün, yeter ki biraz vizyonunuz olsun.
 
Son düzenleme:
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım