KAPALI Mondeo 1.6TDCi 115Ps yazılım hakkında görüşleriniz

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

kazim4444

Kazım AYDIN
Profesör
3 Şub 2017
200
246
1,235
23
Marka
Audi
Herkese merhabalar,
Yazılımın zararlı olduğunu biliyoruz fakat 1.6tdci 115ps güncel kasa mondeo alacağız daha önce bu kasanın bi önceki modeli vardı motor konusunda biraz sıkıntılıydık çünkü haliyle o kasaya 115 ps biraz az kalıyor.
Sizlere sorum yazılım atsak ne denli bir verim alınır çok çok mu zararlıdır pek teknik bilgim olmadığından sizlerin değerli yorumlarınıza ihtiyacım var. Yaptırırsak da istanbul içi nerede yapılmalıdır teşekkürler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: hi-men

Reddington

Panpa
15 Eki 2016
1,808
1
4,131
3,770
İstanbul
Marka
MINI
3 sene yazılımlı 1.6tdci fiesta, 1 senedir de yazılımlı focus kullanıyorum. Arabayı her ışıkta kaldırırken zorlamıyorsanız, deli gibi gazlamıyorsanız, bakımları aksatmıyor hatta erken yaptırıyorsanız ve yazılımı yapan yer de işinin ehli ise hiç bir şey olmaz.
Zaten ülke şartları , yakıt kalitesi , yoğun trafik kullanımı ile birlikte hangi arabayı ömrünün sonuna kadar kullanabiliyoruz ki? Yazılım benim gözümde en fazla %10-20 ömrünü törpülüyordur.
Yazılım yaptıktan sonra aracı çalıştırdıktan sonra biraz bekleyip hareket etmeye, durduktan sonra da 30-40 sn turbo soğuttuktan sonra stop ederek turbo ömrünü de uzatıp daha sağlıklı kullanabilirsiniz.
 

hi-men

Profesör
8 Eyl 2016
180
290
1,335
Aydın
Marka
Fiat
Yazılım zaralı değildir hatta yurtdışında ford vb. markalar belli yazılım şirketlerine yazılım yaptırmaya izin verip garantiye devam ettirir:

Yazılımcıdır kendisi instagram youtube dan vb. soru sorduğunuz zaman her türlü bilgi veriyor. Yardımcı olur:
https://www.youtube.com/channel/UCW5d5ByWEsKNtzkrjTXGOMg

Bu da onun merak ettiğiniz " yazılım zararlı mı" sorusunun cevabı (kendi aracı):



 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: kazim4444

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,107
45,655
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Hdi, e-hdi, tdci, bluehdi tarzı motorlar psa grubunun çeşitli euro normlarına göre ( euro4,5,6 ) isimlendirip piyasaya sürdüğü motorlardır. Tdci motorun turbosunun biraz hassas olduğunu okumuştum ama onun haricinde yazılıma karşı nasıl tepki verir bilemiyorum. Sürekli aracı sıkıştırmamak, kullanım talimatlarına daha özenli uymak, bakım aralıklarını bir kaç bin km geriye almak gibi hareketlere muhakkak özen göstermeniz gerekiyor. Şu foruma da üye olup başlık açarsanız https://www.focusclubtr.com/ sizlere deneyimlerini anlatanlar olacaktır. Yaşça da oldukça büyük insanlar focus'dan mondeo'ya kadar araçlarını modifiye edip çeşitli ek özellikler ekliyorlar. Bazılarının deneyim ve tecrübesi ( potansiyel arızalar ve yazılımın nereden yaptırılabileceğine dair ) oldukça fazladır. Belki işinize yarayabilir.
 

kazim4444

Kazım AYDIN
Profesör
3 Şub 2017
200
246
1,235
23
Marka
Audi
Yazılım zaralı değildir hatta yurtdışında ford vb. markalar belli yazılım şirketlerine yazılım yaptırmaya izin verip garantiye devam ettirir:

Yazılımcıdır kendisi instagram youtube dan vb. soru sorduğunuz zaman her türlü bilgi veriyor. Yardımcı olur:
https://www.youtube.com/channel/UCW5d5ByWEsKNtzkrjTXGOMg

Bu da onun merak ettiğiniz " yazılım zararlı mı" sorusunun cevabı (kendi aracı):



Bunları izledim fakat yine de motorun hassasiyeti konusunda sormak istemiştim bir de garantiyi, türkiye için geçerli sanırım, devre dışı bırakıyormuş onu sonradan öğrendim artık garanti bitince bakmaya başlayacağız sanırım
 

Ozgur Gunes

Özgür Güneş
Panpa
7 Eyl 2016
4,158
1
8,076
4,820
28
Ankara
Marka
Peugeot
Çok verimli ve taş gibi bir motor, kesinlikle gönlünüz rahat bir şekilde yazılım yaptırabilirsiniz, hangi firmada yaptıracağınızı bilmiyorsanız burada konuşarak karar veririz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kazim4444

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Yazılım zaralı değildir hatta yurtdışında ford vb. markalar belli yazılım şirketlerine yazılım yaptırmaya izin verip garantiye devam ettirir:

Yazılımcıdır kendisi instagram youtube dan vb. soru sorduğunuz zaman her türlü bilgi veriyor. Yardımcı olur:
https://www.youtube.com/channel/UCW5d5ByWEsKNtzkrjTXGOMg

Bu da onun merak ettiğiniz " yazılım zararlı mı" sorusunun cevabı (kendi aracı):



Forumda uzunca bir süre bu yazılım olaylari konusuldu varilan sonuclar degismedi.
Evet motor degerleri kisiliyor fabrika tarafindan. Ama bunun sebebi optimum degerde calismasi sonucunda dayaniklilik prensibi.siz bu engeli kaldirirsaniz muhakkak motoru yormakla kalmaz on takimlar dahil cogu aktarma organinin omurunu kisaltmis olursunuz.zaten markalarla calisan modifiye firmalari sadece yazilimi degistirmekle kalmayip bazilari on takimlari ve frenleri degistiriyor. Kimiside bununla bile yetinmeyip arabanin yasacagini daha buyuk aerodinamik katsayisi icin distada modifiyeye gidiyor.
Eger turkiyedeki gibi yazilim yap boruyu degistir dpf kaldir gibi seylerle modifiye yaptiracaksaniz hic yaptirmayin.keza arabalarin belirli emisyon degerleri disina cikmalari gordugumuz dogal afetlere yol aciyor. Ki bunlar insan sagliginida ciddi tehdit ediyor.Eger ki bir gtr a binmiyorsaniz heleki basit c segmenti arabalara biraz daha hizli gidecekler diye yaptiklari komik.ustelik trafikde duman atanlar var onlar dahada sinir bozucu.
Usturuplu diye tabir edilen herseyi iptal etmeyen modifiyelere bende varim. Ara hizlanmalarinizi degistirmek icin ufak tefek seyler yapilabilir.ama su her zaman baki. Belirli bir guc artisi bedavaya olmaz bazi seylerden mecbur feragat etmek gerek.
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Forumda uzunca bir süre bu yazılım olaylari konusuldu varilan sonuclar degismedi.
Evet motor degerleri kisiliyor fabrika tarafindan. Ama bunun sebebi optimum degerde calismasi sonucunda dayaniklilik prensibi.siz bu engeli kaldirirsaniz muhakkak motoru yormakla kalmaz on takimlar dahil cogu aktarma organinin omurunu kisaltmis olursunuz.zaten markalarla calisan modifiye firmalari sadece yazilimi degistirmekle kalmayip bazilari on takimlari ve frenleri degistiriyor. Kimiside bununla bile yetinmeyip arabanin yasacagini daha buyuk aerodinamik katsayisi icin distada modifiyeye gidiyor.
Eger turkiyedeki gibi yazilim yap boruyu degistir dpf kaldir gibi seylerle modifiye yaptiracaksaniz hic yaptirmayin.keza arabalarin belirli emisyon degerleri disina cikmalari gordugumuz dogal afetlere yol aciyor. Ki bunlar insan sagliginida ciddi tehdit ediyor.Eger ki bir gtr a binmiyorsaniz heleki basit c segmenti arabalara biraz daha hizli gidecekler diye yaptiklari komik.ustelik trafikde duman atanlar var onlar dahada sinir bozucu.
Usturuplu diye tabir edilen herseyi iptal etmeyen modifiyelere bende varim. Ara hizlanmalarinizi degistirmek icin ufak tefek seyler yapilabilir.ama su her zaman baki. Belirli bir guc artisi bedavaya olmaz bazi seylerden mecbur feragat etmek gerek.
Bu mesaja ben de katılıyorum, fabrikanın bazı güç değerlerini kısarak piyasaya sunmasının bir sebebi var.Yani yoksa niçin sınıfının en güçlü aracı olabilecekken herkesi tokat manyağı yapabilecekken kısılıyor.Bence fabrikanın kısmasındaki en büyük sebeplerden biri motorun ömrü(dayanıklılık) diğeri de emisyon değerleri.Yeni eklenecek gücün şasenin süspansiyonların ya da şanzıman gibi diğer yürüyen aksamlarında sıkıntı çıkarıp çıkarmadığı da meçhul sonuçta bunların hepsi mühendisler tarafından hesaplanıyor ölçülüyor ve yola ve kullanıma en uygun hale getirilip piyasaya öyle sunuluyor.Bu sebepten dolayı günlük kullanılan bir araca yazılım yaptırmak sanayiye çadır kurmaya eşdeğer diye düşünüyorum.Belki olur da hobi amaçlı piste yönelik bir araç yapılacaksa o zaman yazılıma sıcak bakılabilir.Yazılım sakıncalıdır dedim diye de linç edilmem herhalde.:D:p
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Binlerce mühendisin düşünemediğini TR piyasasındaki yazılımcılar düşünüyor zaten..Sadece bir yazılımla +30, +40 hp kazandırmayı aracı üreten mühendisler düşünememiş, bizim bostancı sanayideki ustalar işi çözmüş..Bunun bir benzeri de LPG'ciler..Yok abi bir performans kaybı, yok abi motora falan hiç zarar vermiyor..Söylenenler hurafe, cahil beyanatı
Kat iptali, dpf iptali bir egzoz bir de yazılım yapıyor mis gibi aracın gücü artıyor araç rahatlıyor vs.. vs.. boş iş bunlar :)
Piyasada uygulananların hemen hepsi zaten soft yazılım. Paketi indiriyor otomobile yüklüyor, başka bir şey bilmiyor zaten.. Otomobilde yazılıma bağlı bir sorun çıksa çözemiyorlar da..Neden ? Çünkü adam zaten yazılımı yurt dışından alıyor, kendi yaptığı, yarattığı bir şey yok ortada. Elindeki paketi next, next, finish diyerek kuran adamlardan bahsediyoruz. Kaç kişi düşünüyor ulan biz bu yazılımı araca attık şimdi çalışma sıcaklığı artacak ancak içindeki yağ buna uygun değil diye (misal). Veya x parça şu koşullarda çalışıyor biz bu koşulları zorladığımızda kısa/uzun vadede aracın başına ne gelir diye kaç kişi düşünüyor ? Memlekette ciddi ciddi bunlara kafa yorup hem mekanik aksamı hem aracın beynine müdahale edecek, motor şanzıman kodlayacak kaç tane adam var ki ?
Altınızdaki araç her ayrıntısı düşünülüp en uygun çalışma koşullarında, en dayanıklı olacak şekilde üretilmiş yüksek mühendislik ürünü
Yazılım vb.. şeylerle heba etmeyin..Çevrenize ve aracınıza zarar vermeyin
 
Son düzenleme:

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Ha bu arada bizim memlekette meslek olmuş "yazılım" işini yurtdışında millet kendi evinin garajında yapıyor
Soket bağlantılarını temin edip, uygulamayı laptopunuza indirip, yeterli seviyede yabancı dil ve teknik konulara biraz da olsa hakimseniz evinizde de aynı işi yaparsınız..Takıldığınız konu olursa yurt dışında bu işin forumları var, takip ederseniz illa yaşadığınız sorunun cevabı da vardır..Buradakilerin yaptığı da bundan çok farklı bir şey değil..O yüzden geçiniz :)
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,107
45,655
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
1.6 tdci 115'lik mondeo'ya yapılacak muhtemel bir yazılım, bu motorun kullanıldığı diğer tüm arabalara göre daha fazla arıza çıkarma riskine sahip olacaktır. Çünkü bu motorun kullanıldığı çoğu araç mondeo'dan oldukça hafif. Dolayısıyla yazılımlı motoru kullanım esnasında sıkıştırdığınız vakit daha az yıpranma ve zorlanma gösterecektir. Ama mondeo'nun kasası ağır olduğu için, motora yazılım yapıp sınırlarını da zorlayacağınız için, gaza fazladan her basışınızda o motor oldukça zorlanacaktır. Sıkıştırılarak kullanıldığında ben motorun arıza çıkarma potansiyelini daha fazla görüyorum ağırlık farkından dolayı.
 

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
Şu mondeo ve yazılım işi hep uzaktan bir göz kırpıyor banada... ama görünen o ki forumdan onay çıkmadı..:)
Yazılımsızda çok bayar o yaaaa... ama ama ama ....offf 2.0 tdci da vergi delisi yapar vatan evladını ... offf ki ne offf
 

1593575

Profesör
8 Eyl 2016
71
96
1,010
Ankara
Hocam bendede aynı araçtan var.Şahsen bende çok kararsız kalmıştım.Yazılım için.Zorlamadan 145 hp 320 tork gibi bi rakam alınıyor.Sonra dedim ne gerek var.Yeterli arabanın motoru.:)
 

arjin

Profesör
12 Eyl 2016
260
202
1,145
İstanbul
Marka
Ford
Küçük bir örnek vermek istiyorum Astra H'lerde kullanılan 90 beygirlik motoru J kasada çalışan 95 beygir haline getirmek için daha sık püskürtme yapabilen enjektöre geçilmiş sıkıştırma oranı 17,6 dan 16,8'e çekilmiş, yanma odası büyütülmüş,piston kafası tasarımları değiştirilmiş,krank mili hafifletilmiş ve bütün bunlarla birlikte beygir artışını 5 beygir yapmaya karar vermişler ama yazılımcılar 90 lık motoru 115 beygir yapıp hiç bir zararı olmadığını söylüyorlar...
 
  • Beğeni
Tepkiler: g.c.
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım