Motor yağı

Cagri35

Çağrı Kıyıcı
Takipçi
9 Eyl 2020
3
7
20
38
Deutschland - Bad Homburg
Marka
BMW
Merhaba arkadaşlar.10 yıldır Almanyada yaşıyorum ve 2018 Model sıfır Bmw 1.16d araç aldım.Aracımla geçen bu periyotta 74.000 km lik bir mesafe kaydettim ve bu süreçte hiçbir problem yaşamadım çok şükür. Aracım bu süreçte 2 kere servis uyarısı verdi ve doğal olarak servislerini Bmw yetkili servisinde yaptırdım. Türkiyede yaşarken kullandığım araçlar Passat 1.8 T ,Megan 1.5DCI dı fakat bu kullandığım araçların 10.000km de 1 sefer Passatın,15.000 km de bir sefer Renonun motor yağı periyoduydu. Fakat sahip olduğum Bmw aracımın motor yağı değişimi 30.000km de 1 sefer yada 2 yılda bir yapılması zorunlu. Bana bu süreç yani 30.000 km çok uzun geliyor.Aracım ilk 15.000 km ye geldiğinde Bmw yetkili servisine gidip motor yağını değiştirmeyi talep ettim ve servis bunu çok gereksiz buldu boşuna değiştirilecek motor yağının çevreye verdiği zarardan filan bahsettiler. Bmw nin kendi servisinin tavsiyesi üzerinede tabiki onları dinledim ve tavsiyelerine kulak verdim. Fakat gerek Otopark yutube kanalında yada farklı yutuberların yaptığı motor yağı Programlarını izlediğimde Türkiyede nekadar yağ erken değiştirilirse bunun okadar iyi olduğu motoru daha iyi koruduğu ve aracımızın ömrünü okadar arttırdığı uzmanlar tarafından söyleniyor.Fakat bu yağı tasarlayan ve bu araçları tasarlayan milyarlarca euro para harcayan bu otomobil firmaları belirlenen servis periyot ve önerilen motor yağı firmalarına uyduğumuz taktirde bunun yeterli olduğunu söylemeyip buna garanti veriyor. Türkiyede ki hava sıcaklığıyla Almanyadaki hava sıcaklığının farklı olduğunu tabiki düşünebiliyorum, buradaki Toz ile Türkiyede ki Havanın Toz durumu ve yakıt kalitesinin farkının da bir etken olabileceğini öngörüyorum. Fakat bunun servis kilometresinde yarı yarıya bir fark yaratabileceğini bir Mühendis olarak anlamakta zorluk çekiyorum.Bunun İtalya,Yunanistan ve Bulgaristan da dahil benzer Türkiye şartlarındaki koşullarda servis km Periyotlarının Almanyada'ki gibi olduğunu varsayarsak Türkiyedeki durum beni biraz düşündürüyor.Biz çok zengin bir ülkemiyiz ve ülke olarak çok paramız mı var yoksa bu tamamen servislerin Para kazanmaları açısından bir oyunmu? Zaman ayırıp okuduğunuz için çok teşekkür eder Türkçemin bozukluğu ve yaptığım hatalar için özür dilerim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: VectraGt28

VectraGt28

Halil İbrahim MIDIK
Profesör
25 Ocak 2020
136
303
1,585
Trabzon
Marka
Opel
Burada şöyle bir durum var serviste koyulan yağlar genellikle Long Life adı altında üretilen ve amacı da yağın uzun bir değişim periyoduna sahip olması, ayrıca bu periyot içinde yağın özelliğini koruyabilmesidir. Almanya Türkiye arasında illaki farklar olabilir iklim koşulları açısından ancak yarı yarıya bir fark olacağını düşünmüyorum.

Tabi bu Long Life yağların bir performans serisi motor yağı ile karşılaştırılması mantıksız. İkisinin de amacı farklı. Bence bir yağın 30k km boyunca ilk günkü özelliğini yitirmeden motoru koruması olanaksız ancak bu durum araçta bir sorun olacağı anlamına gelmiyor sonucunu ancak çok uzun vadede görebilirsiniz.

Benim kullandığım araç 300bin km'de ve ateşli çalışan bir motora sahip. Eğer bu km de bir araçta yağ değişim periyodunu uzun tutarsanız sonuç motor ömrüne eksi olarak gelecektir. Ben 7-8k km'de değişim yapıyorum ve km artmaya devam ettikçe bu periyodu kısaltacağım en mantıklısı bu bence.
 

Cagri35

Çağrı Kıyıcı
Takipçi
9 Eyl 2020
3
7
20
38
Deutschland - Bad Homburg
Marka
BMW
Burada şöyle bir durum var serviste koyulan yağlar genellikle Long Life adı altında üretilen ve amacı da yağın uzun bir değişim periyoduna sahip olması, ayrıca bu periyot içinde yağın özelliğini koruyabilmesidir. Almanya Türkiye arasında illaki farklar olabilir iklim koşulları açısından ancak yarı yarıya bir fark olacağını düşünmüyorum.

Tabi bu Long Life yağların bir performans serisi motor yağı ile karşılaştırılması mantıksız. İkisinin de amacı farklı. Bence bir yağın 30k km boyunca ilk günkü özelliğini yitirmeden motoru koruması olanaksız ancak bu durum araçta bir sorun olacağı anlamına gelmiyor sonucunu ancak çok uzun vadede görebilirsiniz.

Benim kullandığım araç 300bin km'de ve ateşli çalışan bir motora sahip. Eğer bu km de bir araçta yağ değişim periyodunu uzun tutarsanız sonuç motor ömrüne eksi olarak gelecektir. Ben 7-8k km'de değişim yapıyorum ve km artmaya devam ettikçe bu periyodu kısaltacağım en mantıklısı bu bence.

İlgine ve zaman ayırdığın için çok teşekkür ederim. Almanyada araçların motor ömrü demek yanlış olur aracın kilometre ömrü 150.000 km olarak hesaplanır tüm istatistiklerde ortalama olarak. Bunun adı bir araba 150.000 km sınırına geldiğinde masraf açmaya başlar yani ortalama yıllık yapacağın yani aslında aracın sarf malzeme değişim maliyeti çok yüksek olduğundan ( Disk, Triger , Turbo, Şanzıman Kavraması vs...) yeni sıfır bir araç almak daha mantıklıdır ve ikinci ele çıkan araç para etmez çok değer kaybeder ya satılır yada daha geri olan Bulgaristan veya Polonya gibi ülkelere topluca satılır.Kayım pederim yaklaşık 20 yıldır Bmw nin E39 5.30d ,E46 3.20d , ve şunda f10 5.30d kullanıyor. Aracın ilk sahibi araç 5,30 dizel ve şuanda 340.000 kmde araç ilk günden beri her 30.000 km de Bmw servisinde Periodik olarak bakımları yapılıyor. Araçta hala daha ne yağ yakma nede başka bir masrafı var canavar gibi gidiyor.Araç 258 beygir ve ortalama hergün kullanılan aktif bir araç. Almanyada heryer Otoban ve otobanlarda genelde ortalama hız temposu 150-160km civarı istesenizde ortalama 90-100 kilometre gideyim ekonomi kasayım demeniz mümkün değil çünkü bu hem sizin için hemde akan trafik açısından tehlikeli araç aslında performanslıda kullanılıyor. Ben sadece bu durumu kavramaya çalışıyorum 3000 motor silindir hacmine sahip ortalama günde en az 150 km yapan bir araç ta dahi bu kilometreler bu servis Periyotlarında sağlanabiliyor.Acaba problem motor yağının vaktinden önce değiştirilmesi mi yoksa kullanılan hava filtresi, Bujiler yada kullanılan Motor yağı ve benzeri filtrelerin kısaca kullanılan sarf Malzemenin orjinal kullanılmayıp muadil parçalarlamı değiştirilmesi Türkiyede araçları bukadar sorunlu hale getiriyor?
 

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
Yakıt kalitesi nin yanında trafik kültürü ve motorun yağ kapasitesi de en önemli faktör. Türkiye'de özellikle büyük şehirlerde düzensiz akış, ani frenleme ve hızlanmalar, uzun süreli ve çok fazla sayıda trafik ışıkları gibi şeyler alınan mesafeyi düşürüp motorun çalışma süresini uzatıyor. Yani alınan yol / çalışma süresi yaşadığınız coğrafyaya göre çok daha düşüktür Türkiye'de. Özellikle Amerika ve Rusya'daki endüstriyel yağ uzmanları Türkiye'deki periyodu savunup uyguluyorlar. Hatta Rusya'daki uzmanların çoğu kendi otomobillerinde bu periyodu 7-8 bin kmlere kadar düşürüyorlar. Benim görüşüm kısa zamanda yüksek hız ortalamasıyla fazla km yapılıyorsa periyod uzatılır. Örneğin yılda 20k km ortalama hız 50 km/h üzeri.
Yağ kapasitesi mevzusu da bir yağın karakteristik özelliklerinin nüfus sayısı gibi düşünün. 3 litre yağlama kapasitesi olan dizel bir motorla 6 litre yağlama kapasitesi olan bir dizel motorun içerisindeki yağlayıcı mineral, nötrleyici baz nufüsları farklıdır. Kamyon, tır gibi taşıtların motorlarının yağ kapasitesinin 25-30 litre olması bakım periyotlarını 60.000-150.000 km veya 1 yıl olarak uzatıyor
 

ercanalhan

Yusuf Ercan Alhan
Profesör
22 Şub 2019
391
1,141
2,395
istanbul
Marka
Opel
Lıquı Moly nin 30 bin km lik yağları mevcut, orda da o tür bir yağ kullanılıyor olabilir. bmw ye özel..

bizdeki yağlar ve antifrizler hep merdiven altı üretimi, en büyük problem bu bence. bujilerinde çok sahtesi var.

yetkili servis fiyatları aşırı pahalı ve insanlar mecburen sanayide rasgele biyerde yaptırıyor.

93 model aracımızın 2000 yılında yetkili servisde orjinal sinyalleri yan sanayi ile değişmişti... piyasadaki açlık bu seviyede
 

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
Lıquı Moly nin 30 bin km lik yağları mevcut, orda da o tür bir yağ kullanılıyor olabilir. bmw ye özel..

bizdeki yağlar ve antifrizler hep merdiven altı üretimi, en büyük problem bu bence. bujilerinde çok sahtesi var.

yetkili servis fiyatları aşırı pahalı ve insanlar mecburen sanayide rasgele biyerde yaptırıyor.

93 model aracımızın 2000 yılında yetkili servisde orjinal sinyalleri yan sanayi ile değişmişti... piyasadaki açlık bu seviyede
Öyle hırsız dolandırıcı yetkili servis personeli çok. Hatta tanıdığım ustalar da var öyle :D Garantisi bozulmasın yapılan işin garantisi olsun diye gidilen yetkili servislerde şuan çalışan :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: ercanalhan
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım