Maksimum Tork Devri

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Merhaba
Kısa bir süre önce, bu konu hakkında bir makale yazmıştım.

Arabayı ekonomik olarak kullanabilceğiniz. Motorun yakıt / fayda yönünden en ideal olduğu devir bandıdır. Maksimum Güc devrindeki yakıt tüketimini çok gören bünyelerin imdatına yetişen vites değişim noktasıdır.
Bir arabayı maksimum tork devrinde her zaman kullanabilirsiniz.
Bir motomobil devir cevirdikce herzaman çok yakmaz. Maksimum tork bandında araba rahat ilerler. Motor yükü düz yolda %60 %70 civarındadır. Yani gaz pedalını %40 basarsanızda, bu devirde rahatlıkla yürüyebilir. Rampa çıkarken Tork devrinde iseniz gaza biraz daha basarak motor yükünü artırabilir çekişden düşme yaşamazsınız.

3500 devirde 100 newton güc üreten bir motoru ele alalım. Bir otomobili saate 100 km hızda tutmak için sadece 15 beygir yeterlidir. Arabanız maksimum tork devri 3500 devir ise sizin saate 100 km hızda 4 ncü vitede giderken gaza %40 basmanız durumunda üretilen güc daima Tam tork anlamına gelmez. Motorun yük durumu %100 olmadığı sürece 3500 devirde maksimum torku almazsınız. Motorun 3500 devir cevirmeside yakıt sarfiyatı anlamına gelmez. Bir motor 3500 deviri %15 gaz pedalına basarakta cevirebilir. %40 bastığınızda motor yükü %65 olan arabanız 65 newton tork üretiyor olabilir. Ama rampada tam gaz basıldığında motor yükü %100 olduğunda 100 newton torka ulaşabilir. Maksimum tork devri size bu esnekliği sağlar.

Arabanızı daha düşük devirde örneğin 2500 devirde yine 65 newton tork üretebilir. Fakat bu motor yükünü %80 lerde tutumasına sebeb olur. Asıl işte bu zamanda araba daha fazla yakar. Rampa çıkarken 2500 devirde tam gaz yapıldığında 70 newton torktan fazlasını o an alamazsınız, Devri artmasını beklersiniz. Yada motorunuz bayılır. Vites düşürmek zorunda kalırsınız.

Maksimum tork devri sizi esnek kılar, tüketimi düşürür yoldan soğutmaz.

 

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Bu kendi yazdığım konuyu 300 km test ettim, Teoride olay yukardaki gibi olmalıydı. Fakat depoyu fullediğimde 8,3 litre tüketime ulaştım. Yuh arkadaş bu nasıl tork devriymiş dedim kendime. Sonra sağlamasını yapmak için, maksimum 3000 devir bandı olacak şekilde nerdeyse aynı güzergahta azami ağırlık ile yarım depo kullandım. Sonuc olarak yarım depoda 100 km gidebiliyor iken, maksimum 3000 devir görecek şekilde kullandığım araba 124 km yol yaptı. Yani 24 km araba fazla sürdüm.
Tüm bu yolculuk boyunca aynı arabayı 3 defa sollamaktan başka araç sollamadım. 2500 devirde %35 gaz pedalı basarak kullandım.
8,3 litreden 6,7 litre yakıt ekonomisi yaptım. 1,6 litre yakıt tasarufu yapmış oldum. 4,5 lira tasaruf demek. Ayda 100 tl gaz parası cebe demektir. Siz siz olun her yazılana inanmayın. Bunu ben bile yazmış olsam bile. Siz deneyin. olup olmadığını görün..
 

Patri

Profesör
22 Eyl 2016
258
440
1,395
Ben daha önceden okumuş olsaydım, yanlış olduğunu belirtirdim zaten :) Maksimum tork devri her arabada farklılık gösterir, ve sürekli maksimum tork ile yol almak, yakıt tüketimi açısından çoğu zaman negatif olur.

Yakıt ekonomisi için 'max tork'ta sürün' gibi ifadeler yanlıştır. Ekonomik sürüş için farklı yol şartlarında farklı sürüş tarzı gerekebilir. Ama kısaca olayın özü şudur; En az yakıtla çok yol almak için, o yol şartına göre minimum tork, minimum motor yükü ve minimum güç ile yol almak gerekir. Bu da yola göre, gaz pedalına en az şekilde basmanız demektir.
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Bir kere zaten teorik yanlış ki az yaktırmak için maximum tork yerine o yol için optimum gücü tahmin edip o devirde tutmak çok daha mantıklı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

kerpetenemir

Emir Kerpeten
Panpa
9 Eyl 2016
1,332
2,965
3,770
27
İstanbul
Marka
Opel
Ali abi bu kadar uğraşacağına al bi tane dizel araba rahatına bak , al bitane 1.3 dizel biz geçen sinanla bursaya gittik dönerken körfezi dolandık bastık hiç yavaş sürmedik çoğu yerde dip gaz gittik otobana çıkınca 160-170lere kadar çıkıp seyahet ettik ve sonuç 150tlye 745 km yani demem oki her aracın bir amacı var ve sen amacına göre araç seçmelisin ben öğrenciyim hergün geziyorum ve araç lazım ekonomim orta seviye oyüzden dizel araç aldım benim okadar modifikli 1.7im bile 50 liraya 200km gidiyor ve gazlaya gazlaya kese kese
 
  • Beğeni
Tepkiler: ibougur ve Porsche

kerpetenemir

Emir Kerpeten
Panpa
9 Eyl 2016
1,332
2,965
3,770
27
İstanbul
Marka
Opel
He bide şu dizel aracın masrafı çok olur muhabbetine gelirsek annemde 1.3cdti corsa var , sıfır aldık 170bin km oldu ve yaptığımız tek şey 10bin kmde bir yağ ve filtreleri değişmek , yağı 65 tl filtrelerle beraber 100tl tuttuyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
He bide şu dizel aracın masrafı çok olur muhabbetine gelirsek annemde 1.3cdti corsa var , sıfır aldık 170bin km oldu ve yaptığımız tek şey 10bin kmde bir yağ ve filtreleri değişmek , yağı 65 tl filtrelerle beraber 100tl tuttuyor

Genç. Bu gun golcuk korfezi dolandim. 350 km yol yaptim. Bu otoban surusundeki cvr kaydim.
QuickMemo+_2017-03-25-17-49-21.png QuickMemo+_2017-03-25-17-49-05.png QuickMemo+_2017-03-25-17-52-30.png
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

kerpetenemir

Emir Kerpeten
Panpa
9 Eyl 2016
1,332
2,965
3,770
27
İstanbul
Marka
Opel
Benim arabam ucuz garantili ve yeni. Benim yakittan yana sikintim olmadi.
o konuda haklısın biz 2011 de bizim corsa dyi 28 bin liraya almıştık şuan 170bin km de hiç bizaman özel servise gitmedik hep sanayi bakımlı yada benzincide yağ değiştirdik hala bir sorun çıkarmadı inşallahta çıkarmz
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
o konuda haklısın biz 2011 de bizim corsa dyi 28 bin liraya almıştık şuan 170bin km de hiç bizaman özel servise gitmedik hep sanayi bakımlı yada benzincide yağ değiştirdik hala bir sorun çıkarmadı inşallahta çıkarmz

3200 devir bandinda kullanip 6.8
o konuda haklısın biz 2011 de bizim corsa dyi 28 bin liraya almıştık şuan 170bin km de hiç bizaman özel servise gitmedik hep sanayi bakımlı yada benzincide yağ değiştirdik hala bir sorun çıkarmadı inşallahta çıkarmz

Ben mondeo sw almayi dusunuyorum. Ama para olunca. Şimdilik aytenin kabiliyetlerini maksimum seviyede kullaniyorum..
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,017
7
51,352
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Merhaba
Kısa bir süre önce, bu konu hakkında bir makale yazmıştım.

Arabayı ekonomik olarak kullanabilceğiniz. Motorun yakıt / fayda yönünden en ideal olduğu devir bandıdır. Maksimum Güc devrindeki yakıt tüketimini çok gören bünyelerin imdatına yetişen vites değişim noktasıdır.
Bir arabayı maksimum tork devrinde her zaman kullanabilirsiniz.
Bir motomobil devir cevirdikce herzaman çok yakmaz. Maksimum tork bandında araba rahat ilerler. Motor yükü düz yolda %60 %70 civarındadır. Yani gaz pedalını %40 basarsanızda, bu devirde rahatlıkla yürüyebilir. Rampa çıkarken Tork devrinde iseniz gaza biraz daha basarak motor yükünü artırabilir çekişden düşme yaşamazsınız.

3500 devirde 100 newton güc üreten bir motoru ele alalım. Bir otomobili saate 100 km hızda tutmak için sadece 15 beygir yeterlidir. Arabanız maksimum tork devri 3500 devir ise sizin saate 100 km hızda 4 ncü vitede giderken gaza %40 basmanız durumunda üretilen güc daima Tam tork anlamına gelmez. Motorun yük durumu %100 olmadığı sürece 3500 devirde maksimum torku almazsınız. Motorun 3500 devir cevirmeside yakıt sarfiyatı anlamına gelmez. Bir motor 3500 deviri %15 gaz pedalına basarakta cevirebilir. %40 bastığınızda motor yükü %65 olan arabanız 65 newton tork üretiyor olabilir. Ama rampada tam gaz basıldığında motor yükü %100 olduğunda 100 newton torka ulaşabilir. Maksimum tork devri size bu esnekliği sağlar.

Arabanızı daha düşük devirde örneğin 2500 devirde yine 65 newton tork üretebilir. Fakat bu motor yükünü %80 lerde tutumasına sebeb olur. Asıl işte bu zamanda araba daha fazla yakar. Rampa çıkarken 2500 devirde tam gaz yapıldığında 70 newton torktan fazlasını o an alamazsınız, Devri artmasını beklersiniz. Yada motorunuz bayılır. Vites düşürmek zorunda kalırsınız.

Maksimum tork devri sizi esnek kılar, tüketimi düşürür yoldan soğutmaz.

Ali hocam konuda ciddi bir yanılgıya düşmüşsün. Maksimum tork devirlerinde motor ona göre fazla yakar. En ekonomik sürüş aranıyorsa motoru sesi değişmeyecek kadar, çekişin her daim rahat olacağı şekilde minimum devirde tutmak gerekir. Motor maksimum performans vermez ama ona göre de az yakar. Hele hele bahsettiğin 3000küsür devirlere filan çıkılırsa özellikle küçük motorlu ekonomik araçlarda kesinlikle ekonomi beklememek gerekir. Daha bunun yüksek hızda artan rüzgar ve yol sürtünme dirençleri var, bunlar da direk etkiler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve sputnik

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Ali hocam konuda ciddi bir yanılgıya düşmüşsün. Maksimum tork devirlerinde motor ona göre fazla yakar. En ekonomik sürüş aranıyorsa motoru sesi değişmeyecek kadar, çekişin her daim rahat olacağı şekilde minimum devirde tutmak gerekir. Motor maksimum performans vermez ama ona göre de az yakar. Hele hele bahsettiğin 3000küsür devirlere filan çıkılırsa özellikle küçük motorlu ekonomik araçlarda kesinlikle ekonomi beklememek gerekir. Daha bunun yüksek hızda artan rüzgar ve yol sürtünme dirençleri var, bunlar da direk etkiler.

32 dakikalık video yapıyorum. Arabanın devir saati ve ortalama yakıtı, gaz pedalı konumu gibi dataları barındıran bir video. Dün yaptığım 400 km yakın yolculuktan . değerlendirmelerini birde o video üzerinden yapmanı bekliyorum :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,017
7
51,352
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
32 dakikalık video yapıyorum. Arabanın devir saati ve ortalama yakıtı, gaz pedalı konumu gibi dataları barındıran bir video. Dün yaptığım 400 km yakın yolculuktan . değerlendirmelerini birde o video üzerinden yapmanı bekliyorum :)
Ali hocam şimdi hesapladım, 19 yıllık şoförlük tecrübem var, o da aynı şeyi söylüyor. OBD2 cihazı ve mobil uygulama bende de var, bağladığım zaman o da aynı şeyi söylüyor. Sesini ciğerini kendi bünyem gibi bildiğim arabam da aynı şeyi söylüyor. O yüzden şahsen ikna olamıyorum :) Belki de benim dikbaşlılığımdır. =)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Ali hocam şimdi hesapladım, 19 yıllık şoförlük tecrübem var, o da aynı şeyi söylüyor. OBD2 cihazı ve mobil uygulama bende de var, bağladığım zaman o da aynı şeyi söylüyor. Sesini ciğerini kendi bünyem gibi bildiğim arabam da aynı şeyi söylüyor. O yüzden şahsen ikna olamıyorum :) Belki de benim dikbaşlılığımdır. =)

Maksat goruntu uzerinden yorum yapmak. Yoksa sen yanliş biliyon felan demedim.. Zaten yukarda kendi kendime saglamasin8 yaptim..
 

kaanc5

Profesör
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
904
1,201
2,320
İstanbul/Lüksemburg
Marka
BMW
Benim içgüdüsel eco pro modum, minimum gazla aracı çekişten düşürmeden sakin sakin gitmektir ki beni hiç yanıltmadı. Benim aracım da atmosferik benzinli ve maksimum torkunu 3500 devirde veriyor, ben eminim ki 3500 devirde gidersem uzun yolda 8.5 litre civarında yakar ve altına kesinlikle düşmez.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım