KAPALI Motor sıcakken zor çalışıyor

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

1987EP

Profesör
Beta Programı
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
689
Beğeni puanı
539
Puanları
1,145
Konum
Bavaria
Marka
Volkswagen
Aracı aldığımdan beri bu sorun var. Motor sıfırlandı hala devam ediyor maalesef. Trafikte stop edince araç hemen çalışmıyor marş basıyorum sanki sıyırmış gibi boş çeviriyor. Ya da park ediyorum 2 3 dakika işimi halledip geliyorum yine aynı şekilde 10 15 saniye boş çeviriyor sonra gaz pompalarak yavaş yavaş çalışmaya başlıyor. Sabah soğukken ise motor yarım marşta alıyor. Yanlış hatırlamıyorsam benzinle kapattığımda sorun olmuyor lpg ile kapatınca zor çalışıyor. Ne yapmalıyız bunun için?
 

1987EP

Profesör
Beta Programı
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
689
Beğeni puanı
539
Puanları
1,145
Konum
Bavaria
Marka
Volkswagen
Ben hep gruplardan gördüm hiç çevremde yaşayan olmadı o yüzden net bir bilgim yok, ustanız varsa bu konu hakkında danışırken bi hatırlatırsınız bu sensörü 2000 yılı civarı enjeksiyonlu araçlarda çok görüyorum sıcakken çalışmama olayını cevap olarak bundan bahsediliyor genelde
Ya ustadan hiç memnun değildim en son kavga ettik dahada gitmedim ondan sonra. Sıfır motorda yağ kaçağı oluyor arabanın altı göl gibi neyden bu diyorum şu şu müşürden diyor niye değiştirmedin diyorum demedin ki diyor. Sanki usta benim tek tek anlatıcam şunda şunda yağ kaçağı var değiştir diye. Eski araba diye herkes elinin kenarıyla uğraşıyor. Şu soket nereye takılıyor bir göz atayım motorun sağına soluna takıp deneyeyim.
 

Alperen06

Alperen ÇOBAN
Profesör
Katılım
30 Nis 2018
Mesajlar
214
Beğeni puanı
544
Puanları
1,835
Konum
Ankara
Marka
BMW
Ben şöyle tespit ediyorum. Arabayı gazda stop ediyorum. Regülatörden çıkıp motora giden hortumun motor tarafını söküyorum. Daha sonra arabayı benzine alıp bir başkası marşa basarken regülatörden gelen bu hortumu kokluyorum. Eğer araç benzinde iken buradan gaz geliyorsa regülatör kaçırıyor denektir.
Ya da şöyle de olabilir arabayı lpg de stop edip hemen bu hortumu söküyoruz, stop haldeyken gaz gelmemesi lazım. Eğer geliyorsa regülatör diyaframı patlak içinde kalanı kaçırıyor. Motora veriyor ve araç sıcakken hemen bastığımızda boğuyor.
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
4,604
Beğeni puanı
19,398
Puanları
5,720
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda
bir çok farklı arabada duydum bu arızayı, parça adını tam hatırlamıyorum ama hem size hem cevap vereceklere fikir olması açısından sanki egzantirik devir-konum sensörü gibi bi sensör değişince düzeliyor diyorlardı
 

Alperen06

Alperen ÇOBAN
Profesör
Katılım
30 Nis 2018
Mesajlar
214
Beğeni puanı
544
Puanları
1,835
Konum
Ankara
Marka
BMW
LPG regülatöründen şüphelenebilirsiniz.

Bir müsait zamanda motor sıcakken aracı benzine alıp 2-3 km kullanın ve stop edin. 2-3 dakika sonra benzinde marşa basın. Geç çalışma yapmıyorsa, araç lpgde bırakıldığında regülatör diyaframı kaçırma yapıyor ve siz marşa bastığınızda aracın boğulmasına sebep oluyordur. Benzindeyken diyaframın içinde gaz kalmadığından bu başınıza gelmeyecektir.

Bildiğim kadarıyla arabanızda otomatik jikle var ancak eski sistem lpg ile bu otomatik jikle kısmen devre dışı, yani motor soğukken rolantide dalgalanma çok normal. Ancak sıcakken yapmaması lazım, eğer yapıyorsa yine regülatör arızası devreye girebilir.

Tabi ki ben bu ihtimalleri aracın benzinde hiç bir sorunu olmadığını düşünerek sıraladım. Eğer araçta bir sensör arızası varsa da olabilir.
 

UCY

Profesör
Katılım
29 Kas 2019
Mesajlar
100
Beğeni puanı
262
Puanları
1,010
Yaş
22
Konum
İstanbul
Marka
Audi
bence aracı bir süre komple benzinde kullanın en azından motorun kendisinde bir sorun olup olmadığını anlarsınız.
 

kaanc5

Profesör
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
803
Beğeni puanı
1,023
Puanları
2,320
Konum
İstanbul
Marka
Volkswagen
Eksantrik konum sensörü hatasından dolayı sıcakta çalışmama ve alt devirlerde düşük performans yaşamıştım.
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
4,604
Beğeni puanı
19,398
Puanları
5,720
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda
Sizin araba enjeksiyonlu benim bildiğim kadarıyla, düz lpg takılmış. Motor ısınana kadar lpg de düzensiz olur o. Sıcak çalışmama durumu farklı onun için demiyorum ama arabaya ilk marşı benzinde basmakta fayda var
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
4,604
Beğeni puanı
19,398
Puanları
5,720
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda
@Toprak38 Motor sıfırlandıktan sonra lpg ayarı yaptırmıştım o zaman sorun düzelmişti ama bu seferde hava filtresi patlaması başladı. En son patladığında yukardaki fotoğrafta gözüküyor borunun kelepçesi oradan çıkmıştı. Kelepçeyi iyice sıkıp geri taktıktan sonra patlama düzeldi bu seferde stop etme başladı. Acaba girişi daraltmak bende de çözüm olabilir mi?
lpg yanması için benzinden daha az hava gerekiyor, fazla hava verimi düşürüyor (ve bizdeki gibi sorunlara neden olabiliyor) Bunun 2 çözümü var, ya havaya göre yakıt verilecek ki bu tüketimi artırır, ya da yakıta göre hava kısılacak. Sizin araç benimkinden daha teknolojik, bilmiyorum havayı ayarlayan bir mekanizması var mıdır ama bende olmadığı için öyle bir sistem hava filtresine giren borunun yarısı kadar kapatıldı. Ama bu hava girişi kapatma olayı da hassas bir olay lpg ci az az kısa kısa bulmuştu bu noktayı. Motor-mekanik ustası yerine şehrinizde tavsiye edilen bir LPG ciye gidin isterseniz
 

Alperen06

Alperen ÇOBAN
Profesör
Katılım
30 Nis 2018
Mesajlar
214
Beğeni puanı
544
Puanları
1,835
Konum
Ankara
Marka
BMW
Hocam hemen stop ettikten sonra boruyu çıkartım baktım ama hiçbir şey gelmedi hafif bir koku vardı sadece
O zaman diyafram sağlam gibi gözüküyor. Başka bir yerde aramak lazım. Yani araç boğulduğu için değil başka bir sebepten dolayı geç çalışıyor.
 

Alperen06

Alperen ÇOBAN
Profesör
Katılım
30 Nis 2018
Mesajlar
214
Beğeni puanı
544
Puanları
1,835
Konum
Ankara
Marka
BMW
Uzun süre R19 ile taksicilik yapan Babam ile konuştum bu konuyu. O da bir süre sıcakken çalışmama sorunu yaşamış. Herhangi bir arıza bulamamışlar. En son ön tarafa bir mikser taktırdığından bahsetti. Şöyle söyleyeyim yaklaşık 8-9 yıl arkada benzin deposu olmadan sadece LPG ile yürüttü aracı. Çok büyük sorunlar yaşamadı ve ufak tefek şeyleri genellikle kendi çözdü.
Ancak önce aracın hangi motora (karbüratör, tek nokta enjeksiyon, ful enjeksiyon vs..) ve nasıl bir LPG tesisatının olduğunu sordu (Sıralı, Tek nokta), tabi ki cevap veremedim. Bununla alakalı ufak gösterimler ya da kısa bir video çekme imkanınız var mı ?
 

Alperen06

Alperen ÇOBAN
Profesör
Katılım
30 Nis 2018
Mesajlar
214
Beğeni puanı
544
Puanları
1,835
Konum
Ankara
Marka
BMW
Hocam bahsedilenler tam olarak nerede olduğunu bilmediğim için kaput içi video çekeyim dedim yüklenmesini bekliyorum şu an. Birde aklıma şu geldi normalde stop ettikten sonra bunlarda fanın bir müddet daha çalışması lazım ama bende hiç çalıştığına rast gelmedim. Alakası olabilir mi bununda?
Onunla alakalı olduğunu sanmıyorum. Termostat, fan ya da radyatörü farklı takmışlardır, ondan diğerleri gibi stop ettikten sonra çalışmaya devam etmiyordur. Biz Radyatörü R21 radyatörü ile değiştirmiştik, içerideki suyu soğuk tutabildiği için stop ettikten sonra açık kalmıyordu.

Videonuzu izledim, araç sanıyorum 2+2 şeklinde 4 nokta enjeksiyonlu olanlardan ve yine araca eski sistem tek noktadan LPG sistemi takılı. Döküm manifolt bulunduğu için de tek noktadan eski sistem lpg sistemleri uyum sağlıyor. Ancak yine duyumlarıma göre bu araca eski sistem LPG takıldığında rolanti sorunu sürekli yaşanıyor. Bizim aracımız 95 model karbüratörlü motordu. Ancak sıcak iken geç çalışma konusunu videoyu babama gösterip tekrar yorumlayacağız.
 

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Beta Programı
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,833
Beğeni puanı
15,933
Puanları
5,670
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Bu çevirme işinin maliyeti nedir ortalama hocam?
Çok bir bilgim yok, ama aynı tesisatı ve tankı kullanacaksınız, tek masrafınız beyin, enjektörler ve işçilik ve diğer şeyler olacak normal bir sıralı şu an 1500-2500 arasına takılıyor.Tank ve tesisat çekmekle uğraşılmayacağı için muhtemelen 1/3 oranında iner.Yani 2100 tl alıyorlarsa 1400 tl alırlar diye tahmin ediyorum.Ama dediğim gibi Alperen06 bu konunun ehli kişilere danışıyor, onunla bir görüşün en son ihtimal düşünün dediğimi.
 

Alperen06

Alperen ÇOBAN
Profesör
Katılım
30 Nis 2018
Mesajlar
214
Beğeni puanı
544
Puanları
1,835
Konum
Ankara
Marka
BMW
@Mt.Akina hocam bende soğukken 3000i geçsem bile lpgye geçirmiyor. Eğer soğukken geçirmek istersem devri 3000e getirip aç kapa yapıyorum videodaki gibi.
@Alperen06 Hocam bilgisayara bağladı, egzozada bir şey soktu ayarı hem bilgisayardan hemde elle yaptı diye hatırlıyorum.
O dediğiniz AFR ayarı değil yalnız. Afr ayarı yolda bilgisayar kontrolü ile yapılır. Bildiğim kadarıyla sizin LPG tesisatınız AFR'ye uygun değil. Tekrar bir manuel gaz ayarı yapılmalı bir arıza aramadan önce.
 

Alperen06

Alperen ÇOBAN
Profesör
Katılım
30 Nis 2018
Mesajlar
214
Beğeni puanı
544
Puanları
1,835
Konum
Ankara
Marka
BMW
Hiç afr yaptırdım demedim ki hocam sadece bir kez ayara gittim o da motor sıfırlandıktan sonra. Sanki ayardan sonrada düzeldi diye hatırlıyorum. Galiba ayar tutmama sorunu var. Pazartesi mecbur gideceğim bakalım neler çıkartacaklar.
Ben başka bir konudan kendi kendime alıntı yaptım galiba, nedense benim aklımda öyle kalmış. :) Kusura bakmayın. Tek nokta LPG sistemi olan araçlarda yaz kış geçişlerinde sürekli ayar yaptırmak gerekiyor diye biliyorum. Şimdi sorun olmayan araçta orasını burasını söktürürüz size yanlışlıkla, üzülürüm. Gaz ayarından sonra tekrar değerlendirelim bence.
 

Alperen06

Alperen ÇOBAN
Profesör
Katılım
30 Nis 2018
Mesajlar
214
Beğeni puanı
544
Puanları
1,835
Konum
Ankara
Marka
BMW
Anladım o yüzden benim kafam karıştı. Eğer her seferinde benzinde çalışıyorsa, geç çalışma problemi benzinden kaynaklı bir sıkıntı. Çözümü orada aramak gerekli. Sıralı sistemde dahi bazı kitlerde direk lpgde çalıştırabiliyoruz, buda olası benzin ile ilgili arızalarda (benzin pompası, benzin enjektörleri vb.) oldukça işe yarıyor.
 

Alperen06

Alperen ÇOBAN
Profesör
Katılım
30 Nis 2018
Mesajlar
214
Beğeni puanı
544
Puanları
1,835
Konum
Ankara
Marka
BMW
Hocam bu enjektör buji aynı şey mi? Faturada değişenlere baktım da 4 tane 7700500180 Buji FC52 LS R-9/19 Enj. alınmış. Enjektör değişmiş mi yani?
Enjektör ile buji aynı şey değil. Buji ateşleme parçası, enjektör benzini supap kanalına tabiri caiz ise işeyen parçadır.
 
Son düzenleme:

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
4,604
Beğeni puanı
19,398
Puanları
5,720
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda
Eğer bu parça ise ben bu soketten motor arkasında üstte görmüştüm takılı değil boş duruyordu ne diye merak etmiştim hatta.
Ekli dosyayı görüntüle 25426
Ben hep gruplardan gördüm hiç çevremde yaşayan olmadı o yüzden net bir bilgim yok, ustanız varsa bu konu hakkında danışırken bi hatırlatırsınız bu sensörü 2000 yılı civarı enjeksiyonlu araçlarda çok görüyorum sıcakken çalışmama olayını cevap olarak bundan bahsediliyor genelde
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
4,604
Beğeni puanı
19,398
Puanları
5,720
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda
Hocam zaten öyle yapıyorum ısınınca kendi lpgye geçiyor ama yine aynı şey bir şey değişmiyor. Işıklarda rolantiyi ayağımla yapmak zorunda kalıyorum yoksa videodaki gibi düşe düşe stop ediyor. Hatta debriyajla beraber frene basınca rolantiye düştüğünü için yine stop ediyor debriyajden çekince vurdurmuş gibi olduğu için tekrar marş alıp yürüyor. Sensorden falan değilde ben lpgde sorun olduğunu düşünmeye başladım. Sensor arızalı olsa herhalde benzinde de zor çalışırdı.
Birde şu görsellere bakabilir misiniz ? Lovato yazan herhalde lpg beyni yanında bir şey daha var ne olduğunu bilmiyorum. Muhteşem ustam ona cırt atıp bırakmış yerinden çıkmış boşta sallanıyor.
Ekli dosyayı görüntüle 25430
Sizin sıcak çalışmama ve LPG de stop etme olayı farklı sorunlar olabilir. Şimdi bende karbüratörlü araba olduğundan sizdeki sistemi tam bilmiyorum ama sizin stop etme sorununun aynısını yaşadım ben. Bendeki çözümü hava filtresinin hava girişini daraltmak ve yeniden gaz ayarı yapmak oldu, he bir de lpg regülatörü değiştikten sonra yapıldı bunlar
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,174
Beğeni puanı
42,813
Puanları
6,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
@bt hocam sizde hem lpgde hem benzinde de mi oluyordu? Bende benzinde sıkıntı yok o kafamı karıştırıyor.
Hee, hocam benzinde sıkıntı yaşamıyorsanız iş krank devir sensöründen @Alperen06 üyemizin dediği gibi lpg regülatörüne doğru kayıyor. Benim araç benzinli, lpg yok.
 

Alperen06

Alperen ÇOBAN
Profesör
Katılım
30 Nis 2018
Mesajlar
214
Beğeni puanı
544
Puanları
1,835
Konum
Ankara
Marka
BMW
@Alperen06 Benzinde sorun yok ya ondan eminim. Otomatik jikle sanırım var gösterge panelinde lambası var ama abs gibi onunda hiç yandığını görmedim. Rolantide düzensiz olsa yine sorun yokta stop etmesi artık tehlikeli bir boyuta geldi.
@Toprak38 Motor sıfırlandıktan sonra lpg ayarı yaptırmıştım o zaman sorun düzelmişti ama bu seferde hava filtresi patlaması başladı. En son patladığında yukardaki fotoğrafta gözüküyor borunun kelepçesi oradan çıkmıştı. Kelepçeyi iyice sıkıp geri taktıktan sonra patlama düzeldi bu seferde stop etme başladı. Acaba girişi daraltmak bende de çözüm olabilir mi?
Patlama da yaşandığına göre çok büyük ihtimalle regülatör. Girişi daraltmak gaz ayarı için bir çözüm. Siz onu afr ayarı ile de yapabilirsiniz ki daha önce yapmışsınız. Şu an aracınızda bir arıza var önce onu çözmelisiniz.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst