Mercedes C180D Estate (S205) İnceleme

Selamlar,

Aracı almanın üzerinden neredeyse 9 ay geçti ve ben bu sürede 9 ülkede 14bin km'nin üzerinde yol yaptım. Çok uzun yol da yaptım, şehir içinde trafikte de kullandım. Karda da sürdüm, çok sıcak havada da, çok yağmurda fırtına da. Hemen her koşulu gördükten sonra artık bir inceleme ile uzun kullanım testi arasında bir şey yazabilirim diye düşündüm. Bu sayede merak edenlerin sorularını da cevaplayabilirim. Bu arada yine hemen her seyahatimde normalde uçakla gidip farklı farklı araçlar kiralayarak deneyimlemeyi sevdiğimden karşılaştırma da yapabilirim diye düşünüyorum.

Araç Seçimi

Araç seçimi aslında bir bakıma çok kolay oldu. O konuyu detaylıca şurada anlatmıştım o nedenle bir daha uzatmaya burada gerek yok diye düşünüyorum:

Mercedes C180d Estate Avusturya’dan Almak

Sadece şunu diyebilirim ki premium bir cruiser istiyordum. Bu konuda da f/p oranı en iyi olan aracı aldığımı düşünüyorum.

Araç Özellikleri

Model: Mercedes C180d Estate (S205)
Model Yılı: 2017 9.Ay Trafiğe çıkışlı, Mercedes Junge Sterne Programı (Mercedes'in garantisinde, bierbir sıfır araç alır gibi garantisinin olduğu bir program) kapsamında alındı
KM: Aldığımda 39bin km'deydi. Şu an 53bin'de
Motor & Şanzıman: 1.6lt dizel 116HP, 7G Tronic Plus Tam Otomatik Tork Konvertörlü şanzıman

Donanım:
  • ABS Fren sistemi (Önler Disk, Arkalar Disk)
  • ESP (Elektronik Stabilizasyon Programı)
  • Yokuş kalkış desteği
  • Lastik Basınç Sensörü
  • Sürücü ve Yolcu Ön Hava Yastıkları
  • Sürücü diz hava yastığı
  • Arka Yolcular için perde hava yastıkları
  • Start & Stop sistemi
  • Çift Bölgeli otomatik klima sistemi (Klima güçlendirici sistem)
  • Fonksiyonel elektronik direksiyon
  • Büyük yakıt deposu (66lt)
  • Adaptif süspansiyon (Sürüş moduna göre sertleşip yumuşayan ve yükselip alçalan)
  • Aktif Fren yardımcısı
  • Yorgunluk tespit asistanı
  • Anahtarsız çalıştırma
  • Ön elektrikli koltuklar
  • Ön Isıtmalı koltuklar
  • Touch pad'i olan 7inch ekran
  • Garmin Navigasyon (Canlı trafik özellikli, Tüm Avrupa kıtasını Türkiye dahil kapsayan)
  • Ön ve Arka park sensörü
  • Kendi kendine park etme özelliği
  • Hız Limitleyici ve Sabitleyici (Kendi kendine fren özellikli)
  • Led ön arka far ve stoplar
  • Yağmur Sensörü
  • Far sensörü
  • Bluetooth bağlantısı
  • Telefon üzerinden internet bağlantısı
  • Dynamic Select (Farklı Sürüş Modları)
  • 17 Inch Alaşım Jantlar (Kış Lastilkeri için ayrıca 4 adet orijinal jant takımı)
  • Elektrikli açılıp kapanan bagaj kapağı
  • Elektrikli Çeki Topuzu
  • Çift Cam Yalıtım
Artıları
  • Konforlu sürüş
  • Yalıtım/Sessizlik
  • Malzeme Kalitesi
  • Yol Tutuş
  • Yakıt Tüketimi
  • Dizayn
  • Premium satış sonrası hizmet
Eksileri
  • İsteksiz motor
  • Bazı anlamsız donanım eksikleri (CarPlay, Adaptif Uzun Farlar, Şerit Takip, 360derece kamera vb.)
Tasarım, Kullanım, Konfor Özellikleri

Aracın en sevdiğim kısmı bu kısım. Tasarımı rakiplerinin bana kalırsa çok önünde. Çok şık duruyor her açıdan. İçeride de aynı şekilde. Dizayn anlamında canımı sıkan hiçbir şey yok diyebilirim. Estate versiyon olmasını özellikle istedim. Bir kere özellikle bu kasada çok şık duruyor bence. Bir de bu kadar şık duran W211 kasa Mercedes E'nin Estate modeliydi. S211 kasa kodu olan model. Onun dışında sedanlardan daha güzel kasası olanlar Audi ve BMW'nin modelleri oluyor genelde. Özellikle yeni A4, A6, BMW 3 ve 5'in Estate'leri iki üç nesildir daha güzel sedan versiyonlarından. Mercedes'te ise bir önceki kasaların Estate'leri sedanlara göre daha çirkindi bence. Şu anda ise CLA, C ve E'de Estate'ler çok çok daha güzel oldu. Her neyse benim gözüme hoş gelmesinin yanısıra sedan versiyondan yaklaşık 1.5cm daha uzun. Yani aslında sedanla aynı boyutlarda gibi bir şey. Bu da park yeri konusunda canınızı sıkmanıza neden olmuyor. Aynı zamanda aks mesafesi ise aynı. Sedan ile kağıt üzerinde aynı konfora sahip olduğunu söyleyebilirim bu anlamda da. Ancak sedana göre tavan düz geldiğinden arka yaşam alanı çok daha ferah. Camlar daha büyük, tavan daha yüksek. Arka diz mesafesi ise aks mesafesinin aynı olması sebebiyle aynı. Yine bir Mercedes klasiği olarak çok büyük bir şaft tüneli var. 3. kişiler için biraz zor bir ayak mesafesi var gerçekten. Bagaj hacmi olarak da 70-80lt kadar bir fark bulunuyor sedan ile arasında. Ancak dümdüz bir yükleme eşiği bulunduğundan çok daha rahat bir bagajı var.

s205 side.png
w205 side.png


Malzeme kalitesine gelirsek kullanılan malzemeler içeride de dışarıda da çok kaliteli. Elinizin değdiği her yer yumuşak. Ön arka ya da bagaj farketmeksizin hem de. Saklama gözlerinin içi, yerler, bagaj vs. her yer kadife. Bastığınız her şey yavaş yavaş pıss diye açılıp kapanıyor. Cam açma butonlarına kadar her yer kaliteli. Yine yalıtım çok iyi düzeyde. Çift cam olsun, bagajdan motora kadar yalıtım malzemesi kaplı olsun. Arka lastiklerin bulunduğu yer de yine halı kaplı lastik sesi az gelsin diye. 150-160'a kadar son derece rahat bir biçimde yolculuk yapıyorsunuz. Bu hızdan sonra elbette lastik ve rüzgar sesi duymaya başlıyorsunuz artık.

Süspansiyon kalitesi ise adaptif olmasından dolayı tahmin edeceğiniz üzere son derece iyi. İnanılmaz bir konfor sunuyor. Bu konuda çok diyebilecek bir şey yok bence. Ayrıca yine daha güzel görünse de 18-19 inchler daha konforsuz oluyor. 17'ler aracı daha da konforlu yapıyor. Bu yalıtımla birleşince konfor çok artıyor.

Donanım olarak orta seviye bir donanım olsa da aslında ihtiyacınız olan her şey içinde. İnce düşünülmüş çokça şey var. Özellikle klima olarak daha iyi bir araç kullanmadım. Mercedes bu konuda cidden çok farklı. Burada tek eleştirim ise arka havalandırma menfezlerinin standart olmaması. Benim araçta yok mesela. Son derece saçma bir durum. Yağmur ve far sensörü artık her arabada standart oldu. Premium olmayanlara göre bir tık daha keskin çalıştığını söyleyebilirim sadece. Silecekler ancak yine Mercedes'te farklı. Premium olmayan hemen her araçta silecek suyunu akıtıp temizleme yaptığınızda sağdan soldan mutlaka cama su akar. Bir de asla yeterli su camın her köşesine eşit dağılmaz. Bu araçta bu tarz sorunlar yok. Belki çok detay şeyler bunlar ama düşünülmüş olması çok güzel. Kışın koltuk ısıtma muazzam iş görüyor. Bir anda ısınıyor insan. Navigasyon'u bayağı iş görüyor. Türkiye dahil olmak üzere her yerde kullandım ve google maps'e hiç ihtiyaç duymadım. Bu kadar yeni araçta CarPlay olmaması ise bir ayıp bence. Multimedya sistemi alışınca kolay ancak Mercedes'te her zaman maalesef biraz karışık oluyor. Biraz zaman alıyor kesinlikle. Bir önceki versiyona alışmıştım bu araçtaki bambaşka geldi mesela. Ancak şu an ezbere kullanıyorum tabii. Sesli komut da var ancak maalesef Türkçe desteklenmiyor. Türkçe için MBUX sistemi almak gerekiyor. O da 2019'dan itibaren var C kasalarda. Ancak MBUX şu an çok yeni ve maalesef çok da anlayamıyor söylenenleri henüz. Biraz zaman geçince gelişecektir. Bir diğer güzel donanım ise ekstra para verip taktırdığım elektronik çeki topuzu. Bu özelliği özellikle yazmamın sebebi Mercedes'in bu işi çok güzel yapıyor olması. Hiçbir diğer premium markada (Jaguar, BMW, Land Rover ve Volvo için konuşuyorum) sonradan takılan orjinal çeki topuzu maalesef elektronik olmuyor. Bu altyapısı hazırda olan tek marka Mercedes. Bu nedenle daha ucuza istediğiniz zaman taktırıyorsunuz ve arkada sürekli çıkık durup çirkin bir görüntü oluşturmuyor. Sadece ihtiyacınız olduğunda çıkıyor. (Daha fazlası için konu açmıştım: Çeki topuzu)

Aracın saklama alanları oldukça iyi bence. En azından bana fazlasıyla yetiyor diyeyim. Burada en sevmediğim şey torpidosu. Çok kötü bir tasarımı var. Dizayn olarak en olmamış şey torpido. Hem küçük hem kullanışsız. Bagaj eşiği dümdüz ve yükleme bu nedenle çok kolay. Oradaki koltuk yatırma butonları dahi güzel bir metal malzemeden yapılı. Bagaj eşiğinin altında çok geniş bir alan var. Orada da kalın bir yalıtım görüyorsunuz. Burada ikili bir perde var. Birisi normal bagajı kapatan bir perde. Bu perde bagaj kapağı açılında yukarı doğru kayarak açılıyor ve rahat yükleme imkanı sunuyor. Diğer perde ise file perde. Bu da köpeğiniz var ise sizinle iletişimde kalsın ama yanınıza da atlamasın diye konan bir perde.

Sürüş, Yakıt Ekonomisi ve Servis

Aracı özellikle en düşük motor seçeniğiyle ve dizel aldım. Dizel kullanmaya çok alışkınım. Aracın tepkilerinden, hangi aralıkta kullanmam gerektiğinden anlıyorum ve benzinliye göre sürüş yöntemini daha çok beğeniyorum. Bir kere 116hp bu aracı kaldırıyor mu diye çok soran oluyor. Kim kullandıysa ise şaşırdı. Torku gayet yerinde, şanzımanı daha önce kullandığım 7G Tronic'e göre çok daha iyi. Ancak bu aracın spor bir sürüşü asla yok. Tamamen sakin, konforlu sürüş arabası. Çok ani hızı yükseltip basıp gitmeyi seven bir sürüş karakteriniz yok ise, konforu önemsiyorsanız biçilmiş kaftan.

Birincisi çok daha az vergi ödüyorum bu motorla. Sonra en sessiz Mercedes motoru. Yine en az yakan Mercedes motoru. Bu nedenle Avusturya'da çokça satıyor hala bu motor. En son GLB'de de geldi. Bir anda hızlanmıyor tabii ki. Ya da performanslı bir sürüş yapayım diyorsanız size yanıt vermiyor pek. Ancak otobana çıkınca da 180-190 rahatlıkla yapıyorsunuz. Hem de bağırmadan. Sessiz sakin uzun yolda bir tren gibi konforlu konforlu gidiyorsunuz. Şehir içinde de zaten ne kadar hızlı gidiyoruz ki düşünen biri olarak beni bu anlamda tatmin ediyor. 2 saniye geç çıkayım 100km/h hıza ama her 100km'de 2lt az yakayım daha mutlu olurum. Bunu da fazlasıyla yapıyor. Kışın tabii bir tık daha fazla yakıyordu ancak yaz lastikleriyle uzun yolda (ki asla dikkat etmedim, bulduğum yerde bastım) en fazla 5.0-5.1 arasında yakıyor. Şehir içinde de 6'yı görmüyorsunuz. Bunlar bir Mercedes için inanılmaz değerler.

Yol tutuşu yine bir Mercedes için çok iyi. Bir önceki kasa C ve B serisi olan tanıdıklarım birkaç gün uzun yolda aracımı kullandılar ve hem yalıtım, hem yol tutma hem de konfor olarak kendi araçlarından çok farklı olduğunu söylediler. Bunda tabii ki Avrupa yollarının da etkisi var ancak bu konuda bu araç hakkını veriyor. 160-170'le km'lerce sakin sessiz gidiyorsunuz. Bu çok ciddi bir keyif ve premium ile premium olmayan araçların farklarından biri. Çok dolu Skoda, Seat, Ford gibi araçlarda bu hızlarda tedirgin eden bir salınım ve yüksek ses duydum hep mesela. Bu araç direksiyondaki insana güven veriyor ve tam anlamıyla uzun yol için yapılmış Bunu her an anlıyorsunuz.

Mercedes'ler genelde sorunsuzlukları ve uzun ömürlülükleri ile bilinir. Bu araçta da herhangi bir sorunum olmadı. Tek sorunum aldığımın ikinci günü yaşadığım AdBlue Sensörü arızasıydı. Bu sensör maalesef AdBlue materyalinin çok çabuk şekil değiştirmesi ve donabilmesinden dolayı çok kolay bozuluyor. Benimkini de serviste çok doldurmuşlar ve sensör sonra donma olup arıza yapmış. Götürdüğüm gün değişimin yapıp verdiler. Bir daha da en ufak bir sıkıntı yaşatmadı bana. Servis kalitesi de çok iyi. Daha servise ya da muayenesi gelmeden 2 ay önce falan bir mektup yollayıp randevu veriyorlar. Periyodik bakımı yaptırınca editleyeceğim burayı. Size bir kart veriyorlar ve dünyanın neresinde olursanız olun bu kart ile Mercedes'e gidip aracınızı garanti dahilinde yaptırabiliyorsunuz. Araçta SOS butonu da var ve Almanya merkeze bağlanıyor. Call Center size yardımcı oluyor ve yerel makamlara haber veriyor kaza anında.

Uygulaması da var. Bu en son Türkiye'de çalışmıyordu maalesef. Bu uygulama ile aracınızı park ettiğiniz yeri görebiliyorsunuz, telefondan bir konum aratıp aracın navigasyonuna atabiliyorsunuz, aracın camlarını kapılarını açıp kapatabiliyorsunuz, lastik basınçlarını görüyorsunuz vs. Yine kapıları camları açık unuttuysanız bildirim yolluyor ve tek tuşla kapatabiliyorsunuz. Yine yakıt tüketimini son gittiğiniz yolu vs. gösteriyor. Yine bir sorun yaşarsanız uygulamadan servise randevu da alabiliyorsunuz. Bu özellikle bilmediğiniz bir yerdeyseniz çok yararlı. Bu tarz özellikler güzel elbette.

Sonuç

Tamamen konfor odaklı sürüş seven, yakıtı da iyi olsun ve premium olduğunu bana hissettirsin diyen herkesin keyif alacağı sıkıntısız bir araç. Benim performans olarak hiçbir derdim yok. Benim için en konforlu ve en sorunsuz araç en iyisidir. Bunun yanında yakıtı da az yakarsa tadından yenmez. Bu araç da tam olarak bunu yapıyor. Bu nedenle şu ana kadar çok memnun kaldım. En son Münih civarında hayatımdaki en şiddetli yağmura yakalandım ve 160 ortalama ile geçtim o bölgeden. En ufak bir sarsıntı yaşatmadı. Bu anlamda beni her geçen dün daha da şaşırtmaya devam ediyor.

Sorularınız olursa beklerim.
 

kalender195

Mehmet Emin Kalender
Panpa
25 May 2017
896
1
1,710
2,520
27
İzmir
Marka
Volkswagen
Yazı çok bilgilendirici olmuş. Elinize sağlık. Merak ettiğim bir konu var. 116 hplik motor Türkiye'de kullanılan 136 hplik motorun gücü kısılmış versiyonu mu? Bir diğer deyişle Renault blok mu? Kazasız belasız iyi günlerde kullanın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Alper45 ve mcb

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,787
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Allah kazasız belasız sürüşler nasip etsin. Açıkçası bu araçta yapmış olduğunuz en iyi seçim adaptif süspansiyon almış olmanız kesinlikle. Sedan versiyon olan w205 c180 d'de şehir içi yolculuk etme fırsatım olmuştu hem önde hem arkada. Açıkçası büyük hayal kırıklığına uğramıştım. Yanılmıyorsam ya 205/60 R16 ya da 225/55 R16 ebatlı, bol yanaklı lastikler olmasına rağmen bir çok çukurda ciddi ciddi patır kütür ediyordu amortisörler. Sönümleyebildiklerinin yanında sönümleyemedikleri ve direkt kabine, konsola gelen darbeler oluyordu. Muhtemelen üzerinde rft lastik vardı. 16 jantlı bir D segment için kabul edilemezdi. Zaten son dönem çoğu premium aracın stok süspansyion konforunu, rft'lerin de etkisiyle hiç beğenmiyorum. E segmentte bile büyük hayal kırıklığı oluşturuyor. Makyajlı w205'te stok süspansiyon konforunun geliştirildiğine dair sürüş testleri izlemiştim. Sizinki gibi bir premium araç alacak olsam ya adaptif süspansiyonlu alırım ya da hiç almam. Sürüşü çok başka noktaya taşıyor bu donanım. Bu tercihiniz çok isabetli olmuş. Güle güle kullanın inşaallah.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Awacs ve mcb

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,385
2
3,010
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Yazı çok bilgilendirici olmuş. Elinize sağlık. Merak ettiğim bir konu var. 116 hplik motor Türkiye'de kullanılan 136 hplik motorun gücü kısılmış versiyonu mu? Bir diğer deyişle Renault blok mu? Kazasız belasız iyi günlerde kullanın.

Çok teşekkürler. Eksik bile yazdım diye düşünmüştüm açıkçası. Sevindim böyle düşünmenize. 116 beygir ile 136 beygir aynen aslında aynı blok. Turbodan dolayı farkı var sadece. 116 olan daha uzun ömürlü ve daha sessiz olan versiyon. 136 ise daha istekli versiyon. 116hp Türkiye’de satılmıyor çünkü daha hızlı versiyon talep görüyor. Avusturya’da ise tam tersi zira burada vergi beygir gücüne göre. Bu nedenle 20 beygir için fazla vergi saçma geliyor. Eğer fazla verilecekse direkt daha üst motorlar tercih ediliyor.
 

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,385
2
3,010
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Allah kazasız belasız sürüşler nasip etsin. Açıkçası bu araçta yapmış olduğunuz en iyi seçim adaptif süspansiyon almış olmanız kesinlikle. Sedan versiyon olan w205 c180 d'de şehir içi yolculuk etme fırsatım olmuştu hem önde hem arkada. Açıkçası büyük hayal kırıklığına uğramıştım. Yanılmıyorsam ya 205/60 R16 ya da 225/55 R16 ebatlı, bol yanaklı lastikler olmasına rağmen bir çok çukurda ciddi ciddi patır kütür ediyordu amortisörler. Sönümleyebildiklerinin yanında sönümleyemedikleri ve direkt kabine, konsola gelen darbeler oluyordu. Muhtemelen üzerinde rft lastik vardı. 16 jantlı bir D segment için kabul edilemezdi. Zaten son dönem çoğu premium aracın stok süspansyion konforunu, rft'lerin de etkisiyle hiç beğenmiyorum. E segmentte bile büyük hayal kırıklığı oluşturuyor. Makyajlı w205'te stok süspansiyon konforunun geliştirildiğine dair sürüş testleri izlemiştim. Sizinki gibi bir premium araç alacak olsam ya adaptif süspansiyonlu alırım ya da hiç almam. Sürüşü çok başka noktaya taşıyor bu donanım. Bu tercihiniz çok isabetli olmuş. Güle güle kullanın inşaallah.

Çok teşekkürler. Evet adaptif süspansiyon ciddi fark ettiren bir özellik. Bence de sürüşü gerçekten başka boyuta taşıyan bir özellik. Hayal kırıklığına uğramanız böylesine konfor ve uzun yol odaklı bir otomobilde üzücü kesinlikle ancak B ve C serisi (bir önceki kasa W204) kullanan tüm tanıdıklarım bu araç farklı dediler hep. Bilmiyorum artık bu adaptif süspansiyondan mı yoksa Run Flat lastiklerden mi. Bende Run Flat yok o nedenle bir şey diyemiyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve fujiwara

babayimben

Enes
Panpa
4 Eki 2018
843
1,751
2,520
47
İstanbul
Marka
Mercedes
Aracınızı güle güle kullanın, yazı da çok bilgilendirici olmuş.
Açıkçası yalıtımlı camlardan almamış olsaydınız şimdi artılarında yer alan "sessizlik" maddesi yerine eksi kısmında "rüzgar sesi alması" yazardınız muhtemelen. 205 kasalarda rüzgar sesi sorunu var maalesef.
Benim de bu tip araçlar kullananlara tavsiyem 17 jant ve rft olmayan lastikler olacaktır. Gerçekten konforu inanılmaz etkiliyor. 18" rft lastikli bir araçtan inip 17" normal araca binince üst segmente çıkmış gibi olunuyor.
 

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,385
2
3,010
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Aracınızı güle güle kullanın, yazı da çok bilgilendirici olmuş.
Açıkçası yalıtımlı camlardan almamış olsaydınız şimdi artılarında yer alan "sessizlik" maddesi yerine eksi kısmında "rüzgar sesi alması" yazardınız muhtemelen. 205 kasalarda rüzgar sesi sorunu var maalesef.
Benim de bu tip araçlar kullananlara tavsiyem 17 jant ve rft olmayan lastikler olacaktır. Gerçekten konforu inanılmaz etkiliyor. 18" rft lastikli bir araçtan inip 17" normal araca binince üst segmente çıkmış gibi olunuyor.

Çok teşekkür ederim, sağolun. Evet bu konuyu ben de çok duydum. Ancak yalıtımlı cam ve Alman üretimi olanlarda bu sorun hiç yok. Sedan versiyonlar ve Türkiye’ye gönderilenler ekseriyetle Güney Afrika üretimi ve tek cam. Bu da maalesef böyle sorunlara yol açabiliyor. Jant olarak hemen herkes büyük jant tercih ediyor. Görüntü olarak daha güzel çünkü ancak konfor olarak tam tersi. Run Flat de yine konforu olumsuz etkiliyor ancak Türkiye gibi ülkelere standart bu lastikler gidiyor güvenlik amaçlı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: babayimben
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım